Grupy dyskusyjne   »   walki z zak³oceniami cb ci±g dalszy

walki z zak³oceniami cb ci±g dalszy



1 Data: Styczen 29 2007 20:43:01
Temat: walki z zak³oceniami cb ci±g dalszy
Autor: xxxx 

Dzis wpad³ mi w rêce reczniak cb (w autku mam jednak presidenta) Jako ze od
d³u¿szego czasu walczy³em z zak³óceniami ale z niezbyt dobrym skutkiem
postanowi³em wykorzystac to nowe narzêdzie. Skróci³em antene, skrêci³em
squelcza aby maksymalnie wyci±æ t³o, jak najprecyzyjniej zliokalizoowac
¼ród³o zak³oceñ  i jazda po samochodzie oraz w komorze silnika koncówk±
antenki. Okaza³o siê iz najbardziej trzeszcza³o kiedy koncówka antenki
zbli¿a³a siê do obudowy (moze ¼le nazwê ) modu³u zap³onowego (zap³on
elektroniczny). Szczególnie w okolicach przeciwnych do bloku silnika oraz
na przeciwleg³ych do boku z którego wychodz± przewody Wn. Czy którys z
kolegów wie czy modu³ (zap³on elektroniczny) da siê w jaki¶ sposób odk³ociæ
(np poprzez wpiêcie jakiego¶ kondensatora) albo czy kto¶ z was próbowa³
zbudowaæ cos w stylu klatki faradaya na tym elemencie.
By³y tez trzaski kiedy zbli¿a³em koñcówke anteny do obudowy (metalowych
tulei) swiec zap³onowych. I tu kolejne pytanie. Czy te tuleje s± niezbêdne
...jak± w³asciwie sprawuj± role i czy nie mo¿na by³oby wymieniæ je na cos
innego albo po prostu pozbyc sie nich. Kiedy zbliza³em antenê a kocówka
anteny (bolczyk) dotkne³a z jednej strony tej tulei a z drugiej do bloku
silnika widaæ by³o jakies przeskoki iskry.
Przwody i ¶wiece niedawno wymienione.
Vectra A silnik x16sz

--

Pozdrawiam
-- -- -- -- -- -- -- -
  ***ERA****
ICQ:  408-635-822



2 Data: Styczen 29 2007 20:54:30
Temat: Re: walki z zak³oceniami cb ci±g dalszy
Autor: Blyskacz 

Przwody i ¶wiece niedawno wymienione.
to wymien na porzadne a nie tanie ;-)
kto placi malo, ten czesto placi...

Vectra A silnik x16sz
te blaszane oslonki robia za oslone termiczna i zabezpieczaja przed dotknieciem przewodu do goracego kolektora... jak je umocujesz wlasciwie
to pewnie mozesz sie ich pozbyc...

pozdrawiam Blyskacz

--
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

3 Data: Styczen 29 2007 20:58:56
Temat: Re: walki z zak³oceniami cb ci±g dalszy
Autor: xxxx 

By³ 29 styczeñ 2007 roku (poniedzia³ek) gdy o godz. 20:54, wszystkim znany
*Blyskacz* napisa³(a):

Przwody i ¶wiece niedawno wymienione.
to wymien na porzadne a nie tanie ;-)
kto placi malo, ten czesto placi...

Kiedy nie s± z³e. By³em u "magika" od elektryki posprawdza³..i ¶wiece i
przewody (choc by³y nowe..stwierdzi³ OK.. ale przy zak³oceniach siê
wy³o¿y³.. Ja postanowi³em walczyc dalej.. i dzi¶ zlokalizowa³em na sicher
co zak³oca. W moim przypadku na pewno nie alternator..nie pompa.. nie inne
historie a najbardziej ..ten modu³ elektronicznego zap³onu. Brzeczenie
cholerne jak zbli¿y³em antenkê tego reczniaka w³asnie do niego.


Vectra A silnik x16sz
te blaszane oslonki robia za oslone termiczna i zabezpieczaja przed
dotknieciem przewodu do goracego kolektora... jak je umocujesz wlasciwie
to pewnie mozesz sie ich pozbyc...

Dziêki


--

Pozdrawiam
-- -- -- -- -- -- -- -
  ***ERA****
ICQ:  408-635-822

4 Data: Styczen 29 2007 21:17:28
Temat: Re: walki z zak³oceniami cb ci±g dalszy
Autor: scx 

Dnia Mon, 29 Jan 2007 20:58:56 +0100, xxxx napisa³(a):
 

nie inne
historie a najbardziej ..ten modu³ elektronicznego zap³onu. Brzeczenie
cholerne jak zbli¿y³em antenkê tego reczniaka w³asnie do niego.

spytaj na pl.misc.elektronika, mo¿e spec-fachury stamt±d Ci co¶ doradz±.
Byæ mo¿e ten modu³ zap³onowy jest na wykoñczeniu i sieje zak³óceniami
niemi³osiernie...

5 Data: Styczen 29 2007 21:32:45
Temat: Re: walki z zak³oceniami cb ci±g dalszy
Autor: xxxx 

By³ 29 styczeñ 2007 roku (poniedzia³ek) gdy o godz. 21:17, wszystkim znany
*scx* napisa³(a):

Dnia Mon, 29 Jan 2007 20:58:56 +0100, xxxx napisa³(a):
 
nie inne
historie a najbardziej ..ten modu³ elektronicznego zap³onu. Brzeczenie
cholerne jak zbli¿y³em antenkê tego reczniaka w³asnie do niego.

spytaj na pl.misc.elektronika, mo¿e spec-fachury stamt±d Ci co¶ doradz±.
Byæ mo¿e ten modu³ zap³onowy jest na wykoñczeniu i sieje zak³óceniami
niemi³osiernie...

dziêki.. zapytam. Wrzuci³êm tutaj gdzy¿ fachury od autek to chyba tu
zagladaj±. :-)

--

Pozdrawiam
-- -- -- -- -- -- -- -
  ***ERA****
ICQ:  408-635-822

6 Data: Styczen 29 2007 21:44:51
Temat: Re: walki z zak³oceniami cb ci±g dalszy
Autor: Blyskacz 

Kiedy nie s± z³e. By³em u "magika" od elektryki posprawdza³..i ¶wiece i
przewody (choc by³y nowe..stwierdzi³ OK..
dobre przewody nie maja przebic... a przewodow WN sprawdzic tak na 100% metoda miernikowa sie poprostu nie da.. przynajmniej w warunkach warsztatowych - najprostsza i najskuteczniejsza metoda to wymiana na nowe... tylko, ze te tanie czesto pozostawiaja wiele do zyczenia i zdarza sie ze nowe sa gorsze od starych...

pozdrawiam Blyskacz

--
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

7 Data: Styczen 29 2007 21:45:46
Temat: Re: walki z zak³oceniami cb ci±g dalszy
Autor: xxxx 

By³ 29 styczeñ 2007 roku (poniedzia³ek) gdy o godz. 21:44, wszystkim znany
*Blyskacz* napisa³(a):

Kiedy nie s± z³e. By³em u "magika" od elektryki posprawdza³..i ¶wiece i
przewody (choc by³y nowe..stwierdzi³ OK..
dobre przewody nie maja przebic... a przewodow WN sprawdzic tak na 100%
metoda miernikowa sie poprostu nie da.. przynajmniej w warunkach
warsztatowych - najprostsza i najskuteczniejsza metoda to wymiana na
nowe... tylko, ze te tanie czesto pozostawiaja wiele do zyczenia i
zdarza sie ze nowe sa gorsze od starych...

pozdrawiam Blyskacz

Obserowa³em kable w ciemno¶ci .. i po lekkim sztucznym prysznicu. Nic nie
zauwa¿y³em. Jedynie, jak wspomnia³em, po w³o¿eniu koncówki antenki
reczniaka (zwyk³e po³aczenie co¶ w stylu zwracia) drobne iskierki
przeskakiwaly pomiêdzy tymi tulejami metalowymi (os³aniaj±cymi) a blokiem
silnika.
Wymiana kabli na dro¿sze moze faktycznie nic nie dac a nie mam kogo¶, kto
nawet na chwile zgodzi³by sie takowe za³o¿yæ i spróbowac..

--

Pozdrawiam
-- -- -- -- -- -- -- -
  ***ERA****
ICQ:  408-635-822

8 Data: Styczen 29 2007 21:58:22
Temat: Re: walki z zak³oceniami cb ci±g dalszy
Autor: Blyskacz 

zauwa¿y³em. Jedynie, jak wspomnia³em, po w³o¿eniu koncówki antenki
reczniaka (zwyk³e po³aczenie co¶ w stylu zwracia) drobne iskierki
przeskakiwaly pomiêdzy tymi tulejami metalowymi (os³aniaj±cymi) a blokiem
silnika.
skoro przeskakiwaly, tzn, ze kabel ma kiepska izolacje, nie uwazasz  ?
no chyba, ze swieca ma uszkodzony izolator..ale to sie rzadko zdarza...

Wymiana kabli na dro¿sze moze faktycznie nic nie dac a nie mam kogo¶, kto
nawet na chwile zgodzi³by sie takowe za³o¿yæ i spróbowac..
da o tyle, ze bedziesz mial porzadne przewody... ale faktycznie Twojego obecnego problemu moze to nie rozwiazac ...

pozdrawiam Blyskacz

--
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

9 Data: Styczen 30 2007 09:57:47
Temat: Re: walki z zak³oceniami cb ci±g dalszy
Autor: SET 


U¿ytkownik "xxxx"  napisa³ w wiadomo¶ci

By³ 29 styczeñ 2007 roku (poniedzia³ek) gdy o godz. 20:54, wszystkim znany
*Blyskacz* napisa³(a):

>> Przwody i ¶wiece niedawno wymienione.
> to wymien na porzadne a nie tanie ;-)
> kto placi malo, ten czesto placi...

Kiedy nie s± z³e. By³em u "magika" od elektryki posprawdza³..i ¶wiece i
przewody (choc by³y nowe..stwierdzi³ OK.. ale przy zak³oceniach siê
wy³o¿y³.. Ja postanowi³em walczyc dalej.. i dzi¶ zlokalizowa³em na sicher
co zak³oca. W moim przypadku na pewno nie alternator..nie pompa.. nie inne
historie a najbardziej ..ten modu³ elektronicznego zap³onu. Brzeczenie
cholerne jak zbli¿y³em antenkê tego reczniaka w³asnie do niego.

No to spora puszka (metalowa), jako¶ zak³adasz na modu³ i ³±czysz kabelkiem
puszkê z mas± autka dodatkowo zak³adaj±c taki dzynks do "odelektryzowania"
samochodu - pasek taki z metalicznymi w³oskami co to do ziemi dotyka.
W sprzêcie graj±cym pomaga to pewno tu te¿.

10 Data: Styczen 29 2007 19:53:11
Temat: Re: walki z zak³oceniami cb ci±g dalszy
Autor: Samotnik 

Dnia 29.01.2007 xxxx  napisa³/a:

Dzis wpad³ mi w rêce reczniak cb (w autku mam jednak presidenta) Jako ze od
d³u¿szego czasu walczy³em z zak³óceniami ale z niezbyt dobrym skutkiem
postanowi³em wykorzystac to nowe narzêdzie. Skróci³em antene, skrêci³em
squelcza aby maksymalnie wyci±æ t³o, jak najprecyzyjniej zliokalizoowac
¼ród³o zak³oceñ  i jazda po samochodzie oraz w komorze silnika koncówk±
antenki. Okaza³o siê iz najbardziej trzeszcza³o kiedy koncówka antenki
zbli¿a³a siê do obudowy (moze ¼le nazwê ) modu³u zap³onowego (zap³on
elektroniczny).

Masz LPG?
--
Samotnik
http://www.zagle.org.pl/

11 Data: Styczen 29 2007 20:55:08
Temat: Re: walki z zak³oceniami cb ci±g dalszy
Autor: xxxx 

By³ 29 styczeñ 2007 roku (poniedzia³ek) gdy o godz. 20:53, wszystkim znany
*Samotnik* napisa³(a):

Dnia 29.01.2007 xxxx  napisa³/a:
Dzis wpad³ mi w rêce reczniak cb (w autku mam jednak presidenta) Jako ze od
d³u¿szego czasu walczy³em z zak³óceniami ale z niezbyt dobrym skutkiem
postanowi³em wykorzystac to nowe narzêdzie. Skróci³em antene, skrêci³em
squelcza aby maksymalnie wyci±æ t³o, jak najprecyzyjniej zliokalizoowac
¼ród³o zak³oceñ  i jazda po samochodzie oraz w komorze silnika koncówk±
antenki. Okaza³o siê iz najbardziej trzeszcza³o kiedy koncówka antenki
zbli¿a³a siê do obudowy (moze ¼le nazwê ) modu³u zap³onowego (zap³on
elektroniczny).

Masz LPG?

Tak .. mam LpG.
--

Pozdrawiam
-- -- -- -- -- -- -- -
  ***ERA****
ICQ:  408-635-822

12 Data: Styczen 29 2007 19:56:45
Temat: Re: walki z zak³oceniami cb ci±g dalszy
Autor: Samotnik 

Dnia 29.01.2007 xxxx  napisa³/a:

By³ 29 styczeñ 2007 roku (poniedzia³ek) gdy o godz. 20:53, wszystkim znany
*Samotnik* napisa³(a):

Dnia 29.01.2007 xxxx  napisa³/a:
Dzis wpad³ mi w rêce reczniak cb (w autku mam jednak presidenta) Jako ze od
d³u¿szego czasu walczy³em z zak³óceniami ale z niezbyt dobrym skutkiem
postanowi³em wykorzystac to nowe narzêdzie. Skróci³em antene, skrêci³em
squelcza aby maksymalnie wyci±æ t³o, jak najprecyzyjniej zliokalizoowac
¼ród³o zak³oceñ  i jazda po samochodzie oraz w komorze silnika koncówk±
antenki. Okaza³o siê iz najbardziej trzeszcza³o kiedy koncówka antenki
zbli¿a³a siê do obudowy (moze ¼le nazwê ) modu³u zap³onowego (zap³on
elektroniczny).

Masz LPG?

Tak .. mam LpG.

To jeszcze powiedz jaki. Du¿o osób siê skar¿y, ¿e STAG-200 zak³óca im CB.
Podczas jazdy na LPG nie da siê korzystaæ. Ja osobi¶cie nie mam tego
problemu, ale du¿o osób na to narzeka. To nie musi byæ sterownik, mo¿e np.
listwa wtryskiwaczy. Spróbuj kiedy¶ po prze³±czeniu na benzynê.
--
Samotnik
http://www.zagle.org.pl/

13 Data: Styczen 29 2007 21:00:49
Temat: Re: walki z zak³oceniami cb ci±g dalszy
Autor: xxxx 

By³ 29 styczeñ 2007 roku (poniedzia³ek) gdy o godz. 20:56, wszystkim znany
*Samotnik* napisa³(a):

Dnia 29.01.2007 xxxx  napisa³/a:
By³ 29 styczeñ 2007 roku (poniedzia³ek) gdy o godz. 20:53, wszystkim znany
*Samotnik* napisa³(a):

Dnia 29.01.2007 xxxx  napisa³/a:
Dzis wpad³ mi w rêce reczniak cb (w autku mam jednak presidenta) Jako ze od
d³u¿szego czasu walczy³em z zak³óceniami ale z niezbyt dobrym skutkiem
postanowi³em wykorzystac to nowe narzêdzie. Skróci³em antene, skrêci³em
squelcza aby maksymalnie wyci±æ t³o, jak najprecyzyjniej zliokalizoowac
¼ród³o zak³oceñ  i jazda po samochodzie oraz w komorze silnika koncówk±
antenki. Okaza³o siê iz najbardziej trzeszcza³o kiedy koncówka antenki
zbli¿a³a siê do obudowy (moze ¼le nazwê ) modu³u zap³onowego (zap³on
elektroniczny).

Masz LPG?

Tak .. mam LpG.

To jeszcze powiedz jaki. Du¿o osób siê skar¿y, ¿e STAG-200 zak³óca im CB.
Podczas jazdy na LPG nie da siê korzystaæ. Ja osobi¶cie nie mam tego
problemu, ale du¿o osób na to narzeka. To nie musi byæ sterownik, mo¿e np.
listwa wtryskiwaczy. Spróbuj kiedy¶ po prze³±czeniu na benzynê.

Tego juz próbowa³em.. Podejrzewa³em pompê na któr± uskar¿a sie wielu..
Przeszed³em na gaz.. (wy³±czaj±c bezpiecznik od pompy).. I zak³ocenia
nadal. Wy³aczy³em gaz - to samo. Wiec u mnie nie jest to zwi±zane z gazem.
--

Pozdrawiam
-- -- -- -- -- -- -- -
  ***ERA****
ICQ:  408-635-822

14 Data: Styczen 29 2007 21:34:26
Temat: Re: walki z zak³oceniami cb ci±g dalszy
Autor: Cyprian Prochot 


U¿ytkownik "xxxx"  napisa³ w wiadomo¶ci


1. NTG ;)
2. moze sprobuj pomyslec o obejsciu, pod tytulem blaszane oslony z kazdej
strony modulu zaplonowego, ale z grubej blachy. powinno troche zmniejszyc
zaklocenia....


--
pozdrawiam
Cyprian Prochot
CKMK - white Brava 1.6 16V  LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700

15 Data: Styczen 29 2007 21:42:16
Temat: Re: walki z zak³oceniami cb ci±g dalszy
Autor: xxxx 

By³ 29 styczeñ 2007 roku (poniedzia³ek) gdy o godz. 21:34, wszystkim znany
*Cyprian Prochot* napisa³(a):

U¿ytkownik "xxxx"  napisa³ w wiadomo¶ci


1. NTG ;)

Nie uwa¿am i¿ nie ta grupa.:-))  Nie wiem czemu wiêkszo¶c poleca
rozwi±zywanie
problemu filtami na zasilaniu. To jednak kicha .. rzadko kiedy skutkujaca.
szukam rozwi±zania le¿acego po stronie samochodu i generowanych przez niego
zak³oceñ.

2. moze sprobuj pomyslec o obejsciu, pod tytulem blaszane oslony z kazdej
strony modulu zaplonowego, ale z grubej blachy. powinno troche zmniejszyc
zaklocenia....

W³asnie my¶la³em o tym. (pisa³em w nawi±zaniu posta) co¶ o klatce faradaya.
Czy kto¶ æwiczy³ takie cudo. Czy musi byc blacha a nie np siatka miedziana.
Czy jak j± po³±czê z mas± nic siê nie "popierniczy" z zap³onem?
Podobno (nie sprawdzone) ale by³y wypadki os³ony cewek, kopu³ek a nawet
kabli.



--

Pozdrawiam
-- -- -- -- -- -- -- -
  ***ERA****
ICQ:  408-635-822

16 Data: Styczen 29 2007 23:30:53
Temat: Re: walki z zak³oceniami cb ci±g dalszy
Autor: Tomasz Ka³u¿ny 

U¿ytkownik "xxxx"  napisa³ w wiadomo¶ci

Dzis wpad³ mi w rêce reczniak cb (w autku mam jednak presidenta)
Jako ze od

Ja sie podlacze pod watek. Bierzemy 2 identyczne auta z siga. O!
przepraszam! Jedno auto ma relingi a drugie nie. W jednym radio jak w
sigu odbiera poprawnie (SQL pi*oko 1/3), w drugim szumy nikn± gdy SQL
podkrecony na 2/3. Awarie elektryki raczej wykluczam, bo oba auta sa
nowe. Czy relingi moga az tak zaklocac odbior? Bardziej od dywagacji
interesuje mnie opinia osob, ktore przerabialy temat 'na zywo'.

Pozdrawiam. Tomek.

--
Biala FABIA 1.4TD 'firmoofka' *EL9096R*
Uniden Pro 520 XL + Hustler

17 Data: Styczen 29 2007 23:40:16
Temat: Re: walki z zak³oceniami cb ci¹g dalszy
Autor: J.F. 

On Mon, 29 Jan 2007 23:30:53 +0100,  Tomasz Ka³u¿ny wrote:

Ja sie podlacze pod watek. Bierzemy 2 identyczne auta z siga. O!
przepraszam! Jedno auto ma relingi a drugie nie. W jednym radio jak w
sigu odbiera poprawnie (SQL pi*oko 1/3), w drugim szumy nikn± gdy SQL
podkrecony na 2/3. Awarie elektryki raczej wykluczam, bo oba auta sa
nowe. Czy relingi moga az tak zaklocac odbior? Bardziej od dywagacji
interesuje mnie opinia osob, ktore przerabialy temat 'na zywo'.

A podmieniales radia, anteny, kable ?


J.

18 Data: Styczen 30 2007 02:02:08
Temat: Re: walki z zak³oceniami cb ci±g dalszy
Autor: Pabl 


U¿ytkownik "Tomasz Ka³u¿ny" 
napisa³ w wiadomo¶ci


Ja sie podlacze pod watek. Bierzemy 2 identyczne auta z siga. O!
przepraszam! Jedno auto ma relingi a drugie nie. W jednym radio jak w
sigu odbiera poprawnie (SQL pi*oko 1/3), w drugim szumy nikn± gdy SQL
podkrecony na 2/3. Awarie elektryki raczej wykluczam, bo oba auta sa
nowe. Czy relingi moga az tak zaklocac odbior? Bardziej od dywagacji
interesuje mnie opinia osob, ktore przerabialy temat 'na zywo'.


Fala odbita ta sama?
Cewka zaplonowa tego samego producenta?
Kable tego samego producenta?
Ten hustler na stale, na rynience czy na magnesie?
Jak na magnesie to wypeir*** to badziewie i zamontuj na rynience zeby kly
sie dobrze przez lakier przebily.

Picasso

19 Data: Styczen 30 2007 12:24:46
Temat: Re: walki z zak³oceniami cb ci±g dalszy
Autor: J.F. 

On Tue, 30 Jan 2007 02:02:08 +0100,  Pabl wrote:

U¿ytkownik "Tomasz Ka³u¿ny" 
Ja sie podlacze pod watek. Bierzemy 2 identyczne auta z siga. O!
przepraszam! Jedno auto ma relingi a drugie nie. W jednym radio jak w
sigu odbiera poprawnie (SQL pi*oko 1/3), w drugim szumy nikn± gdy SQL
podkrecony na 2/3. Awarie elektryki raczej wykluczam, bo oba auta sa
nowe. Czy relingi moga az tak zaklocac odbior? Bardziej od dywagacji
interesuje mnie opinia osob, ktore przerabialy temat 'na zywo'.

Fala odbita ta sama?
Cewka zaplonowa tego samego producenta?
Kable tego samego producenta?

TDI :-)

Ten hustler na stale, na rynience czy na magnesie?

Jeden dachowal i sie trzyma na szpachli ? :-)

Bo relingi zasadniczo powinny miec wplyw bliski zeru.

J.

20 Data: Styczen 30 2007 19:30:00
Temat: Re: walki z zak³oceniami cb ci±g dalszy
Autor: Tomasz Ka³u¿ny 

Zeby odpowiedziec wszystkim podam tu. Auta (firmowe) kupione u tego
samego dealera, z tego samego transportu, wiec nie sadze aby mialy
inne podzespoly (choc tego nie sprawdzalem). Radio to samo tzn. radio
przekladane z jednego auta do drugiego to samo z antena. Co do
Hustlera na magnesie, to nie upatruje w nim winy, bo jedna i ta sama
antena byla sprawdzana w obu autach wiec w obu przypadkach ma te same
warunki styku z autem. A co do 'klow'... hmmm Nie stwierdzilem nigdzie
zadnych 'klow' i nie slyszalem o takowych, ktore moga przeciez
niszczyc lakier. W dodatku ten zestaw (CB+ant) pracowal bez zaklocen
wczesniej i w innym aucie, dodatkowo na podkladce z folii, wiec tylko
te relingi mi nie pasuja... Inne urzadzenia w aucie nie odbieraja
zaklocen (CD, komorki, iPod). Hmmm... trudno... jesli twierdzicie, ze
to nie moga byc relingi to pojade meczyc chlopakow do serwisu Skody.
Nie chce wyjsc jednak na upierdliwego klienta ;)

Pozdrawiam. Tomek.

--
Biala FABIA 1.4TD 'firmoofka' *EL9096R*
Uniden Pro 520 XL + Hustler

walki z zak³oceniami cb ci±g dalszy



Grupy dyskusyjne