używany tdi - trwałość
1 | Data: Listopad 23 2010 09:46:22 |
Temat: używany tdi - trwałość | |
Autor: Andrzej | Witam, 2 |
Data: Listopad 23 2010 18:55:06 | Temat: Re: używany tdi - trwałoć | Autor: Lewis | W dniu 2010-11-23 18:46, Andrzej pisze: Witam, Jeżeli faktycznie ma tylko 200kkm to spokojnie kolejne 100kkm powinien zrobiÄ bez wiÄkszych problemów, ale wszystko zależy od poprzedniego użytkownika bo i po 10kkm można zakatowaÄ silnik... -- CzÄĹci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/item1199963969.html Pozdrawiam Lewis 3 |
Data: Listopad 23 2010 18:58:43 | Temat: Re: używany tdi - trwałość | Autor: Marek P. | Jeżeli faktycznie ma tylko 200kkm to spokojnie kolejne 100kkm powinien Mądre słowa 4 |
Data: Listopad 23 2010 23:16:17 | Temat: Re: używany tdi - trwałość | Autor: Czarek Daniluk | On 23 Lis, 18:58, "Marek P." wrote: > Jeżeli faktycznie ma tylko 200kkm to spokojnie kolejne 100kkm powinien Mój Golf MK3 TDI dochodzi do 300kkm na liczniku, i jakoś w samym silniku nie chce się nic zepsuć ;) Turbina dmucha że aż miło (chwilowo skacze nawet na 1,1 - 1,2bar, po czym spada do fabrycznego max czyli 0,8 ;)), niebawem podłączę czujnik ciśnienia oleju, więc będę wiedział ciut więcej o mojej jednostce. nie wspomnę o tym, iż to 300kkm na liczniku to ja nie wierzę, a ile ma w rzeczywistości to kto go tam wie :) Jak przy 240kkm robiłem rozrząd, to wziąłem się i za pompę wody to zdjąłem fabryczną, rok produkcji 1998 :) Przy 200kkm to moim skromnym zdaniem przy poprawnej eksploatacji do 400-500kkm powinien dożyć. Pozdrawiam ! 5 |
Data: Listopad 23 2010 22:42:42 | Temat: Re: używany tdi - trwałość | Autor: Lisciasty | On 23 Lis, 18:46, Andrzej wrote: Witam, Zależy chyba od tego co było robione przez właściciela. U mnie w Octavii przy 160 tys. km zaczyna czasami ślizgać się sprzęgło, więc niezabawem trzeba będzie wyskoczyć z 3,5 tysiaka. Pomacaj tarcze, wymiana tarcz i klocków to jakiś tysiąc z groszem. Poza tym nic większego poza eksploatacją się nie działo i nie wskazuje żeby coś się miało dziać. Pzdr. L. 6 |
Data: Listopad 24 2010 08:22:15 | Temat: Re: używany tdi - trwałość | Autor: omega_fan | Załóżmy, że znajdę egzemplarz z rzeczywistym przebiegiem 180-200 tys. Sprzeglo i kolo zamachowe moze domagac sie juz wymiany, chociaz jezeli samochod byl eksploatowany glownie na dluzszych trasach to moze wytrzymac i 2 x tyle. Tarcze, klocki sprawdz. Turbosprezarka powinna byc OK. O pompowtryskiwacze bym sie nie martwil. Oczywiscie rzeznik moze zalatwic kazdy samochod po dowolnym przebiegu, sprawdzic trzeba z mechanikiem itp... ale taki przebieg to dopiero dobrze dotarty samochod ;) 7 |
Data: Listopad 24 2010 01:18:49 | Temat: Re: używany tdi - trwałość | Autor: Andrzej | Sprzeglo i kolo zamachowe moze domagac sie juz wymiany, chociaz jezeliSłyszałem opinie że silniki z pompowtryskiwaczami są bardziej wrażliwe na jakość paliwa. Czy warto kierować się tym przy wyborze samochodu i szukać silnika z tradycyjną pompą rozdzielaczową? Czy pomiędzy silnikami (różna warrianty mocy) z pompowtryskiwaczami mogą być różnice w trwałości? Bo rozumiem, że sprzegło/koło dwumasowe w słabszej wersji może dłużej wytrzymać? 8 |
Data: Listopad 24 2010 10:30:11 | Temat: Re: używany tdi - trwałoć | Autor: Lewis | W dniu 2010-11-24 10:18, Andrzej pisze: Sprzeglo i kolo zamachowe moze domagac sie juz wymiany, chociaz jezeliSłyszałem opinie że silniki z pompowtryskiwaczami sÄ bardziej wrażliwe Najpierw przemyĹl dobrze czy diesel jest Ci faktycznie potrzebny, jeĹli tak, to owszem nowsze konstrukcje sÄ bardziej wrażliwe, praktycznie na wszystko. Stare poczciwe klekoty z VP jeździły w ciÄżkich warunkach, niejednokrotnie tankowane wszelakimi wynalazkami i nie psuły siÄ nadmiernie. Tylko dziĹ znaleźÄ auto z silnikiem diesla i VP w stanie nie zajechanym na ĹmierÄ oraz nie klepanym 3 razy graniczy z cudem. -- CzÄĹci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/item1199963969.html Pozdrawiam Lewis 9 |
Data: Listopad 24 2010 01:43:35 | Temat: Re: używany tdi - trwałość | Autor: Andrzej | Najpierw przemyśl dobrze czy diesel jest Ci faktycznie potrzebny, jeśliDojeżdżam codziennie do pracy, 30 km w jedną stronę, w skali miesiąca to daje już niemały przebieg. Interesuje mnie ekonomiczny, trwały samochód na dojazdy do pracy. Alternatywą może być samochód na gaz, ale z tym też może być problem, bonie wszystkie silniki "lubią gaz".. 10 |
Data: Listopad 24 2010 10:57:17 | Temat: Re: używany tdi - trwałość | Autor: Adam Szewczak |
Najpierw przemyśl dobrze czy diesel jest Ci faktycznie potrzebny, jeśliDojeżdżam codziennie do pracy, 30 km w jedną stronę, w skali miesiąca Jak nie potrzebujesz rakiety to kup ewentualnie SDI, zawsze mniej rzeczy ktore sie moga zepsuc :P a do wyboru masz troche, nawet Golfa kombi. PZDr Adam 11 |
Data: Listopad 24 2010 10:58:36 | Temat: Re: używany tdi - trwałość | Autor: omega_fan | Słyszałem opinie że silniki z pompowtryskiwaczami są bardziej wrażliwe Prawda, ale nie demonizowalbym tego. Zaryzykuje stwierdzenie, ze pompki sa mniej wrazliwe niz niektore CR. Czy warto kierować się tym przy wyborze samochodu i Nie warto. Przede wszystkim warto kierowac sie stanem technicznym samochodu jako calosci. Czy pomiędzy silnikami (różna warrianty mocy) z pompowtryskiwaczami Zazwyczaj w mocniejszych wersjach sa mocniejsze sprzegla. Szukaj jak najmocniejszej wersji, bo to najlepsza podstawa do dalszych prac nad jej wzmocnieniem ;) co szczerze polecam (oczywiscie z glowa). To napisalem ja, zadowolony uzytkownik TDI na pompowtryskiwaczach od 70 kkm, z tego 60 kkm po chiptuningu. 12 |
Data: Listopad 24 2010 14:50:14 | Temat: Re: używany tdi - trwałość | Autor: krzysiek82 | W dniu 2010-11-23 18:46, Andrzej pisze: 1. 90km - pompa rotacyjna aktualny przebieg według licznika ponad 300tyś ale pewnie kręconym, absolutnie nic się nie dzieje z silnikiem ani przeniesieniem napędu. Cały czas na pełnym syntetyku. Te silniki to wzór trwałości. jedyne co było robione to wymieniane oleje, rozrządy, oraz raz szklanki ale to typowa eksploatacja. -- krzysiek82 13 |
Data: Listopad 24 2010 16:23:11 | Temat: Re: używany tdi - trwałoć | Autor: Lewis | W dniu 2010-11-24 14:50, krzysiek82 pisze: W dniu 2010-11-23 18:46, Andrzej pisze: To akurat mogÄ potwierdziÄ, u rodziców taki jeździ, przebieg 250kkm wg licznika ile rzeczywiĹcie kto wie. Dolewka oleju z 500ml od wymiany do wymiany (12kkm) 10W40 jedyne co było robione to wymiana Ĺwiec żarowych i rozrzÄ du. Niestety nowsze konstrukcje czÄsto majÄ mało wspólnego z tymi "legendarnymi" klekotami jeĹli chodzi o wytrzymałoć. -- CzÄĹci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/item1199963969.html Pozdrawiam Lewis 14 |
Data: Listopad 24 2010 16:26:03 | Temat: Re: używany tdi - trwałoć | Autor: krzysiek82 | W dniu 2010-11-24 16:23, Lewis pisze: Niestety nowsze konstrukcje czÄsto majÄ mało wspólnego z tymi bo nowsze majÄ byÄ pozornie ekologiczne, trwałoć obecnie nikogo nie interesuje. Co ciekawe odmiana AFN 110KM miewała już wiÄcej problemów z turbinÄ (zmienna geometria), dwumasÄ , oraz trwałoĹciÄ głowicy. Ale w porównaniu z nowymi silnikami 2.0 PD to i tak sÄ mega niezawodne. -- krzysiek82 15 |
Data: Listopad 24 2010 10:57:45 | Temat: Re: używany tdi - trwałość | Autor: pablo eldiablo | Andrzej napisał(a): Witam, Jakbys byl zainteresowany, mamy do sprzedania passata 1,9 TDI z 1997 r. (pompa rozdzielaczowa) z przebiegiem ok. 120.000 km, obecnie w jednej rodzinie od 11 czy 12 lat. Jest kilka rzeczy do zrobienia - glownie dlatego, ze samochod przez ostatnie 5 lat wiecej stoi niz jezdzi... Sam chetnie bym go zrobil dla siebie, jakby to nie byl sedan, tylko kombi. Wiecej info pod nr 501 532 802. pablo -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 16 |
Data: Listopad 24 2010 18:09:42 | Temat: Re: używany tdi - trwałoć | Autor: Lewis | W dniu 2010-11-24 11:57, pablo eldiablo pisze: napisał(a): Ile chcesz i dlaczego tak drogo ;P -- CzÄĹci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/item1199963969.html Pozdrawiam Lewis |