Witam Grupowiczów,
Mam dwa pytania, a mianowicie wchodzę do samochodu po pracy, wkładam kluczyk
i ??? nie mogę go przekręcić, pojechałem do domu po zapasowy z myślą że ten
się wyrobiłem ale cóż też nic>>
1)czy stacyjka się spieprzyła i tylko to trzeba wymienić?
2)ile bedzię mnie kosztowała laweta z Zabrza do Rudy śl ok 7km(jak macie
jakieś namiary na tanie tego usługi za śląska to proszę o namiar) bo 
kierownica
się zablokowała
z gory dzięki za pomoc
pozdrawiam,,,
--  
....:::fi$her:::...
| 2 | 
Data: Luty 13 2009 10:23:28 | 
| Temat: Re: vectra a - awaria | 
| Autor: Tomasz Pyra  | 
M&M&W pisze: 
 Witam Grupowiczów, 
Mam dwa pytania, a mianowicie wchodzę do samochodu po pracy, wkładam kluczyk 
i ??? nie mogę go przekręcić, pojechałem do domu po zapasowy z myślą że ten 
się wyrobiłem ale cóż też nic>> 
 
A próbowałeś ruszać kierownicą (i to tak całkiem mocno) podczas prób przekręcania kluczyka? 
Zazwyczaj blokuje się właśnie kierownica i nie da się przekręcić kluczyka.
 1)czy stacyjka się spieprzyła i tylko to trzeba wymienić? 
 
Możliwe że do wkładki dostał się jakiś brud  - można spróbować to jakoś przelać WD-40, a najlepiej wyjąć wkładkę, rozebrać i porządnie wyczyścić. Na szybko można 100 razy wkładać i wyjmować klucz licząc że się coś popcha.
 | 3 | 
Data: Luty 13 2009 10:24:44 |  | Temat: Re: vectra a - awaria |  | Autor: M&M&W  |  
 
 A próbowałeś ruszać kierownicą (i to tak całkiem mocno) podczas prób 
przekręcania kluczyka? 
Zazwyczaj blokuje się właśnie kierownica i nie da się przekręcić kluczyka. 
 
 
próbowałem, a kierownica i tak zablokowała się później
 | 4 | 
Data: Luty 13 2009 10:34:47 |  | Temat: Re: vectra a - awaria |  | Autor: JKK  |  
 
Użytkownik "M&M&W"  napisał w wiadomości  
  
Mam dwa pytania, a mianowicie wchodzę do samochodu po pracy, wkładam kluczyk 
i ??? nie mogę go przekręcić, pojechałem do domu po zapasowy z myślą że ten 
się wyrobiłem ale cóż też nic>> 
 
Miałem tak kiedyś w poprzedniczce, czyli Asconie. 
Zdejmij obudowę kolumny i popatrz, czy wystarczy piłka do metalu 
(śruba samozrywalna), czy młotek.
 
A do czasu zakupu wkładu jeździłem na śrubokręt ;-)
 
Pzdr
 
JKK
 | 5 | 
Data: Luty 13 2009 11:18:30 |  | Temat: Re: vectra a - awaria |  | Autor: amir  |  
miałem to samo, 
 
VECTRA B 
 
w astrze II tez to samo 
 
 
 
napsikalem wd40 
troche sie poprawiło, 
pewnie nastepnym razem rozbieranie stacyjki mnie czeka w obu autach 
 
 | 6 | 
Data: Luty 13 2009 11:51:23 |  | Temat: Re: vectra a - awaria |  | Autor: JKK  |  
 
Użytkownik "amir"  napisał w wiadomości  
 VECTRA B 
 
w astrze II tez to samo 
 
Zapewne ta sama stacyjka ;-) 
"grawerowany" kluczyk jaki mam obecnie 
do Astry H występował już w ww. Asconie.
 
Co mogę polecić - jak kluczyk zaczyna wyglądać na zużyty, 
to lepiej zacząć używać następny / dorobiony.
 
Zamek centralny z pilota też wpływa na podniesienie trwałości 
kluczyka i stacyjki :-) 
(w następnych Oplach już z ww. centralnym 
nie przytrafiło się to już).
 
Pzdr
 
JKK
 | 7 | 
Data: Luty 13 2009 14:50:52 |  | Temat: Re: vectra a - awaria |  | Autor: Axel  |  
"M&M&W"  wrote in message 
 
 Witam Grupowiczów, 
Mam dwa pytania, a mianowicie wchodzę do samochodu po pracy, wkładam 
kluczyk i ??? nie mogę go przekręcić, pojechałem do domu po zapasowy z 
myślą że ten się wyrobiłem ale cóż też nic>> 
1)czy stacyjka się spieprzyła i tylko to trzeba wymienić? 
 
Jesli stacyjka, to sprzedam patent slusarza. Zadne WD-40, bo to dziala  
chwilowo. Strzykawka wstrzykiwac benzyne ekstrakcyjna, zeby  wyplukac brud i  
probowac kluczykiem. Jak juz sie uruchomi - smar grafitowy, albo  
przynajmniej wdmuchnac troche opilkow grafitu, zeby nasmarowac zamek.  
Przepis sprawdzony wielokrotnie - rowniez na zamkach "stacjonarnych".
 
--   
Axel
 | 8 | 
Data: Luty 13 2009 15:58:23 |  | Temat: Re: vectra a - awaria |  | Autor: amir  |  
 
 Jesli stacyjka, to sprzedam patent slusarza. Zadne WD-40, bo to dziala 
chwilowo. Strzykawka wstrzykiwac benzyne ekstrakcyjna, zeby  wyplukac brud  
i probowac kluczykiem. Jak juz sie uruchomi - smar grafitowy, albo  
przynajmniej wdmuchnac troche opilkow grafitu, zeby nasmarowac zamek.  
Przepis sprawdzony wielokrotnie - rowniez na zamkach "stacjonarnych". 
 
 
\ 
z tą benzyną to faktycznie dobry pomysł 
narazie działa po wd40, przy następnych akcjach wypłuczę 
nasmaruję smarem grafitowym zobaczymy jaki będzie efekt :)
 | 9 | 
Data: Luty 17 2009 10:01:03 |  | Temat: Re: vectra a - awaria |  | Autor: Axel  |  
"amir"  wrote in message 
 
 Jesli stacyjka, to sprzedam patent slusarza. Zadne WD-40, bo to dziala 
chwilowo. Strzykawka wstrzykiwac benzyne ekstrakcyjna, zeby  wyplukac 
brud  i probowac kluczykiem. Jak juz sie uruchomi - smar grafitowy, albo  
przynajmniej wdmuchnac troche opilkow grafitu, zeby nasmarowac zamek.  
Przepis sprawdzony wielokrotnie - rowniez na zamkach "stacjonarnych". 
 
\ 
z tą benzyną to faktycznie dobry pomysł 
narazie działa po wd40, przy następnych akcjach wypłuczę 
nasmaruję smarem grafitowym zobaczymy jaki będzie efekt :) 
 
Ja kiedys ozywilem w ten sposob stacyjke w 10-letnim aucie - dzialala potem  
bez zarzutu przez kilka lat. 
Tak BTW to tez byl opel, tyle ze Record '82 ;-) 
Smar grafitowy byl nie do znalezienia - uzylem pylu grafitowego.
 
--   
Axel
 | 10 | 
Data: Luty 18 2009 07:20:39 |  | Temat: Re: vectra a - awaria |  | Autor: MADMAX  |  
Jesli stacyjka, to sprzedam patent slusarza. Zadne WD-40, bo to dziala 
chwilowo. Strzykawka wstrzykiwac benzyne ekstrakcyjna, zeby  wyplukac 
brud  i probowac kluczykiem. Jak juz sie uruchomi - smar grafitowy, albo  
przynajmniej wdmuchnac troche opilkow grafitu, zeby nasmarowac zamek.  
Przepis sprawdzony wielokrotnie - rowniez na zamkach "stacjonarnych". 
 
\ 
z tą benzyną to faktycznie dobry pomysł 
narazie działa po wd40, przy następnych akcjach wypłuczę 
nasmaruję smarem grafitowym zobaczymy jaki będzie efekt :) 
 
 
Ja kiedys ozywilem w ten sposob stacyjke w 10-letnim aucie - dzialala  
potem bez zarzutu przez kilka lat. 
Tak BTW to tez byl opel, tyle ze Record '82 ;-) 
Smar grafitowy byl nie do znalezienia - uzylem pylu grafitowego. 
 
--   
Axel 
 
smar grafitowy - jaki? czy opiłki grafitu normalnie z ołówka?
 | 11 | 
Data: Luty 18 2009 20:43:01 |  | Temat: Re: vectra a - awaria |  | Autor: M&M&W  |  
Namordowałem się jak głupi z wymianą tej wkładki, mam parę 
cenych porad może ktoś zaoszczędzi 6 godzin 
pozdro @ll 
 
--   
....:::fi$her:::... 
 
 | 12 | 
Data: Luty 19 2009 18:32:32 |  | Temat: Re: vectra a - awaria |  | Autor:    |  
M&M&W  napisał(a):  
 
 Namordowałem się jak głupi z wymianą tej wkładki, mam parę 
cenych porad może ktoś zaoszczędzi 6 godzin 
pozdro @ll 
 
 
Mam kłopot z wkładkami w drzwiach. Prawe naprawdę trudno przekręcić kluczyk a 
i lewe też się zacinają. Czy z tą benzyną i grafitem coś zdziałam?
 
Pozdrawiam - Marek
 
--   
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->  http://www.gazeta.pl/usenet/
| 13 | 
Data: Luty 20 2009 13:17:03 |  | Temat: Re: vectra a - awaria |  | Autor: M&M&W  |  
 Mam kłopot z wkładkami w drzwiach. Prawe naprawdę trudno przekręcić kluczyk  
a 
 i lewe też się zacinają. Czy z tą benzyną i grafitem coś zdziałam? 
 
Pozdrawiam - Marek 
 
 
Niestety jestem laikiem w tych sprawach więc raczej Ci nie pomogę, 
chodziło mi o to że mogę doradzić komuś takiemu jak ja bardzo mało 
znającemu się na pojazdach  z wymianą stacyjki
 
....:::fi$her:::...
  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |