On 02/04/2012 13:11, Heraklit wrote:
przy jakich obrotach włącza się sprężarka na przykład w silniku audi 2.0
(170KM) TFSI? Co znaczy termin fuel stratified injection (uwarstwiony
wtrysk paliwa?) w tym silniku?
Turbosprężarka nie "włącza się", pracuje przez cały czas.
Co FSI, google nie gryzie ;)
"W przypadku tych silników zdecydowano się na tzw. uwarstwiony wtrysk paliwa (Fuel Stratified Injection). Oznacza to, iż w dolnym zakresie obrotów, do około 3000 obr/min, wtryskiwacz dozuje paliwo podczas suwu sprężania, na krótko przed chwilą zapłonu. Tuż przed zapłonem, występujący w komorze spalania przepływ powietrza przenosi przygotowaną mieszankę w pobliże świecy zapłonowej."
--
Pozdrawiam,
Kamil
http://bynajmniej.net
3 |
Data: Kwiecien 02 2012 14:25:04 |
Temat: Re: silnik TFSI - działanie |
Autor: J.F |
Użytkownik "kamil" napisał w wiadomości grup
On 02/04/2012 13:11, Heraklit wrote:
przy jakich obrotach włącza się sprężarka na przykład w silniku audi 2.0
(170KM) TFSI? Co znaczy termin fuel stratified injection (uwarstwiony
wtrysk paliwa?) w tym silniku?
Turbosprężarka nie "włącza się", pracuje przez cały czas.
Z tym ze czasem wolniej sie kreci.
"W przypadku tych silników zdecydowano się na tzw. uwarstwiony wtrysk paliwa (Fuel Stratified Injection). Oznacza to, iż w dolnym zakresie obrotów, do około 3000 obr/min, wtryskiwacz dozuje paliwo podczas suwu sprężania, na krótko przed chwilą zapłonu. Tuż przed zapłonem, występujący w komorze spalania przepływ powietrza przenosi przygotowaną mieszankę w pobliże świecy zapłonowej."
A nie chodzi przypadkiem o to ze wtryskiwana w odpowiednim miejscu i czasie do wnetrza cylindra benzyna tworzy bogata mieszanke w poblizu swiecy, umozliwiajac zaplon i czyste spaliny, przy calosciowym stosunku kwalifikujacym do ubogiej ?
W zwyklym silniku sklad jest wszedzie taki sam co wymusza wieksza ilosc paliwa.
J.
4 |
Data: Kwiecien 02 2012 14:34:01 | Temat: Re: silnik TFSI - działanie | Autor: Heraklit |
Był sobie taki dzień: 2 kwiecień (poniedziałek), gdy o godzinie 14:15
*kamil* naskrobał(a):
Turbosprężarka nie "włącza się", pracuje przez cały czas.
Co FSI, google nie gryzie ;)
szukam, szukam. Ale nie wszystko jest dla mnie zrozumiałe na przykład:
technologia doładowania dwusystemowego. Wikipedia podaje w opisie coś
takiego: "Przy niskiej mocy doładowanie zapewnia napędzana mechanicznie
od silnika sprężarka wypornościowa (najczęściej Rootsa), przy większej
mocy turbosprężarka". Znaczy, że najpierw do jakiegoś momentu sprężarka
doładowuje, a potem turbosprężarka się włącza?
--
Pozdrawiam,
Post stworzono 2012-04-02 14:17:58
5 |
Data: Kwiecien 02 2012 16:00:14 | Temat: Re: silnik TFSI - działanie | Autor: J.F |
Użytkownik "Heraklit" napisał w wiadomości
szukam, szukam. Ale nie wszystko jest dla mnie zrozumiałe na przykład:
technologia doładowania dwusystemowego. Wikipedia podaje w opisie coś
takiego: "Przy niskiej mocy doładowanie zapewnia napędzana mechanicznie
od silnika sprężarka wypornościowa (najczęściej Rootsa), przy większej
mocy turbosprężarka". Znaczy, że najpierw do jakiegoś momentu sprężarka
doładowuje, a potem turbosprężarka się włącza?
Turbosprezarka raczej nie ma "wlacznika".
Po prostu przy malym przeplywie spalin kreci sie na tyle wolno, ze kiepsko spreza.
Jakby to mieli razem polaczyc to nie wiem - grozi im ze powietrze z jednaj bedzie uciekalo przez druga, w przeciwna do zamierzonej strony.
Ale moze az tak zle to nigdy nie jest.
J.
6 |
Data: Kwiecien 02 2012 17:11:42 | Temat: Re: silnik TFSI - działanie | Autor: megrims |
W dniu 2012-04-02 16:00, J.F pisze:
(ciach)
.. powietrze z
jednaj będzie uciekało przez drugą, w przeciwną do zamierzonej strony.
(ciach)
można wstawić zastawki :D
7 |
Data: Kwiecien 02 2012 18:10:50 | Temat: Re: silnik TFSI - działanie | Autor: BartekK |
W dniu 2012-04-02 16:00, J.F pisze:
Użytkownik "Heraklit" napisał w wiadomoĹci
szukam, szukam. Ale nie wszystko jest dla mnie zrozumiałe na przykład:
technologia doładowania dwusystemowego. Wikipedia podaje w opisie coĹ
takiego: "Przy niskiej mocy doładowanie zapewnia napÄdzana mechanicznie
od silnika sprÄżarka wypornoĹciowa (najczÄĹciej Rootsa), przy wiÄkszej
mocy turbosprÄżarka". Znaczy, że najpierw do jakiegoĹ momentu sprÄżarka
doładowuje, a potem turbosprÄżarka siÄ włÄ
cza?
Turbosprezarka raczej nie ma "wlacznika".
Po prostu przy malym przeplywie spalin kreci sie na tyle wolno, ze
kiepsko spreza.
Jakby to mieli razem polaczyc to nie wiem - grozi im ze powietrze z
jednaj bedzie uciekalo przez druga, w przeciwna do zamierzonej strony.
Ale moze az tak zle to nigdy nie jest.
J.
One sÄ
połÄ
czone jedna-za-drugÄ
, kompresor (srubowy/rootsa napÄdzany paskiem) jest wprost na silniku i nie ciagnie powietrza z atmosfery, tylko z "klasycznego" turbo napÄdzanego spalinami. Jedno i drugie krÄci siÄ cały czas, tylko zależnie od obrotów ma różnÄ
wydajnoć, wiÄc powyżej jakichĹtam zaczyna przeważaÄ wydajnoć turbo (która roĹnie mniejwiÄcej do kwadratu obrotów, dlatego turbo ma bypass lub inny blow-off zawór, upuszczajÄ
cy nadmiar cisnienia)
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173
8 |
Data: Kwiecien 02 2012 12:59:11 | Temat: Re: silnik TFSI - działanie | Autor: Piotrek |
Heraklit napisał(a):
przy jakich obrotach włącza się sprężarka na przykład w silniku audi 2.0
(170KM) TFSI? Co znaczy termin fuel stratified injection (uwarstwiony
wtrysk paliwa?) w tym silniku?
Tu jest fajnie wyjaśnione:
http://silniki.dodaj-gazu.pl/fsi/
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
9 |
Data: Kwiecien 02 2012 17:27:51 | Temat: Re: silnik TFSI - działanie | Autor: nazgul |
W dniu 2012-04-02 14:59, Piotrek pisze:
napisał(a):
Tu jest fajnie wyjaĹnione:
http://silniki.dodaj-gazu.pl/fsi/
"Klasyczny silnik benzynowy musi pracowaÄ na mieszance stechiometrycznej paliwo/powietrze w okolicach 1 : 14,7. Oznacza to że na każdy gram paliwa musi byÄ dostarczane 14,7 grama benzyny"
fakt do dupy technologia, dobrze że jest FSI. ;-)
| | | | | | |