Grupy dyskusyjne   »   strumienica - jakie wady?

strumienica - jakie wady?



1 Data: Luty 08 2007 22:17:59
Temat: strumienica - jakie wady?
Autor: japo 

jakie mogą być wady zamontowania strumienicy zamiast katalizatora?
wiem o skłądzie spalin, ale cos jeszcze?
większe zużycie paliwa, albo wiekszy halas itp?



2 Data: Luty 08 2007 22:28:26
Temat: Re: strumienica - jakie wady?
Autor: Grzechu 

japo  napisał:

jakie mogą być wady zamontowania strumienicy zamiast katalizatora?
wiem o skłądzie spalin, ale cos jeszcze?
większe zużycie paliwa, albo wiekszy halas itp?

Pogorszenie osiągów. Poczytaj sobie dział "układy wydechowe" http://www.chojnacki.com.pl/filozofia.php

--
Pozdrawiam
Grzechu
-=VW Golf II 1.8GT=- http://forum.vwgolf.pl

3 Data: Luty 09 2007 08:53:02
Temat: Re: strumienica - jakie wady?
Autor: DoQ 

Użytkownik "Grzechu"  napisał w wiadomości

japo  napisał:
jakie mogą być wady zamontowania strumienicy zamiast katalizatora?
wiem o skłądzie spalin, ale cos jeszcze?
większe zużycie paliwa, albo wiekszy halas itp?

Pogorszenie osiągów. Poczytaj sobie dział "układy wydechowe"
http://www.chojnacki.com.pl/filozofia.php

Ja tam widze nieco inne twierdzenie:

"Ponad 100 samochodów zostało przebadanych na hamowni z różnymi
strumienicami, zamontowanymi w różnych miejscach. Zwykle chodzi o środkowy
tłumik, lub miejsce wiecznego spoczynku katalizatora. Przy tej,
niebagatelnej ilości pomiarów tylko 6 razy udało się osiągnąć większą moc
silnika czy też strumienicy przypisać większą moc silnika, nie większą
jednak niż o około 6%. Około 20% pomiarów wykazywało moc silnika podobną do
seryjnej. Pozostałe przypadki kończyły się obniżeniem mocy silnika od 10% do
ponad 20% a w skrajnych przypadkach były to większe wartości.
Nie załamujmy się jednak tą nieszczęsną mocą ! Ponieważ równocześnie badany
jest przebieg oraz wielkość momentu obrotowego, z tym parametrem nie było aż
tak źle. Około 35% pomiarów momentu obrotowego silnika dało przyrost tego
parametru, przeciętnie w wielkości 10% ale i zdarzały się lepsze wyniki. Z
reguły poprawa wielkości i przebiegu momentu obrotowego silnika dotyczyła
zakresu obrotów silnika w granicy 2500-4000 RPM.
Pomiary trakcyjne potwierdziły większą elastyczność silnika i zdolność do
lepszych przyspieszeń. W kilku przypadkach także strumienica zamontowana w
miejscu katalizatora przyczyniła się do poprawy przyspieszeń samochodu.
Ostatni zmierzony przypadek to Clio 1,4 z silnikiem 75 KM. Pomiar na hamowni
wykazał 74 KM oraz 119 Nm. W stosunku do fabrycznego momentu 107 Nm była to
istotna różnica."


--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

4 Data: Luty 09 2007 09:33:42
Temat: Re: strumienica - jakie wady?
Autor: Tomasz Pyra 

DoQ napisał(a):

Nie załamujmy się jednak tą nieszczęsną mocą ! Ponieważ równocześnie badany jest przebieg oraz wielkość momentu obrotowego, z tym parametrem nie było aż tak źle. Około 35% pomiarów momentu obrotowego silnika dało przyrost tego parametru, przeciętnie w wielkości 10% ale i zdarzały się lepsze wyniki.

No to nieŸle się pan Chojnacki przedstawił (albo jakiœ jego marketoid co tš stronę tworzył)...
Moc mu spadła, a moment wzrósł...
Ciekawe czy wie że jeżeli moc zmienia się o 1% to moment również się zmienia o 1% i nie ma żadnej fizycznej możliwoœci żeby było inaczej.

W każdym razie ja bym się bał oddać samochód komuœ kto nie bardzo ma pojęcie jak to to działa. No może ewentualnie do umycia.

Może ewentualnie to co napisano na stronie to jest jakiœ skrót myœlowy gdzie chodzi o to, że przy zamontowaniu strumienicy nie pogarsza się charakterystyka silnika na niskich obrotach (gdzie rozwijany jest moment maksymalny), a jedynie leci na łeb na wysokich obrotach (gdzie rozwijana jest moc maksymalna), co by się zgadzało z tym że wydech jest policzony żeby efekty rezonansowe poprawiły osišgi samochodu, czyli charakterystykę pracy na wysokich obrotach.

Tyle że prawidłowo będzie napisać że nie zmieniła się wartoœć maksymalnego momentu obrotowego, a zmieniła się wartoœć maksymalnej mocy.

Może nawet pan Chojnacki zdaje sobie sprawę z tego jak jest naprawdę i jak różne od prawy sš różne "ludowe wierzenia" dotyczšce mocy i momentu, ale nie powinien takich bzdur na strone pisać.

5 Data: Luty 09 2007 10:05:27
Temat: Re: strumienica - jakie wady?
Autor: Cyprian Prochot 


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomoœci



No to nieŸle się pan Chojnacki przedstawił (albo jakiœ jego marketoid co
tš stronę tworzył)...
Moc mu spadła, a moment wzrósł...
Ciekawe czy wie że jeżeli moc zmienia się o 1% to moment również się
zmienia o 1% i nie ma żadnej fizycznej możliwoœci żeby było inaczej.

ale on nie napisal ze PRZY TYCH SAMYCH obrotach. z reguly moc maksymalna
jest w innym punkcie niz moment.
wystarczy ze sie charakterystyka momentu zmienila i ostrzej opadal dla
wyzszych obrotow. w tym momencie moment moze faktycznie podrosnac a moc
maksymalna spadnie....

oczywiscie moc w punkcie np 3500 obrotow wzrosnie (ale bedzie to moc przy
danych obrotach  a nie moc max) zgodnie z tym jak  wzrosnie moment.


--
pozdrawiam
Cyprian Prochot
CKMK - white Brava 1.6 16V  LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700

6 Data: Luty 09 2007 10:19:24
Temat: Re: strumienica - jakie wady?
Autor: Tomasz Pyra 

Cyprian Prochot napisał(a):

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomoœci


No to nieŸle się pan Chojnacki przedstawił (albo jakiœ jego marketoid co
tš stronę tworzył)...
Moc mu spadła, a moment wzrósł...
Ciekawe czy wie że jeżeli moc zmienia się o 1% to moment również się
zmienia o 1% i nie ma żadnej fizycznej możliwoœci żeby było inaczej.

ale on nie napisal ze PRZY TYCH SAMYCH obrotach. z reguly moc maksymalna
jest w innym punkcie niz moment.

Ale on również nie napisał że chodzi mu o moc maksymalnš czy moment maksymalny.
Pisał o mocy i momencie jako takim, a wzrost momentu przy spadku mocy jest niemożliwy.
Możliwe jest oczywiœcie podniesienie charakterystyki tylko w pewnym zakresie obrotów, a czy w tym miejscu wypadnie maksymalny moment, maksymalna moc czy obroty biegu jałowego to już jest kwestiš przypadkowš.
Bo tak to równie dobrze mógłby mówić że gwarantuje 50% wzrost momentu obrotowego, a drobnym druczkiem dopisać że przy obrotach biegu jałowego ;)

Po prostu jako profesjonalista (jak mniemam) powinien na swojej stronie zamieœcić wyczerpujšce opisy, a nie taki "ludowy bełkot".

Chociaż faktycznie jeżeli 90% gospodyń domowych uważa że moc maksymalna daje prędkoœć maksymalnš a moment maksymalny daje przyspieszenie, to możliwe że podanie prawdziwych informacji będzie skutkowało brakiem zaufania gospodyń domowych dla takiej firmy, a tego pewnie firma by nie chciała.

7 Data: Luty 09 2007 10:39:46
Temat: Re: strumienica - jakie wady?
Autor: Cyprian Prochot 


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomoœci


Ale on również nie napisał że chodzi mu o moc maksymalnš czy moment
maksymalny.

no ale to jest w domysle.
przeciez jak kupujac auto zastanawiasz sie jak bedzie jezdzic to patrzysz na
parametry moc./moment max i na tej podstawie oceniasz wyżylowanie silnika.

oczywiscie taka liczba sama z siebie niewiele mowi, ale wszedzie w danych
katalogowych masz wlasnie wartosci
maksymalne z  zaznaczeniem przy jakich obrotach ma to miejsce.

wiec  (przynajmniej dla mnie) jasnym jest ze gosc mowiac o tym ze moc spada
ma na mysli spadem mocy maksymalnej...

Bo tak to równie dobrze mógłby mówić że gwarantuje 50% wzrost momentu
obrotowego, a drobnym druczkiem dopisać że przy obrotach biegu jałowego ;)

no dokladnie.


--
pozdrawiam
Cyprian Prochot
CKMK - white Brava 1.6 16V  LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700

8 Data: Luty 09 2007 15:15:09
Temat: Re: strumienica - jakie wady?
Autor: Przemek V 

Tomasz Pyra napisał(a):

Po prostu jako profesjonalista (jak mniemam) powinien na swojej stronie zamieœcić wyczerpujšce opisy, a nie taki "ludowy bełkot".

Ale on nie pisze tego dla doktorantów na MELu tylko dla pryszczatych osiemnastolatków, którzy chcš żeby im założył strumienicę, magnetyzer, Briski i stożek żeby mieć 20 KM więcej w Sportingu po wg nich to prostszy sposób niż zrobienie u niego wersji GT.

9 Data: Luty 09 2007 12:54:03
Temat: Re: strumienica - jakie wady?
Autor: Jakub Witkowski 

Tomasz Pyra wrote:

DoQ napisał(a):

Nie załamujmy się jednak t? nieszczęsn? moc? ! Ponieważ równocze?nie badany jest przebieg oraz wielko?ć momentu obrotowego, z tym parametrem nie było aż tak Ľle. Około 35% pomiarów momentu obrotowego silnika dało przyrost tego parametru, przeciętnie w wielko?ci 10% ale i zdarzały się lepsze wyniki.

No to nieźle się pan Chojnacki przedstawił (albo jakiś jego marketoid co tą stronę tworzył)...
Moc mu spadła, a moment wzrósł...
Ciekawe czy wie że jeżeli moc zmienia się o 1% to moment również się zmienia o 1% i nie ma żadnej fizycznej możliwości żeby było inaczej.

"Z reguły poprawa wielkości i przebiegu momentu obrotowego silnika dotyczyła
zakresu obrotów silnika w granicy 2500-4000 RPM."

Czyli mocno poniżej obrotów maksymalnej mocy, która jednoczesnie mogła spaśc.
Nie widzę sprzeczności.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

10 Data: Luty 09 2007 14:35:29
Temat: Re: strumienica - jakie wady?
Autor: Grzechu 

DoQ  napisał:

Ja tam widze nieco inne twierdzenie:
[...]

"Przy tej, niebagatelnej ilości pomiarów tylko 6 razy udało się osiągnąć większą moc silnika czy też strumienicy przypisać większą moc silnika..."
" Około 20% pomiarów wykazywało moc silnika podobną do seryjnej. Pozostałe przypadki kończyły się obniżeniem mocy silnika od 10% do ponad 20% a w skrajnych przypadkach były to większe wartości."

Większa szansa jest na spadek mocy czy na wzrost ? Szczególnie biorąc pod uwage montaż strumienicy w miejscu katalizatora. Jak by nie było te niecałe 6% które uzyskały wzrost mocy to bardzo niewiele.


--
Pozdrawiam
Grzechu
-=VW Golf II 1.8GT=- http://forum.vwgolf.pl

11 Data: Luty 09 2007 14:42:30
Temat: Re: strumienica - jakie wady?
Autor: Tomasz Pyra 

Grzechu napisał(a):

DoQ  napisał:
Ja tam widze nieco inne twierdzenie:
[...]

"Przy tej, niebagatelnej ilości pomiarów tylko 6 razy udało się osiągnąć większą moc silnika czy też strumienicy przypisać większą moc silnika..."
" Około 20% pomiarów wykazywało moc silnika podobną do seryjnej. Pozostałe przypadki kończyły się obniżeniem mocy silnika od 10% do ponad 20% a w skrajnych przypadkach były to większe wartości."

Większa szansa jest na spadek mocy czy na wzrost ? Szczególnie biorąc pod uwage montaż strumienicy w miejscu katalizatora. Jak by nie było te niecałe 6% które uzyskały wzrost mocy to bardzo niewiele.

Zakładając że w fabrykach samochodów nie pracują ludzie ułomni o małej wiedzy, to większa szansa jest na spadek - bo oni już tak zaprojektowali ten układ żeby było dobrze.

Jeżeli chce się coś poprawiać to raczej trzeba kompleksowo i z głową - wspawanie rury zamiast katalizatora raczej nie spełnia tych kryteriów.

12 Data: Luty 09 2007 14:46:34
Temat: Re: strumienica - jakie wady?
Autor: DoQ 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości

Zakładając że w fabrykach samochodów nie pracują ludzie ułomni o małej
wiedzy, to większa szansa jest na spadek - bo oni już tak zaprojektowali
ten układ żeby było dobrze.

Dobrze i ekologicznie. Montuja dziesiatki wynalazkow tylko po to zeby
samochod przeszedl coraz to bardziej wysrubowane normy.
Jesli strumienica zblizona jest pojemnoscia do katalizatora (badz nieco
wieksza) nie bedzie zadnego problemu. Zwiekszenie przepustowosci ukladu
wydechowego dziala bardzo negatywnie... ale w dwusuwach.


--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

13 Data: Luty 09 2007 20:56:34
Temat: Re: strumienica - jakie wady?
Autor: Grzechu 

DoQ  napisał:

Dobrze i ekologicznie. Montuja dziesiatki wynalazkow tylko po to zeby
samochod przeszedl coraz to bardziej wysrubowane normy.
Jesli strumienica zblizona jest pojemnoscia do katalizatora (badz
nieco wieksza) nie bedzie zadnego problemu. Zwiekszenie
przepustowosci ukladu wydechowego dziala bardzo negatywnie... ale w
dwusuwach.

Mam wrażenie że rozmawiacie o konsekwencjach wycięcia katalizatora a nie konsekwencjach zamontowania strumienicy. Bo o ile wycięcie katalizatora i zastapienie go rurką ma spore szanse na przyrost mocy (głównie w starszych silnikach) to montaż strumienicy jest loterią gdzie wygrana jest bardzo mało prawdopodobna.


--
Pozdrawiam
Grzechu
-=VW Golf II 1.8GT=- http://forum.vwgolf.pl

14 Data: Luty 09 2007 18:44:52
Temat: Re: strumienica - jakie wady?
Autor: Marcin Jan 

japo napisał(a):

jakie mogą być wady zamontowania strumienicy zamiast katalizatora?
wiem o skłądzie spalin, ale cos jeszcze?
większe zużycie paliwa, albo wiekszy halas itp?

Witaj
ja owego czasu w swojej lagunie wrzuciłem strumienice zamiast kata [ a w zasadzie w miejsce po katalizatorze, bo katalizator był i tak w rozsypce]. Praktyka pokazała że nie było większego zużycia paliwa, ani problemów ze składem mieszanki. Natomiast wydech w tym miejscu był głośniejszy. Natomiast teoria mówi że mogą być problemy z sondą lambda z uwagi na to że spaliny szybciej koło niej lecą i może być przez to niższa temp. tychże spalin. Piszę o systemie z jedną sondą przed katem.


--
Pozdrawiam
Marcin Będkowski

"Nienawidzę twoich poglądów, ale dam się zabić, żebyś mógł je głosić"

15 Data: Luty 09 2007 21:40:55
Temat: Re: strumienica - jakie wady?
Autor: Tomasz Pyra 

japo napisał(a):

jakie mogą być wady zamontowania strumienicy zamiast katalizatora?
wiem o skłądzie spalin, ale cos jeszcze?
większe zużycie paliwa, albo wiekszy halas itp?

Ja tak przy okazji podłączę się ze swoim pytaniem - co to jest ta strumienica o której tyle się mówi i czemu ona ma służyć w układzie wydechowym.

Bo samo urządzenie zwane strumienicą ma dwa wloty, wylot i za pomocą różnicy ciśnień i przepływowi pomiędzy jednym z wlotów a wylotów powoduje powstanie podciśnienia na drugim wlocie.

O tak:
http://kmiue.imir.agh.edu.pl/mp/4444/schematy%20I-III/strumienica.jpg

No i teraz jak to się ma do wydechu samochodowego gdzie jedna rura wchodzi a druga wychodzi? Jedyne co by mogło zassać to powietrze atmosferyczne, ale jakoś nie wyobrażam sobie dlaczego miałoby to robić silnikowi dobrze.

strumienica - jakie wady?



Grupy dyskusyjne