Grupy dyskusyjne   »   tuning 2.8 biturbo ?

tuning 2.8 biturbo ?



1 Data: Kwiecien 30 2011 17:30:36
Temat: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: BartekK 

Pacjent: Vectra C OPC 2008r. 2.8 v6 benzyna biturbo, silnik Z28NET
seryjnie fabrycznie w papierach 280KM/206kW

Konstrukcja jest o tyle upierdliwa, że nie jest to 2x turbo, po 1 na 3 cylindry, tylko dwie różne spręzarki, z zaworami otwierającymi przepływy między nimi zależnie od diabliwieczego itd.

czy ktoś może miał (przyjemnoć?) w PL gdzieś taki silnik tuningować poza czip-resistor-tuning za 7gr sprzedany za 2000zł ? :)

Wiele firm które wygooglowałem "coś oferuje", bo tdi kręcić każdy umie, ale realnie jak mowię że biturbo benzyna to jest "podjedz pan, zostaw auto na pare dni, pomyślimy, za 5-10kzł coś zrobimy, niczego nie gwarantujemy" a w praktyce skończy się zapewne na czymś typu http://allegro.pl/opel-vectra-2-8t-opc-stage1-bsr-300hp-480nm-i1588524323.html (gotowy tuning zrobiony gdzieśtam, w postaci modu wgrywanego z pudełeczka przez odb do auta).


--
| Bartłomiej Kuźniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173



2 Data: Kwiecien 30 2011 17:09:08
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: to 

begin BartekK

Pacjent: Vectra C OPC 2008r. 2.8 v6 benzyna biturbo, silnik Z28NET
seryjnie fabrycznie w papierach 280KM/206kW

Zastanowiłeś się dobrze nad (bez)sensem zwiększania mocy w tym aucie?
Przecież to przy seryjnej w ogóle nie skręca... lepiej zrobić coś z
zawieszeniem, chyba, że chodzi Ci o wyścigi od świateł do świateł...

Wiele firm które wygooglowałem "coś oferuje", bo tdi kręcić każdy umie,
ale realnie jak mowię że biturbo benzyna to jest "podjedz pan, zostaw
auto na pare dni, pomyślimy, za 5-10kzł coś zrobimy, niczego nie
gwarantujemy" a w praktyce skończy się zapewne na czymś typu
http://allegro.pl/opel-vectra-2-8t-opc-stage1-bsr-300hp-480nm-
i1588524323.html
(gotowy tuning zrobiony gdzieśtam, w postaci modu wgrywanego z
pudełeczka przez odb do auta).

Akurat programy BSR są bardzo dobre. Może nie wyciągnie się w ten sposób
100% z silnika, ale przynajmniej działają i nic się nie popsuje, czego
często nie można powiedzieć o efektach niby-strojenia mniej popularnych
silników.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

3 Data: Kwiecien 30 2011 19:16:56
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: megrims 

W dniu 2011-04-30 17:30, BartekK pisze:

Sądzę, że VTech w Krakowie zrobi to porządnie.
W Poznaniu polecam GekoCars. Robią nietypowe rzeczy ;).


A mnie tak ogólnie zastanawia:
Vectra OPC
http://www.einszweidrei.de/opel/opelvectraopc2006-2.htm
6,7 s/100; 255PS; 233Nm; FWD

E60 535d
http://www.einszweidrei.de/bmw/535de602004-1.htm
6,5 s/100; 272PS; 560Nm momentu; RWD

Czyli 535d w serii objedzie takiego OPC.

A 535d po zdłubaniu do 306KM i 700Nm gotuje płyn w chłodnicy
przy 280km/h. I przy oponie 275 na tyle ESP ZAWSZE
mruga. W Vectrze FWD zrobienie 300 KM? Będzie kierownice
z rąk wyrywać. Jak chce sie miec fajną zabawke z dużÄ… mocą,
to napęd na dwie osie.

4 Data: Kwiecien 30 2011 22:26:07
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: BartekK 

W dniu 2011-04-30 19:16, megrims pisze:

Sądzę, że VTech w Krakowie zrobi to porządnie.
W Poznaniu polecam GekoCars. Robią nietypowe rzeczy ;).
Dzięki, spróbuje obdzwonić po długim weekendzie

Dziwne te dane na tej stronie podane masz, choćby dlatego że nie zgadzają się z moją "kartą pojazdu" wydaną przy zakupie przez opel/gm (206kW vs 187,5kW, ale na tej stronie jest "2.7 V6 Turbo 2006" a ja mam "2.8 v6 biturbo 2008")
A mnie tak ogólnie zastanawia:
Vectra OPC
206kW @ 1605kg @ ~60tyś zł ;)
E60 535d
272PS = 200kW @ 1794kg @ >100tyś zł ?
czyli matematycznie OPC powinno objeżdzać BMW, a w tej samej cenie dwa OPC objadą dwa razy ;) A w praktyce może być zupełnie inaczej bo nie ma tu czego w ogóle porównywać.

Czyli 535d w serii objedzie takiego OPC.
Pomimo cyferek i matematyki twierdzącej pozornie inaczej, to zgadzam się, a zwłaszcza przy mniejszych prędkościach, z okazji dobrej skrzyni i RWD. Przy dużych (>200km/h) bardziej aerodynamika, opory toczenia i moc ma znaczenie niż miejsce napędu, a to ciężko z cyfr i internetu wróżyć. Ale nie po to chcę robić tuning, by prześcigać o 1s twoje 535d (o którym sam długo marzyłem, ale cena i odrestaurowane przystanki mnie zniechęciły), tylko po to by mi się lepiej jeździło. Choćby dlatego, że praktycznie zawsze po tuningu turbo oprócz zwiększenia osiągów - przy zachowaniu takiego samego w miarę spokojnego jeżdżenia spada spalanie.

A 535d po zdłubaniu do 306KM i 700Nm gotuje płyn w chłodnicy
przy 280km/h.
OPC przy 250km/h przez pół godziny bez przerwy - nic nie gotuje, jedzie i nie protestuje. Tylko że tankować chce po 35 minutach ;)


W Vectrze FWD zrobienie 300 KM? Będzie kierownice
z rąk wyrywać. Jak chce sie miec fajną zabawke z dużÄ… mocą,
to napęd na dwie osie.
Bardzo chętnie, ale a) Insignia 4x4 jest za droga i ma zbyt marne te 4x4 b) do vectry tego napędu nie wsadzę c) subaru/evo jest za drogie i zbyt niewygodne w codziennym użytkowaniu.

Obecnie jest 280KM i kierownicy nie wyrywa. Jakby było 300 czy 350 to by nie było % dużo więcej, 50KM więcej kierownicy nie urwie.
Jest szpera, są opony 245 lub 255 19" i problemy z przyczepnością są tylko przy małych prędkościach. Wbrew pozorom (i w porównaniu z vectrą C 1.9cdti) to skręca. Nie wiem co innego zrobili w zawieszeniu, ale to OPC skręca jak tramwaj w porównaniu do pontonowej nie-sterownej vectry "klasik" typu 1.9cdti@150KM

--
| Bartłomiej Kuźniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

5 Data: Kwiecien 30 2011 20:37:15
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: to 

begin BartekK

Sądzę, że VTech w Krakowie zrobi to porządnie. W Poznaniu polecam
GekoCars. Robią nietypowe rzeczy ;).
Dzięki, spróbuje obdzwonić po długim weekendzie

Zalecałbym daleko posuniętą ostrożnoć w przypadku tego auta... Osobiście
wolałbym program BSR. ;)

Bardzo chętnie, ale a) Insignia 4x4 jest za droga i ma zbyt marne te 4x4
b) do vectry tego napędu nie wsadzę c) subaru/evo jest za drogie i zbyt
niewygodne w codziennym użytkowaniu.

Oczywiście odpowiedź to audi z quattro... A jakie konkretnie, to już
kwestia gustu i zasobności portfela. ;)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

6 Data: Maj 01 2011 00:32:57
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: scob 

W dniu 2011-04-30 22:37, to pisze:

begin BartekK

Sądzę, że VTech w Krakowie zrobi to porządnie. W Poznaniu polecam
GekoCars. Robią nietypowe rzeczy ;).
Dzięki, spróbuje obdzwonić po długim weekendzie

Zalecałbym daleko posuniętą ostrożnoć w przypadku tego auta... Osobiście
wolałbym program BSR. ;)

Bardzo chętnie, ale a) Insignia 4x4 jest za droga i ma zbyt marne te 4x4
b) do vectry tego napędu nie wsadzę c) subaru/evo jest za drogie i zbyt
niewygodne w codziennym użytkowaniu.

Oczywiście odpowiedź to audi z quattro... A jakie konkretnie, to już
kwestia gustu i zasobności portfela. ;)




Seryjne s6 czy A8 - można kupić za ludzkie pieniądze 5-10 letnie :P - i tak będzie zapierdalało lepiej od opla..

Ale kolega ma pOpla, i chce zaszpanować, że ma na tyle sympatyczną ratę lizingu, że mu jeszcze na tjunink zostało (co tłumaczy, czemu wiąże się z onym oplem na wieeele lat :) )
Doradźcie człowiekowi... A kiedyś goć wsiądzie do czteronapędówki, zobaczy, co znaczy skręcać z wciśniętym gazem i napisze "łojezu, czemu mi tego wcześniej nie pokazano?"

7 Data: Maj 01 2011 01:12:40
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: BartekK 

W dniu 2011-05-01 00:32, scob pisze:

Seryjne s6 czy A8 - można kupić za ludzkie pieniądze 5-10 letnie :P - i
tak będzie zapierdalało lepiej od opla..
Zakup RS6 rozważałem, ale to zbyt dziwna konstrukcja i dziwne ceny każdego detalu, i dziwne koszty eksploatacyjne, jak na nasze warunki. Seryjne A8 jest wielką ciężką limuzyną, może chcesz je porównywać do Imprezy czy innego auta sportowego?

Ale kolega ma pOpla, i chce zaszpanować, że ma na tyle sympatyczną ratę
lizingu, że mu jeszcze na tjunink zostało (co tłumaczy, czemu wiąże się
z onym oplem na wieeele lat :) )
Nie mam leasingu, mylisz się. Auta kupuję za gotówkę, ale co to zmienia?

Doradźcie człowiekowi... A kiedyś goć wsiądzie do czteronapędówki,
zobaczy, co znaczy skręcać z wciśniętym gazem i napisze "łojezu, czemu
mi tego wcześniej nie pokazano?"
Nie wiem na jakiej podstawie tak oceniasz, RWD, 4x4, AWD już posiadałem, włÄ…cznie z starą imprezą STi, więc wiem jak to jeździ. Wiem też Teraz posiadam (między innymi) Vectrę OPC i myślę co by tu jej zrobić. Zadałem chyba proste pytanie, myślałem raczej o odpowiedziach typu "byłem tu a tu, i takie są efekty, jestem zadowolony" lub "nie rób tego tam, bo mi zle zrobili"

--
| Bartłomiej Kuźniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

8 Data: Maj 01 2011 08:47:30
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: Olo 

W dniu 2011-05-01 01:12, BartekK pisze:

Zakup RS6 rozważałem, ale to zbyt dziwna konstrukcja i dziwne ceny
każdego detalu, i dziwne koszty eksploatacyjne, jak na nasze warunki.

a można wiedzieć o co dokładnie ci chodzi?

9 Data: Maj 01 2011 09:15:28
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: BartekK 

W dniu 2011-05-01 08:47, Olo pisze:

W dniu 2011-05-01 01:12, BartekK pisze:
Zakup RS6 rozważałem, ale to zbyt dziwna konstrukcja i dziwne ceny
każdego detalu, i dziwne koszty eksploatacyjne, jak na nasze warunki.

a można wiedzieć o co dokładnie ci chodzi?
Mimo że RS6 to jest podobodne pudełko do A6/S6, to prawie nic nie podchodzi z "zwykłych" 6, a elementy zużywające się (zwłaszcza w takim aucie) mają ceny z kosmosu i brak jest tańszych odpowiedników, np amortyzatory, klocki hamulcowe (+tarcze, bo wymienia się komplet), wydech, aluminiowe elementy zawieszenia itd. A wstyd i głupota by w takim aucie robić drutologię i partyzantkę typu "sprężyne z żuka przytniemy"

--
| Bartłomiej Kuźniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

10 Data: Maj 01 2011 09:58:02
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: Olo 

W dniu 2011-05-01 09:15, BartekK pisze:

Mimo że RS6 to jest podobodne pudełko do A6/S6, to prawie nic nie
podchodzi z "zwykłych" 6, a elementy zużywające się (zwłaszcza w takim
aucie) mają ceny z kosmosu i brak jest tańszych odpowiedników, np
amortyzatory, klocki hamulcowe (+tarcze, bo wymienia się komplet),
wydech, aluminiowe elementy zawieszenia itd. A wstyd i głupota by w
takim aucie robić drutologię i partyzantkę typu "sprężyne z żuka
przytniemy"

tak myślałem ... wnioskuję, że zwyczajnie nie stać Cię na utrzymanie takiego auta i tyle. Oczywistym faktem jest, że zawieszenie i hamulce w aucie z silnikiem grubo >400KM będą się diametralnie różnić od tego co siedzi w wozidełku o mocy średnio 120KM i nie ma w tym nic nadzwyczajnego. Wstawianie tanich zamienników do takiego auta to zbrodnia, a druciarstwo jest po prostu niedopuszczalne.
Generalnie masz ciekawe myślenie, nie kupuje się auta jak nie stać Cię na jego utrzymanie. Tjuninguj sobie swojego Opla i na tym pozostań.




11 Data: Maj 01 2011 10:25:30
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: BartekK 

W dniu 2011-05-01 09:58, Olo pisze:

W dniu 2011-05-01 09:15, BartekK pisze:

Mimo że RS6 to jest podobodne pudełko do A6/S6, to prawie nic nie
podchodzi z "zwykłych" 6, a elementy zużywające się (zwłaszcza w takim
aucie) mają ceny z kosmosu i brak jest tańszych odpowiedników, np
amortyzatory, klocki hamulcowe (+tarcze, bo wymienia się komplet),
wydech, aluminiowe elementy zawieszenia itd. A wstyd i głupota by w
takim aucie robić drutologię i partyzantkę typu "sprężyne z żuka
przytniemy"

tak myślałem ... wnioskuję, że zwyczajnie nie stać Cię na utrzymanie
takiego auta i tyle. Oczywistym faktem jest, że zawieszenie i hamulce w
aucie z silnikiem grubo >400KM będą się diametralnie różnić od tego co
siedzi w wozidełku o mocy średnio 120KM
No ja wcale nie twierdzę że musi być wszytko takie same. Ale nie rozumiem też dlaczego komplet hamulców i tarcz na kilka tyś. km do RS6 ma kosztować tyle co nowy Fiat Panda, skoro można też "bardziej wyczynowe" rzeczy robić w przyzwoitych cenach (taniej wychodzą elementy do choćby BMW, które też ma niemałe moce). Co innego wartoć użytkowa a co innego polityka cenowa koncernu.

--
| Bartłomiej Kuźniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

12 Data: Maj 01 2011 12:49:09
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: Olo 

On 2011-05-01 10:25, BartekK wrote:

No ja wcale nie twierdzę że musi być wszytko takie same. Ale nie
rozumiem też dlaczego komplet hamulców i tarcz na kilka tyś. km do RS6
ma kosztować tyle co nowy Fiat Panda, skoro można też "bardziej
wyczynowe" rzeczy robić w przyzwoitych cenach (taniej wychodzą elementy
do choćby BMW, które też ma niemałe moce). Co innego wartość użytkowa a
co innego polityka cenowa koncernu.

mi się wydaje, że chodzi głównie o bezpieczeństwo , ale jak zwykle mogę się mylić. Polityka cenowa swoją drogą - albo się z nią zgadzasz i jeździsz autem, którego nie często uświadczysz na drodze , albo Pandą :)

13 Data: Maj 01 2011 10:11:35
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: to 

begin Olo

tak myślałem ... wnioskuję, że zwyczajnie nie stać Cię na utrzymanie
takiego auta i tyle. Oczywistym faktem jest, że zawieszenie i hamulce w
aucie z silnikiem grubo >400KM będą się diametralnie różnić od tego co
siedzi w wozidełku o mocy średnio 120KM i nie ma w tym nic
nadzwyczajnego.

Ale różnica w cenie jest "nadzwyczajna" i uzasadniona głównie tym, że
klienci są skorzy tyle zapłacić, bo co mają zrobić...

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

14 Data: Maj 01 2011 12:58:50
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: Kuba (aka cita) 


Użytkownik "Olo"  napisał w wiadomości

W dniu 2011-05-01 09:15, BartekK pisze:

Mimo że RS6 to jest podobodne pudełko do A6/S6, to prawie nic nie
podchodzi z "zwykłych" 6, a elementy zużywające się (zwłaszcza w takim
aucie) mają ceny z kosmosu i brak jest tańszych odpowiedników, np
amortyzatory, klocki hamulcowe (+tarcze, bo wymienia się komplet),
wydech, aluminiowe elementy zawieszenia itd. A wstyd i głupota by w
takim aucie robić drutologię i partyzantkę typu "sprężyne z żuka
przytniemy"

tak myślałem ... wnioskuję, że zwyczajnie nie stać Cię na utrzymanie takiego auta i tyle.

kurwa jak czasem przykro patrzeć na  pms...

ps. jakby chcial jeszcze troche więcej koni to poleciłbyś bugati wejrona, a potem skwitował, ze go na to nie stać?




--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

15 Data: Maj 01 2011 13:00:54
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: Olo 

On 2011-05-01 12:58, Kuba (aka cita) wrote:

kurwa jak czasem przykro patrzeć na pms...

ps. jakby chcial jeszcze troche więcej koni to poleciłbyś bugati
wejrona, a potem skwitował, ze go na to nie stać?

mi przykro patrzeć na takie komentarze...
może zwyczajnie naucz się kulturalnie odzywać i na temat, a nie zachowywać jak zwykły cham z ulicy

16 Data: Maj 01 2011 14:30:56
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: Przembo 

*Olo* w wiadomości  napisał(a):

On 2011-05-01 12:58, Kuba (aka cita) wrote:
kurwa jak czasem przykro patrzeć na pms...
ps. jakby chcial jeszcze troche więcej koni to poleciłbyś bugati
wejrona, a potem skwitował, ze go na to nie stać?
mi przykro patrzeć na takie komentarze...
może zwyczajnie naucz się kulturalnie odzywać i na temat, a nie zachowywać jak zwykły cham z ulicy

To sam daj przykład, we wcześniejszym komentarzu przejawiłeś zachowanie gorsze jak zwykły cham z ulicy i do tego tematu nawet nie dotknąłeś.

A teraz możesz podbudować swoje maleńkie ego i mnie też nawrzucać bo celuję w S6, a nie w RS6...

Pozdr

17 Data: Maj 01 2011 18:37:12
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: Kuba (aka cita) 


Użytkownik "Olo"  napisał w wiadomości

On 2011-05-01 12:58, Kuba (aka cita) wrote:

kurwa jak czasem przykro patrzeć na pms...

ps. jakby chcial jeszcze troche więcej koni to poleciłbyś bugati
wejrona, a potem skwitował, ze go na to nie stać?

mi przykro patrzeć na takie komentarze...
może zwyczajnie naucz się kulturalnie odzywać i na temat, a nie zachowywać jak zwykły cham z ulicy

to sie zastanów, który komentarz jest bardziej chamski... mój, bo pdało słowo kurwa, ktore jest tu tzw przecinkiem, czy Twoj, kiedy starasz sie deprecjonować możliwości kogoś, kogo nawet nie znasz.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

18 Data: Maj 01 2011 20:43:59
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: Olo 

W dniu 2011-05-01 18:37, Kuba (aka cita) pisze:


Użytkownik "Olo"  napisał w wiadomości

On 2011-05-01 12:58, Kuba (aka cita) wrote:

kurwa jak czasem przykro patrzeć na pms...

ps. jakby chcial jeszcze troche więcej koni to poleciłbyś bugati
wejrona, a potem skwitował, ze go na to nie stać?

mi przykro patrzeć na takie komentarze...
może zwyczajnie naucz się kulturalnie odzywać i na temat, a nie
zachowywać jak zwykły cham z ulicy

to sie zastanów, który komentarz jest bardziej chamski... mój, bo pdało
słowo kurwa, ktore jest tu tzw przecinkiem, czy Twoj, kiedy starasz sie
deprecjonować możliwości kogoś, kogo nawet nie znasz.



Przecież ja nikogo nie deprecjonuje kurwa jak jesteś taki inteligent to powinieneś to zrozumieć kurwa niech sobie kupi rs6 i tyle kurwa podyskutować sobie mogę kurwa ty za to pokazałeś kurwa że na takich grupach nie warto się udzielać. Słowo "kurwa" jest tu tzw. "przecinkiem" i z racji braku chęci dyskusji z tobą ustępuję kurwa fajnie nie?

19 Data: Maj 01 2011 21:29:38
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: Kuba (aka cita) 


Użytkownik "Olo"  napisał w wiadomości


Przecież ja nikogo nie deprecjonuje kurwa jak jesteś taki inteligent to powinieneś to zrozumieć kurwa niech sobie kupi rs6 i tyle kurwa podyskutować sobie mogę kurwa ty za to pokazałeś kurwa że na takich grupach nie warto się udzielać. Słowo "kurwa" jest tu tzw. "przecinkiem" i z racji braku chęci dyskusji z tobą ustępuję kurwa fajnie nie?

pierdolisz :P


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

20 Data: Maj 01 2011 21:30:38
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Olo"  napisał w wiadomości

On 2011-05-01 12:58, Kuba (aka cita) wrote:

kurwa jak czasem przykro patrzeć na pms...

ps. jakby chcial jeszcze troche więcej koni to poleciłbyś bugati
wejrona, a potem skwitował, ze go na to nie stać?

mi przykro patrzeć na takie komentarze...
może zwyczajnie naucz się kulturalnie odzywać i na temat, a nie zachowywać jak zwykły cham z ulicy

Czego Ty wymagasz od buraka parającego się handlem starzyzną?

21 Data: Maj 01 2011 21:58:28
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: Kuba (aka cita) 


Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości

Czego Ty wymagasz od buraka parającego się handlem starzyzną?

powtarzasz sie, co świadczy tylko o problemach z ilorazem IQ, a konkretnie w umiejętności wymyślenia czegoś nowego, ciekawszego, co będzie mialo większą szanse pójść w pięty.
ps. poza tym już Ci mówilem - za mało o mnie wiesz, a przynajmniej Twoja wiedza jest mocno przeterminowana.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

22 Data: Maj 01 2011 22:58:54
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: Olo 

W dniu 2011-05-01 21:58, Kuba (aka cita) pisze:

powtarzasz sie, co świadczy tylko o problemach z ilorazem IQ, a
konkretnie w umiejętności wymyślenia czegoś nowego, ciekawszego, co
będzie mialo większą szanse pójść w pięty.
ps. poza tym już Ci mówilem - za mało o mnie wiesz, a przynajmniej Twoja
wiedza jest mocno przeterminowana.

odezwał się ten z natłokiem IQ. Jak rozumiem twoje "pierdolisz" na koniec dyskusji to coś nowego, ciekawszego, co miało mi pójść w pięty??? hahaha...

23 Data: Maj 01 2011 23:11:24
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Olo"  napisał w wiadomości

W dniu 2011-05-01 21:58, Kuba (aka cita) pisze:

powtarzasz sie, co świadczy tylko o problemach z ilorazem IQ, a
konkretnie w umiejętności wymyślenia czegoś nowego, ciekawszego, co
będzie mialo większą szanse pójść w pięty.
ps. poza tym już Ci mówilem - za mało o mnie wiesz, a przynajmniej Twoja
wiedza jest mocno przeterminowana.

odezwał się ten z natłokiem IQ.

On gada sam ze sobą, tak zwykle zresztą.
Dobra rada - wrzuć też typa do kf, dłuższa dyskusja z tym pustakiem i tak jest pozbawiona sensu.

24 Data: Maj 02 2011 19:38:59
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: Kuba (aka cita) 


Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości

On gada sam ze sobą, tak zwykle zresztą.
Dobra rada - wrzuć też typa do kf, dłuższa dyskusja z tym pustakiem i tak jest pozbawiona sensu.

o jakże byłoby mi miło, gdybyś sam zastosował sie do tej rady.
Nie zmieniam maila, nie zmieniam nicka - nie wyjde z KFa, wiec będziesz miał spokój.

Póki co widze tylko, ze czytasz wszystkie moje posty i co jakis czas nazywasz mnie handlarzyną staroci, mimo, ze nie masz bladego o mnie pojęcia
Interesujące jest tym bardziej, ze sam dajesz komuś "dobrą rade" - LOL

Ciekawy przypadek z Ciebie...


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

25 Data: Maj 02 2011 20:26:11
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: to 

begin Kuba \(aka cita\)

o jakże byłoby mi miło, gdybyś sam zastosował sie do tej rady. Nie
zmieniam maila, nie zmieniam nicka - nie wyjde z KFa, wiec będziesz miał
spokój.

Póki co widze tylko, ze czytasz wszystkie moje posty i co jakis czas
nazywasz mnie handlarzyną staroci, mimo, ze nie masz bladego o mnie
pojęcia Interesujące jest tym bardziej, ze sam dajesz komuś "dobrą rade"
- LOL

Ciekawy przypadek z Ciebie...

Intrygująca analiza.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

26 Data: Maj 02 2011 22:34:55
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: Cavallino 

Użytkownik "to"  napisał w wiadomości

begin Kuba \(aka cita\)

o jakże byłoby mi miło, gdybyś sam zastosował sie do tej rady. Nie
zmieniam maila, nie zmieniam nicka - nie wyjde z KFa, wiec będziesz miał
spokój.

Póki co widze tylko, ze czytasz wszystkie moje posty i co jakis czas
nazywasz mnie handlarzyną staroci, mimo, ze nie masz bladego o mnie
pojęcia Interesujące jest tym bardziej, ze sam dajesz komuś "dobrą rade"
- LOL

Ciekawy przypadek z Ciebie...

Intrygująca analiza.

A do kogo on tak?
Bo jak do mnie, to jak zwykle trafił kulą w płot, jakieś nędzne ochłapy jego żałosnej twórczości czytam tylko wtedy, gdy ktoś je (niepotrzebnie zresztą) zacytuje.
Co zresztą łatwo można stwierdzić widząc brak bezpośrednich odpowiedzi, no ale w tym celu trzeba mieć choćby namiastkę mózgu, który to warunek laweciarza zdecydowanie przerasta.

27 Data: Maj 02 2011 23:22:48
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: Kuba (aka cita) 


Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości

A do kogo on tak?
Bo jak do mnie, to jak zwykle trafił kulą w płot, jakieś nędzne ochłapy jego żałosnej twórczości czytam tylko wtedy, gdy ktoś je (niepotrzebnie zresztą) zacytuje.
Co zresztą łatwo można stwierdzić widząc brak bezpośrednich odpowiedzi, no ale w tym celu trzeba mieć choćby namiastkę mózgu, który to warunek laweciarza zdecydowanie przerasta.

a ten w kółko Macieju :)

Mam ubaw :D


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

28 Data: Maj 02 2011 22:06:46
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: to 

begin Cavallino

Intrygująca analiza.

A do kogo on tak?

No raczej nie do mnie, bo mnie chyba kiedyś splonkował. ;-)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

29 Data: Maj 02 2011 19:34:46
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: Kuba (aka cita) 


Użytkownik "Olo"  napisał w wiadomości

W dniu 2011-05-01 21:58, Kuba (aka cita) pisze:

powtarzasz sie, co świadczy tylko o problemach z ilorazem IQ, a
konkretnie w umiejętności wymyślenia czegoś nowego, ciekawszego, co
będzie mialo większą szanse pójść w pięty.
ps. poza tym już Ci mówilem - za mało o mnie wiesz, a przynajmniej Twoja
wiedza jest mocno przeterminowana.

odezwał się ten z natłokiem IQ. Jak rozumiem twoje ....


nie, nie rozumiesz.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

30 Data: Maj 01 2011 17:27:10
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: ArekM 


Mimo że RS6 to jest podobodne pudełko do A6/S6, to prawie nic nie
podchodzi z "zwykłych" 6, a elementy zużywające się (zwłaszcza w takim
aucie) mają ceny z kosmosu i brak jest tańszych odpowiedników, np
amortyzatory, klocki hamulcowe (+tarcze, bo wymienia się komplet),
wydech, aluminiowe elementy zawieszenia itd. A wstyd i głupota by w
takim aucie robić drutologię i partyzantkę typu "sprężyne z żuka
przytniemy"

tak myślałem ... wnioskuję, że zwyczajnie nie stać Cię na utrzymanie
takiego auta i tyle.

kurwa jak czasem przykro patrzeć na pms...

+1

:D

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

31 Data: Maj 01 2011 10:09:58
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: to 

begin BartekK

Seryjne s6 czy A8 - można kupić za ludzkie pieniądze 5-10 letnie :P - i
tak będzie zapierdalało lepiej od opla..
Zakup RS6 rozważałem, ale (...)

Ale mowa o S6, a nie o RS6...

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

32 Data: Maj 01 2011 14:53:20
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: scob 

W dniu 2011-05-01 01:12, BartekK pisze:

Seryjne A8 jest wielką ciężką limuzyną, może chcesz je porównywać do
Imprezy czy innego auta sportowego?
Jest lżejsze od A6 i S6... Owszem, jest krową, ale lekką :)

Ale weź się zdecyduj - chcesz mieć gokarta - kup gokarta. Chcesz mieć duży i szybki - kup duży i szybki.

Nie rozumiem ludzi, którzy na siłÄ™ starają się zrobić ze swoich samochodów coś, czym nie są.
A opel - to przednionapędowe, na siłÄ™ stworzone GT czy cośtam.. z gówna bicza nie ukręcisz.

Kup clio sport-a do scigania spod świateł, a jak chcesz mieć szybki i skręcający - S4 albo EvoIX

Nie mam leasingu, mylisz się. Auta kupuję za gotówkę, ale co to zmienia?

Nic to nie zmienia. Jak będzie mnie stać na jazdę* 300-konnym - to kupię s6. 400-konnym - rs6 albo Evo.
Ale póki mnie nie stać, nie pytam głupio "jak za darmo dostać frajdę, na którą mnie nie stać" i zadowalam się frajdą z seryjnego quattro. O! ;)


chyba proste pytanie, myślałem raczej o odpowiedziach typu "byłem tu a
tu, i takie są efekty, jestem zadowolony" lub "nie rób tego tam, bo mi
zle zrobili"
a to jest usenet, i musisz się liczyć z tym, że przyjdzie jeden z drugim, i Ci napisze: "z gówna bicza nie ukręcisz" ;-)


* - Cena zakupu to pikuś - vide moj wczesniejszy post ..
Nie bierz tego zbyt osobiście ;-)

33 Data: Maj 01 2011 13:58:04
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: to 

begin scob

Nie rozumiem ludzi, którzy na siłÄ™ starają się zrobić ze swoich
samochodów coś, czym nie są.
A opel - to przednionapędowe, na siłÄ™ stworzone GT czy cośtam.. z gówna
bicza nie ukręcisz.

Czepiasz się... mocne FWD jest bardzo dobre np. na autostradę. A jeśli
jest zrobione ze zwykłego auta średniej klasy to jest też stosunkowo
tanie w eksploatacji.
 
Kup clio sport-a do scigania spod świateł

LOL.

Nic to nie zmienia. Jak będzie mnie stać na jazdę* 300-konnym - to kupię
s6. 400-konnym - rs6 albo Evo.
Ale póki mnie nie stać, nie pytam głupio "jak za darmo dostać frajdę, na
którą mnie nie stać" i zadowalam się frajdą z seryjnego quattro. O! ;)

Ze słabego quattro też słaba frajda, bo z tego, że skręca jak nie
przyspiesza? A np. na autostradzie quattro jest mało potrzebne...

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

34 Data: Maj 01 2011 09:52:27
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: megrims 

W dniu 2011-05-01 00:32, scob pisze:
(ciach)

Seryjne s6 czy A8 -

z A8 4.2 Diesel to nawet c63 jest co robić.

35 Data: Maj 01 2011 10:02:13
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: megrims 

W dniu 2011-04-30 22:26, BartekK pisze:
(ciach)
Na wstępie zaznaczę, że nie mam nic do opla.
Mam do marki duży sentyment i gdyby nadal
robili Omege z RWD to nadal bym jeździł Omegą.
Nawet X30XE 211 KM jest za słaby do tego
auta. Za to omega była bardzo komfortowym autem.

Miałem w życiu 4 omegi, 3 astry, 2 vectry i jedną
Merive. Wole Opla od innych marek w tym segmencie.
W 535d przy 250 nic się nie gotuje również, chociaż
po czipie to ASB się prędzej czy później skończy.
A tankować co 15 minut nie potrzeba. :D


Vectre C 1.9cdti zdłubałem do 190 KM.
Co do zawieszenia w tej Vectrze to fakt, że wyrywa
kierownice z rąk przy przyśpieszaniu. Raz rozpędziłem
to do licznikowego 245 i nigdy więcej tego nie zrobię.
Jeśli OPC ma zupełnie inny zawias, to może i jest sens
coś z tym robić.

36 Data: Maj 01 2011 10:21:16
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: BartekK 

W dniu 2011-05-01 10:02, megrims pisze:

Mam do marki duży sentyment i gdyby nadal
robili Omege z RWD to nadal bym jeździł Omegą.
Nawet X30XE 211 KM jest za słaby do tego
auta. Za to omega była bardzo komfortowym autem.
Oj tak, duże wygodne, obecnie bardzo tanie... Szkoda że już minęło, a większoć egzemplarzy podlega samoczynnej biodegradacji.

Vectre C 1.9cdti zdłubałem do 190 KM.
Co do zawieszenia w tej Vectrze to fakt, że wyrywa
kierownice z rąk przy przyśpieszaniu. Raz rozpędziłem
to do licznikowego 245 i nigdy więcej tego nie zrobię.
Jeśli OPC ma zupełnie inny zawias, to może i jest sens
coś z tym robić.
Najwidoczniej ma inny, bo latanie ~250km/h (tyle ile ogranicznik pozwala, więcej nie jedzie, jak dochodzi do 250 to spalanie spada) po doć krętej autobanie, nawet mokrej, to żaden wyczyn i nic się ciekawego nie dzieje, auto prowadzi się stabilnie i normalnie, jak corsa przy 100 ;), nawet hałas wewnątrz podobny.
Oczywiście nie ma co tego porównywać tego auta i zawieszenia do latania 200 po szutrowych drogach jakąś rajdówką, to zupełnie inny segment.
Oczywiście również nie ma co próbować tego testować na większości polskich dróg, jak wiadomo - nawet ferrari z Zientarskim się do dziurawego asfaltu nie przykleja, na naszych drogach żadne zawieszenie nie pozwala na takie jazdy.

--
| Bartłomiej Kuźniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

37 Data: Maj 01 2011 10:18:30
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: to 

begin megrims

Vectre C 1.9cdti zdłubałem do 190 KM. Co do zawieszenia w tej Vectrze to
fakt, że wyrywa kierownice z rąk przy przyśpieszaniu. Raz rozpędziłem to
do licznikowego 245 i nigdy więcej tego nie zrobię. Jeśli OPC ma
zupełnie inny zawias, to może i jest sens coś z tym robić.

http://www.youtube.com/watch?v=qQQuw9MsSEI ;-)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

38 Data: Maj 02 2011 10:28:17
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: Maciej Browarczyk 

W dniu 2011-04-30 22:26, BartekK pisze:

Dzięki, spróbuje obdzwonić po długim weekendzie

Wybierz VTech tylko w sytuacji kiedy chcesz mieć piękny wykres narysowany w Paintcie - jak chcesz mieć rzeczywistą moc to polecam wybrać innego tunera.

--
Pozdrawiam,
Maciek

39 Data: Maj 05 2011 15:11:35
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: komar 

W dniu 2011-04-30 19:16, megrims pisze:

W dniu 2011-04-30 17:30, BartekK pisze:

Sądzę, że VTech w Krakowie zrobi to porządnie.
W Poznaniu polecam GekoCars. Robią nietypowe rzeczy ;).


A mnie tak ogólnie zastanawia:
Vectra OPC
http://www.einszweidrei.de/opel/opelvectraopc2006-2.htm
6,7 s/100; 255PS; 233Nm; FWD

E60 535d
http://www.einszweidrei.de/bmw/535de602004-1.htm
6,5 s/100; 272PS; 560Nm momentu; RWD

no pacz pan... "MOMĘT" prawie dwa i pół raza większy, a przyśpiesza raptem 0,2s lepiej do 100km/h. Dobry przykład dla zwolenników teorii, że moment obrotowy na wale coś mówi o osiągach ;)

40 Data: Maj 05 2011 19:35:39
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: BartekK 

W dniu 2011-05-05 15:11, komar pisze:

Vectra OPC
6,7 s/100; 255PS; 233Nm; FWD

E60 535d
6,5 s/100; 272PS; 560Nm momentu; RWD

no pacz pan... "MOMĘT" prawie dwa i pół raza większy, a przyśpiesza
raptem 0,2s lepiej do 100km/h. Dobry przykład dla zwolenników teorii, że
moment obrotowy na wale coś mówi o osiągach ;)
Pisałem już że w tych danych jest błÄ…d, bo nie jest 233Nm, bo pod 350Nm coś, moc też się nie zgadza. Poza tym sama liczba nic nie mówi, jak nie wiadomo przy jakich obrotach jest ten moment maksymalny.
Najłatwiej jest porównywać liczby ale nic z tego nie wynika w praktyce

--
| Bartłomiej Kuźniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

41 Data: Kwiecien 30 2011 23:23:04
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: Lewis 

W dniu 2011-04-30 17:30, BartekK pisze:

Pacjent: Vectra C OPC 2008r. 2.8 v6 benzyna biturbo, silnik Z28NET
seryjnie fabrycznie w papierach 280KM/206kW


Pogadaj z tym człowiekiem:

http://www.coobcio.pl/?page_id=26
łeb ma nie od parady powinien coś doradzić.


--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

42 Data: Maj 01 2011 05:17:35
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: Staszek Sosenko 


Użytkownik "Lewis"  napisał w wiadomości

W dniu 2011-04-30 17:30, BartekK pisze:
Pacjent: Vectra C OPC 2008r. 2.8 v6 benzyna biturbo, silnik Z28NET
seryjnie fabrycznie w papierach 280KM/206kW


Pogadaj z tym człowiekiem:

http://www.coobcio.pl/?page_id=26
łeb ma nie od parady powinien coś doradzić.

Potwierdzam. Wprawdzie jego specjalizacja to Nissan, ale jestem przekonany, że pomoże również w przypadku Opla. Swoją drogą wycisnąć z nissanowskiego 1.6 ca. 170KM (bez turbo) to IMO nie lada wyczyn :)

--
### Staszek Sosenko - Cesarsko-Królewskie Miasto Kraków ##############
### SR20DE by Nissan -> http://picasaweb.google.com/Ssnk87/Nissan# ###
### staszek <tumabyćmałpa> sosenko <tumabyćkropka> pl | GG:3134157 ###

43 Data: Maj 01 2011 15:17:40
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: Lewis 

W dniu 2011-05-01 05:17, Staszek Sosenko pisze:

Potwierdzam. Wprawdzie jego specjalizacja to Nissan, ale jestem
przekonany, że pomoże również w przypadku Opla. Swoją drogą wycisnąć z
nissanowskiego 1.6 ca. 170KM (bez turbo) to IMO nie lada wyczyn :)


600 KM z 2.0T w saabie to też niezły wynik :D

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

44 Data: Maj 01 2011 13:33:19
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: to 

begin Lewis

600 KM z 2.0T w saabie to też niezły wynik :D

W którym?

Bo jeśli w tym co myślę to obecnie jest tam raczej 435 i to póki co
bardzo awaryjne...

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

45 Data: Maj 01 2011 23:36:34
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: Lewis 

W dniu 2011-05-01 15:33, to pisze:

begin Lewis

600 KM z 2.0T w saabie to też niezły wynik :D

W którym?

Bo jeśli w tym co myślę to obecnie jest tam raczej 435 i to póki co
bardzo awaryjne...


Hmm faktycznie Kuba jeszcze swojego potwora nie wykręcił do planowanych założeń. Co nie zmienia faktu że ponad 400KM z 2 litrów to jest wyczyn, a o jakich problemach mówisz, bo kilka tyg wstecz byłem u niego i latał jak wściekły.
BTW 600+KM saabów już kilka zrobiono więc to nie jest żadna liczba z kosmosu.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

46 Data: Maj 01 2011 22:41:07
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: to 

begin Lewis

Hmm faktycznie Kuba jeszcze swojego potwora nie wykręcił do planowanych
założeń. Co nie zmienia faktu że ponad 400KM z 2 litrów to jest wyczyn,
a o jakich problemach mówisz, bo kilka tyg wstecz byłem u niego i latał
jak wściekły.

Coś tam się ostatnio poważnie wysrało, ale już chyba naprawił. Ĺťeby nie
było, bardzo mi się podobają jego projekty.

BTW 600+KM saabów już kilka zrobiono więc to nie jest żadna liczba z
kosmosu.

Może i zrobiono, ale nie za tą cenę. Tak tanio chyba nikt tego nie
zrobił. ;)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

47 Data: Maj 06 2011 09:00:28
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: Vlad The Ripper 

Aż dzwine, że w całym wątku nikt o tym nie napisał, ale udaj się na
forum.tdi-tuning.pl i przeszukaj, ewentualnie zapytaj fachowców i dowiesz
się, kto, gdzie i w jaki sposób ten silinik tuninguje.

48 Data: Maj 06 2011 12:13:44
Temat: Re: tuning 2.8 biturbo ?
Autor: omega_fan 

On 04/30/2011 05:30 PM, BartekK wrote:

Pacjent: Vectra C OPC 2008r. 2.8 v6 benzyna biturbo, silnik Z28NET
seryjnie fabrycznie w papierach 280KM/206kW

Konstrukcja jest o tyle upierdliwa, że nie jest to 2x turbo, po 1 na 3
cylindry, tylko dwie różne spręzarki, z zaworami otwierającymi przepływy
między nimi zależnie od diabliwieczego itd.

czy ktoś może miał (przyjemnoć?) w PL gdzieś taki silnik tuningować
poza czip-resistor-tuning za 7gr sprzedany za 2000zł ? :)

Masters?

tuning 2.8 biturbo ?



Grupy dyskusyjne