Grupy dyskusyjne   »   stukanie przy skręcie, SC900

stukanie przy skręcie, SC900



1 Data: Grudzien 23 2006 14:32:46
Temat: stukanie przy skręcie, SC900
Autor: Artur 

Hej,

Fiat SC 900.Kiedy skręcam koła, to od pewnego momentu(prawie pełny skręt) słychac głośne metaliczne stukanie. Odgłos jest cykliczny, im bardziej koła są skręcone, tym głośniejszy.

stuk stuk, stuk stuk,.... zawsze 2 stuki i dłuższa przerwa itd.

Nie ma znaczenia, czy skrecam w lewo czy w prawo. Nie jest to też nadkole - bo przecież  było by słychac z jednej strony.

Cóż to takiego ? przegub ? - byłem ostatnio w warsztacie(amortyzatory z przodu, hamulce) i niestety chyba panowie tam to spieprzyli, bo przed wizytą tego nie było - czy może to byc przyczyną złego zamontowania tych częsci??


Dzięki za porady...
pozdrawiam i wesołych świąt
artur



2 Data: Grudzien 23 2006 15:05:56
Temat: Re: stukanie przy skręcie, SC900
Autor: Dr.Endriu 


Hej,

Fiat SC 900.Kiedy skręcam koła, to od pewnego momentu(prawie
pełny skręt) słychac głośne metaliczne stukanie. Odgłos jest
cykliczny, im bardziej koła są skręcone, tym głośniejszy.

stuk stuk, stuk stuk,.... zawsze 2 stuki i dłuższa przerwa itd.

Nie ma znaczenia, czy skrecam w lewo czy w prawo. Nie jest
to też nadkole - bo przecież  było by słychac z jednej strony.

Cóż to takiego ? przegub ? - byłem ostatnio w
warsztacie(amortyzatory z przodu, hamulce) i niestety chyba
panowie tam to spieprzyli, bo przed wizytą tego nie było -
czy może to byc przyczyną złego zamontowania tych częsci??


Wygląda mi to na wyrobiny przegub kulowy w wahaczu. W CC700 nie było
możliwości wymiany
samego przegubu, trzeba było wymienć cały wahacz. Nie wiem jak jest w 900...
Koszt około 110zł + robocizna.

Dla pewności mozna jeszcze wymienić końcówki drążków kierowniczych ( w
których są przeguby kulowe , które też
z czasem szlag trafia).
Koszt około 50 zł + robocizna + ustawienie zbieżności 50 zł

Więcej możliwośći stukotów raczej nie widzę


--
Pozdrawiam
Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://nmp1.w.interia.pl

3 Data: Grudzien 23 2006 16:07:12
Temat: Re: stukanie przy skręcie, SC900
Autor: Artur 

Dr.Endriu napisał(a):

Wygląda mi to na wyrobiny przegub kulowy w wahaczu. W CC700 nie było
możliwości wymiany
samego przegubu, trzeba było wymienć cały wahacz. Nie wiem jak jest w 900...
Koszt około 110zł + robocizna.

Dla pewności mozna jeszcze wymienić końcówki drążków kierowniczych ( w
których są przeguby kulowe , które też
z czasem szlag trafia).
Koszt około 50 zł + robocizna + ustawienie zbieżności 50 zł

Więcej możliwośći stukotów raczej nie widzę


Dzięki za poradę - juz znalazłem na Allegro przeguby - koszty mniej więcej takie jak napisałes (ok. 80 - 90 zł).

pozdrawiam
artur

4 Data: Grudzien 23 2006 18:25:22
Temat: Re: stukanie przy skręcie, SC900
Autor: Dr.Endriu 


Dzięki za poradę - juz znalazłem na Allegro przeguby -
koszty mniej więcej takie jak napisałes (ok. 80 - 90 zł).

Zapewne mówisz o tym
http://www.allegro.pl/item150368662_polos_fiat_sc_900.html

a ja mówię o tym:

http://www.allegro.pl/item149977457_wahacz_przod_fiat_cc_sc_nowy_wloski_lodz
..html
i zamontowanym na końcu wahacza przegubie kulowym (białym na zdjęciu),

oraz o tym

http://www.allegro.pl/item152392081_koncowka_drazka_opel_astra_f_vectra_a_ca
libra.html
(tylk że oczywiście dla CC - gdze zainstalowany jest również przegub kulowy)

W sumie wszystkie te podzespoły mógą przyczynić się do stukotów przy
skrętach.
I  w sumie dobra koncepcją jest zacząć od przegubów na półośce (może stukoty
znikną)

Szybkiego usunięcia awarii


--
Pozdrawiam
Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://nmp1.w.interia.pl

5 Data: Grudzien 23 2006 23:11:59
Temat: Re: stukanie przy skręcie, SC900
Autor: Artur 

Dr.Endriu napisał(a):

Dzięki za poradę - juz znalazłem na Allegro przeguby -
koszty mniej więcej takie jak napisałes (ok. 80 - 90 zł).

Zapewne mówisz o tym
http://www.allegro.pl/item150368662_polos_fiat_sc_900.html

a ja mówię o tym:

http://www.allegro.pl/item149977457_wahacz_przod_fiat_cc_sc_nowy_wloski_lodz
.html
i zamontowanym na końcu wahacza przegubie kulowym (białym na zdjęciu),

oraz o tym

http://www.allegro.pl/item152392081_koncowka_drazka_opel_astra_f_vectra_a_ca
libra.html
(tylk że oczywiście dla CC - gdze zainstalowany jest również przegub kulowy)

W sumie wszystkie te podzespoły mógą przyczynić się do stukotów przy
skrętach.
I  w sumie dobra koncepcją jest zacząć od przegubów na półośce (może stukoty
znikną)

Szybkiego usunięcia awarii

Faktycznie, myślałem o troche innej części...Z tego co podesłałes wynika niestety, że przyczyn stukania może być więcej:( Obym trafił we właściwą część, bo w sumie można sobie uzbierać ładną sumkę zanim się wymieni to, co trzeba...

Oby autko wytrzymało przez święta, bo dopiero potem planuje się nim zająć. Na razie staram się unikać mocniejszych zakrętów (niestety czasami sie nie da), albo przejeżdżać  je powoli.


Dzięki jeszcze raz za fachowe porady i życzę wesołych świąt i mało awarii w przyszłym roku :)

pozdrawiam
artur

6 Data: Grudzien 25 2006 22:24:19
Temat: Re: stukanie przy skręcie, SC900
Autor: Artur 

Dr.Endriu napisał(a):

Dzięki za poradę - juz znalazłem na Allegro przeguby -
koszty mniej więcej takie jak napisałes (ok. 80 - 90 zł).

Zapewne mówisz o tym
http://www.allegro.pl/item150368662_polos_fiat_sc_900.html

a ja mówię o tym:

http://www.allegro.pl/item149977457_wahacz_przod_fiat_cc_sc_nowy_wloski_lodz
.html
i zamontowanym na końcu wahacza przegubie kulowym (białym na zdjęciu),

oraz o tym

http://www.allegro.pl/item152392081_koncowka_drazka_opel_astra_f_vectra_a_ca
libra.html
(tylk że oczywiście dla CC - gdze zainstalowany jest również przegub kulowy)

W sumie wszystkie te podzespoły mógą przyczynić się do stukotów przy
skrętach.
I  w sumie dobra koncepcją jest zacząć od przegubów na półośce (może stukoty
znikną)


Hej,
tak sobie dzisiaj pojezdziłem autkiem i posłuchałem - stuki wyraźnie dochodzą ze środka, z linii kierownicy mniej więcej (na pewno nie z bokow). Nie ma znaczenia, czy skręcam w lewo, czy w prawo, stuka zawsze z tego samego miejsca - czyli tak jak napisałes - przeguby na półosiach?

W sumie w tym samym miejscu mniej więcej są też te przeguby układu kierowniczego, ale czy one nie stukały by zawsze niezależnie od tego, czy jade, czy nie (zawsze kiedy ruszam kierownicą) ??



pozdrawiam
artur

7 Data: Grudzien 24 2006 13:11:01
Temat: Re: stukanie przy skręcie, SC900
Autor: Michał Konieczny 


Wygląda mi to na wyrobiny przegub kulowy w wahaczu. W CC700 nie było
możliwości wymiany
samego przegubu, trzeba było wymienć cały wahacz. Nie wiem jak jest w 900...
Koszt około 110zł + robocizna.

Jak najbardziej można w CC700 wymienić sam przegub.

--
Pozdrawiam
Michau
Lancia Y 1.1 98r

8 Data: Grudzien 25 2006 09:12:24
Temat: Re: stukanie przy skręcie, SC900
Autor: Dr.Endriu 



Jak najbardziej można w CC700 wymienić sam przegub.


Jak powiedziałeś A, to i powiedz B....czyli zdradź nam tajemnicę JAK ?


--
Pozdrawiam
Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://nmp1.w.interia.pl

stukanie przy skręcie, SC900



Grupy dyskusyjne