volvo s60
1 | Data: Styczen 14 2008 10:27:30 |
Temat: volvo s60 | |
Autor: scalem | Witam grupowiczow, 2 |
Data: Styczen 14 2008 10:54:00 | Temat: Re: volvo s60 | Autor: Arek M |
Aktualnie poszukuje samochodu do 45 tys zl. Zalezy jak lubisz jezdzic - ale te 170 KM na tego kloca to moim zdaniem troche mało. Czy ktos mial doczynienia z tym autem?Jak z awaryjnoscia?jak z cenami czesci? Awaryjność: u mnie przez 150 000 poza rzeczami ekspolatacyjnymi - czyszczenie przepustnicy - wymiana poduszki pod amortyzatorem (120 PLN) A przykładowe ceny innych częci: - klocki tył, przód - 90 PLN + 180 PLN - rozrząd - około 650 PLN razem z pompą wody - filtr oleju - 30 PLN - końcówki drażków + drążki kierownicze - 2 x 130 PLN za strone Wbrew pozorom zamienników jest cała masa. BTW: Moj jest na sprzedaż :) -- PozdrawiAM! volvo S60T5 250KM/350Nm 3 |
Data: Styczen 14 2008 09:57:10 | Temat: Re: volvo s60 | Autor: Brzezi | Pn, 14 sty 2008 o 10:54 GMT, Arek M napisał(a): Aktualnie poszukuje samochodu do 45 tys zl.Zalezy jak lubisz jezdzic - ale te 170 KM na tego kloca to moim zdaniem No nie przesadzaj, s60 to samochod sredniej wielkosci. Jezdzilem kiedys V70, 160KM D5, i te 160KM spokojnie wystarczalo, az z duzym zapasem.. Pozdrawiam Brzezi -- [ E-mail: ][ brzezi:~# uptime ] [ Ekg: #3781111 ][ 10:54:54 up 56 days, 7 min, 3 users, ] [ LinuxUser: #249916 ][ load average: 1.58, 1.04, 0.76 ] 4 |
Data: Styczen 14 2008 11:03:39 | Temat: Re: volvo s60 | Autor: Arek M |
Aktualnie poszukuje samochodu do 45 tys zl.Zalezy jak lubisz jezdzic - ale te 170 KM na tego kloca to moim zdaniem troche mało. Ale D5 ma zdecydowanie ciekawszy przebieg mocy/momentu od 2.4 170 KM, ktory mi wydawal sie lekko mułowaty. -- PozdrawiAM! volvo S60T5 250KM/350Nm 5 |
Data: Styczen 14 2008 10:24:45 | Temat: Re: volvo s60 | Autor: Piotrek Roczniak | Dnia 14.01.2008 Arek M napisał/a:
No sorry, ale jak się śmiga dwustupięćdziesięcioma dużymikaemami to nie ma możliwości by 170 nie wydawało sie mułowate. :) -- Ujrzałem skrzata i Cienka nić, On się uśmiechnął i pomachał mi. Pomiędzy snem a jawą, co tu kryć, Nie byłem pewien czy to mi się śni. On zachichotał, zaczął jogurt pić, Mam czasem zwidy muszę wyznać Ci. Olśniło mnie, wiedziałem kim chcę być. ZWŁASZCZA LATEM! CHCĘ BYĆ SKRZATEM! :::::::::::::::: http://www.roczniak.net/ ::::::::::::::::::: 6 |
Data: Styczen 14 2008 11:36:17 | Temat: Re: volvo s60 | Autor: Arek M |
Ale D5 ma zdecydowanie ciekawszy przebieg mocy/momentu od 2.4 170 KM, ktory mi wydawal sie lekko mułowaty. Ale zanim wsiadlem do T5 mialem okazje przejechac sie 170KM i 200KM (2.0T) i te 170KM jezdzilo podobnie jak 140KM w mniejszym V40. Juz wtedy wydawalo mi sie mułowate :) Ale co kto lubi :) -- PozdrawiAM! volvo S60T5 250KM/350Nm 7 |
Data: Styczen 14 2008 11:56:53 | Temat: Re: volvo s60 | Autor: Bartek | Podobno silniki benzynowe w volvo (te 170KM) są bardzo udane i bezwaryjne.
8 |
Data: Styczen 14 2008 12:57:57 | Temat: Re: volvo s60 | Autor: Tadeusz |
a wiesz coś o AWD - jak to się zachowuje w tym aucie? Poprawia własności jezde zauważalnie? Awaryjne? -- pozdrawiam Tadeusz 9 |
Data: Styczen 14 2008 14:17:11 | Temat: Re: volvo s60 | Autor: Arek M |
a wiesz coś o AWD - jak to się zachowuje w tym aucie? To troche pseudo-awd :) Jak przód traci przyczepnosc to dopiero wtedy załącza sie tył. O awaryjnosci i o tym, czy mocno poprawia trakcje nie wiem. Zajrzyj najlepiej na www.volvoforum.pl -- PozdrawiAM! volvo S60T5 250KM/350Nm 10 |
Data: Styczen 14 2008 14:22:35 | Temat: Re: volvo s60 | Autor: Tadeusz |
coż - to haldex a nie prawdziwe 4x4... z tego co piszą na stronach Volvo to "normalnie" ma 95% przód - 5 % tył a w skrajnym przypadku przy uślizgu 50% przód - 50% tył... ciekaw jestem wrażeń kogoś kto jeździł S60 z tym AWD :) -- pozdrawiam Tadeusz 11 |
Data: Styczen 14 2008 18:47:00 | Temat: Re: volvo s60 | Autor: Damian / TNC.pl |
Aktualnie poszukuje samochodu do 45 tys zl.Auto fajne. Ceny czesci nie sa wysokie (na normalnym europejskim poziomie). Dostepnosc zamiennikow bezproblemowa. Serwis - o ile nie dotyczy elektroniki/osprzetu to bez problemu mozesz wszealkich napraw/serwisow dokonywac w nie ASO i z tego co wiem to mechanicy chwala to auto. Samochod fajnie nadaje sie do gazowania i dosyc dobrze to znosi (zarowno sekwencja jak i 2 generacja). Silnik - 2.4 170 wystarcza w zupelnosci. jest bardzo malo awaryjny i przebiegi grubo ponad 300kkm nie stanowia dla niego problemu. Ciekawym rozwiazaniem jest silnik 2.5T - uwazam, ze to najlepszy silnik dla S60/S680. Nie pakuj sie w T5/T6 i unikaj 2.4 140KM. Trafiaja sie tez AWD, hm.. jezdzi sie dziwnie inaczej. Nie powiem, ze lepiej ale to moja subiektywna ocena. No i te AWD to maja niezle wziecie i zawsze cene wyzsza... 12 |
Data: Styczen 15 2008 09:33:46 | Temat: Re: volvo s60 | Autor: scalem | Auto fajne. Dzieki za odpowiedzi. A podpowiedz jeszcze jak sie sprawuje silnik 2.4 Diesel 163km? Pzdr, scalem 13 |
Data: Styczen 16 2008 23:33:46 | Temat: Re: volvo s60 | Autor: Damian / TNC.pl |
Dzieki za odpowiedzi. Na moja opinie spogladaj majac na uwadze fakt, ze nie lubie DIESLA. :) Ale... D5 to dosc fajny Diesel. Stosunkowo malo pali, a dosyc fajnie jezdzi. Zarowno Manual, jak i Automat daja rade, auto szybko wchodzi na obroty i jeszcze szybciej przyspiesza Widzialem juz rozne auta i rozne zuzycia i defekty. Kiedys probowano mi wcisnac w pakiecie S60 2003 rok z przebiegiem ponad 400.000 w ktorym na pierwszy rzut oka wszystko chodzilo swietnie, ale i widzialem auta ktorych silnik padal przy przebiegu 40.000 km. Do przebiegu 250 tys. raczej wymienisz turbine, moga dziac sie cuda z wtryskami. W volvo S80 (nie wiem jak w S60) montowany jest uklad dogrzewajacy silniik (nazywany potocznie webastem-silnika). jest on zamontowany w nadkolu przednim i powoduje, ze po przekreceniu kluczyka cos a'la webasto dogrzewa motor. To nalezy sprawdzac. W Niemczech zalecaja co 50tys. km. Jezeli nie bedziesz tego dogladal - to w tym dogrzewaczu ostaje sie paliwo, ktore nie przepalone powoduje zle funkcjonowanie tego urzadzenia. A to powoduje, ze blok silnika przy mrozach jest niedogrzany i moze powodowac jego pekniecia (koszt w niemczech : 4000 Euro). W niemczech jak wejdziesz na warsztat w Aso to na polkach zawsze maja pod reka sporo takich dogrzewaczy, podobno sam serwis nawet je regeneruje... No i sam silnik w porownaniu np. do TDI jest dosyc cichy. Ale gdybym mial wybierac... to chyba wolalbym zagazowac 2.5T lub 2.4 170PS... ale jak pisalem wczesniej to tylko moje zdanie. 14 |
Data: Styczen 15 2008 10:14:20 | Temat: Re: volvo s60 | Autor: | On 2008-01-14, Damian / TNC.pl wrote: S60/S680. Nie pakuj sie w A możesz coś więcej napisać? dlaczego tego silnika unikać? Ever 15 |
Data: Styczen 15 2008 11:48:32 | Temat: Re: volvo s60 | Autor: | On 15 Jan 2008 10:14:20 GMT, Ever wrote: On 2008-01-14, Damian / TNC.pl wrote: Wlasnie. Przy czym T6 to w S60 nie ma, bo 1) -- prestiz nie ten 2) -- nie upchnie sie (to jest rzedowka ustawiana poprzecznie) do wiekszego V70 dopiero teraz go montuja (auto mocno uroslo). A co do opiniu o T duzo -- - nie znasz sie. Radosc z jazdy jest bezcenna. Idealem jest S60R po zacipowaniu do 350 KM (najtansze dosc luksusowe 5 s do setki na rynku, bez cipa nominalnie 5,7s). Tomek 16 |
Data: Styczen 15 2008 16:41:25 | Temat: Re: volvo s60 | Autor: Hektor | Użytkownik napisał Wlasnie. Przy czym T6 to w S60 nie ma, bo Gdyby byl ustawiony podluznie, to bylby problem, ale poprzecznie nie powinno byc najmniejszego. Pierwszy podwód jak najbardziej prawdopodobny. Zbigniew Kordan 17 |
Data: Styczen 15 2008 17:54:43 | Temat: Re: volvo s60 | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Wlasnie. Przy czym T6 to w S60 nie ma, boGdyby byl ustawiony podluznie, to bylby problem, ale poprzecznie nie Próbowali, ale im skrzynka biegów krzyczała o własny wózek boczny niczym w motocyklu. ;) -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;) President JFK RS39 + ML 145 GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl 18 |
Data: Styczen 15 2008 18:18:05 | Temat: Re: volvo s60 | Autor: Jurand | wrote in message On 15 Jan 2008 10:14:20 GMT, Ever wrote: Hmm ciekawe jak przeniesiesz tą trakcję 350 KM FWD na asfalt, żeby osiągnąć 5 do setki... Jurand. 19 |
Data: Styczen 15 2008 18:20:11 | Temat: Re: volvo s60 | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak |
Hmm ciekawe jak przeniesiesz tą trakcję 350 KM FWD na asfalt, żeby Posadzi na masce słonia? ;) -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;) President JFK RS39 + ML 145 GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl 20 |
Data: Styczen 16 2008 09:58:41 | Temat: Re: volvo s60 | Autor: | Hmm ciekawe jak przeniesiesz tą trakcję 350 KM FWD na asfalt, żeby osiągnąćAkurat R-ki juz od 1999 roku sa zawsze AWD. 850R miala FWD ze szpera. Tomek 21 |
Data: Styczen 15 2008 23:54:06 | Temat: Re: volvo s60 | Autor: Damian / TNC.pl |
A co do opiniu o T duzo -- - nie znasz sie. Radosc z jazdy jest Ja wystepuje troszke z innej perspektywy niz normalny user auta. Jezdzilem juz chyba wszystkimi silnikami w Volvo i opinia o silniku T5/T6 to moja subiektywna ocena tegoz motoru oparta glownie o sprawy serwisowe, a raczej problemy z nim zwiazane. Jezeli sprzedajesz dziesiatki aut rocznie z takim silnikiem i potem od klientow slyszysz notoryczne marudzenie - to wyrabiasz sobie zdanie. Swoje zdanie. 22 |
Data: Styczen 16 2008 09:33:55 | Temat: Re: volvo s60 | Autor: Jurand | "Damian / TNC.pl" wrote in message
Damian, nie mów, że sprzedajesz rocznie dziesiątki S60 T5 ;) Jurand. 23 |
Data: Styczen 16 2008 10:02:00 | Temat: Re: volvo s60 | Autor: | Damian, nie mów, że sprzedajesz rocznie dziesiątki S60 T5 ;)A i tak 90% z tego to sluzbowki, katowane niemilosiernie i silnik, i skrzynia (nic nie wiem o automatach, przyznaje), i zawiecha. Tomek 24 |
Data: Styczen 16 2008 18:18:46 | Temat: Re: volvo s60 | Autor: Damian / TNC.pl |
A i tak 90% z tego to sluzbowki, katowane niemilosiernie i silnik, i Bardzo rzadko (prawie wcale) trafiaja sie dwustuparokonne turbo (a nawet i podwojnie) doladowane benzynowki sluzbowe. Zazwyczja trafiaja sie PRIV. I nie istotne czy serwisowane normalnie czy "ponadprzecietnie" w wiekszosci przypadkow auto w Polskich realiach po prostu polega. Z tym, ze jak slusznie zauwazyl Jurand - moje sugestie opieram glownie na T6 - byc moze mylnie wrzucajac go do jednego worka z T5. Pozdr. 25 |
Data: Styczen 16 2008 18:10:24 | Temat: Re: volvo s60 | Autor: Damian / TNC.pl |
T5 nie - ale T6 w S80, XC90 to już hurtowo :) I zawsze te same problemy. Mimo ze nie lubie Diesla, to zadowolenie klientow z D5 jest znacznie wyzsze niz w przypadku serii T. Pozdr. 26 |
Data: Styczen 15 2008 23:45:39 | Temat: Re: volvo s60 | Autor: Damian / TNC.pl |
S60/S680. Nie pakuj sie w 2.4 140KM bardzo ciezko sprzedac... a co do silnikow T5/T6 to mam bardzo zle wspomnienia z tymi motorami. Przynajmniej u mnie w 80% sprzedanych aut z takimi silnikami (S60, S80, XC90) wystepowaly zawsze u klientow jakies problemy. Od zawieszenia poczawszy, a na skrzyniach biegow i turbinach skonczywszy. Oczywiscie jezeli wazne jest dla ciebie przyspieszenie o poltora czy nawet dwie sekundy wieksze to sie nie zastanawiaj... 27 |
Data: Styczen 16 2008 09:34:53 | Temat: Re: volvo s60 | Autor: Jurand | "Damian / TNC.pl" wrote in message
Tak, tylko mylisz silnik T5 - 5-cylindrową, bezproblemową jednostkę z jedną turbiną z S60, z T6 - podwójnie doładowanym 6-cylindrowcem, który faktycznie jest serwisową zmorą i najczęściej znajeźć go można w S80 i XC90. Jurand. 28 |
Data: Styczen 16 2008 18:14:02 | Temat: Re: volvo s60 | Autor: Damian / TNC.pl |
Tak, tylko mylisz silnik T5 - 5-cylindrową, bezproblemową jednostkę z jedną Masz racje! Swoje sugestie opieram glownie o T6. Jednak zawieszenie w T5/T6 jest inne niz w standardzie (?) i skrzynie biegow (automat) dostaja w tylek rowniez mocniej. 29 |
Data: Styczen 16 2008 20:37:29 | Temat: Re: volvo s60 | Autor: Jurand | "Damian / TNC.pl" wrote in message
Tak, ale można kupić sobie S60 T5 z manualną skrzynią, która spokojnie przeżyje to, co funduje jej motor. I jest to naprawdę bardzo fajna kompozycja - nie zabija zużyciem paliwa a jeździ ponadprzeciętnie dobrze. Natomiast co do T6 - faktem jest że występowały, moim zdaniem, wyłącznie ze skrzyniami automatycznymi i w przypadku S80-ki skrzynia nie wytrzymuje mocy 280 koni. Jurand. 30 |
Data: Styczen 16 2008 23:13:47 | Temat: Re: volvo s60 | Autor: Damian / TNC.pl |
kompozycja - nie zabija zużyciem paliwa a jeździ ponadprzeciętnie dobrze.Pamietasz dyskusje ile Volvo mi pali w moim miescie ? :) Natomiast co do T6 - faktem jest że występowały, moim zdaniem, wyłącznieW XC90 jest dokladnie tak samo. Jezeli auto przejedzie na jednej skrzyni ponad 150 tysiakow, to juz sukces. Przerabialem z klientami temat nie raz. Koszt naprawy - cos kolo 4000 zl. Koszt nowej z wymiana to 12000 zl albo 20000 zl (ktoras z podanych cen jest z polskiego Aso, a ktoras z niemieckiego). Nie jezdzilem T5 w manualu, wiec musze uwierzyc na slowo... |