Grupy dyskusyjne   »   silnik audi 100 diesel czy kolizyjny?

silnik audi 100 diesel czy kolizyjny?



1 Data: Styczen 22 2008 10:58:54
Temat: silnik audi 100 diesel czy kolizyjny?
Autor: Q. 

witam, pekl pasek rozrzadu audi 100 typ C4 diesel (92r.)
czy silnik jest kolizyjny czy jeszcze jest nadzieja uratowania glowicy?

Pozdr.
Q.



2 Data: Styczen 22 2008 11:01:53
Temat: Re: silnik audi 100 diesel czy kolizyjny?
Autor: Agent 


Użytkownik "Q."  napisał w wiadomości

witam, pekl pasek rozrzadu audi 100 typ C4 diesel (92r.)
czy silnik jest kolizyjny czy jeszcze jest nadzieja uratowania glowicy?

Nie ma diesli nie kolizyjnych. Trzeba rozebrac i zobaczyć. Może jakąś używkę warto kupic albo cały silnik

3 Data: Styczen 22 2008 12:51:36
Temat: Re: silnik audi 100 diesel czy kolizyjny?
Autor: glizda 


Użytkownik "Agent" napisał:

Nie ma diesli nie kolizyjnych. Trzeba rozebrac i zobaczyć. Może jakąś
używkę warto kupic albo cały silnik

Ciekawe, czy diesle od razu były górnowazorowe, bo dolnozaworowe kolizyjne
by na pewno nie były.

4 Data: Styczen 22 2008 13:07:24
Temat: Re: silnik audi 100 diesel czy kolizyjny?
Autor:

Użytkownik "Q."  napisał w wiadomości

witam, pekl pasek rozrzadu audi 100 typ C4 diesel (92r.)
czy silnik jest kolizyjny czy jeszcze jest nadzieja uratowania glowicy?

Nie wiem, jak u Ciebie, ale ja mam bezkolizyjny ;)

Pasek w tym silniku zrywał mi się 3 razy (3 różne przyczyny nie związane z
rozrządem, wymiany zawsze co 60 tys.).
Za każdym razem kończyło się na założeniu nowego paska.
Fakt, że dwa razy "klik" zdarzył się na jałowych (raz stałem, raz się
toczyłem - sprzęgło wciśnięte).
Raz zdarzyła się w czasie hamowania silnikiem (szybkie sprzęgło). Po tym
razie nieszczelne były 2 zawory, ale po pół godziny się uszczelniły ;).

Reasumując: AAT to twardy i niezniszczalny motor (uważam go za najlepszy
silnik TDI w historii - VW nie maczał w nim swoich łap, jak w AFN-ach i
innych wynalazkach ;)).

Jeżeli silnik tylko stanął - nie masz się czym przejmować. Jeżeli zrobiłeś
mielonkę - masz do wymiany 4 zawory i czasem wałek (lubi się podzielić na 3
części).

Powodzenia!

M.

5 Data: Styczen 22 2008 14:08:05
Temat: Re: silnik audi 100 diesel czy kolizyjny?
Autor: Q. 

>> witam, pekl pasek rozrzadu audi 100 typ C4 diesel (92r.)

czy silnik jest kolizyjny czy jeszcze jest nadzieja uratowania glowicy?

Nie wiem, jak u Ciebie, ale ja mam bezkolizyjny ;)

Pasek w tym silniku zrywał mi się 3 razy (3 różne przyczyny nie związane z
rozrządem, wymiany zawsze co 60 tys.).
Za każdym razem kończyło się na założeniu nowego paska.
Fakt, że dwa razy "klik" zdarzył się na jałowych (raz stałem, raz się
toczyłem - sprzęgło wciśnięte).
Raz zdarzyła się w czasie hamowania silnikiem (szybkie sprzęgło). Po tym
razie nieszczelne były 2 zawory, ale po pół godziny się uszczelniły ;).

Reasumując: AAT to twardy i niezniszczalny motor (uważam go za najlepszy
silnik TDI w historii - VW nie maczał w nim swoich łap, jak w AFN-ach i
innych wynalazkach ;)).

Jeżeli silnik tylko stanął - nie masz się czym przejmować. Jeżeli zrobiłeś
mielonkę - masz do wymiany 4 zawory i czasem wałek (lubi się podzielić na
3 części).

Powodzenia!

M.


no walasnie jeszcze nie rozbierany byl, TDI...hmm dobrze by bylo:) niestety
to jest bez T na poczatku:) przez co kapke mulowaty:)
tak silnik nagle stanal w miejscu przy jezdzie okolo 100 km/h na 5 biegu,
wiec obroty zbyt duze nie byly:)
zobacze jak z czasem bedzie zeby sie do teg zabrac, bo swoja droga jak
zapytalem sie faceta na allegro ile by chcial za silnik 2.5TDI, to komplet
kosztowal u niego......8500zl!! poprostu szok!! wiec krotka mysl, to
poprostu inne auto.
Zastanawialem sie moze jakby sie okazalo ze silnik sie rozpadl, to kupic
anglika tez w dieslu no przelozyc wszyscko co wartosciowe:)

Pozdr.
Q>

6 Data: Styczen 22 2008 05:57:13
Temat: Re: silnik audi 100 diesel czy kolizyjny?
Autor:

On 22 Sty, 14:08, "Q."  wrote:

> M.

no walasnie jeszcze nie rozbierany byl, TDI...hmm dobrze by bylo:) niestety
to jest bez T na poczatku:) przez co kapke mulowaty:)
tak silnik nagle stanal w miejscu przy jezdzie okolo 100 km/h na 5 biegu,
wiec obroty zbyt duze nie byly:)
zobacze jak z czasem bedzie zeby sie do teg zabrac, bo swoja droga jak
zapytalem sie faceta na allegro ile by chcial za silnik 2.5TDI, to komplet
kosztowal u niego......8500zl!! poprostu szok!! wiec krotka mysl, to
poprostu inne auto.
Zastanawialem sie moze jakby sie okazalo ze silnik sie rozpadl, to kupic
anglika tez w dieslu no przelozyc wszyscko co wartosciowe:)

Pozdr.
Q>


Chłopie nie masz co w tym silniku zbierać.
Zdejmowałeś kiedyś w życiu głowicę ??
Wiesz jak w nim wygląda komora spalania ?? jest praktycznie na grubość
uszczelki pod głowicę ;)
Napewno połamało parę zaworów, nawet jak zrobisz górę i będzie się
kręcił - może się okazać że zacznie brać oliwę bo pokrzywiło
korbowody ...

Pozdro !!

7 Data: Styczen 22 2008 18:51:42
Temat: Re: silnik audi 100 diesel czy kolizyjny?
Autor: Q. 




Chłopie nie masz co w tym silniku zbierać.
Zdejmowałeś kiedyś w życiu głowicę ??
Wiesz jak w nim wygląda komora spalania ?? jest praktycznie na grubość
uszczelki pod głowicę ;)
Napewno połamało parę zaworów, nawet jak zrobisz górę i będzie się
kręcił - może się okazać że zacznie brać oliwę bo pokrzywiło
korbowody ...

Pozdro !!


tak glowice w vw polo jak mi pompa wody stanela no a przy tym i pasek po
chwili wygladal identycznie po dwoch stronach...
okazalo sie ze wystarczyla tylko wymiana paska:D
na szczescie:)

pzodr.
Q>

8 Data: Styczen 22 2008 20:49:22
Temat: Re: silnik audi 100 diesel czy kolizyjny?
Autor: Hektor 

Użytkownik "Q."  napisał

tak glowice w vw polo jak mi pompa wody stanela no a przy tym i pasek po chwili wygladal identycznie po dwoch stronach...
okazalo sie ze wystarczyla tylko wymiana paska:D

Strasznie zadbane te Twoje samochody.

Zbigniew Kordan

9 Data: Styczen 22 2008 17:24:51
Temat: Re: silnik audi 100 diesel czy kolizyjny?
Autor:

Użytkownik "Q."  napisał w wiadomości

no walasnie jeszcze nie rozbierany byl, TDI...hmm dobrze by bylo:)
niestety to jest bez T na poczatku:) przez co kapke mulowaty:)
tak silnik nagle stanal w miejscu przy jezdzie okolo 100 km/h na 5 biegu,
wiec obroty zbyt duze nie byly:)

Ale mimo wszystko nie spodziewałbym się rewelacji...

zobacze jak z czasem bedzie zeby sie do teg zabrac, bo swoja droga jak
zapytalem sie faceta na allegro ile by chcial za silnik 2.5TDI, to komplet
kosztowal u niego......8500zl!! poprostu szok!! wiec krotka mysl, to
poprostu inne auto.

Sprawne TDI trudno Ci będzie zrobić - musiałbyś wymienić wszystko pod maską
(poza zbiornikiem spryskiwacza i hamulcami), i jeszcze trochę elektryki,
oraz dorobić pedał gazu...

Zastanawialem sie moze jakby sie okazalo ze silnik sie rozpadl, to kupic
anglika tez w dieslu no przelozyc wszyscko co wartosciowe:)

Ciężko Ci będzie kupić w Polsce angola w całości.
Zdejmij głowicę i obejrzyj denka tłoków. Jak będzie OK - zrób głowicę.
1,5tys. powinno starczyć.
Korbowody nie wyginają się od zaworów. Prędzej wałek rozrządu się podzieli.

M.

10 Data: Styczen 22 2008 06:04:11
Temat: Re: silnik audi 100 diesel czy kolizyjny?
Autor:

On 22 Sty, 13:07, "M"  wrote:

Użytkownik "Q."  napisał w

> witam, pekl pasek rozrzadu audi 100 typ C4 diesel (92r.)
> czy silnik jest kolizyjny czy jeszcze jest nadzieja uratowania glowicy?

Nie wiem, jak u Ciebie, ale ja mam bezkolizyjny ;)

Pasek w tym silniku zrywał mi się 3 razy (3 różne przyczyny nie związane z
rozrządem, wymiany zawsze co 60 tys.).
Za każdym razem kończyło się na założeniu nowego paska.
Fakt, że dwa razy "klik" zdarzył się na jałowych (raz stałem, raz się
toczyłem - sprzęgło wciśnięte).
Raz zdarzyła się w czasie hamowania silnikiem (szybkie sprzęgło). Po tym
razie nieszczelne były 2 zawory, ale po pół godziny się uszczelniły ;).

Reasumując: AAT to twardy i niezniszczalny motor (uważam go za najlepszy
silnik TDI w historii - VW nie maczał w nim swoich łap, jak w AFN-ach i
innych wynalazkach ;)).

Jeżeli silnik tylko stanął - nie masz się czym przejmować. Jeżeli zrobiłeś
mielonkę - masz do wymiany 4 zawory i czasem wałek (lubi się podzielić na 3
części).

Powodzenia!

M.

Czyżbyś twierdził że silnik 115KM nie jest produkcji VW ?? czymże on
jest ??
Jak dla mnie jest to proste rozwinięcie wcześniejszych 5-cylindrowych
konstrukcji diesla i turbo-diesla, które jak na mój gust były czysto
konstrukcją ze stajni VW, a że nie były stosowane w innych pojazdach
jak Audi ...

a takim pierwszym silnikiem 5cylindrów diesel to nie był przypadkiem
3,0 w MB W116 ?? w 123 też chyba był 5-cylindrowy ;)
w Audi zabawa z 5-cyl motorami zaczęła się już w latach 70-tych od
benzyniaków - 2,0 ; 2,2 l :)

Pozdro !!

11 Data: Styczen 22 2008 17:12:43
Temat: Re: silnik audi 100 diesel czy kolizyjny?
Autor:

Użytkownik  napisał w wiadomości

Czyżbyś twierdził że silnik 115KM nie jest produkcji VW ?? czymże on
jest ??
Jak dla mnie jest to proste rozwinięcie wcześniejszych 5-cylindrowych
konstrukcji diesla i turbo-diesla, które jak na mój gust były czysto
konstrukcją ze stajni VW, a że nie były stosowane w innych pojazdach
jak Audi ...

Tak by się mogło wydawać, natomiast fakty są takie, że pierwszy silnik TDI w
roku 1990 skonstruowała firma Audi AG (nota bene była ona już częścią VAG).
Silnik miał pojemność 2.5l i otrzymał nazwę 1T. Został zapakowany do audi
100.
Potem dla Audi 80 wykonano 1Z (1.9, 4-cyl, 90KM).
AAT (115 KM) powstał na bazie 1T i niewiele się od niego różni. Następny był
AEL (140 KM), który rózni się tylko turbiną, pompą wtryskową i
wtryskiwaczami, oraz ECU.

A potem były AFN-y i inne wynalazki, badziej lub mniej udane.

a takim pierwszym silnikiem 5cylindrów diesel to nie był przypadkiem
3,0 w MB W116 ?? w 123 też chyba był 5-cylindrowy ;)

Zgadza się, ale nie ma on z TDI nic wspólnego, poza liczbą cylindrów.

w Audi zabawa z 5-cyl motorami zaczęła się już w latach 70-tych od
benzyniaków - 2,0 ; 2,2 l :)

Prawda. Był też 2.3, ale nie pamiętam od kiedy, bo OTTO, to nie moja działka
:).

M.

12 Data: Styczen 22 2008 21:36:57
Temat: Re: silnik audi 100 diesel czy kolizyjny?
Autor: Czarek Daniluk 

Użytkownik M <michal_c napisał:


Prawda. Był też 2.3, ale nie pamiętam od kiedy, bo OTTO, to nie moja działka :).

M.



2,3 to chyba był pakowany do topowego audi quattro ;) oczywiście doładowany :D

Pozdro !!

13 Data: Styczen 22 2008 21:48:43
Temat: Re: silnik audi 100 diesel czy kolizyjny?
Autor: V-Tec 

Czarek Daniluk pisze:

Użytkownik M <michal_c napisał:


Prawda. Był też 2.3, ale nie pamiętam od kiedy, bo OTTO, to nie moja działka :).

M.



2,3 to chyba był pakowany do topowego audi quattro ;) oczywiście doładowany :D

tam były 2.2 i 2.1 o ile dobrze pamiętam. 2.3 też, ale nie turbo. BTW: strasznie mi się podoba dźwięk starego silnika R5 audi :)


--
Pozdr,
W.

14 Data: Styczen 23 2008 21:42:02
Temat: Re: silnik audi 100 diesel czy kolizyjny?
Autor: Czarek Daniluk 

Użytkownik V-Tec napisał:


tam były 2.2 i 2.1 o ile dobrze pamiętam. 2.3 też, ale nie turbo. BTW: strasznie mi się podoba dźwięk starego silnika R5 audi :)



Potwierdzam, też mi się podoba praca tych motorków :)
Podoba mi się też praca R5 2,5 TDI ;)

Pozdro !!

15 Data: Styczen 22 2008 21:58:12
Temat: Re: silnik audi 100 diesel czy kolizyjny?
Autor: Artur 'futrzak' Maślą 

Czarek Daniluk napisał(a):
(...)

2,3 to chyba był pakowany do topowego audi quattro ;) oczywiście
doładowany :D

Nic bardziej błÄ™dnego. 2.3 to typowy wolnossący motor do Audi 100/200
do roku chyba 1992 - moc ~135KM/




--
Jutro to dziś, tyle, że jutro...

16 Data: Styczen 22 2008 22:08:49
Temat: Re: silnik audi 100 diesel czy kolizyjny?
Autor: V-Tec 

Artur 'futrzak' Maśląg pisze:

Czarek Daniluk napisał(a):
(...)
2,3 to chyba był pakowany do topowego audi quattro ;) oczywiście
doładowany :D

Nic bardziej błÄ™dnego. 2.3 to typowy wolnossący motor do Audi 100/200 do roku chyba 1992 - moc ~135KM/

2302ccm 10v 133KM, 2302 20v 167KM - o ile dobrze pamiętam.

W.

silnik audi 100 diesel czy kolizyjny?



Grupy dyskusyjne