"Jacek R." wrote in message
Czy szukac juz sobie nowej glowicy,
Raczej tak. Głowice w T4 2.4D "nie lubią" spawania i często w krótkim czasie
pękają ponownie.
.......slyszalem,ze od passata bedzie
pasowac?
Od Passata napewno nie, ponieważ nigdy nie montowano silników 2.4.
Co może byc przyczyną pękania glowic?
W 2.4D najczęściej "wystarczy" zmęczenie materiału. Taki już mają "urok".
Czy mogły to spowodowac wyrazne odgniecenia zaworów na tlokach?
Mogło, jak najbardziej mogło ale "samoistne" pękniecie akurat w tym
motorze - jest równie prawdopodobne.
Ile mozna jeszcze na takiej glowicy pojezdzic?aby nie narazac sie ponownie
koszty jej wymiany.
pzdr
Raz "przemęczona" głowica w 2.4D nie wróży bezawaryjnej eksploatacji.
"Musisz" znaleźć szczelną i nigdy nie spawaną głowicę - wtedy będziesz
jeździł "bez końca". Ten silnik jest "na wieki" ale tylko pod warunkiem, że
nie będzie się "przegrzewał". Chodzi o unikanie pokonywania długich odcinków
"z butem w podłodze", szczególnie pod pełnym obciążeniem i/albo z przyczepą.
Alternatywą jest przekładka na silnik 1.9D lub 1.9TD.
Piotr
5 |
Data: Grudzien 01 2006 13:52:01 |
Temat: Re: spawana glowica w T4,co robic? |
Autor: Miki |
W trakcie remontu silniczka w mojej t4/2,4D/91r
mechanik stwierdzil ze glowica byla niedawno spawana ,
o czym poprzedni wlasciciel nie poinformowal mnie oczywiscie,
pewnie dlatego auto mi ''okazjonalnie'' sprzedal:( .
Narazie wstrzymalem prace nad silnikiem,bo nie wiem co robic
Czy szukac juz sobie nowej glowicy,......slyszalem,ze od passata bedzie
pasowac?
AFAIK to twój silnik ma 5 cylindrów w rzędzie
Od Passata to raczej nie będzie pasował, ale może coś by się dało
przerobić.. :-))
Co może byc przyczyną pękania glowic?
Czy mogły to spowodowac wyrazne odgniecenia zaworów na tlokach?
Żle ustawiony rozrząd albo za mocno splanowana głowica - tłoki waliły w
zawory.
Ile mozna jeszcze na takiej glowicy pojezdzic?aby nie narazac sie ponownie
koszty jej wymiany.
To że jest spawana jeszcze jej nie dyskwalifikuje.
Musi być równa i szczelna.
Jeśli nie jest równa (chodzi o powierzchnie przylegającą do bloku), to
niestety czeka cię wymiana, bo w dieslach nie powinno się planować głowicy.
Ale sądząc z opisu to twoja już pewnie była planowana....
Radzę Ci zastanowić się nad wymianą całego silnika na jakiś inny (np TDI -
wystarczy 1Z 90 KM).
Wyjdzie pewnie podobny koszt co remont, a będziesz miał nowszy silnik, o
porównywalnej mocy, tylko ekonomiczniejszy (nie wiem jaki masz konkretnie
silnik, ale więcej niż 90 koników to on nie ma...)
Poszukaj na Allegro
Powodzenia
Miki
6 |
Data: Grudzien 01 2006 16:23:23 | Temat: Re: spawana glowica w T4,co robic? | Autor: J_K_K |
Użytkownik "Miki" napisał w wiadomości
Radzę Ci zastanowić się nad wymianą całego silnika na jakiś inny (np TDI -
wystarczy 1Z 90 KM).
Wyjdzie pewnie podobny koszt co remont, a będziesz miał nowszy silnik, o
porównywalnej mocy, tylko ekonomiczniejszy (nie wiem jaki masz konkretnie
silnik, ale więcej niż 90 koników to on nie ma...)
Sama moc to nie wszystko w przypadku pojazdów użytkowych ...
Pzdr
JKK
7 |
Data: Grudzien 01 2006 20:21:23 | Temat: Re: spawana glowica w T4,co robic? | Autor: Miki |
Użytkownik "Miki" napisał w wiadomości
Radzę Ci zastanowić się nad wymianą całego silnika na jakiś inny (np
TDI -
wystarczy 1Z 90 KM).
Wyjdzie pewnie podobny koszt co remont, a będziesz miał nowszy silnik, o
porównywalnej mocy, tylko ekonomiczniejszy (nie wiem jaki masz konkretnie
silnik, ale więcej niż 90 koników to on nie ma...)
Sama moc to nie wszystko w przypadku pojazdów użytkowych ...
Pewnie że nie!!
Ważny jest moment i użyteczny zkres jego obrotów
a taki TDI ma większy moment i przy niższych obrotach niż 2.4d lub TD
Pozdrówka
Miki
| | |