Grupy dyskusyjne   »   tani oszczedny silnik diesla do produkcji pradu

tani oszczedny silnik diesla do produkcji pradu



1 Data: Marzec 19 2007 22:03:28
Temat: tani oszczedny silnik diesla do produkcji pradu
Autor: Bucz 

szukam czegos "diesel-watego" co bedzie oszczedne
wysoki wspolczynnik moc/spalanie

ma to byc zastosowane jako agregat na odludziu odpalany raz dziennie i ladujacy akumulatory (po podpieciu odpowiedniej dodatkowej pradnicy na wal silnika  oczywiscie)

zupelnie nie liczy sie moc jaka moze osiagnac silnik (zawsze mozna zapiac mniejsza pradnice i bedzie ladowal dluzej) a tylko niskie spalanie do wytworzonej mocy

w tej chwili mam taka jedna maszynke na starym dobrym silniku od mercedesa 190d , ale wyniki splania sa dla mnie niezadowalajace

co latwo dostepnego na szrocie w sensownej cenie do 2kzl mi polecicie?

--
"Vista - Plug and pray"



2 Data: Marzec 19 2007 22:10:08
Temat: Re: tani oszczedny silnik diesla do produkcji pradu
Autor: BartekK 

Bucz napisał(a):

szukam czegos "diesel-watego" co bedzie oszczedne
wysoki wspolczynnik moc/spalanie
w tej chwili mam taka jedna maszynke na starym dobrym silniku od mercedesa 190d , ale wyniki splania sa dla mnie niezadowalajace
co latwo dostepnego na szrocie w sensownej cenie do 2kzl mi polecicie?
Moze nie na szrocie tylko na alledrogo? Czasem i za 1zl mozna znalezc :>
Jak ma byc sprawnosc, to wylacznie jakis turbodiesel, bedzie mial najwyzsza sprawnosc w okolicy maksymalnego momentu i przy pelnym obciazeniu. Tyle ze to nawet z malego 1.x dizelka bedzie z 50KW mocy - jestes w stanie to odebrac i przetworzyc? Jak mocy nie wykorzystasz pelnej, to nie bedzie sprawnosci dobrej...

--
| Bartlomiej Kuzniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

3 Data: Marzec 19 2007 22:30:22
Temat: Re: tani oszczedny silnik diesla do produkcji pradu
Autor: Bucz 

BartekK napisał(a):

Bucz napisał(a):
szukam czegos "diesel-watego" co bedzie oszczedne
wysoki wspolczynnik moc/spalanie
w tej chwili mam taka jedna maszynke na starym dobrym silniku od mercedesa 190d , ale wyniki splania sa dla mnie niezadowalajace
co latwo dostepnego na szrocie w sensownej cenie do 2kzl mi polecicie?
Moze nie na szrocie tylko na alledrogo? Czasem i za 1zl mozna znalezc :>
Jak ma byc sprawnosc, to wylacznie jakis turbodiesel, bedzie mial najwyzsza sprawnosc w okolicy maksymalnego momentu i przy pelnym obciazeniu. Tyle ze to nawet z malego 1.x dizelka bedzie z 50KW mocy - jestes w stanie to odebrac i przetworzyc? Jak mocy nie wykorzystasz pelnej, to nie bedzie sprawnosci dobrej...

jestem w stanie odebrac i 100KW
jest tam sporo akumulatorkow

czekam na jaka konkretna propozycje - model

stara 190 zastosowalem bo na tym tluklo sie setki tysiecy bez remontu
potrzebuje cos podobnego ale o jedna "generacje" do przodu

--
"Vista - Plug and pray"

4 Data: Marzec 19 2007 22:42:55
Temat: Re: tani oszczedny silnik diesla do produkcji pradu
Autor: Fenio 

Bucz  napisał:

stara 190 zastosowalem bo na tym tluklo sie setki tysiecy bez remontu
potrzebuje cos podobnego ale o jedna "generacje" do przodu

Klekot 1.4 z Citroena AX.


--
Pozdrawiam
Fenio
-=VW Golf II 1.8GT=- http://forum.vwgolf.pl

5 Data: Marzec 20 2007 00:32:45
Temat: Re: tani oszczedny silnik diesla do produkcji pradu
Autor: Pilu 

jestem w stanie odebrac i 100KW
jest tam sporo akumulatorkow

Jak na moje to wychodzi 600-1300 akumulatorów samochodowych zakładając że
każdy z nich będzie ładowany max 6A :)
Na pewno jesteś w stanie odebrać moc ciągłą 50-100kW? Jeśli nie, to może
warto pomyśleć jak zmagazynować tą energię w inny sposób.
Pilu

6 Data: Marzec 20 2007 08:13:34
Temat: Re: tani oszczedny silnik diesla do produkcji pradu
Autor: J.F. 

On Tue, 20 Mar 2007 00:32:45 +0100,  Pilu wrote:

jestem w stanie odebrac i 100KW
jest tam sporo akumulatorkow

Jak na moje to wychodzi 600-1300 akumulatorów samochodowych zakładając że
każdy z nich będzie ładowany max 6A :)
Na pewno jesteś w stanie odebrać moc ciągłą 50-100kW? Jeśli nie, to może
warto pomyśleć jak zmagazynować tą energię w inny sposób.

Zasugerowalbym ogniwa paliwowe, nawet do pracy ciaglej, ale obawiam
sie ze z jego budzetem nie ma miejsca na nowoczesne inwestycje ..

J.

7 Data: Marzec 20 2007 11:35:04
Temat: Re: tani oszczedny silnik diesla do produkcji pradu
Autor: Bucz 

Pilu napisał(a):

jestem w stanie odebrac i 100KW
jest tam sporo akumulatorkow

Jak na moje to wychodzi 600-1300 akumulatorów samochodowych zakładając że każdy z nich będzie ładowany max 6A :)
Na pewno jesteś w stanie odebrać moc ciągłą 50-100kW? Jeśli nie, to może warto pomyśleć jak zmagazynować tą energię w inny sposób.

nie wsio idzie na ladowanie aku
dowolna ilosc moge zamienic na cieplo ktore uzyje w 100%

1000aku * 50Ah ... niezla jazda by byla... heheheheh


--
"Vista - Plug and pray"

8 Data: Marzec 20 2007 12:13:46
Temat: Re: tani oszczedny silnik diesla do produkcji pradu
Autor: J.F. 

On Tue, 20 Mar 2007 11:35:04 +0100,  Bucz wrote:

nie wsio idzie na ladowanie aku
dowolna ilosc moge zamienic na cieplo ktore uzyje w 100%

Stacja antarktyczna ?

Cieplo masz z ukladu chlodzenia silnika i jest ok 2-3 razy wiecej
niz mocy na wale ..

A grzac mozesz tez bezposrednio piecem olejowym.

No chyba ze silnikiem gonic pompe ciepla .. lub palnikiem lodowke
absorbcyjna ...


1000aku * 50Ah ... niezla jazda by byla... heheheheh

Fragment baterii z okretu podwodnego :-)

J.

9 Data: Marzec 21 2007 02:14:29
Temat: Re: tani oszczedny silnik diesla do produkcji pradu
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Pilu,

Tuesday, March 20, 2007, 12:32:45 AM, you wrote:

jestem w stanie odebrac i 100KW
jest tam sporo akumulatorkow
Jak na moje to wychodzi 600-1300 akumulatorów samochodowych zakładając że
każdy z nich będzie ładowany max 6A :)

A skąd założenie, ze max 6A? Typowe akumulatory żelowe mozna ładować
pradem 0.3C od rozładowania do pełnego naładowania a w początkowej
fazie nawet jeszcze wyższym - ale wtedy trzeba pilnowac temperatury.
Akumulatory "mokre" mozna ładować prądem nawet 1C.

[...]

--
Best regards,
 RoMan                           

10 Data: Marzec 19 2007 22:02:59
Temat: Re: tani oszczedny silnik diesla do produkcji pradu
Autor:

Moze nie na szrocie tylko na alledrogo? Czasem i za 1zl mozna znalezc :>
Jak ma byc sprawnosc, to wylacznie jakis turbodiesel, bedzie mial
najwyzsza sprawnosc w okolicy maksymalnego momentu i przy pelnym
obciazeniu. Tyle ze to nawet z malego 1.x dizelka bedzie z 50KW mocy -
jestes w stanie to odebrac i przetworzyc? Jak mocy nie wykorzystasz
pelnej, to nie bedzie sprawnosci dobrej...

--
Akurat w klekocie z braku przepustnicy najsprawniej bedzie na
nieduzych obrotach i nieduzej ilosci paliwa, ot minimalnie tyle, by
turbina dawala juz pelne cisnienie doladowania.

Ot, co.

To nie benzyniak z przepustnica.

Tomek

11 Data: Marzec 19 2007 23:20:53
Temat: Odp: tani oszczedny silnik diesla do produkcji pradu
Autor: Reksio 

zupelnie nie liczy sie moc jaka moze osiagnac silnik (zawsze mozna
zapiac mniejsza pradnice i bedzie ladowal dluzej) a tylko niskie
spalanie do wytworzonej mocy

Wolnoobrotowe silniki 1-2 cylindrowe z wielkim kolem zamachowym. Patent
stosowany wlasnie w takim przypadku - generatory wysokosprawne. Nic
wysookoobrotowego. Rzecz w tym by przy minimalnym zuzyciu paliwa dawaly max
wydajnosc.
Pisalem juz kiedys na tej grupie o pracowniku WSW Andoria - a dokladniej
nauczycielu ze szkoly przyzakladowej ktory wlasnie m.in. tego typu silniki
montowal do nawadniania pol w.... Chinach ?
Tam byl taki przepis ze jezeli inzynier nie zrobil jakiegos
wynalazku/projektu racjonalizatorskiego w okreslonym czasie, to tracil
stopien.
Jeden taki wymyslil by co ktorys z kolei cykl spalania nie dawac ropy, tylko
wode - i para wodna rozprezajac sie nadawala ruch tlokowi. Obecnie jest to
znane lecz niezbyt popularne. Niestety skutki byly takie, ze silniki szybko
ulegaly uszkodzeniu.
Faktem jednak jest ze silniki te mialy wlasnie taka konstrukcje - wielkie,
ciezkie, wolnoobrotowe.
Z uwagi ze wiele sie od tego czasu zmienilo zarowno w elektryce jak i
mechanice - proponuje zapytac na pl.misc.elektronika.
Pozdrrrrr... Reksio.

12 Data: Marzec 19 2007 23:26:42
Temat: Re: tani oszczedny silnik diesla do produkcji pradu
Autor: J.F. 

On Mon, 19 Mar 2007 22:03:28 +0100,  Bucz wrote:

ma to byc zastosowane jako agregat na odludziu odpalany raz dziennie i
ladujacy akumulatory (po podpieciu odpowiedniej dodatkowej pradnicy na
wal silnika  oczywiscie)

zupelnie nie liczy sie moc jaka moze osiagnac silnik (zawsze mozna
zapiac mniejsza pradnice i bedzie ladowal dluzej) a tylko niskie
spalanie do wytworzonej mocy

Sie troche liczy, bo jak przeliczysz to sie okaze ze w optymalnej
pracy silnik laduje te akumulatory w 5 minut. A tego to one nie
wytrzymaja.

VW sprzedaje swoje TDI w wersji przemyslowej.

http://www.haywood-sullivan.com/vanagon/TDI/tdi_specs_en.pdf

Tu widac ze oszczedna praca to jest ok 1700rpm.
Przydaloby sie znalezc pelna mape - podejrzewam ze jeszcze oszczedniej
jest przy niepelnym obciazeniu, silnik produkuje wtedy ok 30kW.

Jesli to jest dla ciebie za duzo - rozejrzyj sie za dieselekiem od
Citroena AX, albo Daihatsu Charade. No chyba ze lupo 3L,
czy ktorys z nowoczesnych malych dieselkow.

A moze kupic caly tani generator, zajezdzic, wymienic na gwarancji ?
:-)

Ewentualnie ogniwa sloneczne czy wiatrak ? Inwestycja wieksza,
ale paliwo nie idzie, a i doplate mozna sie wystarac..

J.

13 Data: Marzec 20 2007 00:32:43
Temat: Re: tani oszczedny silnik diesla do produkcji pradu
Autor: Hatson 


Daihatsu Charade.

Dokladnie to chcialem zaproponowac. Jest to najmniejszy ze starszych,
znanych mi diesli.
Sasiad mial takie cos z tym silnikiem. Nie pamietam dokladnie ale bylo to
chyba cos okolo 800 cm3.
Auto praktycznie nie jechalo ale spalalo jakies znikome ilosci paliwa.

Pawel

14 Data: Marzec 19 2007 23:40:09
Temat: Re: tani oszczedny silnik diesla do produkcji pradu
Autor: Waldek Godel 

Dnia Tue, 20 Mar 2007 00:32:43 +0100, Hatson napisał(a):

Dokladnie to chcialem zaproponowac. Jest to najmniejszy ze starszych,
znanych mi diesli.
Sasiad mial takie cos z tym silnikiem. Nie pamietam dokladnie ale bylo to
chyba cos okolo 800 cm3.

Ale ja pamiętam, że to był jedyny mi znany przypadek, że właściciele dosyć
masowo zamieniali diesle na benzyniaki a nie odwrotnie - trwałość tego
wynalazku, a raczej jej brak była tragiczna.

Najlepszym wyjściem będzie - jak już pisano silnik 1.4D albo 1.5D z
Citroena AX, Saxo, Peugeota 107. Trwały, oszczędny, łatwo o części i
materiały.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Jeżeli nie ma dowodu, to istnieje poważna przesłanka, że taki dowód może
istnieć - Jacek Kurski

15 Data: Marzec 20 2007 01:53:34
Temat: Re: tani oszczedny silnik diesla do produkcji pradu
Autor: Rafał "SP" Gil 

Waldek Godel pisze:

Najlepszym wyjściem będzie - jak już pisano silnik 1.4D albo 1.5D z
Citroena AX, Saxo, Peugeota 107. Trwały, oszczędny, łatwo o części i
materiały.

IDŹ NA CAŁOŚĆ !!! Oddam mój 2,5 tds ;)

--
   |______    Rafał "SP" Gil
o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + COLT 500
(Oo =00= oO) AUTOCZĘŚCI / CB / http: www.rafalgil.pl
[]=******=[] Serwis skuterów + CB Warszawa Wawer: www.motopower.pl

16 Data: Marzec 20 2007 08:21:10
Temat: Re: tani oszczedny silnik diesla do produkcji pradu
Autor: Waldek Godel 

Dnia Tue, 20 Mar 2007 01:53:34 +0100, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):

Najlepszym wyjściem będzie - jak już pisano silnik 1.4D albo 1.5D z
Citroena AX, Saxo, Peugeota 107. Trwały, oszczędny, łatwo o części i
materiały.

IDŹ NA CAŁOŚĆ !!! Oddam mój 2,5 tds ;)

Wiśta wio łatwo powiedzieć - a jak mu zacznie buksować? :-P

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Jeżeli nie ma dowodu, to istnieje poważna przesłanka, że taki dowód może
istnieć - Jacek Kurski

17 Data: Marzec 20 2007 09:23:08
Temat: Re: tani oszczedny silnik diesla do produkcji pradu
Autor: GR 


Uzytkownik "J.F."  napisal w wiadomosci

On Mon, 19 Mar 2007 22:03:28 +0100,  Bucz wrote:
ma to byc zastosowane jako agregat na odludziu odpalany raz dziennie i
ladujacy akumulatory (po podpieciu odpowiedniej dodatkowej pradnicy na
wal silnika  oczywiscie)

zupelnie nie liczy sie moc jaka moze osiagnac silnik (zawsze mozna
zapiac mniejsza pradnice i bedzie ladowal dluzej) a tylko niskie
spalanie do wytworzonej mocy

A mi sie wydaje, ze oszczedniej bedzie silnik o duzej pojemnosci i pykajacy
na wolnych obrotach.
Zobacz sobie silnik nissana od Patrola starego 3,3 D. Zuzycie ropy na
wolnych obrotach (ok. 500)
wychodzi rzedu 2-3 l. Moment obrotowy duzy i pociagnie ci kazda ilosc
naczepianych wynalazków.
pozd.
s.

18 Data: Marzec 20 2007 09:52:27
Temat: Re: tani oszczedny silnik diesla do produkcji pradu
Autor: Alti 


Użytkownik "GR"  napisał w wiadomości


A mi sie wydaje, ze oszczedniej bedzie silnik o duzej pojemnosci i
pykajacy na wolnych obrotach.

To tylko ci się wydaje

Zobacz sobie silnik nissana od Patrola starego 3,3 D. Zuzycie ropy na
wolnych obrotach (ok. 500)
wychodzi rzedu 2-3 l.

1.9 TDI na wolnych obrotach ma zużycie 0.7 do 0.9l/h

Moment obrotowy duzy i pociagnie ci kazda ilosc naczepianych wynalazków.

Który to moment nie jest proporcjonalny do zużycia paliwa. Poza tym duży
moment zawdzięcza przełożeniom.
IMO 1.9tdi będzie miał wyższą sprawność niż 3.3D
Wojtek

19 Data: Marzec 20 2007 08:12:52
Temat: Re: tani oszczedny silnik diesla do produkcji pradu
Autor: V-Tec 

Bucz napisał(a):

szukam czegos "diesel-watego" co bedzie oszczedne
wysoki wspolczynnik moc/spalanie

to szukaj czegoś z bezpośrednim wtryskiem paliwa, ale nie wiem, czy się zmieścisz w 2kzł. Bez osprzętu może uda ci się coś znaleźć. Taki SDI bez turbiny mógłby być niezły.

Pozdr,
W.

20 Data: Marzec 20 2007 08:58:45
Temat: Re: tani oszczedny silnik diesla do produkcji pradu
Autor: Michał 



zupelnie nie liczy sie moc jaka moze osiagnac silnik (zawsze mozna
zapiac mniejsza pradnice i bedzie ladowal dluzej) a tylko niskie
spalanie do wytworzonej mocy


A ja proponuje taki silnik od "esa" !!! W oryginale było to do sieczkarni
ale mój wuj ma taki traktor z tego. moc chyba 11 KW, jeden cylinder, automat
do gazu i pali coś 2-3 l na godz. Chyba najlepsze wyjście tylko skąd taki
silnik w dobrym stanie wziąć??

21 Data: Marzec 20 2007 10:07:19
Temat: Re: tani oszczedny silnik diesla do produkcji pradu
Autor:



Bucz napisał(a):


ma to byc zastosowane jako agregat na odludziu odpalany raz dziennie i
ladujacy akumulatory (po podpieciu odpowiedniej dodatkowej pradnicy na
wal silnika  oczywiscie)

Trzeba by jeszcze zastanawić się nad optymalizacją sprawności prądnicy i
procesu ładowania akumulatorów.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html /zdechło/
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html

23 Data: Marzec 21 2007 00:55:35
Temat: Re: tani oszczedny silnik diesla do produkcji pradu
Autor: Bucz 

hawat napisał(a):

Dnia Mon, 19 Mar 2007 22:03:28 +0100, Bucz napisał(a):


w tej chwili mam taka jedna maszynke na starym dobrym silniku od mercedesa 190d , ale wyniki splania sa dla mnie niezadowalajace
A co spalasz? ;) Bo podany przez ciebie motor bardzo ładnie pożera
opał/olej/mieszankę z przegrzaną parą wodną. Nowe tedeesy są dość delikatne, taki "ze szrotu" może wymagać paru
drogich napraw/wymian.

narazie spalam "magiczna mieszanke wszystkiego" - 30gr litr
przy TDI potrzebna bedzie nieco mniejsza gestosc wiec wyjdzie jakies 40gr/litr - ale i tak mysle ze sie oplaci biorac pod uwage skok technologiczny silnikow

--
"Vista - Plug and pray"

24 Data: Marzec 20 2007 11:54:24
Temat: Re: tani oszczedny silnik diesla do produkcji pradu
Autor: Mlody 

Użytkownik "Bucz"  napisał w wiadomości

co latwo dostepnego na szrocie w sensownej cenie do 2kzl mi polecicie?

2k to na 1.9 TDI nie wystarczy.
Ale VWejowe 1.6TD albo 1.9TD powinno starczyć, a one powinny się w tej roli
dobrze sprawdzić.


Pozdrawiam!
--
   Mlody
www.jetta.org.pl
'87 VW Jetta 1.6D biała WSL ***A OKLEJONA
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

25 Data: Marzec 20 2007 19:47:50
Temat: Re: tani oszczedny silnik diesla do produkcji pradu
Autor: Etanol 

Bucz napisał(a):

szukam czegos "diesel-watego" co bedzie oszczedne
wysoki wspolczynnik moc/spalanie

ma to byc zastosowane jako agregat na odludziu odpalany raz dziennie i ladujacy akumulatory (po podpieciu odpowiedniej dodatkowej pradnicy na wal silnika  oczywiscie)

zupelnie nie liczy sie moc jaka moze osiagnac silnik (zawsze mozna zapiac mniejsza pradnice i bedzie ladowal dluzej) a tylko niskie spalanie do wytworzonej mocy

w tej chwili mam taka jedna maszynke na starym dobrym silniku od mercedesa 190d , ale wyniki splania sa dla mnie niezadowalajace

co latwo dostepnego na szrocie w sensownej cenie do 2kzl mi polecicie?


Proponuje coś specjalizowanego do tego celu
http://www.briggsandstratton.com.pl/

E.

26 Data: Marzec 20 2007 18:59:45
Temat: Re: tani oszczedny silnik diesla do produkcji pradu
Autor: White Power  

Ja proponuje dwa rozwiąznia:
1. jak masz starego klepaka to nakarm go opałem albo olejem z frytek:) Będzie
taniej.
2. Silnik z Golfa III 1.9 TDi myśle że na godzinke spali 40% niż obecny.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

27 Data: Marzec 20 2007 21:00:52
Temat: Re: tani oszczedny silnik diesla do produkcji pradu
Autor: Witold Wladyslaw Wojciech Wilk 

White Power napisał:

Ja proponuje dwa rozwiąznia:
1. jak masz starego klepaka to nakarm go opałem albo olejem z frytek:) Będzie
taniej.
2. Silnik z Golfa III 1.9 TDi myśle że na godzinke spali 40% niż obecny.

było coś o tym, że nieważna moc, ważna wydajność... i spalanie. może by
tak silnik 1.4D lub 1.5D z citroena AX / Saxo? spalanie toto miało koło
4 litrów / 100km, oraz mocy coś chyba 65KM, ale nie pamietam super
konkretnie.

bez niewiadomo czego, solidna i sprawdzona konstrukcja. może jednak coś
takiego?

--
Witold Wladyslaw Wojciech Wilk Sx680:+48605066384 gg3211630 ST-SO-SG:)
prr: giant boulder'02@13kkm - czas :(
pms/kc: citroen xantia mkI 2.0 8v 1995 243kkm/35kkm hydrokomfortowa :)

28 Data: Marzec 20 2007 21:46:16
Temat: Re: tani oszczedny silnik diesla do produkcji pradu
Autor: Hatson 

Tak sobie patrzylem na ceny silnikow. Czy nie taniej i praktyczniej bedzie
kupic gotowy agregat ?

Pawel

30 Data: Marzec 21 2007 22:08:20
Temat: Re: tani oszczedny silnik diesla do produkcji pradu
Autor: Michał "HoMMeR" Paszek 

Bucz napisał(a):

szukam czegos "diesel-watego" co bedzie oszczedne
wysoki wspolczynnik moc/spalanie


Moze rozejrzyj sie za dedykowanym silnikiem do tego typu urzadzen?
Poszukaj silnika Perkinsa 100. Jak dobrze pamietam to 3cyl wolnossacy diesel stosowany wlasnie w agragatach czy tez lekkich wozkach widlowych. Spalanie powinien miec na rozsadnym poziomie, a moc w zupelnosci wystarczajaca.


--
Michał "HoMMeR" Paszek
YGM Fiat CC not PMS yet

31 Data: Marzec 22 2007 07:18:01
Temat: Re: tani oszczedny silnik diesla do produkcji pradu
Autor: Franc  

A nie taniej by uzyć benzyniaka na gazie? Powiedzmy taki 800cm3 od Tico?
albo 700cm3 od Cieniasa? Ba, nawet 650cm3 od malucha, chłodzony powietrzem
daje się zagazować (ale tu może być duże spalanie gazu, nieproporcjonalne do
pojemności). Gaz w butlach, do celów domowych nie jest (nie jest?) obłożony
dużą akcyzą więc jest tani a spalanie wyjdzie pewnie jakieś 6l na godzinę.
Takie silniczki na szrocie kosztują pewnie jakieś nieduże pieniądze.
Pzdrw
--
Franc "Rowery Poziome Rule"

niczy niewyróżniający się IMK P7
granatowa Żaba z D7F i LPG "TKP Edition"
zielona Xantia kombi z 2.0HDi

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

32 Data: Marzec 22 2007 07:18:01
Temat: Re: tani oszczedny silnik diesla do produkcji pradu
Autor: Franc  

A nie taniej by uzyć benzyniaka na gazie? Powiedzmy taki 800cm3 od Tico?
albo 700cm3 od Cieniasa? Ba, nawet 650cm3 od malucha, chłodzony powietrzem
daje się zagazować (ale tu może być duże spalanie gazu, nieproporcjonalne do
pojemności). Gaz w butlach, do celów domowych nie jest (nie jest?) obłożony
dużą akcyzą więc jest tani a spalanie wyjdzie pewnie jakieś 6l na godzinę.
Takie silniczki na szrocie kosztują pewnie jakieś nieduże pieniądze.
Pzdrw
--
Franc "Rowery Poziome Rule"

niczy niewyróżniający się IMK P7
granatowa Żaba z D7F i LPG "TKP Edition"
zielona Xantia kombi z 2.0HDi

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

tani oszczedny silnik diesla do produkcji pradu



Grupy dyskusyjne