Pomóżcie!
Czy mógłby mi ktoś napisać, co sięstało ze skrzynią biegów w moim Lanosie? Otóż biegi: 3, 4 i 5 "wchodzą" bez problemu, natomiast 1. i 2. nie mogę (tak jakbym napotykał 'ścianę' próbując przełożyć lewarek w ich kierunku). ALE kiedy tylko podniosę wajchę tak jak się podnosi do wstecznego, to 1. i 2. bieg wchodzą i działają. Czyli żeby włączyć 'jedynkę' albo 'dwójkę' muszę podnosić wajchę od wstecznego. Jak się łatwo domyśleć - wstecznego w ogóle nie mam... :-(((
No i przy okazji polećcie, proszę, jakiś _solidny_ warsztat specjalizujący się w skrzyniach (w DC).
Pozdr
pwz
--
Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/
2 |
Data: Luty 21 2008 15:20:41 |
Temat: Re: skrzynia biegów - wariacje |
Autor: Janusz |
ja bym obstawiał uszkodzenie mechanizmu zmiany biegów a nie skrzyni
miałem tak w cienkim nie wiem jak jest w lanosie
Pozdrawiam
Janusz Brela
3 |
Data: Luty 21 2008 15:41:03 | Temat: Re: skrzynia biegów - wariacje | Autor: pwz |
Dnia 21-02-2008 o 15:20:41 Janusz napisał(a):
ja bym obstawiaÂł uszkodzenie mechanizmu zmiany biegów a nie skrzyni
miaÂłem tak w cienkim nie wiem jak jest w lanosie
No właĹnie też tak mi siÄ wydaje. Zwłaszcza, że skrzynia chodzi cicho i spokojnie, jeżeli już siÄ włoży bieg, to auto jedzie jak trzeba. Zmiana czy w ogóle włÄ
czenie biegu to katorga.
pwz
--
Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/
4 |
Data: Luty 21 2008 16:59:35 | Temat: Re: skrzynia biegów - wariacje | Autor: J.F. |
On Thu, 21 Feb 2008 14:48:23 +0100, pwz wrote:
Czy mógłby mi ktoś napisać, co sięstało ze skrzynią biegów w moim Lanosie?
Otóż biegi: 3, 4 i 5 "wchodzą" bez problemu, natomiast 1. i 2. nie mogę
(tak jakbym napotykał 'ścianę' próbując przełożyć lewarek w ich kierunku).
ALE kiedy tylko podniosę wajchę tak jak się podnosi do wstecznego, to 1. i
2. bieg wchodzą i działają. Czyli żeby włączyć 'jedynkę' albo 'dwójkę'
muszę podnosić wajchę od wstecznego. Jak się łatwo domyśleć - wstecznego w
ogóle nie mam... :-(((
No i przy okazji polećcie, proszę, jakiś _solidny_ warsztat specjalizujący
się w skrzyniach (w DC).
Na oko to nie w skrzyni problem, tylko w przeniesieniu napedu z wajchy
do skrzyni. Powinien sobie z tym kazdy poradzic, tylko niech za duzo
nie kombinuje .
J.
5 |
Data: Luty 21 2008 18:33:13 | Temat: Re: skrzynia biegów - wariacje | Autor: krzyss |
pwz pisze:
Pomóżcie!
Czy mógłby mi ktoś napisać, co sięstało ze skrzynią biegów w moim Lanosie? Otóż biegi: 3, 4 i 5 "wchodzą" bez problemu, natomiast 1. i 2. nie mogę (tak jakbym napotykał 'ścianę' próbując przełożyć lewarek w ich kierunku). ALE kiedy tylko podniosę wajchę tak jak się podnosi do wstecznego, to 1. i 2. bieg wchodzą i działają. Czyli żeby włączyć 'jedynkę' albo 'dwójkę' muszę podnosić wajchę od wstecznego. Jak się łatwo domyśleć - wstecznego w ogóle nie mam... :-(((
No i przy okazji polećcie, proszę, jakiś _solidny_ warsztat specjalizujący się w skrzyniach (w DC).
Jezeli jest tak jak w TICO :-)
to nie masz sie czego bac, lewarek jest na takiej gumie i metalu i to jest ze soba zgalwanizowane, jak u mnie puscilo to lewarek poszedl ok 1-2cm do dolu i byly identyczne objawy.
Naprawa cos kolo 50-100zl.
--
**** krzyss vel Qkill ****
===-- - A3 TDI -- -===
==-- Traktor w Budyniu -- ==
6 |
Data: Luty 21 2008 22:16:41 | Temat: Re: skrzynia biegów - wariacje | Autor: RoMan Mandziejewicz |
Hello pwz,
Thursday, February 21, 2008, 2:48:23 PM, you wrote:
Czy mógłby mi ktoś napisać, co sięstało ze skrzynią biegów w moim Lanosie?
Otóż biegi: 3, 4 i 5 "wchodzą" bez problemu, natomiast 1. i 2. nie mogę
(tak jakbym napotykał 'ścianę' próbując przełożyć lewarek w ich kierunku).
ALE kiedy tylko podniosę wajchę tak jak się podnosi do wstecznego, to 1. i
2. bieg wchodzą i działają. Czyli żeby włączyć 'jedynkę' albo 'dwójkę'
muszę podnosić wajchę od wstecznego. Jak się łatwo domyśleć - wstecznego w
ogóle nie mam... :-(((
No i przy okazji polećcie, proszę, jakiś _solidny_ warsztat specjalizujący
się w skrzyniach (w DC).
Nie potrzebujesz fachowca od skrzyń ale od ustawienia drążka zmiany
biegów. W obudowie drążka są specjalne otwory na pręty, którymi
unieruchamia się drążek na czas regulacji i z kanału trzeba poluzować
a potem dokręcić śruby. 3 minuty dla fachowca mającego odpowiednie
narzędzia.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)
7 |
Data: Luty 22 2008 10:10:36 | Temat: warsztat w DC [bylo: skrzynia biegów - wariacje] | Autor: pwz |
Dnia 21-02-2008 o 22:16:41 RoMan Mandziejewicz napisał:
Nie potrzebujesz fachowca od skrzyń ale od ustawienia drążka zmiany
biegów. W obudowie drążka są specjalne otwory na pręty, którymi
unieruchamia się drążek na czas regulacji i z kanału trzeba poluzować
a potem dokręcić śruby. 3 minuty dla fachowca mającego odpowiednie
narzędzia.
Doskonale, dzięki - poprawiłeś mi humor. Mam nadzieję, że w warsztacie, do którego wstawiłem przed chwilą auto nie będą chcieli wymieniać całej skrzyni (mają zatelefonować, jak mechanik zejdzie z innego samochodu i zabierze się za mój) ;-) A jeżeli będą chcieli - to dokąd mam pojechać? Poleci ktoś z BiSwK _rzetelny_ warsztat w DC? Zapłacę tyle, ile mi każą, ale naprawdę chciałbym mieć pewność, że zapłaciłem za to, za co trzeba, a nie za (wykonane, albo i nie) zbędne operacje...
Pozdr
pwz
--
Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/
8 |
Data: Luty 22 2008 11:53:06 | Temat: Re: warsztat w DC [bylo: skrzynia biegów - wariacje] | Autor: Krzysiek Kielczewski |
Sami popatrzcie co *pwz* napisał:
zabierze się za mój) ;-) A jeżeli będą chcieli - to dokąd mam pojechać?
Poleci ktoś z BiSwK _rzetelny_ warsztat w DC? Zapłacę tyle, ile mi każą,
ale naprawdę chciałbym mieć pewność, że zapłaciłem za to, za co trzeba, a
nie za (wykonane, albo i nie) zbędne operacje...
Odezwij się do mnie na priva.
Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski
9 |
Data: Luty 22 2008 17:05:29 | Temat: Re: warsztat w DC [bylo: skrzynia biegów - wariacje] | Autor: pwz |
Dnia 22-02-2008 o 11:53:06 Krzysiek Kielczewski napisał(a):
Poleci ktoś z BiSwK _rzetelny_ warsztat w DC? Zapłacę tyle, ile mi każą,
ale naprawdę chciałbym mieć pewność, że zapłaciłem za to, za co trzeba, a
nie za (wykonane, albo i nie) zbędne operacje...
Odezwij się do mnie na priva.
Dzięki, ale już zdążyłem naprawić w warsztacie, w którym zazwyczaj wykonuję co grubsze naprawy. Nie byłem ich pewien, ale wygląda na to, że jest OK - dla potomności: wymiana mechanizmu zmiany biegów. Mechanizm: 128zł, robocizna: 60zł. Tylko nie piszczcie, że drogo, bo się rozpłaczę. Pamiętać też trzeba, że to DC...
Tak czy owak - dziękuję wszystkim za pomoc w tym wątku :-)
pwz
--
Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/
10 |
Data: Luty 22 2008 20:05:48 | Temat: Re: warsztat w DC [bylo: skrzynia biegów - wariacje] | Autor: Krzysiek Kielczewski |
Sami popatrzcie co *pwz* napisał:
Poleci ktoś z BiSwK _rzetelny_ warsztat w DC? Zapłacę tyle, ile mi każą,
ale naprawdę chciałbym mieć pewność, że zapłaciłem za to, za co trzeba,
a
nie za (wykonane, albo i nie) zbędne operacje...
Odezwij się do mnie na priva.
Dzięki, ale już zdążyłem naprawić w warsztacie, w którym zazwyczaj
wykonuję co grubsze naprawy. Nie byłem ich pewien, ale wygląda na to, że
jest OK - dla potomności: wymiana mechanizmu zmiany biegów. Mechanizm:
128zł, robocizna: 60zł. Tylko nie piszczcie, że drogo, bo się rozpłaczę.
Pamiętać też trzeba, że to DC...
Część drogo, naprawa uczciwie.
Pozdrwaiam,
Krzysiek Kiełczewski
| | | | | | | | |