Grupy dyskusyjne   »   silniki start stop

silniki start stop



1 Data: Pa?dziernik 14 2010 08:14:09
Temat: silniki start stop
Autor: sulima 

czy oprocz dwoch modeli fiata punto evo sa obecnie jakies inne dostepne w tej chwili samochody osobowe z wlaczajacym sie i wylaczajacym silnikiem w trakcie jazdy w korku. Czy to jest wygodne rozwiazanie ? czy spowalnia ? czy sa jakies dostrzegalne uciazliwosci takiego rozwiazania ? czy rzeczywiscie sa jakies wymierne oszczednosci na paliwie ? a moze cale to rozwiazanie jest przkombinowanym, marketingowym chwytem, ktory nie pomaga a tylko rozprasza i pozbawia satysfakcji z jazdy ?



2 Data: Pa?dziernik 14 2010 08:20:57
Temat: Re: silniki start stop
Autor: Gabriel 'wilk' 

Użytkownik sulima napisał:

czy oprocz dwoch modeli fiata punto evo sa obecnie jakies inne dostepne w tej chwili samochody osobowe z wlaczajacym sie i wylaczajacym silnikiem w trakcie jazdy w korku.
A google to nie dziala, wpisz "System Stop & Go" i masz np. modele: Fiata, BMW, MB, Mitsu, Toyki, itp.
pozdrawiam
--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
                Oskar Wilde

3 Data: Pa?dziernik 14 2010 17:51:05
Temat: Re: silniki start stop
Autor: Arek 

Gabriel 'wilk' wrote:

Użytkownik sulima napisał:

czy oprocz dwoch modeli fiata punto evo sa obecnie jakies inne dostepne
w tej chwili samochody osobowe z wlaczajacym sie i wylaczajacym
silnikiem w trakcie jazdy w korku.
A google to nie dziala, wpisz "System Stop & Go" i masz np. modele: Fiata,
BMW, MB, Mitsu, Toyki, itp. pozdrawiam

Poliftowe C4 Picasso 1.6 hdi będzie z systemem start & stop. Będzie == już
jest ale oczywiście nie w polandii.


--
Arek, arekmx|gazeta.pl

4 Data: Pa?dziernik 14 2010 08:33:15
Temat: Re: silniki start stop
Autor: Misza 

  W dniu 2010-10-14 08:14, sulima pisze:

czy oprocz dwoch modeli fiata punto evo sa obecnie jakies inne dostepne w tej chwili samochody osobowe z wlaczajacym sie i wylaczajacym silnikiem w trakcie jazdy w korku. Czy to jest wygodne rozwiazanie ? czy spowalnia ? czy sa jakies dostrzegalne uciazliwosci takiego rozwiazania ? czy rzeczywiscie sa jakies wymierne oszczednosci na paliwie ? a moze cale to rozwiazanie jest przkombinowanym, marketingowym chwytem, ktory nie pomaga a tylko rozprasza i pozbawia satysfakcji z jazdy ?
Trochę przekombinowane gdy pod maską jest silnik diesla z turbosprężarką, samochód jedzie i zatrzymuje się, olej który powinien chłodzić i smarować turbo grawitacyjnie spada w dół i przez to może mieć wpływ na żywotność całego układu. Zwłaszcza gdy ktoś agresywnie jeździ.

Pozdrawiam
Misza

5 Data: Pa?dziernik 14 2010 08:36:43
Temat: Re: silniki start stop
Autor: Gabriel 'wilk' 

Użytkownik Misza napisał:

 W dniu 2010-10-14 08:14, sulima pisze:

czy oprocz dwoch modeli fiata punto evo sa obecnie jakies inne dostepne w tej chwili samochody osobowe z wlaczajacym sie i wylaczajacym silnikiem w trakcie jazdy w korku. Czy to jest wygodne rozwiazanie ? czy spowalnia ? czy sa jakies dostrzegalne uciazliwosci takiego rozwiazania ? czy rzeczywiscie sa jakies wymierne oszczednosci na paliwie ? a moze cale to rozwiazanie jest przkombinowanym, marketingowym chwytem, ktory nie pomaga a tylko rozprasza i pozbawia satysfakcji z jazdy ?

Trochę przekombinowane gdy pod maską jest silnik diesla z turbosprężarką, samochód jedzie i zatrzymuje się,
A jesli jest to auto z turbo/biturbo benzyna? :-)
pozdrawiam


--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
                Oskar Wilde

6 Data: Pa?dziernik 14 2010 08:40:23
Temat: Re: silniki start stop
Autor: Misza 

  W dniu 2010-10-14 08:36, Gabriel 'wilk' pisze:

Użytkownik Misza napisał:

 W dniu 2010-10-14 08:14, sulima pisze:

czy oprocz dwoch modeli fiata punto evo sa obecnie jakies inne dostepne w tej chwili samochody osobowe z wlaczajacym sie i wylaczajacym silnikiem w trakcie jazdy w korku. Czy to jest wygodne rozwiazanie ? czy spowalnia ? czy sa jakies dostrzegalne uciazliwosci takiego rozwiazania ? czy rzeczywiscie sa jakies wymierne oszczednosci na paliwie ? a moze cale to rozwiazanie jest przkombinowanym, marketingowym chwytem, ktory nie pomaga a tylko rozprasza i pozbawia satysfakcji z jazdy ?

Trochę przekombinowane gdy pod maską jest silnik diesla z turbosprężarką, samochód jedzie i zatrzymuje się,
A jesli jest to auto z turbo/biturbo benzyna? :-)
pozdrawiam


Po chwili zastanowienia... Każde turbo, zasada działania przecie taka sama.

7 Data: Pa?dziernik 14 2010 08:52:43
Temat: Re: silniki start stop
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki 

Misza pisze:

 W dniu 2010-10-14 08:36, Gabriel 'wilk' pisze:
Użytkownik Misza napisał:

 W dniu 2010-10-14 08:14, sulima pisze:

czy oprocz dwoch modeli fiata punto evo sa obecnie jakies inne dostepne w tej chwili samochody osobowe z wlaczajacym sie i wylaczajacym silnikiem w trakcie jazdy w korku. Czy to jest wygodne rozwiazanie ? czy spowalnia ? czy sa jakies dostrzegalne uciazliwosci takiego rozwiazania ? czy rzeczywiscie sa jakies wymierne oszczednosci na paliwie ? a moze cale to rozwiazanie jest przkombinowanym, marketingowym chwytem, ktory nie pomaga a tylko rozprasza i pozbawia satysfakcji z jazdy ?

Trochę przekombinowane gdy pod maską jest silnik diesla z turbosprężarką, samochód jedzie i zatrzymuje się,
A jesli jest to auto z turbo/biturbo benzyna? :-)
pozdrawiam


Po chwili zastanowienia... Każde turbo, zasada działania przecie taka sama.

Swoja drogą, zastanawia mnie wspomniana agresywna jazda, oczywiście w korku ;-)

Seco

8 Data: Pa?dziernik 14 2010 09:26:36
Temat: Re: silniki start stop
Autor: Michał Gut 

Swoja drogą, zastanawia mnie wspomniana agresywna jazda, oczywiście w korku ;-)

ROTFL:)
ale tak swoja szosą to mysle ze jakis patent wymyslili do podtrzymania oleju w turbinie - sami w stope by sobie nie strzelali

9 Data: Pa?dziernik 14 2010 11:44:40
Temat: Re: silniki start stop
Autor: Frantic Freddie 

On 14/10/2010 09:26, Michał Gut wrote:

Swoja drogą, zastanawia mnie wspomniana agresywna jazda, oczywiście w
korku ;-)

ROTFL:)
ale tak swoja szosą to mysle ze jakis patent wymyslili do podtrzymania
oleju w turbinie - sami w stope by sobie nie strzelali


Czujnik temperatury oleju w turbinie rozwiązuje problem,
jak za wysoka - nie pozwala wyłączyć.

FF.

10 Data: Pa?dziernik 14 2010 11:56:32
Temat: Re: silniki start stop
Autor: Gabriel 'wilk' 

Użytkownik Frantic Freddie napisał:

On 14/10/2010 09:26, Michał Gut wrote:

Swoja drogą, zastanawia mnie wspomniana agresywna jazda, oczywiście w
korku ;-)


ROTFL:)
ale tak swoja szosą to mysle ze jakis patent wymyslili do podtrzymania
oleju w turbinie - sami w stope by sobie nie strzelali


Czujnik temperatury oleju w turbinie rozwiązuje problem,
jak za wysoka - nie pozwala wyłączyć.
W stop & go moze i jest taki patent. Znam auta z L'ki G.Punto/Corsy z nowoczesnymi dieslami, ktore sa odpalane kilkadziesiat razy dziennie i nawet po jezdzie na trasie(goracy silnik i turbo) gasna kursantom na skrzyzowaniu i jakos sie trzymaja turbiny w tych autach a przebiegi tez zacne robia.
pozdrawiam

--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
                Oskar Wilde

11 Data: Pa?dziernik 14 2010 12:27:10
Temat: Re: silniki start stop
Autor: Frantic Freddie 

On 14/10/2010 11:56, Gabriel 'wilk' wrote:

Użytkownik Frantic Freddie napisał:

On 14/10/2010 09:26, Michał Gut wrote:

Swoja drogą, zastanawia mnie wspomniana agresywna jazda, oczywiście w
korku ;-)


ROTFL:)
ale tak swoja szosą to mysle ze jakis patent wymyslili do podtrzymania
oleju w turbinie - sami w stope by sobie nie strzelali


Czujnik temperatury oleju w turbinie rozwiązuje problem,
jak za wysoka - nie pozwala wyłączyć.
W stop & go moze i jest taki patent. Znam auta z L'ki G.Punto/Corsy z
nowoczesnymi dieslami, ktore sa odpalane kilkadziesiat razy dziennie i
nawet po jezdzie na trasie(goracy silnik i turbo) gasna kursantom na
skrzyzowaniu i jakos sie trzymaja turbiny w tych autach a przebiegi tez
zacne robia.
pozdrawiam

Wygląda na to że nie taka turbina straszna i to zalecane "niegaszenie" silnika po jeździe ma sens ino po faktycznie ostrym katowaniu turbodiesla.

FF.

12 Data: Pa?dziernik 14 2010 11:22:31
Temat: Re: silniki start stop
Autor: Myjk 

2010-10-14 12:27:10 Frantic Freddie

Wygląda na to że nie taka turbina straszna i to zalecane
"niegaszenie" silnika po jeździe ma sens ino po faktycznie
ostrym katowaniu turbodiesla.

Dokładnie tak. Najbardziej turbinie szkodzi po prostu
zły olej i sam przelot. Turbo może też zabić z miejsca
"rozbiegany" i nie stłumiony w porę silnik -- ale
to sporadyczne przypadki a często są wynikiem
puszczającej olej turbawki.

--
Pozdor Myjk

13 Data: Pa?dziernik 14 2010 14:41:25
Temat: Re: silniki start stop
Autor: PaPi 

Wygląda na to że nie taka turbina straszna i to zalecane "niegaszenie"
silnika po jeździe ma sens ino po faktycznie ostrym katowaniu turbodiesla.

A czy nie dotyczy to bardziej turbobenzyny ? Tam temperatury sa wyzsze niz w turbodieslu.

14 Data: Pa?dziernik 14 2010 12:42:02
Temat: Re: silniki start stop
Autor: Michał Gut 

Czujnik temperatury oleju w turbinie rozwiązuje problem,
jak za wysoka - nie pozwala wyłączyć.
W stop & go moze i jest taki patent. Znam auta z L'ki G.Punto/Corsy z nowoczesnymi dieslami, ktore sa odpalane kilkadziesiat razy dziennie i nawet po jezdzie na trasie(goracy silnik i turbo) gasna kursantom na skrzyzowaniu i jakos sie trzymaja turbiny w tych autach a przebiegi tez zacne robia.
pozdrawiam

wiesz moim zdaniem (skromnym) to problem z turbinami jest jak wylaczysz po pałowaniu dłuższym. Kursanci zazwyczaj nie lataja szybko a i zwykly kierowiec jak jedzie tak jak zwykle, to zanim zgasi to jeszcze zaparkuje itd. To zajmuje czas kiedy to turbinka sobie bedzie gubic temperaturke

15 Data: Pa?dziernik 14 2010 11:43:36
Temat: Re: silniki start stop
Autor: kamil 



"Michał Gut"  wrote in message

Czujnik temperatury oleju w turbinie rozwiązuje problem,
jak za wysoka - nie pozwala wyłączyć.
W stop & go moze i jest taki patent. Znam auta z L'ki G.Punto/Corsy z nowoczesnymi dieslami, ktore sa odpalane kilkadziesiat razy dziennie i nawet po jezdzie na trasie(goracy silnik i turbo) gasna kursantom na skrzyzowaniu i jakos sie trzymaja turbiny w tych autach a przebiegi tez zacne robia.
pozdrawiam

wiesz moim zdaniem (skromnym) to problem z turbinami jest jak wylaczysz po pałowaniu dłuższym. Kursanci zazwyczaj nie lataja szybko a i zwykly kierowiec jak jedzie tak jak zwykle, to zanim zgasi to jeszcze zaparkuje itd. To zajmuje czas kiedy to turbinka sobie bedzie gubic temperaturke

W jezdzie miejskiej takie male turbinki w punciakach nie robia sie czerwone. :)



Pozdrawiam
Kamil

16 Data: Pa?dziernik 14 2010 12:57:56
Temat: Re: silniki start stop
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2010-10-14, Gabriel 'wilk'  wrote:
 

Czujnik temperatury oleju w turbinie rozwiązuje problem,
jak za wysoka - nie pozwala wyłączyć.
W stop & go moze i jest taki patent. Znam auta z L'ki G.Punto/Corsy z nowoczesnymi dieslami, ktore
sa odpalane kilkadziesiat razy dziennie i nawet po jezdzie na trasie(goracy silnik i turbo) gasna
kursantom na skrzyzowaniu i jakos sie trzymaja turbiny w tych autach a przebiegi tez zacne robia.

Lki które widuję to raczej 2000 obr/min nie przekraczają - więc nie mają
problemów ze schładzaniem turbiny...

Krzysiek KIełczewski

17 Data: Pa?dziernik 14 2010 13:17:47
Temat: Re: silniki start stop
Autor: Gabriel 'wilk' 

Użytkownik Krzysiek Kielczewski napisał:

On 2010-10-14, Gabriel 'wilk'  wrote:
 
Czujnik temperatury oleju w turbinie rozwiązuje problem,
jak za wysoka - nie pozwala wyłączyć.

W stop & go moze i jest taki patent. Znam auta z L'ki G.Punto/Corsy z nowoczesnymi dieslami, ktore sa odpalane kilkadziesiat razy dziennie i nawet po jezdzie na trasie(goracy silnik i turbo) gasna kursantom na skrzyzowaniu i jakos sie trzymaja turbiny w tych autach a przebiegi tez zacne robia.


Lki które widuję to raczej 2000 obr/min nie przekraczają - więc nie mają
problemów ze schładzaniem turbiny...
Tak, ale L'ki ciagle robia stop & go i to nieplanowany nawet kilka razy z rzedu co daje klikadziesiat takich akcji w ciagu dnia. W watku piszemy o systemie stop & go sterowanym jakims kompem co przewiduje zatrzymanie sie auta a niektorzy na PMSie i tak sie martwia o zywotnosc turbiny wiec podalem przyklad L'ki. Zreszta na autostradzie lub ekspresowce raczej stop & go nie zastosujesz, chyba ze trafisz na korek lub w jakis sposob zgasisz auto :-)
ps. sam mam zaturbiona benzyne i po palowaniu i tak nigdy nie staje sie w miejscu i gasi silnik (wyjatek stacja paliw/poarking przy szybkiej trasie - wowczas trzeba poczekac). Poza tym zawsze jest jakis dojazd na parking, parkowanie pod domem/blokiem, szukanie miejsca parkingowego itp. wiec turbina nie jest czerwona i wylaczana jest w normalnych warunkach. Chyba, ze ktos jedzi po miescie do odciecia lub depta gaz na zimnym silniku :-)
pozdrawiam

--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
                Oskar Wilde

18 Data: Pa?dziernik 14 2010 23:07:42
Temat: Re: silniki start stop
Autor: Przemek V 


Użytkownik "Gabriel 'wilk'"  napisał
w wiadomości

Tak, ale L'ki ciagle robia stop & go i to nieplanowany nawet kilka razy z
rzedu co daje klikadziesiat takich akcji w ciagu dnia. W watku piszemy o
systemie stop & go sterowanym jakims kompem co przewiduje zatrzymanie sie
auta a niektorzy na PMSie i tak sie martwia o zywotnosc turbiny wiec
podalem przyklad L'ki. Zreszta na autostradzie lub ekspresowce raczej stop
& go nie zastosujesz, chyba ze trafisz na korek lub w jakis sposob zgasisz
auto :-)

Na trasie katowickiej masz kilka razy światła w przysłowiowym szczerym polu.

Może się mylę ale w poprzedniej bmw z turbo dieslem i w S-Maxie z
turbobenzyną mam wrażenie, że nawet po wyłączeniu silnika jeszcze przez
ładne kilka minut co jakiś czas jakaś pompa się włącza i coś tam
przepompowywuje. 530d po wyłączeniu silnika i zamknięciu zamków jeszcze
sobie długo lubiła wydawać różne dziwne dźwięki sugerujące włączanie i
wyłączanie jakichś urządzeń.

19 Data: Pa?dziernik 15 2010 10:38:06
Temat: Re: silniki start stop
Autor: Seba 

Dnia Thu, 14 Oct 2010 23:07:42 +0200, Przemek V napisał(a):

Może się mylę ale w poprzedniej bmw z turbo dieslem i w S-Maxie z
turbobenzyną mam wrażenie, że nawet po wyłączeniu silnika jeszcze przez
ładne kilka minut co jakiś czas jakaś pompa się włącza i coś tam
przepompowywuje. 530d po wyłączeniu silnika i zamknięciu zamków jeszcze
sobie długo lubiła wydawać różne dziwne dźwięki sugerujące włączanie i
wyłączanie jakichś urządzeń.

Mam podobnie u siebie - fiatowskie JTDm. Po wyłączeniu auta (zagaszeniu
silnika) jeszcze przez dłuższą chwilę auto wydaje z siebie jakieś
dźwięki sugerujące pracę jakichś urządzeń.


--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

20 Data: Pa?dziernik 14 2010 09:55:05
Temat: Re: silniki start stop
Autor: Mario 


Swoja drogą, zastanawia mnie wspomniana agresywna jazda, oczywiście w
korku ;-)

Seco

a myślisz, że samochód odróżnia zatrzymanie z powodu korka od czerwonego światła? ;-)

pozdrawiam
mario

21 Data: Pa?dziernik 14 2010 11:23:56
Temat: Re: silniki start stop
Autor: Myjk 

2010-10-14 09:55:05 Mario

a myślisz, że samochód odróżnia zatrzymanie
z powodu korka od czerwonego światła? ;-)

Taki jest sprytny, żę odróżnia.
Robi też dużo więcej ciekawych rzeczy ;)

--
Pozdor Myjk

22 Data: Pa?dziernik 14 2010 14:04:29
Temat: Re: silniki start stop
Autor: Mario 

W dniu 2010-10-14 13:23, Myjk pisze:

2010-10-14 09:55:05 Mario

a myślisz, że samochód odróżnia zatrzymanie
z powodu korka od czerwonego światła? ;-)

Taki jest sprytny, żę odróżnia.
Robi też dużo więcej ciekawych rzeczy ;)

no popatrz, jeździłem bmw1 i nie odróżniał. Gasł za każdym razem i odpalał gdy wciskałem sprzęgło.

Reasumując, straszne to wkurzające gówno i nie chciałbym mieć tego w samochodzie.

pozdrawiam
mario

23 Data: Pa?dziernik 14 2010 12:38:32
Temat: Re: silniki start stop
Autor: Myjk 

2010-10-14 14:04:29 Mario

no popatrz, jeździłem bmw1 i nie odróżniał.

Może dlatego, że tam nie ma dlań różnicy. ;)

--
Pozdor Myjk

24 Data: Pa?dziernik 14 2010 14:00:30
Temat: Re: silniki start stop
Autor: kamil 



"Mario"  wrote in message

W dniu 2010-10-14 13:23, Myjk pisze:
2010-10-14 09:55:05 Mario

a myślisz, że samochód odróżnia zatrzymanie
z powodu korka od czerwonego światła? ;-)

Taki jest sprytny, żę odróżnia.
Robi też dużo więcej ciekawych rzeczy ;)

no popatrz, jeździłem bmw1 i nie odróżniał. Gasł za każdym razem i odpalał gdy wciskałem sprzęgło.

Reasumując, straszne to wkurzające gówno i nie chciałbym mieć tego w samochodzie.

Jezdzilem seria 3 z tym systemem i nie bardzo rozumiem, dlaczego "gowno". Gasl sobie w korku albo na swiatlach, po wcisnieciu sprzegla startowal w pol sekundy, zanim jeszcze bieg zdazylem wrzucic.




Pozdrawiam
Kamil

25 Data: Pa?dziernik 14 2010 22:11:41
Temat: Re: silniki start stop
Autor: Mario 

W dniu 2010-10-14 15:00, kamil pisze:



"Mario"  wrote in message
W dniu 2010-10-14 13:23, Myjk pisze:
2010-10-14 09:55:05 Mario

a myślisz, że samochód odróżnia zatrzymanie
z powodu korka od czerwonego światła? ;-)

Taki jest sprytny, żę odróżnia.
Robi też dużo więcej ciekawych rzeczy ;)

no popatrz, jeździłem bmw1 i nie odróżniał. Gasł za każdym razem i
odpalał gdy wciskałem sprzęgło.

Reasumując, straszne to wkurzające gówno i nie chciałbym mieć tego w
samochodzie.

Jezdzilem seria 3 z tym systemem i nie bardzo rozumiem, dlaczego
"gowno". Gasl sobie w korku albo na swiatlach, po wcisnieciu sprzegla
startowal w pol sekundy, zanim jeszcze bieg zdazylem wrzucic.

Wkurzało mnie gaśnięcie silnika po to aby za sekundę się odpalił.
Przyznaję że to moja subiektywna opinia.

pozdrawiam
mario

26 Data: Pa?dziernik 15 2010 08:15:00
Temat: Re: silniki start stop
Autor: Arek (G) 

W dniu 2010-10-14 22:11, Mario pisze:

W dniu 2010-10-14 15:00, kamil pisze:


"Mario"  wrote in message

W dniu 2010-10-14 13:23, Myjk pisze:
2010-10-14 09:55:05 Mario

a myślisz, że samochód odróżnia zatrzymanie
z powodu korka od czerwonego światła? ;-)

Taki jest sprytny, żę odróżnia.
Robi też dużo więcej ciekawych rzeczy ;)

no popatrz, jeździłem bmw1 i nie odróżniał. Gasł za każdym razem i
odpalał gdy wciskałem sprzęgło.

Reasumując, straszne to wkurzające gówno i nie chciałbym mieć tego w
samochodzie.

Jezdzilem seria 3 z tym systemem i nie bardzo rozumiem, dlaczego
"gowno". Gasl sobie w korku albo na swiatlach, po wcisnieciu sprzegla
startowal w pol sekundy, zanim jeszcze bieg zdazylem wrzucic.

Wkurzało mnie gaśnięcie silnika po to aby za sekundę się odpalił.
Przyznaję że to moja subiektywna opinia.

Przypuszczam, że instrukcja obsługi pomogła by rozwiązać ten problem a także wiele innych.

A.

27 Data: Pa?dziernik 15 2010 11:38:59
Temat: Re: silniki start stop
Autor: Mario 

W dniu 2010-10-15 08:15, Arek (G) pisze:

W dniu 2010-10-14 22:11, Mario pisze:
W dniu 2010-10-14 15:00, kamil pisze:


"Mario"  wrote in message

W dniu 2010-10-14 13:23, Myjk pisze:
2010-10-14 09:55:05 Mario

a myślisz, że samochód odróżnia zatrzymanie
z powodu korka od czerwonego światła? ;-)

Taki jest sprytny, żę odróżnia.
Robi też dużo więcej ciekawych rzeczy ;)

no popatrz, jeździłem bmw1 i nie odróżniał. Gasł za każdym razem i
odpalał gdy wciskałem sprzęgło.

Reasumując, straszne to wkurzające gówno i nie chciałbym mieć tego w
samochodzie.

Jezdzilem seria 3 z tym systemem i nie bardzo rozumiem, dlaczego
"gowno". Gasl sobie w korku albo na swiatlach, po wcisnieciu sprzegla
startowal w pol sekundy, zanim jeszcze bieg zdazylem wrzucic.

Wkurzało mnie gaśnięcie silnika po to aby za sekundę się odpalił.
Przyznaję że to moja subiektywna opinia.

Przypuszczam, że instrukcja obsługi pomogła by rozwiązać ten problem a
także wiele innych.

A.
Przypuszczam że tak, ale dostałem do autko w firmie do testów na 1 dzień i nie miałem czasu wczytywać się w instrukcję.
Ale poza tym miałem w niej wyczytać jak to wyłączyć? :-) Po co mi GÓWNO które niezwłocznie trzeba wyłączyć ;-)

pozdrawiam
mario

28 Data: Pa?dziernik 15 2010 10:42:40
Temat: Re: silniki start stop
Autor: kamil 

"Mario"  wrote in message

Przypuszczam, że instrukcja obsługi pomogła by rozwiązać ten problem a
także wiele innych.

A.
Przypuszczam że tak, ale dostałem do autko w firmie do testów na 1 dzień i nie miałem czasu wczytywać się w instrukcję.
Ale poza tym miałem w niej wyczytać jak to wyłączyć? :-) Po co mi GÓWNO które niezwłocznie trzeba wyłączyć ;-)

Wcale nie trzeba, a nawet przyjemnie stojac w korku nie sluchac klekotu smierdziucha. ;)





Pozdrawiam
Kamil

29 Data: Pa?dziernik 15 2010 11:47:31
Temat: Re: silniki start stop
Autor: Mario 

W dniu 2010-10-15 11:42, kamil pisze:

"Mario"  wrote in message
Przypuszczam, że instrukcja obsługi pomogła by rozwiązać ten problem a
także wiele innych.

A.
Przypuszczam że tak, ale dostałem do autko w firmie do testów na 1
dzień i nie miałem czasu wczytywać się w instrukcję.
Ale poza tym miałem w niej wyczytać jak to wyłączyć? :-) Po co mi
GÓWNO które niezwłocznie trzeba wyłączyć ;-)

Wcale nie trzeba, a nawet przyjemnie stojac w korku nie sluchac klekotu
smierdziucha. ;)

Ok, nie będę się z Tobą sprzeczał bo jak pisałem, autko miałem tylko na jeden dzień więc może nie poznałem niuansów obsługi i nie dostrzegłem wszystkich jego "zalet".

pozdrawiam
mario

30 Data: Pa?dziernik 15 2010 10:53:44
Temat: Re: silniki start stop
Autor: kamil 

"Mario"  wrote in message

Wcale nie trzeba, a nawet przyjemnie stojac w korku nie sluchac klekotu
smierdziucha. ;)

Ok, nie będę się z Tobą sprzeczał bo jak pisałem, autko miałem tylko na jeden dzień więc może nie poznałem niuansów obsługi i nie dostrzegłem wszystkich jego "zalet".

Nie mowie, ze wszyscy maja ten system lubic, ale mozna kupic bez po prostu, ewentualnie wylaczyc.




Pozdrawiam
Kamil

31 Data: Pa?dziernik 15 2010 23:44:17
Temat: Re: silniki start stop
Autor: Mario 

W dniu 2010-10-15 11:53, kamil pisze:

"Mario"  wrote in message
Wcale nie trzeba, a nawet przyjemnie stojac w korku nie sluchac klekotu
smierdziucha. ;)

Ok, nie będę się z Tobą sprzeczał bo jak pisałem, autko miałem tylko
na jeden dzień więc może nie poznałem niuansów obsługi i nie
dostrzegłem wszystkich jego "zalet".

Nie mowie, ze wszyscy maja ten system lubic, ale mozna kupic bez po
prostu, ewentualnie wylaczyc.

Tak, ja dodam jeszcze że każdy kto ma dylemat warto/nie warto powinien sam osobiście pojeździć takim wynalazkiem a nie opierać się jedynie na opinii ludzi bo tak się nie da :-) i nieważne czy chodzi o "start&stop" czy inne "ficzery".

pozdrawiam
mario

32 Data: Pa?dziernik 15 2010 12:29:12
Temat: Re: silniki start stop
Autor: Mariusz Chwalba 

On Fri, 15 Oct 2010 11:42:40 +0200, kamil  wrote:

Przypuszczam że tak, ale dostałem do autko w firmie do testów na 1  dzień i nie miałem czasu wczytywać się w instrukcję.
Ale poza tym miałem w niej wyczytać jak to wyłączyć? :-) Po co mi GÓWNO  które niezwłocznie trzeba wyłączyć ;-)

Wcale nie trzeba, a nawet przyjemnie stojac w korku nie sluchac klekotu  smierdziucha. ;)

A klimatyzacja wtedy działa?

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

33 Data: Pa?dziernik 15 2010 11:49:35
Temat: Re: silniki start stop
Autor: kamil 



"Mariusz Chwalba"  wrote in message

On Fri, 15 Oct 2010 11:42:40 +0200, kamil  wrote:

Przypuszczam że tak, ale dostałem do autko w firmie do testów na 1 dzień i nie miałem czasu wczytywać się w instrukcję.
Ale poza tym miałem w niej wyczytać jak to wyłączyć? :-) Po co mi GÓWNO które niezwłocznie trzeba wyłączyć ;-)

Wcale nie trzeba, a nawet przyjemnie stojac w korku nie sluchac klekotu smierdziucha. ;)

A klimatyzacja wtedy działa?

Dzialala.

Pozdrawiam
Kamil

34 Data: Pa?dziernik 15 2010 12:53:13
Temat: Re: silniki start stop
Autor: Arek (G) 

W dniu 2010-10-15 11:38, Mario pisze:

Przypuszczam, że instrukcja obsługi pomogła by rozwiązać ten problem a
także wiele innych.

A.
Przypuszczam że tak, ale dostałem do autko w firmie do testów na 1 dzień
i nie miałem czasu wczytywać się w instrukcję.
Ale poza tym miałem w niej wyczytać jak to wyłączyć? :-) Po co mi GÓWNO
które niezwłocznie trzeba wyłączyć ;-)


Nie mam pojęcia jak to jest, ale być może coś tam w komputerze się ustawia, może są różne tryby pracy itp. Nie wiedząc jakie to ma możliwości napisałeś, że to jest do dupy:)

To tak jakby osoba która nigdy nie używała skrzyni manualnej, wsiadła do takiego samochodu wrzuciła jedynkę i potem operowała tylko gazem. Po czym stwierdziła by, że samochód marki x, jest do dupy bo strasznie wolno jeździ, głośno pracuje, przegrzewa się, dużo pali itp.

A.

35 Data: Pa?dziernik 15 2010 23:40:12
Temat: Re: silniki start stop
Autor: Mario 

W dniu 2010-10-15 12:53, Arek (G) pisze:

W dniu 2010-10-15 11:38, Mario pisze:

Przypuszczam, że instrukcja obsługi pomogła by rozwiązać ten problem a
także wiele innych.

A.
Przypuszczam że tak, ale dostałem do autko w firmie do testów na 1 dzień
i nie miałem czasu wczytywać się w instrukcję.
Ale poza tym miałem w niej wyczytać jak to wyłączyć? :-) Po co mi GÓWNO
które niezwłocznie trzeba wyłączyć ;-)


Nie mam pojęcia jak to jest, ale być może coś tam w komputerze się
ustawia, może są różne tryby pracy itp. Nie wiedząc jakie to ma
możliwości napisałeś, że to jest do dupy:)

To tak jakby osoba która nigdy nie używała skrzyni manualnej, wsiadła do
takiego samochodu wrzuciła jedynkę i potem operowała tylko gazem. Po
czym stwierdziła by, że samochód marki x, jest do dupy bo strasznie
wolno jeździ, głośno pracuje, przegrzewa się, dużo pali itp.

A.

Bez przesady z tym porównaniem do skrzyni biegów :-).
Jak pisałem też Kamilowi, przyznaję że czegoś może nie "obczaiłem".
A nie jestem fanem bmw więc nie zamierzam kupować i zgłębiać jego tajników :-).

pozdrawiam
mario

36 Data: Pa?dziernik 14 2010 16:20:51
Temat: Re: silniki start stop
Autor: Robert Rędziak 

On Thu, 14 Oct 2010 14:04:29 +0200, Mario  wrote:

Reasumując, straszne to wkurzające gówno i nie chciałbym mieć tego w
samochodzie.

 A co? Nie mogłeś podpalić małolata w golfie obok donośnym
 wrum-wrum? ;>

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

37 Data: Pa?dziernik 14 2010 22:09:26
Temat: Re: silniki start stop
Autor: Mario 

W dniu 2010-10-14 18:20, Robert Rędziak pisze:

On Thu, 14 Oct 2010 14:04:29 +0200,   wrote:

Reasumując, straszne to wkurzające gówno i nie chciałbym mieć tego w
samochodzie.

  A co? Nie mogłeś podpalić małolata w golfie obok donośnym
  wrum-wrum? ;>

  r.
Nie mierz innych swoją miarą :-P

mario

38 Data: Pa?dziernik 15 2010 23:55:41
Temat: Re: silniki start stop
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2010-10-14 14:04, Mario pisze:

Reasumując, straszne to wkurzające gówno i nie chciałbym mieć tego w
samochodzie.

Raczej nie będzie wyboru.
Któraś z przyszłych norm EURO ma wymagać emisji CO2 na postoju na poziomie zero.

39 Data: Pa?dziernik 18 2010 10:41:24
Temat: Re: silniki start stop
Autor: Mario 

W dniu 2010-10-15 23:55, Tomasz Pyra pisze:

W dniu 2010-10-14 14:04, Mario pisze:

Reasumując, straszne to wkurzające gówno i nie chciałbym mieć tego w
samochodzie.

Raczej nie będzie wyboru.
Któraś z przyszłych norm EURO ma wymagać emisji CO2 na postoju na
poziomie zero.

ok, ale pod warunkiem że będzie przymus kupowania/posiadania tylko nowego samochodu ;-)

pozdrawiam
mario

40 Data: Pa?dziernik 18 2010 22:48:51
Temat: Re: silniki start stop
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2010-10-18 10:41, Mario pisze:

W dniu 2010-10-15 23:55, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2010-10-14 14:04, Mario pisze:

Reasumując, straszne to wkurzające gówno i nie chciałbym mieć tego w
samochodzie.

Raczej nie będzie wyboru.
Któraś z przyszłych norm EURO ma wymagać emisji CO2 na postoju na
poziomie zero.

ok, ale pod warunkiem że będzie przymus kupowania/posiadania tylko
nowego samochodu ;-)

Pogadamy za 15 lat ;)

41 Data: Pa?dziernik 14 2010 09:07:44
Temat: Re: silniki start stop
Autor: AL 

sulima pisze:

czy oprocz dwoch modeli fiata punto evo sa obecnie jakies inne dostepne

od paru lat c3 (na 100%) - nawet spotkalem takie na drodze - silnik gasl (uciszal sie) w momencie gdy stalo na czerwonym.

Jak to w praktyce wyglada - to sie nie wypowiem, gdyz trzebaby takim jezdzic na codzien. Marketoidy zas twierdza, ze to daje oszczednosci.


--
pozdr
Adam (AL)
TG

42 Data: Pa?dziernik 14 2010 09:09:29
Temat: Re: silniki start stop
Autor: AL 

AL pisze:

sulima pisze:
czy oprocz dwoch modeli fiata punto evo sa obecnie jakies inne dostepne

od paru lat c3 (na 100%) - nawet spotkalem takie na drodze - silnik gasl (uciszal sie) w momencie gdy stalo na czerwonym.

Jak to w praktyce wyglada - to sie nie wypowiem, gdyz trzebaby takim jezdzic na codzien. Marketoidy zas twierdza, ze to daje oszczednosci.


i opis warunkow, w jakich ten system sie aktywuje
http://www.motonews.pl/citroen/news-657-debiut-modelu-c3-z-systemem-stop-start.html

--
pozdr
Adam (AL)
TG

43 Data: Pa?dziernik 14 2010 11:54:24
Temat: Re: silniki start stop
Autor: Konrad L 

IMO mikra oszczednosc paliwa, a dodatkowy zarobek producentow...
Juz widze na jakich czesciach zarobia:
- turbiny -> zatrzymanie chlodzenia
- koła dwumasowe -> rozpadaja sie od normlanej eksploatacji, a co dopiero o gaszenia i zapalania co chwile
- rozrusznki
- poduszki silnika

44 Data: Pa?dziernik 14 2010 12:44:29
Temat: Re: silniki start stop
Autor: Michał Gut 

przesadzasz. poduchy sie koncza zazwyczaj z powodu konczenia sie gumy (parcenie).
rozruszniki sa tam ciut inne i co mu za roznica czy bedzie krecil 2x czesciej czy nie. to go nie zamorduje. Bendix i owszem ale gdzies czytalem ze sa one zintegrowane z alternatorem (wiec bendixa nie ma). caly czas sie kreca.
Dwumasa ci sie nie rozpadnie od uruchamiania silnika.... a turbiny pewnie sa zabezpieczone w jakis sposob

45 Data: Pa?dziernik 14 2010 12:53:31
Temat: Re: silniki start stop
Autor: juhass 

W dniu 2010-10-14 11:54, Konrad L pisze:

IMO mikra oszczednosc paliwa, a dodatkowy zarobek producentow...
Juz widze na jakich czesciach zarobia:
- turbiny -> zatrzymanie chlodzenia
- koła dwumasowe -> rozpadaja sie od normlanej eksploatacji, a co
dopiero o gaszenia i zapalania co chwile
- rozrusznki
- poduszki silnika


- akumulatory

--
Pozdrawiam:
juhass

46 Data: Pa?dziernik 14 2010 12:11:33
Temat: Re: silniki start stop
Autor: kamil 



"juhass"  wrote in message

W dniu 2010-10-14 11:54, Konrad L pisze:
IMO mikra oszczednosc paliwa, a dodatkowy zarobek producentow...
Juz widze na jakich czesciach zarobia:
- turbiny -> zatrzymanie chlodzenia
- koła dwumasowe -> rozpadaja sie od normlanej eksploatacji, a co
dopiero o gaszenia i zapalania co chwile
- rozrusznki
- poduszki silnika


- akumulatory


Spisek jak nic.


Pozdrawiam
Kamil

47 Data: Pa?dziernik 14 2010 13:36:07
Temat: Re: silniki start stop
Autor: Konrad L 

  > Spisek jak nic.

Jaki tam spisek... biznes producenta + zadowolenie klienta ze mu auto o 0,2 l mniej pali :)

48 Data: Pa?dziernik 14 2010 12:38:07
Temat: Re: silniki start stop
Autor: Waldek Godel 

Dnia Thu, 14 Oct 2010 13:36:07 +0200, Konrad L napisał(a):

  > Spisek jak nic.

Jaki tam spisek... biznes producenta + zadowolenie klienta ze mu auto o
0,2 l mniej pali :)

OIDP to ta funkcja jest wyłączalna przez użytkownika, więc nikt nikogo nie
zmusza

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

49 Data: Pa?dziernik 15 2010 10:31:51
Temat: Re: silniki start stop
Autor: Sebastian Kaliszewski 

juhass wrote:

W dniu 2010-10-14 11:54, Konrad L pisze:
IMO mikra oszczednosc paliwa, a dodatkowy zarobek producentow...
Juz widze na jakich czesciach zarobia:
- turbiny -> zatrzymanie chlodzenia
- koła dwumasowe -> rozpadaja sie od normlanej eksploatacji, a co
dopiero o gaszenia i zapalania co chwile
- rozrusznki
- poduszki silnika


- akumulatory


To trzeba dobry akumulator założyć a nie badziew jakiś... Oczywiście dobry jest droższy.

\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

50 Data: Pa?dziernik 14 2010 14:04:26
Temat: Re: silniki start stop
Autor: kacyba 


mam mazde 3 2.0 benzyna z takim systemem. jak kupowałem to miałem
obiekcje-myslalem ze bedzie mnie denerwowalo gasniecie na swiatlach i w
jakis sposob mnie spowolnialo...a teraz??teraz to caly czas jezdze z tym
i-stopem wlaczonym i nie przeszkadza to w niczym. podjezdzam na swiatla
hamuje wrzycam na luc i silnik gasnie, zapala sie pomiaranczowe - wciskam
sprzeglo silnik startuje wrzucam jedynke i jade, zadnych opoznien...

silniki start stop



Grupy dyskusyjne