Grupy dyskusyjne   »   roznice w silnikach VAG 3.0 TDI

roznice w silnikach VAG 3.0 TDI



1 Data: Sierpien 31 2011 20:42:13
Temat: roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
Autor: Doby 

Czym roznia sie te silniki ?
1) BUN 155kW (211KM)
2) BKS 165kW (224KM)

rok produkcji 2007
chce wybrac dla siebie auto - mam 2 podobne egzemplarze - najwieksza roznica
to wlasnie silnik
zalezy mi bardziej na niezawodnosci niz na osiagach....



2 Data: Sierpien 31 2011 22:10:52
Temat: Re: roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
Autor: Regand 

Czym roznia sie te silniki ?
1) BUN 155kW (211KM)
2) BKS 165kW (224KM)

rok produkcji 2007
chce wybrac dla siebie auto - mam 2 podobne egzemplarze - najwieksza roznica
to wlasnie silnik
zalezy mi bardziej na niezawodnosci niz na osiagach....



Pewnie duzo nie pomoge ale silniki sa praktycznie identyczne, 99% czesci do nich sa te same ale czym konkretnie sie roznia nie wiem :)

Ale patrzac jeszcze z punktu okresu produkcji:
BKS: 11/2004-05/2008
BUN: 03/2006-11/2007

oznaczaloby, ze wprowadzony pozniej BUN byl jakims niewypalem bo przestali go robic wczesniej niz wczesniej wprowadzony BKS :)

3 Data: Wrzesien 02 2011 08:00:55
Temat: Re: roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
Autor: Myjk 

Wed, 31 Aug 2011 22:10:52 +0200, Regand

ale czym konkretnie sie roznia nie wiem :)

Prawdopodobnie blok i osprzęt silnika jest identyczny -- różny jest
komputer i program sterujący. Tak samo jest w przypadku MZR-CD w Mazdach.
Identyczny silnik, 143KM i 121KM. Podmieniajac kompa można mieć 143KM. Co
ciekawe, te wersje silników były sprzedawane równocześnie. Do tej pory nie
rozumiem tego zabiegu. Sztuczne powiększenie gamy silników, żeby oferta w
salonie okazalej wyglądała?

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl

4 Data: Wrzesien 02 2011 09:08:51
Temat: Re: roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2011-09-02, Myjk  wrote:

ale czym konkretnie sie roznia nie wiem :)

Prawdopodobnie blok i osprzęt silnika jest identyczny -- różny jest
komputer i program sterujący. Tak samo jest w przypadku MZR-CD w Mazdach.
Identyczny silnik, 143KM i 121KM. Podmieniajac kompa można mieć 143KM. Co
ciekawe, te wersje silników były sprzedawane równocześnie. Do tej pory nie
rozumiem tego zabiegu. Sztuczne powiększenie gamy silników, żeby oferta w
salonie okazalej wyglądała?

A po co wydawać kasę na zaprojektowanie tańszego i słabszego silnika dla
mniej zamożnych klientów, skoro wystarczy parę linijek w programie
zmienić?

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

5 Data: Wrzesien 02 2011 15:32:58
Temat: Re: roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
Autor: kamil 

On 02/09/2011 08:08, Krzysiek Kielczewski wrote:

On 2011-09-02,   wrote:

ale czym konkretnie sie roznia nie wiem :)

Prawdopodobnie blok i osprzęt silnika jest identyczny -- różny jest
komputer i program sterujący. Tak samo jest w przypadku MZR-CD w Mazdach.
Identyczny silnik, 143KM i 121KM. Podmieniajac kompa można mieć 143KM. Co
ciekawe, te wersje silników były sprzedawane równocześnie. Do tej pory nie
rozumiem tego zabiegu. Sztuczne powiększenie gamy silników, żeby oferta w
salonie okazalej wyglądała?

A po co wydawać kasę na zaprojektowanie tańszego i słabszego silnika dla
mniej zamożnych klientów, skoro wystarczy parę linijek w programie
zmienić?


A po co sprzedawać mniej zamożnym klientom silnik ze zmienionymi kilkoma linijkami, skoro jego produkcja kosztuje tyle samo i nie ma powodu wprowadzać różnych cen?



--
Pozdrawiam,
Kamil

6 Data: Wrzesien 02 2011 17:40:44
Temat: Re: roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
Autor: omega_fan 

A po co sprzedawać mniej zamożnym klientom silnik ze zmienionymi kilkoma
linijkami, skoro jego produkcja kosztuje tyle samo i nie ma powodu
wprowadzać różnych cen?

Po to, że w niektórych krajach opłaty są zależne od np. mocy silnika.

7 Data: Wrzesien 02 2011 16:51:26
Temat: Re: roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
Autor: kamil 

On 02/09/2011 16:40, omega_fan wrote:

A po co sprzedawać mniej zamożnym klientom silnik ze zmienionymi kilkoma
linijkami, skoro jego produkcja kosztuje tyle samo i nie ma powodu
wprowadzać różnych cen?

Po to, że w niektórych krajach opłaty są zależne od np. mocy silnika.

Ubezpieczenie - tak. Podatek drogowy od ilości CO2 też.

Ale ja nie piszę o opłatach, tylko o cenie samochodu i kasowaniu więcej za mocniejszą wersję, która kosztuje producenta dokładnie tyle samo.





--
Pozdrawiam,
Kamil

8 Data: Wrzesien 02 2011 18:16:56
Temat: Re: roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2011-09-02, kamil  wrote:

A po co wydawać kasę na zaprojektowanie tańszego i słabszego silnika dla
mniej zamożnych klientów, skoro wystarczy parę linijek w programie
zmienić?

A po co sprzedawać mniej zamożnym klientom silnik ze zmienionymi kilkoma
linijkami, skoro jego produkcja kosztuje tyle samo i nie ma powodu
wprowadzać różnych cen?

Dlatego, że na mocniejszą wersję tych klientów nie stać - nie sprzedasz
im czegoś to nic nie zarobisz. No a czymś się muszą te wersje różnić.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

9 Data: Wrzesien 02 2011 18:45:11
Temat: Re: roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Fri, 2 Sep 2011, kamil wrote:

A po co sprzedawać mniej zamożnym klientom silnik ze zmienionymi kilkoma linijkami, skoro jego produkcja kosztuje tyle samo i nie ma powodu wprowadzać różnych cen?

  Ależ jest powód - to ci "lepsi" klienci, zdolni (i chętni) zapłacić
więcej za "więcej mocy".
  Pytanie zadajesz odwrotnie i w tym problem.
  Dlaczego nie wziąć więcej od tych, którzy są skłonni zapłacić
(więcej) za pełne wykorzystanie możliwości silnika, przy okazji
nie tracąc szerszej "masy", która warunkuje pokrycie kosztów
produkcji?
  Praktyka w niczym nie różni się od produkcji procesorów z "zablokowanym
mnożnikiem" na przykład.

pzdr, Gotfryd

roznice w silnikach VAG 3.0 TDI



Grupy dyskusyjne