to i ja siem pochwalÄ™ :)
1 | Data: Grudzien 08 2006 20:09:11 |
Temat: to i ja siem pochwalÄ™ :) | |
Autor: Bestya | wit 2 |
Data: Grudzien 08 2006 21:38:41 | Temat: Re: to i ja siem pochwalê :) | Autor: Piotr Jocek |
wit SZOK !!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D GRATULUJE ile pali mneij wiecej? i jakie koszta przerobki ? :) pozdro k 3 |
Data: Grudzien 08 2006 21:55:01 | Temat: Re: to i ja siem pochwalê :) | Autor: Plewka | no i jeszcze jedno pytanko czy do 1,2 mo¿na co¶ takiego zapodaæ? 4 |
Data: Grudzien 08 2006 23:42:32 | Temat: Re: to i ja siem pochwalê :) | Autor: Bestya | Plewka wrote: no i jeszcze jedno pytanko czy do 1,2 mo¿na co¶ takiego zapodaæ?Teortycznie powinno daæ rade, przed t± wydumk± robili¶my testy na 1.2 i ga¼niku jikov edsr, ze skodziany. odpalaæ, odpala³, jakim¶ sposobem sie wkrêca³ na obroty ale nie by³a to rewelacja, niestety nie za bardzo chcia³o to je¼dziæ, próbowa³em z ró¿nymi kobinacjami dysz, ale nie by³o sukcesów,wiêc temat zarzuci³em mo¿e to kwestia sprawnego ga¼nika, i np nowszego modelu ( podejrzewam ze tamten by³ z silnika 1046 i nie dawa³ rady ( s± 2 modele ga¼ników , sedr edsr , oraz ró¿ne kombinacje gardziel ) najmniejszy ga¼nik tego typu (stopniowe ) to chyba 24/28 2E3 z polo GLS albo golfa 1.3 z lat 80tych Ga¼nikowcem nie jestem, wiêc nie wiem dok³adnie co siê dzieje u mnie w silniku, czy dobrze czy ¼le, jak podreperuje motor, to siê wybiore do pana od ga¼ników, i poproszê o profesjonaln± regulacjê B. PS. nie odpowiadam za skutki, je¶li komu¶ zbierze siê na podobne eksperymenta 5 |
Data: Grudzien 08 2006 23:44:43 | Temat: Re: to i ja siem pochwalê :) | Autor: Bestya | nie wiem ile pali, nie by³em na mieÅ›cie :) koszta to ga¼nik ,na szrocie, jak pohandlujesz to mniej ni¿ 100 lepiej wziÄ…æ jednak sprawdzony towar, od jakiegoÅ› ziomka B. 6 |
Data: Grudzien 09 2006 09:28:40 | Temat: Re: to i ja siem pochwalÄ™ :) | Autor: Radzik | Bestya napisa³(a): w roli g³ównej 1600 (przed generalkÄ… :P ) na 2B2 ga¼niku Czeæ. WidzÄ™, ¿e siÄ™ modne te ga¼niki robiÄ…. ;) Jakie to daje efekty w porównaniu do zwyk³ego ga¼nika od 1.6? Bo ja tu nie widzÄ™ nic specjalnego... 7 |
Data: Grudzien 09 2006 13:48:59 | Temat: Re: to i ja siem pochwalÄ™ :) | Autor: Bestya | Czeæ. na zwyk³ym nie uda³o mi siÄ™ wykręćić 6000, b prawdopodobne ¿e ga¼nik mam zu¿yty, bÄ…d¼ silnik to padaka. Bo ja tu nie widzÄ™ nic specjalnego... na ch³opski rozum ma to zmnieszyć zu¿ycie paliwa i zwiÄ™kszyć dynamikÄ™ na wysokich obrotach :) ³opatologicznie podszed³em do sprawy, bo garbowy ga¼nik obs³uguje 2dyszami pe³en zakres obrotów, i sobie wymyÅ›li³em ¿e albo na wolnych przelewa, albo na wysokich i du¿ym obciÄ…¿eniu motor jest niedokarmiony. w stopniowym ten problem majÄ… zlikwidować 2 gardziele, ppierwsza do niskich obrotów ma³ych obciÄ…¿eÅ„, druga do wy¿szych obrotów wiÄ™kszych obciÄ…¿eÅ„ (znajomy mi powiedzia³ ¿e ten ga¼nik ma a¿ 17 dysz, nie wiem ile w tym prawdy). moim zamiarem by³ amatorski eksperyment, nie zaÅ› rewolucja. o techniczne aspekty takich rozwiÄ…zaÅ„ odsy³am do teoretyków którzy w tym siedzÄ… i to liczÄ…. kolejna kwestja, standardowy garbowy rozrzÄ…d ma du¿Ä… bezw³adnoæ, i np. na zwyk³ych sprÄ™¿ynach ciÄ™¿ko coÅ› wykrÄ™cić pow 6000, bo zawory nie nadÄ…¿ajÄ… sie zamykać. B. 8 |
Data: Grudzien 09 2006 14:23:36 | Temat: Re: to i ja siem pochwalÄ™ :) | Autor: PETER | Bestya napisa³(a): ³opatologicznie podszed³em do sprawy, bo garbowy ga¼nik obs³uguje 2dyszami pe³en zakres obrotów, i sobie wymyÅ›li³em ¿e albo na wolnych przelewa, albo na wysokich i du¿ym obciÄ…¿eniu motor jest niedokarmiony. No i w³aÅ›nie to jest jego najwiÄ™kszy problem. Nowoczesne ga¼niki majÄ… od jasnej cholery dysz, Å›rubek regulacyjnych, pompek podciÅ›nieniowych i innych gówien, które tylko Å›ciemniajÄ… obraz ca³oÅ›ci a iloæ mo¿liwych awarii roÅ›nie w tempie imponujÄ…cym. Dlatego ma³o kto potrafi zdiagnozować usterkÄ™ takiego ga¼nika nie mówiÄ…c ju¿ o jej usuniÄ™ciu ;-). PiÄ™kno le¿y w prostocie - nie móg³bym "pokochać" takiego sprzÄ™tu, do którego nie wiedzia³bym jak siÄ™ zabrać... Ga¼nik progresywny - bo o takim tutaj mowa - to sprzÄ™t, który namiÄ™tnie wyrzuca z komory silnikowej ka¿dy, komu zale¿y na osiÄ…gach. Dlatego sportowe golfy, passaty, audice i inne dziadygi je¼dzi³y na prostych weberach wielogardzielowych (nie progresywnych, tylko zwyk³ych) zanim wymyÅ›lono, ¿e wtrysk bÄ™dzie mia³ wy¿szÄ… sprawnoæ i wydajnoæ. BÄ™dzie to je¼dzić dopóty, dopóki "gaÅ›nik" bÄ™dzie dzia³a³ poprawnie. Mo¿liwe ¿e bÄ™dzie je¼dzić lepiej ni¿ na standardzie (jest to nawet doæ prawdopodobne) ale nigdy nie osiÄ…gniesz na tym takich rezultatów jak na uk³adzie "jeden cylinder - jedna gardziel". No a jeÅ›li potrafisz to cholerstwo regulować i naprawiać o doborze zestawu kosmicznej iloÅ›ci dysz nie wspomnÄ™, to chylÄ™ czo³a bo ja kilka razy próbowa³em i raczej s³abo mi sz³o :-}. Dlatego wybra³em Delorto. Pozdro Peter 9 |
Data: Grudzien 09 2006 14:55:47 | Temat: Re: to i ja siem pochwalÄ™ :) | Autor: Bestya | Mo¿liwe ¿e bÄ™dzie je¼dzić lepiej ni¿ na standardzie (jest to nawet doæ prawdopodobne) ale nigdy nie osiÄ…gniesz na tym takich rezultatów jak na uk³adzie "jeden cylinder - jedna gardziel". No a jeÅ›li potrafisz to cholerstwo regulować i naprawiać o doborze zestawu kosmicznej iloÅ›ci dysz nie wspomnÄ™, to chylÄ™ czo³a bo ja kilka razy próbowa³em i raczej s³abo mi sz³o :-}. Ja sosobiÅ›cie jeszcze nie, ale mam magika który takie rzeczy robi, oczywiÅ›cie za odpowiedniÄ… zap³atÄ… ( niewygórowanÄ… ) Jednym z czynników ,które mnie tknÄ™³y w "tÄ…" strone by³a dyskusja o progresywnych ga¼nikach na forum garbiarni ( choć natknÄ…³em siÄ™ na niÄ… podczas szukania info nt. ga¼nika od skodziany ) nie mia³ to być silnik wyczynowy, bo bym musia³ go zbudować od podstaw, i dodatkowo skrócić dolot, bo d³ugi dolot to przy niskich obrotach jest dobry, czyli najlepiej, tak jak piszesz jeden cylinder jedna gardziel. B. PS. jest jeszcze do przemyÅ›lenia spraw z ga¼nikiem od W123 ( stopniowy podwójny (2 stopnie I i 2 stopnie II) ale to ju¿ szleÅ„stwo 10 |
Data: Grudzien 09 2006 18:01:46 | Temat: Re: to i ja siem pochwalÄ™ :) | Autor: PETER | Bestya napisa³(a): PS. jest jeszcze do przemyÅ›lenia spraw z ga¼nikiem od W123 ( stopniowy podwójny (2 stopnie I i 2 stopnie II) ale to ju¿ szleÅ„stwo W technice w³aÅ›nie rzeczy szalone sÄ… ciekawe ;-). Samochód, który nigdy siÄ™ nie psuje nie ma w sobie nic piÄ™knego - to po prostu bezduszna maszyna. JednoczeÅ›nie nie od dziÅ› wiadomo ¿e proste rzeczy sÄ… piÄ™kne. Dzia³ajÄ…, mimo ¿e sÄ… proste. Najtrudniej po³Ä…czyć te dwie rzeczy - prostotÄ™ z nutkÄ… szaleÅ„stwa lub na odwrót. JeÅ›li Ci siÄ™ uda - masz coÅ› wyjÄ…tkowego. Mo¿na wiÄ™c garbuska poczciwinkÄ™ po³Ä…czyć np. z dzikÄ…, drapie¿nÄ… technikÄ… albo z czymÅ› bardzo zaawansowanym technicznie. Ale w sumie ka¿dy chyba rozumie to na swój w³asny, unikalny sposób... Pzdr Peter 11 |
Data: Grudzien 13 2006 19:32:32 | Temat: Re: to i ja siem pochwal� :) | Autor: Bestya | Wit |