Co może być przyczyną szarpania po zdjęciu nogi z gazu na niskich biegach (II, III) podczas hamowania silnikiem? Szarpanie występuje zarówno podczas hamowania silnikiem (mocno i niejednostajnie szarpie) jak też toczenia się na II biegu bez dotykania gazu (niemal niedostrzegalne, ale da się wyczuć). Podczas przyśpieszania objaw nie występuje, na jałowym biegu silnik pracuje cicho i równo. Pacjent: Astra 1.8 '91 przebieg 370kkm
2 |
Data: Marzec 13 2010 14:46:59 |
Temat: Re: szarpanie |
Autor: lukasz |
Co może być przyczyną szarpania po zdjęciu nogi z gazu na niskich biegach
(II, III) podczas hamowania silnikiem? Szarpanie występuje
poduszka pod silnikiem i/lub skrzynia
3 |
Data: Marzec 14 2010 09:47:25 | Temat: Re: szarpanie | Autor: macko |
Użytkownik "lukasz" napisał w wiadomości
Co może być przyczyną szarpania po zdjęciu nogi z gazu na niskich biegach
(II, III) podczas hamowania silnikiem? Szarpanie występuje
poduszka pod silnikiem i/lub skrzynia
-- -
Potwierdzam. Przerabiałem to ostatnio w swojej (F 1.7DTL). Wymiana 3
poduszek pomogła.
pzdr.
macko
4 |
Data: Marzec 13 2010 14:37:31 | Temat: Re: szarpanie | Autor: to |
Michał wrote:
Co może byÄ przyczynÄ
szarpania po zdjÄciu nogi z gazu na niskich
biegach (II, III) podczas hamowania silnikiem? Szarpanie wystÄpuje
zarówno podczas hamowania silnikiem (mocno i niejednostajnie szarpie)
jak też toczenia siÄ na II biegu bez dotykania gazu (niemal
niedostrzegalne, ale da siÄ wyczuÄ). Podczas przyĹpieszania objaw nie
wystÄpuje, na jałowym biegu silnik pracuje cicho i równo. Pacjent: Astra
1.8 '91 przebieg 370kkm
Zawór bocznikowy zwany też "krokowcem". O ile w tym silniku jest, ale
raczej musi byÄ.
--
cokolwiek
5 |
Data: Marzec 13 2010 16:15:07 | Temat: Re: szarpanie | Autor: Michał "HoMMeR" Paszek |
W dniu 2010-03-13 13:15, Michał pisze:
Co może być przyczyną szarpania po zdjęciu nogi z gazu na niskich
biegach (II, III) podczas hamowania silnikiem? Szarpanie występuje
zarówno podczas hamowania silnikiem (mocno i niejednostajnie szarpie)
jak też toczenia się na II biegu bez dotykania gazu (niemal
niedostrzegalne, ale da się wyczuć). Podczas przyśpieszania objaw nie
występuje, na jałowym biegu silnik pracuje cicho i równo. Pacjent: Astra
1.8 '91 przebieg 370kkm
Lekkie poszaprywanie bedzie odczuwalne zawsze, bo podczas hamowania silnikiem odcinane jest zasilanie silnika paliwem. Jednakze, jesli ostatnio efekt ten sie poglebia to przyczyn moze byc wiele. Od nieszczelnosci w ukladzie zasilania powietrzem, poprzez luzy przepustnicy czy tez uszkodzony potencometr przepustnicy.
Ten ostatni przypadek przerabialem niedawno w Citroenie. Sciezki przewodzace w potencjometrze, w miejscu, ktore odpowiada zakmnietej przepustnicy sie przetarly i ECU nie otrzymywal prawidlowej informacji o polozeniu przepustnicy. Dodatkowym efektem u mnie byly podwyzszone obroty biegu jalowego. Z tym, ze u mnie nie wystepuje silnik krokowy jako taki, lecz regulator przepustnicy. W przypadku klasycznego silniczka krokowego efekt podwyzszonych obrotow nie musi wystepowac. Po minimalnej korekcie stanu spoczynkowego potencjometra efekt szarpania i podwyzszonych obrotow zniknal.
--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE
| | | |