silnik przyszlosci
1 | Data: Listopad 22 2012 06:37:57 |
Temat: silnik przyszlosci | |
Autor: | Przewiduje ze przyszlosc (osobowek) to tylko elektryki, i silnik spalinowy pelni tam tylko role "przedluzacza zasiegu", cos jak ma Opel Ampera. 2 |
Data: Listopad 22 2012 15:49:42 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: 4CX250 | Uzytkownik napisal w wiadomosci Jakie to beda w przyszlosci silniki? Ott? Diesel? Wolnossak? Doladowany? A moze nawet turbina gazowa? Lektyka niesiona przez niewolników. Buty miec bedzie znakiem zes bogaty. Wspomnisz moje slowa. Marek 3 |
Data: Listopad 22 2012 16:21:12 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: | 4CX250 wrote: Lektyka niesiona przez niewolników. Buty miec bedzie znakiem zes bogaty. Ja mam takÄ ! -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 4 |
Data: Listopad 22 2012 21:43:03 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: Maciek | Dnia 22 Nov 2012 16:21:12 GMT, tÎż napisał(a): Ja mam taką! Ty masz lektyka pchana przez niewolnikow :) -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio 5 |
Data: Listopad 22 2012 21:31:27 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: | Maciek wrote: Ja mam takÄ ! A Ty jesteĹ. :> -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 6 |
Data: Listopad 22 2012 16:07:05 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: Ergie |
Przewiduje ze przyszlosc (osobowek) to tylko elektryki, i silnik spalinowy pelni tam tylko role "przedluzacza zasiegu", cos jak ma Opel Ampera. Zgadzam siÄ. Na dzieĹ dzisiejszy to chyba najlepsze rozwiÄ zanie. Na co dzieĹ działa jak czysty elektryk a na weekendy nie ma problemu z dłuższymi dystansami. Jak myslicie, w ktora strone moze pojsc rozwoj takich silnikow? Warunki pracy troche inne: Jakie to beda w przyszlosci silniki? Ott? Diesel? Wolnossak? Doladowany? A moze nawet turbina gazowa? IMO bÄdzie to jakaĹ malutka benzyna. Diesel byłby bardziej ekonomiczny, ale przy tej samej mocy ciÄższy, wiÄc przez wiÄkszoć czasu gdy auto działa jak czysty elektryk tylko niepotrzebnie zwiÄkszałby masÄ. MyĹlÄ, że nawet rozsÄ dnie byłoby zamiast np. 1,5 bez turbo montowaÄ w takim elektryku 1,0 z turbo. 2 cylindry wystarczÄ wiÄc mamy malutki silniczek który mało waży i zajmuje mało miejsca. Pozdrawiam Ergie 7 |
Data: Listopad 22 2012 16:25:20 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: Marcin N | W dniu 2012-11-22 16:07, Ergie pisze: Przewiduje ze przyszlosc (osobowek) to tylko elektryki, i silnik A w czym silnik elektryczny bÄdzie lepszy dla użytkownika? Teraz jego jedynÄ zaletÄ jest cena przejazdu. Jednak wraz z popularnoĹciÄ -cena zrówna sie z obecnymi cenami za przejechanie 100 km. Dlaczego? Bo obecne necy nie majÄ nic wspólnego z wolnym rynkiem a sÄ wynikiem tego, ile konsument jest w stanie zapłaciÄ i do tego dostosowuje siÄ podatki. Skoro wiÄc elektryczny bÄdzie równie drogi "w tankowaniu" to po co tankowaÄ z gniazdka? -- MN 8 |
Data: Listopad 22 2012 07:53:19 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: | A w czym silnik elektryczny będzie lepszy dla użytkownika? W miare jak ropa bedzie sie konczyla to ten argument bedzie sie jeszcze wzmacnial. 9 |
Data: Listopad 22 2012 17:00:00 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-11-22 16:53, pisze: A w czym silnik elektryczny będzie lepszy dla użytkownika? Zdaje się że koniec ropy właśnie odsunięto o następne kilkadziesiąt lat. Więc argument może będzie dobry dla naszych dzieci, ew. wnuków. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 10 |
Data: Listopad 24 2012 00:03:29 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: | Jakub Witkowski pisze: W dniu 2012-11-22 16:53, pisze: Peakoil osiÄ gnÄliĹmy ok 2006 roku, wydobycie bÄdzie stopniowo malało a chÄtnych przybywa (Chiny, Indie...) bajcik 11 |
Data: Listopad 25 2012 14:44:30 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: Marcin N | W dniu 2012-11-24 01:03, pisze: Peakoil osiÄ gnÄliĹmy ok 2006 roku, wydobycie bÄdzie stopniowo malało a Mów dalej. SkÄ d te informacje? -- MN 12 |
Data: Listopad 26 2012 21:07:51 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: | Marcin N pisze: W dniu 2012-11-24 01:03, pisze: Chciałem odĹwierzyÄ informacje i wydzÄ różne daty, 2005-2015. Przykładowo: (art z lutego 2012) http://ziemianarozdrozu.pl/artykul/2005/publikacja-w-nature-osiagnelismy-peak-oil-nadchodza-stale-wahania-cen Prognozowanie PO sprowadza siÄ do "bÄdzie kiedy bÄdzie, ale na pewno bÄdzie". Jest kilka zmiennych, główna niewiadoma to ile zostÄ lo ropy w najwiÄkszych złożach. bajcik 13 |
Data: Listopad 22 2012 21:32:42 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello garus, A w czym silnik elektryczny będzie lepszy dla użytkownika?W miare jak ropa bedzie sie konczyla to ten argument bedzie sie jeszcze wzmacnial. A z czego chcesz robić energię elektryczną do napędzania samochodów? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 14 |
Data: Listopad 23 2012 08:51:55 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-11-22 21:32, RoMan Mandziejewicz pisze: A z czego chcesz robić energię elektryczną do napędzania samochodów? No jak to: słońce, wiatr, fale, atom... węgiel :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 15 |
Data: Listopad 23 2012 09:57:47 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Jakub, A z czego chcesz robić energię elektryczną do napędzania samochodów?No jak to: słońce, W nocy? wiatr, Tez nocami słabo wieje... Poza tym - te biedne owady i ptaszki. No i coś efektywność kuleje, bo ponoć na budowę idzie tyle stali, ze gdyby spalić węgiel użyty do jej wytworzenia, to energii byłoby więcej... fale, Gdzie te elektrownie? atom... Ekofaszyści nie pozwalają :( węgiel :) Ano właśnie - i całą ekologię szlag trafił. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 16 |
Data: Listopad 29 2012 17:25:23 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-11-23 09:57, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello Jakub, Zawsze gdzieś tam świeci i wieje, "tylko" przesłać trzeba ;) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 17 |
Data: Listopad 22 2012 17:08:22 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-11-22 16:25, Marcin N pisze: obecne necy nie majÄ nic wspólnego z wolnym rynkiem a sÄ wynikiem tego, ile konsument jest w stanie zapłaciÄ i do tego dostosowuje siÄ podatki. Paliwa napÄdowe sÄ oakcyzowane. O wiele trudniej byłoby oakcyzowaÄ osobno prÄ d "do napÄdu" - elektrony nie majÄ markerów :) Ceny energii el. raczej nie podniosÄ globalnie o kilkaset %... oby -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ byÄ niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaÄ w czÄĹci gts /kropka/ pl | lub całoĹci poglÄ dom ich Autora. 18 |
Data: Listopad 22 2012 19:26:32 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: IksiĹski |
W dniu 2012-11-22 16:25, Marcin N pisze: A po co majÄ mieÄ? Na czym ten problem z akcyzÄ miałby polegaÄ? Sposobów na kontrolÄ już dziĹ jest wiele, za kilkanaĹcie lat, kiedy problem zrobi siÄ realny sposobów bÄdzie jeszcze wiÄcej. Pozdrawiam X 19 |
Data: Listopad 23 2012 08:58:16 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-11-22 19:26, IksiĹski pisze: O wiele trudniej byłoby oakcyzowaÄ osobno prÄ d "do napÄdu" - elektrony nie majÄ markerów :) O, a mógłbyĹ wymieniÄ choÄ ze dwa? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ byÄ niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaÄ w czÄĹci gts /kropka/ pl | lub całoĹci poglÄ dom ich Autora. 20 |
Data: Listopad 23 2012 09:09:50 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: Albercik | W dniu 23.11.2012 08:58, Jakub Witkowski pisze: W dniu 2012-11-22 19:26, IksiĹski pisze:ja mogÄ? -licznik energii w samochodzie -licznik przebytej drogi w samochodzie -viatoll oczywiĹcie wszystkie elementy stosownie zaprojektowane do tego celu, zaplombowane i kontrolowane na corocznym przeglÄ dzie i podczas rutynowych kontroli. Stany tych liczników albo przesyłane online, albo przynajmniej rejestrowane podczas każdej kontroli aby ukróciÄ "cofanie liczników". Odpowiednie przepisy, aby móc w ten sposób inwigilowaÄ społeczeĹstwo, zapewne siÄ stworzÄ jak bÄdzie taka potrzeba. 21 |
Data: Listopad 23 2012 09:18:41 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-11-23 09:09, Albercik pisze: ja mogÄ?O wiele trudniej byłoby oakcyzowaÄ osobno prÄ d "do napÄdu" - No widzisz, i wszystkie znacznie bardziej kłopotliwe (albo dziurawe - vialtoll tylko na długie odcinki zamkniÄte, albo zawodne - plombowane liczniki, haha) niż akcyza na paliwo płynne. Można by jeszcze dorzuciÄ np. obowiazkowe GPS-y itp. Dlatego napisałem to co napisałem na samej górze. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ byÄ niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaÄ w czÄĹci gts /kropka/ pl | lub całoĹci poglÄ dom ich Autora. 22 |
Data: Listopad 23 2012 10:50:43 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: IksiĹski |
No widzisz, i wszystkie znacznie bardziej kłopotliwe (albo dziurawe - vialtoll tylko Kłopotliwe dla kogo? Co najwyżej dla użytkownika samochodu, ale ĹciÄ gajÄ cych haracz to nie bÄdzie za bardzo interesowało. Nie wiem dlaczego bawi CiÄ plombowanie licznika? W mieszkaniu też masz tak zabezpieczony licznik i w zdecydowanej wiÄkszoĹci przypadków w zupełnoĹci to wystarcza. "Za chwilÄ" każdy nowy samochód bÄdzie wyposażany w czarnÄ skrzynkÄ, gps w niej zamknÄ Ä to żaden problem. Nie mam wÄ tpliwoći, że w momencie, kiedy użycie prÄ du do napÄdzania pojazdów bÄdzie na tyle duże, że akcyza zaczÄłaby przynosiÄ znaczÄ ce dochody, to zostanie wprowadzona tak szybko, że kierowcy nawet dobrze siÄ nie zorientujÄ co siÄ dzieje... Pozdrawiam X 23 |
Data: Listopad 24 2012 13:26:35 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: Bydlę | On 2012-11-23 09:50:43 +0000, Iksiński said: Nie mam wątpliwośći, że w momencie, kiedy użycie prądu do napędzania pojazdów będzie na tyle duże, że akcyza zaczęłaby przynosić znaczące dochody, to zostanie wprowadzona tak szybko, że kierowcy nawet dobrze się nie zorientują co się dzieje... Ech, dzieci, dzieci... Gdy nadejdzie taki dzień, to akcyzę zapłacą wszyscy. Wyższą, ale za to wszyscy. Sądzicie, że urwy (czyli politycy) zaprzepaszczą TAKĄ szansę na zwiększenie podatków? ;>>> -- Bydlę 24 |
Data: Listopad 24 2012 23:17:43 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: Gotfryd Smolik news | On Sat, 24 Nov 2012, Bydlę wrote: On 2012-11-23 09:50:43 +0000, Iksiński said: :) Czy to nie Tesla właśnie kiedyś dawał objaśnienie ministrowi finansów? Coś w stylu "jeszcze nie wiem jak to będzie używane, ale pana następcy już sobie z tego podatki wycisną" ;> pzdr, Gotfryd 25 |
Data: Listopad 23 2012 08:28:40 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: 4CX250 | Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomoĹci O wiele trudniej byłoby oakcyzowaÄ osobno prÄ d "do napÄdu" - elektrony nie majÄ markerów :) Jak to nie. Obecnie z racji że nie ma potrzeby, oznakowane sa wszystkie takim minusikiem. http://gfx1.bryk.pl/text/00029/00029113.jpg Co za problem użyÄ inny znaczek. Założe siÄ że urzÄdnik unijny który wymyĹlił że żaba to ryba a marchewka to owoc równie dobrze wpadnie na pomysł że akcyzowane elektrony bÄda miały znak "a". Jeszcze wyda stosowne rozporzÄ dzenie w którym okreĹli i zwymiaruje jak to "a" ma wyglÄ daÄ i za błÄdne zastosowane "a" bÄdÄ groziÄ poważne sankcje. Jeszcze nie znasz możliwoĹci twórczych urzedników unijnych. :))))) Marek 26 |
Data: Listopad 23 2012 08:40:00 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: J.F. | Dnia Fri, 23 Nov 2012 08:28:40 +0100, 4CX250 napisał(a): Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w Ale wszystkie maja taki sam, to nadal nie odroznisz. A jakbys potrafil robic okragle, kwadratowe i trojkatne, to bylo by latwiej - do samochodu wchodza tylko okragle, w domamu masz same kwadratowe, do telewizora wchodza, do komputera, do pralki, do lodowki ... ale tylko w tej o klasie A, bo B i gorsze, oraz zarowki, to wymagaja trojkatnych :-) Założe się że urzędnik unijny który wymyślił że żaba to ryba a marchewka to Z ta marchewka to nie tak. J. 27 |
Data: Listopad 23 2012 08:58:14 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: 4CX250 | Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości Ale wszystkie maja taki sam, to nadal nie odroznisz. Eee tam. Są Oscypki i Scypki. Dla mnie to samo, dla innych nie. A jakbys potrafil robic okragle, kwadratowe i trojkatne, to bylo by latwiej Policzą ci ilość wykorzystanej enegii w samochodzie na podstawie przebiegu, Raz do roku będziesz musiał zanieść jakiś PIT w wykazanym przebiegiem samochodu jego marką i mocą silnika i na tej podstawie będziesz miał do zaplaty akcyzę. Marek 28 |
Data: Listopad 23 2012 09:00:34 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-11-23 08:58, 4CX250 pisze: Policzą ci ilość wykorzystanej enegii w samochodzie na podstawie przebiegu, Raz do roku będziesz musiał zanieść jakiś PIT w wykazanym przebiegiem samochodu jego marką i mocą silnika i na tej podstawie będziesz miał do zaplaty akcyzę. Może też być np. obowiązkowy czip w module ładowania, gadający tylko z autoryzowanymi stacjami napełniania... Ale nasi zdolni elektronicy migiem rozpracują liczniki, czipy czy co tam chcesz. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 29 |
Data: Listopad 23 2012 09:06:40 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: 4CX250 | Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości W dniu 2012-11-23 08:58, 4CX250 pisze: No tak. Wystarczy że podczas ładowania, ładowarka odczyta sobie aktualny stan licznika oraz stan licznika z ostatniego ładowania i akcyzę zaległą doliczy do rachunku. Każde ładowanie będzie opłatą zaległej akcyzy a przy złomowaniu auta trzeba będzie uiscić reszę. Marek 30 |
Data: Listopad 23 2012 09:22:47 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-11-23 09:06, 4CX250 pisze: Może też być np. obowiązkowy czip w module ładowania, gadający tylko z autoryzowanymi stacjami napełniania... pod warunkiem, że ten czip to jest czip oryiginalny i ładowarka też... -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 31 |
Data: Listopad 23 2012 09:22:59 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: Tadzik | On Fri, 23 Nov 2012 08:58:14 +0100, "4CX250" wrote: Policzą ci ilość wykorzystanej enegii w samochodzie na podstawieprzebiegu, Dopiero wtedy interes "kolekcji liczników" będzie kwitł :) -- Pozdro Tadzik 32 |
Data: Listopad 23 2012 09:11:01 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: Ergie | Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomoĹci grup W dniu 2012-11-22 16:07, Ergie pisze: Skoro wiÄc elektryczny bÄdzie równie drogi "w tankowaniu" to po co tankowaÄ z gniazdka? ZakładajÄ c, że bÄdzie równie drogi w tankowaniu, wciÄ ż bÄdzie taĹszy i wygodniejszy w użytkowaniu: - wyższa sprawnoć - praktycznie max momentu od niskich obrotów - możliwoć odzyskiwania energii przy "hamowaniu silnikiem" - wiecznoć i niezniszczalnoć samego silnika - brak wielu układów np. skrzynia biegów - brak koniecznoĹci corocznych wymian oleju i filtrów (benzyniak działajÄ cy jako generator spokojnie pochodzi kilka lat na jednym oleju) Pozdrawiam Ergie 33 |
Data: Listopad 23 2012 09:28:49 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-11-23 09:11, Ergie pisze: Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomoĹci grup W dniu 2012-11-22 16:07, Ergie pisze: Rozumiem, że da ci to mnóstwo zadowolenia, bo kasy (jak właĹnie założyliĹmy), nie. Bo jeĹli byĹ przypadkiem za dużo zaoszczÄdził, to (na mocy założenia) jeszcze bardziej podniosÄ cenÄ prÄ du... - wiecznoć i niezniszczalnoć samego silnika E tam. I spalinowe i elektryczne można wykonaÄ jako praktycznie niezniszczalne. Ale robi siÄ tak, żeby ledwo starczały na planowany przebieg. Bo po co przepłacaÄ, a na serwisie też trzeba zarobiÄ. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ byÄ niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaÄ w czÄĹci gts /kropka/ pl | lub całoĹci poglÄ dom ich Autora. 34 |
Data: Listopad 23 2012 09:57:15 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: Ergie | Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomoĹci grup - możliwoć odzyskiwania energii przy "hamowaniu silnikiem" Rozumiem, że da ci to mnóstwo zadowolenia, bo kasy (jak właĹnie założyliĹmy), nie. No ale bÄdÄ rzadziej tankował - a to też korzyć. - wiecznoć i niezniszczalnoć samego silnika E tam. I spalinowe i elektryczne można wykonaÄ jako praktycznie niezniszczalne. W silniku elektrycznym nie ma co serwisowaÄ. A jak siÄ ewentualnie spali (nic innego zepsuÄ siÄ nie może) to go przewinÄ, albo kupiÄ nowy. Koszt silnika elektrycznego to jakieĹ 10% ceny silnika spalinowego o tej samej mocy albo i mniej. Pozdrawiam Ergie 35 |
Data: Listopad 23 2012 10:01:31 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Ergie, Skoro więc elektryczny będzie równie drogi "w tankowaniu" to po coZakładając, że będzie równie drogi w tankowaniu, wciąż będzie tańszy i Pytam po raz kolejny - jak chcesz to "tankować"? Bo na razie nie ma mozliwosci TECHNICZNYCH na wpakowanie `150 kWh w rozsadnym czasie do jakiegokolwiek nośnika energii elektrycznej. I nie zanosi się na to, żeby w najblizszym czasie tama mozliwość powstała. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 36 |
Data: Listopad 23 2012 10:30:35 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: Albercik | W dniu 23.11.2012 10:01, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello Ergie, Ale odpowiedź już padła w samym pytaniu tankować na bieżąco z pokładowego generatora dowolnego rodzaju, w najprostszym wypadku spalinowego, ale pracującego w najbardziej optymalnym zakresie. Akumulatory nie muszą być takie pokaźne jak w typowym elektryku, dodatkowo łatwo odzyskać energię z hamowania. Rozwiązany również problem ogrzewania w zimie, bo generatorek ciepła trochę odda. Nie przyglądałem się aż tak bardzo parametrom tego opelka Ampera- może ktoś powiedzieć jakie to ma parametry jezdne? Czy da się to porównać(pod względem dynamiki, v-max, przyśpieszenia) do jakiegoś spalinowego silnika? I jakie to ma średnie koszty przejechania 100km przy jakimś dłuższym teście w cyklu różnym? 37 |
Data: Listopad 24 2012 00:13:13 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: | Albercik pisze: Nie przyglÄ dałem siÄ aż tak bardzo parametrom tego opelka Ampera- może wg wikipedii: 0-100km/h : 9s vmax : 160km/h Spalanie, o ile siÄ w ogóle nie ładuje z sieci to coĹ koło 7.5l/100km bajcik 38 |
Data: Listopad 23 2012 04:54:36 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: WS | On 23 Lis, 10:01, RoMan Mandziejewicz Pytam po raz kolejny - jak chcesz to "tankowa "? Bo na razie nie ma Moze jakies nadprzewodnikowe zasobniki energii z nadprzewodnikow wysokotemperaturowych, ale nie chcilbym byc w okolicy tego gdy np. straci nadprzewodnictwo ;) WS 39 |
Data: Listopad 23 2012 14:49:22 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello WS, Pytam po raz kolejny - jak chcesz to "tankowa "? Bo na razie nie maMoze jakies nadprzewodnikowe zasobniki energii z nadprzewodnikow Nie wnikam w zasobniki. Pytam o "tankowanie". Przyzwoity czas tankowania, to max. 15minut. I są akumulatory, które da się w takim czasie ładować, choć żywotność ich jest marna. O wielkości koniecznej dla tych 150kWh przez litość nie wspomnę. Jednak przeraża mnie rozmiar ładowarki o mocy 600kW a jeszcze bardziej przewody, którymi trzebaby to łączyć z samochodem. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 40 |
Data: Listopad 23 2012 15:15:20 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: J.F | Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości Moze jakies nadprzewodnikowe zasobniki energii z nadprzewodnikow Nie wnikam w zasobniki. Pytam o "tankowanie". Przyzwoity czas Powiedzmy - jeszcze akceptowalny. Szczegolnie jak obok jest "darmowa" kawa, toaleta, sklepik. Jakbym tak zawsze mial 15 minut tankowac, to troche bym sie wsciekl .... Ilosc "dystrubutorow", wielkosc stacji - tez warto przemyslec. I są akumulatory, które da się w takim No, jeszcze mozna wymienic pake akumulatorow na naladowane. J. 41 |
Data: Listopad 23 2012 15:42:32 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J.F, I są akumulatory, które da się w takim czasie ładować, choćNo, jeszcze mozna wymienic pake akumulatorow na naladowane. Jasne, jesteś na drugim końcu Polski a akumulatory "wyszły" - przymusowy postój całą noc... Konieczność unifikacji też zabiłaby pomysł. No i teraz energia - zakładając czas ładowania 3 godziny masz moc 50kW na pakiet. Jaka moc dostarczy elektrownia? Ile pakietów na dobę naładujesz? Powiedzmy, że dostanies 0.5MW i masz tak szybka załogę, że ma zerowy czas zmiany pakietów. 80 pakietów na dobę :( -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 42 |
Data: Listopad 23 2012 18:23:51 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: J.F | Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał I są akumulatory, które da się w takim czasie ładować, choćNo, jeszcze mozna wymienic pake akumulatorow na naladowane. Jasne, jesteś na drugim końcu Polski a akumulatory "wyszły" - No nie, bo przeciez wsadzajac nowy zostawiasz stary. I wkrotce bedzie jeden stary naladowany. Oczywiscie wolalbym po Sylwestrze z Zakopanego nie wracac :-) Ale przeciez mozna ladowac swoj samochod u gazdziny na podworku. Konieczność unifikacji też zabiłaby pomysł. Ludzie gaz w butlach kupuja i sobie chwala. Zawsze mozna kilka mniejszych baterii dac. No i teraz energia - Nie musi byc zerowy, 11 stanowisk, 10 laduje, 11-te zmieniasz, a potem czeka az ktores skonczy ladowac. 80 pakietów na dobę :( RoManie, ale ropa sie kiedys skonczy. I co proponujesz - alkohol, owies, czy doprowadzenie do stacji 5MW ? Poza tym tu akurat kolega sie pyta o silnik niejako dodatkowy - na codzien cennego paliwa nie zuzywasz, ale w razie potrzeby rezerwe masz. J. 43 |
Data: Listopad 23 2012 18:44:39 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J.F, Poza tym tu akurat kolega sie pyta o silnik niejako dodatkowy - na Ale jaka to przyszłość? To już jest. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 44 |
Data: Listopad 25 2012 14:48:07 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: Marcin N | W dniu 2012-11-23 18:23, J.F pisze: RoManie, ale ropa sie kiedys skonczy. I co proponujesz - alkohol, owies, Wtedy nie będzie wyjścia. Jednak teraz te elektryczne próbuje się sprzedawać jako alternatywę dla spalinowych - którą po prostu nie są. Co więcej, każe się za to płacić horrendalne pieniądze. Nic wiec dziwnego, że ludzie są sceptyczni - bo mają wybór. Gdy wyboru nie będzie - będzie można wrócić do tematu na innych warunkach, czyli: albo taki (z jego wadami) albo żaden. -- MN 45 |
Data: Listopad 26 2012 00:05:23 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: masti | Dnia piÄknego Fri, 23 Nov 2012 18:23:51 +0100 osobnik zwany J.F napisał: RoManie, ale ropa sie kiedys skonczy. I co proponujesz - alkohol, owies, a z czego zrobisz te 5MW? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 46 |
Data: Listopad 24 2012 00:04:26 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: | J.F pisze: I sÄ akumulatory, które da siÄ w takim Jeszcze jest pomysł na tankowanie elektrolitu. bajcik 47 |
Data: Listopad 24 2012 13:33:00 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: Bydlę | On 2012-11-23 14:15:20 +0000, "J.F" said: Jakbym tak zawsze mial 15 minut tankowac, to troche bym sie wsciekl ... Bo popełniasz błąd w rozumowaniu - w mieście będziesz miał się poruszać KM, a tankowanie prądem dla mieszkańca _domu_jednorodzinnego_ poza miastem nie będzie problemem - codziennie po osiem godzin; w garażu lub przed. I po problemie - z punktu widzenia polityków. ;> -- Bydlę 48 |
Data: Listopad 23 2012 14:04:57 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: Ergie | Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup Skoro więc elektryczny będzie równie drogi "w tankowaniu" to po coZakładając, że będzie równie drogi w tankowaniu, wciąż będzie tańszy i Pytam po raz kolejny - jak chcesz to "tankować"? Zauważyłeś, że mowa jest o elektryku połączonym z konwencjonalnym generatorem? Energię będziesz dostarczał w formie benzyny lub ON. Z gniazdka będzie tankować tylko małą część pozwalającą na przejechanie np. 50 km, a później do rana może się ładować. Pozdrawiam Ergie 49 |
Data: Listopad 23 2012 15:08:58 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: Marcin N | W dniu 2012-11-23 14:04, Ergie pisze: Zauważyłeś, że mowa jest o elektryku połączonym z konwencjonalnym Tylko po co ma się ładować całą noc, skoro ani to nie będzie tańsze, ani wygodniejsze dla użytkownika? -- MN 50 |
Data: Listopad 23 2012 16:34:19 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: Ergie | Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup Tylko po co ma się ładować całą noc, skoro ani to nie będzie tańsze, ani wygodniejsze dla użytkownika? No, jeśli dla Ciebie max moment obrotowy od samego początku nie jest wygodniejszy to nie mam więcej pytań :-) Do tego bezproblemowy napęd na tył bez wału w środku no i przede wszystkim prostsza konstrukcja samego samochodu np. brak skrzyni biegów. Pozdrawiam Ergie 51 |
Data: Listopad 25 2012 14:49:05 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: Marcin N | W dniu 2012-11-23 16:34, Ergie pisze: No, jeśli dla Ciebie max moment obrotowy od samego początku nie jest A jakie pytania do mnie miałeś? -- MN 52 |
Data: Listopad 25 2012 19:29:23 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: Ergie | Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup W dniu 2012-11-23 16:34, Ergie pisze: No, jeśli dla Ciebie max moment obrotowy od samego początku nie jest A jakie pytania do mnie miałeś? To już nie ma znaczenia, już wiem, ze nie warto ich zadawać. Pozdrawiam Ergie 53 |
Data: Listopad 25 2012 21:13:26 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: Marcin N | W dniu 2012-11-25 19:29, Ergie pisze: Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup Ok. To ja tobie zadam: cóż takiego porywająco użytecznego jest w tym, że silnik elektryczny ma tak potężny moment obrotowy od zera? Jak to ma zachęcić zwykłego miejskiego kierowcę? Ma startować w wyścigach na 1/4 mili? W codziennej eksploatacji to ani ziębi, ani grzeje. -- MN 54 |
Data: Listopad 25 2012 22:11:27 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Sun, 25 Nov 2012 21:13:26 +0100, Marcin N napisał(a): To już nie ma znaczenia, już wiem, ze nie warto ich zadawać. Nie musisz mieć przekładni. Żadnych biegów etc. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 55 |
Data: Listopad 26 2012 09:38:00 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: Ergie | Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup Ok. To ja tobie zadam: cóż takiego porywająco użytecznego jest w tym, że silnik elektryczny ma tak potężny moment obrotowy od zera? Jak to ma zachęcić zwykłego miejskiego kierowcę? No to obrazkowo: Ruszasz ze świateł naciskasz gaz, przyspieszasz do 60,, zwalniasz do 30 itd. codzienna jazda w korku - bez ciągłego wachlowania drążkiem zmiany biegów. Czyli wszystkie zalety automatu, a jednocześnie brak jego wad - nie ma starty czasu, aż komputer pomyśli co chciałeś zrobić, żadnych kick downów itd. To samo z hamowaniem silnikiem - płynnie aż do końca - bez konieczności redukcji. Ma startować w wyścigach na 1/4 mili? W codziennej eksploatacji to ani ziębi, ani grzeje. Pozdrawiam Ergie 56 |
Data: Listopad 22 2012 08:00:49 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: |
Myślę, że nawet rozsądnie byłoby zamiast np. 1,5 bez turbo montować w takim teoretycznie daloby sie zrobic ten silnik tak zamontowac z tylu aby bylo "wyjmowalny", razem z bakiem, pradnica, przetwornica. Ze dwie wajchy, wtyczki, szybkozlaczki od plynu chlodniczego i caly zespol osiada nam na ziemi. Mozemy go przetoczyc pod sciane. W rezultacie mamy wiekszy bagaznik :) A tak swoja droga - takie auto (tzn akumulatory + generator) mogloby sluzyc za zasilanie awaryjne w domu, w razie by co. 57 |
Data: Listopad 22 2012 17:07:53 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: Cavallino |
Przewiduje ze przyszlosc (osobowek) to tylko elektryki, i silnik spalinowy pelni tam tylko role "przedluzacza zasiegu", cos jak ma Opel Ampera. Problem nie lezy w silniku. Problem lezy w dostarczaniu energii do niego. A raczej w czasie który jest potrzebny do dostarczenia jej w ilosci, która pozwoli przejechac sensowna odleglosc np. 500 czy 1000 km. 58 |
Data: Listopad 22 2012 16:57:26 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: Hants | "Cavallino" wrote in message Problem nie lezy w silniku. Raczej w "nosniku energii' 59 |
Data: Listopad 22 2012 18:49:17 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: Cavallino |
"Cavallino" wrote in message Skoro daloby sie naladowac zwykly aku w pojezdzie elektrycznym w 1 minute, to nosnik nie jest istotny. Ale generalnie wiesz o co biega. 60 |
Data: Listopad 22 2012 21:35:41 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Hants, Problem nie lezy w silniku.Raczej w "nosniku energii' Nośnik nie ma znaczenia - dla przejechania 500km z prędkoscią 100km/h potrzebujesz jakiś 150kWh. Jakim sposobem chcesz pobrać w sensowym czasie taką ilość energii z sieci energetycznej i przepompować ja do nośnika energii? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 61 |
Data: Listopad 22 2012 21:44:32 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: Maciek | Dnia Thu, 22 Nov 2012 21:35:41 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a): Jakim sposobem chcesz pobrać w sensowym Pantografem? :) -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio 62 |
Data: Listopad 22 2012 22:31:17 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Maciek, Jakim sposobem chcesz pobrać w sensowym czasie taką ilość energii zPantografem? :) Ręce mi opadły. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 63 |
Data: Listopad 22 2012 21:32:35 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: | RoMan Mandziejewicz wrote: RÄce mi opadły. A kogo to obchodzi? -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 64 |
Data: Listopad 22 2012 23:02:34 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: Maciek | Dnia Thu, 22 Nov 2012 22:31:17 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a): Pantografem? :) Emotikonka byla po to, zeby nie brac tego zbyt powaznie... -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio 65 |
Data: Listopad 23 2012 00:32:28 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: WS | On 22 Lis, 22:31, RoMan Mandziejewicz >> Jakim sposobem chcesz pobrać w sensowym czasie taką ilość energii z moze ten pantograf ma sie podpinac do linii 110 kV ;) WS 66 |
Data: Listopad 23 2012 09:35:06 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-11-23 09:32, WS pisze: On 22 Lis, 22:31, RoMan wrote: W zasadzie czemu nie, co jakiś czas byłby odcinek trakcji, minuta jazdy na pantografie, voila! ;) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 67 |
Data: Listopad 23 2012 23:51:22 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: | Maciek pisze: Dnia Thu, 22 Nov 2012 21:35:41 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a): KtoĹ już eksperymentuje z ciÄżarowkami z pantografem. Taki trolejbus, ale zamiast ludzi wozi ładunek. Niestety linka znaleć nie mogÄ :( bajcik 68 |
Data: Listopad 24 2012 19:58:58 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: Karolek | W dniu 2012-11-24 00:51, pisze: Maciek pisze: http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,11793050,Wielki_powrot_trolejbusow___Siemens_testuje_elektryczne.html -- Karolek 69 |
Data: Listopad 22 2012 20:12:11 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: newsman |
70 |
Data: Listopad 22 2012 20:44:44 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: Marcin N | W dniu 2012-11-22 20:12, newsman pisze: -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- Bez obaw. Pierwsze wyłÄ czenia prÄ du w Niemczech wybiły im z głowy pozamykanie elektrowni atomowych. Poważny brak prÄ du i "zieloni" wyjadÄ na taczkach wypieprzeni przez normalnych rozsÄ dnych ludzi. -- MN 71 |
Data: Listopad 22 2012 22:34:37 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: Arbiter |
Jakie to beda w przyszlosci silniki? Ott? Diesel? Wolnossak? Doladowany? A silnik przyszlosci to silnik z 1 cylindrem o pojemnosci 500ccm. Bedzie napedzal auta od segmentu A do D. Moc bedzie konfigurowalna programowo. Silnik bedzie wazyl 20km bo metale kolorowe sa drogie. Duze obroty, male momenty to kormby nie beda musialy byc duze. 72 |
Data: Listopad 23 2012 12:02:12 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: AZ | On 2012-11-22, Arbiter wrote: A tyle razy mowili, nie pisz na Usenet po pijaku... -- Artur ZZR 1200 73 |
Data: Listopad 23 2012 14:53:51 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello AZ, A tyle razy mowili, nie pisz na Usenet po pijaku...Jakie to beda w przyszlosci silniki? Ott? Diesel? Wolnossak? Doladowany? Asilnik przyszlosci to silnik z 1 cylindrem o pojemnosci 500ccm. Bedzie Ale to nie jest wcale takie głupie w przypadku hybrydy. Ja sobie potrafię wyobrazić doładowany silnik o pojemności 500ccm, wysokoobrotowy, z wykorzystaniem ceramiki, pracujący na obrotach zmieniających się w niewielkim zakresie, połączony bezposrednio z generatorem i napędzający posrednio silniki elektryczne. Do tego "KERS" mieszczący jakieś 5kWh - do jazdy po mieście i/lub przyspieszania oraz magazynowania energii z hamowania. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 74 |
Data: Listopad 23 2012 11:37:28 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: marsel | Ja to widzÄ tak: 75 |
Data: Listopad 26 2012 23:46:48 | Temat: Re: silnik przyszlosci | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Thu, 22 Nov 2012 06:37:57 -0800 (PST), Przewiduje ze przyszlosc (osobowek) to tylko elektryki, i silnik spalinowy pelni tam tylko role "przedluzacza zasiegu", cos jak ma Opel Ampera. Przy ustalonych warunkach pracy i stosunkowo niewielkiej potrzebnej mocy, mógłby to być niewielki jedno-dwu cylindrowy doładowany diesel. Pracuje przy stałym obciążeniu i jednej prędkości obrotowej, nie będzie więc problemów z wyważeniem, czy konfiguracją tak żeby w tych jedynych warunkach uzyskał maksymalną sprawność. Do tego cztery elektryczne silniko-hamulce po jednym w każdym kole. |