Grupy dyskusyjne   »   silniczek krokowy, czujnik polozenia przepustnicy

silniczek krokowy, czujnik polozenia przepustnicy



1 Data: Listopad 18 2007 22:02:07
Temat: silniczek krokowy, czujnik polozenia przepustnicy
Autor: nemo 

Witam
czy ktoś moglby mi przyblizyc istote dzialania i zakres obowiazkow tych
elementów (niestety jestem troche uposledzony jesli chodzi o mechanike
samochodowa wykraczjaca poza gaznik, aparat zaplonowy i 2 swiece)?

silniczek krokowy,
czujnik polozenia przepustnicy
wiem ze oba sa umieszzcone kolo siebie przy/w kolektorze dolotowym

do czego są, co sie dzieje jak ktorys "pada", jaki wplyw maja na
spalanie/ekonomicznosc jazdy
silnik 1.6 v16 lpg+pb95
autko z 94r.



2 Data: Listopad 18 2007 22:09:37
Temat: Re: silniczek krokowy, czujnik polozenia przepustnicy
Autor: stona 

nemo pisze:

silniczek krokowy,

ustawia wolne obroty, są rozne metody, najczesciej jest to klapka na obracajacym sie trzpieniu, ktory otwiera i zamyka doplyw powietrza

czujnik polozenia przepustnicy

informuje ECU o polozeniu przepustnicy, najczesciej o dwoch polozeniach, maksymalnym otwarciu i zamknieciu, sa to zykle styczniki. jeszcze bywaja potencjometry ktore dokladniej informuja o plozeniu przepustnicy, dzialaja na zasadzie zmiany rezystancji

wiem ze oba sa umieszzcone kolo siebie przy/w kolektorze dolotowym

do czego są, co sie dzieje jak ktorys "pada", jaki wplyw maja na spalanie/ekonomicznosc jazdy


silniczek jak sie zacina, to silnik bedzi egubil wolne obroty, gasl, lub trzymal za wysokie, jak padnie czujnik polozenia np. ten od maksymalnego zamkniecia to silnik bedzie mial podwyzszone obroty( np. u mnie tak jest jak zdejme z niego wtyczke)

wiadomo jak obroty za wysokie, ty np jedziesz powoli w korku i hamujesz caly czas, to masz zwiekszone spalanie

3 Data: Listopad 18 2007 22:12:17
Temat: Re: silniczek krokowy, czujnik polozenia przepustnicy
Autor: stona 

stona pisze:

silniczek jak sie zacina, to silnik bedzi egubil wolne obroty, gasl, lub trzymal za wysokie, jak padnie czujnik polozenia np. ten od maksymalnego zamkniecia to silnik bedzie mial podwyzszone obroty( np. u mnie tak jest jak zdejme z niego wtyczke)

a jak padnie ten od maksymalnego otwarcia, to silnik moze nieosiagac pelnej mocy, i sie dusic przy pelnym otwarciu przepustnicy

a jak padnie potencjometr (jezeli wystepuje) to dopiero jest masakra, bo juz komp wogole nie trzyma skladu mieszanki i sie gubi

4 Data: Listopad 19 2007 01:18:27
Temat: Re: silniczek krokowy, czujnik polozenia przepustnicy
Autor: Pabl_o 


Użytkownik "nemo"  napisał w wiadomości

Witam
czy ktoś moglby mi przyblizyc istote dzialania i zakres obowiazkow tych
elementów (niestety jestem troche uposledzony jesli chodzi o mechanike
samochodowa wykraczjaca poza gaznik, aparat zaplonowy i 2 swiece)?

silniczek krokowy,
czujnik polozenia przepustnicy
wiem ze oba sa umieszzcone kolo siebie przy/w kolektorze dolotowym

do czego są, co sie dzieje jak ktorys "pada", jaki wplyw maja na
spalanie/ekonomicznosc jazdy
silnik 1.6 v16 lpg+pb95
autko z 94r.


Hmmmm

Zakładam, ze piszesz o fordzie :)

Jesli tak to zacznij od czujnika VSS (czujnik predkosci). Jest to takie
ustrojstwo zamontowane w skrzyni do ktorego wkrecona jest linka
predkosciomierza i wychodza z tego 3 przewody. Przeczysc BARDZO dokladnie
obie wtyczki, odlacz aku na godzinke. Po godzince podlacz kleme i rozgrzej
autko do normalnej temperatury pracy na wolnych. Dlugie schodzenie z obrotow
powinno ustac. Przy calkowitym odlaczeniu VSS autko powinno czasami gasnac
po wrzuceniu luzu.  Jesli te zabiegi nie pomoga mozesz grzebac przy krokowcu
i TPS ale nie radze zrywac plomb i grzebac regulacjami bo nie dojdziesz do
ladu. Jesli silnik nie gasnie to znaczy, ze to nie bedzie krokowiec a TPS
jestes w stanie zmierzyc najzwyklejszym multimetrem.


Picasso

silniczek krokowy, czujnik polozenia przepustnicy



Grupy dyskusyjne