Grupy dyskusyjne »
strumienica - jakie wady?
strumienica - jakie wady?
1 | Data: Luty 08 2007 22:17:59 |
Temat: strumienica - jakie wady? | |
Autor: japo | jakie mog± być wady zamontowania strumienicy zamiast katalizatora? 2 |
Data: Luty 08 2007 22:28:26 | Temat: Re: strumienica - jakie wady? | Autor: Grzechu | japo napisał: jakie mog± być wady zamontowania strumienicy zamiast katalizatora? Pogorszenie osi±gów. Poczytaj sobie dział "układy wydechowe" http://www.chojnacki.com.pl/filozofia.php -- Pozdrawiam Grzechu -=VW Golf II 1.8GT=- http://forum.vwgolf.pl 3 |
Data: Luty 09 2007 08:53:02 | Temat: Re: strumienica - jakie wady? | Autor: DoQ | Użytkownik "Grzechu" napisał w wiadomo¶ci japo napisał: Ja tam widze nieco inne twierdzenie: "Ponad 100 samochodów zostało przebadanych na hamowni z różnymi strumienicami, zamontowanymi w różnych miejscach. Zwykle chodzi o ¶rodkowy tłumik, lub miejsce wiecznego spoczynku katalizatora. Przy tej, niebagatelnej ilo¶ci pomiarów tylko 6 razy udało się osi±gn±ć większ± moc silnika czy też strumienicy przypisać większ± moc silnika, nie większ± jednak niż o około 6%. Około 20% pomiarów wykazywało moc silnika podobn± do seryjnej. Pozostałe przypadki kończyły się obniżeniem mocy silnika od 10% do ponad 20% a w skrajnych przypadkach były to większe warto¶ci. Nie załamujmy się jednak t± nieszczęsn± moc± ! Ponieważ równocze¶nie badany jest przebieg oraz wielko¶ć momentu obrotowego, z tym parametrem nie było aż tak Ľle. Około 35% pomiarów momentu obrotowego silnika dało przyrost tego parametru, przeciętnie w wielko¶ci 10% ale i zdarzały się lepsze wyniki. Z reguły poprawa wielko¶ci i przebiegu momentu obrotowego silnika dotyczyła zakresu obrotów silnika w granicy 2500-4000 RPM. Pomiary trakcyjne potwierdziły większ± elastyczno¶ć silnika i zdolno¶ć do lepszych przyspieszeń. W kilku przypadkach także strumienica zamontowana w miejscu katalizatora przyczyniła się do poprawy przyspieszeń samochodu. Ostatni zmierzony przypadek to Clio 1,4 z silnikiem 75 KM. Pomiar na hamowni wykazał 74 KM oraz 119 Nm. W stosunku do fabrycznego momentu 107 Nm była to istotna różnica." -- Pozdrawiam Paweł Chrysler Stratus http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/ 4 |
Data: Luty 09 2007 09:33:42 | Temat: Re: strumienica - jakie wady? | Autor: Tomasz Pyra | DoQ napisał(a): Nie załamujmy się jednak t± nieszczęsn± moc± ! Ponieważ równocze¶nie badany jest przebieg oraz wielko¶ć momentu obrotowego, z tym parametrem nie było aż tak Ľle. Około 35% pomiarów momentu obrotowego silnika dało przyrost tego parametru, przeciętnie w wielko¶ci 10% ale i zdarzały się lepsze wyniki. No to nieźle się pan Chojnacki przedstawił (albo jakiś jego marketoid co tą stronę tworzył)... Moc mu spadła, a moment wzrósł... Ciekawe czy wie że jeżeli moc zmienia się o 1% to moment również się zmienia o 1% i nie ma żadnej fizycznej możliwości żeby było inaczej. W każdym razie ja bym się bał oddać samochód komuś kto nie bardzo ma pojęcie jak to to działa. No może ewentualnie do umycia. Może ewentualnie to co napisano na stronie to jest jakiś skrót myślowy gdzie chodzi o to, że przy zamontowaniu strumienicy nie pogarsza się charakterystyka silnika na niskich obrotach (gdzie rozwijany jest moment maksymalny), a jedynie leci na łeb na wysokich obrotach (gdzie rozwijana jest moc maksymalna), co by się zgadzało z tym że wydech jest policzony żeby efekty rezonansowe poprawiły osiągi samochodu, czyli charakterystykę pracy na wysokich obrotach. Tyle że prawidłowo będzie napisać że nie zmieniła się wartość maksymalnego momentu obrotowego, a zmieniła się wartość maksymalnej mocy. Może nawet pan Chojnacki zdaje sobie sprawę z tego jak jest naprawdę i jak różne od prawy są różne "ludowe wierzenia" dotyczące mocy i momentu, ale nie powinien takich bzdur na strone pisać. 5 |
Data: Luty 09 2007 10:05:27 | Temat: Re: strumienica - jakie wady? | Autor: Cyprian Prochot |
ale on nie napisal ze PRZY TYCH SAMYCH obrotach. z reguly moc maksymalna jest w innym punkcie niz moment. wystarczy ze sie charakterystyka momentu zmienila i ostrzej opadal dla wyzszych obrotow. w tym momencie moment moze faktycznie podrosnac a moc maksymalna spadnie.... oczywiscie moc w punkcie np 3500 obrotow wzrosnie (ale bedzie to moc przy danych obrotach a nie moc max) zgodnie z tym jak wzrosnie moment. -- pozdrawiam Cyprian Prochot CKMK - white Brava 1.6 16V LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700 6 |
Data: Luty 09 2007 10:19:24 | Temat: Re: strumienica - jakie wady? | Autor: Tomasz Pyra | Cyprian Prochot napisał(a): Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości Ale on również nie napisał że chodzi mu o moc maksymalną czy moment maksymalny. Pisał o mocy i momencie jako takim, a wzrost momentu przy spadku mocy jest niemożliwy. Możliwe jest oczywiście podniesienie charakterystyki tylko w pewnym zakresie obrotów, a czy w tym miejscu wypadnie maksymalny moment, maksymalna moc czy obroty biegu jałowego to już jest kwestią przypadkową. Bo tak to równie dobrze mógłby mówić że gwarantuje 50% wzrost momentu obrotowego, a drobnym druczkiem dopisać że przy obrotach biegu jałowego ;) Po prostu jako profesjonalista (jak mniemam) powinien na swojej stronie zamieścić wyczerpujące opisy, a nie taki "ludowy bełkot". Chociaż faktycznie jeżeli 90% gospodyń domowych uważa że moc maksymalna daje prędkość maksymalną a moment maksymalny daje przyspieszenie, to możliwe że podanie prawdziwych informacji będzie skutkowało brakiem zaufania gospodyń domowych dla takiej firmy, a tego pewnie firma by nie chciała. 7 |
Data: Luty 09 2007 10:39:46 | Temat: Re: strumienica - jakie wady? | Autor: Cyprian Prochot |
Ale on również nie napisał że chodzi mu o moc maksymalną czy moment no ale to jest w domysle. przeciez jak kupujac auto zastanawiasz sie jak bedzie jezdzic to patrzysz na parametry moc./moment max i na tej podstawie oceniasz wyżylowanie silnika. oczywiscie taka liczba sama z siebie niewiele mowi, ale wszedzie w danych katalogowych masz wlasnie wartosci maksymalne z zaznaczeniem przy jakich obrotach ma to miejsce. wiec (przynajmniej dla mnie) jasnym jest ze gosc mowiac o tym ze moc spada ma na mysli spadem mocy maksymalnej... Bo tak to równie dobrze mógłby mówić że gwarantuje 50% wzrost momentu no dokladnie. -- pozdrawiam Cyprian Prochot CKMK - white Brava 1.6 16V LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700 8 |
Data: Luty 09 2007 15:15:09 | Temat: Re: strumienica - jakie wady? | Autor: Przemek V | Tomasz Pyra napisał(a): Po prostu jako profesjonalista (jak mniemam) powinien na swojej stronie zamieścić wyczerpujące opisy, a nie taki "ludowy bełkot".Ale on nie pisze tego dla doktorantów na MELu tylko dla pryszczatych osiemnastolatków, którzy chcą żeby im założył strumienicę, magnetyzer, Briski i stożek żeby mieć 20 KM więcej w Sportingu po wg nich to prostszy sposób niż zrobienie u niego wersji GT. 9 |
Data: Luty 09 2007 12:54:03 | Temat: Re: strumienica - jakie wady? | Autor: Jakub Witkowski | Tomasz Pyra wrote: DoQ napisał(a): "Z reguły poprawa wielko¶ci i przebiegu momentu obrotowego silnika dotyczyła zakresu obrotów silnika w granicy 2500-4000 RPM." Czyli mocno poniżej obrotów maksymalnej mocy, która jednoczesnie mogła spa¶c. Nie widzę sprzeczno¶ci. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. 10 |
Data: Luty 09 2007 14:35:29 | Temat: Re: strumienica - jakie wady? | Autor: Grzechu | DoQ napisał: Ja tam widze nieco inne twierdzenie:[...] "Przy tej, niebagatelnej ilo¶ci pomiarów tylko 6 razy udało się osi±gn±ć większ± moc silnika czy też strumienicy przypisać większ± moc silnika..." " Około 20% pomiarów wykazywało moc silnika podobn± do seryjnej. Pozostałe przypadki kończyły się obniżeniem mocy silnika od 10% do ponad 20% a w skrajnych przypadkach były to większe warto¶ci." Większa szansa jest na spadek mocy czy na wzrost ? Szczególnie bior±c pod uwage montaż strumienicy w miejscu katalizatora. Jak by nie było te niecałe 6% które uzyskały wzrost mocy to bardzo niewiele. -- Pozdrawiam Grzechu -=VW Golf II 1.8GT=- http://forum.vwgolf.pl 11 |
Data: Luty 09 2007 14:42:30 | Temat: Re: strumienica - jakie wady? | Autor: Tomasz Pyra | Grzechu napisał(a): DoQ napisał: Zakładaj±c że w fabrykach samochodów nie pracuj± ludzie ułomni o małej wiedzy, to większa szansa jest na spadek - bo oni już tak zaprojektowali ten układ żeby było dobrze. Jeżeli chce się co¶ poprawiać to raczej trzeba kompleksowo i z głow± - wspawanie rury zamiast katalizatora raczej nie spełnia tych kryteriów. 12 |
Data: Luty 09 2007 14:46:34 | Temat: Re: strumienica - jakie wady? | Autor: DoQ | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomo¶ci Zakładaj±c że w fabrykach samochodów nie pracuj± ludzie ułomni o małej Dobrze i ekologicznie. Montuja dziesiatki wynalazkow tylko po to zeby samochod przeszedl coraz to bardziej wysrubowane normy. Jesli strumienica zblizona jest pojemnoscia do katalizatora (badz nieco wieksza) nie bedzie zadnego problemu. Zwiekszenie przepustowosci ukladu wydechowego dziala bardzo negatywnie... ale w dwusuwach. -- Pozdrawiam Paweł Chrysler Stratus http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/ 13 |
Data: Luty 09 2007 20:56:34 | Temat: Re: strumienica - jakie wady? | Autor: Grzechu | DoQ napisał: Dobrze i ekologicznie. Montuja dziesiatki wynalazkow tylko po to zeby Mam wrażenie że rozmawiacie o konsekwencjach wycięcia katalizatora a nie konsekwencjach zamontowania strumienicy. Bo o ile wycięcie katalizatora i zastapienie go rurk± ma spore szanse na przyrost mocy (głównie w starszych silnikach) to montaż strumienicy jest loteri± gdzie wygrana jest bardzo mało prawdopodobna. -- Pozdrawiam Grzechu -=VW Golf II 1.8GT=- http://forum.vwgolf.pl 14 |
Data: Luty 09 2007 18:44:52 | Temat: Re: strumienica - jakie wady? | Autor: Marcin Jan | japo napisał(a): jakie mog± być wady zamontowania strumienicy zamiast katalizatora? Witaj ja owego czasu w swojej lagunie wrzuciłem strumienice zamiast kata [ a w zasadzie w miejsce po katalizatorze, bo katalizator był i tak w rozsypce]. Praktyka pokazała że nie było większego zużycia paliwa, ani problemów ze składem mieszanki. Natomiast wydech w tym miejscu był gło¶niejszy. Natomiast teoria mówi że mog± być problemy z sond± lambda z uwagi na to że spaliny szybciej koło niej lec± i może być przez to niższa temp. tychże spalin. Piszę o systemie z jedn± sond± przed katem. -- Pozdrawiam Marcin Będkowski "Nienawidzę twoich pogl±dów, ale dam się zabić, żeby¶ mógł je głosić" 15 |
Data: Luty 09 2007 21:40:55 | Temat: Re: strumienica - jakie wady? | Autor: Tomasz Pyra | japo napisał(a): jakie mog± być wady zamontowania strumienicy zamiast katalizatora? Ja tak przy okazji podł±czę się ze swoim pytaniem - co to jest ta strumienica o której tyle się mówi i czemu ona ma służyć w układzie wydechowym. Bo samo urz±dzenie zwane strumienic± ma dwa wloty, wylot i za pomoc± różnicy ci¶nień i przepływowi pomiędzy jednym z wlotów a wylotów powoduje powstanie podci¶nienia na drugim wlocie. O tak: http://kmiue.imir.agh.edu.pl/mp/4444/schematy%20I-III/strumienica.jpg No i teraz jak to się ma do wydechu samochodowego gdzie jedna rura wchodzi a druga wychodzi? Jedyne co by mogło zassać to powietrze atmosferyczne, ale jako¶ nie wyobrażam sobie dlaczego miałoby to robić silnikowi dobrze. |
strumienica - jakie wady?
Galerie zdjęć
Newsletter