Grupy dyskusyjne   »   trudności z wrzuceniem jedynki (golf II)

trudności z wrzuceniem jedynki (golf II)



1 Data: Luty 12 2009 18:09:48
Temat: trudności z wrzuceniem jedynki (golf II)
Autor: Poldekk 


Od jakiegoś czasu coraz częściej występują trudności przy próbie wrzucenia 1 biegu - szczególnie przy ruszaniu spod świateł. Po prostu przy wrzucaniu biegu pojawia się opór. Raz większy, raz mniejszy, raz zupełnie normalnie. Zależy to od rozgrzania silnika i jeszcze nie wiem czego. Zmieniając biegi "z wyczuciem", można sobie z tym jakoś poradzić, ale stopniowo sytuacja się pogarsza od paru tygodni. Zmiana z 1 na 2 też nieraz następuje z lekkim zgrzytnięciem. Im wyżej na biegach, tym wszystko idzie lepiej. Między 3, a 4 już w zasadzie bez żadnych problemów.

Na razie otrzymałem dwie propozycje wytłumaczenia:

1. wyrobione plastikowe elementy prowadzące dźwignię zmiany biegów, koszt kilka zł;

2. padający docisk sprzęgła, w praktyce sprzęgło do wymiany, koszt kilkaset zł.

Kto ma rację?

Samochód to VW Golf II (1,6D).

Proszę o opinie.



2 Data: Luty 12 2009 19:02:07
Temat: Re: trudności z wrzuceniem jedynki (golf II)
Autor: wowa 

Użytkownik "Poldekk"  napisał w wiadomości



Na razie otrzymałem dwie propozycje wytłumaczenia:


3. Sprawdź poduszki pod silnikiem.
Wojtek
--
Nie każde piwo to Żywiec!
..... Na szczęście :)

3 Data: Luty 12 2009 19:08:28
Temat: Re: trudności z wrzuceniem jedynki (golf II)
Autor: pwz 

Poldekk pisze:
(...)

1. wyrobione plastikowe elementy prowadzące dźwignię zmiany biegów, koszt kilka zł;
(...)

IMHO na 90% to jest powód awarii. Miałem identyczne objawy w Lanosie 8-)    Jedź do warsztatu i każ wymienić, bo pewnego dnia nie włożysz tej "1".
pwz

4 Data: Luty 12 2009 19:21:29
Temat: Re: trudności z wrzuceniem jedynki (golf II)
Autor: Piter 

na  ** p.m.s **  Poldekk pisze tak:

padający docisk sprzęgła

nie, wtedy przede wszystkim nie mozna wrzucic wstecznego.

--
    Piter
    vw golf mk2

5 Data: Luty 12 2009 20:06:06
Temat: Re: trudności z wrzuceniem jedynki (golf II)
Autor: .Peeter 

Poldekk wrote:

1. wyrobione plastikowe elementy prowadzące dźwignię zmiany biegów,
koszt kilka zł;

2. padający docisk sprzęgła, w praktyce sprzęgło do wymiany, koszt
kilkaset zł.

Kto ma rację?

Często jest to opcja pierwsza, czasami pomaga nawet sama regulacja.
Miałem identycznie w Golfie MK3, ale nie jestem w stanie stwierdzić
co to było, bo wodzik był regulowany przy okazji wymiany sprzęgła. :)

Rada? Sprawdzić opcję najtańszą, przejść do droższej, jeśli nie
pomoże.

--
Pozdrawiam
  __
 |__)_ _|_ _ _
..|  (-(-|_(-|

6 Data: Luty 12 2009 20:42:02
Temat: Re: trudności z wrzuceniem jedynki (golf II)
Autor: Czarek Daniluk 

Użytkownik Poldekk napisał:


Od jakiegoś czasu coraz częściej występują trudności przy próbie wrzucenia 1 biegu - szczególnie przy ruszaniu spod świateł. Po prostu przy wrzucaniu biegu pojawia się opór. Raz większy, raz mniejszy, raz zupełnie normalnie. Zależy to od rozgrzania silnika i jeszcze nie wiem czego. Zmieniając biegi "z wyczuciem", można sobie z tym jakoś poradzić, ale stopniowo sytuacja się pogarsza od paru tygodni. Zmiana z 1 na 2 też nieraz następuje z lekkim zgrzytnięciem. Im wyżej na biegach, tym wszystko idzie lepiej. Między 3, a 4 już w zasadzie bez żadnych problemów.

Na razie otrzymałem dwie propozycje wytłumaczenia:

1. wyrobione plastikowe elementy prowadzące dźwignię zmiany biegów, koszt kilka zł;

2. padający docisk sprzęgła, w praktyce sprzęgło do wymiany, koszt kilkaset zł.

Kto ma rację?

Samochód to VW Golf II (1,6D).

Proszę o opinie.

Jeśli tylko 1 źle wchodzi to ja obstawiam za pkt. 1.

Pozdrawiam !!

7 Data: Luty 12 2009 20:55:57
Temat: Re: trudności z wrzuceniem jedynki (golf II)
Autor: Michal 


Samochód to VW Golf II (1,6D).

Bo to złe auto jest :)

W Golfach MK1 i MK2 (oba 1.6D) miałem podobne problemy, pomagało wrzucanie "jedynki z dwójki", czyli ruch lewarkiem delikatnie w położenie dwójki (lewo-tył) ale bez załączenia dwójki, i stamtąd prosto w jedynkę ;) Kwestia przyzwyczajenia.. Problem nigdy nie rozwiązany.

Pozdr.,
Michał

8 Data: Luty 12 2009 21:08:25
Temat: Re: trudności z wrzuceniem jedynki (golf II)
Autor: Poldekk 

Michal wrote:

Bo to złe auto jest :)

Ojojoj - brzmi prawie jak coś... - ;-)

W Golfach MK1 i MK2 (oba 1.6D) miałem podobne problemy, pomagało wrzucanie "jedynki z dwójki", czyli ruch lewarkiem delikatnie w położenie dwójki (lewo-tył) ale bez załączenia dwójki, i stamtąd prosto w jedynkę ;) Kwestia przyzwyczajenia.. Problem nigdy nie rozwiązany.

Tak, tę metodę już opanowałem, ale dochodzi do tego, że czasami nawet to nie pomaga.

9 Data: Luty 12 2009 22:25:24
Temat: Re: trudności z wrzuceniem jedynki (golf II)
Autor: Czarek Daniluk 

Użytkownik Michal napisał:


Samochód to VW Golf II (1,6D).


Bo to złe auto jest :)

W Golfach MK1 i MK2 (oba 1.6D) miałem podobne problemy, pomagało wrzucanie "jedynki z dwójki", czyli ruch lewarkiem delikatnie w położenie dwójki (lewo-tył) ale bez załączenia dwójki, i stamtąd prosto w jedynkę ;) Kwestia przyzwyczajenia.. Problem nigdy nie rozwiązany.

Pozdr.,
Michał

Wymieniłbyś te plastiki pod dźwignią zmiany biegów (jabłko i panewka) i nie poznałbyś samochodu, a tak męczyłeś się :D
Koszt pewnie z 15zł :)
Przy okazji wymienić resztę tulejek za jakieś 18zł i po problemach ;)

Pozdrawiam !!

10 Data: Luty 13 2009 17:35:58
Temat: Re: trudności z wrzuceniem jedynki (golf II)
Autor: Poldekk 

Czarek Daniluk wrote:

Wymieniłbyś te plastiki pod dźwignią zmiany biegów (jabłko i panewka) i nie poznałbyś samochodu, a tak męczyłeś się :D
Koszt pewnie z 15zł :)
Przy okazji wymienić resztę tulejek za jakieś 18zł i po problemach ;)


Czy to jest uciążliwa robota?
Czy można to zrobić samemu w garażu posiadając podstawowe narzędzia?

11 Data: Luty 13 2009 21:20:10
Temat: Re: trudności z wrzuceniem jedynki (golf II)
Autor: Czarek Daniluk 

Użytkownik Poldekk napisał:

Czarek Daniluk wrote:

Wymieniłbyś te plastiki pod dźwignią zmiany biegów (jabłko i panewka) i nie poznałbyś samochodu, a tak męczyłeś się :D
Koszt pewnie z 15zł :)
Przy okazji wymienić resztę tulejek za jakieś 18zł i po problemach ;)



Czy to jest uciążliwa robota?
Czy można to zrobić samemu w garażu posiadając podstawowe narzędzia?

Jak pamiętam to było trochę zabawy z wyciągnięciem całego drążka zmiany :)
Ale jak dało się zrobić ...

W garażu bez żadnego chociażby kanału nie próbowałbym się za to brać.

Pozdrawiam !!

12 Data: Luty 13 2009 21:41:11
Temat: Re: trudności z wrzuceniem jedynki (golf II)
Autor: Michal 


Wymieniłbyś te plastiki pod dźwignią zmiany biegów (jabłko i panewka) i nie poznałbyś samochodu, a tak męczyłeś się :D
Koszt pewnie z 15zł :)
Przy okazji wymienić resztę tulejek za jakieś 18zł i po problemach ;)

Generalnie cały "zewnętrzny" mechanizm miałem powymieniany - do samych dźwigienek na skrzyni wszystko chodziło bez nadmiernych luzów. Problemem przypuszczam musiało być jakieś wyrobienie czegoś wewnątrz - nie miałem aż tyle zapału ;)

Pozdr.,
Michał

13 Data: Luty 12 2009 23:11:52
Temat: Re: trudności z wrzuceniem jedynki (golf II)
Autor: Artur  

Poldekk  napisał(a):

Na razie otrzymałem dwie propozycje wytłumaczenia:

1. wyrobione plastikowe elementy prowadzące dźwignię zmiany biegów,
koszt kilka zł;

2. padający docisk sprzęgła, w praktyce sprzęgło do wymiany, koszt
kilkaset zł.

Proponuję zrobić to co opisane jest w pierwszym punkcie i sprawdzić poduszki
zawieszenia silnika i skrzyni.

-- -
http://www.ForumSamochodowe.pl

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

14 Data: Luty 13 2009 11:12:21
Temat: Re: trudności z wrzuceniem jedynki (golf II)
Autor: yabba 

Użytkownik "Poldekk"  napisał w wiadomości


Od jakiegoś czasu coraz częściej występują trudności przy próbie wrzucenia 1 biegu - szczególnie przy ruszaniu spod świateł. Po prostu przy wrzucaniu biegu pojawia się opór. Raz większy, raz mniejszy, raz zupełnie normalnie. Zależy to od rozgrzania silnika i jeszcze nie wiem czego. Zmieniając biegi "z wyczuciem", można sobie z tym jakoś poradzić, ale stopniowo sytuacja się pogarsza od paru tygodni. Zmiana z 1 na 2 też nieraz następuje z lekkim zgrzytnięciem. Im wyżej na biegach, tym wszystko idzie lepiej. Między 3, a 4 już w zasadzie bez żadnych problemów.

Na razie otrzymałem dwie propozycje wytłumaczenia:

1. wyrobione plastikowe elementy prowadzące dźwignię zmiany biegów, koszt kilka zł;

2. padający docisk sprzęgła, w praktyce sprzęgło do wymiany, koszt kilkaset zł.


Zacznij od 1. Czasem wystarczy sama regulacja mocowania drążka zmiany biegów do dźwigni sterującej skrzynią.

--
Pozdrawiam,

yabba

trudności z wrzuceniem jedynki (golf II)



Grupy dyskusyjne