Grupy dyskusyjne   »   to i ja siem pochwalÄ™ :)

to i ja siem pochwalÄ™ :)



1 Data: Grudzien 08 2006 20:09:11
Temat: to i ja siem pochwalÄ™ :)
Autor: Bestya 

wit
w roli g³ównej 1600 (przed generalkÄ… :P ) na 2B2 ga¼niku

http://www.youtube.com/watch?v=GMN0Ez3Dn-o

http://www.youtube.com/watch?v=hAT3C1_yYeA

http://www.youtube.com/watch?v=jDWSMAPpXXg

B.



2 Data: Grudzien 08 2006 21:38:41
Temat: Re: to i ja siem pochwalê :)
Autor: Piotr Jocek 


U¿ytkownik "Bestya"  napisa³ w wiadomo¶ci

wit
w roli g³ównej 1600 (przed generalk± :P ) na 2B2 ga¼niku

http://www.youtube.com/watch?v=GMN0Ez3Dn-o

http://www.youtube.com/watch?v=hAT3C1_yYeA

http://www.youtube.com/watch?v=jDWSMAPpXXg



SZOK !!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D
GRATULUJE

ile pali mneij wiecej?
i jakie koszta przerobki ? :)
pozdro
k

3 Data: Grudzien 08 2006 21:55:01
Temat: Re: to i ja siem pochwalê :)
Autor: Plewka 

 no i jeszcze jedno pytanko czy do 1,2 mo¿na co¶ takiego zapodaæ?

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

4 Data: Grudzien 08 2006 23:42:32
Temat: Re: to i ja siem pochwalê :)
Autor: Bestya 

  Plewka wrote:

 no i jeszcze jedno pytanko czy do 1,2 mo¿na co¶ takiego zapodaæ?

Teortycznie powinno daæ rade, przed t± wydumk± robili¶my testy na 1.2 i ga¼niku jikov edsr, ze skodziany.
odpalaæ, odpala³, jakim¶ sposobem sie wkrêca³ na obroty ale nie by³a to rewelacja, niestety nie za bardzo chcia³o to je¼dziæ, próbowa³em z ró¿nymi kobinacjami dysz, ale nie by³o sukcesów,wiêc temat zarzuci³em
mo¿e to kwestia sprawnego ga¼nika, i np nowszego modelu ( podejrzewam ze tamten by³ z silnika 1046 i nie dawa³ rady ( s± 2 modele ga¼ników , sedr edsr , oraz ró¿ne kombinacje gardziel )
najmniejszy ga¼nik tego typu (stopniowe ) to chyba 24/28 2E3 z polo GLS
albo golfa 1.3 z lat 80tych
Ga¼nikowcem nie jestem, wiêc nie wiem dok³adnie co siê dzieje u mnie w silniku, czy dobrze czy ¼le, jak podreperuje motor, to siê wybiore do pana od ga¼ników, i poproszê o profesjonaln± regulacjê
B.
PS. nie odpowiadam za skutki, je¶li komu¶ zbierze siê na podobne eksperymenta

5 Data: Grudzien 08 2006 23:44:43
Temat: Re: to i ja siem pochwalê :)
Autor: Bestya 


SZOK !!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D
GRATULUJE

ile pali mneij wiecej?
i jakie koszta przerobki ? :)
pozdro
k


nie wiem ile pali, nie by³em na mieÅ›cie :)
koszta to ga¼nik ,na szrocie, jak pohandlujesz to mniej ni¿ 100
lepiej wziÄ…æ jednak sprawdzony towar, od jakiegoÅ› ziomka
B.

6 Data: Grudzien 09 2006 09:28:40
Temat: Re: to i ja siem pochwalÄ™ :)
Autor: Radzik 

Bestya napisa³(a):

w roli g³ównej 1600 (przed generalkÄ… :P ) na 2B2 ga¼niku

Czeæ.

WidzÄ™, ¿e siÄ™ modne te ga¼niki robiÄ…. ;) Jakie to daje efekty w porównaniu do zwyk³ego ga¼nika od 1.6? Bo ja tu nie widzÄ™ nic specjalnego...

7 Data: Grudzien 09 2006 13:48:59
Temat: Re: to i ja siem pochwalÄ™ :)
Autor: Bestya 

Czeæ.

WidzÄ™, ¿e siÄ™ modne te ga¼niki robiÄ…. ;) Jakie to daje efekty w porównaniu do zwyk³ego ga¼nika od 1.6?

na zwyk³ym nie uda³o mi siÄ™ wykręćić 6000, b prawdopodobne ¿e ga¼nik mam zu¿yty, bÄ…d¼ silnik to padaka.


  Bo ja tu nie widzÄ™ nic
specjalnego...

na ch³opski rozum ma to zmnieszyć zu¿ycie paliwa i zwiÄ™kszyć dynamikÄ™ na wysokich obrotach :)
³opatologicznie podszed³em do sprawy, bo garbowy ga¼nik obs³uguje 2dyszami pe³en zakres obrotów, i sobie wymyÅ›li³em ¿e albo na wolnych przelewa, albo na wysokich i du¿ym obciÄ…¿eniu motor jest niedokarmiony.
w stopniowym ten problem majÄ… zlikwidować 2 gardziele, ppierwsza do niskich obrotów ma³ych obciÄ…¿eÅ„, druga do wy¿szych obrotów wiÄ™kszych obciÄ…¿eÅ„ (znajomy mi powiedzia³ ¿e ten ga¼nik ma a¿ 17 dysz, nie wiem ile w tym prawdy). moim zamiarem by³ amatorski eksperyment, nie zaÅ› rewolucja.
o techniczne aspekty takich rozwiÄ…zaÅ„ odsy³am do teoretyków którzy w tym siedzÄ… i to liczÄ….
kolejna kwestja, standardowy garbowy rozrzÄ…d ma du¿Ä… bezw³adnoæ, i np. na zwyk³ych sprÄ™¿ynach ciÄ™¿ko coÅ› wykrÄ™cić pow 6000, bo zawory nie nadÄ…¿ajÄ… sie zamykać.
B.

8 Data: Grudzien 09 2006 14:23:36
Temat: Re: to i ja siem pochwalÄ™ :)
Autor: PETER 

Bestya napisa³(a):

³opatologicznie podszed³em do sprawy, bo garbowy ga¼nik obs³uguje 2dyszami pe³en zakres obrotów, i sobie wymyÅ›li³em ¿e albo na wolnych przelewa, albo na wysokich i du¿ym obciÄ…¿eniu motor jest niedokarmiony.
w stopniowym ten problem majÄ… zlikwidować 2 gardziele, ppierwsza do niskich obrotów ma³ych obciÄ…¿eÅ„, druga do wy¿szych obrotów wiÄ™kszych obciÄ…¿eÅ„ (znajomy mi powiedzia³ ¿e ten ga¼nik ma a¿ 17 dysz,

No i w³aÅ›nie to jest jego najwiÄ™kszy problem. Nowoczesne ga¼niki majÄ… od jasnej cholery dysz, Å›rubek regulacyjnych, pompek podciÅ›nieniowych i innych gówien, które tylko Å›ciemniajÄ… obraz ca³oÅ›ci a iloæ mo¿liwych awarii roÅ›nie w tempie imponujÄ…cym. Dlatego ma³o kto potrafi zdiagnozować usterkÄ™ takiego ga¼nika nie mówiÄ…c ju¿ o jej usuniÄ™ciu ;-).
PiÄ™kno le¿y w prostocie - nie móg³bym "pokochać" takiego sprzÄ™tu, do którego nie wiedzia³bym jak siÄ™ zabrać... Ga¼nik progresywny - bo o takim tutaj mowa - to sprzÄ™t, który namiÄ™tnie wyrzuca z komory silnikowej ka¿dy, komu zale¿y na osiÄ…gach. Dlatego sportowe golfy, passaty, audice i inne dziadygi je¼dzi³y na prostych weberach wielogardzielowych (nie progresywnych, tylko zwyk³ych) zanim wymyÅ›lono, ¿e wtrysk bÄ™dzie mia³ wy¿szÄ… sprawnoæ i wydajnoæ. BÄ™dzie to je¼dzić dopóty, dopóki "gaÅ›nik" bÄ™dzie dzia³a³ poprawnie. Mo¿liwe ¿e bÄ™dzie je¼dzić lepiej ni¿ na standardzie (jest to nawet doæ prawdopodobne) ale nigdy nie osiÄ…gniesz na tym takich rezultatów jak na uk³adzie "jeden cylinder - jedna gardziel". No a jeÅ›li potrafisz to cholerstwo regulować i naprawiać o doborze zestawu kosmicznej iloÅ›ci dysz nie wspomnÄ™, to chylÄ™ czo³a bo ja kilka razy próbowa³em i raczej s³abo mi sz³o :-}.
Dlatego wybra³em Delorto.
Pozdro
Peter

9 Data: Grudzien 09 2006 14:55:47
Temat: Re: to i ja siem pochwalÄ™ :)
Autor: Bestya 

  Mo¿liwe ¿e bÄ™dzie

je¼dzić lepiej ni¿ na standardzie (jest to nawet doæ prawdopodobne) ale nigdy nie osiÄ…gniesz na tym takich rezultatów jak na uk³adzie "jeden cylinder - jedna gardziel". No a jeÅ›li potrafisz to cholerstwo regulować i naprawiać o doborze zestawu kosmicznej iloÅ›ci dysz nie wspomnÄ™, to chylÄ™ czo³a bo ja kilka razy próbowa³em i raczej s³abo mi sz³o :-}.
Dlatego wybra³em Delorto.
Pozdro
Peter

Ja sosobiÅ›cie jeszcze nie, ale mam magika który takie rzeczy robi, oczywiÅ›cie za odpowiedniÄ… zap³atÄ… ( niewygórowanÄ… )
Jednym z czynników ,które mnie tknÄ™³y w "tÄ…" strone by³a dyskusja o progresywnych ga¼nikach na forum garbiarni ( choć natknÄ…³em siÄ™ na niÄ… podczas szukania info nt. ga¼nika od skodziany )
nie mia³ to być silnik wyczynowy, bo bym musia³ go zbudować od podstaw,
i dodatkowo skrócić dolot, bo d³ugi dolot to przy niskich obrotach jest dobry, czyli najlepiej, tak jak piszesz jeden cylinder jedna gardziel.
B.
PS. jest jeszcze do przemyÅ›lenia spraw z ga¼nikiem od W123 ( stopniowy podwójny (2 stopnie I i 2 stopnie II) ale to ju¿ szleÅ„stwo

10 Data: Grudzien 09 2006 18:01:46
Temat: Re: to i ja siem pochwalÄ™ :)
Autor: PETER 

Bestya napisa³(a):

PS. jest jeszcze do przemyÅ›lenia spraw z ga¼nikiem od W123 ( stopniowy podwójny (2 stopnie I i 2 stopnie II) ale to ju¿ szleÅ„stwo

W technice w³aÅ›nie rzeczy szalone sÄ… ciekawe ;-).
Samochód, który nigdy siÄ™ nie psuje nie ma w sobie nic piÄ™knego - to po prostu bezduszna maszyna. JednoczeÅ›nie nie od dziÅ› wiadomo ¿e proste rzeczy sÄ… piÄ™kne. Dzia³ajÄ…, mimo ¿e sÄ… proste. Najtrudniej po³Ä…czyć te dwie rzeczy - prostotÄ™ z nutkÄ… szaleÅ„stwa lub na odwrót. JeÅ›li Ci siÄ™ uda - masz coÅ› wyjÄ…tkowego. Mo¿na wiÄ™c garbuska poczciwinkÄ™ po³Ä…czyć np. z dzikÄ…, drapie¿nÄ… technikÄ… albo z czymÅ› bardzo zaawansowanym technicznie. Ale w sumie ka¿dy chyba rozumie to na swój w³asny, unikalny sposób...
Pzdr
Peter

11 Data: Grudzien 13 2006 19:32:32
Temat: Re: to i ja siem pochwal� :)
Autor: Bestya 

to i ja siem pochwalÄ™ :)



Grupy dyskusyjne