stary diesel - jak przywrocic mu forme?
1 | Data: Sierpien 15 2007 01:19:59 |
Temat: stary diesel - jak przywrocic mu forme? | |
Autor: Bartek | witam, 2 |
Data: Sierpien 15 2007 10:28:06 | Temat: Re: stary diesel - jak przywrocic mu forme? | Autor: yabba |
witam, Żeby sprawdzic wtryski trzeba mieć pompkę, które podaje paliwo pod odpowiednim cisnieniem i obserwuje się rozpylanie paliwa przez wtryskiwacz. Naprawa wtrysku czasem jest możliwa, ale wymaga mikronowej precyzji. Lepiej kupić nowe. Pompę ustawia się na wskazania czujnika zegarowego wkręcanego w jej obudowę. Wymaga to zablokowania wałku rozrządu w odpowiedniej pozycji, poluzowania koła zębatego na wałku rozrządu i pokręcania wałem silnika. Też lepiej żeby zrobił to fachowiec. O ile pamiętam to zawory reguluje się płytkami. Samemu można sprawdzić omomierzem świece żarowe i wymienić pasek rozrządu. Oprócz Mercedesa "beczki" jest to jeden z bardziej niezawodnych i długowiecznych samochodów. Pozdrawiam, yabba 3 |
Data: Sierpien 15 2007 11:18:06 | Temat: Re: stary diesel - jak przywrocic mu forme? | Autor: red | yabba pisze: Naprawa wtrysku czasem jest możliwa, ale wymaga mikronowej precyzji. Lepiej kupić nowe. Przy czym jest to koszt ~330zł za 1 sztukę, a są 4. Można ew. upolować ze szrotu (15-20zł sztuka), tylko też nie wiadomo w jakim stanie. 4 |
Data: Sierpien 15 2007 03:07:46 | Temat: Re: stary diesel - jak przywrocic mu forme? | Autor: | On 15 Sie, 11:18, red wrote: yabba pisze: Nowe zamienniki w Intercars około 60 zł. Z resztą w Intercars można dostać mnóstwo części do tego samochodu w przystępnych cenach. Często nawet oryginalne części nie są drogie. Pozdrawiam 5 |
Data: Sierpien 15 2007 11:57:59 | Temat: Re: stary diesel - jak przywrocic mu forme? | Autor: Bartek | Użytkownik "yabba" napisał w Żeby sprawdzic wtryski trzeba mieć pompkę, które podaje paliwo pod powiedz mi, czy np po za dolaniem dodatku czyszczącego wtryski do paliwa, można je np wymontować i wymoczyć w takim dodatku? coś to może dać? jest to bezpieczne? ma to sens? mam ksiazke [od przedchwili] traktującą o tym autku, napisano tam między innymi że uszkodzone wtryskiwacze to kopcenie, problemy z zapłonem... nie kopci, rano przy odpalaniu na total zimnym silniku puszcza chmurke, ale jednorazową, i niewielką. oleju nie bierze. przynajmniej od poprzedniej wyiany nie ubyło oleju na tyle by trzeba było dolewać. dzisiaj pobawie sie obrotami. wydaj e mi się że ktoś podkręcił, co by na wolnych nie trzęsło silnikiem i całą budą auta, na wybitych poduszkach. musze to sprawdzić. [jak?] ewentualnie warto wymieniać wszystkie poduszki pod silnikiem, czy tylo tą przednią? Pompę ustawia się na wskazania czujnika zegarowego wkręcanego w jej chyba podjade do jakiegoś fachowca, tylko najpierw takiego znaleść muszę... trzeba poszukać w gliwicach kto w tym siedzi. O ile pamiętam to zawory reguluje się płytkami. w instrukcji napisano że po bodaj 85 r nie jest konieczna regulacja, jak to wygląda w praktyce? Oprócz Mercedesa "beczki" jest to jeden z bardziej niezawodnych i dlatego go wziąłem. blacah jest idealna, dosłownie lepsza niż w autach kilkuletnich. w środku ładnie utrzymany, w zawieszeniu nic nie stuka, nie ma luzow - przynajmniej odczuwalnych... dzięki, ewentualnie czekam na sugestie. -- Pozdrawiam, Bartek 6 |
Data: Sierpien 15 2007 18:47:54 | Temat: Re: stary diesel - jak przywrocic mu forme? | Autor: yabba |
Użytkownik "yabba" napisał w Nie chodzi o zabrudzenie wtrysku, ale o jego fizyczne zuzycie. O ile pamiętam jest to tulejka z przewierconym wzdłuż otworem, zwężającym się na jednym końcu do około 1 mm. W środku porusza się stożek, który zamyka otworek, a po podaniu ciśnienia otwiera go trochę i działa jak dysza rozpylająca. Wzajemne tarcie niszczy te elementy i zamiast ładnej mgiełki wylatują duże krople. Wtedy Żadne mycie nie pomoże i trzeba wymienić wtryskiwacz. Czyszczenie wtrysków ma sens tylko po zatankowaniu syfiastego paliwa. mam ksiazke [od przedchwili] traktującą o tym autku, napisano tam między To trafił Ci się zadbany egzemplarz. Jesli nie dymi i w zimei nie będzie problemów z uruchomieniem to na razie nie ruszaj wtrysków. dzisiaj pobawie sie obrotami. wydaj e mi się że ktoś podkręcił, co by na Na pompie jest dźwignia od "gazu" ograniczona z dwóch stron zakontrowanymi śrubami. Ta o którą opiera się dźwignia pod naciskiem sprężyny odpowiada za wolne obroty. ewentualnie warto wymieniać wszystkie poduszki pod silnikiem, czy tylo tą Ja bym poszukał dokładnie, która jest wybita. Pompę ustawia się na wskazania czujnika zegarowego wkręcanego w jej W tych rejonach to nie pomogę. O ile pamiętam to zawory reguluje się płytkami. Przepraszam, mogłem wprowadzić Cię w błąd. W 1,5D na pewno była regulacja płytkami. Teraz nie jestem pewien jak jest w 1,6D. Oprócz Mercedesa "beczki" jest to jeden z bardziej niezawodnych i To jest powód fenomenu ich popularności w Polsce. dzięki, ewentualnie czekam na sugestie. Jakby produkowali teraz takie nowe i z klimatyzacją to byłbym pierwszym klientem. :) Pozdrawiam, yabba 7 |
Data: Sierpien 15 2007 21:15:15 | Temat: Re: stary diesel - jak przywrocic mu forme? | Autor: Bartek | Użytkownik "yabba" napisał w 8 |
Data: Sierpien 15 2007 03:04:27 | Temat: Re: stary diesel - jak przywrocic mu forme? | Autor: | http://www.vwgolf.pl/ - tam się dowiesz wszystkiego.Kopalnia |