Grupy dyskusyjne   »   warto LPG 2gen

warto LPG 2gen



1 Data: Sierpien 24 2007 08:49:23
Temat: warto LPG 2gen
Autor: Krzysztof L 

Wczoraj zamontowałem stag100 do monowtrysku bosch.(audi 80 b4 ABT)
Małe modyfikacje:
1) Kabel sygnałowy obrotów nie pod cewkę a pod Hall`a.
2) Plus "po stacyjce" nie z cewki ( zanika iskra na świecach)
3) TPS nie ważne, iż ma 4ry wyprowadzenia i instrukcja karze
    olać tps łącząc go z masą. Podłączyć do drugiego po prawej (0-5V)
4) funkcja "cut off" konieczna
5) prędkość krokowca wszędzie na max(255)
6) inne ustawienia metodą prób.
I najważniejsze: rozwiercić mikser uprzednio wybijając sitko.
Znaczna poprawa dynamiki silnika, na 3cim biegu można wykręcić 120 i jeszcze przyspiesza. ;)

Pozdrawiam
Krzysztof

Plik z ustawnieniami mogę wysłać na priv.



2 Data: Sierpien 24 2007 09:30:28
Temat: Re: warto LPG 2gen
Autor: Blyskacz 

Krzysztof L pisze:

1) Kabel sygnałowy obrotów nie pod cewkę a pod Hall`a.
mozna i tak, choc zysk zaden...

2) Plus "po stacyjce" nie z cewki ( zanika iskra na świecach)
?? nic nie zanika, musiales podpiac sie pod niewlasciwy drut, albo masz cos nie tak z instalacja...

3) TPS nie ważne, iż ma 4ry wyprowadzenia i instrukcja karze
   olać tps łącząc go z masą. Podłączyć do drugiego po prawej (0-5V)
jesli dobrze kojarze to tam sa do wyboru dwie sciezki 0.1-4.5V i 1.9-4.9V

I najważniejsze: rozwiercić mikser uprzednio wybijając sitko.
a tu juz przegioles na maksa... jak miales wstawiony za maly mikser to trzeba bylo kupic wiekszy a nie odstawiac parodie - to "sitko" stanowi fragment  zwezki Venturiego i jest bardzo istotnym elementem instalacji... wywalenie go i zostawienie samej obudowy to niezle partactwo.

Znaczna poprawa dynamiki silnika, na 3cim biegu można wykręcić 120 i jeszcze przyspiesza. ;)
jak juz tyle zainwestowales, to kup jeszcze porzadny mixer, to kosztuje grosze a efekty sa wymierne.

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

3 Data: Sierpien 24 2007 09:45:52
Temat: Re: warto LPG 2gen
Autor: Krzysztof L 

Blyskacz wrote:


1) Kabel sygnałowy obrotów nie pod cewkę a pod Hall`a.
mozna i tak, choc zysk zaden...

Nie wiesz jaki zysk?


2) Plus "po stacyjce" nie z cewki ( zanika iskra na świecach)
?? nic nie zanika, musiales podpiac sie pod niewlasciwy drut, albo
masz cos nie tak z instalacja...

Znaczy co?

3) TPS nie ważne, iż ma 4ry wyprowadzenia i instrukcja karze
   olać tps łącząc go z masą. Podłączyć do drugiego po prawej (0-5V)
jesli dobrze kojarze to tam sa do wyboru dwie sciezki 0.1-4.5V i
1.9-4.9V

więc? popełniłem błąd? lepiej do masy?


fragment  zwezki Venturiego i jest bardzo istotnym elementem
instalacji... wywalenie go i zostawienie samej obudowy to niezle
partactwo.

Wystarczająca zwężka to wtryskiwacz


Znaczna poprawa dynamiki silnika, na 3cim biegu można wykręcić 120 i
jeszcze przyspiesza. ;)
jak juz tyle zainwestowales, to kup jeszcze porzadny mixer, to
kosztuje grosze a efekty sa wymierne.

Chetnie kupię porządny mixer, ale jakie bedą efekty? muł na benzynie?

pozdrawiam Blyskacz

Również

4 Data: Sierpien 24 2007 09:53:21
Temat: Re: warto LPG 2gen
Autor: Blyskacz 

Krzysztof L pisze:

Nie wiesz jaki zysk?

zaden - w IIg dokladnosc pomiarow obrotow jest nieistotna.

Znaczy co?
znaczy, ze zasilanie cewki masz konkretnym drutem i podpiecie urzadzenia o poborze pradu max 7.5A nie moze wplywac na prace ukladu zaplonowego jak wplywa to cos jest nie tak.

więc? popełniłem błąd? lepiej do masy?
nie...  po prostu uscislilem Twoja wypowiedz nt. 4 drutow.

Wystarczająca zwężka to wtryskiwacz
bzdura... zwezka to jedno, a ograniczenie przeplywu przez schodzacy nisko wtryskiwacz to drugie - ksztalt tej zwezki jest diablo istotny.

Chetnie kupię porządny mixer, ale jakie bedą efekty? muł na benzynie?
gdzie tam...
do tego silnika wstawia sie mixer z palnikiem 38mm i dodatkowo zostawia sie ta oryginalna plastikowa podkladke o wysokosci jakies 4-5mm co powoduje uniesienie wtryskiwacza wyzej, dzieki czemu nie schodzi nisko w palnik - auto smiga dobrze i na gazie i na benzynie...

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

5 Data: Sierpien 24 2007 10:20:59
Temat: Re: warto LPG 2gen
Autor: Krzysztof L 

Skoro robisz jak piszesz i u Ciebie też działa...
Nie mam pytań.

Pozdrawiam
Krzysztof

6 Data: Sierpien 24 2007 23:06:55
Temat: Re: warto LPG 2gen
Autor: PaweL 

> Znaczy co?
znaczy, ze zasilanie cewki masz konkretnym drutem i podpiecie urzadzenia
o poborze pradu max 7.5A nie moze wplywac na prace ukladu zaplonowego
jak wplywa to cos jest nie tak.


KrzysztofL podpiął się zapewne do drugiego kabelka na cewce - tego z
odułu  - i znikła iskra.

Paweł

7 Data: Sierpien 24 2007 15:35:20
Temat: Re: warto LPG 2gen
Autor: Krzysztof L 


Dodam tylko, iż wyjmując stare kable po centralce 1gen.
odkryłem uszkodzony kabel ( przecięty kleszczami, nie przełamany)
Był to kabel od lambdy, a przecięli go fachowcy montując LPG.
Nie był on połączony spowrotem tylko pozostawiony przecięty.
Ciekaw jestem dlaczego przecina się kabel stosunkowo gruby,
dwużyłowy, stalowy, ekranowany?!
Chyba nie bez powodu został taki zastosowany.
Tym bardziej, że przy sondzie można się podłączyć
za pomocą szybkozłączek nie przecinając niczego.

Obok był przecięty inny kabel i zlutowany ( przecięli niewłaściwy?)
W tym samym miejscu wiązki było wcięcie do odcinania wtrysku.

Jak widać partaczy nie sieją.

Pozdrawiam
Krzysztof

8 Data: Sierpien 26 2007 12:47:22
Temat: Re: warto LPG 2gen
Autor: wolfi 

Krzysztof L napisał(a):

Wczoraj zamontowałem stag100 do monowtrysku bosch.(audi 80 b4 ABT)
Małe modyfikacje:
1) Kabel sygnałowy obrotów nie pod cewkę a pod Hall`a.
2) Plus "po stacyjce" nie z cewki ( zanika iskra na świecach)
3) TPS nie ważne, iż ma 4ry wyprowadzenia i instrukcja karze
   olać tps łącząc go z masą. Podłączyć do drugiego po prawej (0-5V)
4) funkcja "cut off" konieczna
5) prędkość krokowca wszędzie na max(255)
6) inne ustawienia metodą prób.
I najważniejsze: rozwiercić mikser uprzednio wybijając sitko.
Znaczna poprawa dynamiki silnika, na 3cim biegu można wykręcić 120 i jeszcze przyspiesza. ;)

to proponuję Ci przetestować BLOS'a i wywalić tego powolnego i "głupiego" staga100. na III dokręcisz spokojnie do końca skali obrotomierza i to bez utraty dynamiki na końcu, a wręcz przeciwnie...

warto LPG 2gen



Grupy dyskusyjne