Witam.
Przegladajac ogloszenia z samochodami czesto spotykam takie, gdzie auto jest 
juz w PL, ale jest na normalnych niemieckich blachach :
http://aqq.one.pl/~aro/c6.jpg  [16kB]
zamiast na eksportowych, tych z zoltym paskiem. Rozumiem, ze takie auto nie 
zostało wymeldowane w niemcowni. Podobnie mozna spotkac auto z rejestracja 
tego typu jak wyżej, ale nie tłoczoną z blachy, lecz wyglądającą jakby 
robiła ją firma produkująca materiały reklamowe - podkład (blacha, 
tworzywo?) jest płaski, nietłoczony, a wszystkie oznaczenia: niebieski pasek 
z litera D i numer rej. to sa zwyczajne naklejki. Ewentualnie jest to 
zwyczajny nadruk na jakims kawałku tworzywa sztucznego. W przypadku 
rejestracji "podrabianych" jest brak jakichkolwiek naklejek homologacyjnych.
Pytania mam dwa:
1. Z czym wiaze sie zakup takiego samochodu dla obu przypadkow (rej 
prawdziwa i drukowana)? Jakie dodatkowe koszty i problemy sie pojawia 
porownujac do sytuacji gdybym kupowal auto na blachach eksportowych (zolty 
pasek)?
2. Czy informacje dotyczace rejestracji zawarte tutaj:
http://www.v10.pl/prawo/Sprowadzanie,samochodu,z,Niemiec,-,procedura,200.html
sa aktualne? Artykul byl aktualny podobno pod koniec stycznia 2007, czyli 
ponad poltora roku temu.
Pozdrawiam
--  
ARO
| 2 | 
Data: Sierpien 29 2008 13:31:38 | 
| Temat: Re: sprowadzony do oplat - nie dac sie oszukac | 
| Autor: Dus  | 
Nie znam odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania. 
Powiem tylko, że za auto sprowadzone (wymeldowane w Niemczech) - trzeba w  
ciągu 5 dni od deklarowanej daty przekroczenia granicy zapłacić akcyzę - i  
pewnie o to chodzi. 
- 
Dus 
 
 | 3 | 
Data: Sierpien 29 2008 13:46:20 |  | Temat: Re: sprowadzony do oplat - nie dac sie oszukac |  | Autor: Arek Margraf  |  
 
Użytkownik "ARO"  napisał w wiadomości  
 
 Witam. 
 
Przegladajac ogloszenia z samochodami czesto spotykam takie, gdzie auto  
jest juz w PL, ale jest na normalnych niemieckich blachach : 
http://aqq.one.pl/~aro/c6.jpg  [16kB] 
zamiast na eksportowych, tych z zoltym paskiem. Rozumiem, ze takie auto  
nie 
 
Na tych z żółtym paskiem nie możesz ieździć (oficjalnie) poza D. Chyba  
chodziło ci o te z czerwonym paskiem !?
 
A.
 | 4 | 
Data: Sierpien 29 2008 14:47:31 |  | Temat: Re: sprowadzony do oplat - nie dac sie oszukac |  | Autor: omega_fan  |  
 
"Arek Margraf"  wrote in message  
 
  
Użytkownik "ARO"  napisał w wiadomości  
 
Witam. 
 
Przegladajac ogloszenia z samochodami czesto spotykam takie, gdzie auto  
jest juz w PL, ale jest na normalnych niemieckich blachach : 
http://aqq.one.pl/~aro/c6.jpg  [16kB] 
zamiast na eksportowych, tych z zoltym paskiem. Rozumiem, ze takie auto  
nie 
 
 
Na tych z żółtym paskiem nie możesz ieździć (oficjalnie) poza D. Chyba  
chodziło ci o te z czerwonym paskiem !? 
 
Kolego, nie pieprz bez sensu jak nie masz o czymś pojęcia. 
Oczywiście na żółtych tablicach (ważnych) możesz się poruszać 
w całej UE.
 | 5 | 
Data: Sierpien 29 2008 21:55:08 |  | Temat: Re: sprowadzony do oplat - nie dac sie oszukac |  | Autor: boropi  |  
Na tych z żółtym paskiem nie możesz ieździć (oficjalnie) poza D. Chyba chodziło ci o te z czerwonym paskiem !? 
 
 
Kolego, nie pieprz bez sensu jak nie masz o czymś pojęcia. 
Oczywiście na żółtych tablicach (ważnych) możesz się poruszać 
w całej UE. 
 
Być może się mylę, ale chyba jednak czerwony pasek jest eksportowy. 
Żółty to tylko na terenie niemiec i służy im np. w warsztatach żeby jechac na przegląd autem bez waznych tablic.
 
boropi
 | 6 | 
Data: Sierpien 30 2008 00:33:11 |  | Temat: Re: sprowadzony do oplat - nie dac sie oszukac |  | Autor: Krzyku  |  
29.08.2008 21:55 - boropi: 
 Na tych z żółtym paskiem nie możesz ieździć (oficjalnie) poza D. Chyba chodziło ci o te z czerwonym paskiem !? 
 
 
Kolego, nie pieprz bez sensu jak nie masz o czymś pojęcia. 
Oczywiście na żółtych tablicach (ważnych) możesz się poruszać 
w całej UE. 
 
 
Być może się mylę, ale chyba jednak czerwony pasek jest eksportowy. 
Żółty to tylko na terenie niemiec i służy im np. w warsztatach żeby jechac na przegląd autem bez waznych tablic. 
 
boropi 
 
Czerwone sa dla samochodów po wymeldowaniu w D wydawane na poruszanie się bez ograniczeń oprócz terminu na nich wybitym, żółte zaś służą do poruszania się tylko po D żeby załatwić np. przegląd czy rejestrację i dotyczy to samochodów nie zarejestrowanych w D. Taki przypadek może mieć miejsce jak np. handlarz z D ściąga auto z Włoch do Niemiec i sprzedaje je dalej. 4 lata temu nie można było na nich przejechać przez granicę, dlatego na ostatnim postoju przed przejściem były lawety które za 100zł przewoziły cie przez granicę, auto zrzucane było z lawety za granicą z dala od oczu strażników, kupowałes ubezpieczenie na miesiąc w pobliskiej agencji i jechałeś do domu licząc że nie spotkasz kontroli drogowej. 
Jak jest obecnie za czasów Schoengen nie wiem.
 | 7 | 
Data: Sierpien 30 2008 11:49:25 |  | Temat: Re: sprowadzony do oplat - nie dac sie oszukac |  | Autor: J.F.  |  
On Sat, 30 Aug 2008 00:33:11 +0200,  Krzyku wrote:  
 Czerwone sa dla samochodów po wymeldowaniu w D wydawane na poruszanie  
się bez ograniczeń oprócz terminu na nich wybitym, 
 
Ten termin to wcale nie jest taki pewny, szczegolnie za granica. 
Pokrywa sie z terminem ubezpieczenia, ale to mozna przedluzyc.
 [...] i i jechałeś do domu licząc że nie spotkasz kontroli drogowej. 
Jak jest obecnie za czasów Schoengen nie wiem. 
 
A w razie kontroli .. jak nie beda chcieli w lape, to pare odwalan 
i nikt juz nei bedzie wiedzial czy to legalne czy nie :-)
 
J.
 | 8 | 
Data: Sierpien 29 2008 05:59:54 |  | Temat: Re: sprowadzony do oplat - nie dac sie oszukac |  | Autor:  |  
On 29 Sie, 13:46, "Arek Margraf"  
wrote: 
 
 [...] 
http://aqq.one.pl/~aro/c6.jpg  [16kB] 
[...] 
 
 
Na tych z żółtym paskiem nie możesz ieździć (oficjalnie) poza D. Chyba 
chodziło ci o te z czerwonym paskiem !? 
 
Nie, mi chodzi o te z niebieskim paskiem i litera D na pasku - 
analogicznie takie jak my mamy normalnie w Polsce. Molgbys laskawie 
zajrzec do linka, ktorego sam cytujesz.
 
Moze zapytam tak: 
Jakie dokumenty wraz z jakimi wpisami/pieczatkami powinienem dostac od 
handlarza, kupujac auto w Polsce z takimi tablicami (uwaga to ten sam 
link co powyzej):
 http://aqq.one.pl/~aro/c6.jpg  [16kB] 
Najlepiej jakby mi ktos wytlumaczyl jak wyglada procedura rejestracji 
takiego samochodu w PL. Od poczatku do momentu, kiedy pojde 
rejestrowac pojazd na siebie w urzedzie miasta.
 
pzdr
 
--  
ARO
 | 9 | 
Data: Sierpien 29 2008 15:43:58 |  | Temat: Re: sprowadzony do oplat - nie dac sie oszukac |  | Autor: omega_fan  |  
Jakie dokumenty wraz z jakimi wpisami/pieczatkami powinienem dostac od 
handlarza, kupujac auto w Polsce z takimi tablicami (uwaga to ten sam 
link co powyzej): 
http://aqq.one.pl/~aro/c6.jpg  [16kB] 
 
Dokumenty auta nie muszą mieć nic wspólnego z tablicami.
 
Samochód może mieć tablice z żółtym paskiem, czerwonym, zielonym, 
niebieskie tablice w różowe ciapki, może nie mieć tablic w ogóle. 
Nikogo u nas te tablice nie interesują.
 
Musisz mieć umowę kupna, brief i dowód rejestracyjny z adnotacją 
o wymeldowaniu. To wszystko.
 | 10 | 
Data: Sierpien 29 2008 21:13:33 |  | Temat: Re: sprowadzony do oplat - nie dac sie oszukac |  | Autor: Radek Ł.  |  
ARO pisze: 
 Witam. 
 
Przegladajac ogloszenia z samochodami czesto spotykam takie, gdzie auto jest juz w PL, ale jest na normalnych niemieckich blachach : 
http://aqq.one.pl/~aro/c6.jpg  [16kB] 
zamiast na eksportowych, tych z zoltym paskiem. Rozumiem, ze takie auto nie zostało wymeldowane w niemcowni.  
 
Zostało. Wystarczy odpowiednia adnotacja i pieczęć w dokumentach. 
Właśnie zarejestrowałem takie auto, które przyjechało z blachami z niebieskim paskiem. 
R.
  |  |  |  |  |  |  |  |  |