gion napisał(a):
Witam
Kupiłem swój pierwszy samochód :)
Jestem lamerem jeśli chodzi o jeżdzenie i dopiero zgłębiam wiedze, z leprzym skutkiem lub wprostt przeciwnie.
Jesli to nie prowokacja, to odpowiem...
Jeżdze od 1 miesiąca i wydaje mi się że samochód troszke dużo pali jak na silnik 1,2, a może się myle. po mieście wychodzi mi ok 400 km na 30L czyli jakieś 7 litrów. Na trasie zużycia nawet nie zauważam, więc może chodzi o moja technikę jazdy. Tak więc prosze o skorektowanie mojej wiedzy i umiejętności.
7 litrow na miescie to duzo? Zalezy tez jakie miasto, czy DC, czy powiedzmy Sokolka w podlaskim, jednak ja bym sie cieszyl. Zreszta popatrz do instrukcji/na stronie producenta, jakie tam spalanie podaje.
Ruszam na (1) (to proste)
mam 5km/h na liczniki wbijam (2)
przy ok. 20-25km/h jest (3) 32-35km/h (4)
Na piątce jadę od 40-45km/h
Biedne panewki, biedny zarzynany silnik [ ' ]
Takie obroty i predkosci przy nich dla diesel'a bylyby niskie, co dopiero benzynka.
Teraz w dół:
analogicznie w zależności od prędkości jadę na ucho czyli:
4-to 38km/h
3-to 20-30km/h
2-poniżej 20km/h
Czy przypadkiem aby nie zajeżdzam silnika?
Czytałem że zbyt małe obroty nie są wskazane
a niestety nie mam licznika obrotów?
To wtedy sie jezdzi "na sluch". Ja jak sie uczylem jezdzic w aucie bez obrotomierza, to zmienialem bieg na wyzszy w momencie, kiedy silnik zaczynal pomalu wyc - wiadomo, w roznych auatach roznie to wyglada. Spalanie mialem bardzo przyzwoite, nawet ponizej tego co deklarowal producent w instrkcji, bo bylem (i jestem) zwolennikiem jazdy z lekkim gazem na mozliwym najwyzszym biegu. Co nie oznacza: 40 km/h na 5tce. Generalnie kiedys w jakiejs madrej ksiazce przeczytalem, ze normalny benzyniak jest w stanie przyspieszac bez szarpania i szkody dla trwalosci silnika gdzies od 1500 obr/min, a diesel juz od 1200 obr/min. Jako ze nie masz obrotomierza, to mozna by to policzyc wykorzystujac dane o przelozeniach skrzyni, rozmiar opon i predkosci. Byc moze ktos juz sie o to pokusil - poszukaj w necie, a jesli nie, to zapytaj innego posiadacza Berlingo 1.2, jakie ma obroty silnika przy danych predkosciach, albo zwyczajnie kup obrotomierz, jesli z wyczuciem masz problemy.
Co powinienem zrobić aby zmniejszyć spalanie.
Przy starcie stram się puszczas sprzegło i kiedy samochód powoli rusza stopniow dodaję gazu tak aby start był jak najcichszy, ale nie jestm ostatni :)  
Do czasu az nie zabraknie kapelusznikow w 126p.
Chyba wyjatkowo szybko zmieniasz biegi.. jedynka od 0-5 km/h.. U mnie wystarczy lekko depnac, zeby niemal po chwili osiagnac 20 km/h, wtedy wrzucam II.
Pozdraiwm
-- 
Pozdrawiam
| 6 | 
Data: Grudzien 17 2006 17:29:11 | 
| Temat: Re: twingo zmiana biegu a zużycie paliwa | 
| Autor: Ukaniu  | 
 
Użytkownik "gion"  napisał w wiadomości  
 silnik 1,2, 
 
mam 5km/h na liczniki wbijam (2) 
przy ok. 20-25km/h jest (3) 
32-35km/h (4) 
Na piątce jadę od 40-45km/h 
 
Pomnóż te prędkości x2 i będzie ok. Bo długo ten silniczek nie pociągnie. 
Owszem można mieć 40km/h i "5" ale jak się toczysz a nie jak przyspieszasz. Szczególnie motorkiem 1,2.
 
Pozdrawiam Łukasz
 | 7 | 
Data: Grudzien 17 2006 18:32:45 |  | Temat: Re: twingo zmiana biegu a zużycie paliwa |  | Autor: Paweł Kulesza  |  
Ruszam na (1) (to proste) 
mam 5km/h na liczniki wbijam (2) 
przy ok. 20-25km/h jest (3) 
32-35km/h (4) 
Na piątce jadę od 40-45km/h 
 
Ja biegi wrzucam w ten sposób:
 
2 - 25-30 km/h 
3 - 50-60 km/h 
4 - 70-80km/h 
5 - w mieście dosyć rzadko ale generalnie nie niżej niż 90-100km/h
 
Autko to polonez 1.5 lpg. 
Dodam, że niegdyś jeździłem w ten sposób:
 
2 - 20 km/h 
3 - 40km/h 
4- 60 km/h 
5 - 80km/h
 
Przy takiej jeździe auto paliło mi około 1,5-2l więcej niż przy aktualnej. 
Posiadam bardzo przyjemne urządzonko o nazwie wakuometr, które bardzo fajnie  
pokazuje przybliżone obciążenie silnika/spalanie. Silnik jest dużo bardziej  
obciążony ( i spala więcej paliwa) na 5 biegu np przy prędkości 50km/h niż  
przy tej samej prędkości na 3 biegu. 
Oczywiście co innego przyspieszanie a co innego utrzymywanie prędkości.
 | 8 | 
Data: Grudzien 17 2006 19:53:45 |  | Temat: Re: twingo zmiana biegu a zużycie paliwa |  | Autor:     jack  |  
 
 Ruszam na (1) (to proste) 
mam 5km/h na liczniki wbijam (2) 
przy ok. 20-25km/h jest (3) 
32-35km/h (4) 
Na piątce jadę od 40-45km/h 
 
A jakie jest przyspieszenie twingo od 45-100 km/h na piątce?
 | 9 | 
Data: Grudzien 18 2006 09:50:10 |  | Temat: Re: twingo zmiana biegu a zużycie paliwa |  | Autor: Robert J.  |  
silnik 1,2, a może się myle. po mieście wychodzi mi ok 400 km na 30L czyli 
jakieś 7 litrów. 
 
7 l po mieście to mało jak na taki mały silnik. No, powiedzmy że  
normalnie... 
A biegi to zmieniasz przesadnie szybko :-). 40 km/h na piątce??? Jeszcze  
nawet 4 nie powinieneś wrzucać... Chyba że się toczysz bez gwałtownych  
przyspieszeń...
  |  |  |  |