Grupy dyskusyjne   »   silnik 2.0 HDI 90KM vs 110KM

silnik 2.0 HDI 90KM vs 110KM



1 Data: Listopad 17 2006 17:33:43
Temat: silnik 2.0 HDI 90KM vs 110KM
Autor: ok01 

Mam pytanie odnośnie silnika 2.0 HDI. Czy różnią sie one tylko chipem czy
także innym osprzętem typu: turbina, intercooler, czy może coś jeszcze?



2 Data: Listopad 17 2006 22:09:04
Temat: Re: silnik 2.0 HDI 90KM vs 110KM
Autor: Tomasz Mrzygłód 


Mam pytanie odnośnie silnika 2.0 HDI. Czy różnią sie one tylko chipem czy
także innym osprzętem typu: turbina, intercooler, czy może coś jeszcze?
HDI 66kW (90KM) nie posiada intercoolera :(

pozdrawiam

--
|             Tomsz Mrzygłód              |
|                 MALBORK                |
|PEUGEOT 307 2,0 HDi '01 PMS|

3 Data: Listopad 18 2006 08:29:57
Temat: Re: silnik 2.0 HDI 90KM vs 110KM
Autor: ok01 


Użytkownik "Tomasz Mrzygłód"  napisał w
wiadomości

HDI 66kW (90KM) nie posiada intercoolera :(

Czyli można się pokusić o twierdzenie, że turbosprężarka też nie jest
identyczna? Skoro nie ma intercoolera to niższe ciśnienie doładowania i
nizsza moc silnika? Dobrze myślę? Czy dołożenie samego intercoolera coś może
dać? Czy należy to powiązać od razu z chipem?

Jeszcze jedno pytanie: czy turbosrężarka to tylko część mechaniczna czy
posiada także jakieś jakieś sterowanie elektroniczne lub czujniki
diagnostyczne?

4 Data: Listopad 19 2006 17:54:09
Temat: Re: silnik 2.0 HDI 90KM vs 110KM
Autor: Tomasz Mrzygłód 

Czyli można się pokusić o twierdzenie, że turbosprężarka też nie jest
identyczna? Skoro nie ma intercoolera to niższe ciśnienie doładowania i
nizsza moc silnika? Dobrze myślę?

Turbina moze byc taka sama. Wyższe cisnienie doladownia wynikac moze tylko z
tego, ze ochlodzone powietrze z intercoolera jest po prostu gestrze. Taka
sama turbina przy tych samych obrotach potrafi wiec wtloczyc wiecej
powietrza.

Czy dołożenie samego intercoolera coś może dać? Czy należy to powiązać od
razu z chipem?

Wydaje mi sie ze samo dolozenie intercoolera powinno cos dac. Sam zauwazylem
(przynajmniej tak mi sie wydaje), ze moja 307-ka w chlodne dni ma wiecej
wigoru niż gdy jest upal (oczywiscie nie przy zimnym silniku).

Jeszcze jedno pytanie: czy turbosrężarka to tylko część mechaniczna czy
posiada także jakieś jakieś sterowanie elektroniczne lub czujniki
diagnostyczne?

Wystepuja turbiny o stalej i zmiennej geometrii lopatek, ale w jaki sposob
odbywa sie sterowanie lopatkami nie mam zielonego pojecia (musze sie
doszkolic:).

pozdrawiam
--
|             Tomsz Mrzygłód              |
|                 MALBORK                |
|PEUGEOT 307 2,0 HDi '01 PMS|

5 Data: Listopad 20 2006 11:45:01
Temat: Re: silnik 2.0 HDI 90KM vs 110KM
Autor: Nexus6 

ok01 napisał(a):

Czyli można się pokusić o twierdzenie, że turbosprężarka też nie jest identyczna? Skoro nie ma intercoolera to niższe ciśnienie doładowania i nizsza moc silnika? Dobrze myślę? Czy dołożenie samego intercoolera coś może dać? Czy należy to powiązać od razu z chipem?
Źle myslisz. Brak intercoolera to nie niszsze cisnienie doladowania, a doladowanie rzadszym powietrzem, ktore przy tym sanmym cisnieniu ma mniej tlenu. dlatego sa mniejsze dawki paliwa aby nie dymil.



Jeszcze jedno pytanie: czy turbosrężarka to tylko część mechaniczna czy posiada także jakieś jakieś sterowanie elektroniczne lub czujniki diagnostyczne?

jest tam sterowanie (zawor upustowy np.) 90 i 110 koni roznia sie wlasnie sterowaniem turbiny. poszukaj w internecie znalazlem kiedys schematy sterowania tych silnikow i to byla jedyna roznica. silniki te nie maja zmiennej geometrii w turbinach. szukaj opisow DW10TD i DW10ATED
np tutaj:
http://www.peugeot206cc.co.uk/repair-206/206/info/gb/b1bbm2k3.htm

samo dolozenie IC nie pomoze jesli nie zmienisz dawek paliwa.

nexus




--
Odpowiadajac na priva usun "-usun-to-" z adresu

silnik 2.0 HDI 90KM vs 110KM



Grupy dyskusyjne