włączenie się napędu 4wd
1 | Data: Pa?dziernik 16 2008 17:43:58 |
Temat: włączenie się napędu 4wd | |
Autor: Sebastian Ciesielski | witam, 2 |
Data: Pa?dziernik 16 2008 19:58:33 | Temat: Re: włączenie się napędu 4wd | Autor: Mirek Ziółek |
witam, Jesli masz ESP to raczej wlaczylo sie wlasnie to. Dolaczany naped podczas szybkiej jazdy kiedy sie czlowiek tego nie spodzewa chyba jest lekko mowiac "niebezpieczny". Taki naped oszczedza paliwo,pomaga ruszyc w zime ,ale pozniej nie powinien sie juz zalaczac. pozdr Mirek 3 |
Data: Pa?dziernik 16 2008 20:19:30 | Temat: Re: włączenie się napędu 4wd | Autor: Boombastic | Dolaczany naped podczas szybkiej jazdy kiedy sie czlowiek tego nie spodzewa chyba jest lekko mowiac "niebezpieczny". Taki napęd nie powinien być montowany lub sterowany komputerowo, bo kosztuje i trzeba go wozić ze sobą, a pożytek żaden. Przynajmniej powinna być opcja włączenia go przyciskiem na stałe w zalezności od potrzeb. A tak to nie wiadomo po co. 4 |
Data: Pa?dziernik 17 2008 07:51:04 | Temat: Re: włączenie się napędu 4wd | Autor: WW | Boombastic pisze: Taki napęd nie powinien być montowany lub sterowany komputerowo, bo kosztuje i trzeba go wozić ze sobą, a pożytek żaden. Przynajmniej powinna być opcja włączenia go przyciskiem na stałe w zalezności od potrzeb. A tak to nie wiadomo po co. Czy to znaczy, że 4x4 w jeździe drogowej nie ma znaczenia ? Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm 5 |
Data: Pa?dziernik 17 2008 09:17:30 | Temat: Re: włączenie się napędu 4wd | Autor: Boombastic |
Boombastic pisze: A gdzie tam masz 4x4? 6 |
Data: Pa?dziernik 17 2008 09:24:22 | Temat: Re: włączenie się napędu 4wd | Autor: WW | Boombastic pisze:
Cytat z pierwszego postu " kiedy czuć włączenie napędu tylnej osi, " A merytoryczna część pytania, to znaczy przydatność szosowa 4x4. Ja pytam poważnie, a nie po to aby sie przekomarzać. Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm 7 |
Data: Pa?dziernik 17 2008 09:33:58 | Temat: Re: włączenie się napędu 4wd | Autor: Boombastic | A gdzie tam masz 4x4? To jest g... a nie 4x4. A merytoryczna część pytania, to znaczy przydatność szosowa 4x4. Jako już prawie roczny uzytkownik auta ze stałym napędem 4x4 informuję, że się przydaje (a przynajmniej w moim przypadku). Pomijając jazdy w terenie największa zaleta tego napędu ujawnia się na mokrej i śliskiej nawierzchni. Nie masz problemu z trakcją, ruszasz szybko, nie mielisz rozpaczliwie kołami, na zakrętach auto zachowuje sie bardziej neutralnie, nie wyrzuca przodem czy tyłem, jak wjedziesz w kałużę to nie obraca auta. I jak masz szybkie auto to pozostaje ono szybkie również na mokrym bez mielenia kołami. Ja mam same pozytywne odczucia. 8 |
Data: Pa?dziernik 17 2008 20:12:34 | Temat: Re: włączenie się napędu 4wd | Autor: mirek |
jeździłem audi quattro wiele lat a także jego wersja z napędem na przó i różnica była kolosalna. Przede wszystkim w szybkim ruszaniu i w stabilności przy mocnym przyspieszaniu np na mokrym , a i na zakrętach jakby był lepszy. Wersja z silnikiem 2,2 benzyna turbo więc raczej mocny prawie 200 koni. -- buy and sell your photos http://photobank.net-poland.com 9 |
Data: Pa?dziernik 17 2008 08:34:10 | Temat: Re: włączenie się napędu 4wd | Autor: Sebastian Ciesielski | Jesli masz ESP to raczej wlaczylo sie wlasnie to. mój model nie ma esp i tcs, chyba faktycznie powinienem uważać, choć zdaje mi się najbardziej niebezpieczne może być zaskoczenie kierowcy S. 10 |
Data: Pa?dziernik 20 2008 16:15:59 | Temat: Re: włączenie się napędu 4wd | Autor: Yacoos^ | Sebastian Ciesielski pisze: Jesli masz ESP to raczej wlaczylo sie wlasnie to. ja testowałem dołączanie się tylnego napedu w tucsonie i musze powiedzieć, że dzieje się to bardzo łagodnie (o rząd wielkości łagodniej niz w CR-V poprzedniej generacji) i prawde mówiąc odebrałem to dołączenie się napędu jako korzystną interwencję :) Pozdrawiam Yacoos^ 11 |
Data: Pa?dziernik 16 2008 18:58:02 | Temat: Re: włączenie się napędu 4wd | Autor: Maciej Leszczynski | "Sebastian Ciesielski" wrote in poczułem jakby szarpnięcie niestety tak - wiecej szkody niz pozytku 12 |
Data: Pa?dziernik 16 2008 22:14:16 | Temat: Re: włączenie się napędu 4wd | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "Sebastian Ciesielski" napisał w wiadomości witam, Nie radzę takimi wynalazkami jak SUV szaleć na torze, bo się to skończy wywrotką lub wywrotką z dodatkową "atrakcjami" w postaci kilku obrotów. To nie są samochod do takich zastosowań. Fabią i prawie każdym innym osobowym możesz troche poszaleć na torze. MK 13 |
Data: Pa?dziernik 16 2008 22:23:36 | Temat: Re: włączenie się napędu 4wd | Autor: Boombastic | Nie radzę takimi wynalazkami jak SUV szaleć na torze, bo się to skończy wywrotką lub wywrotką z dodatkową "atrakcjami" w postaci kilku obrotów. To nie są samochod do takich zastosowań. Fabią i prawie każdym innym osobowym możesz troche poszaleć na torze. Bajki. Zobacz porównanie Imprezy i Forestera STi na torze. Robi wrażenie. Zdaje się było to w Fifth Gear. 14 |
Data: Pa?dziernik 16 2008 22:33:01 | Temat: Re: włączenie się napędu 4wd | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "Boombastic" napisał w wiadomości Nie radzę takimi wynalazkami jak SUV szaleć na torze, bo się to skończy wywrotką lub wywrotką z dodatkową "atrakcjami" w postaci kilku obrotów. To nie są samochod do takich zastosowań. Fabią i prawie każdym innym osobowym możesz troche poszaleć na torze. Ale to praktycznie ten sam samochód. Forester jest oparty na Imprezie. Forester STi jest obniżony o 30 mm w stosunku do standardowego Forestera. Impreza WRX STi ma 155 mm prześwitu, a Forester STi 170 mm. Tylko 15 mm różnicy. Ale to już raczej nie SUV przy tym prześwicie, a raczej zwykła osobówka kombi. Dzięki temu obniżeniu i silnikowi bokser Forester STi się dobrze prowadzi. Pozostałe SUV-y, dostępne na rynku, mają dużo wyżej środek ciężkości i bardzo łatwo się wywracają na zakręcie. MK 15 |
Data: Pa?dziernik 16 2008 23:38:22 | Temat: Re: włączenie się napędu 4wd | Autor: Tomasz Pyra | Sanctum Officium pisze: Użytkownik "Sebastian Ciesielski" napisał w wiadomości Myślę że nie będzie tak źle. Po pierwsze jest ESP który m.in. ma nie dopuszczać do postawienia samochodu bokiem. Po drugie też testy łosia przechodzą. SUV to nie terenówa bujająca się na resorach, która faktycznie się może dachem podeprzeć w każdej chwili, a normalne drogowe samochody z mocnymi stabilizatorami, twardym zawieszeniem itp. Wiadomo że mniej stabilna od osobówki (chociaż taka np. Panda to pod tym względem podobno dramat), ale spokojnie powinno się dać na zakrętach oponami popiszczeć. Ja to bym się bał w ogóle jechać czymś czego nie byłbym pewien czy jak mi coś się na drodze pojawi to czy lepiej próbować omijać, czy może lepiej nie. A sądzę że w warunkach testowych, to przygotowany na kontrę kierowca zareaguje szybciej niż samochód się wywróci. Trzeba tylko pilnować żeby nie mieć niedopompowanych opon. 16 |
Data: Pa?dziernik 16 2008 23:43:14 | Temat: Re: włączenie się napędu 4wd | Autor: radxcell | *Tomasz Pyra* wrote in Po pierwsze jest ESP który m.in. ma nie dopuszczać do postawienia w KZK w Zgierzu startowal wielki Ssangyong i calkiem niezle pojechal. a byla to trasa na ktorej jeden z malcow jechal na dwoch kolach... ;) pozdr, rdx 17 |
Data: Pa?dziernik 16 2008 23:51:07 | Temat: Re: włączenie się napędu 4wd | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości Sanctum Officium pisze: Może i na zakręcie na zupełnie płaskiej drodze spora część SUV-ów się nie wywali. Ale wystarczy lekkie pochylenie jezdni lub większe obciążenie auta i już masz dacha. SUV-y ledwie (granicznie) przechodzą te tak zwane testy łosia. Osobowe przechodzą z dużym zapasem. MK 18 |
Data: Pa?dziernik 17 2008 09:44:54 | Temat: Re: włączenie się napędu 4wd | Autor: Gabriel'Varius' | Użytkownik Sanctum Officium napisał: Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomościTak wyglada Hultaj po dachowaniu: http://www.grechauto.net/dz/oferta/pokaz2.php?id=140 a tak test losia LR :-) http://www.autocentrum.pl/go/41__Nowy_Land_Rover_Defender_oblal_test_losia!__1394345778.html http://terenowo.pl/NOWO/index.php?option=com_content&task=view&id=190&Itemid=42 pozdrawiam -- -- -- -- -- -- > www.varius.jawnet.pl/fotki <-- -- -- -- -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde 19 |
Data: Pa?dziernik 17 2008 09:58:59 | Temat: Re: włączenie się napędu 4wd | Autor: Boombastic | Tak wyglada Hultaj po dachowaniu: Ile lat ma ta konstrukcja Defendera? 100? 150? 20 |
Data: Pa?dziernik 17 2008 10:07:25 | Temat: Re: włączenie się napędu 4wd | Autor: Gabriel'Varius' | Użytkownik Boombastic napisał: No ja mysle, ze z 1000 :-) Myslisz, ze przez ostatnie kilkdziesiat lat zmienily sie az tak prawa fizyki oraz ze trzyliterowe bozki potrafia wszystko skorygowac za kierowce i oszukac prawa fizyki? :-)Tak wyglada Hultaj po dachowaniu: pozdrawiam -- -- -- -- -- -- > www.varius.jawnet.pl/fotki <-- -- -- -- -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde 21 |
Data: Pa?dziernik 17 2008 10:03:13 | Temat: Re: włączenie się napędu 4wd | Autor: Sebastian Ciesielski | Tak wyglada Hultaj po dachowaniu: "pierwszy wypadek" :-) zdarzenie drogowe, nic poważnego, nawet nie spłonął nie otworzyły się żadne poduszki / kurtyny? S. 22 |
Data: Pa?dziernik 17 2008 08:31:09 | Temat: Re: włączenie się napędu 4wd | Autor: Sebastian Ciesielski | Nie radzę takimi wynalazkami jak SUV szaleć na torze, bo się to skończy absolutnie nie chodzi o szaleństwo, tylko o "wyczucie" tego pojazdu S. 23 |
Data: Pa?dziernik 17 2008 11:08:22 | Temat: Re: włączeniesięnapędu 4wd | Autor: | Witam serdecznie. absolutnie nie chodzi o szaleństwo,Możesz spokojnie poćwiczyć, najlepiej na śliskim, bez wystających krawężników placu. Pierwszy śnieg będzie bardzo pomocny. Zaskoczy cię bardzo duża podsterowność w ciasnym (skrajnym) łuku na małych prędkościach. Kiedy przód już wyjeżdża a tył się dodatkowo załączy. Przy prędkościach szosowych tył się w ogóle nie powinien załączać, nawet w takim przypadku jak opisałeś. To raczej inna przyczyna. Albo skrajny aquaplaning na niskim biegu i przy wysokim momencie. Ale to musiałby być bardzo nieodpowiedzialny stan nawet dla jednonapędówki. Tak samo na suchym. Trzeba bardzo, bardzo ostro próbować "palić gumę" na przodzie aby załączył się tył, i to tylko przy ruszaniu. Na mokrym jeśli chcesz ruszyć od razu z 4 kół, dobrze jest dosyć ostro wystartować, aby "wiskoza" się zapięła. Później już trzyma do czasu kiedy nie odpuścisz gazu. Tak samo w ostrym zakręcie na mokrym, trzeba ją ostro zapiąć gazem, ale dopiero na wyjściu, bo jeśli zrobisz to za wcześnie, autko dostanie ogromnej podsterowności. Tyle moich doświadczeń z dołączanymi 4x4. Na co dzień jeżdżę CR-V, ale w autkach, które dostaliśmy w firmie do testów (Tucson, Sportage, RAV) było tak samo. Tylko X-Trail sprawiał lepsze wrażenie. No i Grand Vitara po zapięciu na stałe przez centralny dyfer. W tej klasie ideał prowadzenia jak dla mnie. Żałuję tylko, że nie dostaliśmy leśnika... Ogólnie, kiedy się już przyzwyczaisz to na zawsze odechce Ci się przednionapędówek. Jeździłem dwa tygodnie bez wału i szlag mnie trafiał na mokrym przy ruszaniu. Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 24 |
Data: Pa?dziernik 17 2008 11:26:55 | Temat: Re: włączeniesięnapędu 4wd | Autor: Sebastian Ciesielski | Przy prędkościach szosowych tył się w ogóle nie powinien załączać, nawet w widzisz, nie wiem, to cholerstwo ma opony 235, widziałem, jak stare mondeo z 4 facetami na pokładzie, na tylko trochę większym łuku, w podobnych warunkach, po prostu wyleciało z drogi, lepiej faktycznie poćwiczę, bo krzywdę sobie zrobię, a trzymanie momentu obrotowego w gotowości to moje przyzwyczajenie z fabki dzięki za wskazówki S. 25 |
Data: Pa?dziernik 18 2008 20:53:19 | Temat: Re: włączeniesięnapędu 4wd | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik napisał w wiadomości
To akurat, zdaje się, stały napęd 4x4. Nie wiem jak Forester, ale osobowe Subaru mają zawsze stały i symetryczny napęd 4x4. MK 26 |
Data: Pa?dziernik 18 2008 20:55:24 | Temat: Re: włączeniesięnapędu 4wd | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "Sanctum Officium" napisał w wiadomości Użytkownik napisał w wiadomości Poza Justy! MK 27 |
Data: Pa?dziernik 18 2008 21:07:09 | Temat: Re: włączeniesięnapędu 4wd | Autor: Boombastic | To akurat, zdaje się, stały napęd 4x4. Nie wiem jak Forester, ale osobowe Subaru mają zawsze stały i symetryczny napęd 4x4. Starsze Justy także były 4x4, nie wiem jak obecny zmiksowany z Suzuki. 28 |
Data: Pa?dziernik 18 2008 21:16:36 | Temat: Re: włączeniesięnapędu 4wd | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "Boombastic" napisał w wiadomości To akurat, zdaje się, stały napęd 4x4. Nie wiem jak Forester, ale osobowe Subaru mają zawsze stały i symetryczny napęd 4x4. Są, ale chyba mają dołączany ręcznie napęd tylnej osi. Starsze Subaru też tak miały. MK 29 |
Data: Pa?dziernik 18 2008 21:00:19 | Temat: Re: włączeniesięnapędu 4wd | Autor: Boombastic | To akurat, zdaje się, stały napęd 4x4. Nie wiem jak Forester, ale osobowe Subaru mają zawsze stały i symetryczny napęd 4x4. Oczywiście że ma stały napęd symetryczny 4x4. 30 |
Data: Pa?dziernik 19 2008 17:29:42 | Temat: Re: włączeniesięnapędu 4wd | Autor: | To akurat, zdaje się, stały napęd 4x4. Nie wiem jak Forester, ale osoboweDlatego żałuję. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 31 |
Data: Pa?dziernik 19 2008 19:30:22 | Temat: Re: włączeniesięnapędu 4wd | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik napisał w wiadomości To akurat, zdaje się, stały napęd 4x4. Nie wiem jak Forester, ale osoboweDlatego żałuję. Dużo palą subaru, bo mają mają mało oszczędne silniki i stały napęd. Ze względu na zużycie paliwa większość aut ma dzisiaj dołączany napęd. MK 32 |
Data: Pa?dziernik 19 2008 20:09:16 | Temat: Re: włączeniesięnapędu 4wd | Autor: Boombastic |
Użytkownik napisał w wiadomości A ile miałes tych Subaru że takie bzdury opowiadasz? 33 |
Data: Pa?dziernik 19 2008 22:09:12 | Temat: Re: włączeniesięnapędu 4wd | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "Boombastic" napisał w wiadomości
Zero. Informacje o dużym zużyciu paliwa mam na podstawie danych producenta i z opini na forach. Soporo żłopią. Porównaj zużycie paliwa Subaru i BMW. MK 34 |
Data: Pa?dziernik 20 2008 10:29:02 | Temat: Re: włączeniesięnapędu 4wd | Autor: Boombastic | Zero. Informacje o dużym zużyciu paliwa mam na podstawie danych producenta i Acha, bardzo merytoryczne źródło informacji. Chcesz porównania z BMW? Proszę bardzo - mój Forester pali w miescie 12 l, odpowiednik w BMW z nieco gorszymi osiągami czyli X3 3,0 pali zgodnie z informacją na stronach 13,4 l. Czy 12 l dla auta mającego stały napęd 4x4 i robiącego setkę w 6 sekund to jest żłopanie? Ty chyba nie widziałes żłopiącego silnika. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 35 |
Data: Pa?dziernik 21 2008 23:36:49 | Temat: Re: włączeniesięnapędu 4wd | Autor: Sanctum Officium |
Zero. Informacje o dużym zużyciu paliwa mam na podstawie danych producenta i Subaru Impreza WRX, 2.5 l, 230 KM: cykl miejski l/100 km 14,3 cykl pozamiejski l/100 km 8,2 cykl mieszany l/100 km 10,4 http://www.subaru.pl/datasheet/08myimpreza_wrx.pdf BMW 325i, 2.5 l, 218 KM (z napędem na jedną oś i z napędem 4x4 - xDrive): W mieście w l/100 km 9.8 W mieście w l/100 km, xDrive 10.9 Na autostradzie w l/100 km 5.5 Na autostradzie w l/100 km, xDrive 6.1 Średnie w l/100 km 7.1 Średnie w l/100 km, xDrive 7.9 http://tinyurl.com/6x4mgt Różnice pomiędzy Subaru a BMW są bardzo duże. MK 36 |
Data: Pa?dziernik 22 2008 09:13:47 | Temat: Re: włączeniesięnapędu 4wd | Autor: Boombastic | Subaru Impreza WRX, 2.5 l, 230 KM: Po pierwsze to jak już ci napisałem Forester pali 12 w miescie, a nie ponad 14. I taka jest różnica pomiędzy teoretykiem a użytkownikiem 37 |
Data: Pa?dziernik 22 2008 20:36:35 | Temat: Re: włączeniesięnapędu 4wd | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "Boombastic" napisał w wiadomości Subaru Impreza WRX, 2.5 l, 230 KM: A ma 2.5 litra i 230 KM? MK 38 |
Data: Pa?dziernik 22 2008 20:51:43 | Temat: Re: włączeniesięnapędu 4wd | Autor: Boombastic | Po pierwsze to jak już ci napisałem Forester pali 12 w miescie, a nie ponad 14. I taka jest różnica pomiędzy teoretykiem a użytkownikiem Ma. 39 |
Data: Pa?dziernik 23 2008 19:25:46 | Temat: Re: włączeniesięnapędu 4wd | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "Boombastic" napisał w wiadomości Po pierwsze to jak już ci napisałem Forester pali 12 w miescie, a nie ponad 14. I taka jest różnica pomiędzy teoretykiem a użytkownikiem No to oszczędnie jeździsz. BMW by ci paliło 8. MK 40 |
Data: Pa?dziernik 23 2008 19:49:34 | Temat: Re: włączeniesięnapędu 4wd | Autor: Boombastic |
Użytkownik "Boombastic" napisał w wiadomości Oszczędnie jak oszczędnie, po prostu przy nadmiarze mocy nie trzeba pałować silnika i wystarczy kręcic go do 3000 rpm by się sprawnie poruszać. |