Grupy dyskusyjne   »   stary diesel - jak przywrocic mu forme?

stary diesel - jak przywrocic mu forme?



1 Data: Sierpien 15 2007 01:19:59
Temat: stary diesel - jak przywrocic mu forme?
Autor: Bartek 

witam,
troche przypadkowo, i za marne pieniądze stałem się - a wlasciwie sie
stane.... dreswagena golfa.
VW golf, 1.6D, oczywiscie II.

zdanie o tym aucie mam... zle, nic mi sie wnim nie podoba, ale akurat jest
okazja, więc...;)

pytanie:
silnik ten ma troche wysoko ustawione obroty. bycmoze wytluczone poduszki
pod silnikiem, i ktos zwiekszyl obroty by mniej trzeslo... ale chcial bym
zrobic z nim troche porządku.

jak wlasnoręcznie moge np wyczyścić wtryski w takim golfie? [a wlasciwie
koncowki wtryskiwaczy, bo to chyba tak jest zbudowane?]
przypuszczalnie są niezle zasyfione, niewiem, można je jakoś wykręcić
bezproblemowo, w czymś je wymoczyć, jeśli tak to w czym, czy je trzeba jakoś
otwierać/rozbierać, itp?

czy jakoś można wyczyścić pompe wtryskową, co jescze wartto i można
samodzielnie na spokojnie przy takim aucie zrobić, by mu było lepiej?

mam czas, mam narzędzia podstawowe,
mam ochotę, więc może ktoś kto kiedyś bawił się z takim dieslem coś
podpowie?

dla mnie to nowe doświadczenie, nigdy  z dieslem nie miałem kontaktu,
dopiero zobacze jak to działa i wygląda w praktyce.

pozatym silnik rozpędza auto do 165 km/h [licznikowe] na v biegu, więc jego
stan raczej nie jest ogolnie zły;)

ewentualnie jakieś forum/słowa kluczowe do wyszukiwania takich
informacji...;)

--
Pozdrawiam, Bartek



2 Data: Sierpien 15 2007 10:28:06
Temat: Re: stary diesel - jak przywrocic mu forme?
Autor: yabba 


Użytkownik "Bartek"  napisał w wiadomości

witam,
troche przypadkowo, i za marne pieniądze stałem się - a wlasciwie sie stane.... dreswagena golfa.
VW golf, 1.6D, oczywiscie II.

zdanie o tym aucie mam... zle, nic mi sie wnim nie podoba, ale akurat jest okazja, więc...;)

pytanie:
silnik ten ma troche wysoko ustawione obroty. bycmoze wytluczone poduszki pod silnikiem, i ktos zwiekszyl obroty by mniej trzeslo... ale chcial bym zrobic z nim troche porządku.

jak wlasnoręcznie moge np wyczyścić wtryski w takim golfie? [a wlasciwie koncowki wtryskiwaczy, bo to chyba tak jest zbudowane?]
przypuszczalnie są niezle zasyfione, niewiem, można je jakoś wykręcić bezproblemowo, w czymś je wymoczyć, jeśli tak to w czym, czy je trzeba jakoś otwierać/rozbierać, itp?

czy jakoś można wyczyścić pompe wtryskową, co jescze wartto i można samodzielnie na spokojnie przy takim aucie zrobić, by mu było lepiej?

mam czas, mam narzędzia podstawowe,
mam ochotę, więc może ktoś kto kiedyś bawił się z takim dieslem coś podpowie?

dla mnie to nowe doświadczenie, nigdy  z dieslem nie miałem kontaktu, dopiero zobacze jak to działa i wygląda w praktyce.

pozatym silnik rozpędza auto do 165 km/h [licznikowe] na v biegu, więc jego stan raczej nie jest ogolnie zły;)

ewentualnie jakieś forum/słowa kluczowe do wyszukiwania takich informacji...;)

Żeby sprawdzic wtryski trzeba mieć pompkę, które podaje paliwo pod odpowiednim cisnieniem i obserwuje się rozpylanie paliwa przez wtryskiwacz. Naprawa wtrysku czasem jest możliwa, ale wymaga mikronowej precyzji. Lepiej kupić nowe.
Pompę ustawia się na wskazania czujnika zegarowego wkręcanego w jej obudowę. Wymaga to zablokowania wałku rozrządu w odpowiedniej pozycji, poluzowania koła zębatego na wałku rozrządu i pokręcania wałem silnika. Też lepiej żeby zrobił to fachowiec.
O ile pamiętam to zawory reguluje się płytkami.
Samemu można sprawdzić omomierzem świece żarowe i wymienić pasek rozrządu.
Oprócz Mercedesa "beczki" jest to jeden z bardziej niezawodnych i długowiecznych samochodów.

Pozdrawiam,

yabba

3 Data: Sierpien 15 2007 11:18:06
Temat: Re: stary diesel - jak przywrocic mu forme?
Autor: red 

yabba pisze:

Naprawa wtrysku czasem jest możliwa, ale wymaga mikronowej precyzji. Lepiej kupić nowe.

Przy czym jest to koszt ~330zł za 1 sztukę, a są 4. Można ew. upolować ze szrotu (15-20zł sztuka), tylko też nie wiadomo w jakim stanie.

4 Data: Sierpien 15 2007 03:07:46
Temat: Re: stary diesel - jak przywrocic mu forme?
Autor:

On 15 Sie, 11:18, red  wrote:

yabba pisze:

> Naprawa wtrysku czasem jest możliwa, ale wymaga mikronowej
> precyzji. Lepiej kupić nowe.

Przy czym jest to koszt ~330zł za 1 sztukę, a są 4. Można ew. upolować
ze szrotu (15-20zł sztuka), tylko też nie wiadomo w jakim stanie.

Nowe zamienniki w Intercars około 60 zł. Z resztą w Intercars można
dostać mnóstwo części do tego samochodu w przystępnych cenach. Często
nawet oryginalne części nie są drogie.
Pozdrawiam

5 Data: Sierpien 15 2007 11:57:59
Temat: Re: stary diesel - jak przywrocic mu forme?
Autor: Bartek 

Użytkownik "yabba"  napisał w
wiadomości

Żeby sprawdzic wtryski trzeba mieć pompkę, które podaje paliwo pod
odpowiednim cisnieniem i obserwuje się rozpylanie paliwa przez
wtryskiwacz. Naprawa wtrysku czasem jest możliwa, ale wymaga mikronowej
precyzji. Lepiej kupić nowe.

powiedz mi, czy np po za dolaniem dodatku czyszczącego wtryski do paliwa,
można je np wymontować i wymoczyć w takim dodatku? coś to może dać? jest to
bezpieczne? ma to sens?

mam ksiazke [od przedchwili]   traktującą o tym autku, napisano tam między
innymi że uszkodzone wtryskiwacze to kopcenie, problemy z zapłonem...
nie kopci,  rano przy odpalaniu na total zimnym silniku puszcza chmurke, ale
jednorazową, i niewielką.
oleju nie bierze. przynajmniej od poprzedniej wyiany nie ubyło oleju na tyle
by trzeba było dolewać.

dzisiaj pobawie sie obrotami. wydaj e mi się że ktoś podkręcił, co by na
wolnych nie trzęsło silnikiem i całą budą auta, na wybitych poduszkach.
musze to sprawdzić. [jak?]
ewentualnie warto wymieniać wszystkie poduszki pod silnikiem, czy tylo tą
przednią?

Pompę ustawia się na wskazania czujnika zegarowego wkręcanego w jej
obudowę. Wymaga to zablokowania wałku rozrządu w odpowiedniej pozycji,
poluzowania koła zębatego na wałku rozrządu i pokręcania wałem silnika.
Też lepiej żeby zrobił to fachowiec.

chyba podjade do jakiegoś fachowca, tylko najpierw takiego znaleść muszę...
trzeba poszukać w gliwicach kto w tym siedzi.

O ile pamiętam to zawory reguluje się płytkami.

w instrukcji napisano że po bodaj 85 r nie jest konieczna regulacja, jak to
wygląda w praktyce?

Oprócz Mercedesa "beczki" jest to jeden z bardziej niezawodnych i
długowiecznych samochodów.

dlatego go wziąłem. blacah  jest idealna, dosłownie lepsza niż w  autach
kilkuletnich. w środku ładnie utrzymany, w zawieszeniu nic nie stuka, nie ma
luzow - przynajmniej odczuwalnych...

dzięki, ewentualnie czekam na sugestie.

--
Pozdrawiam, Bartek

6 Data: Sierpien 15 2007 18:47:54
Temat: Re: stary diesel - jak przywrocic mu forme?
Autor: yabba 


Użytkownik "Bartek"  napisał w wiadomości

Użytkownik "yabba"  napisał w
wiadomości
Żeby sprawdzic wtryski trzeba mieć pompkę, które podaje paliwo pod
odpowiednim cisnieniem i obserwuje się rozpylanie paliwa przez
wtryskiwacz. Naprawa wtrysku czasem jest możliwa, ale wymaga mikronowej
precyzji. Lepiej kupić nowe.

powiedz mi, czy np po za dolaniem dodatku czyszczącego wtryski do paliwa,
można je np wymontować i wymoczyć w takim dodatku? coś to może dać? jest
to bezpieczne? ma to sens?


Nie chodzi o zabrudzenie wtrysku, ale o jego fizyczne zuzycie. O ile
pamiętam jest to tulejka z przewierconym wzdłuż otworem, zwężającym się na
jednym końcu do około 1 mm. W środku porusza się stożek, który zamyka
otworek, a po podaniu ciśnienia otwiera go trochę i działa jak dysza
rozpylająca. Wzajemne tarcie niszczy te elementy i zamiast ładnej mgiełki
wylatują duże krople. Wtedy Żadne mycie nie pomoże i trzeba wymienić
wtryskiwacz.
Czyszczenie wtrysków ma sens tylko po zatankowaniu syfiastego paliwa.

mam ksiazke [od przedchwili]   traktującą o tym autku, napisano tam między
innymi że uszkodzone wtryskiwacze to kopcenie, problemy z zapłonem...
nie kopci,  rano przy odpalaniu na total zimnym silniku puszcza chmurke,
ale jednorazową, i niewielką.
oleju nie bierze. przynajmniej od poprzedniej wyiany nie ubyło oleju na
tyle by trzeba było dolewać.


To trafił Ci się zadbany egzemplarz. Jesli nie dymi i w zimei nie będzie
problemów z uruchomieniem to na razie nie ruszaj wtrysków.

dzisiaj pobawie sie obrotami. wydaj e mi się że ktoś podkręcił, co by na
wolnych nie trzęsło silnikiem i całą budą auta, na wybitych poduszkach.
musze to sprawdzić. [jak?]

Na pompie jest dźwignia od "gazu" ograniczona z dwóch stron zakontrowanymi
śrubami. Ta o którą opiera się dźwignia pod naciskiem sprężyny odpowiada za
wolne obroty.

ewentualnie warto wymieniać wszystkie poduszki pod silnikiem, czy tylo tą
przednią?


Ja bym poszukał dokładnie, która jest wybita.

Pompę ustawia się na wskazania czujnika zegarowego wkręcanego w jej
obudowę. Wymaga to zablokowania wałku rozrządu w odpowiedniej pozycji,
poluzowania koła zębatego na wałku rozrządu i pokręcania wałem silnika.
Też lepiej żeby zrobił to fachowiec.

chyba podjade do jakiegoś fachowca, tylko najpierw takiego znaleść
muszę...
trzeba poszukać w gliwicach kto w tym siedzi.


W tych rejonach to nie pomogę.

O ile pamiętam to zawory reguluje się płytkami.

w instrukcji napisano że po bodaj 85 r nie jest konieczna regulacja, jak
to wygląda w praktyce?


Przepraszam, mogłem wprowadzić Cię w błąd. W 1,5D na pewno była regulacja płytkami. Teraz nie jestem pewien jak jest w 1,6D.

Oprócz Mercedesa "beczki" jest to jeden z bardziej niezawodnych i
długowiecznych samochodów.

dlatego go wziąłem. blacah  jest idealna, dosłownie lepsza niż w  autach
kilkuletnich. w środku ładnie utrzymany, w zawieszeniu nic nie stuka, nie
ma luzow - przynajmniej odczuwalnych...


To jest powód fenomenu ich popularności w Polsce.

dzięki, ewentualnie czekam na sugestie.


Jakby produkowali teraz takie nowe i z klimatyzacją to byłbym pierwszym klientem. :)

Pozdrawiam,

yabba

7 Data: Sierpien 15 2007 21:15:15
Temat: Re: stary diesel - jak przywrocic mu forme?
Autor: Bartek 

Użytkownik "yabba"  napisał w
wiadomości
[...]

dzięki za wsparcie:) pewnie jak coś mi się jescze napatoczy, to dam znać...
dzięki i stawiam piwo!

--
Pozdrawiam, Bartek

8 Data: Sierpien 15 2007 03:04:27
Temat: Re: stary diesel - jak przywrocic mu forme?
Autor:

http://www.vwgolf.pl/ - tam się dowiesz wszystkiego.Kopalnia
informacji o VW.
Pozdrawiam

stary diesel - jak przywrocic mu forme?



Grupy dyskusyjne