Grupy dyskusyjne   »   silnik 2.5 disel bmw/omega - jaka prawda?

silnik 2.5 disel bmw/omega - jaka prawda?



1 Data: Marzec 08 2007 09:55:42
Temat: silnik 2.5 disel bmw/omega - jaka prawda?
Autor: xcichy 

witam
nasłuchałem się wiele złego o silniku 2.5 td z BMW i Omegi (ponoć to ten
sam). Podobno bardzo często po 200kkm nadaje się do renowacji:-> Czy ktoś
może to potwierdzić? No, albo wysmiać:-) Tylko konstruktywnie.
pozdrawiam



2 Data: Marzec 08 2007 10:56:51
Temat: Re: silnik 2.5 disel bmw/omega - jaka prawda?
Autor: Cancer 


Użytkownik "xcichy"

witam
nasłuchałem się wiele złego o silniku 2.5 td z BMW i Omegi (ponoć to ten
sam). Podobno bardzo często po 200kkm nadaje się do renowacji:-> Czy ktoś
może to potwierdzić? No, albo wysmiać:-) Tylko konstruktywnie.
pozdrawiam

Witaj
Potwierdzam miałem ten motor w Omedze.
Gdy silnik miał pod 200 kkm nagle zaczął dymić i brać mocno olej.
Pozbyłem sie szybciutko auta.
Rozmawiałem z posiadaczami tego motorka w BMW ponoć ta sama sprawa.
Pozdrawiam
Cancer

3 Data: Marzec 08 2007 12:44:16
Temat: Re: silnik 2.5 disel bmw/omega - jaka prawda?
Autor: karkow 

to nie jest silnik bmw. steyer?
to o czym piszesz to jeszcze nic... podobno bloki sie sypia ;-D
pozdrawiam

4 Data: Marzec 08 2007 11:50:33
Temat: Re: silnik 2.5 disel bmw/omega - jaka prawda?
Autor:

On 8 Mar, 09:55, "xcichy"  wrote:

witam
nasłuchałem się wiele złego o silniku 2.5 td z BMW i Omegi (ponoć to ten
sam). Podobno bardzo często po 200kkm nadaje się do renowacji:-> Czy ktoś
może to potwierdzić? No, albo wysmiać:-) Tylko konstruktywnie.
pozdrawiam

Wszystko zalezy od samochodu (czyt. poprzedniego użytkownika)
Pobor paliwa, miasto ok 9-12l/100km, trasa od 6,5 do 10l/100km w
zalezności od stylu jazdy, stanu i ustawienia pompy itp). Jesli
samochód był serwisowany, a nie naprawiany doraźnie u pana Józka w
stodole to jest to silnik prawie nie do zajechania.Duża pojemnośc,
niewysilony (w Omce 131KM). Producent zaleca wymianę oleju co 7,5tys.
km. Olej tylko 0Wx, 5Wx, 10Wx, gdzie x jest wartością powyżej 30 (tak
pisze w książce serwisowej, producent odradza stosowania olejów
mineralnych). Omega z tym silnikiem nie jest ścigaczem ale i nie jest
totalna kluską. Na autostradzie jest czym przycisnąć, a w mieście
komfortowo się przemieszczasz, prawie nie słysząc auta. Nie słyszysz w
samochodzie klasycznego klekotu diesla. Nalezy dbac jak o normalny
inny silnik. Nie nalezy go przegrzewać! Ot co. Ja jeżdżę takim
silnikiem w Omedze z 1996 roku. Jestem bardzo zadowolony. W
ostateczności nawet może jeździć na oleju rzepakowym czy opale
(osobiści eni epróbowałem ale poszperaj w forach Los Omegas Bestiales,
czy Omega Klub Polska)

5 Data: Marzec 10 2007 09:02:44
Temat: Re: silnik 2.5 diesel bmw/omega - jaka prawda?
Autor: 666 

Konkretnie to tylko 0W lub 5W, zgodnie z danymi z EPC.
Przy samym silniku to właściwie nic się nie robi przy przeglądach (poza wymianą filtrów i oleju), więc "serwisowanie" to
tylko w przypadku, gdyby coś padło.
JaC


Producent zaleca wymianę oleju co 7,5tys. km.
Olej tylko 0Wx, 5Wx, 10Wx, gdzie x jest wartością powyżej 30 (tak pisze w książce serwisowej, producent odradza
stosowania olejów mineralnych).

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
I am using the free version of SPAMfighter for private users.
It has removed 3206 spam emails to date.
Paying users do not have this message in their emails.
Try SPAMfighter for free now!

6 Data: Marzec 08 2007 13:49:35
Temat: Re: silnik 2.5 disel bmw/omega - jaka prawda?
Autor: Cyprian Prochot 


Użytkownik "xcichy"  napisał w wiadomości

witam
nasłuchałem się wiele złego o silniku 2.5 td z BMW i Omegi (ponoć to ten
sam). Podobno bardzo często po 200kkm nadaje się do renowacji:-> Czy ktoś
może to potwierdzić? No, albo wysmiać:-) Tylko konstruktywnie.

z tego co wiem pada nie tyle silnik ile rozszczelnia sie pompa wtryskowa.
daje za male cisnienie przy uruchamianiu pojazdu. objawy sa takie ze na
cieplym (ale cieplym, a nie goracym) silniku kreci kilkanascie sekund przed
"zaskoczeniem"

i tu drogi sa 2, albo regeneracja (ok 2-2.5 tys) albo sztuczne zwiekszenie
dawki paliwa przy uruchamianiu co skutkuje uzyskaniem odpowiedniego
cisnienia do zaplonu - to zalatwia uklad elektroniczny za jakies 30 pln.
oczywiscie pompa od tego sie nie uleczy ale kolejnych 100-150 tys mozna
bezstresowo zrobic i dopiero zabierac sie za remont pompy.

oczywiscie jak to przy dieslach: nalezy dbac o paliwo oraz nie przegrzewac
silnika - to zawsze przy dieslu konczy sie zmiana uszczelki i planowaniem
glowicy.


--
pozdrawiam
Cyprian Prochot
CKMK - white Brava 1.6 16V  LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700

7 Data: Marzec 08 2007 16:02:14
Temat: Re: silnik 2.5 disel bmw/omega - jaka prawda?
Autor: kuba (aka cita) 

Cyprian Prochot wrote:

z tego co wiem pada nie tyle silnik ile rozszczelnia sie pompa
wtryskowa. daje za male cisnienie przy uruchamianiu pojazdu. objawy
sa takie ze na cieplym (ale cieplym, a nie goracym) silniku kreci
kilkanascie sekund przed "zaskoczeniem"


dokładnie tak. Głowiczka pompy wtryskowej.



oczywiscie jak to przy dieslach: nalezy dbac o paliwo oraz nie
przegrzewac silnika - to zawsze przy dieslu konczy sie zmiana
uszczelki i planowaniem glowicy.

Druga prawda.

ps.a róznica miedzy tym silnikiem w BMW i Omedze jest taka, ze w omedze jest troche ograniczona moc co spowodowało, ze jednak w Omegach sprwują sie lepiej (zywotniej). Wszytsko jednak zależy od tego co w aucie sprawia najwiecej kłopotu - czyli poprzedni własciciele.

Mamy w klubie wiele omege 2,5 diesel i są tacy, co chwalą i tacy co mają problemy.

--
pozdrawiam  Kuba (aka cita)
www.cita.z.pl   gg:tu był numer GG
Mam kotka i nie zawaham sie go użyć !

8 Data: Marzec 08 2007 17:38:14
Temat: Re: silnik 2.5 disel bmw/omega - jaka prawda?
Autor: Cyprian Prochot 


Użytkownik "kuba (aka cita)"  napisał w wiadomości



dokładnie tak. Głowiczka pompy wtryskowej.
....
Druga prawda.
....

uffff. dobrze ze nie napisalem trzeciej bo to jak wiadomo "g*** prawda " ;)

--
pozdrawiam
Cyprian Prochot
CKMK - white Brava 1.6 16V  LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700

9 Data: Marzec 08 2007 21:15:06
Temat: Re: silnik 2.5 disel bmw/omega - jaka prawda?
Autor: Karolek 


Użytkownik "xcichy"  napisał w wiadomości

witam
nasłuchałem się wiele złego o silniku 2.5 td z BMW i Omegi (ponoć to ten sam).

Ten sam, ale gorsze to sa chyba 2.4td montowane w BMW, 2,5td czy tds raczej sa niezle o ile sie dba, pompa wtryskowa najczesciej pada.

Podobno bardzo często po 200kkm nadaje się do renowacji:-> Czy ktoś może to potwierdzić? No, albo wysmiać:-) Tylko konstruktywnie.

Bzdura.
A ze duzo dzidkow jezdzi tymi autami i zazyna to inna sprawa.
Moja bunia ma ponad 360kkm juz i wszystko wporzadku jak narazie.




Karolek

10 Data: Marzec 09 2007 03:09:17
Temat: Re: silnik 2.5 disel bmw/omega - jaka prawda?
Autor: Rafał "SP" Gil 

Karolek pisze:

Ten sam, ale gorsze to sa chyba 2.4td montowane w BMW, 2,5td czy tds raczej sa niezle o ile sie dba, pompa wtryskowa najczesciej pada.

Z mojego doświadczenia:

- pad wtrysku sterującego (boli) (500 PLN)
- pad napinacza paska wielorowkowego (nie dotyczy chyba) (70  PLN)
- pad pompy wspomagającej paliwa (tej w baku) (50 PLN)
- pad niczego więcej z "trudnych rzeczy"

Reszta to eksploatacja: Oleje, filtry ...

Głowica mi nie pękła, blok nie zrobił loda wydechowi (a potrafię na +35 stopniowej temp katować dieselka przez bite 2 H obrotami powyżej 4 tysięcy - w zeszłym roku szaleńczy powrót z tarnowa do wrocławia) ...

Podobno bardzo często po 200kkm nadaje się do renowacji:-> Czy ktoś

Tak, ja już renowacjowałem 3 razy (przebieg ~ 260 kkm)

może to potwierdzić? No, albo wysmiać:-) Tylko konstruktywnie.
A ze duzo dzidkow jezdzi tymi autami i zazyna to inna sprawa.

To jest fakt ... dlatego np te silniki warto szukać "w automacie" ... Automat poniekąd chroni silnik od przedzidkowania ;)

Moja bunia ma ponad 360kkm juz i wszystko wporzadku jak narazie.

Też tds ???? :)

--
   |______    Rafał "SP" Gil
o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + COLT 500
(Oo =00= oO) AUTOCZĘŚCI / CB / http: www.rafalgil.pl
[]=******=[] Serwis skuterów + CB Warszawa Wawer: www.motopower.pl

11 Data: Marzec 09 2007 08:28:07
Temat: Re: silnik 2.5 disel bmw/omega - jaka prawda?
Autor: Karolek 


Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil""  napisał w wiadomości

Karolek pisze:

Ten sam, ale gorsze to sa chyba 2.4td montowane w BMW, 2,5td czy tds raczej sa niezle o ile sie dba, pompa wtryskowa najczesciej pada.

Z mojego doświadczenia:

- pad wtrysku sterującego (boli) (500 PLN)
- pad napinacza paska wielorowkowego (nie dotyczy chyba) (70  PLN)
- pad pompy wspomagającej paliwa (tej w baku) (50 PLN)
- pad niczego więcej z "trudnych rzeczy"

Reszta to eksploatacja: Oleje, filtry ...


U mnie gosc juz ponoc pompe robil, zeby bylo smieszniej to u kumpla w warsztacie, wiec jak padnie to z reklamacja pojade :P

Głowica mi nie pękła, blok nie zrobił loda wydechowi (a potrafię na +35 stopniowej temp katować dieselka przez bite 2 H obrotami powyżej 4 tysięcy - w zeszłym roku szaleńczy powrót z tarnowa do wrocławia) ...


Ja sie narazie zdazylem zalapac na wymiane swiec zarowych, bo na 2 sprawnych ciezko palil.

Podobno bardzo często po 200kkm nadaje się do renowacji:-> Czy ktoś

Tak, ja już renowacjowałem 3 razy (przebieg ~ 260 kkm)


To ja juz z 5 powinienem :P

może to potwierdzić? No, albo wysmiać:-) Tylko konstruktywnie.
A ze duzo dzidkow jezdzi tymi autami i zazyna to inna sprawa.

To jest fakt ... dlatego np te silniki warto szukać "w automacie" ... Automat poniekąd chroni silnik od przedzidkowania ;)


Prawda.

Moja bunia ma ponad 360kkm juz i wszystko wporzadku jak narazie.

Też tds ???? :)


Tez :> i tez z automatem.






Karolek

12 Data: Marzec 09 2007 08:15:33
Temat: Re: silnik 2.5 disel bmw/omega - jaka prawda?
Autor: Janusz 


witam
nasłuchałem się wiele złego o silniku 2.5 td z BMW i Omegi (ponoć to ten
sam).

Ten sam, ale gorsze to sa chyba 2.4td montowane w BMW, 2,5td czy tds
raczej sa niezle o ile sie dba, pompa wtryskowa najczesciej pada.

chyba nie wiesz co piszesz znajomy ma z 91 roku 324tds. Zrobił 150 tys km
sciągając na lawecie samochody z niemiec... teraz szacuje że ma około 500
tys km zrobione ten silnik. I chodzi jak burza

Pozdrawiam
AzaZeL

13 Data: Marzec 09 2007 08:30:35
Temat: Re: silnik 2.5 disel bmw/omega - jaka prawda?
Autor: Karolek 


Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości


witam
nasłuchałem się wiele złego o silniku 2.5 td z BMW i Omegi (ponoć to ten sam).

Ten sam, ale gorsze to sa chyba 2.4td montowane w BMW, 2,5td czy tds raczej sa niezle o ile sie dba, pompa wtryskowa najczesciej pada.

chyba nie wiesz co piszesz znajomy ma z 91 roku 324tds. Zrobił 150 tys km sciągając na lawecie samochody z niemiec... teraz szacuje że ma około 500 tys km zrobione ten silnik. I chodzi jak burza


Nie napisalem, ze te silniki to lipa, tylko ze sa gorsze od 2.5tds
Choc musze przyznac, ze blizszego kontaktu z 2.4td nie mialem, ale jakos unikalem jak szukalem buni dla siebie :>






Karolek

14 Data: Marzec 08 2007 22:28:41
Temat: Re: silnik 2.5 disel bmw/omega - jaka prawda?
Autor: Alti 


Użytkownik "xcichy"  napisał w wiadomości

witam
nasłuchałem się wiele złego o silniku 2.5 td z BMW i Omegi (ponoć to ten
sam). Podobno bardzo często po 200kkm nadaje się do renowacji:->

Tak tyle że te 200kkm to jest na cyferblacie. Tak naprawde to auto ma nabite
powyżej 500kkm. Tak to już jest że wszystkie e34 sprzedawane na allegro mają
koło 200kkm a prawdziwy ich przebieg może być o kilka setek wyższy i stąd
mit o awaryjniości tych silników.
Wojtek

15 Data: Marzec 09 2007 11:10:34
Temat: Re: silnik 2.5 disel bmw/omega - jaka prawda?
Autor: Blyskacz 

Alti napisał(a):

koło 200kkm a prawdziwy ich przebieg może być o kilka setek wyższy i stąd mit o awaryjniości tych silników.
chyba nie do konca - jakies 7 lat temu szukalismy omegi z tym silnikiem i w D bylo sporo ofert sprzedazy z opisem " po wymianie silnika "...
byly to auta 3-4 letnie, zakladajac sredni przebieg diesla w D na poziomie 50kkm to w chwili wymiany mialy ok 200kkm... w kazdym razie odpuscilismy sobie zakup tego silnika...

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

silnik 2.5 disel bmw/omega - jaka prawda?



Grupy dyskusyjne