silnik audi 100 diesel czy kolizyjny?
1 | Data: Styczen 22 2008 10:58:54 |
Temat: silnik audi 100 diesel czy kolizyjny? | |
Autor: Q. | witam, pekl pasek rozrzadu audi 100 typ C4 diesel (92r.) 2 |
Data: Styczen 22 2008 11:01:53 | Temat: Re: silnik audi 100 diesel czy kolizyjny? | Autor: Agent |
witam, pekl pasek rozrzadu audi 100 typ C4 diesel (92r.)Nie ma diesli nie kolizyjnych. Trzeba rozebrac i zobaczyć. Może jakąś używkę warto kupic albo cały silnik 3 |
Data: Styczen 22 2008 12:51:36 | Temat: Re: silnik audi 100 diesel czy kolizyjny? | Autor: glizda |
Nie ma diesli nie kolizyjnych. Trzeba rozebrac i zobaczyć. Może jakąś Ciekawe, czy diesle od razu były górnowazorowe, bo dolnozaworowe kolizyjne by na pewno nie były. 4 |
Data: Styczen 22 2008 13:07:24 | Temat: Re: silnik audi 100 diesel czy kolizyjny? | Autor: M | Użytkownik "Q." napisał w wiadomości witam, pekl pasek rozrzadu audi 100 typ C4 diesel (92r.) Nie wiem, jak u Ciebie, ale ja mam bezkolizyjny ;) Pasek w tym silniku zrywał mi się 3 razy (3 różne przyczyny nie związane z rozrządem, wymiany zawsze co 60 tys.). Za każdym razem kończyło się na założeniu nowego paska. Fakt, że dwa razy "klik" zdarzył się na jałowych (raz stałem, raz się toczyłem - sprzęgło wciśnięte). Raz zdarzyła się w czasie hamowania silnikiem (szybkie sprzęgło). Po tym razie nieszczelne były 2 zawory, ale po pół godziny się uszczelniły ;). Reasumując: AAT to twardy i niezniszczalny motor (uważam go za najlepszy silnik TDI w historii - VW nie maczał w nim swoich łap, jak w AFN-ach i innych wynalazkach ;)). Jeżeli silnik tylko stanął - nie masz się czym przejmować. Jeżeli zrobiłeś mielonkę - masz do wymiany 4 zawory i czasem wałek (lubi się podzielić na 3 części). Powodzenia! M. 5 |
Data: Styczen 22 2008 14:08:05 | Temat: Re: silnik audi 100 diesel czy kolizyjny? | Autor: Q. | >> witam, pekl pasek rozrzadu audi 100 typ C4 diesel (92r.) czy silnik jest kolizyjny czy jeszcze jest nadzieja uratowania glowicy? no walasnie jeszcze nie rozbierany byl, TDI...hmm dobrze by bylo:) niestety to jest bez T na poczatku:) przez co kapke mulowaty:) tak silnik nagle stanal w miejscu przy jezdzie okolo 100 km/h na 5 biegu, wiec obroty zbyt duze nie byly:) zobacze jak z czasem bedzie zeby sie do teg zabrac, bo swoja droga jak zapytalem sie faceta na allegro ile by chcial za silnik 2.5TDI, to komplet kosztowal u niego......8500zl!! poprostu szok!! wiec krotka mysl, to poprostu inne auto. Zastanawialem sie moze jakby sie okazalo ze silnik sie rozpadl, to kupic anglika tez w dieslu no przelozyc wszyscko co wartosciowe:) Pozdr. Q> 6 |
Data: Styczen 22 2008 05:57:13 | Temat: Re: silnik audi 100 diesel czy kolizyjny? | Autor: | On 22 Sty, 14:08, "Q." wrote: > M. Chłopie nie masz co w tym silniku zbierać. Zdejmowałeś kiedyś w życiu głowicę ?? Wiesz jak w nim wygląda komora spalania ?? jest praktycznie na grubość uszczelki pod głowicę ;) Napewno połamało parę zaworów, nawet jak zrobisz górę i będzie się kręcił - może się okazać że zacznie brać oliwę bo pokrzywiło korbowody ... Pozdro !! 7 |
Data: Styczen 22 2008 18:51:42 | Temat: Re: silnik audi 100 diesel czy kolizyjny? | Autor: Q. |
8 |
Data: Styczen 22 2008 20:49:22 | Temat: Re: silnik audi 100 diesel czy kolizyjny? | Autor: Hektor | Użytkownik "Q." napisał tak glowice w vw polo jak mi pompa wody stanela no a przy tym i pasek po chwili wygladal identycznie po dwoch stronach... Strasznie zadbane te Twoje samochody. Zbigniew Kordan 9 |
Data: Styczen 22 2008 17:24:51 | Temat: Re: silnik audi 100 diesel czy kolizyjny? | Autor: M | Użytkownik "Q." napisał w wiadomości no walasnie jeszcze nie rozbierany byl, TDI...hmm dobrze by bylo:) Ale mimo wszystko nie spodziewałbym się rewelacji... zobacze jak z czasem bedzie zeby sie do teg zabrac, bo swoja droga jak Sprawne TDI trudno Ci będzie zrobić - musiałbyś wymienić wszystko pod maską (poza zbiornikiem spryskiwacza i hamulcami), i jeszcze trochę elektryki, oraz dorobić pedał gazu... Zastanawialem sie moze jakby sie okazalo ze silnik sie rozpadl, to kupic Ciężko Ci będzie kupić w Polsce angola w całości. Zdejmij głowicę i obejrzyj denka tłoków. Jak będzie OK - zrób głowicę. 1,5tys. powinno starczyć. Korbowody nie wyginają się od zaworów. Prędzej wałek rozrządu się podzieli. M. 10 |
Data: Styczen 22 2008 06:04:11 | Temat: Re: silnik audi 100 diesel czy kolizyjny? | Autor: | On 22 Sty, 13:07, "M" wrote: Użytkownik "Q." napisał w Czyżbyś twierdził że silnik 115KM nie jest produkcji VW ?? czymże on jest ?? Jak dla mnie jest to proste rozwinięcie wcześniejszych 5-cylindrowych konstrukcji diesla i turbo-diesla, które jak na mój gust były czysto konstrukcją ze stajni VW, a że nie były stosowane w innych pojazdach jak Audi ... a takim pierwszym silnikiem 5cylindrów diesel to nie był przypadkiem 3,0 w MB W116 ?? w 123 też chyba był 5-cylindrowy ;) w Audi zabawa z 5-cyl motorami zaczęła się już w latach 70-tych od benzyniaków - 2,0 ; 2,2 l :) Pozdro !! 11 |
Data: Styczen 22 2008 17:12:43 | Temat: Re: silnik audi 100 diesel czy kolizyjny? | Autor: M | Użytkownik napisał w wiadomości Czyżbyś twierdził że silnik 115KM nie jest produkcji VW ?? czymże on Tak by się mogło wydawać, natomiast fakty są takie, że pierwszy silnik TDI w roku 1990 skonstruowała firma Audi AG (nota bene była ona już częścią VAG). Silnik miał pojemność 2.5l i otrzymał nazwę 1T. Został zapakowany do audi 100. Potem dla Audi 80 wykonano 1Z (1.9, 4-cyl, 90KM). AAT (115 KM) powstał na bazie 1T i niewiele się od niego różni. Następny był AEL (140 KM), który rózni się tylko turbiną, pompą wtryskową i wtryskiwaczami, oraz ECU. A potem były AFN-y i inne wynalazki, badziej lub mniej udane. a takim pierwszym silnikiem 5cylindrów diesel to nie był przypadkiem Zgadza się, ale nie ma on z TDI nic wspólnego, poza liczbą cylindrów. w Audi zabawa z 5-cyl motorami zaczęła się już w latach 70-tych od Prawda. Był też 2.3, ale nie pamiętam od kiedy, bo OTTO, to nie moja działka :). M. 12 |
Data: Styczen 22 2008 21:36:57 | Temat: Re: silnik audi 100 diesel czy kolizyjny? | Autor: Czarek Daniluk | Użytkownik M <michal_c napisał:
2,3 to chyba był pakowany do topowego audi quattro ;) oczywiście doładowany :D Pozdro !! 13 |
Data: Styczen 22 2008 21:48:43 | Temat: Re: silnik audi 100 diesel czy kolizyjny? | Autor: V-Tec | Czarek Daniluk pisze: Użytkownik M <michal_c napisał: tam były 2.2 i 2.1 o ile dobrze pamiętam. 2.3 też, ale nie turbo. BTW: strasznie mi się podoba dźwięk starego silnika R5 audi :) -- Pozdr, W. 14 |
Data: Styczen 23 2008 21:42:02 | Temat: Re: silnik audi 100 diesel czy kolizyjny? | Autor: Czarek Daniluk | Użytkownik V-Tec napisał:
Potwierdzam, też mi się podoba praca tych motorków :) Podoba mi się też praca R5 2,5 TDI ;) Pozdro !! 15 |
Data: Styczen 22 2008 21:58:12 | Temat: Re: silnik audi 100 diesel czy kolizyjny? | Autor: Artur 'futrzak' MaĹlÄ
| Czarek Daniluk napisał(a): 2,3 to chyba był pakowany do topowego audi quattro ;) oczywiĹcie Nic bardziej błÄdnego. 2.3 to typowy wolnossÄ cy motor do Audi 100/200 do roku chyba 1992 - moc ~135KM/ -- Jutro to dziĹ, tyle, że jutro... 16 |
Data: Styczen 22 2008 22:08:49 | Temat: Re: silnik audi 100 diesel czy kolizyjny? | Autor: V-Tec | Artur 'futrzak' MaĹlÄ
g pisze: Czarek Daniluk napisał(a): 2302ccm 10v 133KM, 2302 20v 167KM - o ile dobrze pamiÄtam. W. |