Grupy dyskusyjne   »   silnik TFSI - działanie

silnik TFSI - działanie



1 Data: Kwiecien 02 2012 14:11:49
Temat: silnik TFSI - działanie
Autor: Heraklit 

przy jakich obrotach włącza się sprężarka na przykład w silniku audi 2.0
(170KM) TFSI? Co znaczy termin fuel stratified injection (uwarstwiony
wtrysk paliwa?) w tym silniku?


--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2012-04-02 13:57:46



2 Data: Kwiecien 02 2012 13:15:13
Temat: Re: silnik TFSI - działanie
Autor: kamil 

On 02/04/2012 13:11, Heraklit wrote:

przy jakich obrotach włącza się sprężarka na przykład w silniku audi 2.0
(170KM) TFSI? Co znaczy termin fuel stratified injection (uwarstwiony
wtrysk paliwa?) w tym silniku?

Turbosprężarka nie "włącza się", pracuje przez cały czas.


Co FSI, google nie gryzie ;)



"W przypadku tych silników zdecydowano się na tzw. uwarstwiony wtrysk paliwa (Fuel Stratified Injection). Oznacza to, iż w dolnym zakresie obrotów, do około 3000 obr/min, wtryskiwacz dozuje paliwo podczas suwu sprężania, na krótko przed chwilą zapłonu. Tuż przed zapłonem, występujący w komorze spalania przepływ powietrza przenosi przygotowaną mieszankę w pobliże świecy zapłonowej."




--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

3 Data: Kwiecien 02 2012 14:25:04
Temat: Re: silnik TFSI - działanie
Autor: J.F 

Użytkownik "kamil"  napisał w wiadomości grup
On 02/04/2012 13:11, Heraklit wrote:

przy jakich obrotach włącza się sprężarka na przykład w silniku audi 2.0
(170KM) TFSI? Co znaczy termin fuel stratified injection (uwarstwiony
wtrysk paliwa?) w tym silniku?

Turbosprężarka nie "włącza się", pracuje przez cały czas.

Z tym ze czasem wolniej sie kreci.

"W przypadku tych silników zdecydowano się na tzw. uwarstwiony wtrysk paliwa (Fuel Stratified Injection). Oznacza to, iż w dolnym zakresie obrotów, do około 3000 obr/min, wtryskiwacz dozuje paliwo podczas suwu sprężania, na krótko przed chwilą zapłonu. Tuż przed zapłonem, występujący w komorze spalania przepływ powietrza przenosi przygotowaną mieszankę w pobliże świecy zapłonowej."

A nie chodzi przypadkiem o to ze wtryskiwana w odpowiednim miejscu i czasie do wnetrza cylindra benzyna tworzy bogata mieszanke w poblizu swiecy, umozliwiajac zaplon i czyste spaliny, przy calosciowym stosunku kwalifikujacym do ubogiej ?
W zwyklym silniku sklad jest wszedzie taki sam co wymusza wieksza ilosc paliwa.


J.

4 Data: Kwiecien 02 2012 14:34:01
Temat: Re: silnik TFSI - działanie
Autor: Heraklit 

Był sobie taki dzień: 2 kwiecień (poniedziałek), gdy o godzinie 14:15
*kamil* naskrobał(a):

Turbosprężarka nie "włącza się", pracuje przez cały czas.
Co FSI, google nie gryzie ;)
szukam, szukam. Ale nie wszystko jest dla mnie zrozumiałe na przykład:
technologia doładowania dwusystemowego. Wikipedia podaje w opisie coś
takiego: "Przy niskiej mocy doładowanie zapewnia napędzana mechanicznie
od silnika sprężarka wypornościowa (najczęściej Rootsa), przy większej
mocy turbosprężarka". Znaczy, że najpierw do jakiegoś momentu sprężarka
doładowuje, a potem turbosprężarka się włącza?



--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2012-04-02 14:17:58

5 Data: Kwiecien 02 2012 16:00:14
Temat: Re: silnik TFSI - działanie
Autor: J.F 

Użytkownik "Heraklit"  napisał w wiadomości

szukam, szukam. Ale nie wszystko jest dla mnie zrozumiałe na przykład:
technologia doładowania dwusystemowego. Wikipedia podaje w opisie coś
takiego: "Przy niskiej mocy doładowanie zapewnia napędzana mechanicznie
od silnika sprężarka wypornościowa (najczęściej Rootsa), przy większej
mocy turbosprężarka". Znaczy, że najpierw do jakiegoś momentu sprężarka
doładowuje, a potem turbosprężarka się włącza?

Turbosprezarka raczej nie ma "wlacznika".
Po prostu przy malym przeplywie spalin kreci sie na tyle wolno, ze kiepsko spreza.

Jakby to mieli razem polaczyc to nie wiem - grozi im ze powietrze z jednaj bedzie uciekalo przez druga, w przeciwna do zamierzonej strony.
Ale moze az tak zle to nigdy nie jest.

J.

6 Data: Kwiecien 02 2012 17:11:42
Temat: Re: silnik TFSI - działanie
Autor: megrims 

W dniu 2012-04-02 16:00, J.F pisze:
(ciach)

.. powietrze z
jednaj będzie uciekało przez drugą, w przeciwną do zamierzonej strony.

(ciach)
można wstawić zastawki :D

7 Data: Kwiecien 02 2012 18:10:50
Temat: Re: silnik TFSI - działanie
Autor: BartekK 

W dniu 2012-04-02 16:00, J.F pisze:

Użytkownik "Heraklit" napisał w wiadomości
szukam, szukam. Ale nie wszystko jest dla mnie zrozumiałe na przykład:
technologia doładowania dwusystemowego. Wikipedia podaje w opisie coś
takiego: "Przy niskiej mocy doładowanie zapewnia napędzana mechanicznie
od silnika sprężarka wypornościowa (najczęściej Rootsa), przy większej
mocy turbosprężarka". Znaczy, że najpierw do jakiegoś momentu sprężarka
doładowuje, a potem turbosprężarka się włÄ…cza?

Turbosprezarka raczej nie ma "wlacznika".
Po prostu przy malym przeplywie spalin kreci sie na tyle wolno, ze
kiepsko spreza.

Jakby to mieli razem polaczyc to nie wiem - grozi im ze powietrze z
jednaj bedzie uciekalo przez druga, w przeciwna do zamierzonej strony.
Ale moze az tak zle to nigdy nie jest.

J.

One są połÄ…czone jedna-za-drugą, kompresor (srubowy/rootsa napędzany paskiem) jest wprost na silniku i nie ciagnie powietrza z atmosfery, tylko z "klasycznego" turbo napędzanego spalinami. Jedno i drugie kręci się cały czas, tylko zależnie od obrotów ma różną wydajnoć, więc powyżej jakichśtam zaczyna przeważać wydajnoć turbo (która rośnie mniejwięcej do kwadratu obrotów, dlatego turbo ma bypass lub inny blow-off zawór, upuszczający nadmiar cisnienia)

--
| Bartłomiej Kuźniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

8 Data: Kwiecien 02 2012 12:59:11
Temat: Re: silnik TFSI - działanie
Autor: Piotrek 

Heraklit  napisał(a):

przy jakich obrotach włącza się sprężarka na przykład w silniku audi 2.0
(170KM) TFSI? Co znaczy termin fuel stratified injection (uwarstwiony
wtrysk paliwa?) w tym silniku?



Tu jest fajnie wyjaśnione:

http://silniki.dodaj-gazu.pl/fsi/

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

9 Data: Kwiecien 02 2012 17:27:51
Temat: Re: silnik TFSI - działanie
Autor: nazgul 

W dniu 2012-04-02 14:59, Piotrek pisze:

  napisał(a):


Tu jest fajnie wyjaśnione:

http://silniki.dodaj-gazu.pl/fsi/

"Klasyczny silnik benzynowy musi pracować na mieszance stechiometrycznej paliwo/powietrze w okolicach 1 : 14,7. Oznacza to że na każdy gram paliwa musi być dostarczane 14,7 grama benzyny"

fakt do dupy technologia, dobrze że jest FSI. ;-)

silnik TFSI - działanie



Grupy dyskusyjne