typ4 w... buliku
1 | Data: Listopad 29 2006 22:16:12 |
Temat: typ4 w... buliku | |
Autor: michalC | Witam 2 |
Data: Listopad 29 2006 23:43:48 | Temat: Re: typ4 w... buliku | Autor: Bullioo | przeczytalem naprawde wszystko co znalazlem w archiwum i... wiem coraz Nie odpowiem wprost, bo to nie jest grupa o bullach.. malo kto cos wie. Ale: przymierzalem kiedys ( wymierzalem ) silnik z TL ki Czarka D - 1,6 2 gazniki, plaski - i zeby wsadzic go do bullika najpierw trzeba bylo wyrznac mocowania tylnego pasa ( bo kolektory by nie weszly ) a potem "splaszczyc" klape silnika. Poza tym pasowal, ale to byl silnik z TL ki ( typ3 ) a nie z busa kaniciaka (typ2 ). Zwykle daleki jestem od rad udzielania, wiec jedynie w ocenzurowanych slowach zauwaze, ze silnik 1,6 z ogorka z oryginalna skrzynia bulla ze zwolnicami chodzi... pieknie. Przyspieszen pozazdrosci Ci kazdy garb, a poza tym.. nie robisz zmot. Bullioo A teraz wersja nieocenzurowana: Chyba Cie dokumentnie pos#$%^&*(()ło i po_)*((((^&^$ło , że chcesz robic takie zmoty... w garby, ogi, prosze bardzo.. ale bulla szkoda. A poza tym straci na wartosci i bedzie wygladal slabo z tym poprzerabianym tylem. Komora silnikowa bulla jest duuuzo mniejsza niz ogora. Dziekuje za uwage, dobranoc. 3 |
Data: Listopad 30 2006 00:04:52 | Temat: Re: typ4 w... buliku | Autor: M&M's | Jakbyś zobaczył ile trzeba tam odbudować to byś zrozumiał, prawda Michale 4 |
Data: Listopad 30 2006 07:31:38 | Temat: Re: typ4 w... buliku | Autor: michalC |
Jakbyś zobaczył ile trzeba tam odbudować to byś zrozumiał, prawda Michale dokladnie, i tak trzeba robic wszystko od nowa, wiec mozna tchna troche swiezosci ale z glowa oczywiscie, z zewnatrz bedzie normalny - choc i tak pokieraszowany bulik ;] pozdrawiam michalC 5 |
Data: Grudzien 01 2006 15:51:44 | Temat: Re: typ4 w... buliku | Autor: Piotr Jocek |
dokladnie, i tak trzeba robic wszystko od nowa, wiec mozna tchna troche kumaj Cieply ja sie nei znam na niczym ale kiedys uslyszalem zajebisty cytat i w sumie go tutaj zacytuje. A significant portion of the enjoyment of these vehicles is how hopelessly outdated they are... HOWGH ! k. 6 |
Data: Grudzien 02 2006 21:00:01 | Temat: Re: typ4 w... buliku | Autor: michalC | A significant portion of the enjoyment of these vehicles is how hopelessly sadysta lubi co innego niz masochista ;) a chyba pomysle nad typem4 z upright cooling system i bedzie git. powoli, powoli ;) pozdrawiam michalC 7 |
Data: Listopad 30 2006 00:12:34 | Temat: Re: typ4 w... buliku | Autor: BRODACZ | mam wrazenie, ze to nie bedzie proste. silniki z rodziny 1200/1300/1500/1600 8 |
Data: Listopad 30 2006 07:48:57 | Temat: Re: typ4 w... buliku | Autor: MarcinJM | BRODACZ napisał(a): mam wrazenie, ze to nie bedzie proste. silniki z rodziny 1200/1300/1500/1600 Z tym, ze ja znalazlem rozwiazanie :) W oryginalnym kole zamachowym trzeba nieco podtoczyc i zrobic wstawke pod sprzeglo 200 i po problemie. Tu jest rysunek: http://opw.no-ip.info/garb/zamach.jpg Koszt niewielki, ok 50-100zl Ja sie odbilem glownie od tego, ze silnik, ktory mial byc igla, okazal sie materialem do remontu. :) -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 9 |
Data: Listopad 30 2006 19:05:34 | Temat: Re: typ4 w... buliku | Autor: Krzysztof Szweda | mam wrazenie, ze to nie bedzie proste. silniki z rodziny 1200/1300/1500/1600 Czesc, Silniki typ4 a wiec 1700/1800/2000 mialy cztery modele kol zamachowych - 200/210/215/228. W zadnym wypadku kolo zamachowe od typ4 nie wymusza stosowania innego rozrusznika. Garbowy (jesli w dobrym stanie) zakreci takim silnikiem jak nic. Rozrusznik z ogora rowniez spokojnie moze byc zastosowany po zastosowaniu dystansu pomiedzy niego a skrzyne (ma dluzsza oske). Najlepszym chyba jednak rozwiazaniem (moim zdaniem oczywiscie) jest rozrusznik od automata lozyskowany z obu stron (taki sam stosowano w P914). Odmiennym tematem sa kola zamachowe (i zwiazany z nimi problem) 215mm stosowane w silnikach pochodzacych z P914 (niezaleznie od pojemnosci) ale takowe rzadko w Polsce wystepuja wiec nie ma sensu nad nimi sie rozwodzic. Wracajac do kola zamachowego z ogorka i montarzu typ4 w skrzyni garbowej - to nie kolo zamachowe samo w sobie jest problemem tylko ksztalt (a dokladniej glebokosc) docisku. BAS Ahnendorp na ten przyklad produkuje dociski, ktore sa na tyle plytkie, ze mozna bez szlifowania dzwona wewnatrz wsadzic silnik z kolem 228 do skrzyni garbowej. Co do pytania z poczatku tego watku a mianowicie roznic miedzy silnikiem z ogora a silnikiem z kanciaka to jedna z dosc istotnych roznic (poza wizualnymi jak np budowa "kominka" odmy i nieco innym oblachowaniem) jest zastosowanie w nim hydraulicznego rozrzadu co w tak wysluzonych juz silnikach rzadko jeszcze dziala poprawnie. Tak wiec warto sie pokusic o wymiane tego elementu na wersje mechaniczna z jakiegokolwiek silnika typ4 pochodzacego od ogorka, 411/412 czy P914. Wazne ze wymiana szklanek i popychaczy ciagnie za soba rowniez wymiane walka rozrzadu poniewaz walek do hydrauliki ma nieco inne (bardziej "leniwe") parametry. pozdrawiam type4 albin -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 10 |
Data: Listopad 30 2006 22:54:22 | Temat: Re: typ4 w... buliku | Autor: BRODACZ | Silniki typ4 a wiec 1700/1800/2000 mialy cztery modele kol zamachowych - No dobra... Madra ksiazka podaje srednice sprzegla w ogorowych silnikkach nastepujaco 1700 wszystkie modele- sprzeglo 210mm 1800 do kwietnia '74 - sprzeglo 210mm 1800 od kwietnia '74 - sprzeglo 215mm 2000 wszystkie modele- sprzeglo 228mm Faktycznie w skrzyni garbusowej nie trzeba montowac rozrusznika ogorkowego, jednak problemem bedzie dlugosc walka sprzeglowego, ktory w silnikach t4 jest kilkanascie mm dluzszy. Garbusowy moze wiec okazac sie za krotki -- BROD@CZ 11 |
Data: Grudzien 01 2006 07:46:41 | Temat: Re: typ4 w... buliku | Autor: MarcinJM | BRODACZ napisał(a): jest kilkanascie mm dluzszy. Garbusowy moze wiec okazac sie za krotki Tulejka z brazu zalatwia sprawe :) -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 12 |
Data: Grudzien 01 2006 09:53:25 | Temat: Re: typ4 w... buliku | Autor: Krzysztof Szweda |
Madra ksiazka podaje srednice sprzegla w ogorowych silnikkachsilniki typ4 wystepowaly nie tylko w ogorku a co za tym idzie Twoja informacja niekoniecznie jest kompletna. problemem bedzie dlugosc walka sprzeglowego, ktory w silnikach t4 nie jest to problemem. mam typ4 w garbie i znam kilka osob (niektore nawet pisuja czasami na grupe) ktore maja rowniez ten silnik spiety z garbowa skrzynia. pozdrawiam type4 albin -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 13 |
Data: Grudzien 01 2006 15:19:31 | Temat: Re: typ4 w... buliku | Autor: Piotr Jocek |
nie jest to problemem. mam typ4 w garbie i znam kilka osob (niektore nawet typ 4 to przezytek. teraz najpiekniejszy silnik to v10 diesel z touarega. takiego bym do bulika wstawil i ciagal przyczepke airstream z '55 roku :) pozdro k. |