vauxhall - dlaczego tak?
1 | Data: Maj 15 2010 18:41:15 |
Temat: vauxhall - dlaczego tak? | |
Autor: Irek N. | Może wie ktoś dlaczego w GB Opel jest sprzedawany (produkowany) pod taką nazwą? 2 |
Data: Maj 15 2010 19:33:56 | Temat: Re: vauxhall - dlaczego tak? | Autor: J.F. | On Sat, 15 May 2010 18:41:15 +0200, Irek N. wrote: Może wie ktoś dlaczego w GB Opel jest sprzedawany (produkowany) pod taką Bo GM uwaza ze ta nazwa cieszy sie wiekszym powazaniem wsrod Anglikow i Szkotow ? :-) J. 3 |
Data: Maj 15 2010 19:35:12 | Temat: Re: vauxhall - dlaczego tak? | Autor: Big Jack | W wiadomości Może wie ktoś dlaczego w GB Opel jest sprzedawany (produkowany) pod taką Historyczna zaszłość -- Big Jack ////// GG: 660675 ( o o) Wiadomość niesprawdzona przez ESET NOD32 Antivirus -- ooO-( )-Ooo- ani żaden inny antywirus :P 4 |
Data: Maj 15 2010 19:39:04 | Temat: Re: vauxhall - dlaczego tak? | Autor: Hinek | Użytkownik "Irek N." napisał Gdybyś wpisał słowo "Vauxhall" do Google - to już na pierwszej pozycji znalazłbyś odpowiedz. Do Google dojdziesz wpisujac adres: http://www.google.pl/ Te Google to jest taka sprytna wyszukiwarka. Warto sprawdzic. -- Hinek 5 |
Data: Maj 15 2010 21:58:57 | Temat: Re: vauxhall - dlaczego tak? | Autor: Irek N. |
Gdybyś wpisał słowo "Vauxhall" do Google - to już na pierwszej Ale się popisałeś, to teraz wyjaśnij mi dlaczego GM nie wprowadził własnej nazwy, tylko zachował nic dla niego (moim zdaniem oczywiście) nie znaczącą nazwę jakieś _pompowni_? Czy jeśli tak sprecyzuję pytanie - załapiesz o co pytam? Miłego. Irek.N. 6 |
Data: Maj 15 2010 22:28:23 | Temat: Re: vauxhall - dlaczego tak? | Autor: J.F. | On Sat, 15 May 2010 21:58:57 +0200, Irek N. wrote: Gdybyś wpisał słowo "Vauxhall" do Google - to już na pierwszej Ale się popisałeś, to teraz wyjaśnij mi dlaczego GM nie wprowadził Najwazniejsze ze nazwa znaczyla cos dla klientow :-) Uzywasz jakiegos innego googla ? J. 7 |
Data: Maj 15 2010 23:29:25 | Temat: Re: vauxhall - dlaczego tak? | Autor: Irek N. |
Najwazniejsze ze nazwa znaczyla cos dla klientow :-) Nie, chyba nie. ;) Po prostu nie wierzę że asymilowali nazwę tylko dlatego, bo była osadzona w branży motoryzacyjnej. Znaczy co... Jag czy Aston-M były za drogie? Skoro tak, to kupno taniej (a więc zapewne marnej) marki Vauxhall było sensowne? Aż poszukam jakiegoś vauxhalla z okresu poprzedzającego przejęcie, ciekawe czy znajdę i czy licznik wyprodukowanych sztuk będzie choć 4-ro cyfrowy ;) Chyba żaden inny koncern takiego numeru nie zrobił. Miłego. Irek.N. 8 |
Data: Maj 16 2010 13:09:54 | Temat: Re: vauxhall - dlaczego tak? | Autor: J.F. | On Sat, 15 May 2010 23:29:25 +0200, Irek N. wrote: Najwazniejsze ze nazwa znaczyla cos dla klientow :-) Mogly nie byc na sprzedaz. Ewentualnie mialy ugruntowana pozycje samochodu luksusowego, wiec z jednej strony - klient sie nie interesowal, a z drugiej - szkoda marnowac. A poki nie mialy klopotow to mogly byc za drogie. Skoro tak, to kupno taniej Masz na tacy http://en.wikipedia.org/wiki/Vauxhall_Motors Oni to przejeli w 1925 i ciagle rozwijali. Marka byla znana .. a w powojennych latach Opel mogl sie bardzo zle kojarzyc. Chyba żaden inny koncern takiego numeru nie zrobił. Popatrz lepiej ile oni tych marek w ogole maja. Co za sens produkowac to samo auto pod kilkoma nazwami ? A jednak VW robi to samo. Byc moze ma to jednak sens - ta sama konstrukcja w kilku roznych blachach, i jak sie komus golf nie spodoba, to moze seat nie wzbudzi odrazy. A jeszcze skojarzenie marki - powazny dyrektor nie bedzie jezdzil samochodem dla ludu. Moze jezdzic Audi :-) J. 9 |
Data: Maj 16 2010 22:25:24 | Temat: Re: vauxhall - dlaczego tak? | Autor: Rabbit McCroolick |
a w powojennych latach Opel mogl sie bardzo zle kojarzyc. Nie sądze. Po prostu Opla Brytyjczycy nie znali, tak jak Niemcy nie znali Vauxhalla. Pamiętaj, że nie było wtedy masowej motoryzacji, wysokoakładowych pism motoryzacyjnych, ani telewizji, a radio to był luksus. Po prostu GM wykorzystał fakt, że marka jest znana na lokalnym rynku, dodatkowo to są czasy, gdy ceniło się wyroby miejscowego przemysłu. 10 |
Data: Maj 16 2010 23:14:27 | Temat: Re: vauxhall - dlaczego tak? | Autor: J.F. | On Sun, 16 May 2010 22:25:24 +0200, Rabbit McCroolick wrote: Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości Ale brytyjczykom moglo wystarczyc "Made in Germany". Pamiętaj, że nie było wtedy masowej motoryzacji, wysokoakładowych No nie, mowimy o czasach powojennych. Brytyjska ekonomia co prawda mocno ucierpiala, bywala i bieda, ale nie dla wszystkich i nie az taka zeby radia nie bylo. I z roku na rok bylo lepiej - nawet trojkolowce przestali robic :-) A Vauxhalle sprzedaja tam do dzisiaj. Po prostu GM GM kupil Vauxhalla w 1925, a Opla w 1929. J. 11 |
Data: Maj 16 2010 23:45:50 | Temat: Re: vauxhall - dlaczego tak? | Autor: Rabbit McCroolick |
On Sun, 16 May 2010 22:25:24 +0200, Rabbit McCroolick wrote: Ale brytyjczykom moglo wystarczyc "Made in Germany". Ale o jakich czasach my mówimy? Ja mówię o dwudziestoleciu międzywojennym, w latach 20. radio to był luksus a i w latach 30. radio też nie było tanie, stąd naziści tak jak "Samochód ludowy" wymyślili "Radio ludowe" (Volksempfänger) - "Radio dla każdego". Nie sądzę, by napis "Hergestellt in Deutschland" robił na kimś wrażenie, poza tym, że towar z tym napisem był droższy niż wytwory lokalnego przemysłu. To czasy protekcjonzmu celnego, więc to co importowane (poza niektórymi surowcami) z reguły było droższe. Tak było aż do lat 60. GB do wspólnot europejskich dołączyła dopiero w 1973 r. A czemu sprzedają do dziś pod marką Vauxhall jest oczywiste - przez lata wpakowali kupę kasy na wypromowanie marki, że nie opłaca się jej unifikować, bo i Opel nie ma jakiegoś szczególnego prestiżu. Bardziej się opłacało unifikować same samochody i ich nazwy, jeszcze Vectra A to był Cavalier III ale dziś już wszystkie nazwy modeli są zbieżne z nazwami Opla. 12 |
Data: Maj 16 2010 22:32:45 | Temat: Re: vauxhall - dlaczego tak? | Autor: Irek N. |
Masz na tacy THX, przetrawię mam nadzieję :) Miłego. Irek.N. 13 |
Data: Maj 15 2010 23:14:07 | Temat: Re: vauxhall - dlaczego tak? | Autor: Kuba (aka cita) |
mialeś przeczytać pierwszy ling z góry Dla ułatwienia wskazuje na tą strone http://pl.wikipedia.org/wiki/Vauxhall a dla jeszcze większego ułatwienia zdanie kluczowe to? " *Vauxhall - brytyjska marka motoryzacyjna, od 1925 r* . należąca obecnie do koncernu General Motors Corporation. Firma Vauxhall Motors została założona w 1857 roku jako fabryka pomp i silników dla statków, od 1903 zajmuje się także produkcją samochodów - pierwszym modelem był Vauxhall 5HP." dobra przeglądarka dodatkowo wytłuści Ci sedno z sedna -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) Omega X25XE Dwa ogony Irma i Myszka 14 |
Data: Maj 15 2010 23:18:28 | Temat: [ort] Re: vauxhall - dlaczego tak? | Autor: Grejon | Kuba (aka cita) pisze: mialeś przeczytać pierwszy ling z góry Eee... to jakiś chiński webmaster? Ling-Ma Net? ;) -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi 15 |
Data: Maj 15 2010 23:39:15 | Temat: Re: [ort] Re: vauxhall - dlaczego tak? | Autor: Kuba (aka cita) |
Kuba (aka cita) pisze: dobrze, ze nie Hiński ;) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) Omega X25XE Dwa ogony Irma i Myszka 16 |
Data: Maj 15 2010 23:32:29 | Temat: Re: vauxhall - dlaczego tak? | Autor: Irek N. |
dobra przeglądarka dodatkowo wytłuści Ci sedno z sedna Kuba, proszę Cię... Miłego. Irek.N. 17 |
Data: Maj 15 2010 19:31:43 | Temat: Re: vauxhall - dlaczego tak? | Autor: Waldek Godel | Dnia Sat, 15 May 2010 18:41:15 +0200, Irek N. napisał(a): Może wie ktoś dlaczego w GB Opel jest sprzedawany (produkowany) pod taką A dlaczego Daewoo jest sprzedawany pod marką Chevrolet, Renault pod marką Nissan, Citroen pod marką Fiat, a Fiat pod marką Citroen? -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" 18 |
Data: Maj 15 2010 21:06:31 | Temat: Re: vauxhall - dlaczego tak? | Autor: Menios |
Dnia Sat, 15 May 2010 18:41:15 +0200, Irek N. napisał(a): A w Stanach Opel pod marką Saturn 19 |
Data: Maj 15 2010 22:09:44 | Temat: Re: vauxhall - dlaczego tak? | Autor: Irek N. |
A dlaczego Daewoo jest sprzedawany pod marką Chevrolet, Renault pod marką Masz na myśli samochody, czy bebechy do nich (tudzież odmiany jak kangoo/berlingo)? Wydawało mi się że C jest zawsze sprzedawany jako C, a F jako F. Są gdzieś aż takie roszady? A w Stanach Opel pod marką Saturn Ok, ale stany daleko są, a tutaj niby w obrębie Europy. Irek.N. 20 |
Data: Maj 15 2010 22:19:49 | Temat: Re: vauxhall - dlaczego tak? | Autor: RafaĹ "SP" Gil | W dniu 2010-05-15 22:09, Irek N. pisze: Ok, ale stany daleko sÄ , a tutaj niby w obrÄbie Europy. Turcja - Renault thalia to renault clio, renault thalia, to renault symbol ;) Bliżej ? -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ CzÄĹci do skuterów Kaski z homologacjÄ CzÄĹci do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 21 |
Data: Maj 15 2010 23:12:52 | Temat: Re: vauxhall - dlaczego tak? | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Rafał "SP" Gil pisze: W dniu 2010-05-15 22:09, Irek N. pisze: Ale dalej Renault. A nie Skoda Symbol. :P P.s. jak tam muchy? Dalej nie używasz wycieraczek, by siÄ lansowaÄ? :> -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokój." 22 |
Data: Maj 15 2010 23:38:13 | Temat: Re: vauxhall - dlaczego tak? | Autor: RafaĹ "SP" Gil | W dniu 2010-05-15 23:12, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Ale dalej Renault. A nie Skoda Symbol. :P Szyba wzorowo czysta ... deszcz padajÄ cy z prÄdkoĹciÄ 150 km/h perfekcyjnie czyĹci szyby ;) -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ CzÄĹci do skuterów Kaski z homologacjÄ CzÄĹci do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 23 |
Data: Maj 15 2010 23:38:22 | Temat: Re: vauxhall - dlaczego tak? | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Rafał "SP" Gil pisze: W dniu 2010-05-15 23:12, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Taa, trzy cylindy na 7 kół, to coĹ nie halo. ;) -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokój." 24 |
Data: Maj 15 2010 22:26:36 | Temat: Re: vauxhall - dlaczego tak? | Autor: MadMan | Dnia Sat, 15 May 2010 22:09:44 +0200, Irek N. napisał(a): A w Stanach Opel pod marką Saturn Jest dokładnie tak jak piszesz - "niby" w obrębie Europy. Brytyjczycy lubią podkreślać swoją odmienność. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 25 |
Data: Maj 15 2010 23:02:07 | Temat: Re: vauxhall - dlaczego tak? | Autor: Marcin Luty |
Raczej Partner/Berlingo. F jako C to np rodzina eurovanow C8/807/Phedra/Ulysse czy wczesniej Evasion/806/Zeta/Ulysse. Mozna tez znalezc na rynku F jako T P107/C1/Aygo, czy nawet F jako M C-crosser/P4007/Outlander. -- ml 26 |
Data: Maj 15 2010 23:25:01 | Temat: Re: vauxhall - dlaczego tak? | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | W dniu 2010-05-15 23:02, Marcin Luty pisze: Użytkownik "Irek N." napisał w wiadomości grupJeszcze aby zamieszać - F jako C i to z obcymi silnikami :) Fiat Ducato JTD (100KM) = Citroen Jumper HDi = Peugeot Expert HDi (wszystkie z Fordem pod maską)... -- Wojciech Smagowicz 27 |
Data: Maj 15 2010 23:37:15 | Temat: Re: vauxhall - dlaczego tak? | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze: Jeszcze aby zamieszać - F jako C i to z obcymi silnikami :) Jakiej pojemności silnik masz na myśli? Jeśli 2-litrówkę, to to nie Ford, ale PSA 2.0HDi (wariacja DW10), jeśli 2.2L to też PSA 4HV - choć niby zrobiony przez Forda (bazuje na bloku PSA DW12). Ot typowa współpraca joint-venture. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." 28 |
Data: Maj 16 2010 00:41:02 | Temat: Re: vauxhall - dlaczego tak? | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | W dniu 2010-05-15 23:37, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:Prostując: a) Peugeot Boxer a nie Expert oczywiście i to III generacji. b) 4HV - to oficjalne oznaczenie PSA, ale nawet w katalogach części zamiennych jest używane oznaczenie "Puma" (to samo jest na elementach np. podparcia silnika w aucie) - czyli silnik z rodziny ZSD-422. O tym, że sam blok pochodzi z DW12 nie wiedziałem (żadne dostępne mi materiały o tym nie wspominają) - reszta jest jednak nie PSA - np. rozrząd oparty na łańcuchu czy sterownik silnika Visteon . -- Wojciech Smagowicz 29 |
Data: Maj 15 2010 23:47:04 | Temat: Re: vauxhall - dlaczego tak? | Autor: Grejon | Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze: Fiat Ducato JTD (100KM) = Citroen Jumper HDi = Peugeot Expert HDi Eee... A nie Boxer czasem? Expert to bliźniak Jumpy i Scudo. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi 30 |
Data: Maj 16 2010 00:10:24 | Temat: Re: vauxhall - dlaczego tak? | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | W dniu 2010-05-15 23:47, Grejon pisze: Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:Masz 1001% racji miał być oczywiście Boxer. Ręka czasem jest szybsza niż głowa zajęta inną robotą... -- Wojciech Smagowicz 31 |
Data: Maj 15 2010 23:22:06 | Temat: Re: vauxhall - dlaczego tak? | Autor: Irek N. |
Raczej Partner/Berlingo. F jako C to np rodzina eurovanow C8/807/Phedra/Ulysse czy wczesniej Evasion/806/Zeta/Ulysse. Mozna tez znalezc na rynku F jako T P107/C1/Aygo, czy nawet F jako M C-crosser/P4007/Outlander.Oczywiście, unifikacja rządzi niestety (a może stety, koszty w końcu mniejsze, najprawdopodobniej całość lepiej dopracowana, części _prawie_ pasują itd.) Zauważ jednak że są to wspólne opracowania dla różnych koncernów - sprzedawane pod różnymi nazwami. W przypadku GM mamy te same (nie wchodząc w drobne różnice czy szczegółowy asortyment) samochody jednego koncernu, natomiast nazwy są różne. Zastanawiałem się przez moment czy nazwa opel nie budzi może na wyspach złych skojarzeń (pamiętacie soki DickBlack jakieś 15-20 lat temu)? Niestety nic nie znalazłem. Miłego. Irek.N. 32 |
Data: Maj 16 2010 00:25:02 | Temat: Re: vauxhall - dlaczego tak? | Autor: Marcin Luty | W przypadku GM mamy te same (nie wchodząc w drobne różnice czy szczegółowy asortyment) samochody jednego koncernu, natomiast nazwy są różne. Peugeot i Citroen to tez jeden koncern - PSA. A tu masz przytaczane wczesniej P107/C1, Berlingo/Partner, C8/P807 i C-Crosser/P4007. W sumie oprocz znaczka i kilku szczegolow to te same auta. Najwieksze roznice widac w przypadku ostatniej pary ale bez przesady. -- ml 33 |
Data: Maj 17 2010 00:46:43 | Temat: Re: vauxhall - dlaczego tak? | Autor: Jackare | Użytkownik "Irek N." napisał w wiadomości Może wie ktoś dlaczego w GB Opel jest sprzedawany (produkowany) pod taką nazwą?Myślę że powody są analogiczne do tych z których w Polsce samochody sprzedawane gdzie indziej jako daewoo sa sprzedawane pod nazwą Chevrolet. 34 |
Data: Maj 25 2010 01:06:56 | Temat: Re: vauxhall - dlaczego tak? | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Sat, 15 May 2010 18:41:15 +0200, Irek N. napisał(a): Może wie ktoś dlaczego w GB Opel jest sprzedawany (produkowany) pod taką Żeby Clarksson nie pisał źle o Oplu :> -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |