vw bora 1.9 TDI, ustawienie lusterek, kąt początku wtrysku
1 | Data: Styczen 19 2008 19:50:09 |
Temat: vw bora 1.9 TDI, ustawienie lusterek, kąt początku wtrysku | |
Autor: Jarek | Witam, 2 |
Data: Styczen 19 2008 19:56:32 | Temat: Re: vw bora 1.9 TDI, ustawienie lusterek, kąt początku wtrysku | Autor: Gabriel'Varius" |
elektryczne ustawienie lusterk: jak dam na P to sie ustawia samo prawe.Nie - w aucie kolegi dziala poprawnie i jest tak: P-samo prawe L-samo lewe Widac cos bylo w elektryce grzebane a powodow tego moglo byc wiele. Sprawdz czy jak wlaczysz grzanie tylnej szyby czy grzeja lusterka(polej woda i zobacz czy wyschna jesli nie ma na nich akurat szronu/mgielki). pozdrawiam -- <-- - http://www.varius.jawnet.pl -- -> Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde 3 |
Data: Styczen 19 2008 20:01:33 | Temat: Re: vw bora 1.9 TDI, ustawienie lusterek, kąt początku wtrysku | Autor: Jarek | Nie - w aucie kolegi dziala poprawnie i jest tak: Ok, dzięki za odpowiedź:) Jarek 4 |
Data: Styczen 19 2008 21:14:35 | Temat: Re: vw bora 1.9 TDI, ustawienie lusterek, kąt początku wtrysku | Autor: Yes | Gabriel'Varius" pisze:
z lusterkami masz wszystko ok i nic nie jest grzebane. Najpierws ustawiasz lewe lusterko, potem korygujesz prawe. A idea jest taka, że jak przestawisz sobie fotel, albo wsiądzie inna osoba i będzie chciała sobie przestawić lusterko lewe to automatycznie ustawi mu się prawe (zauważ że lusterka ruszają się przeciwnie, czyli oba się "rozchylają" lub oba się "składają"). A lusterka i ich podgrzewanie możesz sprawdzić po prostu chuchając na nie (dla niewprawionych - najpierw sobie chuchnij na zimne a potem z włączonym podgrzewaniem). pozdrawiam yes 5 |
Data: Styczen 20 2008 16:15:14 | Temat: Re: vw bora 1.9 TDI, ustawienie lusterek, kąt początku wtrysku | Autor: Gabriel'Varius" |
z lusterkami masz wszystko ok i nic nie jest grzebane. Najpierws ustawiasz lewe lusterko, potem korygujesz prawe. A idea jest taka, że jak przestawisz sobie fotel, albo wsiądzie inna osoba i będzie chciała sobie przestawić lusterko lewe to automatycznie ustawi mu się prawe (zauważ że lusterka ruszają się przeciwnie, czyli oba się "rozchylają" lub oba się "składają"). WOW i ROTFL - ale filozoficzne podejscie. Jesli jest tak jak piszesz to kolega z pracy ma niesprawne sterowanie lusterek bo jest dokladnie tak jak wyzej napisalem. Zreszta w innych autch jest tak samo (Fiat, Peugeot, Renault, Seat, Skoda) Ponadto nigdy nie da sie przestawic obu lusterek o ten sam kat aby byly dobrze ustawione, zawsze trzeba podregulowac i jedno i drugie z osobna :-) Dodatkowo przy cofaniu na lusterka czesto mozna obnizyc prawe lusterko i mamy obraz/widocznosc jak w ciezarowce - widzimy dokladnie caly np. chodnik co ulatwia cofanie a nie musimy sobie ruszac lewego lusterka. pozdrawiam -- <-- - http://www.varius.jawnet.pl -- -> Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde 6 |
Data: Styczen 20 2008 20:02:29 | Temat: Re: vw bora 1.9 TDI, ustawienie lusterek, kąt początku wtrysku | Autor: Yes | Gabriel'Varius" pisze: :) mi też się spodobało :). Co do funkcjonalności - to mi się sprawdza. Jak będziesz miał możliwość zrób sobie test: ustaw wg mojej zasady a potem przesuń sobie fotel (a nawet podnieś lub obniż) i wyreguluj lewe lusterko - prawe też będzie dobrze. A co do sytuacji z cofaniem - chcąc obniżyć prawe lusterko aby widzieć krawężnik to ustawiasz pokrętło na... lewe i sterujesz oboma :), a potem wracasz do oryginalnej pozycji :). pozdrawiam yes PS: nie wiem jak jest w innych autach - sprawdzałeś w passacie? pozdrawiam yes 7 |
Data: Styczen 20 2008 20:30:51 | Temat: Re: vw bora 1.9 TDI, ustawienie lusterek, kąt początku wtrysku | Autor: kubelt | WOW i ROTFL - ale filozoficzne podejscie. Jesli jest tak jak piszesz to kolega z pracy ma niesprawne sterowanie lusterek bo jest dokladnie tak jak wyzej napisalem. Ja tez mialem niesprawne auto? chlopaki z forum passata tez maja popsute samochody? Takie rozwiazanie bylo fabrycznie montowane. IMHO nawet instrukcja o tym informuje, ale juz nie sprawdze, gdyz pozbylem sie jej razem z samochodem. Ponadto nigdy nie da sie przestawic obu lusterek o ten sam kat aby byly dobrze ustawione, zawsze trzeba podregulowac i jedno i drugie z osobna :-) Ale mniej tego regulowania. Pozdrawiam -- kubelt 8 |
Data: Styczen 21 2008 06:28:33 | Temat: Re: vw bora 1.9 TDI, ustawienie lusterek, kąt początku wtrysku | Autor: Yes | kubelt pisze: No i sobie pogadajcie. Widocznie tego nie mieliście - ja tak miałem, kolega (golf IV) też. Moją intencją nie było "chwalić się że mam taki bajer" a wytłumaczyć koledze, że nie ma nic grzebane przy elektryce, jak to sugerował ktoś w odpowiedzi i żeby czasami nie próbował tego naprawiać :).WOW i ROTFL - ale filozoficzne podejscie. Jesli jest tak jak piszesz to kolega z pracy ma niesprawne sterowanie lusterek bo jest dokladnie tak jak wyzej napisalem. pozdrawiam yes 9 |
Data: Styczen 21 2008 19:38:50 | Temat: Re: vw bora 1.9 TDI, ustawienie lusterek, kąt początku wtrysku | Autor: kubelt | No i sobie pogadajcie. Widocznie tego nie mieliście przeczytaj moje posty ze zrozumieniem :-) Pozdrawiam -- kubelt 10 |
Data: Styczen 21 2008 20:24:32 | Temat: Re: vw bora 1.9 TDI, ustawienie lusterek, kąt początku wtrysku | Autor: Jarek | Panowie, a ja zadałem tylko niewinne pytanie o lusterka.. 11 |
Data: Styczen 25 2008 10:49:07 | Temat: Re: vw bora 1.9 TDI, ustawienie lusterek, kąt początku wtrysku | Autor: glang | WOW i ROTFL - ale filozoficzne podejscie. Jesli jest tak jak piszesz to każdy ma prawo się mylić. Ty się mylisz VW, Skody, Seaty tak właśnie mają. L - oba, P - tylko prawe pzdr GL 12 |
Data: Styczen 19 2008 20:58:53 | Temat: Re: vw bora 1.9 TDI, ustawienie lusterek, kąt początku wtrysku | Autor: M | Użytkownik "Jarek" napisał w wiadomości Witam, Ten kąt to statyczny, czy dynamiczny? Jeśli statyczny, to może trochę ciężej odpalać i na pełnym obciążeniu nie przyspieszy wtrysku do wymaganej wartości. Ale Twoja odchyłka (kąta ofc.) mieści się w granicach rozsądku. Jeśli to kąt dynamiczny, to sprawdź wtrysk prowadzący i czujnik położenia wału. Jeśli chodzi o obroty, to zloguj grupę 4 na jałowych. Korekty powyżej 0,6 i nieregularne wskazują (najczęściej) na luźny rozrząd. Sprawdź śrubę centralną wału korbowego. Jeśli się obluzowała to wymień, dokręcając NOWĄ 240Nm + 270st! Powinien się wtedy ustabilizować również kąt dynamiczny. Trochę chaotycznie, ale pytaj w razie czego. M. 13 |
Data: Styczen 19 2008 22:17:44 | Temat: Re: vw bora 1.9 TDI, ustawienie lusterek, kąt początku wtrysku | Autor: Jarek | Ten kąt to statyczny, czy dynamiczny? Dziękuje za analize. Kąt był mierzony statyczny, a rozrząd jest poniżej 0.6. Poniżej przedstawiam kody błędów - jest błąd przepływomierza więc może to jest przyczyna nirównomiernych obrotów? Chassis Type: 1J - VW G/J/B Mk4 Scan: 01,02,03,08,15,17,19,22,35,46,56 Address 01 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - Controller: 038 906 019 AM Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 0813 Coding: 00002 Shop #: WSC 01317 1 Fault Found: 17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground P1144 - 35-00 - - Readiness: N/A Address 03 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - Controller: 1J0 907 379 R Component: ASR 20 IE CAN 0001 Coding: 13404 Shop #: WSC 01317 No fault code found. Skipping Address 15-Airbags Address 17 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - Controller: 1J0 920 802 G Component: KOMBI+WEGFAHRS. BOO V59 Coding: 01144 Shop #: WSC 00000 Ident.-Nr. WEGFAHRS.:VWZ6Z0X1110705 2 Faults Found: 00534 - Engine Oil Temperature Sensor (G8) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent 01314 - Engine Control Module 49-10 - No Communications - Intermittent Address 19 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - Controller: 6N0 909 901 Component: Gateway K<->CAN 0001 Coding: 00006 Shop #: WSC 01317 1 Fault Found: 01314 - Engine Control Module 49-10 - No Communications - Intermittent Address 46 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - Controller: 1J0 959 799 Q Component: 2H Zentral-SG Komf. 0001 Coding: 04097 Shop #: WSC 01317 1 Fault Found: 00944 - Heated Exterior Mirror: Passenger Side (Z5) 35-00 - - End -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - 14 |
Data: Styczen 19 2008 22:43:56 | Temat: Re: vw bora 1.9 TDI, ustawienie lusterek, kąt początku wtrysku | Autor: M | Użytkownik "Jarek" napisał w wiadomości Kąt był mierzony statyczny, a rozrząd jest poniżej 0.6. Może być - byle się nie bujały (mowa oczywiście o dawkach korekcyjnych dla poszczególnych wtrysków - 1,2,4) Idealnie jest 0, ale nawet w nowych się nie zdaża. Poniżej przedstawiam kody błędów - jest błąd przepływomierza więc może to Nie ma błędu czujnika temp. powietrza zasysanego, więc zakładam, że wtyczka siedzi na miejscu :). W tej sytuacji wykręć przepływomierz i sprawdź, czy drucik platynowy nie jest przepalony (przerwany). Jak będzie wyglądał na cały, to zmierz omomierzem. Jeśli będzie ciągłość - przepływkę na tym etapie możesz uznać za sprawną (przekłamania na razie nie mają znaczenia). Sprawdź jeszcze ostatnią pozycję w bloku 000, powinna się zmieniać (wzrastać) z obrotami/obciążeniem. Jeśli stoi na max wartości - to jest bardzo nie-ok ;).Dodatkowo porównaj skoki przepływki z pozycją 5 (blok 000) - ciśnienie kolektora ssącego - trendy muszą być identyczne. Address 17 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - Wykasuj i obserwuj. Jeśli się powtórzą - sprawdź połączenia. Nie wpływa na falowanie obrotów (na nic chyba nie wpływa:)) 01314 - Engine Control Module bez znaczenia Address 19 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - bez znaczenia Address 46 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - Tu chyba nie wymaga komentarza :) M. 15 |
Data: Styczen 20 2008 20:56:02 | Temat: Re: vw bora 1.9 TDI, ustawienie lusterek, kąt początku wtrysku | Autor: Jarek | Widzę że masz duże doświadczenie w analizowaniu logów:) 16 |
Data: Styczen 19 2008 22:58:03 | Temat: Re: vw bora 1.9 TDI, ustawienie lusterek, kąt początku wtrysku | Autor: kubelt | i taki drobiazg: tak Pozdrawiam -- kubelt (sig w budowie) |