[cc700] szarpanie na niskich obrotach
1 | Data: Sierpien 31 2008 23:19:00 |
Temat: [cc700] szarpanie na niskich obrotach | |
Autor: Jacek Sowiński | Witam 2 |
Data: Wrzesien 01 2008 00:23:48 | Temat: Re: [cc700] szarpanie na niskich obrotach | Autor: Maciek | Jacek Sowiński pisze: miejscu, filtr powietrza do wymiany jest napewno, tylko zawsze jest cosWymień ten filtr - przecież to 3 minuty roboty (licząc razem z zakupem i przedmuchaniem puszki filtra), a nie będziesz musiał zadawać dziwnych pytań o dziwne zachowanie silnika. -- Pozdrawiam Maciek 3 |
Data: Wrzesien 01 2008 22:18:40 | Temat: Re: [cc700] szarpanie na niskich obrotach | Autor: Jacek Sowiński | Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości Jacek Sowiński pisze: przekonałeś mnie, jutro pojade do sklepu :) -- Stoout prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler służbowo Berlingo 1.9 D '00 & TTI 880 / Hustler 4 |
Data: Wrzesien 01 2008 12:42:32 | Temat: Re: [cc700] szarpanie na niskich obrotach | Autor: Dr.Endriu |
Podobnie jadac po placu na I biegu, uzywajac tylko gazu zwalniam do Pierwszą najważniejszą podstawą do (w miare) równomiernej pracy silnika (niektórzy twierdzą że aissana nie da się doprowadzić do równomiernych obrotów, i ja po trzech latach jeżdżenia tym pojazdem do tego zdania się przychylam) w cieniasie jest wlot ciepłego powietrza do gaźnika które pochodzi z ogrzanej rury wydechowej. http://tiny.pl/8tpw jeżeli ciepłe powietrze nie wlatuje zapomnij o braku (w miare) płynnej pracy silnika. Druga arcyważna na sprawa to to, czy aby twój cienas na pewno rozgrzewa się do 90 stopni. Wiem (z własnego doświadczenia, bo sam go dokupywałem ) że w Aissankach nie montowali WSKAŹNIKA temperatury (a nie czujnika przegrzania) i czasami bywa tak że przy źle działającym termostacie silnik potrafi być niedogrzany (a bez wskazówkomierza nie sposób tego sprawdzić) a to też bedzie powodowało szarpanie (szczególnie przy jesienno zimowej pogodzie) . P.S Jak widać zima idzie bo postów odnośnie cieniasa 700 coraz więcej :) "(...)A przyczynę znalazłem, nie wiem jak się ma piernik do wiatraka, ale zablokowałem to ustrojstwo w filtrze powietrza na pobór "ciepłego" powietrza (...) -- Pozdrawiam Dr.Endriu 5 |
Data: Wrzesien 01 2008 22:17:57 | Temat: Re: [cc700] szarpanie na niskich obrotach | Autor: Jacek Sowiński | Użytkownik "Dr.Endriu" napisał w wiadomości Pierwszą najważniejszą podstawą do (w miare) równomiernej pracy silnika sprawdze, nie pomyślałem o tym, ale....czyt. dalej jeżeli ciepłe powietrze nie wlatuje zapomnij o braku (w miare) płynnej założyłem zegary od cc900, i mam wskaznik temperatury. I podejrzewam też uwalony termostat, bo 90 stopni to nawet latem nie osiągam. Jeżdząc spokojnie po mieście mam 70-80 stopni, w trasie podobnie. "(...)A przyczynę znalazłem, nie wiem jak się ma piernik do wiatraka, ale zastosuje, zobacze, dzieki za rady -- Stoout prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler służbowo Berlingo 1.9 D '00 & TTI 880 / Hustler 6 |
Data: Wrzesien 02 2008 08:33:52 | Temat: Re: [cc700] szarpanie na niskich obrotach | Autor: Maciek | Jacek Sowiński pisze: założyłem zegary od cc900, i mam wskaznik temperatury.Czy wygląda to tak, że jak stoisz w korku, temperatura osiąga mniej więcej 100 stopni, włącza się wentylator na chłodnicy, a potem jak ruszysz i trochę przejedziesz, spada o około 20-30 stopni? Jeśli tak, to zmieniaj termostat, bo cały czas przepuszcza coś na duży obieg. A jakie masz temperatury w zimie? -- Pozdrawiam Maciek 7 |
Data: Wrzesien 02 2008 09:32:06 | Temat: Re: [cc700] szarpanie na niskich obrotach | Autor: Jacek Sowiński | Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości Jeżdząc spokojnie po mieście mam 70-80 stopni, w trasie podobnie.Czy wygląda to tak, że jak stoisz w korku, temperatura osiąga mniej zimą nie pamietam, ale nie zagrzewał sie dobrze. Dzisiaj zeby osiagnac w miescie 90 stopni musiałbym dawać mu po gazie w mieście, przy normalnej jezdzie osiaga max 80 stopni. 90 miałem tylko w upalne dni. W korku temperatura nie podnosi mi sie specjalnie. W trasie temperatura spada nawet do 70 stopni. Jacej 8 |
Data: Wrzesien 24 2008 21:57:45 | Temat: Re: [cc700] szarpanie na niskich obrotach | Autor: Jacek Sowiński | Użytkownik "Jacek Sowiński" napisał w wiadomości Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości wymieniłem termostat na nowy (w manualu sugerują zeby robić to co 50 kkm, ciekawe), nowy filtr powietrza, założyłem rure ciepłego powietrza znad korektora. Po tym zabiegu w mieście rozgrzał mi sie do 80 stopni, i dalej nie testowałem bo skończyło sie miasto :) Wydaje mi sie, ze silnik sie szybciej nagrzewa, ale czy osiąga robocze 90 stopni nie byłbym taki pewien. Przeciez to przerobiony motor z malucha, a tam wystarczało chłodzenie powietrzem. Wydaje mi sie, ze to chlodzenie jest zbyt wydajne dla tego silnika, i dlatego jest wciąz niedogrzany. Chyba ze inni właściciele cc700 z termometrem na zegarach potwierdzą, ze udaje im sie bezproblemu rozgrzać silnik do roboczych 90 stopni, wtedy bede miał zagwozdke. Druga sprawa. Gaźnik Aissan na ssaniu: podwyższone obroty utrzymują sie u was bez problemu, czy bujają sie od tych podwyższonych do jałowych? U mnie jak odpale na ssaniu kilkanaście sekund obroty są podwyższone, potem spadają do jałowych (najczesciej silnik gaśnie), dopiero lekkie dodanie gazu lub po kilkunastu sekundach obroty same wzrastają do tych "na ssaniu", i za jakis czas znowu spadają do jałowych. Takie bujanie trwa do ogrzania sie silnika. Czy to normalne? -- Stoout prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler służbowo Berlingo 1.9 D '00 & TTI 880 / Hustler 9 |
Data: Wrzesien 24 2008 22:40:29 | Temat: Re: [cc700] szarpanie na niskich obrotach | Autor: Dr.Endriu | wymieniłem termostat na nowy (w manualu sugerują zeby robić to co 50 kkm,z termometrem na zegarach potwierdzą, ze udaje im sie bezproblemu rozgrzać W moim egzemplażu rozgrzewa się do 90 stopni bez problemu. Druga sprawa. Gaźnik Aissan na ssaniu:tych podwyższonych do jałowych?potem spadają do jałowych (najczesciej silnik gaśnie), dopiero lekkie dodaniegazu lub po kilkunastu sekundach obroty same wzrastają do tych "na ssaniu", iza jakis czas znowu spadają do jałowych. Takie bujanie trwa do ogrzania sie Nie za bardzo. Wg mnie na 80% obstawiałym źle ustawioną mieszankę paliwa. Dobrze by było pomierzyć % CO2 w spalinach przed katalizatorem. U mnie wyszło na to że prawidłowa praca silnika jest przy 4,2 CO, a nie tak jak pisza w "Sam naprawiam" w zakresie od 2 do 3% (tak miałem przedtem i silnik zachowywał się tak jak opisywałeś). Teraz przestał gasnąć i chodzi równo w każdej temperaturze. -- Pozdrawiam Dr.Endriu 10 |
Data: Wrzesien 24 2008 22:52:35 | Temat: Re: [cc700] szarpanie na niskich obrotach | Autor: Jacek Sowiński | Użytkownik "Dr.Endriu" <nmp1(WYTNIJ napisał w wiadomości
a ile czasu to zajmuje? dla porównania jeżdze berlingiem z siga, tam po kilku skrzyzowaniach mam 1/4 skali temperatury i dojezdzajac do pracy juz ma temperature roboczą. Dla porównania na tej samej trasie CC ogrzeje sie do góra 60 stopni. I na każde kolejne 10 stopni musze poświecic z 10 minut jazdy. Nie za bardzo. a gdzie to sie reguluje? szukać hasła "regulacja mieszanki" w instrukcji i "sam naprawiam"? Diagnosta na przeglądzie jak uruchomil analizator spalin złapał sie za głowe, zresetowa i odpalił jeszcze raz, a na koniec machnął ręką. Nietety nie zagladalem mu na tablice zeby zobaczyć co i jak, ale żadnego słowa o spalinach nie powiedział. -- Stoout prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler służbowo Berlingo 1.9 D '00 & TTI 880 / Hustler 11 |
Data: Wrzesien 24 2008 23:15:44 | Temat: Re: [cc700] szarpanie na niskich obrotach | Autor: Dr.Endriu | > W moim egzemplażu rozgrzewa się do 90 stopni bez problemu.1/4 skali temperatury i dojezdzajac do pracy juz ma temperature roboczą. Tak gdzieś w połowie drogi do roboty 25 km mam 90 stopni... > Nie za bardzo.chodzi > równo w każdej temperaturze. http://tiny.pl/88hc nr 10 na rysunku...... (cholernie trudny dostęp, najlepiej używać srubokręta przegubowego) Diagnosta na przeglądzie jak uruchomil analizator spalin złapał sie za Wiesz co powiem ci że jak pojechałem na stację diagnostyczną jakiś rok temu (tak z ciekawości) to barany zachowywały się dokładnie tak samo. Większość z tych wielkich diagnostów po prostu nie umie obsługiwac tej aparatury. Po tym incydencie w lipcu kupiłem sobie taki stary typ analizatorka AK-8300 na allegro za 150 zł, i sam zacząłem się bawić. W czerwcu ustawiłem tak jak piszą w "Sam naprawiam" i pojeździłem pół roku do teraz. Ale jak zaczęłą się jesień ustawienie 2 do 3 % okazało się być do dupy. Jakoś tydzień temu jeszcze raz zaatakowałem cieniasa ustawiłem 4,2 i teraz chodzi "prawie jak diesel" :). P.S. Ogólnie do ustawienia mieszanki wporządnemu mechanikowi to analizator nie jest potrzebny, powinien to ustawić "na słuch", ale czasami ci "porządni mechanicy" w pręta walą, i lepiej wesprzeć się jakimś urządzeniem pomiarowym wtedy jesteś pewien tego co ustawiasz... Do prawidłowego ustawienia gażnika niezbędny jest również obrotomierz (taki na dwa cylindry). -- Pozdrawiam Dr.Endriu 12 |
Data: Wrzesien 24 2008 23:17:50 | Temat: Re: [cc700] szarpanie na niskich obrotach | Autor: Dr.Endriu |
Tak gdzieś w połowie drogi do roboty 25 km mam 90 stopni... czyli gdzies tak po 12... 15 kilometrze (10 do 15 min).... -- Pozdrawiam Dr.Endriu 13 |
Data: Wrzesien 24 2008 23:07:08 | Temat: Re: [cc700] szarpanie na niskich obrotach | Autor: Maciek | Jacek Sowiński pisze: Przeciez to przerobiony motor z malucha, a tam wystarczało chłodzenieMój bez problemu osiąga (przekracza) 90st. Druga sprawa. Gaźnik Aissan na ssaniu:Nie pomogę. Na szczęście mam normalny gaźnik :-) -- Pozdrawiam Maciek 14 |
Data: Wrzesien 24 2008 23:22:32 | Temat: Re: [cc700] szarpanie na niskich obrotach | Autor: Dr.Endriu | Mój bez problemu osiąga (przekracza) 90st. Przy jakiej temp. włącza ci się wentylator ? -- Pozdrawiam Dr.Endriu 15 |
Data: Wrzesien 25 2008 00:35:13 | Temat: Re: [cc700] szarpanie na niskich obrotach | Autor: Maciek | Dr.Endriu pisze: Jakoś tak koło 100, może trochę powyżej. Przynajmniej na podstawie tegoMój bez problemu osiąga (przekracza) 90st.Przy jakiej temp. włącza ci się wentylator ? wskaźniczka, a o jego dokładności, to pewnie ktoś mógłby doktorat napisać ;-) -- Pozdrawiam Maciek 16 |
Data: Wrzesien 25 2008 11:14:55 | Temat: Re: [cc700] szarpanie na niskich obrotach | Autor: Jacek Sowiński | Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości Dr.Endriu pisze: chyba to prawda u mnie wentylator zaskakuje zaraz po przekroczeniu 90 stopni -- Stoout prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler służbowo Berlingo 1.9 D '00 & TTI 880 / Hustler 17 |
Data: Wrzesien 25 2008 22:16:05 | Temat: Re: [cc700] szarpanie na niskich obrotach | Autor: Dr.Endriu | Jakoś tak koło 100, może trochę powyżej. Przynajmniej na podstawie tego U mnie startuje jakoś przy 110 stopniach (wg wskazań wskazówkomierza). Własnie mnie natknęło i sprawdziłem w "sam naprawiam" temperaturę zadziałania czujnika odpowiadającego za załączanie wentylatora (taki przy chłodnicy, którego wymieniłem jakoś rok temu)) "90 - 94 stopnie". Kuźwa komu tu wierzyć .... Woda mi się nigdy nie zagotowała w chłodnicy.... ech. P.S. Chyba będzie trzeba choćby tak "dla ciekawości" kupić jeszcze jeden i sprawdzić .... -- Pozdrawiam Dr.Endriu 18 |
Data: Wrzesien 25 2008 22:40:13 | Temat: Re: [cc700] szarpanie na niskich obrotach | Autor: Jacek Sowiński | Użytkownik "Dr.Endriu" <nmp1(WYTNIJ napisał w wiadomości Jakoś tak koło 100, może trochę powyżej. Przynajmniej na podstawie tego trzeba by gdzies na wężu zainstalować termometr wzorcowy, i przeskalować ten oryginalny. Na początek moze spróbowc taki chiński termometr z zegarkiem od chińczyków, na ciele wyskalowac 36,6 a potem odnieśc do temperatury płynu. Przeskalowanie na zegarach to nie problem, wystarczy skaner i drukarka :) Jeśli takie wachania, rzędu 15% macie w góre, to ja mam w dół, i walcze z wiatrakami starając sie ogrzać juz ogrzany silnik? -- Stoout prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler służbowo Berlingo 1.9 D '00 & TTI 880 / Hustler 19 |
Data: Wrzesien 25 2008 23:50:46 | Temat: Re: [cc700] szarpanie na niskich obrotach | Autor: Maciek | Dr.Endriu pisze: U mnie startuje jakoś przy 110 stopniach (wg wskazań wskazówkomierza).Jutro może sprawdzę dokładnie jak jest u mnie. Własnie mnie natknęło i sprawdziłem w "sam naprawiam" temperaturęA masz wodę, czy jakiś płyn, bo jak płyn to go nie tak łatwo zgotować. P.S. Chyba będzie trzeba choćby tak "dla ciekawości" kupić jeszcze jeden iMoże lepiej jakiś laboratoryjny termometr i po prostu zmierzyć temperaturę cieczy? -- Pozdrawiam Maciek 20 |
Data: Pa?dziernik 06 2008 21:44:29 | Temat: Re: [cc700] szarpanie na niskich obrotach | Autor: Jacek Sowiński | Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości Dr.Endriu pisze: wczoraj mi wentylator zadziałał przy 84 stopniach wg. licznika :) -- Stoout prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler służbowo Berlingo 1.9 D '00 & TTI 880 / Hustler 21 |
Data: Pa?dziernik 20 2008 08:49:51 | Temat: Re: [cc700] szarpanie na niskich obrotach | Autor: Maciek | Jacek Sowiński pisze: Ja niestety nie sprawdziłem, bo cały czas jeżdżę drugim samochodem i sięJutro może sprawdzę dokładnie jak jest u mnie.wczoraj mi wentylator zadziałał przy 84 stopniach wg. licznika :) jakoś nie złożyło. W każdym razie jeśli załącza się przy tak niskich wskazaniach to (do wyboru, a u tych z pechem wszystko na raz): - masz niesprawny czujnik - masz niesprawny wskaźnik - masz słabą masę między akumulatorem a silnikiem Ja bym mimo wszystko zaczął od sprawdzenia temperatury cieczy jakimś normalnym termometrem. -- Pozdrawiam Maciek 22 |
Data: Wrzesien 03 2008 00:05:22 | Temat: Re: [cc700] szarpanie na niskich obrotach | Autor: Jacek Sowiński | Użytkownik "Dr.Endriu" napisał w wiadomości Pierwszą najważniejszą podstawą do (w miare) równomiernej pracy silnika otwieram maske dzisiaj, nie mam wogóle tej rury. Same pająki i niedojedzone biedronki :( Dzisiaj zainstalowałem nowy filtr powietrza, po wypłacie jade na wymiane termostatu i tą rure nieszczęsną -- Stoout prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler służbowo Berlingo 1.9 D '00 & TTI 880 / Hustler 23 |
Data: Wrzesien 03 2008 08:27:45 | Temat: Re: [cc700] szarpanie na niskich obrotach | Autor: Maciek | Jacek Sowiński pisze: otwieram maske dzisiaj, nie mam wogóle tej rury. Same pająki i niedojedzoneZobacz jeszcze czy na wydechu przy silniku masz założoną taką metalową obejmę, na którą się rurę nasadza. Ta obejma bardzo szybko koroduje i rozpada się w pył. Jednak dziwne, że rura spadła, bo zazwyczaj trzyma się dość solidnie puszki filtra powietrza. Wcale bym się nie zdziwił, gdyby się okazało, że to jakiś mechanik po prostu ją zdjął. Mi jeden spec coś takiego proponował zamiast wymiany puszki na wydechu - "panie, to przecie niepotrzebne" :-) -- Pozdrawiam Maciek 24 |
Data: Wrzesien 03 2008 22:47:00 | Temat: Re: [cc700] szarpanie na niskich obrotach | Autor: Dr.Endriu |
Zobacz jeszcze czy na wydechu przy silniku masz założoną taką metalową Dokładnie, podzielam zdanie Maćka. Ten baran który wymyślał ten element jest wyjątkowym tępym idiotą. Mnie to się rozleciało po roku. Tera chyba przyspawam migiomatem do na sztorc kawałek rury (z otworami tuż przy spawie -żeby było z czego zasysać powietrze) bo tego ciulstwa nie ma co zakładac - od rezonansu i tak wszystkie śrubki poodpadają..... -- Pozdrawiam Dr.Endriu 25 |
Data: Wrzesien 06 2008 08:20:35 | Temat: Re: [cc700] szarpanie na niskich obrotach | Autor: Maciek | Dr.Endriu pisze: Ten baran który wymyślał ten element jestTo jest mało powiedziane. Takich "inżynierów" to powinni eliminować wodując ich gdzieś w betonowych kaloszach. Nie wiem jak bardzo trzeba być pijanym, żeby wymyślić takie rozwiązanie. -- Pozdrawiam Maciek 26 |
Data: Wrzesien 04 2008 13:39:47 | Temat: Re: [cc700] szarpanie na niskich obrotach | Autor: M | się dość solidnie puszki filtra powietrza. Wcale bym się nie zdziwił, ja od ~4 lat zamiast tej rdzewiejącej objemki wygiąłem kształtkę z aluminiowej blachy, koszt znikomy a od wielu sezonów spisuje się dobrze, wydech od tego nie rdzewieje i sam element też nie ulega korozji... do tego odpowietrzenie skrzyni korbowej osobno wężykiem na zewnątrz a nie do dolotu powietrza bo inaczej na początku pracy silnika pluje wilgocią i parą do dolotu gaźnika (FOS) M< 27 |
Data: Wrzesien 05 2008 20:52:40 | Temat: Re: [cc700] szarpanie na niskich obrotach | Autor: Dr.Endriu |
ja od ~4 lat zamiast tej rdzewiejącej objemki wygiąłem kształtkę z Mogę prosić o zdjęcie tej kształtki, (gdyby się okazało że miałbym jeździć Cieniasem jeszcze z parę lat:) ). -- Pozdrawiam Dr.Endriu 28 |
Data: Wrzesien 05 2008 23:52:58 | Temat: Re: [cc700] szarpanie na niskich obrotach | Autor: Jacek Sowiński | Użytkownik "Dr.Endriu" napisał w wiadomości
no właśnie, szukałem miejsca gdzie sie podłącza tą rure i nic odpowiedniego nie znalazłem. Rozumiem ze tą rurą leci ciepłe powietrze znad korektora wylotowego, czy bezpośrednio spaliny z korektora? -- Stoout prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler służbowo Berlingo 1.9 D '00 & TTI 880 / Hustler 29 |
Data: Wrzesien 06 2008 08:02:08 | Temat: Re: [cc700] szarpanie na niskich obrotach | Autor: Maciek | Jacek Sowiński pisze: no właśnie, szukałem miejsca gdzie sie podłącza tą rure i nic odpowiedniegoNo to widać nie masz tego gadżetu :-> Rozumiem ze tą rurą leci ciepłe powietrze znad korektora wylotowego, czyCiepłe powietrze - obejma jest nakładana na jedną z rur kolektora. -- Pozdrawiam Maciek 30 |
Data: Wrzesien 07 2008 04:21:48 | Temat: Re: [cc700] szarpanie na niskich obrotach | Autor: Jacek Sowiński | Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości
czyli biorąc pod uwage grawitacyjny ruch powietrza i jego gęstość, to ilość ciepłego powietrza znad kolektora która samoistnie sie dostaje do filtra powietrza jest raczej symboliczna. Czy jest inaczej? Jak tak, to wole zainstalować sobie coś zmodyfikowanego, ale nieco wydajniejszgo. Np. wiatrak 12V z komputera, jakąc prowizoryczną tube i wlaśnie ten przewód ciepłego powietrza. Lub nawet oryginalny wlot powietrza z okolic chłodnicy przenieść bliżej silnika, teoretycznie to coś powinno dać. Idąc dalej tym tropem, gdyby zainstalować jakiś pseudo sportowy stożkowy filtr powietrza, który zasilany bedzie naturalnie ciepłym powietrzem z komory islnika, to osiągnie sie lepsze parametry, niz powietrzem "świeżym" z okolic zderzaka? -- Stoout prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler służbowo Berlingo 1.9 D '00 & TTI 880 / Hustler 31 |
Data: Wrzesien 07 2008 10:40:34 | Temat: Re: [cc700] szarpanie na niskich obrotach | Autor: Dr.Endriu |
czyli biorąc pod uwage grawitacyjny ruch powietrza i jego gęstość, toilość ciepłego powietrza znad kolektora która samoistnie sie dostaje do filtra Układ jest prosty. Bez tej rury szarpie, gaśnie i niereguralnie chodz,i a znią (dobrze i w miarę szczelnie zamocowaną - brak dostępu powietrza z zewnątrz) chodzi dobrze.... -- Pozdrawiam Dr.Endriu 32 |
Data: Wrzesien 07 2008 11:14:30 | Temat: Re: [cc700] szarpanie na niskich obrotach | Autor: Maciek | Jacek Sowiński pisze: czyli biorąc pod uwage grawitacyjny ruch powietrza i jego gęstość, to ilośćRaczej nie ma tu mowy o ruchu grawitacyjnym. Jak tak, to wole zainstalować sobie coś zmodyfikowanego, ale niecoWiatrak z komputera ma małe szanse podziałać dłużej przy temperaturach powietrza z kolektora wylotowego. Lub nawet oryginalny wlot powietrzaTeoretycznie to w puszcze filtra masz termostat, który reguluje dopływ powietrza zimnego i ciepłego, dzięki czemu powietrze jest względnie suche i ma określoną temperaturę (nie pamiętam w tej chwili jaką) - tej temperatury zapewne należałoby pilnować. Idąc dalej tym tropem, gdyby zainstalować jakiś pseudo sportowy stożkowyPewnie tak, przy założeniu, że silnik się odpowiednio rozgrzeje, co może trochę potrwać. -- Pozdrawiam Maciek 33 |
Data: Wrzesien 07 2008 11:55:43 | Temat: Re: [cc700] szarpanie na niskich obrotach | Autor: Jacek Sowiński | Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości Jacek Sowiński pisze: jak to? Ciepłe powietrze idzie do góry, ciepłe powietrze znad korektora "wpada" samoistnie do rury i niczym nie popychane leci do filtra. Tylko w filtrze jest minimalne podciśnienie, które zasysa powietrze z obu źródeł. Jak tak, to wole zainstalować sobie coś zmodyfikowanego, ale niecoWiatrak z komputera ma małe szanse podziałać dłużej przy temperaturach ok Jacek 34 |
Data: Wrzesien 09 2008 23:07:44 | Temat: Re: [cc700] szarpanie na niskich obrotach | Autor: Maciek | Jacek Sowiński pisze: jak to? Ciepłe powietrze idzie do góry, ciepłe powietrze znad korektoraDlatego piszę, że nie ma tu mowy o ruchu grawitacyjnym, tylko wywołanym podciśnieniem. -- Pozdrawiam Maciek 35 |
Data: Wrzesien 12 2008 09:56:00 | Temat: Re: [cc700] szarpanie na niskich obrotach | Autor: M |
oh nie mam aparatu,moze komórkš uchwyce aluminium dobrze przewodzi ciepło także nie trzeba dbać aby zbierało powietrze znad rury kolektora tylko żeby stykało się z tš rurš, od niego momentalnie się ogrzewa i produkuje ciepłe powietrze wystarczy np kawałek rury aluminiowej która przylegała by do jednej z rurek wydechu moj wynalazek jest znacznie mniejszy od oryginału, ale tylko nieznacznie mniej wydajny, to byl pierwszy projekt, miałem to usprawniać ale skoro działa od 4 lat to nie kombinowałem. Zapewne mozna co bardziej skomplikowanego wymylić ale na pewno nie powrócę do oryginalnego rozwišzania w postaci tej stalowej objemki... na koniec zapomniałem dodać że należy zadbać o sprawnoć mechanizmu przełšczajšcego to ciepłe powietrze znajdujšcego się pod filtrem powietrza... M< 36 |
Data: Wrzesien 17 2008 09:38:46 | Temat: Re: [cc700] szarpanie na niskich obrotach | Autor: Jacek Sowiński | Użytkownik "M" napisał w wiadomoci
mied jeszcze lepiej przewodzi ciepło, i wpadłem na podobny pomysł kawałek drutu miedzianego, grubego, tak z 1-2 mm2. Owinšć nim pare razy fragment rury kolektora, a reszte zwinšć w sprężynke i wsadzić do rodka tej tekturowej rury prowadzšcej do filtra powietrza. W ten sposób dodatkowo zabepieczamy sie przed samodzielnym zniknięciem tej rury w czasie jazdy :) -- Stoout prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler służbowo Berlingo 1.9 D '00 & TTI 880 / Hustler 37 |
Data: Pa?dziernik 20 2008 20:38:21 | Temat: Re: [cc700] szarpanie na niskich obrotach | Autor: Jacek Sowiński | Wymieniłem ponadto wszystkie popękane i sparciałe wężyki podciśnień wokół |