Witam.
Przegladajac ogloszenia z samochodami czesto spotykam takie, gdzie auto jest
juz w PL, ale jest na normalnych niemieckich blachach :
http://aqq.one.pl/~aro/c6.jpg [16kB]
zamiast na eksportowych, tych z zoltym paskiem. Rozumiem, ze takie auto nie
zostało wymeldowane w niemcowni. Podobnie mozna spotkac auto z rejestracja
tego typu jak wyżej, ale nie tłoczoną z blachy, lecz wyglądającą jakby
robiła ją firma produkująca materiały reklamowe - podkład (blacha,
tworzywo?) jest płaski, nietłoczony, a wszystkie oznaczenia: niebieski pasek
z litera D i numer rej. to sa zwyczajne naklejki. Ewentualnie jest to
zwyczajny nadruk na jakims kawałku tworzywa sztucznego. W przypadku
rejestracji "podrabianych" jest brak jakichkolwiek naklejek homologacyjnych.
Pytania mam dwa:
1. Z czym wiaze sie zakup takiego samochodu dla obu przypadkow (rej
prawdziwa i drukowana)? Jakie dodatkowe koszty i problemy sie pojawia
porownujac do sytuacji gdybym kupowal auto na blachach eksportowych (zolty
pasek)?
2. Czy informacje dotyczace rejestracji zawarte tutaj:
http://www.v10.pl/prawo/Sprowadzanie,samochodu,z,Niemiec,-,procedura,200.html
sa aktualne? Artykul byl aktualny podobno pod koniec stycznia 2007, czyli
ponad poltora roku temu.
Pozdrawiam
--
ARO
2 |
Data: Sierpien 29 2008 13:31:38 |
Temat: Re: sprowadzony do oplat - nie dac sie oszukac |
Autor: Dus |
Nie znam odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania.
Powiem tylko, że za auto sprowadzone (wymeldowane w Niemczech) - trzeba w
ciągu 5 dni od deklarowanej daty przekroczenia granicy zapłacić akcyzę - i
pewnie o to chodzi.
-
Dus
3 |
Data: Sierpien 29 2008 13:46:20 | Temat: Re: sprowadzony do oplat - nie dac sie oszukac | Autor: Arek Margraf |
Użytkownik "ARO" napisał w wiadomości
Witam.
Przegladajac ogloszenia z samochodami czesto spotykam takie, gdzie auto
jest juz w PL, ale jest na normalnych niemieckich blachach :
http://aqq.one.pl/~aro/c6.jpg [16kB]
zamiast na eksportowych, tych z zoltym paskiem. Rozumiem, ze takie auto
nie
Na tych z żółtym paskiem nie możesz ieździć (oficjalnie) poza D. Chyba
chodziło ci o te z czerwonym paskiem !?
A.
4 |
Data: Sierpien 29 2008 14:47:31 | Temat: Re: sprowadzony do oplat - nie dac sie oszukac | Autor: omega_fan |
"Arek Margraf" wrote in message
Użytkownik "ARO" napisał w wiadomości
Witam.
Przegladajac ogloszenia z samochodami czesto spotykam takie, gdzie auto
jest juz w PL, ale jest na normalnych niemieckich blachach :
http://aqq.one.pl/~aro/c6.jpg [16kB]
zamiast na eksportowych, tych z zoltym paskiem. Rozumiem, ze takie auto
nie
Na tych z żółtym paskiem nie możesz ieździć (oficjalnie) poza D. Chyba
chodziło ci o te z czerwonym paskiem !?
Kolego, nie pieprz bez sensu jak nie masz o czymś pojęcia.
Oczywiście na żółtych tablicach (ważnych) możesz się poruszać
w całej UE.
5 |
Data: Sierpien 29 2008 21:55:08 | Temat: Re: sprowadzony do oplat - nie dac sie oszukac | Autor: boropi |
Na tych z żółtym paskiem nie możesz ieździć (oficjalnie) poza D. Chyba chodziło ci o te z czerwonym paskiem !?
Kolego, nie pieprz bez sensu jak nie masz o czymś pojęcia.
Oczywiście na żółtych tablicach (ważnych) możesz się poruszać
w całej UE.
Być może się mylę, ale chyba jednak czerwony pasek jest eksportowy.
Żółty to tylko na terenie niemiec i służy im np. w warsztatach żeby jechac na przegląd autem bez waznych tablic.
boropi
6 |
Data: Sierpien 30 2008 00:33:11 | Temat: Re: sprowadzony do oplat - nie dac sie oszukac | Autor: Krzyku |
29.08.2008 21:55 - boropi:
Na tych z żółtym paskiem nie możesz ieździć (oficjalnie) poza D. Chyba chodziło ci o te z czerwonym paskiem !?
Kolego, nie pieprz bez sensu jak nie masz o czymś pojęcia.
Oczywiście na żółtych tablicach (ważnych) możesz się poruszać
w całej UE.
Być może się mylę, ale chyba jednak czerwony pasek jest eksportowy.
Żółty to tylko na terenie niemiec i służy im np. w warsztatach żeby jechac na przegląd autem bez waznych tablic.
boropi
Czerwone sa dla samochodów po wymeldowaniu w D wydawane na poruszanie się bez ograniczeń oprócz terminu na nich wybitym, żółte zaś służą do poruszania się tylko po D żeby załatwić np. przegląd czy rejestrację i dotyczy to samochodów nie zarejestrowanych w D. Taki przypadek może mieć miejsce jak np. handlarz z D ściąga auto z Włoch do Niemiec i sprzedaje je dalej. 4 lata temu nie można było na nich przejechać przez granicę, dlatego na ostatnim postoju przed przejściem były lawety które za 100zł przewoziły cie przez granicę, auto zrzucane było z lawety za granicą z dala od oczu strażników, kupowałes ubezpieczenie na miesiąc w pobliskiej agencji i jechałeś do domu licząc że nie spotkasz kontroli drogowej.
Jak jest obecnie za czasów Schoengen nie wiem.
7 |
Data: Sierpien 30 2008 11:49:25 | Temat: Re: sprowadzony do oplat - nie dac sie oszukac | Autor: J.F. |
On Sat, 30 Aug 2008 00:33:11 +0200, Krzyku wrote:
Czerwone sa dla samochodów po wymeldowaniu w D wydawane na poruszanie
się bez ograniczeń oprócz terminu na nich wybitym,
Ten termin to wcale nie jest taki pewny, szczegolnie za granica.
Pokrywa sie z terminem ubezpieczenia, ale to mozna przedluzyc.
[...] i i jechałeś do domu licząc że nie spotkasz kontroli drogowej.
Jak jest obecnie za czasów Schoengen nie wiem.
A w razie kontroli .. jak nie beda chcieli w lape, to pare odwalan
i nikt juz nei bedzie wiedzial czy to legalne czy nie :-)
J.
8 |
Data: Sierpien 29 2008 05:59:54 | Temat: Re: sprowadzony do oplat - nie dac sie oszukac | Autor: |
On 29 Sie, 13:46, "Arek Margraf"
wrote:
[...]
http://aqq.one.pl/~aro/c6.jpg [16kB]
[...]
Na tych z żółtym paskiem nie możesz ieździć (oficjalnie) poza D. Chyba
chodziło ci o te z czerwonym paskiem !?
Nie, mi chodzi o te z niebieskim paskiem i litera D na pasku -
analogicznie takie jak my mamy normalnie w Polsce. Molgbys laskawie
zajrzec do linka, ktorego sam cytujesz.
Moze zapytam tak:
Jakie dokumenty wraz z jakimi wpisami/pieczatkami powinienem dostac od
handlarza, kupujac auto w Polsce z takimi tablicami (uwaga to ten sam
link co powyzej):
http://aqq.one.pl/~aro/c6.jpg [16kB]
Najlepiej jakby mi ktos wytlumaczyl jak wyglada procedura rejestracji
takiego samochodu w PL. Od poczatku do momentu, kiedy pojde
rejestrowac pojazd na siebie w urzedzie miasta.
pzdr
--
ARO
9 |
Data: Sierpien 29 2008 15:43:58 | Temat: Re: sprowadzony do oplat - nie dac sie oszukac | Autor: omega_fan |
Jakie dokumenty wraz z jakimi wpisami/pieczatkami powinienem dostac od
handlarza, kupujac auto w Polsce z takimi tablicami (uwaga to ten sam
link co powyzej):
http://aqq.one.pl/~aro/c6.jpg [16kB]
Dokumenty auta nie muszą mieć nic wspólnego z tablicami.
Samochód może mieć tablice z żółtym paskiem, czerwonym, zielonym,
niebieskie tablice w różowe ciapki, może nie mieć tablic w ogóle.
Nikogo u nas te tablice nie interesują.
Musisz mieć umowę kupna, brief i dowód rejestracyjny z adnotacją
o wymeldowaniu. To wszystko.
10 |
Data: Sierpien 29 2008 21:13:33 | Temat: Re: sprowadzony do oplat - nie dac sie oszukac | Autor: Radek Ł. |
ARO pisze:
Witam.
Przegladajac ogloszenia z samochodami czesto spotykam takie, gdzie auto jest juz w PL, ale jest na normalnych niemieckich blachach :
http://aqq.one.pl/~aro/c6.jpg [16kB]
zamiast na eksportowych, tych z zoltym paskiem. Rozumiem, ze takie auto nie zostało wymeldowane w niemcowni.
Zostało. Wystarczy odpowiednia adnotacja i pieczęć w dokumentach.
Właśnie zarejestrowałem takie auto, które przyjechało z blachami z niebieskim paskiem.
R.
| | | | | | | | |