Grupy dyskusyjne »
strumienica - jakie wady?
strumienica - jakie wady?
1 | Data: Luty 08 2007 22:17:59 |
Temat: strumienica - jakie wady? | |
Autor: japo | jakie mogą być wady zamontowania strumienicy zamiast katalizatora? 2 |
Data: Luty 08 2007 22:28:26 | Temat: Re: strumienica - jakie wady? | Autor: Grzechu | japo napisał: jakie mogą być wady zamontowania strumienicy zamiast katalizatora? Pogorszenie osiągów. Poczytaj sobie dział "układy wydechowe" http://www.chojnacki.com.pl/filozofia.php -- Pozdrawiam Grzechu -=VW Golf II 1.8GT=- http://forum.vwgolf.pl 3 |
Data: Luty 09 2007 08:53:02 | Temat: Re: strumienica - jakie wady? | Autor: DoQ | Użytkownik "Grzechu" napisał w wiadomości japo napisał: Ja tam widze nieco inne twierdzenie: "Ponad 100 samochodów zostało przebadanych na hamowni z różnymi strumienicami, zamontowanymi w różnych miejscach. Zwykle chodzi o środkowy tłumik, lub miejsce wiecznego spoczynku katalizatora. Przy tej, niebagatelnej ilości pomiarów tylko 6 razy udało się osiągnąć większą moc silnika czy też strumienicy przypisać większą moc silnika, nie większą jednak niż o około 6%. Około 20% pomiarów wykazywało moc silnika podobną do seryjnej. Pozostałe przypadki kończyły się obniżeniem mocy silnika od 10% do ponad 20% a w skrajnych przypadkach były to większe wartości. Nie załamujmy się jednak tą nieszczęsną mocą ! Ponieważ równocześnie badany jest przebieg oraz wielkość momentu obrotowego, z tym parametrem nie było aż tak źle. Około 35% pomiarów momentu obrotowego silnika dało przyrost tego parametru, przeciętnie w wielkości 10% ale i zdarzały się lepsze wyniki. Z reguły poprawa wielkości i przebiegu momentu obrotowego silnika dotyczyła zakresu obrotów silnika w granicy 2500-4000 RPM. Pomiary trakcyjne potwierdziły większą elastyczność silnika i zdolność do lepszych przyspieszeń. W kilku przypadkach także strumienica zamontowana w miejscu katalizatora przyczyniła się do poprawy przyspieszeń samochodu. Ostatni zmierzony przypadek to Clio 1,4 z silnikiem 75 KM. Pomiar na hamowni wykazał 74 KM oraz 119 Nm. W stosunku do fabrycznego momentu 107 Nm była to istotna różnica." -- Pozdrawiam Paweł Chrysler Stratus http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/ 4 |
Data: Luty 09 2007 09:33:42 | Temat: Re: strumienica - jakie wady? | Autor: Tomasz Pyra | DoQ napisał(a): Nie załamujmy się jednak tą nieszczęsną mocą ! Ponieważ równocześnie badany jest przebieg oraz wielkość momentu obrotowego, z tym parametrem nie było aż tak źle. Około 35% pomiarów momentu obrotowego silnika dało przyrost tego parametru, przeciętnie w wielkości 10% ale i zdarzały się lepsze wyniki. No to niele się pan Chojnacki przedstawił (albo jaki jego marketoid co tš stronę tworzył)... Moc mu spadła, a moment wzrósł... Ciekawe czy wie że jeżeli moc zmienia się o 1% to moment również się zmienia o 1% i nie ma żadnej fizycznej możliwoci żeby było inaczej. W każdym razie ja bym się bał oddać samochód komu kto nie bardzo ma pojęcie jak to to działa. No może ewentualnie do umycia. Może ewentualnie to co napisano na stronie to jest jaki skrót mylowy gdzie chodzi o to, że przy zamontowaniu strumienicy nie pogarsza się charakterystyka silnika na niskich obrotach (gdzie rozwijany jest moment maksymalny), a jedynie leci na łeb na wysokich obrotach (gdzie rozwijana jest moc maksymalna), co by się zgadzało z tym że wydech jest policzony żeby efekty rezonansowe poprawiły osišgi samochodu, czyli charakterystykę pracy na wysokich obrotach. Tyle że prawidłowo będzie napisać że nie zmieniła się wartoć maksymalnego momentu obrotowego, a zmieniła się wartoć maksymalnej mocy. Może nawet pan Chojnacki zdaje sobie sprawę z tego jak jest naprawdę i jak różne od prawy sš różne "ludowe wierzenia" dotyczšce mocy i momentu, ale nie powinien takich bzdur na strone pisać. 5 |
Data: Luty 09 2007 10:05:27 | Temat: Re: strumienica - jakie wady? | Autor: Cyprian Prochot |
ale on nie napisal ze PRZY TYCH SAMYCH obrotach. z reguly moc maksymalna jest w innym punkcie niz moment. wystarczy ze sie charakterystyka momentu zmienila i ostrzej opadal dla wyzszych obrotow. w tym momencie moment moze faktycznie podrosnac a moc maksymalna spadnie.... oczywiscie moc w punkcie np 3500 obrotow wzrosnie (ale bedzie to moc przy danych obrotach a nie moc max) zgodnie z tym jak wzrosnie moment. -- pozdrawiam Cyprian Prochot CKMK - white Brava 1.6 16V LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700 6 |
Data: Luty 09 2007 10:19:24 | Temat: Re: strumienica - jakie wady? | Autor: Tomasz Pyra | Cyprian Prochot napisał(a): Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomoci Ale on również nie napisał że chodzi mu o moc maksymalnš czy moment maksymalny. Pisał o mocy i momencie jako takim, a wzrost momentu przy spadku mocy jest niemożliwy. Możliwe jest oczywicie podniesienie charakterystyki tylko w pewnym zakresie obrotów, a czy w tym miejscu wypadnie maksymalny moment, maksymalna moc czy obroty biegu jałowego to już jest kwestiš przypadkowš. Bo tak to równie dobrze mógłby mówić że gwarantuje 50% wzrost momentu obrotowego, a drobnym druczkiem dopisać że przy obrotach biegu jałowego ;) Po prostu jako profesjonalista (jak mniemam) powinien na swojej stronie zamiecić wyczerpujšce opisy, a nie taki "ludowy bełkot". Chociaż faktycznie jeżeli 90% gospodyń domowych uważa że moc maksymalna daje prędkoć maksymalnš a moment maksymalny daje przyspieszenie, to możliwe że podanie prawdziwych informacji będzie skutkowało brakiem zaufania gospodyń domowych dla takiej firmy, a tego pewnie firma by nie chciała. 7 |
Data: Luty 09 2007 10:39:46 | Temat: Re: strumienica - jakie wady? | Autor: Cyprian Prochot |
Ale on również nie napisał że chodzi mu o moc maksymalnš czy moment no ale to jest w domysle. przeciez jak kupujac auto zastanawiasz sie jak bedzie jezdzic to patrzysz na parametry moc./moment max i na tej podstawie oceniasz wyżylowanie silnika. oczywiscie taka liczba sama z siebie niewiele mowi, ale wszedzie w danych katalogowych masz wlasnie wartosci maksymalne z zaznaczeniem przy jakich obrotach ma to miejsce. wiec (przynajmniej dla mnie) jasnym jest ze gosc mowiac o tym ze moc spada ma na mysli spadem mocy maksymalnej... Bo tak to równie dobrze mógłby mówić że gwarantuje 50% wzrost momentu no dokladnie. -- pozdrawiam Cyprian Prochot CKMK - white Brava 1.6 16V LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700 8 |
Data: Luty 09 2007 15:15:09 | Temat: Re: strumienica - jakie wady? | Autor: Przemek V | Tomasz Pyra napisał(a): Po prostu jako profesjonalista (jak mniemam) powinien na swojej stronie zamiecić wyczerpujšce opisy, a nie taki "ludowy bełkot".Ale on nie pisze tego dla doktorantów na MELu tylko dla pryszczatych osiemnastolatków, którzy chcš żeby im założył strumienicę, magnetyzer, Briski i stożek żeby mieć 20 KM więcej w Sportingu po wg nich to prostszy sposób niż zrobienie u niego wersji GT. 9 |
Data: Luty 09 2007 12:54:03 | Temat: Re: strumienica - jakie wady? | Autor: Jakub Witkowski | Tomasz Pyra wrote: DoQ napisał(a): "Z reguły poprawa wielkości i przebiegu momentu obrotowego silnika dotyczyła zakresu obrotów silnika w granicy 2500-4000 RPM." Czyli mocno poniżej obrotów maksymalnej mocy, która jednoczesnie mogła spaśc. Nie widzę sprzeczności. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 10 |
Data: Luty 09 2007 14:35:29 | Temat: Re: strumienica - jakie wady? | Autor: Grzechu | DoQ napisał: Ja tam widze nieco inne twierdzenie:[...] "Przy tej, niebagatelnej ilości pomiarów tylko 6 razy udało się osiągnąć większą moc silnika czy też strumienicy przypisać większą moc silnika..." " Około 20% pomiarów wykazywało moc silnika podobną do seryjnej. Pozostałe przypadki kończyły się obniżeniem mocy silnika od 10% do ponad 20% a w skrajnych przypadkach były to większe wartości." Większa szansa jest na spadek mocy czy na wzrost ? Szczególnie biorąc pod uwage montaż strumienicy w miejscu katalizatora. Jak by nie było te niecałe 6% które uzyskały wzrost mocy to bardzo niewiele. -- Pozdrawiam Grzechu -=VW Golf II 1.8GT=- http://forum.vwgolf.pl 11 |
Data: Luty 09 2007 14:42:30 | Temat: Re: strumienica - jakie wady? | Autor: Tomasz Pyra | Grzechu napisał(a): DoQ napisał: Zakładając że w fabrykach samochodów nie pracują ludzie ułomni o małej wiedzy, to większa szansa jest na spadek - bo oni już tak zaprojektowali ten układ żeby było dobrze. Jeżeli chce się coś poprawiać to raczej trzeba kompleksowo i z głową - wspawanie rury zamiast katalizatora raczej nie spełnia tych kryteriów. 12 |
Data: Luty 09 2007 14:46:34 | Temat: Re: strumienica - jakie wady? | Autor: DoQ | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości Zakładając że w fabrykach samochodów nie pracują ludzie ułomni o małej Dobrze i ekologicznie. Montuja dziesiatki wynalazkow tylko po to zeby samochod przeszedl coraz to bardziej wysrubowane normy. Jesli strumienica zblizona jest pojemnoscia do katalizatora (badz nieco wieksza) nie bedzie zadnego problemu. Zwiekszenie przepustowosci ukladu wydechowego dziala bardzo negatywnie... ale w dwusuwach. -- Pozdrawiam Paweł Chrysler Stratus http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/ 13 |
Data: Luty 09 2007 20:56:34 | Temat: Re: strumienica - jakie wady? | Autor: Grzechu | DoQ napisał: Dobrze i ekologicznie. Montuja dziesiatki wynalazkow tylko po to zeby Mam wrażenie że rozmawiacie o konsekwencjach wycięcia katalizatora a nie konsekwencjach zamontowania strumienicy. Bo o ile wycięcie katalizatora i zastapienie go rurką ma spore szanse na przyrost mocy (głównie w starszych silnikach) to montaż strumienicy jest loterią gdzie wygrana jest bardzo mało prawdopodobna. -- Pozdrawiam Grzechu -=VW Golf II 1.8GT=- http://forum.vwgolf.pl 14 |
Data: Luty 09 2007 18:44:52 | Temat: Re: strumienica - jakie wady? | Autor: Marcin Jan | japo napisał(a): jakie mogą być wady zamontowania strumienicy zamiast katalizatora? Witaj ja owego czasu w swojej lagunie wrzuciłem strumienice zamiast kata [ a w zasadzie w miejsce po katalizatorze, bo katalizator był i tak w rozsypce]. Praktyka pokazała że nie było większego zużycia paliwa, ani problemów ze składem mieszanki. Natomiast wydech w tym miejscu był głośniejszy. Natomiast teoria mówi że mogą być problemy z sondą lambda z uwagi na to że spaliny szybciej koło niej lecą i może być przez to niższa temp. tychże spalin. Piszę o systemie z jedną sondą przed katem. -- Pozdrawiam Marcin Będkowski "Nienawidzę twoich poglądów, ale dam się zabić, żebyś mógł je głosić" 15 |
Data: Luty 09 2007 21:40:55 | Temat: Re: strumienica - jakie wady? | Autor: Tomasz Pyra | japo napisał(a): jakie mogą być wady zamontowania strumienicy zamiast katalizatora? Ja tak przy okazji podłączę się ze swoim pytaniem - co to jest ta strumienica o której tyle się mówi i czemu ona ma służyć w układzie wydechowym. Bo samo urządzenie zwane strumienicą ma dwa wloty, wylot i za pomocą różnicy ciśnień i przepływowi pomiędzy jednym z wlotów a wylotów powoduje powstanie podciśnienia na drugim wlocie. O tak: http://kmiue.imir.agh.edu.pl/mp/4444/schematy%20I-III/strumienica.jpg No i teraz jak to się ma do wydechu samochodowego gdzie jedna rura wchodzi a druga wychodzi? Jedyne co by mogło zassać to powietrze atmosferyczne, ale jakoś nie wyobrażam sobie dlaczego miałoby to robić silnikowi dobrze. |
strumienica - jakie wady?
Newsletter
Galerie zdjęć