Grupy dyskusyjne   »   silnik tdi szarpie prz predkosciach pow 130 km/h albo ma drastyczny spadek mocy !!!!

silnik tdi szarpie prz predkosciach pow 130 km/h albo ma drastyczny spadek mocy !!!!



1 Data: Styczen 14 2007 18:59:21
Temat: silnik tdi szarpie prz predkosciach pow 130 km/h albo ma drastyczny spadek mocy !!!!
Autor: jasiu 

Witam
Mam audi 80 b4 95 rok, mialem szarpania przy 2000 obrotach ale to zrobilem
okazal sie sterownik pompy wtryskowej, spadek mocy zniwelowalem sprezarka po
regeneraji i niby bylo wszystko ok ale podczas jazdy na trasie jak go dluzej
przytrzymam powyzej 130 km/h zaczyna szarpac jakby brakowalo mu paliwa albo
ciagnie do 120 km/h jak szatan a potem nagly spadek mocy ktory zanika po
zabawie gazem (pompowanie) i wraca do siebie. Juz nie mam pojecia gdzie
szykac, na komputerze jest ok, ale nie wiem czy mozna do konca sie na nim
opierac bo jest bardzo ubogi w czujniki.

Prosze o pomoc dziekuje !!!!!!!!!!



2 Data: Styczen 14 2007 19:05:50
Temat: Re: silnik tdi szarpie prz predkosciach pow 130 km/h albo ma drastyczny spadek mocy !!!!
Autor: jasiu 


Witam
Mam audi 80 b4 95 rok, mialem szarpania przy 2000 obrotach ale to zrobilem
okazal sie sterownik pompy wtryskowej, spadek mocy zniwelowalem sprezarka
po regeneraji i niby bylo wszystko ok ale podczas jazdy na trasie jak go
dluzej przytrzymam powyzej 130 km/h zaczyna szarpac jakby brakowalo mu
paliwa albo ciagnie do 120 km/h jak szatan a potem nagly spadek mocy ktory
zanika po zabawie gazem (pompowanie) i wraca do siebie. Juz nie mam
pojecia gdzie szykac, na komputerze jest ok, ale nie wiem czy mozna do
konca sie na nim opierac bo jest bardzo ubogi w czujniki.

Dodam jeszcze ze silnik dostal dziwnych wibracji bardzo delikatnych ale
wyczuwalnych na pedale sprzegla , kierownicy, gazu(dziwne bo elektryczny) i
pracuje glosniej :(.

Prosze o pomoc dziekuje !!!!!!!!!!


3 Data: Styczen 14 2007 22:56:16
Temat: Re: silnik tdi szarpie prz predkosciach pow 130 km/h albo ma drastyczny spadek mocy !!!!
Autor: Maks 

Użytkownik "jasiu"  napisał w wiadomości

Witam
Mam audi 80 b4 95 rok, mialem szarpania przy 2000 obrotach ale to zrobilem
okazal sie sterownik pompy wtryskowej, spadek mocy zniwelowalem sprezarka
po regeneraji i niby bylo wszystko ok ale podczas jazdy na trasie jak go
dluzej przytrzymam powyzej 130 km/h zaczyna szarpac jakby brakowalo mu
paliwa albo ciagnie do 120 km/h jak szatan a potem nagly spadek mocy ktory
zanika po zabawie gazem (pompowanie) i wraca do siebie. Juz nie mam
pojecia gdzie szykac, na komputerze jest ok, ale nie wiem czy mozna do
konca sie na nim opierac bo jest bardzo ubogi w czujniki.

Twój silnik wchodzi w tzw. notlauf - taki tryb ochronny w przypadku odczytów
innych, niż żądane.
Prawdopodobnie masz zbyt duże lub zbyt małe ciśnienie doładowania.
Powodem mogą być:
- zawór N75
- westgate
- dziura w dolocie
- przepływomierz powietrza
- zawór EGR lub jego sterowanie
- kąt wtrysku (drżenie)
- zapchany katalizator.

Musisz podłączyć silnik do VAG'a, zlogować odczyty na 3-cim biegu przy
3000rpm, dając pełne obciążenie i podsunąć je fachowcowi w którymś z
BOSCH-serwisów do analizy.
ECU wpada w notlauf przy jakiejkolwiek, dowolnej usterce w sterowaniu
osprzętem.
Aaaa! I podaj typ silnika :).


--
Pozdrawiam
Maks

4 Data: Styczen 15 2007 00:36:19
Temat: Re: silnik tdi szarpie prz predkosciach pow 130 km/h albo ma drastyczny spadek mocy !!!!
Autor: jasiu 


Witam
Mam audi 80 b4 95 rok, mialem szarpania przy 2000 obrotach ale to
zrobilem okazal sie sterownik pompy wtryskowej, spadek mocy zniwelowalem
sprezarka po regeneraji i niby bylo wszystko ok ale podczas jazdy na
trasie jak go dluzej przytrzymam powyzej 130 km/h zaczyna szarpac jakby
brakowalo mu paliwa albo ciagnie do 120 km/h jak szatan a potem nagly
spadek mocy ktory zanika po zabawie gazem (pompowanie) i wraca do siebie.
Juz nie mam pojecia gdzie szykac, na komputerze jest ok, ale nie wiem czy
mozna do konca sie na nim opierac bo jest bardzo ubogi w czujniki.

Twój silnik wchodzi w tzw. notlauf - taki tryb ochronny w przypadku
odczytów innych, niż żądane.
Prawdopodobnie masz zbyt duże lub zbyt małe ciśnienie doładowania.
Powodem mogą być:
- zawór N75
- westgate
- dziura w dolocie
- przepływomierz powietrza
- zawór EGR lub jego sterowanie
- kąt wtrysku (drżenie)
- zapchany katalizator.

Musisz podłączyć silnik do VAG'a, zlogować odczyty na 3-cim biegu przy
3000rpm, dając pełne obciążenie i podsunąć je fachowcowi w którymś z
BOSCH-serwisów do analizy.
ECU wpada w notlauf przy jakiejkolwiek, dowolnej usterce w sterowaniu
osprzętem.
Aaaa! I podaj typ silnika :).


--
Pozdrawiam
Maks
Dziekuje za odpowiedz :)
dziura w dolocie juz zniwelowana bo ostatnio mi strzelil waz dumowy przy
turbie co poprawilo osiagi niestety tylko w poczatkowej fazie przyspieszania
ale zawsze to cos :), przeplywomierz mam nowy, zawor EGR nie wiem czy ma to
jakies znaczenie ale zostal zaslepiony bo z tego co mi powiedzial mechanik
byl nie do konca sprawny a mianowicie widoczne na nim osmolenie i zostal
zaslepiony czyli z tego co wiem jakby go w ogole nie bylo. Kat wtrysku
sprawdze na komputerze w przyszly weekend bo juz jestem umowiony niby
katalizator mam ok ale pewnie sie przekonam dopiero jak go wywale:) co do
reszty nie mam pojecia gdzie i jak mam to sprawdzic po Panskiej diagnozie
wnioskuje ze powinienem udac sie na hamownie w celu zdiabozowanie tego
wszystkiego. Niestety mam taki problem ze moja praca nie pozwala mi w
tygodniu to zrobic a mieszkam w Opolu i czasami bywam w Radomsku ale nie
stety nie mam zielonego pojecia o jakiejs hamowni w poblizu. Jesli jest taka
mozliwosc prosilbym o namiary na dobra stacje diagnostyczna badz hamownie w
poblizu tych miast za co serecznie dziekuje. A moj typ silnika i o ile sie
nie myle to 1Z (auto to audi 80 b4 1.9 tdi 95 r.)

Pozdrawiam Janusz

5 Data: Styczen 14 2007 23:40:57
Temat: Re: silnik tdi szarpie prz predkosciach pow 130 km/h albo ma drastyczny spadek mocy !!!!
Autor: Robert Rędziak 

On Mon, 15 Jan 2007 00:36:19 +0100, jasiu
wrote:

po Panskiej diagnozie
wnioskuje ze powinienem udac sie na hamownie w celu zdiabozowanie tego
wszystkiego.

 Myślę, że wpięcie auta do VAG-a będzie wystarczającym i bardziej
 właściwym zabiegiem.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
List otwarty przeciwko DRM:             http://list.7thguard.net/

6 Data: Styczen 15 2007 18:20:41
Temat: Re: silnik tdi szarpie prz predkosciach pow 130 km/h albo ma drastyczny spadek mocy !!!!
Autor: Maks 

Użytkownik "jasiu"  napisał w wiadomości

Dziekuje za odpowiedz :)
dziura w dolocie juz zniwelowana bo ostatnio mi strzelil waz dumowy przy
turbie co poprawilo osiagi niestety tylko w poczatkowej fazie
przyspieszania ale zawsze to cos :), przeplywomierz mam nowy, zawor EGR
nie wiem czy ma to jakies znaczenie ale zostal zaslepiony bo z tego co mi
powiedzial mechanik byl nie do konca sprawny a mianowicie widoczne na nim
osmolenie i zostal zaslepiony czyli z tego co wiem jakby go w ogole nie
bylo.

Nie wiem, czy komputer nie traktuje go jak zablokowany (wypełnienie impulsu
zaworu EGR - zbyt długi czas zamknięcia)

Kat wtrysku sprawdze na komputerze w przyszly weekend bo juz jestem
umowiony niby katalizator mam ok ale pewnie sie przekonam dopiero jak go
wywale:) co do reszty nie mam pojecia gdzie i jak mam to sprawdzic po
Panskiej diagnozie wnioskuje ze powinienem udac sie na hamownie w celu
zdiabozowanie tego wszystkiego.

Na hamownie niekoniecznie, ale porządne warsztaty w ten sposób też lubią
działać.

Niestety mam taki problem ze moja praca nie pozwala mi w tygodniu to
zrobic a mieszkam w Opolu i czasami bywam w Radomsku ale nie stety nie mam
zielonego pojecia o jakiejs hamowni w poblizu. Jesli jest taka mozliwosc
prosilbym o namiary na dobra stacje diagnostyczna badz hamownie w poblizu
tych miast za co serecznie dziekuje. A moj typ silnika i o ile sie nie
myle to 1Z (auto to audi 80 b4 1.9 tdi 95 r.)

1Z to dobrze "obstukany" motor przez fachowców. Jedyny warsztat, który mogę
polecić Ci z czystym sumieniem, to
www.diagtronik.pl . Niestety w Jankach...


--
Pozdrawiam
Maks
2.5 TDi AAT

7 Data: Styczen 15 2007 16:21:20
Temat: Re: silnik tdi szarpie prz predkosciach pow 130 km/h albo ma drastyczny spadek mocy !!!!
Autor: fuen 

Prosze o pomoc

jak bedziesz sie sam zastanawiac co sie stalo i sam to naprawiac metoda prob
i bledow to sie nabawisz wrzodow zoladka
podobnie mysle o domoroslych mechanikach samochodowych - odpusc sobie ich,
szkoda czasu
(myslisz ze oni np. jezdza na szkolenia do boscha? NIE - oni wiedza wszystko
sami najlepiej i to bez
specjalistycznego sprzetu)

proponuje przejechac sie do autoryzowanego serwisu - za rozpoznanie
przyczyny niedomgania  wezma
300 - 400 zł niby duzo, ale ile jest warty twoj czas i nerwy

dziekuje !!!!!!!!!!
prosze

8 Data: Styczen 15 2007 18:22:35
Temat: Re: silnik tdi szarpie prz predkosciach pow 130 km/h albo ma drastyczny spadek mocy !!!!
Autor: Maks 

Użytkownik "fuen"  napisał w wiadomości


proponuje przejechac sie do autoryzowanego serwisu - za rozpoznanie
przyczyny niedomgania  wezma
300 - 400 zł niby duzo, ale ile jest warty twoj czas i nerwy

Nooo.... zapłaci 400 PLN, usłyszy: "wymienić przepływomierz", wyda 900 PLN,
i problemy będą dalej.

Jeśli już tak, to wstawić i naprawić. A tu może zaboleć nawet 2kPLN....


--
Pozdrawiam
Maks
2.5 TDi AAT

9 Data: Styczen 15 2007 20:04:45
Temat: Re: silnik tdi szarpie prz predkosciach pow 130 km/h albo ma drastyczny spadek mocy !!!!
Autor: fuen 

Nooo.... zapłaci 400 PLN, usłyszy: "wymienić przepływomierz", wyda 900
PLN,
i problemy będą dalej.

nieprawda zapłaci 400 zł i uslyszy pelna diagnostyke typu :
przeplywomierz ma wahniecia w jakims tam przedziale
zaworek N-ty zle dziala pod cisnieniem lub wezyk jest przytkany
czujnik temp. zle wskazania - pomimo ze dziala
a czujnik cisnienia doladowania sie "przytyka"

i dalej uwazam ze
nikt tak nie zdiagnozuje auta jak serwis

10 Data: Styczen 15 2007 20:40:52
Temat: Re: silnik tdi szarpie prz predkosciach pow 130 km/h albo ma drastyczny spadek mocy !!!!
Autor: Maks 

Użytkownik "fuen"  napisał w wiadomości

nieprawda zapłaci 400 zł i uslyszy pelna diagnostyke typu :
przeplywomierz ma wahniecia w jakims tam przedziale
zaworek N-ty zle dziala pod cisnieniem lub wezyk jest przytkany
czujnik temp. zle wskazania - pomimo ze dziala
a czujnik cisnienia doladowania sie "przytyka"

i dalej uwazam ze
nikt tak nie zdiagnozuje auta jak serwis

Hmmmm..... chętnie oddam moje auto komuś, kto odniesie sukces w
diagnozowaniu w serwisie :)
A nawet w innym warsztacie tak, żebym mógł je sam naprawić, wydając rzeczone
400 PLN na diagnozę.

Mam za sobą rok takich atrakcji i nie dam sobie wmówić tego typu ogólników.
Albo zostawiam auto, płacę słono i ma działać, albo męcz się sam. A
serwisowi głowy nie zawracaj. Tu nie chodzi o wymianę żarówek, ani nawet
oleju, więc leży to poza kompetencjami przezdolnych panów mechaników. :)
Jak znajdę kiedyś porządny serwis, też dam znać.


--
Pozdrawiam
Maks
2.5 TDi AAT

silnik tdi szarpie prz predkosciach pow 130 km/h albo ma drastyczny spadek mocy !!!!



Grupy dyskusyjne