usuwanie polimerów MS (silanowych)
1 | Data: Lipiec 20 2007 14:31:59 |
Temat: usuwanie polimerów MS (silanowych) | |
Autor: Ukaniu | Witajcie, 2 |
Data: Lipiec 20 2007 18:58:19 | Temat: Re: usuwanie polimerów MS (silanowych) | Autor: ..::||::.. | bylo czytac moje rady nt renowacji :P 3 |
Data: Lipiec 20 2007 18:59:32 | Temat: Re: usuwanie polimerów MS (silanowych) | Autor: ..::||::.. | podasz jego symbol dokladny ?juz doczytalem :P 4 |
Data: Lipiec 20 2007 22:22:42 | Temat: Re: usuwanie polimerów MS (silanowych) | Autor: Ukaniu |
bylo czytac moje rady nt renowacji :P Co do rad wypełniałem je dokładnie, dziękuję były bardzo przydatne! :-) Wypiaskowałem wypsikałem Dinitrolem, wymyłem acetonem, popsikałem Primerem Novola, na to Epoksyd grubopowłokowy Novola, w szpary nieszczęsny terostat i na to Terotex tecord 2000 który odpadł. Więc w sumie dużo nie odbiegłem a prawie wcale od rad :-). Tak sobie dziś eksperymentowałem z jakimś szuwaksem do usuwania silikonu (dostępnym w sklepie dziś zapomniałem nazwy) ale nie rusza tego. A co do MS939 podobno da się go lakierować akrylami i wodnymi w ciągu 3 dni a najlepiej w ciągu pierwszych 10 min, nie lubi farb rozpuszczalnikowych - i to widać bo się pofałdował nieco w miejscu gdzie cieńsza warstwa. Na tył auta bo jeszcze tam nie ruszałem zastosuje Terostat 9100 (poliuretan) pisze, że lakierowalny nawet (tylko? - mógłby ktoś potwierdzić) w systemie mokre na mokre. A będę uszczelniał miejsca łączenia kielichów sprężyn z belką tylnią. Dumałem sobie więc dalej nad tym nieszczęsnym klajstrem i doszedłem do wniosku, że chyba go zostawię - pod nim jest epoksyd, szpary wypełnił jak trzeba a, że gumelajz z niego odpadł (resztę z tego MS'a zdrapałem bo i tak by odleciał a co ma woda stać pomiędzy warstwami), to już bardziej kwestia estetyki. Warstwę gumeljazu na MSie zostawiłem tylko na rantach nadkoli, zobaczymy co z tego wyniknie. Może nie będzie aż tak źle, powłoka pod nim jest szczelna i wodoodporna jakby nie patrzeć, miejmy nadzieję że od tego rozpuszczalnika nadwątlony MS939 nie będzie magazynem wilgoci. Pozdrawiam, Łukasz 5 |
Data: Lipiec 20 2007 23:42:38 | Temat: Re: usuwanie polimerów MS (silanowych) | Autor: ..::||::.. | Co do rad wypełniałem je dokładnie, dziękuję były bardzo przydatne! :-) no i super w szpary nieszczęsny terostat i no wlasnie. czy gdzies w moich postach przeczytales o jakichs terostatach :) ? twoj blad. Tak sobie dziś eksperymentowałem z jakimś szuwaksem do usuwania silikonu bo to nie jest silikon A co do MS939 podobno da się go lakierować akrylami i wodnymi w ciągu 3dni a najlepiej w ciągu pierwszych 10 min, nie lubi farb rozpuszczalnikowych -i to widać bo się pofałdował nieco w miejscu gdzie cieńsza warstwa. no to 5l banka nitro zalatwi sprawe. Na tył auta bo jeszcze tam nie ruszałem zastosuje Terostat 9100(poliuretan) pisze, że lakierowalny nawet (tylko? - mógłby ktoś potwierdzić) w systemie mokro na mokro jak juz cos :P a chodzilo im zapewne ze mozna TEZ mokro na mokro czyli jak sie spieszysz i nie masz czasu na utwardzenie tego takDumałem sobie więc dalej nad tym nieszczęsnym klajstrem i doszedłem downiosku, że chyba go zostawię - pod nim jest epoksyd, szpary wypełnił jak by odleciał a co ma woda stać pomiędzy warstwami), to już bardziej kwestia skoro to podwozie to czym sie przejmujesz. i tak po 1 dniowej jezdzie bedzie czarne :D Warstwę gumeljazu na MSie zostawiłem tylko na rantach nadkoli, zobaczymyco z tego wyniknie. Może nie będzie aż tak źle, powłoka pod nim jestszczelna i wodoodporna jakby nie patrzeć, miejmy nadzieję że od tegorozpuszczalnika nadwątlony MS939 nie będzie magazynem wilgoci. nie wiem skad wytrzasnales to badziewie, ale lakier na nadkolach bedzie ci odpadal z tego. poza tym jeszcze nigdy nikt w zadnym sklepie nie zaoferowal mi czegos INNEGO niz poliuretan. praktycznie wszystkie mazidla sa na poliuretanie. mozesz je lakierowac kiedy chcesz i praktycznie czym chcesz. zreszta co za pomysl zeby podwozie mazac tym ? :D ja uzywam do tych celow Wurth Stone Guard. to taki "bitex" :P lakierowalny :) 6 |
Data: Lipiec 20 2007 23:55:26 | Temat: Re: usuwanie polimerów MS (silanowych) | Autor: Ukaniu |
no wlasnie. czy gdzies w moich postach przeczytales o jakichs terostatach :) No niestety, ale mam nadzieje wielkiej szkody z tego powodu nie będzie (oby) Tak sobie dziś eksperymentowałem z jakimś szuwaksem do usuwania silikonu Znalazłem coś co podobno usuwa MS http://kolce.pl/sklep/index.php?p30,preparat-do-usuwania-silikonu Ale nie wiem czy się babrać czy dać spokój i skontrolować za rok. Przyznam się szczerze, że już mam dość trochę tej roboty. Dziś zamontowałem wahacza - kiedyś trzeba wyjechać z nad kanału :-) i ważę plusy i minusy czyszczenia i poprawek. A co do MS939 podobno da się go lakierować akrylami i wodnymi w ciągu 3dni Ale to nitro chyba nie ruszy 939 a on się własnie pofałdował, zresztą tylko w miejscach gdzie cienki a w wypełnieniu rantu nadkola trzyma jak głupi :-) Na tył auta bo jeszcze tam nie ruszałem zastosuje Terostat 9100(poliuretan) No to tyłu może nie spierniczę :-), zamówiłem już kartusz 9100 więc tak czy siak będzie ten poliuretan takDumałem sobie więc dalej nad tym nieszczęsnym klajstrem i doszedłem downiosku, że chyba go zostawię - pod nim jest epoksyd, szpary wypełnił jak Wiesz jak to jest z perfekcjonizmem, w moim przypadku pomyłka (za mało informacji) + przesada ;-) Warstwę gumeljazu na MSie zostawiłem tylko na rantach nadkoli, zobaczymyco Ten record 2000 jest OK malowałem nim kiedyś auto i nie narzekałem więc zastosowałem znów. Na samym rancie nadkola jest tylko epoksyd więc tam będzie trzymał. Wewnątrz rantu od środka jest MS i tam może odpadać, ale kamienie tam nie stukają. A wilgoci magazynować wiele nie będzie (chyba). Mogę zdrapać ale nie wiem czy to będzie miało sens i jaki kolwiek skutek pozytywny. W podwoziu zdrapałem. Pozdrawiam Łukasz 7 |
Data: Lipiec 21 2007 00:47:17 | Temat: Re: usuwanie polimerów MS (silanowych) | Autor: ..::||::.. | No niestety, ale mam nadzieje wielkiej szkody z tego powodu nie będzie(oby) nie przejmuj sie. ja tez popelniam bledy. ostatnia robota lekkozweryfikowala moja wiedze nt chemmi lakierniczej. ale to wynik testow nowych materialow. silikonu >> (dostępnym w sklepie dziś zapomniałem nazwy) ale nie rusza tego.wahacza - kiedyś trzeba wyjechać z nad kanału :-) i ważę plusy i minusy czyszczeniai poprawek. olej to tylko w miejscach gdzie cienki a w wypełnieniu rantu nadkola trzyma jak głupi:-) no jak nitro tego nie ruszy, to zostaw smialo. nic tego juz nie ruszy :P Wiesz jak to jest z perfekcjonizmem, w moim przypadku pomyłka (za mało wiem, mam to samo. im staranniej robie, tym gorzej wychodzi albo sie msci.(dzisiaj spadly mi drzwi ze stojaka na betonowa posadzke). Na samym rancie nadkola jest tylko epoksyd więc tam będzie trzymał.Wewnątrz rantu od środka jest MS i tam może odpadać, ale kamienie tam nie stukają.A wilgoci magazynować wiele nie będzie (chyba). Mogę zdrapać ale nie wiemczy to będzie miało sens i jaki kolwiek skutek pozytywny. W podwoziuzdrapałem. lakierujesz juz lakierem wlasciwym na epoksyd? ja zawsze daje jeszcze jedna warstwe akrylowego juz pod wlasciwy lakier. 8 |
Data: Lipiec 21 2007 01:10:39 | Temat: Re: usuwanie polimerów MS (silanowych) | Autor: Ukaniu |
kiedyś trzeba wyjechać z nad kanału :-) i ważę plusy i minusy czyszczeniai I tak chyba zrobię, za jakiś czas zerknę znów. I jak coś poprawię :-) Wiesz jak to jest z perfekcjonizmem, w moim przypadku pomyłka (za mało Czyli nie tylko ja tak mam - ale coś w tym jest, że jak się chce idealnie dla siebie cyzelując detale to wychodzi jakotako a jak się robi na sztukę efekt jest często pozytywnie zadziwiający :-). lakierujesz juz lakierem wlasciwym na epoksyd? ja zawsze daje jeszcze jedna Na podwoziu zostawiłem epoksyd grubopowłokowy jako warstwę ostatnią tzn, pokrytą miejscami tym MS939 i recordem a miejscami gołą. Stwierdziłem, że i tak nic szczelniejszego jak epoksyd nie będzie a smarowanie kolejną warstwa może zwiększyć ryzyko odprysku grubej warstwy po uderzeniu kamykiem. Na wierzchu jeszcze nic nie robiłem więc nie eksperymentowałem, sugerujesz, że pod akryl trzeba jeszcze podkład akrylowy no to by się zgadzało z tym co kiedyś słyszałem. Znajomy narzekał na pewną cechę nawierzchni akrylowej która dostawała zmarszczek na epoksydzie. Pozdrawiam Łukasz 9 |
Data: Lipiec 21 2007 01:31:06 | Temat: Re: usuwanie polimerów MS (silanowych) | Autor: ..::||::.. |
czyszczenia > ii tak nic szczelniejszego jak epoksyd nie będzie a smarowanie kolejnąwarstwa może zwiększyć ryzyko odprysku grubej warstwy po uderzeniu kamykiem. Naże pod akryl trzeba jeszcze podkład akrylowy no to by się zgadzało z tym co epoksydowy moze tez byc ostatecznym podkladem pod wszelkie lakiery(nie wiem jak z bazami donymi-dowiemy sie w styczniu:P) natomiast mi osobiscie przyjemniej szlifuje sie akrylowy i ogolnie jest jakis taki bardziej user friendly. zawsze epoksydowy pokrywam w calosci akrylowym. Znajomy narzekał na pewną cechę nawierzchni akrylowej cos niefachowy ten znajomy :) no bo pewnie jej nie zeszlifowal:P jako ciekawostke powiem ze epoksyd uzywa sie czesto jako MM (mokro na mokro) ale dopiero po odpowiednim rozcienczeniu(rozcienczalnikiem do wyrobow epoksydowych). osobiscie nie polecam metody MM. 10 |
Data: Lipiec 20 2007 19:04:00 | Temat: Re: usuwanie polimerów MS (silanowych) | Autor: ..::||::.. | nie znam faszystkowskiego (a tylko w takim jez znalazlem pdf) ale z tego co 11 |
Data: Lipiec 20 2007 19:06:25 | Temat: Re: usuwanie polimerów MS (silanowych) | Autor: ..::||::.. | przydaky ide nad wode. stanowczo dzisiaj za goraco. |