Grupy dyskusyjne   »   używany tdi - trwałość

używany tdi - trwałość



1 Data: Listopad 23 2010 09:46:22
Temat: używany tdi - trwałość
Autor: Andrzej 

Witam,
Interesuje mnie zakup używanego samochodu z silnikiem 1,9 tdi vw.
Załóżmy, że znajdę egzemplarz z rzeczywistym przebiegiem 180-200 tys.
(licznik nie cofnięty). Jakiej trwałości można osprzętu można się
spodziewać, wtryskiwaczy (pompowtryskiwaczy), pompy, turbosprężarki,
koło dwumasowego. Ile tys. średnio wytrzymują te elementy.
Jak wygląda trwałość w poszczególnych wersjach silnikowych:
1. 90km - pompa rotacyjna
2. 110 - pompa rotacyjna
3. 101, 105, 130 km - pompowtryskiwacze
Czy samochód z takim przebiegiem może już wymagać dużych nakładó
finansowych?
Z góry dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam



2 Data: Listopad 23 2010 18:55:06
Temat: Re: używany tdi - trwałoć
Autor: Lewis 

W dniu 2010-11-23 18:46, Andrzej pisze:

Witam,
Interesuje mnie zakup używanego samochodu z silnikiem 1,9 tdi vw.
Załóżmy, że znajdę egzemplarz z rzeczywistym przebiegiem 180-200 tys.
(licznik nie cofnięty). Jakiej trwałości można osprzętu można się
spodziewać, wtryskiwaczy (pompowtryskiwaczy), pompy, turbosprężarki,
koło dwumasowego. Ile tys. średnio wytrzymują te elementy.
Jak wygląda trwałoć w poszczególnych wersjach silnikowych:
1. 90km - pompa rotacyjna
2. 110 - pompa rotacyjna
3. 101, 105, 130 km - pompowtryskiwacze
Czy samochód z takim przebiegiem może już wymagać dużych nakładó
finansowych?
Z góry dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam

Jeżeli faktycznie ma tylko 200kkm to spokojnie kolejne 100kkm powinien zrobić bez większych problemów, ale wszystko zależy od poprzedniego użytkownika bo i po 10kkm można zakatować silnik...

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1199963969.html
Pozdrawiam
Lewis

3 Data: Listopad 23 2010 18:58:43
Temat: Re: używany tdi - trwałość
Autor: Marek P. 

Jeżeli faktycznie ma tylko 200kkm to spokojnie kolejne 100kkm powinien
zrobić bez większych problemów, ale wszystko zależy od poprzedniego
użytkownika bo i po 10kkm można zakatować silnik...

Mądre słowa

4 Data: Listopad 23 2010 23:16:17
Temat: Re: używany tdi - trwałość
Autor: Czarek Daniluk 

On 23 Lis, 18:58, "Marek P."  wrote:

> Jeżeli faktycznie ma tylko 200kkm to spokojnie kolejne 100kkm powinien
> zrobić bez większych problemów, ale wszystko zależy od poprzedniego
> użytkownika bo i po 10kkm można zakatować silnik...

Mądre słowa

Mój Golf MK3 TDI dochodzi do 300kkm na liczniku, i jakoś w samym
silniku nie chce się nic zepsuć ;)
Turbina dmucha że aż miło (chwilowo skacze nawet na 1,1 - 1,2bar, po
czym spada do fabrycznego max czyli 0,8 ;)), niebawem podłączę czujnik
ciśnienia oleju, więc będę wiedział ciut więcej o mojej jednostce.

nie wspomnę o tym, iż to 300kkm na liczniku to ja nie wierzę, a ile ma
w rzeczywistości to kto go tam wie :)

Jak przy 240kkm robiłem rozrząd, to wziąłem się i za pompę wody to
zdjąłem fabryczną, rok produkcji 1998 :)

Przy 200kkm to moim skromnym zdaniem przy poprawnej eksploatacji do
400-500kkm powinien dożyć.

Pozdrawiam !

5 Data: Listopad 23 2010 22:42:42
Temat: Re: używany tdi - trwałość
Autor: Lisciasty 

On 23 Lis, 18:46, Andrzej  wrote:

Witam,
Interesuje mnie zakup używanego samochodu z silnikiem 1,9 tdi vw.
Załóżmy, że znajdę egzemplarz z rzeczywistym przebiegiem 180-200 tys.
(licznik nie cofnięty). Jakiej trwałości można osprzętu można się
spodziewać, wtryskiwaczy (pompowtryskiwaczy), pompy, turbosprężarki,
koło dwumasowego. Ile tys. średnio wytrzymują te elementy.

Zależy chyba od tego co było robione przez właściciela.
U mnie w Octavii przy 160 tys. km zaczyna czasami ślizgać się
sprzęgło, więc niezabawem trzeba będzie wyskoczyć z 3,5 tysiaka.
Pomacaj tarcze, wymiana tarcz i klocków to jakiś tysiąc z groszem.
Poza tym nic większego poza eksploatacją się nie działo i nie wskazuje
żeby coś się miało dziać.

Pzdr.
L.

6 Data: Listopad 24 2010 08:22:15
Temat: Re: używany tdi - trwałość
Autor: omega_fan 

Załóżmy, że znajdę egzemplarz z rzeczywistym przebiegiem 180-200 tys.
(licznik nie cofnięty). Jakiej trwałości można osprzętu można się
spodziewać, wtryskiwaczy (pompowtryskiwaczy), pompy, turbosprężarki,
koło dwumasowego. Ile tys. średnio wytrzymują te elementy.
Jak wygląda trwałość w poszczególnych wersjach silnikowych:
1. 90km - pompa rotacyjna
2. 110 - pompa rotacyjna
3. 101, 105, 130 km - pompowtryskiwacze
Czy samochód z takim przebiegiem może już wymagać dużych nakładó
finansowych?
Z góry dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam

Sprzeglo i kolo zamachowe moze domagac sie juz wymiany, chociaz jezeli
samochod byl eksploatowany glownie na dluzszych trasach to moze
wytrzymac i 2 x tyle.

Tarcze, klocki sprawdz.
Turbosprezarka powinna byc OK.
O pompowtryskiwacze bym sie nie martwil.
Oczywiscie rzeznik moze zalatwic kazdy samochod po dowolnym przebiegu,
sprawdzic trzeba z mechanikiem itp... ale taki przebieg to dopiero
dobrze dotarty samochod ;)

7 Data: Listopad 24 2010 01:18:49
Temat: Re: używany tdi - trwałość
Autor: Andrzej 

Sprzeglo i kolo zamachowe moze domagac sie juz wymiany, chociaz jezeli
samochod byl eksploatowany glownie na dluzszych trasach to moze
wytrzymac i 2 x tyle.

Tarcze, klocki sprawdz.
Turbosprezarka powinna byc OK.
O pompowtryskiwacze bym sie nie martwil.
Oczywiscie rzeznik moze zalatwic kazdy samochod po dowolnym przebiegu,
sprawdzic trzeba z mechanikiem itp... ale taki przebieg to dopiero
dobrze dotarty samochod ;)
Słyszałem opinie że silniki z pompowtryskiwaczami są bardziej wrażliwe
na jakość paliwa. Czy warto kierować się tym przy wyborze samochodu i
szukać silnika z tradycyjną pompą rozdzielaczową?
Czy pomiędzy silnikami (różna warrianty mocy) z pompowtryskiwaczami
mogą być różnice w trwałości? Bo rozumiem, że sprzegło/koło dwumasowe
w słabszej wersji może dłużej wytrzymać?

8 Data: Listopad 24 2010 10:30:11
Temat: Re: używany tdi - trwałoć
Autor: Lewis 

W dniu 2010-11-24 10:18, Andrzej pisze:

Sprzeglo i kolo zamachowe moze domagac sie juz wymiany, chociaz jezeli
samochod byl eksploatowany glownie na dluzszych trasach to moze
wytrzymac i 2 x tyle.

Tarcze, klocki sprawdz.
Turbosprezarka powinna byc OK.
O pompowtryskiwacze bym sie nie martwil.
Oczywiscie rzeznik moze zalatwic kazdy samochod po dowolnym przebiegu,
sprawdzic trzeba z mechanikiem itp... ale taki przebieg to dopiero
dobrze dotarty samochod ;)
Słyszałem opinie że silniki z pompowtryskiwaczami są bardziej wrażliwe
na jakoć paliwa. Czy warto kierować się tym przy wyborze samochodu i
szukać silnika z tradycyjną pompą rozdzielaczową?
Czy pomiędzy silnikami (różna warrianty mocy) z pompowtryskiwaczami
mogą być różnice w trwałości? Bo rozumiem, że sprzegło/koło dwumasowe
w słabszej wersji może dłużej wytrzymać?


Najpierw przemyśl dobrze czy diesel jest Ci faktycznie potrzebny, jeśli tak, to owszem nowsze konstrukcje są bardziej wrażliwe, praktycznie na wszystko. Stare poczciwe klekoty z VP jeździły w ciężkich warunkach, niejednokrotnie tankowane wszelakimi wynalazkami i nie psuły się nadmiernie. Tylko dziś znaleźÄ‡ auto z silnikiem diesla i VP w stanie nie zajechanym na śmierć oraz nie klepanym 3 razy graniczy z cudem.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1199963969.html
Pozdrawiam
Lewis

9 Data: Listopad 24 2010 01:43:35
Temat: Re: używany tdi - trwałość
Autor: Andrzej 

Najpierw przemyśl dobrze czy diesel jest Ci faktycznie potrzebny, jeśli
tak, to owszem nowsze konstrukcje są bardziej wrażliwe, praktycznie na
wszystko. Stare poczciwe klekoty z VP jeździły w ciężkich warunkach,
niejednokrotnie tankowane wszelakimi wynalazkami i nie psuły się
nadmiernie. Tylko dziś znaleźć auto z silnikiem diesla i VP w stanie nie
zajechanym na śmierć oraz nie klepanym 3 razy graniczy z cudem.

Dojeżdżam codziennie do pracy, 30 km w jedną stronę, w skali miesiąca
to daje już niemały przebieg. Interesuje mnie ekonomiczny, trwały
samochód na dojazdy do pracy. Alternatywą może być samochód na gaz,
ale z tym też może być problem, bonie wszystkie silniki "lubią gaz"..

10 Data: Listopad 24 2010 10:57:17
Temat: Re: używany tdi - trwałość
Autor: Adam Szewczak 



Użytkownik "Andrzej"  napisał w wiadomości grup

Najpierw przemyśl dobrze czy diesel jest Ci faktycznie potrzebny, jeśli
tak, to owszem nowsze konstrukcje są bardziej wrażliwe, praktycznie na
wszystko. Stare poczciwe klekoty z VP jeździły w ciężkich warunkach,
niejednokrotnie tankowane wszelakimi wynalazkami i nie psuły się
nadmiernie. Tylko dziś znaleźć auto z silnikiem diesla i VP w stanie nie
zajechanym na śmierć oraz nie klepanym 3 razy graniczy z cudem.

Dojeżdżam codziennie do pracy, 30 km w jedną stronę, w skali miesiąca
to daje już niemały przebieg. Interesuje mnie ekonomiczny, trwały
samochód na dojazdy do pracy. Alternatywą może być samochód na gaz,
ale z tym też może być problem, bonie wszystkie silniki "lubią gaz".


    Jak nie potrzebujesz rakiety to kup ewentualnie SDI, zawsze mniej rzeczy ktore sie moga zepsuc :P a do wyboru masz troche, nawet Golfa kombi.

PZDr
Adam

11 Data: Listopad 24 2010 10:58:36
Temat: Re: używany tdi - trwałość
Autor: omega_fan 

Słyszałem opinie że silniki z pompowtryskiwaczami są bardziej wrażliwe
na jakość paliwa.

Prawda, ale nie demonizowalbym tego.
Zaryzykuje stwierdzenie, ze pompki sa mniej wrazliwe niz niektore CR.

Czy warto kierować się tym przy wyborze samochodu i
szukać silnika z tradycyjną pompą rozdzielaczową?

Nie warto. Przede wszystkim warto kierowac sie stanem technicznym
samochodu jako calosci.

Czy pomiędzy silnikami (różna warrianty mocy) z pompowtryskiwaczami
mogą być różnice w trwałości? Bo rozumiem, że sprzegło/koło dwumasowe
w słabszej wersji może dłużej wytrzymać?

Zazwyczaj w mocniejszych wersjach sa mocniejsze sprzegla.
Szukaj jak najmocniejszej wersji, bo to najlepsza podstawa do dalszych
prac nad jej wzmocnieniem ;) co szczerze polecam (oczywiscie z glowa).

To napisalem ja, zadowolony uzytkownik TDI na pompowtryskiwaczach od 70
kkm, z tego 60 kkm po chiptuningu.

12 Data: Listopad 24 2010 14:50:14
Temat: Re: używany tdi - trwałość
Autor: krzysiek82 

W dniu 2010-11-23 18:46, Andrzej pisze:

1. 90km - pompa rotacyjna

aktualny przebieg według licznika ponad 300tyś ale pewnie kręconym, absolutnie nic się nie dzieje z silnikiem ani przeniesieniem napędu. Cały czas na pełnym syntetyku. Te silniki to wzór trwałości.

jedyne co było robione to wymieniane oleje,  rozrządy, oraz raz szklanki ale to typowa eksploatacja.

--
krzysiek82

13 Data: Listopad 24 2010 16:23:11
Temat: Re: używany tdi - trwałoć
Autor: Lewis 

W dniu 2010-11-24 14:50, krzysiek82 pisze:

W dniu 2010-11-23 18:46, Andrzej pisze:
1. 90km - pompa rotacyjna

aktualny przebieg według licznika ponad 300tyś ale pewnie kręconym,
absolutnie nic się nie dzieje z silnikiem ani przeniesieniem napędu.
Cały czas na pełnym syntetyku. Te silniki to wzór trwałości.

jedyne co było robione to wymieniane oleje, rozrządy, oraz raz szklanki
ale to typowa eksploatacja.

--
krzysiek82



To akurat mogę potwierdzić, u rodziców taki jeździ, przebieg 250kkm wg licznika ile rzeczywiście kto wie. Dolewka oleju z 500ml od wymiany do wymiany (12kkm) 10W40 jedyne co było robione to wymiana świec żarowych i rozrządu.

Niestety nowsze konstrukcje często mają mało wspólnego z tymi "legendarnymi" klekotami jeśli chodzi o wytrzymałoć.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1199963969.html
Pozdrawiam
Lewis

14 Data: Listopad 24 2010 16:26:03
Temat: Re: używany tdi - trwałoć
Autor: krzysiek82 

W dniu 2010-11-24 16:23, Lewis pisze:

Niestety nowsze konstrukcje często mają mało wspólnego z tymi
"legendarnymi" klekotami jeśli chodzi o wytrzymałoć.


bo nowsze mają być pozornie ekologiczne, trwałoć obecnie nikogo nie interesuje. Co ciekawe odmiana AFN 110KM miewała już więcej problemów z turbiną (zmienna geometria), dwumasą, oraz trwałością głowicy. Ale w porównaniu z nowymi silnikami 2.0 PD to i tak są mega niezawodne.

--
krzysiek82

15 Data: Listopad 24 2010 10:57:45
Temat: Re: używany tdi - trwałość
Autor: pablo eldiablo 

Andrzej  napisał(a):

Witam,
Interesuje mnie zakup u=BFywanego samochodu z silnikiem 1,9 tdi vw.
Za=B3=F3=BFmy, =BFe znajd=EA egzemplarz z rzeczywistym przebiegiem 180-200 =
tys.
(licznik nie cofni=EAty). Jakiej trwa=B3o=B6ci mo=BFna osprz=EAtu mo=BFna s=
i=EA
spodziewa=E6, wtryskiwaczy (pompowtryskiwaczy), pompy, turbospr=EA=BFarki,
ko=B3o dwumasowego. Ile tys. =B6rednio wytrzymuj=B1 te elementy.
Jak wygl=B1da trwa=B3o=B6=E6 w poszczeg=F3lnych wersjach silnikowych:
1. 90km - pompa rotacyjna
2. 110 - pompa rotacyjna
3. 101, 105, 130 km - pompowtryskiwacze
Czy samoch=F3d z takim przebiegiem mo=BFe ju=BF wymaga=E6 du=BFych nak=B3ad=
=F3
finansowych?
Z g=F3ry dzi=EAkuje za odpowiedzi, pozdrawiam

Jakbys byl zainteresowany, mamy do sprzedania passata 1,9 TDI z 1997 r. (pompa
rozdzielaczowa) z przebiegiem ok. 120.000 km, obecnie w jednej rodzinie od 11
czy 12 lat.
Jest kilka rzeczy do zrobienia - glownie dlatego, ze samochod przez ostatnie 5
lat wiecej stoi niz jezdzi...
Sam chetnie bym go zrobil dla siebie, jakby to nie byl sedan, tylko kombi.
Wiecej info pod nr 501 532 802.

pablo



--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

16 Data: Listopad 24 2010 18:09:42
Temat: Re: używany tdi - trwałoć
Autor: Lewis 

W dniu 2010-11-24 11:57, pablo eldiablo pisze:

  napisał(a):

Witam,
Interesuje mnie zakup u=BFywanego samochodu z silnikiem 1,9 tdi vw.
Za=B3=F3=BFmy, =BFe znajd=EA egzemplarz z rzeczywistym przebiegiem 180-200 =
tys.
(licznik nie cofni=EAty). Jakiej trwa=B3o=B6ci mo=BFna osprz=EAtu mo=BFna s=
i=EA
spodziewa=E6, wtryskiwaczy (pompowtryskiwaczy), pompy, turbospr=EA=BFarki,
ko=B3o dwumasowego. Ile tys. =B6rednio wytrzymuj=B1 te elementy.
Jak wygl=B1da trwa=B3o=B6=E6 w poszczeg=F3lnych wersjach silnikowych:
1. 90km - pompa rotacyjna
2. 110 - pompa rotacyjna
3. 101, 105, 130 km - pompowtryskiwacze
Czy samoch=F3d z takim przebiegiem mo=BFe ju=BF wymaga=E6 du=BFych nak=B3ad=
=F3
finansowych?
Z g=F3ry dzi=EAkuje za odpowiedzi, pozdrawiam

Jakbys byl zainteresowany, mamy do sprzedania passata 1,9 TDI z 1997 r. (pompa
rozdzielaczowa) z przebiegiem ok. 120.000 km, obecnie w jednej rodzinie od 11
czy 12 lat.

Ile chcesz i dlaczego tak drogo ;P

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1199963969.html
Pozdrawiam
Lewis

używany tdi - trwałość



Grupy dyskusyjne