Grupy dyskusyjne   »   sprowadzony do oplat - nie dac sie oszukac

sprowadzony do oplat - nie dac sie oszukac



1 Data: Sierpien 29 2008 09:35:23
Temat: sprowadzony do oplat - nie dac sie oszukac
Autor: ARO 

Witam.

Przegladajac ogloszenia z samochodami czesto spotykam takie, gdzie auto jest
juz w PL, ale jest na normalnych niemieckich blachach :
http://aqq.one.pl/~aro/c6.jpg  [16kB]
zamiast na eksportowych, tych z zoltym paskiem. Rozumiem, ze takie auto nie
zostało wymeldowane w niemcowni. Podobnie mozna spotkac auto z rejestracja
tego typu jak wyżej, ale nie tłoczoną z blachy, lecz wyglądającą jakby
robiła ją firma produkująca materiały reklamowe - podkład (blacha,
tworzywo?) jest płaski, nietłoczony, a wszystkie oznaczenia: niebieski pasek
z litera D i numer rej. to sa zwyczajne naklejki. Ewentualnie jest to
zwyczajny nadruk na jakims kawałku tworzywa sztucznego. W przypadku
rejestracji "podrabianych" jest brak jakichkolwiek naklejek homologacyjnych.

Pytania mam dwa:
1. Z czym wiaze sie zakup takiego samochodu dla obu przypadkow (rej
prawdziwa i drukowana)? Jakie dodatkowe koszty i problemy sie pojawia
porownujac do sytuacji gdybym kupowal auto na blachach eksportowych (zolty
pasek)?
2. Czy informacje dotyczace rejestracji zawarte tutaj:
http://www.v10.pl/prawo/Sprowadzanie,samochodu,z,Niemiec,-,procedura,200.html
sa aktualne? Artykul byl aktualny podobno pod koniec stycznia 2007, czyli
ponad poltora roku temu.

Pozdrawiam

--
ARO



2 Data: Sierpien 29 2008 13:31:38
Temat: Re: sprowadzony do oplat - nie dac sie oszukac
Autor: Dus 

Nie znam odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania.
Powiem tylko, że za auto sprowadzone (wymeldowane w Niemczech) - trzeba w
ciągu 5 dni od deklarowanej daty przekroczenia granicy zapłacić akcyzę - i
pewnie o to chodzi.
-
Dus

3 Data: Sierpien 29 2008 13:46:20
Temat: Re: sprowadzony do oplat - nie dac sie oszukac
Autor: Arek Margraf 


Użytkownik "ARO"  napisał w wiadomości

Witam.

Przegladajac ogloszenia z samochodami czesto spotykam takie, gdzie auto
jest juz w PL, ale jest na normalnych niemieckich blachach :
http://aqq.one.pl/~aro/c6.jpg  [16kB]
zamiast na eksportowych, tych z zoltym paskiem. Rozumiem, ze takie auto
nie

Na tych z żółtym paskiem nie możesz ieździć (oficjalnie) poza D. Chyba
chodziło ci o te z czerwonym paskiem !?

A.

4 Data: Sierpien 29 2008 14:47:31
Temat: Re: sprowadzony do oplat - nie dac sie oszukac
Autor: omega_fan 


"Arek Margraf"  wrote in message


Użytkownik "ARO"  napisał w wiadomości

Witam.

Przegladajac ogloszenia z samochodami czesto spotykam takie, gdzie auto
jest juz w PL, ale jest na normalnych niemieckich blachach :
http://aqq.one.pl/~aro/c6.jpg  [16kB]
zamiast na eksportowych, tych z zoltym paskiem. Rozumiem, ze takie auto
nie

Na tych z żółtym paskiem nie możesz ieździć (oficjalnie) poza D. Chyba
chodziło ci o te z czerwonym paskiem !?

Kolego, nie pieprz bez sensu jak nie masz o czymś pojęcia.
Oczywiście na żółtych tablicach (ważnych) możesz się poruszać
w całej UE.

5 Data: Sierpien 29 2008 21:55:08
Temat: Re: sprowadzony do oplat - nie dac sie oszukac
Autor: boropi 

Na tych z żółtym paskiem nie możesz ieździć (oficjalnie) poza D. Chyba chodziło ci o te z czerwonym paskiem !?

Kolego, nie pieprz bez sensu jak nie masz o czymś pojęcia.
Oczywiście na żółtych tablicach (ważnych) możesz się poruszać
w całej UE.

Być może się mylę, ale chyba jednak czerwony pasek jest eksportowy.
Żółty to tylko na terenie niemiec i służy im np. w warsztatach żeby jechac na przegląd autem bez waznych tablic.

boropi

6 Data: Sierpien 30 2008 00:33:11
Temat: Re: sprowadzony do oplat - nie dac sie oszukac
Autor: Krzyku 

29.08.2008 21:55 - boropi:

Na tych z żółtym paskiem nie możesz ieździć (oficjalnie) poza D. Chyba chodziło ci o te z czerwonym paskiem !?

Kolego, nie pieprz bez sensu jak nie masz o czymś pojęcia.
Oczywiście na żółtych tablicach (ważnych) możesz się poruszać
w całej UE.

Być może się mylę, ale chyba jednak czerwony pasek jest eksportowy.
Żółty to tylko na terenie niemiec i służy im np. w warsztatach żeby jechac na przegląd autem bez waznych tablic.

boropi

Czerwone sa dla samochodów po wymeldowaniu w D wydawane na poruszanie się bez ograniczeń oprócz terminu na nich wybitym, żółte zaś służą do poruszania się tylko po D żeby załatwić np. przegląd czy rejestrację i dotyczy to samochodów nie zarejestrowanych w D. Taki przypadek może mieć miejsce jak np. handlarz z D ściąga auto z Włoch do Niemiec i sprzedaje je dalej. 4 lata temu nie można było na nich przejechać przez granicę, dlatego na ostatnim postoju przed przejściem były lawety które za 100zł przewoziły cie przez granicę, auto zrzucane było z lawety za granicą z dala od oczu strażników, kupowałes ubezpieczenie na miesiąc w pobliskiej agencji i jechałeś do domu licząc że nie spotkasz kontroli drogowej.
Jak jest obecnie za czasów Schoengen nie wiem.

7 Data: Sierpien 30 2008 11:49:25
Temat: Re: sprowadzony do oplat - nie dac sie oszukac
Autor: J.F. 

On Sat, 30 Aug 2008 00:33:11 +0200,  Krzyku wrote:

Czerwone sa dla samochodów po wymeldowaniu w D wydawane na poruszanie
się bez ograniczeń oprócz terminu na nich wybitym,

Ten termin to wcale nie jest taki pewny, szczegolnie za granica.
Pokrywa sie z terminem ubezpieczenia, ale to mozna przedluzyc.

[...] i i jechałeś do domu licząc że nie spotkasz kontroli drogowej.
Jak jest obecnie za czasów Schoengen nie wiem.

A w razie kontroli .. jak nie beda chcieli w lape, to pare odwalan
i nikt juz nei bedzie wiedzial czy to legalne czy nie :-)

J.

8 Data: Sierpien 29 2008 05:59:54
Temat: Re: sprowadzony do oplat - nie dac sie oszukac
Autor:

On 29 Sie, 13:46, "Arek Margraf"
wrote:

[...]
http://aqq.one.pl/~aro/c6.jpg  [16kB]
[...]

Na tych z żółtym paskiem nie możesz ieździć (oficjalnie) poza D. Chyba
chodziło ci o te z czerwonym paskiem !?

Nie, mi chodzi o te z niebieskim paskiem i litera D na pasku -
analogicznie takie jak my mamy normalnie w Polsce. Molgbys laskawie
zajrzec do linka, ktorego sam cytujesz.

Moze zapytam tak:
Jakie dokumenty wraz z jakimi wpisami/pieczatkami powinienem dostac od
handlarza, kupujac auto w Polsce z takimi tablicami (uwaga to ten sam
link co powyzej):
http://aqq.one.pl/~aro/c6.jpg  [16kB]
Najlepiej jakby mi ktos wytlumaczyl jak wyglada procedura rejestracji
takiego samochodu w PL. Od poczatku do momentu, kiedy pojde
rejestrowac pojazd na siebie w urzedzie miasta.

pzdr

--
ARO

9 Data: Sierpien 29 2008 15:43:58
Temat: Re: sprowadzony do oplat - nie dac sie oszukac
Autor: omega_fan 

Jakie dokumenty wraz z jakimi wpisami/pieczatkami powinienem dostac od
handlarza, kupujac auto w Polsce z takimi tablicami (uwaga to ten sam
link co powyzej):
http://aqq.one.pl/~aro/c6.jpg  [16kB]

Dokumenty auta nie muszą mieć nic wspólnego z tablicami.

Samochód może mieć tablice z żółtym paskiem, czerwonym, zielonym,
niebieskie tablice w różowe ciapki, może nie mieć tablic w ogóle.
Nikogo u nas te tablice nie interesują.

Musisz mieć umowę kupna, brief i dowód rejestracyjny z adnotacją
o wymeldowaniu. To wszystko.

10 Data: Sierpien 29 2008 21:13:33
Temat: Re: sprowadzony do oplat - nie dac sie oszukac
Autor: Radek Ł. 

ARO pisze:

Witam.

Przegladajac ogloszenia z samochodami czesto spotykam takie, gdzie auto jest juz w PL, ale jest na normalnych niemieckich blachach :
http://aqq.one.pl/~aro/c6.jpg  [16kB]
zamiast na eksportowych, tych z zoltym paskiem. Rozumiem, ze takie auto nie zostało wymeldowane w niemcowni.

Zostało. Wystarczy odpowiednia adnotacja i pieczęć w dokumentach.
Właśnie zarejestrowałem takie auto, które przyjechało z blachami z niebieskim paskiem.
R.

sprowadzony do oplat - nie dac sie oszukac



Grupy dyskusyjne