Grupy dyskusyjne   »   [vectra a] spadek mocy

[vectra a] spadek mocy



1 Data: Listopad 22 2010 13:06:13
Temat: [vectra a] spadek mocy
Autor: butterfly 

Witam
Od jakiegoś czasu obserwuję wyczuwalny spadek mocy. Zapewne NIE jest to związane z paliwem, filtrami itd gdyż zostały one wymienione a spadek mocy obserwuję zarówno podczas jazdy na gazie jak i na benzynie. Wwymieniłem kable, świece i tłumiki (środkowy i końcowy). Zawór EGR - zaślepiony. Ciśnienie na cylindrach jednakowe - ok 14.
Gdzie szukać przyczyn?. Praktycznie rozpędzenie Vectrydo prędkości powyżej 120 jest niemożliwe a jesli juz to na bardzo długim odcinku. Jakis czas temu wyskoczyło mi kilka razy check engine ale wówczas kodów błędu nie sczytałem i juz ich nie ma.:(
Nie zauwazyłem też jakiegoś znaczącego zwiększenia zużycia paliwa.. Chyba przy ruszaniu odczucie mam takie jakby ciut szarpało.
Co dalej? Sonda?.



2 Data: Listopad 22 2010 04:22:44
Temat: Re: spadek mocy
Autor: Mateusz 

Ja się tam nie znam ale sprawdziłbym jeszcze przepustnicę i sondę.
Sondę można łatwo i szybko samemu przemierzyć omomierzem.

3 Data: Listopad 22 2010 22:40:29
Temat: Re: [vectra a] spadek mocy
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2010-11-22 13:06, butterfly pisze:

Witam
Od jakiegoś czasu obserwuję wyczuwalny spadek mocy. Zapewne NIE jest to
związane z paliwem, filtrami itd gdyż zostały one wymienione a spadek
mocy obserwuję zarówno podczas jazdy na gazie jak i na benzynie.
Wwymieniłem kable, świece i tłumiki (środkowy i końcowy). Zawór EGR -
zaślepiony. Ciśnienie na cylindrach jednakowe - ok 14.
Gdzie szukać przyczyn?.

W tym modelu to chyba lubi paść czujnik położenia przepustnicy - w niektórych silnikach dostępny osobno, w niektórych razem z przepustnicą, ale nie pamiętam jak się wtedy zachowuje check engine.

Jeżeli chodzi o sondę, to ta raczej daje efekty jak silnik pracuje na biegu jałowym, albo pod stałym obciążeniem.
Jeżeli byłby to problem adaptacji spowodowany uszkodzeniem sondy, to przy takich silnych objawach check engine raczej zapaliłby się na stałe.
Adaptacje pewnie też się da skasować odłączając na pół godziny akumulator.

Zacząłbym od sprawdzenia czy rozrząd się nie przestawił.

A potem sprawność układu mierzącego ilość powietrza przez sprawdzenie AFR na stacji diagnostycznej - wtedy podejrzane są czujnik położenia przepustnicy, czujnik podciśnienia w kolektorze i czujnik temperatury powietrza (jeżeli jest).

Z układu WN została Ci jeszcze cewka - ale to by raczej objawiało się niepaleniem na wszystkie cylindry i byłoby słychać.

Bo reszta już jest zdublowana w instalacji LPG.

[vectra a] spadek mocy



Grupy dyskusyjne