Witojcie:)
wczoraj wieczorkiem wymieni³em bÄ™bny, szczÄ™ki, wyczyÅ›ci³em i skrÄ™cilem samoregulator luzu, zmieni³em zapinki do szczÄ™k na nowe i stare sÄ… tylko cylinderek i sprezyny (sprawne). Ponadto za³o¿y³em nowe linki rÄ™cznego.
Hamulec zasadniczy jest na tyle mocny ze mozna zeby wybic na kierownicy, tyl ewidentnie dziala (conajwyzej moze jeszcze nieco nierownomiernie, ale to sprawdze dzisiaj). W ka¿dym razie mam pytanie o rÄ™czny - czy on ma prawo s³abo dzia³ać na nowym zestawie? Wydaje mi siÄ™, ¿e nie nowy bÄ™ben i nowe szczeki nie musza sie jakoÅ› specjalnie docierac a spieprzyc tam w zasadzie nie ma czego. Czuć kiedy zaciÄ…gam rÄ™czny opór kó³, natomiast na ja³owych obrotach i zaciÄ…gnietym rÄ™cznym samochod da siÄ™ ruszyć na 1 i jechac.
JakieÅ› sugestie? Jedyne co zwrocilo moja uwagÄ™ to linka rÄ™cznego nieco inaczej wyglÄ…dajÄ…ca (ale pasujÄ…ca). Oznaczenie pasuje na lince, natomiast nie mia³a takiej sprÄ™zyny na koÅ„cowym odcinku linki pomiÄ™dzy króćcem wchodzÄ…cym do bÄ™bna a jarzmem koÅ„cówki linki.
Linka oczywiscie byla regulowana.
pozdrawiam
sir
2 |
Data: Listopad 16 2011 08:24:42 |
Temat: Re: s³aby rÄ™czny po wymianie szczÄ™k i bÄ™bnów |
Autor: AZ |
On 2011-11-16, Micha³ sirapacz Gut wrote:
Hamulec zasadniczy jest na tyle mocny ze mozna zeby wybic na kierownicy,
tyl ewidentnie dziala (conajwyzej moze jeszcze nieco nierownomiernie,
ale to sprawdze dzisiaj). W ka¿dym razie mam pytanie o rÄ™czny - czy on
ma prawo s³abo dzia³ać na nowym zestawie? Wydaje mi siÄ™, ¿e nie nowy
bęben i nowe szczeki nie musza sie jakoś specjalnie docierac a spieprzyc
tam w zasadzie nie ma czego. Czuć kiedy zaciÄ…gam rÄ™czny opór kó³,
natomiast na ja³owych obrotach i zaciÄ…gnietym rÄ™cznym samochod da siÄ™
ruszyć na 1 i jechac.
Wlasnie nie nowy beben z nowymi szczekami musi sie troszke ulozyc. O ile
przy hamulcu masz wiecej sily to recznym nie naciagniesz za duzo. Dalbym
sie temu jeszcze ulozyc.
--
Artur
ZZR 1200
3 |
Data: Listopad 16 2011 08:25:01 | Temat: Re: s³aby rÄ™czny po wymianie szczÄ™k i bÄ™bnów | Autor: Rafal Lorenc |
Micha³ sirapacz Gut
na: pl.misc.samochody napisal/la:
Witojcie:)
wczoraj wieczorkiem wymieni³em bÄ™bny, szczÄ™ki, wyczyÅ›ci³em i skrÄ™cilem
samoregulator luzu, zmieni³em zapinki do szczÄ™k na nowe i stare sÄ… tylko
cylinderek i sprezyny (sprawne). Ponadto za³o¿y³em nowe linki rÄ™cznego.
Hamulec zasadniczy jest na tyle mocny ze mozna zeby wybic na kierownicy,
tyl ewidentnie dziala (conajwyzej moze jeszcze nieco nierownomiernie,
ale to sprawdze dzisiaj). W ka¿dym razie mam pytanie o rÄ™czny - czy on
ma prawo s³abo dzia³ać na nowym zestawie? Wydaje mi siÄ™, ¿e nie nowy
bęben i nowe szczeki nie musza sie jakoś specjalnie docierac a spieprzyc
tam w zasadzie nie ma czego. Czuć kiedy zaciÄ…gam rÄ™czny opór kó³,
natomiast na ja³owych obrotach i zaciÄ…gnietym rÄ™cznym samochod da siÄ™
ruszyć na 1 i jechac.
Jakieś sugestie? Jedyne co zwrocilo moja uwagę to linka ręcznego nieco
inaczej wyglÄ…dajÄ…ca (ale pasujÄ…ca). Oznaczenie pasuje na lince,
natomiast nie mia³a takiej sprÄ™zyny na koÅ„cowym odcinku linki pomiÄ™dzy
króćcem wchodzÄ…cym do bÄ™bna a jarzmem koÅ„cówki linki.
Linka oczywiscie byla regulowana.
Daj im siÄ™ choć trochÄ™ u³o¿yć ;-)
--
Rafal Lorenc
mobile: 503-611-119
www.usmiecha.sie.pl
4 |
Data: Listopad 16 2011 00:36:25 | Temat: Re: s³aby rêczny po wymianie szczêk i bêbnów | Autor: Czarek Daniluk |
On Nov 16, 9:25 am, Rafal Lorenc wrote:
Micha³ sirapacz Gut
na: pl.misc.samochody napisal/la:
> Witojcie:)
> wczoraj wieczorkiem wymieni³em bêbny, szczêki, wyczy¶ci³em i skrêcilem
> samoregulator luzu, zmieni³em zapinki do szczêk na nowe i stare s± tylko
> cylinderek i sprezyny (sprawne). Ponadto za³o¿y³em nowe linki rêcznego.
> Hamulec zasadniczy jest na tyle mocny ze mozna zeby wybic na kierownicy,
> tyl ewidentnie dziala (conajwyzej moze jeszcze nieco nierownomiernie,
> ale to sprawdze dzisiaj). W ka¿dym razie mam pytanie o rêczny - czy on
> ma prawo s³abo dzia³aæ na nowym zestawie? Wydaje mi siê, ¿e nie nowy
> bêben i nowe szczeki nie musza sie jako¶ specjalnie docierac a spieprzyc
> tam w zasadzie nie ma czego. Czuæ kiedy zaci±gam rêczny opór kó³,
> natomiast na ja³owych obrotach i zaci±gnietym rêcznym samochod da siê
> ruszyæ na 1 i jechac.
> Jakie¶ sugestie? Jedyne co zwrocilo moja uwagê to linka rêcznego nieco
> inaczej wygl±daj±ca (ale pasuj±ca). Oznaczenie pasuje na lince,
> natomiast nie mia³a takiej sprêzyny na koñcowym odcinku linki pomiêdzy
> króæcem wchodz±cym do bêbna a jarzmem koñcówki linki.
> Linka oczywiscie byla regulowana.
Daj im siê choæ trochê u³o¿yæ ;-)
I zadzia³aæ samoregulatorom ;) które pewnie potrzebuj± paru ³adnych
cykli hamowania ¿eby ustawiæ w³a¶ciwy luz :)
Pozdrawiam !
5 |
Data: Listopad 16 2011 08:44:20 | Temat: Re: s³aby rÄ™czny po wymianie szczÄ™k i bÄ™bnów | Autor: AZ |
On 2011-11-16, Czarek Daniluk wrote:
I zadzia³ać samoregulatorom ;) które pewnie potrzebujÄ… paru ³adnych
cykli hamowania ¿eby ustawić w³aÅ›ciwy luz :)
Pytam bo nie wiem. Czy samoregulatory maja jakikolwiek wplyw na reczny?
One ustawiaja szczeki jak najblizej powierzchni bebna, ale jaki to ma
wplyw na reczny?
--
Artur
ZZR 1200
6 |
Data: Listopad 16 2011 10:50:02 | Temat: Re: s³aby rÄ™czny po wymianie szczÄ™k i b Ä™bnów | Autor: MichaÅ‚ sirapacz Gut |
maja wplyw bo maja ustawic szczeki blisko bebna - reczny powinien byc bardziej odczuwalny jako jest/nie ma a nie sprÄ™¿ynować(bo dzwignia rozciagasz sprezyny.
nie jestem tuylko pewien czy maja wplyw skutecznosc reecznego.
polatam samochodem i zobaczymy jak bedzie:)
dzieki za odpowiedzi wszysktim
7 |
Data: Listopad 16 2011 13:32:08 | Temat: Re: s³aby rÄ™czny po wymianie szczÄ™k i bÄ™bnów | Autor: J.F |
U¿ytkownik "AZ" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup
On 2011-11-16, Czarek Daniluk wrote:
I zadzia³ać samoregulatorom ;) które pewnie potrzebujÄ… paru ³adnych
cykli hamowania ¿eby ustawić w³aÅ›ciwy luz :)
Pytam bo nie wiem. Czy samoregulatory maja jakikolwiek wplyw na reczny?
One ustawiaja szczeki jak najblizej powierzchni bebna, ale jaki to ma
wplyw na reczny?
wersja a): powoduja ze reczny naprawde dziala, a nie ze linka sie o jakis ogranicznik opiera.
wersja b): zmienia sie troche punkt oparcia szczeki o beben i w efekcie przelozenie dzwigni
obie wersje wymagaja odpowiednich regulatorow - takich co dzialaja na dolny (*) koniec szczeki, a nie przy cylinderkach.
Ale prawde mowiac tez mnie to zastanawia, ale z praktyki - w jednych autach reczny dziala slabo, a w innych mocno - i to sie raczej nie poprawia :-)
(*) chyba zawsze widzialem ze cylinderek byl na gorze a nie na dole.
J.
8 |
Data: Listopad 16 2011 19:00:00 | Temat: Re: s³aby rÄ™czny po wymianie szczÄ™k i b Ä™bnów | Autor: MichaÅ‚ sirapacz Gut |
Ale prawde mowiac tez mnie to zastanawia, ale z praktyki - w jednych
autach reczny dziala slabo, a w innych mocno - i to sie raczej nie
poprawia :-)
w tym konkretnym jak po zakupie zaciagnalem reczny (kupilem jako 4latka w 2008) to poszedl dym i pisk:)
dopoki szczeki byly i nie zerwala sie linka to tez bylo niezle:)
9 |
Data: Listopad 19 2011 17:30:15 | Temat: Re: s³aby rÄ™czny po wymianie szczÄ™k i bÄ™bnów | Autor: X-Man |
"Micha³ sirapacz Gut" wrote in message
Witojcie:)
wczoraj wieczorkiem wymieni³em bÄ™bny, szczÄ™ki, wyczyÅ›ci³em i skrÄ™cilem samoregulator luzu, zmieni³em zapinki do szczÄ™k na nowe i stare sÄ… tylko cylinderek i sprezyny (sprawne).
Części oryginalne czy zamienniki ?
Pzdr
Piotrek
10 |
Data: Listopad 19 2011 20:57:11 | Temat: Re: s³aby rÄ™czny po wymianie szczÄ™k i b Ä™bnów | Autor: MichaÅ‚ sirapacz Gut |
Części oryginalne czy zamienniki ?
oczywiscie zamienniki
prawy hamulec juz lapie bardzo ladnie - blokuje kolo w czasie jazdy, ale lewy hamulec jakos nie bardzo. musze zobaczyc czy pancerz mi nie wypial sie z zapinki bo w ogole linka jakby bardziej wysunieta w prawym hamulcu
11 |
Data: Listopad 20 2011 01:48:55 | Temat: Re: s³aby rÄ™czny po wymianie szczÄ™k i bÄ™bnów | Autor: X-Man |
"Micha³ sirapacz Gut" wrote in message
Części oryginalne czy zamienniki ?
oczywiscie zamienniki
prawy hamulec juz lapie bardzo ladnie - blokuje kolo w czasie jazdy, ale lewy hamulec jakos nie bardzo. musze zobaczyc czy pancerz mi nie wypial sie z zapinki bo w ogole linka jakby bardziej wysunieta w prawym hamulcu
no wiÄ™c ja te¿ mam zamienniki i rÄ™czny jest po prostu do dupy nie ma szans ¿eby w czasie jazdy ko³a siÄ™ zablokowa³y, na postoju trzyma w miarÄ™ ok ale z jedynki ruszyć siÄ™ da (ko³a siÄ™ bÄ™dÄ… obraca³y) a nowe szczÄ™ki i bÄ™bny za³o¿one by³y kilka miesiÄ™cy temu...
Pzdr
Piotrek
12 |
Data: Listopad 21 2011 07:08:56 | Temat: Re: s³aby rÄ™czny po wymianie szczÄ™k i b Ä™bnów | Autor: MichaÅ‚ sirapacz Gut |
no wiÄ™c ja te¿ mam zamienniki i rÄ™czny jest po prostu do dupy nie ma
szans ¿eby w czasie jazdy ko³a siÄ™ zablokowa³y, na postoju trzyma w
miarÄ™ ok ale z jedynki ruszyć siÄ™ da (ko³a siÄ™ bÄ™dÄ… obraca³y) a nowe
szczÄ™ki i bÄ™bny za³o¿one by³y kilka miesiÄ™cy temu...
ale widzisz, u mnie jest asymetria - to znaczy ze albo linka wypadla z jarzma albo z uchwytow podwozia i sprezynuje(male szanse) albo cos musialem spieprzyc albo zwyczajnie samoregulator nie dojechal do konca choc oba byly skrecone tak samo.
prawe lapie dobrze
13 |
Data: Listopad 21 2011 07:41:10 | Temat: Re: s³aby rêczny po wymianie szczêk i bêbnów | Autor: MarcinJM |
W dniu 2011-11-16 09:15, Micha³ sirapacz Gut pisze:
Witojcie:)
wczoraj wieczorkiem wymieni³em bêbny, szczêki, wyczy¶ci³em i skrêcilem
samoregulator luzu, zmieni³em zapinki do szczêk na nowe i stare s± tylko
cylinderek i sprezyny (sprawne). Ponadto za³o¿y³em nowe linki rêcznego.
Hamulec zasadniczy jest na tyle mocny ze mozna zeby wybic na kierownicy,
tyl ewidentnie dziala (conajwyzej moze jeszcze nieco nierownomiernie,
ale to sprawdze dzisiaj). W ka¿dym razie mam pytanie o rêczny - czy on
ma prawo s³abo dzia³aæ na nowym zestawie? Wydaje mi siê, ¿e nie nowy
bêben i nowe szczeki nie musza sie jako¶ specjalnie docierac a spieprzyc
tam w zasadzie nie ma czego. Czuæ kiedy zaci±gam rêczny opór kó³,
natomiast na ja³owych obrotach i zaci±gnietym rêcznym samochod da siê
ruszyæ na 1 i jechac.
Jakie¶ sugestie? Jedyne co zwrocilo moja uwagê to linka rêcznego nieco
inaczej wygl±daj±ca (ale pasuj±ca). Oznaczenie pasuje na lince,
natomiast nie mia³a takiej sprêzyny na koñcowym odcinku linki pomiêdzy
króæcem wchodz±cym do bêbna a jarzmem koñcówki linki.
Samoregulator , jesli nie jest mimosrodowy, tylko skrecany potrzebuje pomachania recznym, zeby sie rozkrecil. Przy max skreconym i niewyregulowanym mozliwe jest, ze przy uzyciu hamulca hydraulicznego samoregulator wypadnie ze swojego miejsca.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
| | | | | | | | | | | |