silnik 2t 180cm - remont - prosba o porady
1 | Data: Marzec 25 2010 02:23:09 |
Temat: silnik 2t 180cm - remont - prosba o porady | |
Autor: news.gazeta.pl | Witam 2 |
Data: Marzec 25 2010 09:16:26 | Temat: Re: silnik 2t 180cm - remont - prosba o porady | Autor: Jackare | Użytkownik "news.gazeta.pl" napisał w wiadomości Witam Zacznij od rzeczy najtańszych. Po pierwsze łożyska. Wał osadzony w łożyskach tocznych nie zużywa się tak jak wał w panewkach. Łożyska są pasowane na ciasno. Jeżeli łożyska mają normalne rozmiary, spojkojnie wybierzesz coś z oferty normalnych dostawców łożysk, np SKF ważne aby były to łożyska w wykonaniu conajmniej 2 a najlepiej 3 chociaż z dostępnością tych bywa różnie. Z tego co pamietam wykonanie 2 to łożyska wysokoobrotowe a 3 to wysokoobrotowe i wysokotemperaturowe. Takie łożyska z reguły kosztuja 20-30 zł Wraz z wymianą łażysk trzebaby wymienić uszczelniacze - przeważnie simmeringi. Te też występują w normalnej ofercie i w groszowych kwotach. Hałas o którym piszesz, jeżeli pochodzi od wału może mieć przyczynę w luzach stopy korbowodu i główki korbowodu. Jeżeli tak jest wał warto wymienić, bo w obecnych posranych czasach po pierwsze nie ma już prawnie nikogo kto to potrafi naprawiać i ma do tego sprzęt a po drugie może się okazać że jak już ktoś taki jest to kosztuje to tyle co dwa nowe wały. Taka naprawa kalkuluje się z reguły w pojazdach zabytkowych do których nie ma nowych części zamiennych. W nowych pojazdach często wał jest składany w specyficznych warunkach (np w ciekłym azocie) a do regeneracji trzeba taki wał rozebrać i z całej operacji zaczyna się robić doktorat. Niestety teraz mechanicy potrafią tylko wymieniać, mechanicy którzy potrafią coś naprawić to gatunek na wymarciu lub niedostępny cenowo dla przec. zjad. chl. a przeważnie i jedno i drugie. W starych mądrych ksiegach napisano że na zużycie jednego tłoka przypada zużycie trzech kompletów pierścieni tłokowych. Będziesz mieć to rozebrane - zmierz luzy na zamkach i wymień pieścienie. Powinno być lepiej. Pomierz tłok, najlepiej śrubą um i też będziesz wiedział w jakim jest stanie. Jeżeli będziesz ,musiał zmieniać wał, wtedy tłok i sworzeń tłokowy też należałoby zmienić. To co napewno powinieneś zmienić po rozebraniu silnika to uszczelki pod głowicą, cylindrem, nierzadko uszczelnienia króćców itp. -- Jackare 3 |
Data: Marzec 25 2010 09:57:47 | Temat: Re: silnik 2t 180cm - remont - prosba o porady | Autor: news.gazeta.pl | Czesc Hałas o którym piszesz, jeżeli pochodzi od wału może mieć przyczynę wDzięki wielkie za rady. Sciagam wlasnie manuala do tego silnika jade zaraz na polczynska po ściągacz i rozbebeszam dalej - zobaczymy jak bedzie reszta wygladac... Ten hałas wydaje mi sie ze właśnie pochodził z okolic łozyskowania wału. Nie bylo to jakies stukanie pukanie tylko takie glosne hmmm "charczenie" O takie "Chrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr" ;) Glosno pracowal i na niskich i na wysokich obrotach. Myslisz ze to moga nie byc lozyska wału ? Maja spokojnie 1mm luzu jak nie lepiej - az dziwne ze uszczelniacze przy takim luzie jeszcze dawaly rade ? Pzdr PanAdol Tiger T709 Gilera Runner FXR180 4 |
Data: Marzec 25 2010 12:09:22 | Temat: Re: silnik 2t 180cm - remont - prosba o porady | Autor: Jackare | Użytkownik "news.gazeta.pl" napisał w wiadomości Ten hałas wydaje mi sie ze właśnie pochodził z okolic łozyskowania wału. Nie bylo to jakies stukanie pukanie tylko takie glosne hmmm "charczenie" O takie "Chrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr" ;) Glosno pracowal i na niskich i na wysokichszum i charkot to raczej łożyska wału, stukanie i dzwonienie to luzy korbowodu. -- Jackare 5 |
Data: Marzec 26 2010 00:18:22 | Temat: Re: silnik 2t 180cm - remont - prosba o porady | Autor: news.gazeta.pl | CZesc szum i charkot to raczej łożyska wału, stukanie i dzwonienie to luzy Tak wiec mam juz wszystko na stole. Na moje oko wał wyglada bardzo wporzadku. lozyska na 100% do wymiany. Tlok pierscienie tez a cylinder to juz sam nie wiem - podjade jutro do czlowieka od obrobki to mi mam nadzieje pomierzy i powie co i jak. Porobilem foty - wyglada to tak :) : http://picasaweb.google.pl/kawomat/GileraRunnerFxr180TlokCylinder# Tlok ma takie rysy i wzery. Cylinder jest idealnie gladki natomiast tak jak widac na zdjeciach ma juz takie pionowe czarne rysy. Pzdr PanAdol 6 |
Data: Marzec 26 2010 01:34:27 | Temat: Re: silnik 2t 180cm - remont - prosba o porady | Autor: Jackare | Użytkownik "news.gazeta.pl" napisał w wiadomości CZesc To czarne na tłoku to przedmuchy. Pierścienie raczej do wymiany. Tłok i cylinderz trzebaby pomierzyć żeby wiedzieć. -- Jackare 7 |
Data: Marzec 26 2010 01:37:45 | Temat: Re: silnik 2t 180cm - remont - prosba o porady | Autor: news.gazeta.pl |
A jak rozpoznac ze ten nikasil jest ok czy sie "przetarl" ? Pzdr PanAdol 8 |
Data: Marzec 26 2010 06:47:24 | Temat: Re: silnik 2t 180cm - remont - prosba o porady | Autor: AZ | On 2010-03-26, news.gazeta.pl wrote: A jak rozpoznac ze ten nikasil jest ok czy sie "przetarl" ?Ale to nie wyglada na Nikasil tylko na zwykla tuleje. -- Artur ZZR 1200 9 |
Data: Marzec 26 2010 08:43:15 | Temat: Re: silnik 2t 180cm - remont - prosba o porady | Autor: Jackare | Użytkownik "news.gazeta.pl" napisał w wiadomości trzeba pomierzyć cylinder średnicówką. Przetarł się a wytarł się to instotna różnica. Tak czy siak jeżeli wymiar cylidra kwalifikuje go do naprawy lub wymiany powinno się to zrobić. -- Jackare 10 |
Data: Marzec 26 2010 15:09:30 | Temat: Re: silnik 2t 180cm - remont - prosba o porady | Autor: news.gazeta.pl |
trzeba pomierzyć cylinder średnicówką. Tak wiec bylem dzis u Panow z obrobki. obejrzeli pomierzyli i stwierdzili to samo tzn wal cylinder spoko. Powiedzieli tez ze rozebrany w bardzo dobrym momencie - poprosilem ich zeby wycisneli lozyska. od jednego odrywal sie juz kawalek metalu tak wiec przy wyciskaniu sie rozpadlo :) Dzwonilem do piaggio na tlok pierscienie i tak bede musial poczekac. Koszt tlok/pierscienie - 409zl. Tak mysle co to jeszcze kupic/zamowic procz wiadomo tlok/pierscienie/sworzen/ lozyusko glowki korbowodu/lozyska walu/uszczelniacze lozysk walu,, oraz uszczelki do skrecenia calosci. Mysle zeby zamowic jeszcze : paseczek pompy wody/oleju, termostat. Jakies jeszcze propozycje ? Ktos napisal o pomie wody - szczerze mowiac widze tam tylko wirnik lozyska chodza ladnie plynnie - cos tam trzeba wymieniac ? A jak z pompą oleju przy takim przebiegu - robic cos ? No i ewentualnie czy cos ze "skrzyni" - sprzeglo ok, rolki jakis czas temu wymienialem. Wsumie nic wiecej. Bede wdzieczny za podpowiedzi co jeszcze zamowic/wymienic jak juz mam rozkrecony silnik na stole :) Pzdr PanAdol 11 |
Data: Marzec 25 2010 09:49:22 | Temat: Re: silnik 2t 180cm - remont - prosba o porady | Autor: Jarek Pudelko | W dniu 2010-03-25 02:23, news.gazeta.pl pisze: Witam W zeszlym roku remontowalem silnik AM6, ktory mial podobne objawy - glosno pracowal :) Lozyska wymienilem na nowe roznych producentow (NKS, SKF i Fabryka Lozysk Tocznych) nie chinskich :) Zmienilem lozyska, w ktorych osadzony jest wal + lozyska igielkowe na korbie. Do tego komplet uszczelniaczy (simmeringow). Calosc zamknela sie tak na oko w 200-250zl. Lozyska wsadzalem ze stosunkowo duzym indeksem predkosci dobierajac "luz" lozyska do przewidywanej predkosci obrotowej (wg. katalogu). Co do walu, to mial lekkie bicie - o ile pamietam 0,12mm - zostal zregenrowany tez za jakies grosze. Po tych zabiegach silniczek chodzil jak nowy. Zatem, skoro juz rozbierasz do ostatniej srubki to wymien wszystko bo szkoda to robic potem dwa razy :) Co do cylindra to hmm.. swojego nie ruszalem ale mial niewielki przebieg - teoretycznie mozna byc sprawdzic luz tloka i jesli nie chcesz wymieniac cylka to zamowic tuleje ale to zalezy ile masz kasy :) -- jarek |