[Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spal anie - potwierdzone!
1 | Data: Lipiec 08 2013 21:26:59 |
Temat: [Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spal anie - potwierdzone! | |
Autor: anacron | IdÄ…c za ciosem kupi³em sobie box za 250 z³. A teraz banalny test, ta 2 |
Data: Lipiec 08 2013 22:01:48 | Temat: Re: [Digital Powerbox] wiêksza moc, mniejsze spalanie - potwierdzone! | Autor: Arbiter | O wp³ywie boxa siê nie wypowiem, ale co do tankowañ to mi ró¿nie wchodzi 3 |
Data: Lipiec 08 2013 22:15:15 | Temat: [OT] Re: [Digital Powerbox] wi�ksza moc, mniej sze spalanie - potwierdzone! | Autor: anacron | W dniu 08.07.2013 22:01, Arbiter pisze: O wp�ywie boxa si� nie wypowiem, ale co do tankowa� to mi r�nie wchodzi Mój prymitywny Thunderbird tak to widzi. :) Ustaw to OE. -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza 4 |
Data: Lipiec 08 2013 22:12:04 | Temat: Re: [Digital Powerbox] wiêksza moc, mniejsze spalanie - potwierdzone! | Autor: Arbiter |
Id±c za ciosem kupi³em sobie box za 250 z³. A teraz banalny test, ta natomiast co do Twojego testu to je¶li czujesz ¿e jest lepiej a wyda³e¶ 250PLN to super i trzeba siê cieszyc:) 5 |
Data: Lipiec 08 2013 22:15:33 | Temat: Re: [Digital Powerbox] wiêksza moc, mniejsze spalanie - potwierdzone! | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello anacron, Id±c za ciosem kupi³em sobie box za 250 z³. A teraz banalny test, ta 1. Oszacuj b³±d tankowania. 2. Podaj kierunek jazdy (geograficznie) oraz prêdko¶æ i kierunek wiatru. 3. Oszacuj wp³yw natê¿enia ruchu w obu kierunkach. 4. Podaj dok³adne, rzeczywiste czasy przejazdu z uwzglêdnieniem zabudowany/niezabudowany. Masz ró¿nicê 0.52l - to znacznie mniej ni¿ mo¿liwe ró¿nice wynikaj±ce z powy¿szych przyczyn. Metodologicznie do dupy. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 6 |
Data: Lipiec 09 2013 10:19:56 | Temat: Re: [Digital Powerbox] wiêksza moc, mniejsze spalanie - potwierdzone! | Autor: anacron | W dniu 08.07.2013 22:15, RoMan Mandziejewicz pisze: 1. Oszacuj b³±d tankowania. Ehhh to teraz gwó¼d¼. Tak naprawdê by³y trzy przejazdy. http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/45683 3 od góry masz opisane w komentarzach. Teraz ponownie spójrz tu: https://dl.dropboxusercontent.com/u/19673278/i30_anacron.png Niestety, 3 mimo, ¿e najlepszy pod wzglêdem spalania, nie zniwelowa³ pojawiaj±cego siê od czasu do czasu laga, a dok³adniej rzecz ujmuj±c 3s lag raz wyst±pi³ podczas przeje¼dzie, ale popracujemy nad tym. 2. Podaj kierunek jazdy (geograficznie) oraz prêdko¶æ i kierunek Mniej wiêcej tak https://maps.google.pl/maps?saddr=W%C5%82oc%C5%82awek&daddr=52.6571406,19.1337536+to:Dobrzy%C5%84+nad+Wis%C5%82%C4%85+to:52.7358516,19.4344699+to:52.5936481,19.5115966+to:P%C5%82ock+to:52.63505,19.0802957+to:W%C5%82oc%C5%82awek&hl=pl&ie=UTF8&ll=52.680545,19.508286&spn=0.239363,0.6427&sll=52.680545,19.377823&sspn=0.239363,0.904312&geocode=FYpZIwMdWPMiASlboHmQdJkcRzHB9_cy-5a_1Q%3BFfR7IwMdOfUjASn7axOWspscRzHfBAm4Lk95Ow%3BFWovIwMd48UmASkdjeepxYUcRzEUV_I97hY4XQ%3BFWuvJAMd5YsoASm9_95nUIkcRzG0FNK021yrqw%3BFfCDIgMdLLkpASmTZOCRBH0cRzFiGAm9_EI8Wg%3BFSnLIQMdqLIsASnRFeVrnnAcRzG_pK4zPI5_bA%3BFaolIwMdZyQjASmPRaDt5JscRzFTW0-zQ_3hUA%3BFYpZIwMdWPMiASlboHmQdJkcRzHB9_cy-5a_1Q&oq=W%C5%82o&mra=dpe&mrsp=1&sz=11&via=1,3,4,6&t=m&z=11 4. Podaj dok³adne, rzeczywiste czasy przejazdu z uwzglêdnieniem A kto by siê tym przejmowa³? Masz ró¿nicê 0.52l - to znacznie mniej ni¿ mo¿liwe ró¿nice wynikaj±ce Ale ponad litr na 100 na niespe³na 150km to ju¿ chyba Twoj± teoriê rozwala co? :D I do tego Nic nie zosta³o zmniejszone, korekta ci¶nienia wzglêdem nomina³u zawsze w górê. -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza 7 |
Data: Lipiec 09 2013 11:49:43 | Temat: Re: [Digital Powerbox] wiêksza moc, mniejsze spalanie - potwierdzone! | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2013-07-09 10:19, anacron pisze: 8 |
Data: Lipiec 09 2013 18:15:23 | Temat: Re: [Digital Powerbox] wiêksza moc, mniejsze spalanie - potwierdzone! | Autor: anacron | W dniu 09.07.2013 11:49, Jakub Witkowski pisze: W dniu 2013-07-09 10:19, anacron pisze: Ca³y czas motostat prowadzony, przypomnê siê za kolejne 60000 km. :) -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza 9 |
Data: Lipiec 08 2013 22:19:43 | Temat: Re: [Digital Powerbox] wiÄ™ksza moc, mniejsze s palanie - potwierdzone! | Autor: anacron | Zapomnia³em dodać: (...) komputer pokaza³ 4,9l/100 i 68km/h Å›redniÄ…
komputer pokaza³ 5,5l/100 i 67km/h Å›redniÄ… -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza 10 |
Data: Lipiec 09 2013 11:51:28 | Temat: Re: [Digital Powerbox] większa moc, mniejsze s palanie - potwierdzone! | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2013-07-08 22:19, anacron pisze: 11 |
Data: Lipiec 09 2013 18:16:44 | Temat: Re: [Digital Powerbox] wiÄ™ksza moc, mniejsze s palanie - potwierdzone! | Autor: anacron | W dniu 09.07.2013 11:51, Jakub Witkowski pisze: W dniu 2013-07-08 22:19, anacron pisze: Poda³em jako ciekawostkÄ™, podajÄ…c wczeÅ›niej wynik z dystrybutora. Co do LPG, jak siÄ™ umie to komputer mo¿na przeprogramować, tak ¿e bÄ™dzie pokazywa³ spalanie LPG z dok³adnoÅ›ciÄ… podobnÄ… do pokazywania tego co pokazuje na benzynie. -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza 12 |
Data: Lipiec 08 2013 22:21:22 | Temat: Re: [Digital Powerbox] wiÄ™ksza moc, mniejsze spal anie - potwierdzone! | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Mon, 08 Jul 2013 21:26:59 +0200, anacron napisa³(a): ps. przy przeje¼dzie z boxem na pok³adzie dodatkowo dziecko, wiêc Pytanie jest do¶æ proste - jakie parametry i w jaki sposób modyfikuje ten box? Bo mo¿liwo¶ci na dokonanie tego jest kilka - jedne wykoñcz± szybciej turbosprê¿arkê, inne uk³ad t³okowy. Móg³by¶ te¿ pokazaæ wyniki pomiarów temperatury spalin, lambdy i ci¶nienia w kolektorze dolotowym? Masz je na pewno, bo nie wierzê ¿eby¶ pozwoli³ grzebaæ w silniku komu¶ kto nie wykona³ tych podstawowych pomiarów przy ka¿dej modyfikacji silnika. Bo tuning turbodiesla to zazwyczaj bezpo¶rednio albo po¶rednio zwiêkszenie ci¶nienia w kolektorze dolotowym, co niesie za sob± konieczno¶æ odpowiedniego podniesienia dawki paliwa - przesada powoduje wzrost zu¿ycia paliwa, a zbyt ma³a ilo¶æ czybko zu¿yje silnik (t³ok i zawory). St±d potrzebny pomiar lambdy (przed katalizatorem), ci¶nienia do³adowania i temperatury spalin. Bo tak po prawdzie to w takim Hyundaiu siedz± ca³kiem kumaci go¶cie, których dzia³ marketingu by oz³oci³ gdyby uda³o im siê zbiæ zu¿ycie paliwa o 10% (pomiñmy wzrost mocy). Wiêc tu siê warto dobrze zastanowiæ czy to takie aby na pewno bez konsekwencji. 13 |
Data: Lipiec 08 2013 22:30:39 | Temat: Re: [Digital Powerbox] wiêksza moc, mniejsze spalanie - potwierdzone! | Autor: anacron | W dniu 08.07.2013 22:21, Tomasz Pyra pisze: Pytanie jest do¶æ proste - jakie parametry i w jaki sposób modyfikuje ten Ci¶nienie wtrysku tylko i to delikatnie (w granicach dopuszczonych przez producenta). st±d tylko wzrost mocy o 6,8% (jak widaæ bez szaleñstw). Móg³by¶ te¿ pokazaæ wyniki pomiarów temperatury spalin, lambdy i ci¶nienia Le¿± na komputerze w warsztacie, nie zgrywa³em, ale przy okazji zgram, bo by³o mierzone. Bo tak po prawdzie to w takim Hyundaiu siedz± ca³kiem kumaci go¶cie, I zrobili silnik, który ³apie laga co jaki¶ czas i nie potrafi± tego usun±æ. Ta têgie g³owy :P Box zrobiony po prawdzie po to, aby tego laga nie ³apa³ w zakresie od 2 tys. w górê. I póki co nie ³apie. -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza 14 |
Data: Lipiec 08 2013 23:02:20 | Temat: Re: [Digital Powerbox] wiêksza moc, mniejsze spalanie - potwierdzone! | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Mon, 08 Jul 2013 22:30:39 +0200, anacron napisa³(a): W dniu 08.07.2013 22:21, Tomasz Pyra pisze: box to urz±dzenie elektroniczne, ci¶nienie wtrysku to parametr fizyczny. Chodzi o to w jaki sposób ten box modyfikuje, który dok³adnie parametr i w jaki sposób, czy w ca³ym zakresie obrotów i obci±¿eñ, czy w jaki¶ zakresach. itp. itd.
No to s± bardziej istotne wykresy ni¿ sama moc.
Pytanie czy wszystkie egzemplarze ³api± tego laga. Bo pewnie nie - kolega je¼dzi autem z takim silnikiem, nawet go zapyta³em kiedy¶ czy spotka³ co¶ takiego i zaprzeczy³. Co innego jak fabryka wyprodukowa³a byæ mo¿e wadliwy egzemplarz, a co innego projektowanie silnika pod konkretne za³o¿enia. Ta têgie g³owy :P Box zrobiony po prawdzie po to, aby tego laga To jest zawsze trochê ¶liska sprawa - naprawianie auta tuningiem bez zdiagnozowania ¼ród³owej przyczyny problemów. Natomiast oczywi¶cie mo¿liwo¶æ jest jeszcze taka - bez boxa silnik dzia³a³ po prostu nieprawid³owo, zu¿ycia paliwa mog³o byæ wtedy zawy¿one. Teraz co¶ siê poprawi³o i mo¿liwe ¿e ju¿ jest ok. 15 |
Data: Lipiec 09 2013 02:16:01 | Temat: Re: [Digital Powerbox] wiêksza moc, mniejsze spalanie - potwierdzone! | Autor: anacron | W dniu 08.07.2013 23:02, Tomasz Pyra pisze: Ci¶nienie wtrysku tylko i to delikatnie (w granicach dopuszczonych przez Przy delikatnym wci¶niêciu peda³u gazu nie robi nic, wykres siê pokrywa z nomina³em. Na tym wykresie te¿ widzisz, ¿e na koñcu wykresy pokrywaj± siê, w 100% nie przekracza maksymalnych ci¶nieñ przewidzianych przez producenta wtrysków. Generalnie, ¿aden parametr ponoæ (ja siê nie znam) nie przekracza warto¶ci granicznych przewidzianych przez producentów. Móg³by¶ te¿ pokazaæ wyniki pomiarów temperatury spalin, lambdy i ci¶nienia To widzisz jak ja siê na tym znam. :) Bo tak po prawdzie to w takim Hyundaiu siedz± ca³kiem kumaci go¶cie, Wszystkie 1,4 CRDI, którymi je¼dzi³em i to zarówno Hyundai i30, jak i KIA Cee'd/Venga Bo pewnie nie - kolega je¼dzi autem z takim silnikiem, nawet go zapyta³em Te¿ takiego spotka³em, przejecha³ siê moim (akurat dzia³a³ dobrze) i stwierdzi³, ¿e jego sztuka w takim razie nigdy nie je¼dzi³a dobrze i my¶la³, ¿e ten typ tak ma. Co innego jak fabryka wyprodukowa³a byæ mo¿e wadliwy egzemplarz, a co Problem jest w oprogramowaniu turbiny. W pewnym zakresie temperatur od oko³o 18 do 28 stopni turbina potrafi zlagowaæ tak na 2-5s (raz na jaki¶ czas). Innym objawem jest trudno¶æ utrzymania auta z równ± prêdko¶ci± 90km/h na VI biegu w pagórkowatym lekko terenie. Fora KIA i Hynudai w Europie puchn± od w±tków o 1,4 CRDI. Np. http://www.hyundai-forums.com/234-ix20/145030-ix20-crdi-hesitation-when-accelerating.html lub http://www.kiaownersclub.co.uk/forum/ceed-14-crdi-power-acceleration-problem_topic13587.html -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza 16 |
Data: Lipiec 09 2013 08:53:13 | Temat: Re: [Digital Powerbox] wiêksza moc, mniejsze spalanie - potwierdzone! | Autor: Robson | W dniu 2013-07-08 21:26, anacron pisze: Id±c za ciosem kupi³em sobie box za 250 z³. A teraz banalny test, ta Powiniene¶ jeszcze zmierzyæ temperaturê otoczenia i zastosowaæ korektê. R 17 |
Data: Lipiec 10 2013 00:03:00 | Temat: Re: [Digital Powerbox] wiÄ™ksza moc, mniejsze s palanie - potwierdzone! | Autor: LEPEK | W dniu 2013-07-08 21:26, anacron pisze: (pÄ™tla) o d³ugoÅ›ci 144km. [...] - tankowanie przy tym samym dystrybutorze, przy aucie ustawionym w ten Nie mówiÄ™, ¿e wynik twoich eksperymentów nie jest zbli¿ony do prawdy, ale opieranie wniosków o tankowanie ca. 8 litrów niesie prawdopodobieÅ„stwo gigantycznego b³Ä™du. Jak tankowa³eÅ› - do pierwszego "odbicia" pistoletu, czy do momentu, a¿ siÄ™ bÄ™dzie wylewać z wlewu? JeÅ›li to pierwsze, to zale¿y jak paliwo wirowa³o i siÄ™ pieni³o podczas wlewania. Jak to drugie - zale¿y, czy odpowietrzenie wype³ni³o siÄ™ tak samo. Jakby nie by³o - ró¿nica 0,5 l raz na "+", raz na "-" zmieni³a by te wnioski o 180 stopni, a o to przy takich tankowaniach nie trudno. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz GdaÅ„ski no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01 Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08 Majesty YP125R SE068 sqter'08 |