Grupy dyskusyjne   »   serwisy autoryzowane

serwisy autoryzowane



1 Data: Maj 20 2013 08:33:47
Temat: serwisy autoryzowane
Autor: chochlik_drukarski 

Witam. Dużo można przeczytać na temat tego jakie to serwisy autoryzowane
są drogie a przy tym niekoniecznie kompetentne. Ja do tej pory naprawiałem
auto w aso a teraz zmuszony byłem zrobić u jakiegoś "Zenka" (polecanego
przez wiele osób jako dobrego mechanika). Wrażenia z aso i "Zenka" są
następujące:

ASO:

Ciepła poczekalnia, kawa, w aucie wszystko owinięte folią żeby przypadkiem się nie zbrudziło,
mechanik obok ciebie biega, w conajmniej kilku przypadkach "to pierdoła, zrobimy na
nasz koszt", w 2 godziny całe auto przekopane od góry do doły i szczegółowa wycena, po
6 godzinach do odbioru umyte i zrobione "jak nowe", za wymiane połowy części (po
140 tys. km troche ich się zużyło) 2000 pln.

"u Zenka":

Jacyś mechanicy o wyglądzie i sposobie bycia żuli spod budki z piwem, ładują ci się
w uwalonych ubraniach prosto na czyste siedzenia, 3 razy nie dotrzymują terminów, mają
dzwonić i się nie odzywają, połowy rzeczy nie potrafią zrobić albo nie mają części, auto
wyjeżdza od nich całe uwalone jakimś pyłem po szlifowaniu karoserii, w końcu za wymiane
2 części 1500 pln.

Czy to tylko mi się w aso jakoś bardziej podobało ? Jeśli chodzi o standard obsługi to
po prostu przepaść a przy tym mam wrażenie, że było taniej. Robiłem w sumie już
u kilku "Zenków" i wszędzie jest podobnie. Tu coś źle przykręcą, tu karoseria usyfiona
olejem, tu w środku jakaś plana się nagle pojawiła.



2 Data: Maj 20 2013 08:56:51
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor: Chris 

chochlik_drukarski nabazgrał(a):

Czy to tylko mi się w aso jakoś bardziej podobało ? Jeśli chodzi o
standard  obsługi to po prostu przepaść a przy tym mam wrażenie, że było taniej.

Czysto, dzwonią albo sms z informacją jak np. zamawiałem coś czego nie mieli na stanie. Na szybkie roboty kawa, ciasteczka, miejsce zabaw dla dziecka żeby się nie nudziło, gratisowe gadzety jak się długo czeka np. czapaczki firmowe :) ja jestem na plus.

Robiłem w sumie  już u kilku "Zenków" i wszędzie jest podobnie. Tu coś źle przykręcą, tu karoseria usyfiona olejem, tu w środku jakaś plana się nagle pojawiła.

Jedyny "zenek" obecnie to znajomy z warsztatem ale ogólnie jestem na nie dla zenków gdzie po wizycie u jednego (lata temu) po 3 tyg zatarł się silnik bo coś zjebał ale oczywiście potem nie jego wina ...

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.

3 Data: Maj 20 2013 00:09:59
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor: Marcin Kiciński 

Ja mam trochę inny problem z wyborem warsztatu:

ASO: wymieniamy wszystko, to trzeba zrobić bo tak nie
można jeździć, bo tak przewiduje instrukcja, itp.

Zenek: panie, to jeszcze dobre jest, pan byś widział
jakimi ludzie jeżdżą.

Ja mam ostatnio problem ze znalezieniem takiego warsztatu,
który wykona usługę tak jak sobie tego życzy _świadomy_
użytkownik, bez wciskania kitu że trzeba zrobić więcej
niż trzeba, ale też bez podejścia, że jak się jeszcze nie
urwało to jest dobre.

Pozdrawiam
MK

4 Data: Maj 20 2013 09:29:40
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor: Maciek 

Dnia Mon, 20 May 2013 00:09:59 -0700 (PDT), Marcin Kiciński napisał(a):

ale też bez podejścia, że jak się jeszcze nie
urwało to jest dobre.

He, wczoraj widzialem golfa III, ktoremu na prostej drodze bez dziur
odpadlo kolo... Na szczescie bez ofiar.

Tak misie jakos skojarzylo, bez wyraznej przyczyny.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

5 Data: Maj 20 2013 10:11:10
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor: Chris 

Maciek nabazgrał(a):

Dnia Mon, 20 May 2013 00:09:59 -0700 (PDT), Marcin Kiciński napisał(a):
ale też bez podejścia, że jak się jeszcze nie
urwało to jest dobre.
He, wczoraj widzialem golfa III, ktoremu na prostej drodze bez dziur
odpadlo kolo... Na szczescie bez ofiar.

Kumpla ojciec też miał bez ofiar ale koło wbiło się centralnie w chłodnicę .... nie ma to jak jechać za perełką po dziadku z wermachtu :)

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.

6 Data: Maj 20 2013 08:36:34
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor: masti 

Dnia pięknego Mon, 20 May 2013 09:29:40 +0200 osobnik zwany Maciek
napisał:

Dnia Mon, 20 May 2013 00:09:59 -0700 (PDT), Marcin Kiciński napisał(a):

ale też bez podejścia, że jak się jeszcze nie
urwało to jest dobre.

He, wczoraj widzialem golfa III, ktoremu na prostej drodze bez dziur
odpadlo kolo... Na szczescie bez ofiar.

Tak misie jakos skojarzylo, bez wyraznej przyczyny.

mi co prawda koło nie odpadło, ale panowie z ASO zapomnieli przykręcić
śruby od koła



--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

7 Data: Maj 20 2013 19:05:47
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor: ddddddd 

W dniu 2013-05-20 09:29, Maciek pisze:

Dnia Mon, 20 May 2013 00:09:59 -0700 (PDT), Marcin Kiciński napisał(a):

ale też bez podejścia, że jak się jeszcze nie
urwało to jest dobre.

He, wczoraj widzialem golfa III, ktoremu na prostej drodze bez dziur
odpadlo kolo... Na szczescie bez ofiar.

Tak misie jakos skojarzylo, bez wyraznej przyczyny.


mi niewiele brakowało że by odpadło. okazało się że 16" felgi audi warto próbować ukraść, jeśli auto stoi pod szpitalem.

--
Pozdrawiam
Lukasz

8 Data: Maj 20 2013 11:14:40
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor: AL 

W dniu 2013-05-20 09:09, Marcin Kiciński pisze:

Ja mam trochę inny problem z wyborem warsztatu:

ASO: wymieniamy wszystko, to trzeba zrobić bo tak nie
można jeździć, bo tak przewiduje instrukcja, itp.

Zenek: panie, to jeszcze dobre jest, pan byś widział
jakimi ludzie jeżdżą.

Ja mam ostatnio problem ze znalezieniem takiego warsztatu,
który wykona usługę tak jak sobie tego życzy _świadomy_
użytkownik, bez wciskania kitu że trzeba zrobić więcej
niż trzeba, ale też bez podejścia, że jak się jeszcze nie
urwało to jest dobre.

sie nie zgodze.
W ASO cytrtyny w Chorzowie: mechanik przychodzi i mowi jak jest.
Jesli nie chcesz wymienic - to nie wymienia.
On doradza i ew.patrzy na okresowosc zmian niektorych plynow/podzespolow.

Podejrzewam, ze jesli rzecz jaka sueruje do wymiany jest newralgiczna i po mojej decyzji ta niewymieniona rzecz przyczyni sie do wiekszej awarii auta - to jest juz moja broszka=odpowiedzialniosc.

Jak wymieniam cos w ASO na swoich, przywiezionych podzespolach - to zawsze jest opis w ksiazce serwisowej, ze wymiana (np. oleju/filtrow) na czesciach klienta.

A potwierdze rowniez, ze zdarzalo sie, ze mechanicy wylapali sami jakies niedociagniecia i poprawiali je za friko (wystarczylo cos dokrecic, zabezpieczyc, inaczej poprowadzic, etc).
Tak wiec nie kazde ASO jest takie zle jak je _tu_ maluja ;)

9 Data: Maj 20 2013 02:09:30
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor:

W dniu poniedziałek, 20 maja 2013 08:33:47 UTC+2 użytkownik chochlik_drukarski napisał:

Witam. Du�o mo�na przeczyta� na temat tego jakie to serwisy autoryzowane

s� drogie a przy tym niekoniecznie kompetentne. Ja do tej pory naprawia�em

auto w aso a teraz zmuszony by�em zrobi� u jakiego� "Zenka" (polecanego

przez wiele os�b jako dobrego mechanika). Wra�enia z aso i "Zenka" s�

nast�puj�ce:



ASO:



Ciep�a poczekalnia, kawa, w aucie wszystko owini�te foli� �eby przypadkiem

si� nie zbrudzi�o,

mechanik obok ciebie biega, w conajmniej kilku przypadkach "to pierdo�a,

zrobimy na

nasz koszt", w 2 godziny ca�e auto przekopane od g�ry do do�y i szczeg�owa

wycena, po

6 godzinach do odbioru umyte i zrobione "jak nowe", za wymiane po�owy cz�ci

(po

140 tys. km troche ich si� zu�y�o) 2000 pln.



"u Zenka":



Jacy� mechanicy o wygl�dzie i sposobie bycia �uli spod budki z piwem, �aduj�

ci siďż˝

w uwalonych ubraniach prosto na czyste siedzenia, 3 razy nie dotrzymujďż˝

termin�w, maj�

dzwoni� i si� nie odzywaj�, po�owy rzeczy nie potrafi� zrobi� albo nie maj�

cz�ci, auto

wyje�dza od nich ca�e uwalone jakim� py�em po szlifowaniu karoserii, w ko�cu

za wymiane

2 cz�ci 1500 pln.



Czy to tylko mi si� w aso jako� bardziej podoba�o ? Je�li chodzi o standard

obs�ugi to

po prostu przepa�� a przy tym mam wra�enie, �e by�o taniej. Robi�em w sumie

juďż˝

u kilku "Zenk�w" i wsz�dzie jest podobnie. Tu co� �le przykr�c�, tu

karoseria usyfiona

olejem, tu w �rodku jaka� plana si� nagle pojawi�a.

Co Cie dziwi? Że naprawiać zarobkowo samochody może każdy? Taki kulawy system. Kiedyś tego nie było. Trzeba było mieć wykształcenie, staż zdawać egzaminy. Możliwość otworzenia warsztatu samochodowego powinna być reglamentowana. Żeby pośredniczyć w handlu mieszkaniami trzeba mieć państwowy egzamin. Żeby wymienić kontakt w mieszkaniu uprawnienia, żeby podłączyć kuchenkę gazową też. A otworzyć warsztat samochodowy może każdy. Fryzjer jak komuś źle grzywkę obetnie to odrośnie. Jak ktoś bez przygotowania źle przykręci koło to może zabić kilka osób. Miałem kiedyś warsztat samochodowy. Jestem przerażony poziomem jaki reprezentują współcześni mechanicy. Nie licząc starej kadry reszta to bezmyślni ludzie

10 Data: Maj 20 2013 02:34:44
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor:

Wujowi w Volvo padł akumlator na Gwarancji musiał czekać tydzień na nowy.
(Fakt dostał zastępcze auto tylko jakby uszkodził to 2000 PLN nie jego).

Kiedyś opiekowałem się flotą około 15 samochodów wszystkie na gwarancji. I moim podstawowym obowiązkiem było zawożenie aut do ASO. Bo zawsze się coś psuło.
Kiedyś jedno auto stało przez 2 tygodnie na nowy układ ABS jak przyjechał okazało się że nie to i kolejne dwatygodnie czekania.

Kiedyś pamietam się wkurzyłem zawiązałem w jeden dzień trzy samochody (wcześniej umowione). Zdążyli naprawić dwa. Po tygodniu usterka wróciła (problem z elektryką).

A te kawki ciastka i place zabaw to idą z Twojej kieszeni.
A jak ci smakuje kawa z papierowe kubka albo wczorajsze ciastko bo "za darmo".
To tak jak w McDonaldzie w zestawie taniej, tylko że kasy z portfela więcej znikneło.


Trzeba było mieć wykształcenie, staż zdawać egzaminy. Możliwość otworzenia >warsztatu samochodowego powinna być reglamentowana.

Jak słucham takich historii to mówie jedno: Popatrz na polskie drogi.
Na budowie takiej drogi wszyscy muszą mieć odpowiednie uprawnienia poczynając od kierownika a kończąc na opertorze walca.
I co ????
Jesteś z nich zadowolony.

11 Data: Maj 20 2013 10:24:51
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor:

W dniu poniedziałek, 20 maja 2013 11:34:44 UTC+2 użytkownik  napisał:

Wujowi w Volvo padł akumlator na Gwarancji musiał czekać tydzień na nowy.

(Fakt dostał zastępcze auto tylko jakby uszkodził to 2000 PLN nie jego).



Kiedyś opiekowałem się flotą około 15 samochodów wszystkie na gwarancji. I moim podstawowym obowiązkiem było zawożenie aut do ASO. Bo zawsze się coś psuło.

Kiedyś jedno auto stało przez 2 tygodnie na nowy układ ABS jak przyjechał okazało się że nie to i kolejne dwatygodnie czekania.



Kiedyś pamietam się wkurzyłem zawiązałem w jeden dzień trzy samochody (wcześniej umowione). Zdążyli naprawić dwa. Po tygodniu usterka wróciła (problem z elektryką).



A te kawki ciastka i place zabaw to idą z Twojej kieszeni.

A jak ci smakuje kawa z papierowe kubka albo wczorajsze ciastko bo "za darmo".

To tak jak w McDonaldzie w zestawie taniej, tylko że kasy z portfela więcej znikneło.





>Trzeba było mieć wykształcenie, staż zdawać egzaminy. Możliwość otworzenia >warsztatu samochodowego powinna być reglamentowana.



Jak słucham takich historii to mówie jedno: Popatrz na polskie drogi.

Na budowie takiej drogi wszyscy muszą mieć odpowiednie uprawnienia poczynając od kierownika a kończąc na opertorze walca.

I co ????

Jesteś z nich zadowolony.

Wnioskuję że jak Cie ząb boli to idziesz do jakiegoś szarostrefowego wyrwizęba z Rumunii zamiast do stomatologa co studia skończył i ma uprawnienia do leczenia ludzi. Jestem zadowolony z nowych dróg, widać że robią je ludzie z odpowiednim wykształceniem.

12 Data: Maj 20 2013 19:45:58
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor: Krzysztof 45 

W dniu 2013-05-20 19:24,  pisze:

Wnioskuję że jak Cie ząb boli to idziesz do jakiegoś szarostrefowego
wyrwizęba z Rumunii zamiast do stomatologa co studia skończył i ma
uprawnienia do leczenia ludzi. Jestem zadowolony z nowych dróg, widać
że robią je ludzie z odpowiednim wykształceniem.

Przejedz się przykadowo nowym odcinkiem A4 od wrocka do Opola. Na pierwszych kilometrach naliczysz ze setkę załatanych dziur. A wiosną strach było jechać prawym pasem.
Ech ta propaganda jebanego sukcesu tworzona niewątpliwie przez wykształconych.

--
Krzysiek
www.zmieleni.pl

13 Data: Maj 20 2013 12:57:50
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor:

kogutek444 wrote:

Możliwoć otworzenia warsztatu samochodowego powinna być reglamentowana.

Chciałbyś o tym porozmawiać na kozetce?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

14 Data: Maj 20 2013 10:19:18
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor:

W dniu poniedziałek, 20 maja 2013 14:57:50 UTC+2 użytkownik tᴏ napisał:

kogutek444 wrote:



> Możliwoć otworzenia warsztatu samochodowego powinna być reglamentowana.



Chciałbyś o tym porozmawiać na kozetce?



--

ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Nie dziękuję. Dwa dni temu ktoś pisał że go namówiłeś na rozmowę na kozetce. Pisał że na początku było przyjemnie. Dobry alkohol. Tylko jakoś strasznie szybko odjechał a rano dziura w dupie go bolała.

15 Data: Maj 22 2013 20:45:15
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor:

kogutek444 wrote:

Pisał że na początku było przyjemnie. Dobry alkohol. Tylko
jakoś strasznie szybko odjechał a rano dziura w dupie go bolała.

Dziwne masz fantazje. Czy chcesz o tym porozmawiać na kozetce?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

16 Data: Maj 20 2013 20:58:54
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor: DiabełsonÂŽ 

W dniu 2013-05-20 14:57, tᴏ pisze:

kogutek444 wrote:

Możliwoć otworzenia warsztatu samochodowego powinna być reglamentowana.

Chciałbyś o tym porozmawiać na kozetce?

Spi-er-da-laj fy-piz-du

--
http://tnij.org/sympatyczne
Jak masz coś do mnie pisz na zwrotnego maila, adres bangla.

17 Data: Maj 24 2013 00:09:28
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Mon, 20 May 2013 02:09:30 -0700 (PDT),
napisał(a):

Miałem kiedyś warsztat samochodowy.

I przed klientami prezentowałeś ten sam poziom bajkopisarstwa i braku
jakiejkolwiek wiedzy o tym jak i dlaczego samochód jeździ co tutaj?
To już wiemy czemu to było _kiedyś_ ;)
Nieubłagane prawa rynku

18 Data: Maj 23 2013 15:14:42
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor:

W dniu piątek, 24 maja 2013 00:09:28 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

Dnia Mon, 20 May 2013 02:09:30 -0700 (PDT),

napisaďż˝(a):



> Mia�em kiedy� warsztat samochodowy.



I przed klientami prezentowa�e� ten sam poziom bajkopisarstwa i braku

jakiejkolwiek wiedzy o tym jak i dlaczego samoch�d je�dzi co tutaj?

To ju� wiemy czemu to by�o _kiedy�_ ;)

Nieub�agane prawa rynku

To w kontekście calowo metrycznego gwintu napisałeś dyletancie? Nie jesteś w stanie posiąść 10% wiedzy jaką posiadam. Masz za szczupłą głowę.

19 Data: Maj 24 2013 00:50:57
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Thu, 23 May 2013 15:14:42 -0700 (PDT),
napisał(a):

W dniu piątek, 24 maja 2013 00:09:28 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
Dnia Mon, 20 May 2013 02:09:30 -0700 (PDT),

napisaďż˝(a):



Mia�em kiedy� warsztat samochodowy.



I przed klientami prezentowa�e� ten sam poziom bajkopisarstwa i braku

jakiejkolwiek wiedzy o tym jak i dlaczego samoch�d je�dzi co tutaj?

To ju� wiemy czemu to by�o _kiedy�_ ;)

Nieub�agane prawa rynku

To w kontekście calowo metrycznego gwintu napisałeś dyletancie?

Moje ulubione to jak pisałeś że moc maksymalna silnika wynika z układu
chłodzenia, a przy ruszaniu jest kilkukrotnie przekraczana, a na końcu
pogubiłeś się w jednostkach.
A drugi szlagier, to pomysły z laniem samego glikolu do układu chłodzenia i
teorie jakoby woda w płynie do chłodnic była dodatana "bo tania".

Ogólnie śmiesznie piszesz.
Trochę strach się bać że kiedyś miałeś warsztat, no ale ponieważ to było
_kiedyś_ to zagrożenie już minęło.

20 Data: Maj 23 2013 16:27:56
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor:

W dniu piątek, 24 maja 2013 00:50:57 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

Dnia Thu, 23 May 2013 15:14:42 -0700 (PDT),

napisał(a):



> W dniu piątek, 24 maja 2013 00:09:28 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

>> Dnia Mon, 20 May 2013 02:09:30 -0700 (PDT),

>>

>> napisaďż˝(a):

>>

>>

>>

>>> Mia�em kiedy� warsztat samochodowy.

>>

>>

>>

>> I przed klientami prezentowa�e� ten sam poziom bajkopisarstwa i braku

>>

>> jakiejkolwiek wiedzy o tym jak i dlaczego samoch�d je�dzi co tutaj?

>>

>> To ju� wiemy czemu to by�o _kiedy�_ ;)

>>

>> Nieub�agane prawa rynku

>

> To w kontekście calowo metrycznego gwintu napisałeś dyletancie?



Moje ulubione to jak pisałeś że moc maksymalna silnika wynika z układu

chłodzenia, a przy ruszaniu jest kilkukrotnie przekraczana, a na końcu

pogubiłeś się w jednostkach.

A drugi szlagier, to pomysły z laniem samego glikolu do układu chłodzenia i

teorie jakoby woda w płynie do chłodnic była dodatana "bo tania".



Ogólnie śmiesznie piszesz.

Trochę strach się bać że kiedyś miałeś warsztat, no ale ponieważ to było

_kiedyś_ to zagrożenie już minęło.

Jak tam stanowisko do badania zawieszeń? Dalej w marzeniach sennych? I tak zostanie.

21 Data: Maj 25 2013 20:09:06
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Thu, 23 May 2013 16:27:56 -0700 (PDT),
napisał(a):

Jak tam stanowisko do badania zawieszeń?

Bardzo dobrze, sterownik jednak zbudowałem samemu.
A mechanika do tak prostej maszyny oczywiście nie była żadnym problemem ;)

22 Data: Maj 25 2013 13:26:31
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor:

W dniu sobota, 25 maja 2013 20:09:06 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

Dnia Thu, 23 May 2013 16:27:56 -0700 (PDT),

napisaďż˝(a):



> Jak tam stanowisko do badania zawieszeďż˝?



Bardzo dobrze, sterownik jednak zbudowa�em samemu.

A mechanika do tak prostej maszyny oczywi�cie nie by�a �adnym problemem ;)

Jak jeszcze napiszesz że działa bezbłędnie to będzie znaczyło że nie masz sumienia. Zajad mi się zrobił i mnie boli jak się śmieję.

23 Data: Maj 20 2013 13:08:47
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor: anacron 

W dniu 20.05.2013 08:33, chochlik_drukarski pisze:

Witam. Dużo można przeczytać na temat tego jakie to serwisy autoryzowane
są drogie a przy tym niekoniecznie kompetentne. Ja do tej pory naprawiałem
auto w aso a teraz zmuszony byłem zrobić u jakiegoś "Zenka" (polecanego
przez wiele osób jako dobrego mechanika).

Czasy kiedy samochody naprawiało się młotkiem i kombinerkami minęły
bezpowrotnie, jednak oprócz ASO i Zenków są jeszcze profesjonalne
nieautoryzowane warsztaty. W ASO często olej silnikowy jest droższy niż,
ten sam kupiony w sklepie za rogiem. Ceny są wyższe, a co do standardów,
to w 4 z 5 ASO w których byłem ze swoim autem podłączyli komputer i
stwierdzili, że skoro nie ma błędów to auto sprawne, w 1 (słownie
jednym) mechanik jednak postanowił się się przejechać samochodem,
potwierdził występowanie usterki, jednak do dziś jej mi nie usunięto, bo
mimo, że objawy są, to komputer nadal nie pokazuje błędów i nie wiedzą
co wymienić.

24 Data: Maj 20 2013 10:33:29
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor:



Czasy kiedy samochody naprawia�o si� m�otkiem i kombinerkami min�y

bezpowrotnie, jednak opr�cz ASO i Zenk�w s� jeszcze profesjonalne

nieautoryzowane warsztaty. W ASO cz�sto olej silnikowy jest dro�szy ni�,

ten sam kupiony w sklepie za rogiem. Ceny s� wy�sze, a co do standard�w,

to w 4 z 5 ASO w kt�rych by�em ze swoim autem pod��czyli komputer i

stwierdzili, �e skoro nie ma b��d�w to auto sprawne, w 1 (s�ownie

jednym) mechanik jednak postanowiďż˝ siďż˝ siďż˝ przejechaďż˝ samochodem,

potwierdzi� wyst�powanie usterki, jednak do dzi� jej mi nie usuni�to, bo

mimo, �e objawy s�, to komputer nadal nie pokazuje b��d�w i nie wiedz�

co wymieniďż˝.

Jasne, klucze też są przeżytkiem. Teraz wystarczy podłączyć samochód pod komputer i wirtualnie zrobić głowicę albo końcówki wymienić.

25 Data: Maj 21 2013 00:11:37
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor: anacron 

W dniu 20.05.2013 19:33,  pisze:

Jasne, klucze też są przeżytkiem.
Teraz wystarczy podłączyć samochód pod komputer i wirtualnie
zrobić głowicę albo końcówki wymienić.

Przeżytkiem jak widzę jest też umiejętność czytania ze zrozumieniem oraz
konfiguracji czytnika usenetu, aby wysyłał porwanie.

1. Gdzie ja napisałem, że wystarczy podłączyć komputer? Napisałem, że
kilka ASO tylko to zrobić umiało.

2. Content-Transfer-Encoding: quoted-printable <-- zmień to
Pozdrawiam
--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

26 Data: Maj 21 2013 02:54:43
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor: Rafał "SP" Gil 

W dniu 2013-05-21 00:11, anacron pisze:

konfiguracji czytnika usenetu, aby wysyłał porwanie.

Nie no ... rispekt motyliński - u was to się już nawet nie robi porwania; U was się wysyła. Dobrze prawił halama ucząc psa komeny MAILA ŚLIJ !!!

We twym zadupiu widzę, że popularnoć zdobywa komenda PORWANIE ŚLIJ !

2. Content-Transfer-Encoding: quoted-printable <-- zmień to

ROTFL



--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterów MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

27 Data: Maj 21 2013 01:27:09
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor:

W dniu wtorek, 21 maja 2013 00:11:37 UTC+2 użytkownik anacron napisał:

W dniu 20.05.2013 19:33,  pisze:

> Jasne, klucze te� s� prze�ytkiem.

> Teraz wystarczy pod��czy� samoch�d pod komputer i wirtualnie

> zrobi� g�owic� albo ko�c�wki wymieni�.



Prze�ytkiem jak widz� jest te� umiej�tno�� czytania ze zrozumieniem oraz

konfiguracji czytnika usenetu, aby wysy�a� porwanie.



1. Gdzie ja napisa�em, �e wystarczy pod��czy� komputer? Napisa�em, �e

kilka ASO tylko to zrobi� umia�o.



2. Content-Transfer-Encoding: quoted-printable <-- zmieďż˝ to

Pozdrawiam

--

Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

Zmień czytnik bo krzaczysz.

28 Data: Maj 21 2013 08:26:54
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor: masti 

Dnia pięknego Tue, 21 May 2013 01:27:09 -0700 osobnik zwany kogutek444
napisał:

W dniu wtorek, 21 maja 2013 00:11:37 UTC+2 użytkownik anacron napisał:
W dniu 20.05.2013 19:33,  pisze:

> Jasne, klucze teďżË sďżË przeďżËytkiem.

> Teraz wystarczy podďżËÄżËczyďżË samochďżËd pod komputer i wirtualnie

> zrobiďżË gďżËowicďżË albo koďżËcďżËwki wymieniďżË.



PrzeďżËytkiem jak widzďżË jest teďżË umiejďżËtnoďżËÄżË czytania ze
zrozumieniem oraz

konfiguracji czytnika usenetu, aby wysyďżËaďżË porwanie.



1. Gdzie ja napisaďżËem, ďżËe wystarczy podďżËÄżËczyďżË komputer?
NapisaďżËem, ďżËe

kilka ASO tylko to zrobiďżË umiaďżËo.



2. Content-Transfer-Encoding: quoted-printable <-- zmieďżË to

Pozdrawiam

--

Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

Zmień czytnik bo krzaczysz.


jedynym, który krzaczy jesteś Ty


--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

29 Data: Maj 21 2013 01:39:49
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor:

W dniu wtorek, 21 maja 2013 00:11:37 UTC+2 użytkownik anacron napisał:

W dniu 20.05.2013 19:33,  pisze:

> Jasne, klucze te� s� prze�ytkiem.

> Teraz wystarczy pod��czy� samoch�d pod komputer i wirtualnie

> zrobi� g�owic� albo ko�c�wki wymieni�.



Prze�ytkiem jak widz� jest te� umiej�tno�� czytania ze zrozumieniem oraz

konfiguracji czytnika usenetu, aby wysy�a� porwanie.



1. Gdzie ja napisa�em, �e wystarczy pod��czy� komputer? Napisa�em, �e

kilka ASO tylko to zrobi� umia�o.



2. Content-Transfer-Encoding: quoted-printable <-- zmieďż˝ to

Pozdrawiam

--

Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

Napisałeś że czasy młotka i kombinerek minęły. Jednoznacznie to wskazuje na odejście on narzędzi ręcznych na rzecz innych. A to nieprawda. Tak się kończy jak chce się mieć miękkie serce i wycina co poprzednik napisał. Siebie nie zacytowałeś bo po co. Czasy młotka i kombinerek nie minęły i nigdy nie miną. Młotek to jedno z podstawowych narzędziu jakie były, są i będą używane przy naprawach samochodów. Tylko idiocie może się wydawać że naprawa samochodu polega na wyłączeniu silnika i trzaśnięciu drzwiami. Jak się je znowu otworzy to już korbowód zrobi się cały i będzie można dalej jechać.

30 Data: Maj 21 2013 18:15:59
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor: anacron 

W dniu 21.05.2013 10:39,  pisze:

Czasy młotka i kombinerek nie minęły i nigdy nie miną.
Młotek to jedno z podstawowych narzędziu jakie były,
są i będą używane przy naprawach samochodów. Tylko idiocie
może się wydawać że naprawa samochodu polega na wyłączeniu
silnika i trzaśnięciu drzwiami. Jak się je znowu otworzy
to już korbowód zrobi się cały i będzie można dalej jechać.

Znaczy to tyle, że do naprawy samochodu potrzebne są narzędzia. Aby np.
nabić łożysko nie używa się młotka, tylko prasy. A diagnostyka
komputerowa mimo wszystkich wad skraca czas naprawy, bo w większości
przypadków bezbłędnie i natychmiast wskazuje przyczynę problemów.
Oczywiście zdarzają się takie przypadki, gdzie w kilku ASO po
podłączeniu komputera stwierdzają, że nie ma błędów i nic nie mogą
zrobić. Niestety - w moim przypadku - kilku specjalistów od diesli
gorąco polecanych na forach także rozłożyło bezradnie ręce po kilku
godzinach szukania.


--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

31 Data: Maj 20 2013 21:03:07
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor: DiabełsonÂŽ 

W dniu 2013-05-20 13:08, anacron pisze:

Znajomy przyjechał w trybie awaryjnym do serwisu ałtoryzosranego VW bo mu filtr cząstek stałych się zapchał w Crafterze, podłÄ…czyli do kompa - ma pan zapchany filtr cząstek stałych, trzeba wymienic filtr cząstek stałych, koszt około 12000 PLN. Tymczasem należy się 300 za diagnostykę komputerową :]


--
http://tnij.org/sympatyczne
Jak masz coś do mnie pisz na zwrotnego maila, adres bangla.

32 Data: Maj 20 2013 21:22:43
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor: DoQ 

W dniu 2013-05-20 21:03, DiabełsonÂŽ pisze:

Znajomy przyjechał w trybie awaryjnym do serwisu ałtoryzosranego VW bo
mu filtr cząstek stałych się zapchał w Crafterze, podłÄ…czyli do kompa -
ma pan zapchany filtr cząstek stałych, trzeba wymienic filtr cząstek
stałych, koszt około 12000 PLN. Tymczasem należy się 300 za diagnostykę
komputerową :]

Nie zapytał ile kosztuje usługa diagnostyki przed jej wykonaniem?
Jakiś głupi ten znajomy?

33 Data: Maj 20 2013 21:45:40
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor: DiabełsonÂŽ 

W dniu 2013-05-20 21:22, DoQ pisze:

W dniu 2013-05-20 21:03, DiabełsonÂŽ pisze:
Znajomy przyjechał w trybie awaryjnym do serwisu ałtoryzosranego VW bo
mu filtr cząstek stałych się zapchał w Crafterze, podłÄ…czyli do kompa -
ma pan zapchany filtr cząstek stałych, trzeba wymienic filtr cząstek
stałych, koszt około 12000 PLN. Tymczasem należy się 300 za diagnostykę
komputerową :]

Nie zapytał ile kosztuje usługa diagnostyki przed jej wykonaniem?
Jakiś głupi ten znajomy?


Znajomy nie zapłacił ani grosza, paniał?

--
http://tnij.org/sympatyczne
Jak masz coś do mnie pisz na zwrotnego maila, adres bangla.

34 Data: Maj 20 2013 21:47:01
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor: DoQ 

W dniu 2013-05-20 21:45, DiabełsonÂŽ pisze:

ma pan zapchany filtr cząstek stałych, trzeba wymienic filtr cząstek
stałych, koszt około 12000 PLN. Tymczasem należy się 300 za diagnostykę
komputerową :]
Nie zapytał ile kosztuje usługa diagnostyki przed jej wykonaniem?
Jakiś głupi ten znajomy?
Znajomy nie zapłacił ani grosza, paniał?

Więc po prostu lubisz wstrząsać powietrze?

35 Data: Maj 20 2013 21:49:36
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor: DiabełsonÂŽ 

W dniu 2013-05-20 21:47, DoQ pisze:

W dniu 2013-05-20 21:45, DiabełsonÂŽ pisze:
ma pan zapchany filtr cząstek stałych, trzeba wymienic filtr cząstek
stałych, koszt około 12000 PLN. Tymczasem należy się 300 za diagnostykę
komputerową :]
Nie zapytał ile kosztuje usługa diagnostyki przed jej wykonaniem?
Jakiś głupi ten znajomy?
Znajomy nie zapłacił ani grosza, paniał?

Więc po prostu lubisz wstrząsać powietrze?

Dokładnie na odwrót!

--
http://tnij.org/sympatyczne
Jak masz coś do mnie pisz na zwrotnego maila, adres bangla.

36 Data: Maj 20 2013 13:45:24
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor: Jacek 

W dniu 2013-05-20 08:33, chochlik_drukarski pisze:

Witam. Dużo można przeczytać na temat tego jakie to serwisy autoryzowane
są drogie a przy tym niekoniecznie kompetentne. Ja do tej pory naprawiałem
auto w aso a teraz zmuszony byłem zrobić u jakiegoś "Zenka" (polecanego
przez wiele osób jako dobrego mechanika). Wrażenia z aso i "Zenka" są
następujące:
Mój mechanik wprawdzie nie ma na imię Zenek, ale zawsze na siedzenia daje biały pokrowiec i niczego nie usmaruje. Nie wymienia wszystkiego, jak leci a tylko to, co potrzeba. Mam do niego zaufanie i nie muszę sprawdzać, czy wszystkie śruby podokręcał.
Z ASO mam takie doświadczenia: jak nie wiedzą, co dolega, to wymieniają jak leci aż do skutku. Potem nie wiadomo o ile pozycji jest na rachunku za dużo. Na gwarancji jest przeważnie wszystko ok, ale jak już się płaci to chętnie wymienią. Miałem tak z kołem dwumasowym - pod koniec gwarancji zaczęło lekko hałasować i "było ok". Jak się rozsypało 2 tygodnie po gwarancji, to po dłuższej pyskówce dotałem rabat 50% na robociznę, co dawało w sumie 4000 zł za całość. Mój "Zenek" zrobił to samo na 3000.
Na przeglądach gwarancyjnych w ASO też porażka: raz tak mi założyli filtr powietrza, że był zagięty i powietrze szło bokiem. Pewnie bym tego nie zauważył, ale nie przykręcili 3 z 6 śrub obudowy.
Przy montażu klimatyzacji rozbili mi przednią szybę (ASO Śliwka w Katowicach, jakby kto pytał).
W sumie to darmowa kawa w ASO w najmniejszym stopniu mnie nie pociąga.
Jacek

37 Data: Maj 20 2013 12:26:44
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor:

chochlik_drukarski wrote:

Wrażenia z aso i "Zenka" są
następujące:

Tyle, ze zniknąłeś dobre warsztaty nieautoryzowane specjalizujące się w
danej marce -- tam Ci naprawią jak w ASO albo lepiej, a dodatkowo
znacznie taniej, jeśli będzie dużo robocizny, choć i części są zwykle
tańsze. Minus jest taki, ze nie dadzą Ci kawy, ale ja osobiście nie lubię
przesiadywać w warsztacie przez pół dnia, tylko zostawiam auto i odbieram
następnego dnia zrobione.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

38 Data: Maj 20 2013 19:33:36
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor: DoQ 

W dniu 2013-05-20 14:26, tᴏ pisze:

tańsze. Minus jest taki, ze nie dadzą Ci kawy, ale ja osobiście nie lubię
przesiadywać w warsztacie przez pół dnia, tylko zostawiam auto i odbieram
następnego dnia zrobione.

Ja też, dlatego w ASO można częściej dostać przyzwoity zastępczy.
U Zenka jak już dadzą zastępczego, to jest to megarupieć bez OC i przeglądu.

Pozdr.

39 Data: Maj 22 2013 22:06:26
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor: Marcin Jan 

W dniu 2013-05-20 19:33, DoQ pisze:

W dniu 2013-05-20 14:26, tᴏ pisze:
tańsze. Minus jest taki, ze nie dadzą Ci kawy, ale ja osobiście nie lubię
przesiadywać w warsztacie przez pół dnia, tylko zostawiam auto i odbieram
następnego dnia zrobione.

Ja też, dlatego w ASO można częściej dostać przyzwoity zastępczy.
U Zenka jak już dadzą zastępczego, to jest to megarupieć bez OC i
przeglądu.

Pozdr.


no nie przesadzaj że bez oc i przeglądu. Fakt że może nie nówka sztuka ale na pewno będzie z OC i przeglądem.
pozdrawiam
marcin jan

40 Data: Maj 20 2013 09:50:08
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor: Lisciasty 

On 20 Maj, 08:33, "chochlik_drukarski"
wrote:
Wymiana sprzęgła i dwumasy w ASO - 5,5k, u Zenka 2,5k. Dziękuję, nie
mam więcej pytań. Oczywiście, trzeba mieć zaufanego Zenka, o którym
wiemy że niczego nie spierdoli ;)

L.

41 Data: Maj 20 2013 19:25:08
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor: ddddddd 

W dniu 2013-05-20 08:33, chochlik_drukarski pisze:


nasz koszt", w 2 godziny całe auto przekopane od góry do doły i
szczegółowa wycena, po
6 godzinach do odbioru umyte i zrobione "jak nowe", za wymiane połowy
części (po
140 tys. km troche ich się zużyło) 2000 pln.

w końcu ile może kosztować ten olej i filtry :P
chyba że sądzisz że myją auto za darmo w ramach usługi :)


"u Zenka":

Jacyś mechanicy o wyglądzie i sposobie bycia żuli spod budki z piwem,
ładują ci się
w uwalonych ubraniach prosto na czyste siedzenia, 3 razy nie dotrzymują
terminów, mają
dzwonić i się nie odzywają, połowy rzeczy nie potrafią zrobić albo nie
mają części, auto
wyjeżdza od nich całe uwalone jakimś pyłem po szlifowaniu karoserii, w
końcu za wymiane
2 części 1500 pln.

to podaj jakie części wymieniane w ASO, a jakie u Zenka?



Czy to tylko mi się w aso jakoś bardziej podobało ? Jeśli chodzi o
standard obsługi to
po prostu przepaść a przy tym mam wrażenie, że było taniej. Robiłem w
sumie już
u kilku "Zenków" i wszędzie jest podobnie. Tu coś źle przykręcą, tu
karoseria usyfiona
olejem, tu w środku jakaś plana się nagle pojawiła.

Robiłem tylną klapę w serwisie (ASO) skody (4-letnia Octavia II) (parchy). Po tygodniu auto wróciło, koszt usługi 500 czy 600zł (na szczęście robiłem to przy okazji usuwania szkody z OC więc miałem auto zastępcze). Trzy miesiące później znowu pojawiły się parchy. Auto znowu odstawione do serwisu, po trzech dniach telefon:
- ASO: blacharz mówi że jak tu już wychodziła rdza, to dalej będzie wychodzić
- JA: jak bym chciał żeby mi rdza wychodziła to bym kupił farbkę za 20zł i co miesiąc smarował a nie zlecał wam usunięcie tej usterki
- ASO: to ja się jeszcze dopytam blacharza
godzinę później drugi telefon:
- ASO: wie pan co, jednak uda się to zrobić, bo właśnie dostaliśmy nowy proces technologiczny od Skody (chyba obejmujący czyszczenie materiału przed malowaniem)......

A teraz 'U Zenka':
- wszystko mam zawsze zrobione w terminie (choć czasem nie wymagam krótkich terminów, bo nie zależy mi na szybkim odbiorze auta)
- jak potrzebuję na już to 'Zenek' będzie siedział dopóki nie skończy pracy
- kawę robię sobie tam sam ('Zenkowi' też :)
- na fotele/kierownicę zawsze daje folie
- auta nie umyje ani nie wypachni zapachem "new car", ale nie za to mu płacę
- mogę przyjechać ze swoimi częściami (często też oryginalnymi, ale o xx% tańszymi niż w ASO)

Nie wiem co np. robi aso w przypadku gdy np. przepuszcza uszczelka w maglownicy, a według producenta można ją kupić...tylko razem z maglownicą za kilka tysięcy ;) Zenek jedzie do sklepu z technicznymi uszczelnieniami i kupuje 6 takich uszczelek za 2zł/6szt....
Ogólnie oprócz nieprzyjemnego spotkania z ASO nie miałem innych, bo mam za stare auta (lubuję się w klasie średniej, ale stać mnie na taką nastoletnią, więc naprawiać czasem trzeba więcej i w ASO byłoby to całkowicie nieopłacalne). Być może tylko trafiłem na serwis który próbował zrobić ze mnie idiotę, może inne są lepsze (i tańsze)

--
Pozdrawiam
Lukasz

42 Data: Maj 20 2013 19:52:49
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor: Cavallino 


Użytkownik "ddddddd"  napisał w wiadomości grup

W dniu 2013-05-20 08:33, chochlik_drukarski pisze:

nasz koszt", w 2 godziny całe auto przekopane od góry do doły i
szczegółowa wycena, po
6 godzinach do odbioru umyte i zrobione "jak nowe", za wymiane połowy
części (po
140 tys. km troche ich się zużyło) 2000 pln.

w końcu ile może kosztować ten olej i filtry :P
chyba że sądzisz że myją auto za darmo w ramach usługi :)

Myją.
Nigdy nie kupuję żadnych części w ASO, przywożę swoje, a auto myją.
Inna sprawa że przegląd jest nieco droższy niż gdzie indziej, więc nie stracą.
Choć pewnie koszty też wyższe mają, czy to obiekt i maszyny, czy to pracownicy.


Nie wiem co np. robi aso w przypadku gdy np. przepuszcza uszczelka w maglownicy, a według producenta można ją kupić...tylko razem z maglownicą za kilka tysięcy ;)

Ciekawe, bo mnie ASO zapodało wymianę właśnie uszczelek w maglownicy i paru innych jej elementów.
Koszt części 600 zł vs kilka tys za całą.
Choć pewnie i tak zrobię u jakiegoś naprawiacza maglownic, może wyjedzie taniej. ;-)

43 Data: Maj 20 2013 20:06:10
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor: ddddddd 

W dniu 2013-05-20 19:52, Cavallino pisze:


Myją.
Nigdy nie kupuję żadnych części w ASO, przywożę swoje, a auto myją.
Inna sprawa że przegląd jest nieco droższy niż gdzie indziej, więc nie
stracą.
Choć pewnie koszty też wyższe mają, czy to obiekt i maszyny, czy to
pracownicy.


czyli nie myją za darmo. Za darmo to można ewentualnie podatek od nieistniejącego dochodu zapłacić



Nie wiem co np. robi aso w przypadku gdy np. przepuszcza uszczelka w
maglownicy, a według producenta można ją kupić...tylko razem z
maglownicą za kilka tysięcy ;)

Ciekawe, bo mnie ASO zapodało wymianę właśnie uszczelek w maglownicy i
paru innych jej elementów.
Koszt części 600 zł vs kilka tys za całą.
Choć pewnie i tak zrobię u jakiegoś naprawiacza maglownic, może wyjedzie
taniej. ;-)

z tą maglownicą to przykład- akurat moje auto tak miało, pewnie inne mają to jako osobną część. Tyle że chyba jednak ASO nie zechce się demontować aluminiowej rurki żeby oddać ją do pospawania, bo z zaniedbania użytkownika została przedziurawiona

--
Pozdrawiam
Lukasz

44 Data: Maj 21 2013 16:47:36
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor: Cavallino 


Użytkownik "ddddddd"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Ciekawe, bo mnie ASO zapodało wymianę właśnie uszczelek w maglownicy i
paru innych jej elementów.
Koszt części 600 zł vs kilka tys za całą.
Choć pewnie i tak zrobię u jakiegoś naprawiacza maglownic, może wyjedzie
taniej. ;-)

z tą maglownicą to przykład- akurat moje auto tak miało, pewnie inne mają to jako osobną część. Tyle że chyba jednak ASO nie zechce się demontować aluminiowej rurki żeby oddać ją do pospawania, bo z zaniedbania użytkownika została przedziurawiona

No nie wiem, ASO Fiata tłumiki do spawania oddawało, więc chyba jednak się da.

45 Data: Maj 21 2013 17:27:38
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor: ddddddd 

W dniu 2013-05-21 16:47, Cavallino pisze:


z tą maglownicą to przykład- akurat moje auto tak miało, pewnie inne
mają to jako osobną część. Tyle że chyba jednak ASO nie zechce się
demontować aluminiowej rurki żeby oddać ją do pospawania, bo z
zaniedbania użytkownika została przedziurawiona

No nie wiem, ASO Fiata tłumiki do spawania oddawało, więc chyba jednak
się da.



wierzę w to że są też dobre ASO, bo jednak trochę ludzi do nich jeździ - więc chyba są zadowoleni?
Tak jak napisałem wcześniej - z ASO wspólnego miałem niewiele, pozytywnych wspomnień nie mam wcale (bo nie cieszy mnie umyty lakier czy zapach 'new car' wliczony w cenę naprawy)

--
Pozdrawiam
Lukasz

46 Data: Maj 20 2013 11:37:43
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor: Marcin Kiciński 

W dniu poniedziałek, 20 maja 2013 19:52:49 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:


Ciekawe, bo mnie ASO zapodało wymianę właśnie uszczelek w maglownicy i paru

innych jej elementów.

Koszt części 600 zł vs kilka tys za całą.

Choć pewnie i tak zrobię u jakiegoś naprawiacza maglownic, może wyjedzie

taniej. ;-)

Mam drobny wyciek ze skrzyni. ASO zaproponowało wymianę simmeringu
wałka wybieraka. Cena dość wysoka jak za simmering, więc pytam u
"Zenka", a ten mi mówi, że wymiana samego simmeringu jest bez sensu,
bo i tak za chwilę będzie ciekło na nowo i trzeba wymienić wałek.
Cena niższa niż w ASO. Tyle że "Zenek" szybko dodaje, że najlepiej to
tego wogóle nie ruszać, bo to nieszkodliwe jest, szkoda kasy i
"wszyscy tak jeżdżą" ;)

Pozdrawiam
MK

47 Data: Maj 20 2013 20:50:11
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor: DoQ 

W dniu 2013-05-20 20:37, Marcin Kiciński pisze:

Cena niższa niż w ASO. Tyle że "Zenek" szybko dodaje, że najlepiej to
tego wogóle nie ruszać, bo to nieszkodliwe jest, szkoda kasy i
"wszyscy tak jeżdżą" ;)

Kłamczuch, u mnie nic nie wycieka.

Pozdr.

48 Data: Maj 20 2013 12:02:21
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor: Marcin Kiciński 

W dniu poniedziałek, 20 maja 2013 20:50:11 UTC+2 użytkownik DoQ napisał:


Kłamczuch, u mnie nic nie wycieka.


Śmiesz twierdzić, że mój "Zenek" kłamie? ;)
Zresztą, na pewno ci wycieka, tylko jeszcze o tym nie wiesz ;)

Pozdrawiam
MK

49 Data: Maj 20 2013 20:12:50
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  chochlik_drukarski pisze tak:

Ciepła poczekalnia, kawa, w aucie wszystko owinięte folią żeby
przypadkiem się nie zbrudziło,

Jakbym miał gorszą pracę i zachciałoby mi się naprawiać ludziom
to byłoby u mnie tak:

-no czego tam?
-części renomowanych firm czy tania paścia?
-powoli i dokładnie czy szybko i na odwał?
-kawa? jaka kawa? ta kwaskowata ciecz o kolorze wody w kałuży?
-jak będzie gotowe zadzwonię. poszoł won!

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

50 Data: Maj 20 2013 23:09:28
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor: megrimsNO@interia.pl 

On 05/20/2013 08:33 AM, chochlik_drukarski wrote:
(ciach)

Kiedy w ASO BMW (smorawiński na obornickiej) rozjebali mi drzwi
(do lakierowania dwa elementy) oraz ujebali łąpami tapicerke drzwi
kierowcy. Była beżowa i nawet nikomu nie chciało się wytrzeć. skandal

51 Data: Maj 20 2013 23:11:53
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor: DoQ 

W dniu 2013-05-20 23:09,  pisze:

Kiedy w ASO BMW (smorawiński na obornickiej) rozjebali mi drzwi
(do lakierowania dwa elementy) oraz ujebali łąpami tapicerke drzwi
kierowcy. Była beżowa i nawet nikomu nie chciało się wytrzeć. skandal

i co wtedy???

Pozdr.

52 Data: Maj 24 2013 22:15:25
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor: megrimsNO@interia.pl 

On 05/20/2013 11:11 PM, DoQ wrote:

W dniu 2013-05-20 23:09,  pisze:
Kiedy w ASO BMW (smorawiński na obornickiej) rozjebali mi drzwi
(do lakierowania dwa elementy) oraz ujebali łąpami tapicerke drzwi
kierowcy. Była beżowa i nawet nikomu nie chciało się wytrzeć. skandal

i co wtedy???

Pozdr.

drzwi zrobilem z polisy AC  a reczna myjka zalatwila plamy

53 Data: Maj 21 2013 08:05:50
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor: chochlik_drukarski 


Użytkownik "chochlik_drukarski"  napisał w wiadomości

{...}

Podsumować można następująco: zależy jak się trafi.

54 Data: Maj 21 2013 18:33:05
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor: LEPEK 

W dniu 2013-05-20 08:33, chochlik_drukarski pisze:

Mnie dobija w niektórych ASO termin - na jakąś zwykłą pierdołę, jak przegląd po XXX km, albo drobną robotę w elektryce chcą się umawiać na półtora tygodnia naprzód. U średniego Zenka terminy są zazwyczaj najdalej na pojutrze. W ASO często, jak nie mają jakiejś części na miejscu, to zapraszają na wizytę w przyszłym tygodniu, a Zenkowi jakoś sklep nawet sam przywozi tego samego dnia. Przegląd w ASO potrafi trwać ponad pół dnia (sprawdziliśmy 64 punkty - a połowa z nich to działanie poszczególnych żarówek), a u Zenka po diagnozie "amortyzatory, sworznie, końcówki plus standardowo klocki, filtry, olej itp. samochód może być gotowy tego samego dnia do 14:00.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08
Majesty YP125R SE068  sqter'08

55 Data: Maj 22 2013 11:09:24
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor: Marek Dyjor 

chochlik_drukarski wrote:

Witam. Dużo można przeczytać na temat tego jakie to serwisy
autoryzowane są drogie a przy tym niekoniecznie kompetentne. Ja do tej pory
naprawiałem auto w aso a teraz zmuszony byłem zrobić u jakiegoś
"Zenka" (polecanego przez wiele osób jako dobrego mechanika).
Wrażenia z aso i "Zenka" są następujące:

ASO:

Ciepła poczekalnia, kawa, w aucie wszystko owinięte folią żeby
przypadkiem się nie zbrudziło,
mechanik obok ciebie biega, w conajmniej kilku przypadkach "to
pierdoła, zrobimy na
nasz koszt", w 2 godziny całe auto przekopane od góry do doły i
szczegółowa wycena, po
6 godzinach do odbioru umyte i zrobione "jak nowe", za wymiane połowy
części (po
140 tys. km troche ich się zużyło) 2000 pln.

różnie bywa...


mnie chcieli w ASO wymieniać rozrusznik a problem był z wodą włażacą do cylindrów, która utrudniała rozruch silnika.

więc z tym ASO to trzeb uważać.

56 Data: Maj 22 2013 11:26:24
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor: Dominik & Co 

Dnia 20.05.2013 chochlik_drukarski  napisał/a:

przez wiele osób jako dobrego mechanika). Wrażenia z aso i "Zenka" są
następujące:

A moje są takie: W Skodzinie (Felka) padła uszczelka pod kolektorem
dolotowym. W ASO (Ciepły czy jak mu tam ;-) mechaniki
kompa podłÄ…czyli, pocmokali, pomacali wtryskiwacze, rzekli
"Panie, wina gazu" (choć i na benzynie chodził jak traktor)
i wystawili rachunek. A jak opieprzyłem, że podpisuję, iż auto
odbieram _umyte_, to ochlapali wodą.

"Pan Zenek" posłuchał, przygazował, nalał na kolektor drobną
iloć WD40 w celu chwilowego uszczelnienia i potwierdzenia
diagnozy, kazał kupić uszczelkę i wymienił. Cołaska mniejsza,
jak za "diagnozę" w ASO, czas również.

Wnioski pozostawiam PT Czytelnikom.

--
Dominik & kąpany (via slrn)
"Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (S.J. Lec)
Wyrażam wyłÄ…cznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP
Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

57 Data: Maj 23 2013 00:21:58
Temat: Re: serwisy autoryzowane
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Mon, 20 May 2013 08:33:47 +0200, chochlik_drukarski napisał(a):


Czy to tylko mi się w aso jakoś bardziej podobało ? Jeśli chodzi o standard
obsługi to
po prostu przepaść a przy tym mam wrażenie, że było taniej.

Jeżeli chodzi o standard obsługi, to pewnie owszem.
Korporacyjne standardy narzucone z góry, że ma być ładny neon, ładny
budynek ze szkła i aluminium, marmury, ładne laski w recepcji, kawa,
przedstawiciel w garniturze itp. faktycznie częściej znajdziesz w ASO.

Co do fachowości samego wykonania usługi, to już różnie bywa.

Wielu "zenków" oczywiście nie ma pojęcia co robi i jak działa samochód, ale
te same problemy są w ASO, gdzie właściciel często próbuje zatrudnić byle
kogo, byle taniej.
Kończy się to tak że w takim ASO pracują ludzie za małe pieniądze, i tylko
tacy słabi, że nie czują się na siłach otworzyć własnego warsztatu i stać
się "zenkami". Spotkałem się np. z przypadkiem że w ASO nie pracował nikt
kto znał język angielski - i co im po tym że mają instrukcje serwisowe,
komputery, pomoc techniczną producenta, skoro nikt tam nie umie tego
przeczytać?

Oczywiście są też ASO gdzie szef nie ma węża w kieszeni i gotów jest
poszukać i odopowiednio opłacić chociaż szefa serwisu i kilku starszych
mechaników, którzy będą kompetentni.
Ale z drugiej strony tak samo można znaleźć kompetentnego człowieka w
prywatnym warsztacie.

Do wad ASO (przynajmniej niektóre marki) trzeba też dopisać naprawdę chore
ceny części.
Jak za sworzeń wahacza trzeba zapłacić 1000zł, wymianę jednej szpilki w
kole 800zł, albo reperaturkę tłoczka hamulcowego 280zł (Honda Civic), to
naprawdę lepiej to zrobić 10x taniej gdziekolwiek indziej.

serwisy autoryzowane



Grupy dyskusyjne