Grupy dyskusyjne   »   sonda lambda (podrzewana)

sonda lambda (podrzewana)



1 Data: Kwiecien 06 2007 14:17:11
Temat: sonda lambda (podrzewana)
Autor: proletaryat 

jaka jest roznica miedzy zwykla uniwersalna a podgrzewana ?

--
Rover 620 Si, 97



2 Data: Kwiecien 06 2007 15:42:52
Temat: Re: sonda lambda (podrzewana)
Autor: R. 

proletaryat napisał(a):

jaka jest roznica miedzy zwykla uniwersalna a podgrzewana ?


oprocz ilości kabelkow ta podgrzewana jest szybciej gotowa do normalnej pracy :-P

--
          Pozdrawiam R. ;-)  giegie:7063613
            >>>> http://rmazurek.com <<<<
            rmazurek |::@::| rmazurek.com
PMS+ PJ- S++ p M+ W P+ P:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T++ W- CB
____________________________________________________________________
Sprzedam Opel Vectra A '91 B+G 3600PLN >> info_@ http://rmazurek.com

3 Data: Kwiecien 06 2007 14:48:23
Temat: Re: sonda lambda (podrzewana)
Autor: proletaryat 

R. napisał(a):

oprocz ilości kabelkow ta podgrzewana jest szybciej gotowa do normalnej
pracy :-P

tzn jak szybciej ? 1-2 minuty ? bo czy to jest warte dania 200 pln wiecej ?

--
Rover 620 Si, 97

4 Data: Kwiecien 06 2007 15:53:55
Temat: Re: sonda lambda (podrzewana)
Autor: R. 

proletaryat napisał(a):

tzn jak szybciej ? 1-2 minuty ? bo czy to jest warte dania 200 pln wiecej ?

nie. IMHO az takigo czasu to onanie potrzebuje.. to raczej sie w sekundach liczy... kilka sekund...

--
          Pozdrawiam R. ;-)  giegie:7063613
            >>>> http://rmazurek.com <<<<
            rmazurek |::@::| rmazurek.com
PMS+ PJ- S++ p M+ W P+ P:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T++ W- CB
____________________________________________________________________
Sprzedam Opel Vectra A '91 B+G 3600PLN >> info_@ http://rmazurek.com

5 Data: Kwiecien 06 2007 15:57:25
Temat: Re: sonda lambda (podrzewana)
Autor: R. 

R. napisał(a):

proletaryat napisał(a):
tzn jak szybciej ? 1-2 minuty ? bo czy to jest warte dania 200 pln wiecej ?

nie. IMHO az takigo czasu to onanie potrzebuje.. to raczej sie w sekundach liczy... kilka sekund...

pamietaj ze jesli sonda bedzie sie dluzej nagrzewala komputer moze pokazać bledy


--
          Pozdrawiam R. ;-)  giegie:7063613
            >>>> http://rmazurek.com <<<<
            rmazurek |::@::| rmazurek.com
PMS+ PJ- S++ p M+ W P+ P:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T++ W- CB
____________________________________________________________________
Sprzedam Opel Vectra A '91 B+G 3600PLN >> info_@ http://rmazurek.com

6 Data: Kwiecien 06 2007 15:10:49
Temat: Re: sonda lambda (podrzewana)
Autor: proletaryat 

R. napisał(a):

pamietaj ze jesli sonda bedzie sie dluzej nagrzewala komputer moze pokazać
bledy

wlasnie mi o tym mowil szefu, ze mozliwe ze bede jezdzic z zapalona
kontrolka silnika

--
Rover 620 Si, 97

7 Data: Kwiecien 06 2007 16:16:31
Temat: Re: sonda lambda (podrzewana)
Autor: Filip 

R. wrote:

nie. IMHO az takigo czasu to onanie potrzebuje.. to raczej sie w sekundach liczy... kilka sekund...

Co za bzdura.
Sonda lambda wytwarza napiecie, gdy osiaga temp pracy ok 300 stopni i w celu skrocenia do kilku sekund oczekiwania na prace sondy w jej korpusie umieszcza sie grzalke. Dzieki temu zaczyna pracowac juz po 20-30 sekundach po uruchomieniu pojazdu.
Najwyzsza wydajnosc osiaga w temp ok. 500-600 stopni i jest wytrzymala do okolo 900-950 stopni. Spotkalem sie z teoria, ze powinno sie od czasu do czasu przeczyscic sonde, bo osad zakloca jej prace.
Jest to bzdura. Wysoka temp dziala na sonde samoczyszczaco, wiec czyszczenie jej to moim skromnym zdaniem totalna bzdura. Ale sa fachowcy i pseudo fachowcy, ktorzy wciskaja klientom takie bzdury, zeby tylko zarobic pare zlotych, czesto niemale pieniadze... Im wyzsza temp, tym proces czyszczenia jest bardzo efektywny. Przy temp 600 stopni wymaga okolo 4 godzin, ale przy temp 800 stopni, zaledwie 10 minut.

Nieprawidlowe dzialanie sondy cechuje sie, np.: zwiekszonym zuzyciem paliwa, czarny dym wydzielajacy sie z rury wydechowej, nierownomierna praca silnika, jakimis tam osadami na rurze wydechowej i nieprawidlowymi parametrami podczas badan emisji spalin.



--
/Pozdrawiam, Filip/
oooo 6_V6 Tiptronic - :)         | www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm | http://tinyurl.com/fhpfn
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

8 Data: Kwiecien 06 2007 17:53:19
Temat: Re: sonda lambda (podrzewana)
Autor: Boombastic 

Nieprawidlowe dzialanie sondy cechuje sie, np.: zwiekszonym zuzyciem
paliwa, czarny dym wydzielajacy sie z rury wydechowej, nierownomierna
praca silnika, jakimis tam osadami na rurze wydechowej i nieprawidlowymi
parametrami podczas badan emisji spalin.

Bajki powielane przez producentów sond. Ja teraz mam walnieta lambde, zero
dymienia, silnik pracuje jak zloto, brak róznicy w spalaniu, tylko wkurza
lampka check engine.

9 Data: Kwiecien 10 2007 16:03:18
Temat: Re: sonda lambda (podrzewana)
Autor: PAndy 


"Boombastic"  wrote in message

Bajki powielane przez producentów sond. Ja teraz mam walnieta lambde, zero dymienia, silnik pracuje jak zloto, brak róznicy w spalaniu, tylko wkurza lampka check engine.

LOS Mode On...

10 Data: Kwiecien 06 2007 16:17:27
Temat: Re: sonda lambda (podrzewana)
Autor: Alti 


Użytkownik "proletaryat"  napisał w wiadomości

jaka jest roznica miedzy zwykla uniwersalna a podgrzewana ?

Uniwersalne 4 przewodowe zawsze są podgrzewane, więc twoje pytanie brzmi tak
jak:
jaka jest różnica pomiędzy pomiedzy zwykłą książką a książką z okładką.
Natomiast jeżeli pytasz o różnice między lambdą uniwersalną a dedykowaną do
konkretnego modelu samochodu to róznica najczęściej sprowadza się do
długości kabla i oryginalnej wtyczki. Jest to o tyle wygodniejsze gdyż kabli
lambdowych się nie lutuje (tylko zaciska). Jeżeli masz lambde boscha
uniwersalną ze specjalną wtyczką do zaciskania to spokojnie można wstawiać.
Wojtek

11 Data: Kwiecien 06 2007 16:25:18
Temat: Re: sonda lambda (podrzewana)
Autor: Filip 

Alti wrote:

Uniwersalne 4 przewodowe zawsze są podgrzewane,

Zgadza sie.

3 przewodowe niektore tez.

Natomiast jeżeli pytasz o różnice między lambdą uniwersalną a dedykowaną do konkretnego modelu samochodu to róznica najczęściej sprowadza się do długości kabla i oryginalnej wtyczki.

A spotkales sie z przypadkiem, ze podrobka albo uniwersalna nie dziala prawidlowo, tylko oryginalna?

Jest to o tyle wygodniejsze gdyż kabli lambdowych się nie lutuje (tylko zaciska). Jeżeli masz lambde boscha uniwersalną ze specjalną wtyczką do zaciskania to spokojnie można wstawiać.

Pod warunkiem, ze sie ma zaciskarke, a nie kombinerki czy wlasne zeby.
Tu akurat sie bawilem z sonda u ojca w aucie, fotki jak nie nalezy zaciskac (zebami), a jak powinno to sie robic profesjonalnie:
http://www.wikings.pl/~kafar/pms/sonda/

Nalezy tez pamietac, zeby nie wywalac starej sondy, tylko przeciac kable przy samej sondzie i sciagnac specjalna koszulke z kabli, ktora jest odporna na temperatury. Bo niestety takiej koszulki nie oferuja w sondach uniwersalnych.


--
/Pozdrawiam, Filip/
oooo 6_V6 Tiptronic - :)         | www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm | http://tinyurl.com/fhpfn
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

12 Data: Kwiecien 10 2007 16:59:13
Temat: Re: sonda lambda (podrzewana)
Autor: Sławek  

Alti  napisał(a):

kabli
lambdowych się nie lutuje (tylko zaciska).

A dla czego nie można lutować?
Pytam tak z ciekawości

Pozdrawiam

--

Sławek
Pandzina i Hondzina :)


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

sonda lambda (podrzewana)



Grupy dyskusyjne