tolerancja ABS na nietypowe rozmiary ogumienia
1 | Data: Kwiecien 07 2015 22:07:43 |
Temat: tolerancja ABS na nietypowe rozmiary ogumienia | |
Autor: ARQ | Czołem kluski z rosołem! 2 |
Data: Kwiecien 07 2015 22:32:40 | Temat: Re: tolerancja ABS na nietypowe rozmiary ogumienia | Autor: Arni | W dniu 07.04.2015 o 22:07, ARQ pisze: Czołem kluski z rosołem! odpowiem Ci nie wprost ale to Ci da do myślenia: w puszce mechanik wymieniał mi piasty z przodu i nie zauważył, że koronka od ABS ma inną ilość zębów. Układowi ABS się to bardzo nie spodobało: przy ostrym hamowaniu i tak nie działa a przy np powolnym zjeździe z krawężnika potrafi się włączyć od razu. Pytanie jaką odchyłkę wygenerowałeś zmianą rozmiaru opony? -- Arni 3 |
Data: Kwiecien 07 2015 22:43:27 | Temat: Re: tolerancja ABS na nietypowe rozmiary ogumienia | Autor: Magic | W dniu 2015-04-07 o 22:32, Arni pisze: W dniu 07.04.2015 o 22:07, ARQ pisze: Na pewno nie taką jak przy zmianie ilości zębów - dostałeś zupełnie inną od zakładanej ilość impulsów na jeden obrót koła. U ARQ ilość się nie zmieniła, co najwyżej śladowo prędkość z jaką są zliczane. Pytanie raczej brzmi, czy ta różnica przy porównaniu prędkości obrotowej koła tylnego i przedniego jest wychwytywana przez komp i powoduje jakieś efekty. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: -- - 4 |
Data: Kwiecien 07 2015 23:05:08 | Temat: Re: tolerancja ABS na nietypowe rozmiary ogumienia | Autor: Arni | W dniu 07.04.2015 o 22:43, Magic pisze: no właśnie do tego dążę. Nie mogę znaleźć informacji na temat granicznej odchyłki w częstotliwości impulsów, przy której ABS zaczyna działać. Moja odchyłka może być daleko poza granicą ale to nie ma większego znaczenia, ważne ze granicę przekroczyła. W przypadku motocykla ta granica może być ustawiona znacznie niżej niż w puszce. W dodatku nie wiemy, którą generacje ABS w tym motocyklu ma, II generacja posługuje się innym algorytmem i większą ilością sensorów niż tylko impulsami z kół.Pytanie jaką odchyłkę wygenerowałeś zmianą rozmiaru opony? -- Arni 5 |
Data: Maj 14 2015 08:24:48 | Temat: Re: tolerancja ABS na nietypowe rozmiary ogumienia | Autor: ARQ | W dniu 2015-04-07 o 23:05, Arni pisze: no właśnie do tego dążę. Nie mogę znaleźć informacji na temat granicznej Obawiam się, że nie jestem w stanie rozpoznać generacji ABS w moim moto. Obawiam się też, że ta informacja oraz algorytm pracy układu pozostaną słodką tajemnicą Suzuki. Możemy sobie gdybać. pzdr -- ARQ 6 |
Data: Kwiecien 13 2015 08:18:05 | Temat: Re: tolerancja ABS na nietypowe rozmiary ogumienia | Autor: ARQ | W dniu 2015-04-07 o 22:43, Magic pisze: W dniu 2015-04-07 o 22:32, Arni pisze: Pytanie jaką odchyłkę wygenerowałeś zmianą rozmiaru opony? dla przykładu: powstaje różnica 1 albo 2 impulsy na jeden obrót koła. Tarcza impulsatora ma 50 zębów. Pytanie O to właśnie pytam. Jeszcze nic u siebie nie zmieniałem. Jak to mówią - ucz się na cudzych błędach :) -- ARQ 7 |
Data: Kwiecien 13 2015 11:36:03 | Temat: Re: tolerancja ABS na nietypowe rozmiary ogumienia | Autor: | W dniu wtorek, 7 kwietnia 2015 22:07:39 UTC+2 użytkownik ARQ napisał: Czołem kluski z rosołem! Żadnych. Jednak znalezienie w necie Dlaczego myślisz że ABS motocyklowy porównuje prędkości kół? To byłby raczej słaby pomysł z uwagi na dystrybucję ciężaru między przodem a tyłem w różnych sytuacjach, poza tym w przypadku V-stroma który ma różne średnice kół w złożeniu średnica efektywna koła zmienia się wg mnie nieproporcjonalnie między przodem a tyłem, chociaż nigdy nei mierzyłem i moge się mylić. Poza tym tu piszą że robi się to inaczej: http://motormania.com.pl/porady/abs-w-motocyklach-koniecznosc-czy-gadzet/ Oczywiście są różne rozwiązania ABS. KJ 8 |
Data: Kwiecien 13 2015 20:54:35 | Temat: Re: tolerancja ABS na nietypowe rozmiary ogumienia | Autor: Arni | W dniu 13.04.2015 o 20:36, pisze: W dniu wtorek, 7 kwietnia 2015 22:07:39 UTC+2 użytkownik ARQ napisał: rożne ale tak czy inaczej mierzy oba i porównuje. W pierwszych systemach kolo tylne było bazą do pomiaru prędkości a przednie porównywane do niego. Jak na początku tego wątku szukałem info to było gdzieś napisane, ze system liczy uślizg i stara się go utrzymać w odchyłce 20%. Ale po angielsku było i czytałem po łebkach, moglem coś źle zrozumieć. Kolejne generacje to dodawanie czujników i zmiana algorytmu. Nawet przyspieszenie i pochylenie mierzą te najnowsze -- Arni 9 |
Data: Maj 14 2015 08:15:37 | Temat: Re: tolerancja ABS na nietypowe rozmiary ogumienia | Autor: ARQ | W dniu 2015-04-13 o 20:36, pisze: To byłby raczej słaby pomysł z uwagi na dystrybucję ciężaru między przodem a tyłem w różnych sytuacjach, poza tym w przypadku V-stroma który ma różne średnice kół w złożeniu średnica efektywna koła zmienia się wg mnie nieproporcjonalnie między przodem a tyłem, chociaż nigdy nei mierzyłem i moge się mylić. Poza tym tu piszą że robi się to inaczej: Mimo różnej średnicy kół liczba impulsów nie musi być taka sama. Wystarczy zachowana w granicach pewnej tolerancji proporcja zdefiniowana w oprogramowaniu. Jednak po przeczytaniu tego: http://motormania.com.pl/porady/abs-w-motocyklach-koniecznosc-czy-gadzet/ i przemyśleniu paru scenariuszy, to faktycznie słaby pomysł. ps. przez netię zgubiłem połowę wątków. Niby niewiele się tu dzieje, ale dopiero po zmianie na atmana widzę, że ktoś mi odpisuje. pzdr -- ARQ |