technika zmiany opon
1 | Data: Listopad 21 2007 10:26:33 |
Temat: technika zmiany opon | |
Autor: strusiu | Witam! 2 |
Data: Listopad 21 2007 11:04:39 | Temat: Re: technika zmiany opon | Autor: Piotr S. | strusiu pisze: Witam! Witam, Ja tez sie z tym spotkalem w Warszawie na mokotowie, ale przyznam sie szczerze, ze nie przykulo to mojej uwagii, dopoki nie zobaczylem Twojego posta. Dolaczam sie do pytania. 3 |
Data: Listopad 21 2007 11:06:48 | Temat: Re: technika zmiany opon | Autor: Tomasz Pyra | strusiu pisze: Witam! Ja spotykam się z czymś pośrednim, czyli gość wykręca wentylek, następnie wkłada koło w maszynę i ściąga oponę tak jak mówisz. No i trochę tego nadciśnienia tam jeszcze zostaje bo huk jest - może ten Twój też tak robił? Bo to co opisujesz brzmi trochę ryzykowanie - ktoś mu kiedyś "kawał" zrobi i napompuje oponę do 6 czy 8 atm (bo np. manometr na stacji był zepsuty) to się gość zdziwi jak go zdmuchnie przy takim zdejmowaniu :) -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++ http://free.of.pl/h/hellfire/ 4 |
Data: Listopad 21 2007 11:14:26 | Temat: Re: technika zmiany opon | Autor: strusiu | Ja spotykam się z czymś pośrednim, czyli gość wykręca wentylek, następnie No właśnie nie wykręcił wogóle... pierwsze koło nieźle huknęło i drugie koło już się przyglądałem dokładnie co robi. Prosto z samochodu - nawet kapturka od wentylka nie ściągnął tylko na maszynę i powietrze ucieka bokiem... Pozdro strusiu 5 |
Data: Listopad 21 2007 11:20:44 | Temat: Re: technika zmiany opon | Autor: Gabriel'Varius' |
Bo to co opisujesz brzmi trochę ryzykowanie - ktoś mu kiedyś "kawał" zrobi i napompuje oponę do 6 czy 8 atm (bo np. manometr na stacji był zepsuty) to się gość zdziwi jak go zdmuchnie przy takim zdejmowaniu :)Nie wiem czy w osobowym aucie jest wystarczajaca masa gumy oraz ilosc atmosfer aby mu sie cos powaznego stalo. Kilka lat temu ojca mojej kolezanki zabila opona (z blizniaka) w aucie ciezarowym. Zmienial przebitego blizniaka (tego zew.) i podczas odkrecania srub nastapil wystrzal opony zalozonej na osi poprzedzajacej (kola z przyczepy czy naczepy). Chlopa zabilo na miejscu, dostal w glowe kawalkiem gumy :-( pozdrawiam -- <-- - http://www.varius.jawnet.pl -- -> Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde 6 |
Data: Listopad 21 2007 11:42:06 | Temat: Re: technika zmiany opon | Autor: Kerry | Gabriel'Varius' napisał(a): Bo to co opisujesz brzmi trochę ryzykowanie - ktoś mu kiedyś "kawał" Nie wiem czy w osobowym aucie jest wystarczajaca masa gumy oraz ilosc No niestety, smutny przypadek... Zawsze, gdy idę sobie blisko zaparkowanego, dużego samochodu ciężarowego, to z lekka mam pietra, bo właśnie o takich przypadkach słyszałem kiedyś.. Ale wracając do wątku - czy takie gwałtowne rozprężanie powietrza w kole samoch. osobowego coś oponie szkodzi? Bo mi się wydaje, że jednak nic nie szkodzi, oprócz wspomnianego ew. szkodzenia uszom. -- Pozdrawiam, Kerry 7 |
Data: Listopad 21 2007 12:05:11 | Temat: Re: technika zmiany opon | Autor: Agent |
Gabriel'Varius' napisał(a):Skoro nagłe rozpręzanie potrafi porwac na strzepy opone ciężarówki i zabic człowieka to czemu ma nie szodzić oponie osobówki. Ja bym do tej stacji nie jeździł. 8 |
Data: Listopad 21 2007 12:18:29 | Temat: Re: technika zmiany opon | Autor: Kerry | Agent napisał(a): Bo to co opisujesz brzmi trochę ryzykowanie - ktoś mu kiedyś "kawał" Nie wiem czy w osobowym aucie jest wystarczajaca masa gumy oraz ilosc No niestety, smutny przypadek... Zawsze, gdy idę sobie blisko Skoro nagłe rozpręzanie potrafi porwac na strzepy opone ciężarówki i Nie widzę, gdzie jest napisane, że podczas nagłego rozprężania powietrza w oponie nastąpiło jej rozweranie... po prostu pękła, niestety. A poza tym, różnica jest w ciśnieniach. Zasadnicza. -- Pozdrawiam, Kerry 9 |
Data: Listopad 21 2007 13:22:34 | Temat: Re: technika zmiany opon | Autor: Filip | Użytkownik Kerry napisał: A poza tym, różnica jest w ciśnieniach. Zasadnicza.Podaj przyklad. -- /Pozdrawiam, Filip/ www.c3cars.com http://www.brianmoss.com/home.htm PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++ 10 |
Data: Listopad 21 2007 13:37:52 | Temat: Re: technika zmiany opon | Autor: Kerry | Filip napisał(a): A poza tym, różnica jest w ciśnieniach. Zasadnicza. Podaj przyklad. 3 bar i 9 bar? -- Pozdrawiam, Kerry 11 |
Data: Listopad 21 2007 13:38:49 | Temat: Re: technika zmiany opon | Autor: Filip | Użytkownik Kerry napisał: 3 bar dla ktorego i 9 dla ktorego?A poza tym, różnica jest w ciśnieniach. Zasadnicza. -- /Pozdrawiam, Filip/ www.c3cars.com http://www.brianmoss.com/home.htm PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++ 12 |
Data: Listopad 21 2007 13:42:45 | Temat: Re: technika zmiany opon | Autor: Kerry | Filip napisał(a): A poza tym, różnica jest w ciśnieniach. Zasadnicza. Podaj przyklad. 3 bar i 9 bar? 3 bar dla ktorego i 9 dla ktorego? łomatko, jak nie wiesz, zmień stopkę.... -- Pozdrawiam, Kerry 13 |
Data: Listopad 21 2007 13:44:50 | Temat: Re: technika zmiany opon | Autor: Filip | Użytkownik Kerry napisał: Zadalem pytanie, oczekuje odpowiedzi...A poza tym, różnica jest w ciśnieniach. Zasadnicza. -- /Pozdrawiam, Filip/ www.c3cars.com http://www.brianmoss.com/home.htm PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++ 14 |
Data: Listopad 21 2007 13:51:14 | Temat: Re: technika zmiany opon | Autor: Kerry | Filip napisał(a): A poza tym, różnica jest w ciśnieniach. Zasadnicza. Podaj przyklad. 3 bar i 9 bar? 3 bar dla ktorego i 9 dla ktorego? łomatko, jak nie wiesz, zmień stopkę.... Zadalem pytanie, oczekuje odpowiedzi... mniejsze dla osobowego, a jeśli się czepisz znowu nieścisłej wartości, to weź pod uwagę stosunek ciśnień, który wynosi _conajmniej_ 3. innymi słowy, lepiej dostać lepę, niż wyłapać glana. -- Pozdrawiam, Kerry 15 |
Data: Listopad 21 2007 13:56:50 | Temat: Re: technika zmiany opon | Autor: Filip | Użytkownik Kerry napisał: mniejsze dla osobowego, a jeśli się czepisz znowu nieścisłej wartości, toOk, myslalem ze w ciezarowkach jest mniejsze cisnienie. Ale juz sie doczytalem o tutaj: http://www7.nowe.mojeauto.pl/cms/?id=57 A w traktorze ile wynosi cisnienie? 1 bar chociaz jest? -- /Pozdrawiam, Filip/ www.c3cars.com http://www.brianmoss.com/home.htm PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++ 16 |
Data: Listopad 21 2007 21:33:39 | Temat: Re: technika zmiany opon | Autor: Marcin |
Użytkownik Kerry napisał: Prosze bardzo osobowka 2-2,5 atmosfery bus 3,5-4,8 ciezarowy od 5 do 12 !!! Nic sie zlego gumie nie dzieje.....przez wentyl poprostu powiertrze schodzi duzo dluzej ....a przy bezposrednim odbicu powietrze ucieka w 2 sekundy ......Czasami nie ma innego wyjscia jak bezposrednie odbicie np jak sie zapiekaja sie metalowe kapturki na wentylach .... 17 |
Data: Listopad 21 2007 12:18:34 | Temat: Re: technika zmiany opon | Autor: staszek | Skoro nagłe rozpręzanie potrafi porwac na strzepy opone a teraz przeczytaj kilka razy i rozkmin jaka bzdure napisales 18 |
Data: Listopad 21 2007 13:08:55 | Temat: Re: technika zmiany opon | Autor: Agent |
Skoro nagłe rozpręzanie potrafi porwac na strzepy opone Żadnej bzdury nie widzę. Może wyjaśnisz o co Ci chodzi. Bo ja to widzę tak, że jak jakw oponie zrobi się mała dziura to potem ciśnienie może rozerwać ją bardziej. Jak nie mam racji to napisz jak Ty to widzisz. Co wg Ciebie powoduje rozerwanie opony na strzępy? 19 |
Data: Listopad 22 2007 08:31:45 | Temat: Re: technika zmiany opon | Autor: | Witam serdecznie. No niestety, smutny przypadek... Zawsze, gdy idę sobie blisko zaparkowanego,BTW: Czy przypadkiem koła ciężarówek nie zabijają metalowymi pierścieniami montażowymi, które pękają, wyskakują itp. Zwykle podczas pompowania, ale w przypdku wystrzału opony również... Guma to chyba nawet bardzo szybka zwykle nie jest w stanie zabić (pociski gumowe). Pozdrawiam. Sebastian -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl |