Grupy dyskusyjne   »   sÅ‚aby rÄ™czny po wymianie szczÄ™k i bÄ™b nów

s³aby rÄ™czny po wymianie szczÄ™k i bÄ™b nów



1 Data: Listopad 16 2011 09:15:58
Temat: s³aby rÄ™czny po wymianie szczÄ™k i bÄ™b nów
Autor: MichaÅ‚ sirapacz Gut 

Witojcie:)

wczoraj wieczorkiem wymieni³em bÄ™bny, szczÄ™ki, wyczyÅ›ci³em i skrÄ™cilem samoregulator luzu, zmieni³em zapinki do szczÄ™k na nowe i stare sÄ… tylko cylinderek i sprezyny (sprawne). Ponadto za³o¿y³em nowe linki rÄ™cznego.

Hamulec zasadniczy jest na tyle mocny ze mozna zeby wybic na kierownicy, tyl ewidentnie dziala (conajwyzej moze jeszcze nieco nierownomiernie, ale to sprawdze dzisiaj). W ka¿dym razie mam pytanie o rÄ™czny - czy on ma prawo s³abo dzia³ać na nowym zestawie? Wydaje mi siÄ™, ¿e nie nowy bÄ™ben i nowe szczeki nie musza sie jakoÅ› specjalnie docierac a spieprzyc tam w zasadzie nie ma czego. Czuć kiedy zaciÄ…gam rÄ™czny opór kó³, natomiast na ja³owych obrotach i zaciÄ…gnietym rÄ™cznym samochod da siÄ™ ruszyć na 1 i jechac.

JakieÅ› sugestie? Jedyne co zwrocilo moja uwagÄ™ to linka rÄ™cznego nieco inaczej wyglÄ…dajÄ…ca (ale pasujÄ…ca). Oznaczenie pasuje na lince, natomiast nie mia³a takiej sprÄ™zyny na koÅ„cowym odcinku linki pomiÄ™dzy króćcem wchodzÄ…cym do bÄ™bna a jarzmem koÅ„cówki linki.

Linka oczywiscie byla regulowana.

pozdrawiam
sir



2 Data: Listopad 16 2011 08:24:42
Temat: Re: s³aby rÄ™czny po wymianie szczÄ™k i bÄ™bnów
Autor: AZ 

On 2011-11-16, Micha³ sirapacz Gut  wrote:


Hamulec zasadniczy jest na tyle mocny ze mozna zeby wybic na kierownicy,
tyl ewidentnie dziala (conajwyzej moze jeszcze nieco nierownomiernie,
ale to sprawdze dzisiaj). W ka¿dym razie mam pytanie o rÄ™czny - czy on
ma prawo s³abo dzia³ać na nowym zestawie? Wydaje mi siÄ™, ¿e nie nowy
bęben i nowe szczeki nie musza sie jakoś specjalnie docierac a spieprzyc
tam w zasadzie nie ma czego. Czuć kiedy zaciÄ…gam rÄ™czny opór kó³,
natomiast na ja³owych obrotach i zaciÄ…gnietym rÄ™cznym samochod da siÄ™
ruszyć na 1 i jechac.

Wlasnie nie nowy beben z nowymi szczekami musi sie troszke ulozyc. O ile
przy hamulcu masz wiecej sily to recznym nie naciagniesz za duzo. Dalbym
sie temu jeszcze ulozyc.

--
Artur
ZZR 1200

3 Data: Listopad 16 2011 08:25:01
Temat: Re: s³aby rÄ™czny po wymianie szczÄ™k i bÄ™bnów
Autor: Rafal Lorenc 

Micha³ sirapacz Gut 
  na: pl.misc.samochody napisal/la:

 Witojcie:)

 wczoraj wieczorkiem wymieni³em bÄ™bny, szczÄ™ki, wyczyÅ›ci³em i skrÄ™cilem
 samoregulator luzu, zmieni³em zapinki do szczÄ™k na nowe i stare sÄ… tylko
 cylinderek i sprezyny (sprawne). Ponadto za³o¿y³em nowe linki rÄ™cznego.

 Hamulec zasadniczy jest na tyle mocny ze mozna zeby wybic na kierownicy,
 tyl ewidentnie dziala (conajwyzej moze jeszcze nieco nierownomiernie,
 ale to sprawdze dzisiaj). W ka¿dym razie mam pytanie o rÄ™czny - czy on
 ma prawo s³abo dzia³ać na nowym zestawie? Wydaje mi siÄ™, ¿e nie nowy
 bÄ™ben i nowe szczeki nie musza sie jakoÅ› specjalnie docierac a spieprzyc
 tam w zasadzie nie ma czego. Czuć kiedy zaciÄ…gam rÄ™czny opór kó³,
 natomiast na ja³owych obrotach i zaciÄ…gnietym rÄ™cznym samochod da siÄ™
 ruszyć na 1 i jechac.

 JakieÅ› sugestie? Jedyne co zwrocilo moja uwagÄ™ to linka rÄ™cznego nieco
 inaczej wyglÄ…dajÄ…ca (ale pasujÄ…ca). Oznaczenie pasuje na lince,
 natomiast nie mia³a takiej sprÄ™zyny na koÅ„cowym odcinku linki pomiÄ™dzy
 króćcem wchodzÄ…cym do bÄ™bna a jarzmem koÅ„cówki linki.

 Linka oczywiscie byla regulowana.

Daj im siÄ™ choć trochÄ™ u³o¿yć ;-)


--
Rafal Lorenc
mobile: 503-611-119
www.usmiecha.sie.pl

4 Data: Listopad 16 2011 00:36:25
Temat: Re: s³aby rêczny po wymianie szczêk i bêbnów
Autor: Czarek Daniluk 

On Nov 16, 9:25 am, Rafal Lorenc  wrote:

        Micha³ sirapacz Gut
  na: pl.misc.samochody napisal/la:









>  Witojcie:)

>  wczoraj wieczorkiem wymieni³em bêbny, szczêki, wyczy¶ci³em i skrêcilem
>  samoregulator luzu, zmieni³em zapinki do szczêk na nowe i stare s± tylko
>  cylinderek i sprezyny (sprawne). Ponadto za³o¿y³em nowe linki rêcznego.

>  Hamulec zasadniczy jest na tyle mocny ze mozna zeby wybic na kierownicy,
>  tyl ewidentnie dziala (conajwyzej moze jeszcze nieco nierownomiernie,
>  ale to sprawdze dzisiaj). W ka¿dym razie mam pytanie o rêczny - czy on
>  ma prawo s³abo dzia³aæ na nowym zestawie? Wydaje mi siê, ¿e nie nowy
>  bêben i nowe szczeki nie musza sie jako¶ specjalnie docierac a spieprzyc
>  tam w zasadzie nie ma czego. Czuæ kiedy zaci±gam rêczny opór kó³,
>  natomiast na ja³owych obrotach i zaci±gnietym rêcznym samochod da siê
>  ruszyæ na 1 i jechac.

>  Jakie¶ sugestie? Jedyne co zwrocilo moja uwagê to linka rêcznego nieco
>  inaczej wygl±daj±ca (ale pasuj±ca). Oznaczenie pasuje na lince,
>  natomiast nie mia³a takiej sprêzyny na koñcowym odcinku linki pomiêdzy
>  króæcem wchodz±cym do bêbna a jarzmem koñcówki linki.

>  Linka oczywiscie byla regulowana.

Daj im siê choæ trochê u³o¿yæ ;-)

I zadzia³aæ samoregulatorom ;) które pewnie potrzebuj± paru ³adnych
cykli hamowania ¿eby ustawiæ w³a¶ciwy luz :)

Pozdrawiam !

5 Data: Listopad 16 2011 08:44:20
Temat: Re: s³aby rÄ™czny po wymianie szczÄ™k i bÄ™bnów
Autor: AZ 

On 2011-11-16, Czarek Daniluk  wrote:


I zadzia³ać samoregulatorom ;) które pewnie potrzebujÄ… paru ³adnych
cykli hamowania ¿eby ustawić w³aÅ›ciwy luz :)

Pytam bo nie wiem. Czy samoregulatory maja jakikolwiek wplyw na reczny?
One ustawiaja szczeki jak najblizej powierzchni bebna, ale jaki to ma
wplyw na reczny?

--
Artur
ZZR 1200

6 Data: Listopad 16 2011 10:50:02
Temat: Re: s³aby rÄ™czny po wymianie szczÄ™k i b Ä™bnów
Autor: MichaÅ‚ sirapacz Gut 

maja wplyw bo maja ustawic szczeki blisko bebna - reczny powinien byc bardziej odczuwalny jako jest/nie ma a nie sprÄ™¿ynować(bo dzwignia rozciagasz sprezyny.

nie jestem tuylko pewien czy maja wplyw skutecznosc reecznego.

polatam samochodem i zobaczymy jak bedzie:)

dzieki za odpowiedzi wszysktim

7 Data: Listopad 16 2011 13:32:08
Temat: Re: s³aby rÄ™czny po wymianie szczÄ™k i bÄ™bnów
Autor: J.F 

U¿ytkownik "AZ"  napisa³ w wiadomoÅ›ci grup
On 2011-11-16, Czarek Daniluk  wrote:

I zadzia³ać samoregulatorom ;) które pewnie potrzebujÄ… paru ³adnych
cykli hamowania ¿eby ustawić w³aÅ›ciwy luz :)

Pytam bo nie wiem. Czy samoregulatory maja jakikolwiek wplyw na reczny?
One ustawiaja szczeki jak najblizej powierzchni bebna, ale jaki to ma
wplyw na reczny?

wersja a): powoduja ze reczny naprawde dziala, a nie ze linka sie o jakis ogranicznik opiera.
wersja b): zmienia sie troche punkt oparcia szczeki o beben i w efekcie przelozenie dzwigni

obie wersje wymagaja odpowiednich regulatorow - takich co dzialaja na dolny (*) koniec szczeki, a nie przy cylinderkach.

Ale prawde mowiac tez mnie to zastanawia, ale z praktyki - w jednych autach reczny dziala slabo, a w innych mocno - i to sie raczej nie poprawia :-)

(*) chyba zawsze widzialem ze cylinderek byl na gorze a nie na dole.


J.

8 Data: Listopad 16 2011 19:00:00
Temat: Re: s³aby rÄ™czny po wymianie szczÄ™k i b Ä™bnów
Autor: MichaÅ‚ sirapacz Gut 


Ale prawde mowiac tez mnie to zastanawia, ale z praktyki - w jednych
autach reczny dziala slabo, a w innych mocno - i to sie raczej nie
poprawia :-)

w tym konkretnym jak po zakupie zaciagnalem reczny (kupilem jako 4latka w 2008) to poszedl dym i pisk:)

dopoki szczeki byly i nie zerwala sie linka to tez bylo niezle:)

9 Data: Listopad 19 2011 17:30:15
Temat: Re: s³aby rÄ™czny po wymianie szczÄ™k i bÄ™bnów
Autor: X-Man 

"Micha³ sirapacz Gut"  wrote in message

Witojcie:)
wczoraj wieczorkiem wymieni³em bÄ™bny, szczÄ™ki, wyczyÅ›ci³em i skrÄ™cilem samoregulator luzu, zmieni³em zapinki do szczÄ™k na nowe i stare sÄ… tylko cylinderek i sprezyny (sprawne).

Części oryginalne czy zamienniki ?

Pzdr
Piotrek

10 Data: Listopad 19 2011 20:57:11
Temat: Re: s³aby rÄ™czny po wymianie szczÄ™k i b Ä™bnów
Autor: MichaÅ‚ sirapacz Gut 

Części oryginalne czy zamienniki ?

oczywiscie zamienniki

prawy hamulec juz lapie bardzo ladnie - blokuje kolo w czasie jazdy, ale lewy hamulec jakos nie bardzo. musze zobaczyc czy pancerz mi nie wypial sie z zapinki bo w ogole linka jakby bardziej wysunieta w prawym hamulcu

11 Data: Listopad 20 2011 01:48:55
Temat: Re: s³aby rÄ™czny po wymianie szczÄ™k i bÄ™bnów
Autor: X-Man 

"Micha³ sirapacz Gut"  wrote in message

Części oryginalne czy zamienniki ?
oczywiscie zamienniki
prawy hamulec juz lapie bardzo ladnie - blokuje kolo w czasie jazdy, ale lewy hamulec jakos nie bardzo. musze zobaczyc czy pancerz mi nie wypial sie z zapinki bo w ogole linka jakby bardziej wysunieta w prawym hamulcu

no wiÄ™c ja te¿ mam zamienniki i rÄ™czny jest po prostu do dupy nie ma szans ¿eby w czasie jazdy ko³a siÄ™ zablokowa³y, na postoju trzyma w miarÄ™ ok ale z jedynki ruszyć siÄ™ da (ko³a siÄ™ bÄ™dÄ… obraca³y) a nowe szczÄ™ki i bÄ™bny za³o¿one by³y kilka miesiÄ™cy temu...

Pzdr
Piotrek

12 Data: Listopad 21 2011 07:08:56
Temat: Re: s³aby rÄ™czny po wymianie szczÄ™k i b Ä™bnów
Autor: MichaÅ‚ sirapacz Gut 


no wiÄ™c ja te¿ mam zamienniki i rÄ™czny jest po prostu do dupy nie ma
szans ¿eby w czasie jazdy ko³a siÄ™ zablokowa³y, na postoju trzyma w
miarÄ™ ok ale z jedynki ruszyć siÄ™ da (ko³a siÄ™ bÄ™dÄ… obraca³y) a nowe
szczÄ™ki i bÄ™bny za³o¿one by³y kilka miesiÄ™cy temu...

ale widzisz, u mnie jest asymetria - to znaczy ze albo linka wypadla z jarzma albo z uchwytow podwozia i sprezynuje(male szanse) albo cos musialem spieprzyc albo zwyczajnie samoregulator nie dojechal do konca choc oba byly skrecone tak samo.
prawe lapie dobrze

13 Data: Listopad 21 2011 07:41:10
Temat: Re: s³aby rêczny po wymianie szczêk i bêbnów
Autor: MarcinJM 

W dniu 2011-11-16 09:15, Micha³ sirapacz Gut pisze:

Witojcie:)

wczoraj wieczorkiem wymieni³em bêbny, szczêki, wyczy¶ci³em i skrêcilem
samoregulator luzu, zmieni³em zapinki do szczêk na nowe i stare s± tylko
cylinderek i sprezyny (sprawne). Ponadto za³o¿y³em nowe linki rêcznego.

Hamulec zasadniczy jest na tyle mocny ze mozna zeby wybic na kierownicy,
tyl ewidentnie dziala (conajwyzej moze jeszcze nieco nierownomiernie,
ale to sprawdze dzisiaj). W ka¿dym razie mam pytanie o rêczny - czy on
ma prawo s³abo dzia³aæ na nowym zestawie? Wydaje mi siê, ¿e nie nowy
bêben i nowe szczeki nie musza sie jako¶ specjalnie docierac a spieprzyc
tam w zasadzie nie ma czego. Czuæ kiedy zaci±gam rêczny opór kó³,
natomiast na ja³owych obrotach i zaci±gnietym rêcznym samochod da siê
ruszyæ na 1 i jechac.

Jakie¶ sugestie? Jedyne co zwrocilo moja uwagê to linka rêcznego nieco
inaczej wygl±daj±ca (ale pasuj±ca). Oznaczenie pasuje na lince,
natomiast nie mia³a takiej sprêzyny na koñcowym odcinku linki pomiêdzy
króæcem wchodz±cym do bêbna a jarzmem koñcówki linki.

Samoregulator , jesli nie jest mimosrodowy, tylko skrecany potrzebuje pomachania recznym, zeby sie rozkrecil. Przy max skreconym i niewyregulowanym mozliwe jest, ze przy uzyciu hamulca hydraulicznego samoregulator wypadnie ze swojego miejsca.


--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

słaby ręczny po wymianie szczęk i bęb nów



Grupy dyskusyjne