Witam.
5. Mazda 6 hatchback - 2.0 benz/diesel
Na przykładzie powyższego w wersji benzynowej, nie licząc ubezpieczenia, opon, tarcz+klocków, myjni, żarówek, parkingów, mandatów, zabezpieczeń czy przeglądu.
- 3,5l oleju 5W30 +filtr+wymiana=250PLN
- filtr kabinowy+powietrza=100PLN
- obsług klimatyzacji=125PLN (co drugi rok 250PLN)
- zbieżność=120PLN
- płyn chłodniczy (co 4 lata) i hamulcowy (co 2 lata) z wymianą - około 200PLN
Awarie:
- nowy zacisk hamulcowy+renimacja starego+robocizna 690PLN
- zainjąca się szyba kierowcy - czyszczenie, dmuchani, smarowanie, de/montaż tapicerki 100PLN
- spawanie tylnego podwieszenia tłumika 40PLN
- znalezienie przyczyny braku poziomowania ksenonów (rozpięta wtyczka) 200PLN
Auto bardzo wdzięczne, jeśli najważniejszym kryterium jest niska awaryność.
--
Pozdrawiam,
Maciej Loret
www.maciejloret.neostrada.pl
3 |
Data: Wrzesien 08 2009 00:54:34 |
Temat: Re: sedan / hatchback za 30-35k |
Autor: harry keogh |
On 7 Wrz, 22:16, "Maciej Loret" wrote:
Witam.
> 5. Mazda 6 hatchback - 2.0 benz/diesel
Auto bardzo wdzięczne, jeśli najważniejszym kryterium jest niska awaryność.
Nie jest to najważniejsze kryterium.
Do mazd mam sentyment z racji tego, że 323F to był mój pierwszy,
całkowicie własny samochód, ze swojej pensji kupiony :)
Niemniej jednak jest ich na rynku mało, trudno więc kupić sensowny
egzemplarz.
Krzysiek
4 |
Data: Wrzesien 08 2009 17:45:58 | Temat: Re: sedan / hatchback za 30-35k | Autor: Maciej Loret |
Witam.
Niemniej jednak jest ich na rynku mało, trudno więc kupić sensowny
egzemplarz.
Jeśli myślisz o benzynie kupionej w Polsce, to jest to prostsze niż milion w środę, milion w sobotę.
Ale niewiele prostsze...
Za to za Nysą i Odrą jest odwrotnie. Większość rynku wtórnego, to benzyny. Nic tylko przebierać...
--
Pozdrawiam,
Maciej Loret
www.maciejloret.neostrada.pl
5 |
Data: Wrzesien 08 2009 08:26:49 | Temat: Re: sedan / hatchback za 30-35k | Autor: sebo |
On Mon, 07 Sep 2009 21:27:54 +0200
Harry Keogh wrote:
Założenia:
- sedan / hatchback / liftback etc. - nie kombi
- istotny jest dla mnie wygląd samochodu, typy poniżej spełniają
wymagania wizualne
- 30-35k PLN
- nie mam uprzedzeń żadnych, w stylu "wszystkie na F" itp
- silnik w miarę dynamiczny, co w uproszczeniu można przełożyć na
przyspieszenie do 100km/h poniżej 10s
- w grę wchodzi ew. sprowadzenie z zachodu
Typy:
1. BMW "3" E46 - 318i (143KM) / 320d (150KM) - rocznik 02-03 zapewne
Nie wiem jak 4-cylindrowce, ale w 6-garowcach znane usterki to: przeplywomierz, czujnik polozenia walka rozrzadu, vanos (kiepskiej jakosci uszczelki w mechaniźmie). Oczywiscie mowa o silnikach benzynowych.
W zawieszeniu to tuleje w przednich wahaczach padają, czasem maglownica,
tuleje w wózku tylnego mostu. To wszystko co mi sie przypomnialo.
Ceny czesci nie sa tak drogie, tak wiec rozszerzenie skrótu Bedziesz Mial Wydatki nie jest zbyt aktualne.
Autkiem jezdzi sie bardzo przyjemnie, swietnie trzyma sie nawierzchni, mocne hamulce i klasyczny naped to atuty tego pojazdu.
Spalanie - nie wiem jak w 2.0 R4 ale 2.5 R6 pali w miescie 12-13 (korki), w trasie da sie zejsc nawet pozniej 7, ale to katorga wiec przecietnie 7-8l to wynik gut. Dla 2.0 wydaje mi sie ze w miescie 10 wciagnie ale to standard.
Mam nadzieje ze troche pomoglem :)
pozdro.
6 |
Data: Wrzesien 08 2009 00:52:14 | Temat: Re: sedan / hatchback za 30-35k | Autor: harry keogh |
On 8 Wrz, 08:26, sebo wrote:
Ceny czesci nie sa tak drogie, tak wiec rozszerzenie skrótu Bedziesz Mial Wydatki nie jest zbyt aktualne.
Autkiem jezdzi sie bardzo przyjemnie, swietnie trzyma sie nawierzchni, mocne hamulce i klasyczny naped to atuty tego pojazdu.
A jak z blachami ? Kupując rocznik '02 w perspektywie pojezdzenia nim
kolejne 2-3 lata, powinienem sie o to martwic ? Oczywiscie zakladam
kupienie /jakim cudem - tego nie wiem ;)/ egzemplarza w dobrym stanie,
ktory nie byl reanimowany ze smierci klinicznej.
Jest to chyba moj faworyt na liscie, troche z przekory i checi
przelamywania stereotypow (w tym wypadku - o kierowcach BMW).
Krzysiek
7 |
Data: Wrzesien 08 2009 10:41:37 | Temat: Re: sedan / hatchback za 30-35k | Autor: sebo |
On Tue, 8 Sep 2009 00:52:14 -0700 (PDT)
harry keogh wrote:
A jak z blachami ? Kupując rocznik '02 w perspektywie pojezdzenia nim
kolejne 2-3 lata, powinienem sie o to martwic ? Oczywiscie zakladam
kupienie /jakim cudem - tego nie wiem ;)/ egzemplarza w dobrym stanie,
ktory nie byl reanimowany ze smierci klinicznej.
Z blacha nie ma zadnego problemu (chyba ze byl walniety i zle zrobiony). Warto kupic autko po lifcie (czyli po wrzesniu 2001).
Jest to chyba moj faworyt na liscie, troche z przekory i checi
przelamywania stereotypow (w tym wypadku - o kierowcach BMW).
W tej chwili to trzeba przelamywac stereotypy o Audi - szczegolnie o starej A8.
Zycze powodzenia w szukaniu 318i, ja swoje 325i (mialo byc 330i) szukalem pol roku.
pozdro.
8 |
Data: Wrzesien 08 2009 04:41:13 | Temat: Re: sedan / hatchback za 30-35k | Autor: harry keogh |
On 8 Wrz, 10:41, sebo wrote:
Zycze powodzenia w szukaniu 318i, ja swoje 325i (mialo byc 330i) szukalem pol roku.
Niestety nie mam tyle czasu :) Zona wrocila do pracy, wiec chce zeby
jej auto oddac, a swoje sprzedalem rok temu.
Stad czas nagli, a niestety rynek jaki jest, kazdy widzi.. Stad nie
zamykam sie na inne marki, a noz cos fajnego sie trafi.
Co do benzyniaka, to moze jednak poliftowa 320i. Trzeba po prostu
zaakceptowac spalanie ;)
Krzysiek
| | | | | |