Grupy dyskusyjne   »   samochody z przekładnia elektryczną

samochody z przekładnia elektryczną



1 Data: Wrzesien 21 2007 16:04:31
Temat: samochody z przekładnia elektryczną
Autor:

Czy są samochody : autobusy , traki
z przekładnia elektryczną
silnik spalinowy -> prądnica -> silniki elektryczne
jak w lokomotywach spalinoiwych

jakiej mocy są te systemy napędowe

pozdrawiam

JAn

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl



2 Data: Wrzesien 21 2007 21:27:04
Temat: Re: samochody z przekładnia elektryczną
Autor: Sanctum Officium 

 wrote in message

Czy są samochody : autobusy , traki
z przekładnia elektryczną
silnik spalinowy -> prądnica -> silniki elektryczne
jak w lokomotywach spalinoiwych

jakiej mocy są te systemy napędowe

Chyba takich nie ma. Zauważ, że wagony motorowe ("autobusy szynowe") mają
przekładnie hydrauliczne. Tylko lokomotywy mają przekładnie elektryczne.
Generalnie jest tak, że najsłabsze i najlżejsze pojazdy jak samochody mają
przekładnie zębate, średniej mocy i masy pojazdy jak wagony motorowe mają
przekładnie hydrauliczne, a najmocniejsze i najcięższe jak lokomotywy (wraz
z wagnami mają dużą masę) mają przekładnie elektryczne. Do przenoszenia
dużych mocy przekładnie zebate się nie nadają. Trzeba tam przekładni
hydraulicznych lub elektrycznych. Ale samochody nie są aż tak ciężkie i nie
mają aż tak dużych mocy, dlatego tam przekładnie zębate lub ewentualnie
hydrauliczne wystarczają. Może olbrzymie ciężarówy pracujace w kopalniach
odkrywkowych i kamieniołomach (oczywiście ze względu na rozmiary
niedopuszczone do ruchu po drogach publicznych) mają przekładnie
elektryczne, ale tu nich się ktoś inny wypowie.


MK

3 Data: Wrzesien 21 2007 21:54:22
Temat: Re: samochody z przekładnia elektryczną
Autor: Czarek Daniluk 

Użytkownik  napisał:

Czy są samochody : autobusy , traki
z przekładnia elektryczną
silnik spalinowy -> prądnica -> silniki elektryczne
jak w lokomotywach spalinoiwych

jakiej mocy są te systemy napędowe

pozdrawiam

JAn

Tak - trolejbusy Solaris mogą mieć na wyposażeniu silnik spalinowy napędzający generator.
Gdzieś chyba na youtube oglądałem filmiki z jazd na generatorze i na pałąkach :)

Pozdro !!

PS:
Jak ktoś chce to może se przejrzeć stronę solarisa może coś tam o tym rozwiązaniu piszą ;)

4 Data: Wrzesien 21 2007 22:01:28
Temat: Re: samochody z przekładnia elektryczną
Autor: Sanctum Officium 

"Czarek Daniluk"  wrote in message

Użytkownik  napisał:

> Czy są samochody : autobusy , traki
> z przekładnia elektryczną
> silnik spalinowy -> prądnica -> silniki elektryczne
> jak w lokomotywach spalinoiwych
>
> jakiej mocy są te systemy napędowe
>
> pozdrawiam
>
> JAn
>
Tak - trolejbusy Solaris mogą mieć na wyposażeniu silnik spalinowy
napędzający generator.
Gdzieś chyba na youtube oglądałem filmiki z jazd na generatorze i na
pałąkach :)

Pozdro !!

PS:
Jak ktoś chce to może se przejrzeć stronę solarisa może coś tam o tym
rozwiązaniu piszą ;)

Ale to zupełnie co innego. Tu chodzi o możliwość jazdy na zasilaniu
elektrycznym z sieci trakcyjnej i jazdy bez tego zasilania na silniku
spalinowym. Przydaje się to w przypadku awarii sieci trakcyjnej lub do
przejazdu ulicami, gdzie nie ma sieci. Zresztą tylko trzy miasta w Polsce
mają w ogóle trolejbusy (Gdynia wraz z Sopotem, Tychy i Lublin). W Gdyni się
nad takimi trolejbusami zastanawiali.


MK

5 Data: Wrzesien 22 2007 05:38:23
Temat: Re: samochody z przekładnia elektryczną
Autor: Czarek Daniluk 

Użytkownik Sanctum Officium napisał:


Ale to zupełnie co innego. Tu chodzi o możliwość jazdy na zasilaniu
elektrycznym z sieci trakcyjnej i jazdy bez tego zasilania na silniku
spalinowym. Przydaje się to w przypadku awarii sieci trakcyjnej lub do
przejazdu ulicami, gdzie nie ma sieci. Zresztą tylko trzy miasta w Polsce
mają w ogóle trolejbusy (Gdynia wraz z Sopotem, Tychy i Lublin). W Gdyni się
nad takimi trolejbusami zastanawiali.


MK


Mylisz się, oglądałem filmiki że jest tam pokaźna część sieci gdzie taki trollino zasuwa bez pałąków bo nie ma ich do czego podpiąć :)
Jedyna różnica jaką dało się zauważyć to gorsze przyspieszenie na generatorze no i praca silnika spalinowego w tle - jednostajna :)
Zauważ że jeśli taki silnik+generator ma odpowiednią moc to taki trolejbus można używać jako autobus :D

Pozdro !!

6 Data: Wrzesien 22 2007 17:07:01
Temat: Re: samochody z przekładnia elektryczną
Autor: Sanctum Officium 

"Czarek Daniluk"  wrote in message

Użytkownik Sanctum Officium napisał:


> Ale to zupełnie co innego. Tu chodzi o możliwość jazdy na zasilaniu
> elektrycznym z sieci trakcyjnej i jazdy bez tego zasilania na silniku
> spalinowym. Przydaje się to w przypadku awarii sieci trakcyjnej lub do
> przejazdu ulicami, gdzie nie ma sieci. Zresztą tylko trzy miasta w
Polsce
> mają w ogóle trolejbusy (Gdynia wraz z Sopotem, Tychy i Lublin). W Gdyni
się
> nad takimi trolejbusami zastanawiali.
>
>
> MK
>

Mylisz się, oglądałem filmiki że jest tam pokaźna część sieci gdzie taki
trollino zasuwa bez pałąków bo nie ma ich do czego podpiąć :)

Właśnie o tym napisałem. Tam gdzie nie ma sieci, jedzie na silniku
spalinowym. Pisałem o tym.

Jedyna różnica jaką dało się zauważyć to gorsze przyspieszenie na
generatorze no i praca silnika spalinowego w tle - jednostajna :)
Zauważ że jeśli taki silnik+generator ma odpowiednią moc to taki
trolejbus można używać jako autobus :D

Nie ma to najmniejszego sensu w mieście, gdzie w ogóle nie ma sieci. Taki
trolejbus z silnikiem ma sens tylko w tych miastach, gdzie jest sieć, ale są
odcinki, gdzie sieci trakcyjnej jeszcze brakuje lub niemożliwe jest jej
zbudowanie.


MK

7 Data: Wrzesien 22 2007 20:00:58
Temat: Re: samochody z przekładnia elektryczną
Autor: Czarek Daniluk 

Użytkownik Sanctum Officium napisał:

Właśnie o tym napisałem. Tam gdzie nie ma sieci, jedzie na silniku
spalinowym. Pisałem o tym.

Dalej brniesz głupio.
Nie jedzie na silniku spalinowym !!
Dalej jedzie na silnikach elektrycznych, ale prąd do nich bierze z generatora napędzanego jakimś dosyć niwielkim silnikiem spalinowym. (niewielkim w stosunku do właściwego silnika jaki by siedział w takim pojeździe)


Jedyna różnica jaką dało się zauważyć to gorsze przyspieszenie na
generatorze no i praca silnika spalinowego w tle - jednostajna :)
Zauważ że jeśli taki silnik+generator ma odpowiednią moc to taki
trolejbus można używać jako autobus :D


Nie ma to najmniejszego sensu w mieście, gdzie w ogóle nie ma sieci. Taki
trolejbus z silnikiem ma sens tylko w tych miastach, gdzie jest sieć, ale są
odcinki, gdzie sieci trakcyjnej jeszcze brakuje lub niemożliwe jest jej
zbudowanie.

A czy ja o tym mówię że ma taki pojazd jeździć np: w DC ??
Jak najbardziej takie rozwiązanie ma sens chociażby w przypadku zablokowania jakiegoś odcinka drogi z siecią napowietrzną - pojazd taki może przejeciać ten odcinek dowolną trasą ;)

Pozdro !!

8 Data: Wrzesien 22 2007 23:06:04
Temat: Re: samochody z przekładnia elektryczną
Autor: Sanctum Officium 

"Czarek Daniluk"  wrote in message

Użytkownik Sanctum Officium napisał:

> Właśnie o tym napisałem. Tam gdzie nie ma sieci, jedzie na silniku
> spalinowym. Pisałem o tym.

Dalej brniesz głupio.
Nie jedzie na silniku spalinowym !!
Dalej jedzie na silnikach elektrycznych, ale prąd do nich bierze z
generatora napędzanego jakimś dosyć niwielkim silnikiem spalinowym.
(niewielkim w stosunku do właściwego silnika jaki by siedział w takim
pojeździe)

Nie rozumiesz. To jest napęd spalinowy przekazywany przez przekładnię
elektryczną (prądnica - silnik). Tak samo działają lokomotywy spalinowe.

>
>
>>Jedyna różnica jaką dało się zauważyć to gorsze przyspieszenie na
>>generatorze no i praca silnika spalinowego w tle - jednostajna :)
>>Zauważ że jeśli taki silnik+generator ma odpowiednią moc to taki
>>trolejbus można używać jako autobus :D
>
>
> Nie ma to najmniejszego sensu w mieście, gdzie w ogóle nie ma sieci.
Taki
> trolejbus z silnikiem ma sens tylko w tych miastach, gdzie jest sieć,
ale są
> odcinki, gdzie sieci trakcyjnej jeszcze brakuje lub niemożliwe jest jej
> zbudowanie.

A czy ja o tym mówię że ma taki pojazd jeździć np: w DC ??
Jak najbardziej takie rozwiązanie ma sens chociażby w przypadku
zablokowania jakiegoś odcinka drogi z siecią napowietrzną - pojazd taki
może przejeciać ten odcinek dowolną trasą ;)

O tak. W Gdyni właśnie o tym mówili podając nawet konkretne trasy.


MK

9 Data: Wrzesien 23 2007 09:38:21
Temat: Re: samochody z przekładnia elektryczną
Autor: Czarek Daniluk 

Użytkownik Sanctum Officium napisał:


Dalej brniesz głupio.
Nie jedzie na silniku spalinowym !!
Dalej jedzie na silnikach elektrycznych, ale prąd do nich bierze z
generatora napędzanego jakimś dosyć niwielkim silnikiem spalinowym.
(niewielkim w stosunku do właściwego silnika jaki by siedział w takim
pojeździe)


Nie rozumiesz. To jest napęd spalinowy przekazywany przez przekładnię
elektryczną (prądnica - silnik). Tak samo działają lokomotywy spalinowe.

Nie rozumiem i nie zrozumiem w dalszym ciąg twojego toku rozumowania.
w tym pojeździe napęd w dalszym ciągu jest zapewniany przez silnik elektryczny, silnik spalinowy nie jest w żaden sposób zaprzęgnięty do kół, no chyba że tym zaprzęgnięciem nazywać całą elektronikę sterującą przepływem prądu od generatora do silników elektrycznych.

Pozdro !!

10 Data: Wrzesien 23 2007 12:38:52
Temat: Re: samochody z przekładnia elektryczną
Autor: Sanctum Officium 

"Czarek Daniluk"  wrote in message

Użytkownik Sanctum Officium napisał:


>>Dalej brniesz głupio.
>>Nie jedzie na silniku spalinowym !!
>>Dalej jedzie na silnikach elektrycznych, ale prąd do nich bierze z
>>generatora napędzanego jakimś dosyć niwielkim silnikiem spalinowym.
>>(niewielkim w stosunku do właściwego silnika jaki by siedział w takim
>>pojeździe)
>
>
> Nie rozumiesz. To jest napęd spalinowy przekazywany przez przekładnię
> elektryczną (prądnica - silnik). Tak samo działają lokomotywy spalinowe.

Nie rozumiem i nie zrozumiem w dalszym ciąg twojego toku rozumowania.
w tym pojeździe napęd w dalszym ciągu jest zapewniany przez silnik
elektryczny, silnik spalinowy nie jest w żaden sposób zaprzęgnięty do
kół, no chyba że tym zaprzęgnięciem nazywać całą elektronikę sterującą
przepływem prądu od generatora do silników elektrycznych.

Na tym polega przekładnia elektryczna. W przekadni mechanicznej silnik jest
zaprzęgnięty z kołami za pośrednictwem zębatej skrzynki przekładniowej. W
przypadku przekładni hydraulicznej za pośrednictwem hydrauliki. A w
przypadku elektrycznej za pośrednictwem prądnicy i silnika elektrycznego.
Koła zebate są zbyt delikatne do przenoszenia wielkich mocy i dlatego w
pojazdach o dużej mocy i dużej masie nie stosuje się przekładni zębatych, a
przekładnie hydrauliczne lub elektryczne.

Ten trolejbus z silnikem spalinowym działa tak samo jak każda lokomotywa
spalinowa.


MK

11 Data: Pa?dziernik 09 2007 19:06:16
Temat: Re: samochody z przekładnia elektryczną
Autor: dogfish 

Sanctum Officium wrote:

"Czarek Daniluk"  wrote in message


Użytkownik Sanctum Officium napisał:



Dalej brniesz głupio.
Nie jedzie na silniku spalinowym !!
Dalej jedzie na silnikach elektrycznych, ale prąd do nich bierze z
generatora napędzanego jakimś dosyć niwielkim silnikiem spalinowym.
(niewielkim w stosunku do właściwego silnika jaki by siedział w takim
pojeździe)


Nie rozumiesz. To jest napęd spalinowy przekazywany przez przekładnię
elektryczną (prądnica - silnik). Tak samo działają lokomotywy spalinowe.

Nie rozumiem i nie zrozumiem w dalszym ciąg twojego toku rozumowania.
w tym pojeździe napęd w dalszym ciągu jest zapewniany przez silnik
elektryczny, silnik spalinowy nie jest w żaden sposób zaprzęgnięty do
kół, no chyba że tym zaprzęgnięciem nazywać całą elektronikę sterującą
przepływem prądu od generatora do silników elektrycznych.


Na tym polega przekładnia elektryczna. W przekadni mechanicznej silnik jest
zaprzęgnięty z kołami za pośrednictwem zębatej skrzynki przekładniowej. W
przypadku przekładni hydraulicznej za pośrednictwem hydrauliki. A w
przypadku elektrycznej za pośrednictwem prądnicy i silnika elektrycznego.
Koła zebate są zbyt delikatne do przenoszenia wielkich mocy i dlatego w
pojazdach o dużej mocy i dużej masie nie stosuje się przekładni zębatych, a
przekładnie hydrauliczne lub elektryczne.


Masz tu tylko troche racji.
Przekladnie zebate sa dostatecznie wytrzymale na duze obciazenia i przeciazenia. Przwaga stosowania przekladni elektrycznych lub hydraulicznych polega na stosunkowo latwej do wdrozenia tzw. zmiany biegow, ktora w tym przypadku jest calkowicie lub czesciowo wyeliminowana osiagajac plynna/bezstopniowa regulacje predkosci. W latwy sposob zastepuje sie rowniez mechanizm roznicowy, a w przypadku pojazdow gasienicowych (w takich to pojazdach te systemy zarowno elektr. jak i hydrauliczne sie stosuje) pozwala na niezmiernie latwe rozwiazanie systemu sterowniczego. Przykladami moga byc niektore maszyny drogowe (spycharki, koparki), rozne pojazdy militarne.
Byc moze sa proby stosowania tych metod w pojazdach cywilnych lub miejskiej komunikacji, Efekt ten jest poza zasiegiem mojego zainteresowania.


Ten trolejbus z silnikem spalinowym działa tak samo jak każda lokomotywa
spalinowa.


MK


12 Data: Wrzesien 22 2007 00:24:51
Temat: Re: samochody z przekładnia elektryczną
Autor: J.F. 

On 21 Sep 2007 18:04:31 +0200,   wrote:

Czy są samochody : autobusy , traki
z przekładnia elektryczną
silnik spalinowy -> prądnica -> silniki elektryczne

No - Prius to tak polowicznie juz ma.

J.

13 Data: Wrzesien 22 2007 15:45:15
Temat: Re: samochody z przekładnia elektryczną
Autor: BartekK 

 pisze:

Czy są samochody : autobusy , traki
z przekładnia elektryczną
silnik spalinowy -> prądnica -> silniki elektryczne
jak w lokomotywach spalinoiwych
Np duże wywrotki typu "kopalnianego", CAT itp.

jakiej mocy są te systemy napędowe
~0.5 - 1 MW

--
| Bartlomiej Kuzniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

14 Data: Wrzesien 22 2007 23:37:50
Temat: Re: samochody z przekładnia elektrycznÂą
Autor: Adam Płaszczyca 

On 21 Sep 2007 18:04:31 +0200,  wrote:

Czy są samochody : autobusy , traki
z przekładnia elektryczną
silnik spalinowy -> prądnica -> silniki elektryczne
jak w lokomotywach spalinoiwych

Tak - najwioększe ciężarówki. Np. Biełazy produkcji rosyjskiej.

jakiej mocy są te systemy napędowe

Równie, od 800KM w górę zazwyczaj zaczyna sie opłacać.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

15 Data: Wrzesien 23 2007 00:57:36
Temat: Re: samochody z przekładnia elektryczn?
Autor: Sanctum Officium 

"Adam Płaszczyca"  wrote in message

On 21 Sep 2007 18:04:31 +0200,  wrote:

>Czy są samochody : autobusy , traki
>z przekładnia elektryczną
>silnik spalinowy -> prądnica -> silniki elektryczne
>jak w lokomotywach spalinoiwych

Tak - najwioększe ciężarówki. Np. Biełazy produkcji rosyjskiej.

Dodajmy, że nienadajace się do ruchu po drogach publicznych.


MK

16 Data: Wrzesien 23 2007 08:57:44
Temat: Re: samochody z przekładnia elektryczn?
Autor: Adam Płaszczyca 

On Sun, 23 Sep 2007 00:57:36 +0200, "Sanctum Officium"
 wrote:

Tak - najwioększe ciężarówki. Np. Biełazy produkcji rosyjskiej.

Dodajmy, że nienadajace się do ruchu po drogach publicznych.

Nie? Daj mi taką, a potem mnie zatrzymaj :>
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

17 Data: Wrzesien 23 2007 12:31:49
Temat: Re: samochody z przekładnia elektryczn?
Autor: Sanctum Officium 

"Adam Płaszczyca"  wrote in message

On Sun, 23 Sep 2007 00:57:36 +0200, "Sanctum Officium"
 wrote:

>> Tak - najwioększe ciężarówki. Np. Biełazy produkcji rosyjskiej.
>
>Dodajmy, że nienadajace się do ruchu po drogach publicznych.

Nie? Daj mi taką, a potem mnie zatrzymaj :>

He, he, chodziło o legalność. Poza tym to się może nie zmieścić na drodze,
nawet zajmując całą szerokość jezdni. No ale przy kołach o średnicy 2 czy 3
metry można jechać jedna lub jedną i drugą stroną w przydrożnym rowie lub
rowach.


MK

18 Data: Wrzesien 23 2007 21:38:20
Temat: Re: samochody z przekładnia elektryczn?
Autor: Adam Płaszczyca 

On Sun, 23 Sep 2007 12:31:49 +0200, "Sanctum Officium"
 wrote:

He, he, chodziło o legalność. Poza tym to się może nie zmieścić na drodze,
nawet zajmując całą szerokość jezdni. No ale przy kołach o średnicy 2 czy 3
metry można jechać jedna lub jedną i drugą stroną w przydrożnym rowie lub
rowach.

No właśnie. Nas nie dogoniat` ;)
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

19 Data: Wrzesien 23 2007 22:11:53
Temat: Re: samochody z przekładnia elektryczn?
Autor: Sanctum Officium 

"Adam Płaszczyca"  wrote in message

On Sun, 23 Sep 2007 12:31:49 +0200, "Sanctum Officium"
 wrote:

>He, he, chodziło o legalność. Poza tym to się może nie zmieścić na
drodze,
>nawet zajmując całą szerokość jezdni. No ale przy kołach o średnicy 2 czy
3
>metry można jechać jedna lub jedną i drugą stroną w przydrożnym rowie lub
>rowach.

No właśnie. Nas nie dogoniat` ;)

Szybki nie jest. Ten największy ma V max tylko 45 km/h. Ale przejad tym
potworem na tych kilkumetrwych kołach po osobówce czuje się pewnie jak
przejazd osobówko po małym kamyczku :-)


MK

20 Data: Wrzesien 23 2007 22:19:22
Temat: Re: samochody z przekładnia elektryczn?
Autor: J.F. 

On Sun, 23 Sep 2007 12:31:49 +0200,  Sanctum Officium wrote:

>> Tak - najwioększe ciężarówki. Np. Biełazy produkcji rosyjskiej.
>Dodajmy, że nienadajace się do ruchu po drogach publicznych.
Nie? Daj mi taką, a potem mnie zatrzymaj :>

He, he, chodziło o legalność. Poza tym to się może nie zmieścić na drodze,
nawet zajmując całą szerokość jezdni. No ale przy kołach o średnicy 2 czy 3
metry można jechać jedna lub jedną i drugą stroną w przydrożnym rowie lub
rowach.

I wyczyscic droge z fotoradarow .. ech, rozmarzylem sie ..
to gdzie mozna pozyczyc Bielaza ?
W Belchatowie przypadkiem nie zatrudniaja ?

J.

21 Data: Wrzesien 23 2007 22:27:34
Temat: Re: samochody z przekładnia elektryczn?
Autor: Sanctum Officium 

"J.F."  wrote in message

On Sun, 23 Sep 2007 12:31:49 +0200,  Sanctum Officium wrote:
>> >> Tak - najwioększe ciężarówki. Np. Biełazy produkcji rosyjskiej.
>> >Dodajmy, że nienadajace się do ruchu po drogach publicznych.
>> Nie? Daj mi taką, a potem mnie zatrzymaj :>
>
>He, he, chodziło o legalność. Poza tym to się może nie zmieścić na
drodze,
>nawet zajmując całą szerokość jezdni. No ale przy kołach o średnicy 2 czy
3
>metry można jechać jedna lub jedną i drugą stroną w przydrożnym rowie lub
>rowach.

I wyczyscic droge z fotoradarow .. ech, rozmarzylem sie ..
to gdzie mozna pozyczyc Bielaza ?
W Belchatowie przypadkiem nie zatrudniaja ?

Widziałem takie w dwóch miejsach w górach. Ale już nie pamiętam dokładnie w
których górach. Na pewno w Polsce są.


MK

22 Data: Wrzesien 23 2007 23:32:42
Temat: Re: samochody z przekładnia elektryczn?
Autor: Alex81 

In article 
 says...

W Belchatowie przypadkiem nie zatrudniaja ?

Jakiś czas temu mieli jakieś bodajże Renaulty - za to z białoruskimi
oponami (cytat z artykułu: "nie sposób wyważyć ale nic ich nie
przetnie" ;D).

--
Alex GG#1667593
'97 Caro 1.6GLSI

23 Data: Wrzesien 23 2007 15:51:50
Temat: Re: samochody z przekładnia elektryczną
Autor: Przemyslaw Popielarski 

Adam Płaszczyca wrote:

Tak - najwioększe ciężarówki. Np. Biełazy produkcji rosyjskiej.

A nie białoruskiej?
http://belaz.minsk.by

--
../ premax
../ ../ koniec i bomba, a kto czytal ten traba. w.g.

24 Data: Wrzesien 23 2007 16:14:14
Temat: Re: samochody z przekładnia elektryczną
Autor: Sanctum Officium 

"Przemyslaw Popielarski"  wrote in message

Adam Płaszczyca wrote:
> Tak - najwioększe ciężarówki. Np. Biełazy produkcji rosyjskiej.

A nie białoruskiej?
http://belaz.minsk.by

Przejrzałem stronkę. Największa ciężarówka ma 220 t ładowności, a w pełni
obciążona waży prawie 400 t. 2300 KM, 8 m szerokości :-D. Imponujące.


MK

25 Data: Wrzesien 23 2007 21:39:03
Temat: Re: samochody z przekładnia elektrycznÂą
Autor: Adam Płaszczyca 

On Sun, 23 Sep 2007 16:14:14 +0200, "Sanctum Officium"
 wrote:

Przejrzałem stronkę. Największa ciężarówka ma 220 t ładowności, a w pełni
obciążona waży prawie 400 t. 2300 KM, 8 m szerokości :-D. Imponujące.

I znikaja problemy zakorkowanych ulic :D
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

26 Data: Wrzesien 23 2007 21:38:36
Temat: Re: samochody z przekładnia elektryczną
Autor: Adam Płaszczyca 

On Sun, 23 Sep 2007 15:51:50 +0200, "Przemyslaw Popielarski"
 wrote:

Tak - najwioększe ciężarówki. Np. Biełazy produkcji rosyjskiej.

A nie białoruskiej?
http://belaz.minsk.by

Fakt, pozajączkowało mi się.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

27 Data: Pa?dziernik 11 2007 07:52:29
Temat: Re: samochody z przekła dnia elektryczną
Autor:

Witam serdecznie.

Na ostatnich targach we Frankfurcie, Volvo zaprezentowało C30 z przekładnią
elektryczną. Cztery silniki bezszczotkowe w piastach kół. Pakiet akumulatorów
pod podłogą i silnik spalinowy chyba 1,4 do napędu generatora jeśli skończy się
prąd z baterii.
Pozdrawiam.

Sebastian

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

samochody z przekładnia elektryczną



Grupy dyskusyjne