Grupy dyskusyjne   »   uszczelnienie silnika-porady sugestie

uszczelnienie silnika-porady sugestie



1 Data: Luty 28 2009 02:14:07
Temat: uszczelnienie silnika-porady sugestie
Autor: Postawka Jakub 

Witam Was!
ponieważ olej z silnika to już mi nie kapie a cieknie,powoli
przygotowuje się mentalnie do uszczelnienia.

Tu moja prośba do Was- na co zwrócić uwagę, na co uważać, co może
warto przy okazji wyciągnięcia silnika zrobić dodatkowo?

z moich dotychczasowych oględzin wynika że musze zakupić,simering wału
i uszczelki na osłonach popychaczy.
jakieś dodatkowe elementy (konkretny wyrób, gdzie najlepiej kupić)?

prace będą przebiegać dwuetapowo- najpierw chce silnik wyciągnąć,
rozebrać co trzeba, potem musze wrócić do krakowa, zamówić części-
tydzień później chciałbym wrócić i już poskładać wszystko.. wymaga to
dobrego przygotowania wcześniej :)

licze na Wasze porady i sugestie!!

pozdrawiam
Kuba Postawka



2 Data: Luty 28 2009 20:12:18
Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie
Autor: Dzieciak 

Witam
 Ja polecam zakup nowych oslon popychaczy i przed zalozeniem delikatnie
rozciagnac. Oczywiscie oslony takie normalne. uszczelki pod pompe paliwa i nowy
ebonit i polecma sprawdzic czy podstawa pompy nie jest krzywa jesli tak to jaksi
papier scierny szyba i delkiatnie wyrowanc co do uszczelanicza na wal to kupic
taki normalny z jednym kolnierzem koloru czerwonego;) nowe uszczelki pokrywy
zaworow takie dobrej jakosci. Nie uzywac sylikonu

To tyle

Pozdrawiam Dzieciak

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

3 Data: Luty 28 2009 20:17:05
Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie
Autor: falco 

Dzieciak pisze:

co do uszczelanicza na wal to kupic taki normalny z jednym kolnierzem koloru czerwonego;)

H! ;)

pozwolę sobie wtrącić, że czerwone bywają przede wszystkim tanie podróby (choć markowe też), więc to może być mylna podpowiedź... ;)
Krótko mówiąc na simeringu nie oszczędzać kilku złociszy, tylko kupować markowy np. germański (czarny) ;) lub inny markowy (czerwony) ;)
Nie zapomnij też o papierowej (czasem aluminiowej) podkładce pod śrubę oraz oringu koła zamachowego, chyba, że to starszy typ koła bez oringu!!!

P.S. Uszczelniacze osłon popychaczy też tylko markowe, bo podróby są gó...wno warte!!!


--
(Po)zdrówka! falco

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa...353 '58 175
fKG - serwis reklama PL cała - www.mfalco.empestudio.com

4 Data: Marzec 01 2009 08:55:14
Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie
Autor: Seweryn 

"falco"

pozwolę sobie wtrącić, że czerwone bywają przede wszystkim tanie podróby
(choć markowe też), więc to może być mylna podpowiedź... ;)

Simmering polecam niemieckij firmy Elring (czarny).  Uszczelnienia należy
kupować możliwie najwyższej jakości, bo ich koszt jest niewspółmiernie niski
w stosunku do nakładu pracy (czasu i wyrzeczeń) jaką trzeba włożyć, żeby te
części wymienić.

Pozdrawiam,
SPB

5 Data: Marzec 01 2009 21:23:46
Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie
Autor: falco 

Seweryn pisze:

Simmering polecam niemieckij firmy Elring (czarny). 

Jeszcze raz pozwolę sobie wtrącić, że kolory w tym przypadku, to rzecz względna, bo ja miałem Elringi czerwone... ;)
Znam mechanika, który zjadł zęby na VWejach i czerwonego simeringu (bez względu na producenta) nie weźmie do ręki, takie oto rózni ludzie mają różne uprzedzenia... ;)

Uszczelnienia należy kupować możliwie najwyższej jakości, bo ich koszt jest niewspółmiernie niski
w stosunku do nakładu pracy (czasu i wyrzeczeń) jaką trzeba włożyć, żeby te
części wymienić.

Nic dodać, nic ująć, co sam jak mantrę powtarzam, ale czasem, to jak grochem i ścianę a potem płacz... "znowu mi coś cieknie"... ;)


--
(Po)zdrówka! falco

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa...353 '58 175
fKG - serwis reklama PL cała - www.mfalco.empestudio.com

6 Data: Marzec 01 2009 22:24:27
Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie
Autor: Dzieciak 



pozwolę sobie wtrącić, że czerwone bywają przede wszystkim tanie podróby
(choć markowe też), więc to może być mylna podpowiedź... ;)

Piszac czerwony mialem na mysli wlasnie erlinga bo takiego uzywam od jakiegos
tam czasu i nic sie nie dzieje a troche jezdze garbem. Wazne jednak aby byl
markowy i jak pisza inni na tym elemencie nie warto oszczedzac.

Pozdrawiam Dzieciak ktory dzis zawiesil garba jazda off-road'owa jest super




--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

7 Data: Marzec 01 2009 23:32:22
Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie
Autor: falco 

Dzieciak pisze:

Piszac czerwony mialem na mysli wlasnie erlinga bo takiego uzywam od jakiegos
tam czasu i nic sie nie dzieje a troche jezdze garbem.

Ty to wiesz, ja to wiem, ale nie wszyscy to wiedzą... ;) Dlatego warto podawać szczegóły, aby inni mogli z tego czerpać...

O! Rzesz! Ku! W mordę! Ależ mi się pięknie powiedziało... ;)


--
(Po)zdrówka! falco

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa...353 '58 175
fKG - serwis reklama PL cała - www.mfalco.empestudio.com

8 Data: Marzec 02 2009 00:45:07
Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie
Autor: Postawka Jakub 

gdzie zaopatrywaliście się w te części?

osłony popychaczy trzeba wymieniać każdorazowo?

czyli wyliczając do tej pory- simering wału (od strony koła
zamachowego), uszczelniacze osłon popychaczy (ewentualnie też same
osłony)- na co jeszcze zwrócić uwagę?
Falco wspominałeś o podkładce i oringu- to też na wale od strony koła
zamachowego?


dzięki za dotychczasowe podpowiedzi!!

9 Data: Marzec 02 2009 09:48:23
Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie
Autor: fasola 

Postawka Jakub pisze:
  > czyli wyliczając do tej pory- simering wału (od strony koła

zamachowego), uszczelniacze osłon popychaczy (ewentualnie też same
osłony)- na co jeszcze zwrócić uwagę?

jak bardzo cieknie to moze tez ze skrzyni leciec i ja tez przy okazji uszczelnic, oring na walku.
--
Pozdrawiam
Krzysztof Golik - fasola
VW 1303 '73 - wiśniowy jak śliwka

10 Data: Marzec 02 2009 10:51:37
Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie
Autor: falco 

Postawka Jakub pisze:

gdzie zaopatrywaliście się w te części?

Jak chcesz, to zapr! do mnie, mam praktycznie wszystko od ręki dobrej jakości w dobrej cenie. Szczegóły na pryw.

osłony popychaczy trzeba wymieniać każdorazowo?

nie wiem co masz na myśli, mówiąc każdorazowo, zasada jest taka, że wymieniasz, jeśli... ciekną... ;)

czyli wyliczając do tej pory- simering wału (od strony koła
zamachowego), uszczelniacze osłon popychaczy (ewentualnie też same
osłony)- na co jeszcze zwrócić uwagę?

kupić, tzw. "piórnik", czyli zestaw wszystkich uszczelek i masz z głowy ;)

Falco wspominałeś o podkładce i oringu- to też na wale od strony koła
zamachowego?

tak, za sprzęgłem. W kole nowszego typu masz rowek w który wchodzi oring a podkładka idzie pomiędzy kołem a blokiem.

dzięki za dotychczasowe podpowiedzi!!

prosz... ;)


--
(Po)zdrówka! falco

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa...353 '58 175
fKG - serwis reklama PL cała - www.mfalco.empestudio.com

11 Data: Marzec 04 2009 15:02:39
Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie
Autor: Sosin 

To ja tez sie dolacze w temacie, bo mi rowniez kapalo, a teraz cieknie. Jezeli
chcialbym zlecic wymiane tych wszystkich wymienionych przez przedmowce
uszczelnien w VWyspecjalizoVWanym serVWisie garbusowym, to ile by mnie to moglo
kosztowac? I jak sprawdzic, czy wycieki z silnika sa tylko kwestia zuzytych
uszczelnien, a nie zuzytego silnika (w moim luzu na wale nie wyczuwam, ale dymi
troche bardziej niz motor poprzednim garbusie).

Pozdrawiam
Sosin

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

12 Data: Marzec 10 2009 02:09:12
Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie
Autor: Postawka Jakub 

jeszcze jedna rzecz mnie nurtuje- a Wasze doświadczenie rozwieje
wątpliwości.
czy uważacie że do wymienienia części o których pisaliśmy powyżej,
niezbędne jest wyciągnięcie silnika?

to będzie pierwszy raz z moim garbem, więc nie chce żeby coś pękło

dzięki i pozdrawiam
Kuba Postawka

13 Data: Marzec 10 2009 11:01:44
Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie
Autor: fasola 

Postawka Jakub pisze:

czy uważacie że do wymienienia części o których pisaliśmy powyżej,
niezbędne jest wyciągnięcie silnika?

musisz wyjac chocby do wymiany simeringu walu :)

--
Pozdrawiam
Krzysztof Golik - fasola
VW 1303 '73 - wiśniowy jak śliwka

14 Data: Marzec 10 2009 11:26:57
Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie
Autor: falco 

Postawka Jakub pisze:

czy uważacie że do wymienienia części o których pisaliśmy powyżej,
niezbędne jest wyciągnięcie silnika?

Aby wymienić simering musisz zrzucić silnik, bo znajduje się w kole zamachowym, które jest pomiędzy skrzynią a silnikiem. Innego dostępu tam nie masz. Dodatkowo musisz zdemontować sprzęgło, które przed ponownym założeniem musisz idealnie wycentrować w osi (jest na to patent).

to będzie pierwszy raz z moim garbem, więc nie chce żeby coś pękło

Choć dla GarBusiarzy "ze stażem" wydaje się to banalne, to na pierwszy raz zalecałbym, abyś zrobił to z kimś kto wie "co w Garbie piszczy", bo choć potem sam zobaczysz, że niektóre rzeczy są naprawdę możliwe do zrobienia we własnym zakresie (z minimum dobrych narzędzi i wiedzy technucznej), to na początku można jednak polec.

Bardzo dobrze, że pytasz a nie chojrakujesz, jak większość "narybku"... ;) w końcu każdy z nas kiedyś zaczynał od 0... ;)
Ja gdy kupiłem 1 Garbuska nie wiedziałem... jak olej zmienić... ;) teraz "już" wiem... ;)

Powodzenia!

--
(Po)zdrówka! falco

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa...353 '58 175
fKG - serwis reklama PL cała - www.mfalco.empestudio.com

15 Data: Marzec 10 2009 05:33:30
Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie
Autor: Postawka Jakub 

no czyli jednak będe musiał stoczyć ciężki bój :)

znalazłem taką stronę, z bardzo obrazowym opisem:
http://mau.lemon.pl/garb/engine_naplasko/index.php
i wkładanie silnika: http://mau.lemon.pl/garb/engine_back/index.php

Niestety budżet wymusza żebym robił to we własnym garażu, a z racji
położenia na samym południu polski trudno mi kogokolwiek tam ciągać.

Możecie coś dodać do tego opisu?
Poczytam instrukcje jeszcze w książkach, ale mnie narazie (póki jestem
w pracy :D ) zastanawia jedna rzecz- czy silnik jest przymocowany
tylko na 4 śrubach do skrzyni biegów?

Falco- wspominałeś o patencie do wyśrodkowania sprzęgła i docisku- to
to na zdjęciach?
Jak to działa?
to jest coś takiego?
http://infobot.pl/r/17Jj

ale Was zamęczam :D
dzięki i pozdrawiam
Kuba Postawka

16 Data: Marzec 10 2009 14:35:41
Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie
Autor: fasola 

Postawka Jakub pisze:

znalazłem taką stronę, z bardzo obrazowym opisem:
http://mau.lemon.pl/garb/engine_naplasko/index.php

hehe, rozwalio mnie zanoszenie silnika do salonu :D:D

w pracy :D ) zastanawia jedna rzecz- czy silnik jest przymocowany
tylko na 4 śrubach do skrzyni biegów?

tak, czasem mozna nawet spotkac sie z silnikiem o zgrozo! przykreconym na 2 sruby!

Jak to działa?
to jest coś takiego?

zamiast czegos takiego mozesz uzyc np kija od szczotki :) zakladasz tarcze dokrecasz lekko docisk wkladasz w miejsce walka "regulator" i ustawiasz tarcze centralnie srodkiem do otworu (sloneczka lub lapek w zaleznosci od docisku jaki masz) w docisku, dokrecasz docisk, na oko bez urzadzenia tez sie da :)

--
Pozdrawiam
Krzysztof Golik - fasola
VW 1303 '73 - wiśniowy jak śliwka

17 Data: Marzec 10 2009 21:34:22
Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie
Autor: Tomasz Antkowiak 

fasola pisze:



w pracy :D ) zastanawia jedna rzecz- czy silnik jest przymocowany
tylko na 4 śrubach do skrzyni biegów?

tak, czasem mozna nawet spotkac sie z silnikiem o zgrozo! przykreconym na 2 sruby!



no podobno poznaniacy tak robia...przez oszczednosc ;) az dziwne ze nie slyszales ;))))))





--
Tomasz Antkowiak
VW 1500 Puzzel Ovali
GG 7772401
www.brownsugar.friko.pl

18 Data: Marzec 10 2009 22:44:27
Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie
Autor: fasola 

Tomasz Antkowiak pisze:

no podobno poznaniacy tak robia...przez oszczednosc ;) az dziwne ze nie slyszales ;))))))

sa tacy co sie o Poznan otarli np na studiach i tak sie oszczedni zrobili, ze garba u tescia pod daszkiem trzymaja bo zastepczym dizlem wychodzi taniej :P:P:P:P:P
Pozdrawiam z Poznania :)
fasola

19 Data: Marzec 14 2009 10:59:42
Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie
Autor: pajonk 

fasola pisze:

sa tacy co sie o Poznan otarli np na studiach i tak sie oszczedni zrobili, ze garba u tescia pod daszkiem trzymaja bo zastepczym dizlem wychodzi taniej :P:P:P:P:P
Pozdrawiam z Poznania :)
fasola
  ty wiesz fasola, ze cos w tym jest? ;-)

pzdr

--
pajonk + VW 1200 '78 w kolorze kawy z mlekiem i ciemnej czekolady   ;-)
+ FFII 1.6TDCi '05
gg 420649     pajonkmaupaopkropkapl      http://www.pajonkowo.one.pl

20 Data: Marzec 15 2009 18:03:34
Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie
Autor: Tomasz Antkowiak 

pajonk pisze:

fasola pisze:

sa tacy co sie o Poznan otarli np na studiach i tak sie oszczedni zrobili, ze garba u tescia pod daszkiem trzymaja bo zastepczym dizlem wychodzi taniej :P:P:P:P:P
Pozdrawiam z Poznania :)
fasola
 ty wiesz fasola, ze cos w tym jest? ;-)



no skubany...

do swojej osobistej zony pijesz ? ;)

hehehe



--
Tomasz Antkowiak
VW 1500 Puzzel Ovali
GG 7772401
www.brownsugar.friko.pl

21 Data: Marzec 11 2009 02:14:48
Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie
Autor: Filip z fr 



tak, czasem mozna nawet spotkac sie z silnikiem o zgrozo! przykreconym
na 2 sruby!


to tak jak ja, a pozniej dziwie sie czemu przyspiesza jak wciskam
sprzeglo... ;)

poco dawac 4 jak i tak silnik na zarznieciu ;)...


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

22 Data: Marzec 10 2009 21:17:33
Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie
Autor: falco 

Postawka Jakub pisze:

znalazłem taką stronę, z bardzo obrazowym opisem:
http://mau.lemon.pl/garb/engine_naplasko/index.php
i wkładanie silnika: http://mau.lemon.pl/garb/engine_back/index.php

Nie mam siły czytać, ale kojarzę adres z dobrej strony, więc ufam, że opis jest dobry. ;)

Niestety budżet wymusza żebym robił to we własnym garażu, a z racji
położenia na samym południu polski trudno mi kogokolwiek tam ciągać.

Pamiętaj o dobrym podnośniku i zabezpieczeniu np, kobyłkach, bo nawet najlepszy podnośnik może puścić a wtedy masz ułamki sekund na wyjście spod auta a wiem co mówię, bo gdyby nie Magic, nie wiem czy jeszcze bym tutaj pisał... ;)

zastanawia jedna rzecz- czy silnik jest przymocowany
tylko na 4 śrubach do skrzyni biegów?

Tak jak Fasolka napisał, bywają skręcone tylko na 2... ;)

Falco- wspominałeś o patencie do wyśrodkowania sprzęgła i docisku- to
to na zdjęciach?
Jak to działa?
to jest coś takiego?
http://infobot.pl/r/17Jj

Może być coś takiego. ;)


--
(Po)zdrówka! falco

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa...353 '58 175
fKG - serwis reklama PL cała - www.mfalco.empestudio.com

23 Data: Marzec 11 2009 02:12:48
Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie
Autor: Filip z fr 

hej gdzie masz ten garaz na poludniu,
zaraz wysle tam do ciebie sztab garbatych veteranow!
;)
tez jestem z poludnia bb, ale nie tam teraz, i znam cale poludnie
powodzenia

ps wysrodkowac mozna nawet na oko, na walku jest luz okolo 1mm wiec
popierwszymwcisnieciu sprzegla sie zamo wycentruje idealnie,
mozna tez uzyc dlugiego klucza 15ki takiej waskiej dlugiej na 3/4 wchodzi
idealnie


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

24 Data: Marzec 11 2009 02:07:15
Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie
Autor: Filip z fr 

hej Kuba, nic ci w garbie nie peknie !!!
garbus twarda sztuka a silnik zeby go uszczelnic to TAK musisz silnik wyjac

i w odpowiedzi na twoje pytanie, jezeli odkrecisz glowice, to juz nie mozesz
uzyc tych samych uszczelek co byly, bo jajk sam pozniej zobaczysz beda
zdeformowane, niejako wypieczone od goraca jakie tam panuje, pieka sie jak
buleczki az twardnieja i zaczynaja pekac,

apropos pekania, to nie pekaj, moze nie musisz wyjmowac silnika zeby go
uszczelnic,
moze jest to poprostu rutynowa najprostrza z akcji ktora kazdy garbusiarz
powinien wykonywac co 3000km czyli wymiana dekli od zaworow przy ich
regulacji,
no moze uszczelka dekla nie bedzie do wymiany, ale zawory do regolacji
owszem !!!

i ciec ci moze wlasnie na deklach a nie jakby to wygladalo na popychaczach,
tych rurkach od spodu...
pozniej kapie na nagrzewnice i DYMI, jak sosinowi pewnie ...

czasem uszczelka pod deklem nie lezy dobrze  albo tak jak wszystko inne co
podroba, nie ma tych samych wytrzymalosci co oryginal i sie rozcieka albo
deformuje albo co najgorsza podwija do srodka i sprawia ze caly olej wycieka
nim sie zoorientujemy...a wtedy kaplica!!!

radze najpierw sprawdz sobie te uszczelki, a jak nie wiesz jak to sie zglos ,
a napewno ktos tutaj jak nie ja podpowie ci jak sie to robi, zeby nie ciekly


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

25 Data: Marzec 03 2009 18:47:07
Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie
Autor: 1303mariusz  

Postawka Jakub  napisał(a):

gdzie zaopatrywali=B6cie si=EA w te cz=EA=B6ci?

os=B3ony popychaczy trzeba wymienia=E6 ka=BFdorazowo?

czyli wyliczaj=B1c do tej pory- simering wa=B3u (od strony ko=B3a
zamachowego), uszczelniacze os=B3on popychaczy (ewentualnie te=BF same
os=B3ony)- na co jeszcze zwr=F3ci=E6 uwag=EA?
 

nie zapomnij o niezapominajkach :)

pozdrawiam


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

26 Data: Marzec 11 2009 02:08:40
Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie
Autor: Filip z fr 



nie zapomnij o niezapominajkach :)


no ba Mariusz jakbym mogl zapomniec, niezapominajki niezapominajki!!!!
jak wyzej


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

27 Data: Marzec 11 2009 01:57:06
Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie
Autor: Filip z fr 

czesc dzieciak zgadzam sie z toba odnosnie rozciagania, ale nowe rurki to lipa
rdzewiejaj nim przeplyna ocean, pozatym mozna sie na nich pociac przy
zakladaniu  uszczelek, NIE polecam,
raz przy rozciaganiu rozciagnely sie tak ze przy zciskaniu pekly, nie maja
tych samych wlasciwosci cieplnych i przy dociaganiu glowic nie "zapamietuja"
swojej pozycji,( ktorej nigdy nie znaly) i sie wyginaja., co prawda nie bedzie
ciekl silnik na takich rurkach, ale do pierwszego przegrzania, wtedy wlasnie
tam na harmonijkach zaczyna sie deformowac i rurka kurczyc, o dupe rozbic te
nowe rurki, ostrzegam,
sporo juz mam takich silnikow ktore dojezdzam na gazie, i widze jak sie
zachowuja te rurki,

wole 10 razy stara pordzewiala rurke nawet z dziurka ( poprostu kieruje
dziurke do gory gdzie sie zgniata a jak nie to nie leje z niej ciurkiem) 
ale nawet stare dobre rurki, wystarczy sprawdzic dluchajac oparwszy odlon, i
wyczujesz czy ma dziure czy nie.  zaloz oryginalne rurki, bez kombinacji i
wyrzucania pieniedzy, bo to jest zbyt duzo syzyfowej akcji, i powtarzania
procesu uszczelniania, zeby uzywac taki chlam.

 Ja polecam zakup nowych oslon popychaczy i przed zalozeniem delikatnie
rozciagnac.

dokladnie , delikatnie, moze mm z kazdej strony nie wiecej i rownomiernie
najlepiej na kazdej faldce ciutke,


papier scierny szyba i delkiatnie wyrowanc co do uszczelanicza na wal to
kupic
taki normalny z jednym kolnierzem koloru czerwonego;) nowe uszczelki pokrywy
zaworow takie dobrej jakosci. Nie uzywac sylikonu
- i bardzo dobra rada, i nie dociagac za mocno, tak samo jak i tych 1à tek na
sitku od spodu, bo to odrazu deformacja dekla a co najgorsze bloku,


ja bym jeszcze na twoim miejscu wymienil uszczelki pod chlodnica oleju,
bo i tak i tak bedziesz mial silnik na glebie,

i takze bym wymienil pierscionki, bynajmniej oleju, bywa ze dokupisz same
olejowe w roznych sklepach typu polmozbyt,
daja rade! nawet dobre polskie,
sprawdz kompresje przed i po, jak masz kompresje za niska to moze ten gar ma
cos z glowica... na zaworze, albo to kwestia pierscionka,
ustaw tez zawory na zimno przed sprawdzeniem komprechy

jak jest cos z glowica warto obadac, moze to prowadnice moze gniazdo, gniazdo
mozna doszlifowac recznie nawet wiertarka i pasta,
ale prowadnica to juz grubsza sprawa,

zazwyczaj rozpoznasz na deklu od zaworow, jak masz osad na deklu znaczy ze cos
nie tak na prowadnicy, albo ona sama albo mala uszsczelka od zaworka,

to takie profilaktyczne rzeczy ktore warto zrobic przy wyjetym silniku,
zamiana zimeringa, tez wskazana

apropos gumek do popychaczy, najlepsze sa szare NOSki gumy naprawde miekkie
jak guma a nie plastyk,
ja mam troche tych szarych noskow, i trzymam je dla swoich silnikow,
daje NOSki na  czesc glowic a reszta chlamu idzie na blok gdzie mniejsze
cieplo...

powodzenia, ps jaki masz silnior?


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

28 Data: Marzec 13 2009 20:04:29
Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie
Autor:

czesc dzieciak zgadzam sie z toba odnosnie rozciagania, ale nowe rurki to lipa
rdzewiejaj nim przeplyna ocean, pozatym mozna sie na nich pociac przy
zakladaniu  uszczelek, NIE polecam,
raz przy rozciaganiu rozciagnely sie tak ze przy zciskaniu pekly, nie maja
tych samych wlasciwosci cieplnych i przy dociaganiu glowic nie "zapamietuja"
swojej pozycji,( ktorej nigdy nie znaly) i sie wyginaja.

Czesc Filipie

No to musiales trafic na jaks totalna lipe bo u mnie nic takiego sie nie dzieje
i silniczek mam suchutki jak pustynia. Nic a nic mi nie kapie i tez jezdze na gazie.
Co do rdzewienia to fak jest na nich nalot z rdzy ale na cylindrach tez jest i
nic sie nie dzieje ;)

Pozdrawiam Dzieciak

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

29 Data: Marzec 14 2009 01:25:40
Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie
Autor: Postawka Jakub 

witam Was,

Filip dzięki za wszystkie informacje!!
dopiero dziś miałem czas to przyswoić- wszak za tydzień walcze :)
silnik mam 1200,
Tak jak pisałeś zastanawiałem się nad pierścionkami- ale najpierw
zbadam kompresje, potem będe podejmował decyzje co dalej.

Wspominałeś o nalotach- tak teraz skojarzyłem temat, że na zamknięciu
wlewu oleju, po odkręceniu na spodniej stronie jest taka żółta maź-2-3
mm grubości i tylko na nim. na samym wlewie czysto. Co to może byc?
Z samym silnikiem jest dziwnie- działa równo, zapala super- dymi myślę
że w normie,czasami tylko (odniosłem wrażenie że zależy od pochyłości
terenu) zaczyna kopcić strasznie- ale wszak to mój pierwszy więc
trudno mi porównywać- może taka ich natura? :D


Teraz bytuje (czyt. udaje że pisze mgr) w Krakowie, a pochodze z
podhala- same serce Pienin :)
Swoją drogą jest na grupie ktoś z Krakowa?? 5 min od mieszkania stoi
zawsze ładnie utrzymana zielona 1303- ale nigdy nie natrafiłem jeszcze
na właściciela/cielke:)

pozdrawiam
Q

30 Data: Marzec 14 2009 09:51:43
Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie
Autor: falco 

Postawka Jakub pisze:

...tak teraz skojarzyłem temat, że na zamknięciu
wlewu oleju, po odkręceniu na spodniej stronie jest taka żółta maź-2-3
mm grubości i tylko na nim. na samym wlewie czysto. Co to może byc?

To tzw. "masło", które ze względu na niedogrzanie silnika (jesienią i zimą) wytraca się z oleju, dlatego ważne jest, aby co jakiś czas zaglądać i oczyścić odmę (rurka idąca od wlewu do filtra). W extremalnym przypadku potrafi tak skutecznie zatkać, że olej zostanie "wystrzelony" z najsłabszego punktu, którym znajdzie ujście.

Swoją drogą jest na grupie ktoś z Krakowa?? 5 min od mieszkania stoi
zawsze ładnie utrzymana zielona 1303- ale nigdy nie natrafiłem jeszcze
na właściciela/cielke:)

ArteK pomóż Koledze, choć znając Twoje lenistwo... ;););)



--
(Po)zdrówka! falco

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa...353 '58 175
fKG - serwis reklama PL cała - www.mfalco.empestudio.com

31 Data: Marzec 14 2009 11:50:20
Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie
Autor: Filip z fr 


To tzw. "masło", które ze względu na niedogrzanie silnika (jesienią i
zimą) wytraca się z oleju, dlatego ważne jest, aby co jakiś czas
zaglądać i oczyścić odmę (rurka idąca od wlewu do filtra). W extremalnym
przypadku potrafi tak skutecznie zatkać, że olej zostanie "wystrzelony"
z najsłabszego punktu, którym znajdzie ujście.
dokladnie jak mowi falco ta maz to nic innego jak owe maselko zwiazane z
wilgocia, jak garbus stoi w topniejacym sniegu, albo w deszcach monsunu congo
to bedzie ten sam efekt, poza wycieraniem maselka mozna odpalac co dzien, albo
najlepiej jezdzic, a jak juz by sie udalo to parkowac w suchym garazu.

jezeli garbus ci kopci po jakims czasie i zaleznie od pochylenia to jest
szansa ze poprostu wylewa sie olej z pod uszczelki pokrywy popychaczy.

najlatwiej stwierdzic czy ogladajac  od spodu nagrzewnice, czy gromadza sie
krople na pokrywie? i czy po rozgrzaniu leci ich wiecej,  a z gory po jakims
czasie jak juz nagrzeja sie nagrzewnice bedziesz mial chmury dymu ze spalanego
oleju bezposrednio z tego kapania.

Najlepiej radze Ci wymyc dobrze silnik od spodu w regionie wlansie glowic tam
gdzie kapie, przyjzec sie pozniej dokladnie gdzie kapie,

badz co badz bedziesz musial zdjac pokrywy oleju, a nie rob tego bez uszczelek
pokrywy oleju, mysle ze Falco by cie w tym poratowal bo ma z pewnoscia, jak
nie to jest sklep w krakowie folta sie zowie i tez bedzie mial, to jest jajkos
na wylocie na zakopianskiej...
czemu je potrzebujesz? = bo jak zdejmeisz stare i okaza sie pekneite to final,
nie pojedziesz nigdzie, a jak pojedziesz to bedzie to ostatnia jazda, caly
olej sie wyleje i zatrzesz silnik, nie chce cie straszyc ale tak moze byc na
koncu...

tak czy inaczej przed sprawdzaniem cisnienia ustaw zawory, gdyz zaloze sie nie
byly ustawiane od ostatnich 5000km jak w wiekszosci przypadkow.
gdy bedziesz mial zawory np za ciasne to nie zamkna sie na gniazdach co sprawi
ze odczytasz niskie cisnienie, i pomyslisz ze to pierscienie, pod czas gdy to
kwestia zaworow. 

pamietaj tez przy zdjeciu pokryw zaworow zauwaz osad na nich
jak jest za czysty tzn ze bierze paliwo na tym garze, jak jest za brudny z
czarnym osadem znaczy ze prowadnice szczelone i puszczaja spalinydo silnika,
gubi olej.



ArteK pomóż Koledze, choć znając Twoje lenistwo... ;););)




Artek pewnie i by pomogl gdyby umial ;p
keidys mu pomagalem zamieniac silnik i sie wyspowiadal ze to pierwszy raz ;)

moze dalmatynczyk mam jedynie:
Galeria zdjęć:
http://picasaweb.google.pl/DalmatynczykVW

a moze jeszcze ktos inny kto by tu napisal na grupe,
zacznij nowy watek, pytajac o ludzi z krakowa ktorzy by ci mogli pokazac co w
garbie piszczy, albo ot tak sami sie zglosza,
zalezy kto w danej chwili czyta maile

aha znam jeszcze jednego przemo zolw, co ma garaz w kraku
3583763 to jego gg i jakis stary nr komorki moze wciaz jej uzywa??
napisz mi na priva podam ci wiecej namiarow krakowiakow




(Po)zdrówka! falco

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa...353 '58 175
fKG - serwis reklama PL cała - www.mfalco.empestudio.com


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

32 Data: Marzec 14 2009 11:54:49
Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie
Autor: Filip z fr 

 


No to musiales trafic na jaks totalna lipe bo u mnie nic takiego sie nie
dzieje
i silniczek mam suchutki jak pustynia. Nic a nic mi nie kapie i tez jezdze
na gazie.
Co do rdzewienia to fak jest na nich nalot z rdzy ale na cylindrach tez jest
i
nic sie nie dzieje ;)

czesc Dzieciak,
nie wykluczam ze trafilem na takie wlasnie felerne, aczkolwiek po jakims
czasie jak zdemontujesz silnik sproboj te pordzewiale rurki rozciagnac a
rozsypia ci sie w rekach na harmonijkach.  Nie bedziesz mial ani jednej
szcezlnej, a i wyobraz sobie scenariusz gdy ci sie popusci glowica, coz to
bedzie za wyciek keidy od wibracji silnika zkruszeja nim wyjmiesz silnik ;)
a takie starozytne poniemieckie, raz ze nie koniecznie sa pordzewiale, 2 mozna
harmonijki rozprezyc, i nie pokaleczyc sie przy zakladaniu nowych gumek.
ot takie mialem doswiadczenie i nie zycze zeby ktos inny musial przecierac
moje szlaki, ot ostrzegam uprzedzam

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

33 Data: Marzec 15 2009 07:44:03
Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie
Autor: Postawka Jakub 

jedna z ostatnich rzeczy jaka mi sie nasuwa to wymiana oleju.
napewno będe musiał spuścić to co mam- mieszanka różnych dolewek i
zagęszczaczy byle przetrwać ostatni miesiąc

Czy uważacie że wystarczy otworzyć spust?
Czy może bawić się w jakieś przepłukiwanie układu smarowania?
No i ewentualnie co radzicie żeby zalać? Przeglądałem posty o tej
tematyce, ale mało konkretów znalazłem
Na pewno mineralny- ale w miare możliwości podajcie parametry i
sprawdzonego producenta.

Tymczasem dziękuje za wszystkie cenne uwagi!!
Myśle że to będzie ciekawe kompendium w tym temacie :)

pozdrawiam
Q

34 Data: Marzec 15 2009 19:47:35
Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie
Autor: Filip z fr 


Czy uważacie że wystarczy otworzyć spust?
Czy może bawić się w jakieś przepłukiwanie układu smarowania?

ot rozgrzej silnik, odkrec na tej 21 od spodu, i pozniej odkrec caly dekielek
na 6ciu 10kach, uratuj wszystkie podkladki i nakretki, nie zgob ich w misce
oleju,
pozniej jak juz zdejmiesz dekiel, uwaznie sprawdz jak wyglada owo sitko, bo
tam zbieraja sie opilki metalowe, rozne kawalki silikonu czy piasku itd itp,
caly syf ktory sie dostal do silnika, moga byc nawet kamyczki! naprawde rozne
badziewie wlazi do motoru...

i ta wlasnie maz dobrze przebadaj, to tam jest historia silnika przed ostatnia
wymiana oleju.. i tu teraz znow, potrzebne sa uszczelki do dekla, no i 0
silikonu!! i ladnie wyczyscic plaszczyzne.


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

35 Data: Marzec 21 2009 14:02:30
Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie
Autor: Postawka Jakub 

Witam Was ponownie :D

silnik już na stoliku :]

Pytanie mam jeszcze odnosnie demontażu i montażu sprzęgła.
Niestety szpejstwa nie dostałem.
Potrzebuje teraz poznac Wasze metody na ściągnięcie docisku (boje się
żeby mi coś nie strzeliło w zeby jak klapa dziś :D)

No i teraz druga kwestia jak to poskładać.
Czy potrzebny jakiś jest patent na ściśnięcie sprężyn docisku przed
dokręceniem?
jak Wy centrujecie tarcze i wogóle składacie

a może może ktoś ma na zbyciu stary zniszczony wałek sprzęgłowy, albo
sam patent do centrowania, ewentualnie ktoś z Krakowa może pożyczyć
takowy?

dzięki za wskazówki i wszelkie informacje !!
pozdrawiam
Kuba Postawka

36 Data: Marzec 22 2009 08:57:20
Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie
Autor: Kuba 

docisk nie strzeli, nie jest naprezony
do centrowania potrzebujesz takie cos
http://www.garbusy.home.pl/sklep/catalog/product_info.php?cPath=377&products_id=4985


Użytkownik "Postawka Jakub"  napisał w wiadomości

Witam Was ponownie :D

silnik już na stoliku :]

Pytanie mam jeszcze odnosnie demontażu i montażu sprzęgła.
Niestety szpejstwa nie dostałem.
Potrzebuje teraz poznac Wasze metody na ściągnięcie docisku (boje się
żeby mi coś nie strzeliło w zeby jak klapa dziś :D)

No i teraz druga kwestia jak to poskładać.
Czy potrzebny jakiś jest patent na ściśnięcie sprężyn docisku przed
dokręceniem?
jak Wy centrujecie tarcze i wogóle składacie

a może może ktoś ma na zbyciu stary zniszczony wałek sprzęgłowy, albo
sam patent do centrowania, ewentualnie ktoś z Krakowa może pożyczyć
takowy?

dzięki za wskazówki i wszelkie informacje !!
pozdrawiam
Kuba Postawka

37 Data: Marzec 22 2009 11:46:58
Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie
Autor: falco 

Kuba pisze:

docisk nie strzeli, nie jest naprezony...

Fajnie, że zacząłeś pisać na Grupę, ale jak możesz, to stosuj się do zasad jak większość z nas, czyli tnij proszę cytaty i pisz pod nimi a wszystkim będzie łatwiej czytać i odpowiadać...


--
(Po)zdrówka! falco fKG - serwis reklama PL cała - www.mfalco.empestudio.com

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa...353 '58 175

uszczelnienie silnika-porady sugestie



Grupy dyskusyjne