Grupy dyskusyjne   »   [Digital Powerbox] wiÄ™ksza moc, mniejsze spal anie - potwierdzone!

[Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spal anie - potwierdzone!



1 Data: Lipiec 08 2013 21:26:59
Temat: [Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spal anie - potwierdzone!
Autor: anacron 

IdÄ…c za ciosem kupi³em sobie box za 250 z³. A teraz banalny test, ta
sama trasa (pÄ™tla) o d³ugoÅ›ci 144km. Oko³o 20 km po mieÅ›cie i reszta
poza nim.
Zasady:

- prÄ™dkoæ przelotowa 100km/h (licznikowe) poza zabudowanym i 60km/h w
zabudowanym
- zmiana na wy¿szy bieg przy 3 tys. obr./min dla biegów 1-3 i ~2750 dla
biegów IV-VI
- przyspieszanie z maksymalnym przyspieszeniem jakie auto osiÄ…ga.
- tankowanie przy tym samym dystrybutorze, przy aucie ustawionym w ten
sam sposób.

Przejazd pierwszy z boxem, przejazd drugi bez.

Wyniki:

1. Tankowanie 0
- godzina 14:55 (z FV)

2. Tankowanie 1 - z Powerbox
- godzina 17:02 (z FV)
- kilometry przejechane 144.0km (~144)
- iloæ paliwa 7,62l ON
- spalanie: 5,29l ON / 100km

3. Tankowanie 2 - bez Powerbox
- godzina 19:11 (z FV)
- kilometry przejechane 144,1km (~144)
- iloæ paliwa 8,37l ON
- spalanie: 5,81l ON / 100km

Wynik: 0,52l mniej na 100km przy zamontowanym boxie.

ps. przy przeje¼dzie z boxem na pok³adzie dodatkowo dziecko, wiÄ™c
ciÄ™¿sze auto minimalnie. A teraz tÄ™gie g³owy, niech powiedzÄ… "JAK,
DLACZEGO?" bo hamownia potwierdza wzrost mocy i momentu
https://dl.dropboxusercontent.com/u/19673278/i30_anacron.png (powy¿szy
test na 7).

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza



2 Data: Lipiec 08 2013 22:01:48
Temat: Re: [Digital Powerbox] wiêksza moc, mniejsze spalanie - potwierdzone!
Autor: Arbiter 

O wp³ywie boxa siê nie wypowiem, ale co do tankowañ to mi ró¿nie wchodzi
mimo ze tez tankuje na tej samej stacji. Na 140km bym nie zmierzy³ ¿adnego
zuzycia paliwa. Tankujê zwykle 63litry i wychodzi mi tak ¿e jak na jednym
tankowaniu spali mi mniej ni¿ pokazuje komputer to na drugim wyjdzie ¿e
spali wiêcej ni¿ pokazuje. Ja to t³umacze tym ze raz w zbiorniku mam 70
litrów a innym razem 68l mimo za kazdym razem full.

zatem niedok³adno¶æ pomiaru jest u mnie znaczna. gdybym robi³ test na 100km
to mog³oby wyj¶æ ¿e pali mi 4l lub 6l, jad±c w ten sam sposób wiêc nie
wyvi±gna³bym z tego wniosku

3 Data: Lipiec 08 2013 22:15:15
Temat: [OT] Re: [Digital Powerbox] wi�ksza moc, mniej sze spalanie - potwierdzone!
Autor: anacron 

W dniu 08.07.2013 22:01, Arbiter pisze:

O wp�ywie boxa si� nie wypowiem, ale co do tankowa� to mi r�nie wchodzi
mimo ze tez tankuje na tej samej stacji. Na 140km bym nie zmierzy� �adnego
zuzycia paliwa. Tankuj� zwykle 63litry i wychodzi mi tak �e jak na jednym
tankowaniu spali mi mniej ni� pokazuje komputer to na drugim wyjdzie �e
spali wi�cej ni� pokazuje. Ja to t�umacze tym ze raz w zbiorniku mam 70
litr�w a innym razem 68l mimo za kazdym razem full.

zatem niedok�adno�� pomiaru jest u mnie znaczna. gdybym robi� test na 100km
to mog�oby wyj�� �e pali mi 4l lub 6l, jad�c w ten sam spos�b wi�c nie
wyvi�gna�bym z tego wniosku

Mój prymitywny Thunderbird tak to widzi. :) Ustaw to OE.


--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

4 Data: Lipiec 08 2013 22:12:04
Temat: Re: [Digital Powerbox] wiêksza moc, mniejsze spalanie - potwierdzone!
Autor: Arbiter 


U¿ytkownik "anacron"  napisa³ w wiadomo¶ci

Id±c za ciosem kupi³em sobie box za 250 z³. A teraz banalny test, ta
sama trasa (pêtla) o d³ugo¶ci 144km. Oko³o 20 km po mie¶cie i reszta

natomiast co do Twojego testu to je¶li czujesz ¿e jest lepiej a wyda³e¶
250PLN to super i trzeba siê cieszyc:)

5 Data: Lipiec 08 2013 22:15:33
Temat: Re: [Digital Powerbox] wiêksza moc, mniejsze spalanie - potwierdzone!
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello anacron,

Monday, July 8, 2013, 9:26:59 PM, you wrote:

Id±c za ciosem kupi³em sobie box za 250 z³. A teraz banalny test, ta
sama trasa (pêtla) o d³ugo¶ci 144km. Oko³o 20 km po mie¶cie i reszta
poza nim.
Zasady:
- prêdko¶æ przelotowa 100km/h (licznikowe) poza zabudowanym i 60km/h w
zabudowanym
- zmiana na wy¿szy bieg przy 3 tys. obr./min dla biegów 1-3 i ~2750 dla
biegów IV-VI
- przyspieszanie z maksymalnym przyspieszeniem jakie auto osi±ga.
- tankowanie przy tym samym dystrybutorze, przy aucie ustawionym w ten
sam sposób.

1. Oszacuj b³±d tankowania.

2. Podaj kierunek jazdy (geograficznie) oraz prêdko¶æ i kierunek
wiatru.

3. Oszacuj wp³yw natê¿enia ruchu w obu kierunkach.

4. Podaj dok³adne, rzeczywiste czasy przejazdu z uwzglêdnieniem
zabudowany/niezabudowany.

Masz ró¿nicê 0.52l - to znacznie mniej ni¿ mo¿liwe ró¿nice wynikaj±ce
z powy¿szych przyczyn. Metodologicznie do dupy.

[...]

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

6 Data: Lipiec 09 2013 10:19:56
Temat: Re: [Digital Powerbox] wiêksza moc, mniejsze spalanie - potwierdzone!
Autor: anacron 

W dniu 08.07.2013 22:15, RoMan Mandziejewicz pisze:

1. Oszacuj b³±d tankowania.

Ehhh to teraz gwó¼d¼. Tak naprawdê by³y trzy przejazdy.

http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/45683

3 od góry masz opisane w komentarzach. Teraz ponownie spójrz tu:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/19673278/i30_anacron.png

Niestety, 3 mimo, ¿e najlepszy pod wzglêdem spalania, nie zniwelowa³
pojawiaj±cego siê od czasu do czasu laga, a dok³adniej rzecz ujmuj±c 3s
lag raz wyst±pi³ podczas przeje¼dzie, ale popracujemy nad tym.

2. Podaj kierunek jazdy (geograficznie) oraz prêdko¶æ i kierunek
wiatru.

Mniej wiêcej tak

https://maps.google.pl/maps?saddr=W%C5%82oc%C5%82awek&daddr=52.6571406,19.1337536+to:Dobrzy%C5%84+nad+Wis%C5%82%C4%85+to:52.7358516,19.4344699+to:52.5936481,19.5115966+to:P%C5%82ock+to:52.63505,19.0802957+to:W%C5%82oc%C5%82awek&hl=pl&ie=UTF8&ll=52.680545,19.508286&spn=0.239363,0.6427&sll=52.680545,19.377823&sspn=0.239363,0.904312&geocode=FYpZIwMdWPMiASlboHmQdJkcRzHB9_cy-5a_1Q%3BFfR7IwMdOfUjASn7axOWspscRzHfBAm4Lk95Ow%3BFWovIwMd48UmASkdjeepxYUcRzEUV_I97hY4XQ%3BFWuvJAMd5YsoASm9_95nUIkcRzG0FNK021yrqw%3BFfCDIgMdLLkpASmTZOCRBH0cRzFiGAm9_EI8Wg%3BFSnLIQMdqLIsASnRFeVrnnAcRzG_pK4zPI5_bA%3BFaolIwMdZyQjASmPRaDt5JscRzFTW0-zQ_3hUA%3BFYpZIwMdWPMiASlboHmQdJkcRzHB9_cy-5a_1Q&oq=W%C5%82o&mra=dpe&mrsp=1&sz=11&via=1,3,4,6&t=m&z=11

4. Podaj dok³adne, rzeczywiste czasy przejazdu z uwzglêdnieniem
zabudowany/niezabudowany.

A kto by siê tym przejmowa³?

Masz ró¿nicê 0.52l - to znacznie mniej ni¿ mo¿liwe ró¿nice wynikaj±ce
z powy¿szych przyczyn. Metodologicznie do dupy.

Ale ponad litr na 100 na niespe³na 150km to ju¿ chyba Twoj± teoriê
rozwala co? :D I do tego Nic nie zosta³o zmniejszone, korekta ci¶nienia
wzglêdem nomina³u zawsze w górê.

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

7 Data: Lipiec 09 2013 11:49:43
Temat: Re: [Digital Powerbox] wiêksza moc, mniejsze spalanie - potwierdzone!
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2013-07-09 10:19, anacron pisze:

> Ale ponad litr na 100 na niespe³na 150km to ju¿ chyba Twoj± teoriê
> rozwala co? :D

To nadal niewiele znaczy bez porz±dnego rachunku b³êdów.

¯eby poprawiæ b³±d pomiarowy, plus jako¶ tam u¶redniæ rzeczywiste warunki
trzeba by przejechaæ po parê tysiêcy kilometrów. Ale w tym czasie zmieni
siê pora roku oraz stan samochodu... wiêc mo¿e je¼dziæ krócej, za to bardzo
wiele razy na zmianê - ale to z kolei pogorszy separacjê pomiarów spalania.

Próba powinna byæ ¶lepa (kierowca nie wie czy jedzie "z" czy "bez", aby to nie wp³ywa³o
na jego styl jazdy), a mo¿e nawet podwójnie ¶lepa (ten co zmienia nastawy, dolewa do baku
i liczy wyniki te¿ nie wie, które ustawienie to "on" a które "off"). I tak dalej...

Twoje dane pozwalaj± na okrzyk: "potwierdzone!" co najwy¿ej w standardach MythBusters ;)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

8 Data: Lipiec 09 2013 18:15:23
Temat: Re: [Digital Powerbox] wiêksza moc, mniejsze spalanie - potwierdzone!
Autor: anacron 

W dniu 09.07.2013 11:49, Jakub Witkowski pisze:

W dniu 2013-07-09 10:19, anacron pisze:

Ale ponad litr na 100 na niespe³na 150km to ju¿ chyba Twoj± teoriê
rozwala co? :D

To nadal niewiele znaczy bez porz±dnego rachunku b³êdów.

¯eby poprawiæ b³±d pomiarowy, plus jako¶ tam u¶redniæ rzeczywiste warunki
trzeba by przejechaæ po parê tysiêcy kilometrów.

Ca³y czas motostat prowadzony, przypomnê siê za kolejne 60000 km. :)

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

9 Data: Lipiec 08 2013 22:19:43
Temat: Re: [Digital Powerbox] większa moc, mniejsze s palanie - potwierdzone!
Autor: anacron 

Zapomnia³em dodać:

W dniu 08.07.2013 21:26, anacron pisze:

(...)
1. Tankowanie 0
- godzina 14:55 (z FV)

2. Tankowanie 1 - z Powerbox
- godzina 17:02 (z FV)
- kilometry przejechane 144.0km (~144)
- iloæ paliwa 7,62l ON
- spalanie: 5,29l ON / 100km

komputer pokaza³ 4,9l/100 i 68km/h Å›redniÄ…


3. Tankowanie 2 - bez Powerbox
- godzina 19:11 (z FV)
- kilometry przejechane 144,1km (~144)
- iloæ paliwa 8,37l ON
- spalanie: 5,81l ON / 100km

komputer pokaza³ 5,5l/100 i 67km/h Å›redniÄ…

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

10 Data: Lipiec 09 2013 11:51:28
Temat: Re: [Digital Powerbox] większa moc, mniejsze s palanie - potwierdzone!
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2013-07-08 22:19, anacron pisze:
> komputer pokaza³ 5,5l/100 i 67km/h Å›redniÄ…

A czy ten box przypadkiem nie modyfikuje sygna³ów miÄ™dzy kompem a wtryskami?
Bo wiesz - na LPG komp te¿ pokazuje spalanie benzyny, jakie mu siÄ™ wydaje, ¿e ma.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub ca³oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

11 Data: Lipiec 09 2013 18:16:44
Temat: Re: [Digital Powerbox] większa moc, mniejsze s palanie - potwierdzone!
Autor: anacron 

W dniu 09.07.2013 11:51, Jakub Witkowski pisze:

W dniu 2013-07-08 22:19, anacron pisze:
komputer pokaza³ 5,5l/100 i 67km/h Å›redniÄ…

A czy ten box przypadkiem nie modyfikuje sygna³ów miÄ™dzy kompem a
wtryskami?
Bo wiesz - na LPG komp te¿ pokazuje spalanie benzyny, jakie mu siÄ™
wydaje, ¿e ma.

Poda³em jako ciekawostkÄ™, podajÄ…c wczeÅ›niej wynik z dystrybutora. Co do
LPG, jak siÄ™ umie to komputer mo¿na przeprogramować, tak ¿e bÄ™dzie
pokazywa³ spalanie LPG z dok³adnoÅ›ciÄ… podobnÄ… do pokazywania tego co
pokazuje na benzynie.


--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

12 Data: Lipiec 08 2013 22:21:22
Temat: Re: [Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spal anie - potwierdzone!
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Mon, 08 Jul 2013 21:26:59 +0200, anacron napisa³(a):

ps. przy przeje¼dzie z boxem na pok³adzie dodatkowo dziecko, wiêc
ciê¿sze auto minimalnie. A teraz têgie g³owy, niech powiedz± "JAK,
DLACZEGO?" bo hamownia potwierdza wzrost mocy i momentu
https://dl.dropboxusercontent.com/u/19673278/i30_anacron.png (powy¿szy
test na 7).

Pytanie jest do¶æ proste - jakie parametry i w jaki sposób modyfikuje ten
box?

Bo mo¿liwo¶ci na dokonanie tego jest kilka - jedne wykoñcz± szybciej
turbosprê¿arkê, inne uk³ad t³okowy.
Móg³by¶ te¿ pokazaæ wyniki pomiarów temperatury spalin, lambdy i ci¶nienia
w kolektorze dolotowym? Masz je na pewno, bo nie wierzê ¿eby¶ pozwoli³
grzebaæ w silniku komu¶ kto nie wykona³ tych podstawowych pomiarów przy
ka¿dej modyfikacji silnika.

Bo tuning turbodiesla to zazwyczaj bezpo¶rednio albo po¶rednio zwiêkszenie
ci¶nienia w kolektorze dolotowym, co niesie za sob± konieczno¶æ
odpowiedniego podniesienia dawki paliwa - przesada powoduje wzrost zu¿ycia
paliwa, a zbyt ma³a ilo¶æ czybko zu¿yje silnik (t³ok i zawory).
St±d potrzebny pomiar lambdy (przed katalizatorem), ci¶nienia do³adowania i
temperatury spalin.

Bo tak po prawdzie to w takim Hyundaiu siedz± ca³kiem kumaci go¶cie,
których dzia³ marketingu by oz³oci³ gdyby uda³o im siê zbiæ zu¿ycie paliwa
o 10% (pomiñmy wzrost mocy). Wiêc tu siê warto dobrze zastanowiæ czy to
takie aby na pewno bez konsekwencji.

13 Data: Lipiec 08 2013 22:30:39
Temat: Re: [Digital Powerbox] wiêksza moc, mniejsze spalanie - potwierdzone!
Autor: anacron 

W dniu 08.07.2013 22:21, Tomasz Pyra pisze:

Pytanie jest do¶æ proste - jakie parametry i w jaki sposób modyfikuje ten
box?

Ci¶nienie wtrysku tylko i to delikatnie (w granicach dopuszczonych przez
producenta). st±d tylko wzrost mocy o 6,8% (jak widaæ bez szaleñstw).

Móg³by¶ te¿ pokazaæ wyniki pomiarów temperatury spalin, lambdy i ci¶nienia
w kolektorze dolotowym? Masz je na pewno, bo nie wierzê ¿eby¶ pozwoli³
grzebaæ w silniku komu¶ kto nie wykona³ tych podstawowych pomiarów przy
ka¿dej modyfikacji silnika.

Le¿± na komputerze w warsztacie, nie zgrywa³em, ale przy okazji zgram,
bo by³o mierzone.

Bo tak po prawdzie to w takim Hyundaiu siedz± ca³kiem kumaci go¶cie,
których dzia³ marketingu by oz³oci³ gdyby uda³o im siê zbiæ zu¿ycie paliwa
o 10% (pomiñmy wzrost mocy). Wiêc tu siê warto dobrze zastanowiæ czy to
takie aby na pewno bez konsekwencji.

I zrobili silnik, który ³apie laga co jaki¶ czas i nie potrafi± tego
usun±æ. Ta têgie g³owy :P Box zrobiony po prawdzie po to, aby tego laga
nie ³apa³ w zakresie od 2 tys. w górê. I póki co nie ³apie.

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

14 Data: Lipiec 08 2013 23:02:20
Temat: Re: [Digital Powerbox] wiêksza moc, mniejsze spalanie - potwierdzone!
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Mon, 08 Jul 2013 22:30:39 +0200, anacron napisa³(a):

W dniu 08.07.2013 22:21, Tomasz Pyra pisze:
Pytanie jest do¶æ proste - jakie parametry i w jaki sposób modyfikuje ten
box?

Ci¶nienie wtrysku tylko i to delikatnie (w granicach dopuszczonych przez
producenta). st±d tylko wzrost mocy o 6,8% (jak widaæ bez szaleñstw).

box to urz±dzenie elektroniczne, ci¶nienie wtrysku to parametr fizyczny.
Chodzi o to w jaki sposób ten box modyfikuje, który dok³adnie parametr i w
jaki sposób, czy w ca³ym zakresie obrotów i obci±¿eñ, czy w jaki¶
zakresach. itp. itd.



Móg³by¶ te¿ pokazaæ wyniki pomiarów temperatury spalin, lambdy i ci¶nienia
w kolektorze dolotowym? Masz je na pewno, bo nie wierzê ¿eby¶ pozwoli³
grzebaæ w silniku komu¶ kto nie wykona³ tych podstawowych pomiarów przy
ka¿dej modyfikacji silnika.

Le¿± na komputerze w warsztacie, nie zgrywa³em, ale przy okazji zgram,
bo by³o mierzone.

No to s± bardziej istotne wykresy ni¿ sama moc.


Bo tak po prawdzie to w takim Hyundaiu siedz± ca³kiem kumaci go¶cie,
których dzia³ marketingu by oz³oci³ gdyby uda³o im siê zbiæ zu¿ycie paliwa
o 10% (pomiñmy wzrost mocy). Wiêc tu siê warto dobrze zastanowiæ czy to
takie aby na pewno bez konsekwencji.

I zrobili silnik, który ³apie laga co jaki¶ czas i nie potrafi± tego
usun±æ.

Pytanie czy wszystkie egzemplarze ³api± tego laga.
Bo pewnie nie - kolega je¼dzi autem z takim silnikiem, nawet go zapyta³em
kiedy¶ czy spotka³ co¶ takiego i zaprzeczy³.
Co innego jak fabryka wyprodukowa³a byæ mo¿e wadliwy egzemplarz, a co
innego projektowanie silnika pod konkretne za³o¿enia.

Ta têgie g³owy :P Box zrobiony po prawdzie po to, aby tego laga
nie ³apa³ w zakresie od 2 tys. w górê. I póki co nie ³apie.

To jest zawsze trochê ¶liska sprawa - naprawianie auta tuningiem bez
zdiagnozowania ¼ród³owej przyczyny problemów.

Natomiast oczywi¶cie mo¿liwo¶æ jest jeszcze taka - bez boxa silnik dzia³a³
po prostu nieprawid³owo, zu¿ycia paliwa mog³o byæ wtedy zawy¿one.
Teraz co¶ siê poprawi³o i mo¿liwe ¿e ju¿ jest ok.

15 Data: Lipiec 09 2013 02:16:01
Temat: Re: [Digital Powerbox] wiêksza moc, mniejsze spalanie - potwierdzone!
Autor: anacron 

W dniu 08.07.2013 23:02, Tomasz Pyra pisze:

Ci¶nienie wtrysku tylko i to delikatnie (w granicach dopuszczonych przez
producenta). st±d tylko wzrost mocy o 6,8% (jak widaæ bez szaleñstw).

box to urz±dzenie elektroniczne, ci¶nienie wtrysku to parametr fizyczny.
Chodzi o to w jaki sposób ten box modyfikuje, który dok³adnie parametr i w
jaki sposób, czy w ca³ym zakresie obrotów i obci±¿eñ, czy w jaki¶
zakresach. itp. itd.

Przy delikatnym wci¶niêciu peda³u gazu nie robi nic, wykres siê pokrywa
z nomina³em. Na tym wykresie te¿ widzisz, ¿e na koñcu wykresy pokrywaj±
siê, w 100% nie przekracza maksymalnych ci¶nieñ przewidzianych przez
producenta wtrysków. Generalnie, ¿aden parametr ponoæ (ja siê nie znam)
nie przekracza warto¶ci granicznych przewidzianych przez producentów.

Móg³by¶ te¿ pokazaæ wyniki pomiarów temperatury spalin, lambdy i ci¶nienia
w kolektorze dolotowym? Masz je na pewno, bo nie wierzê ¿eby¶ pozwoli³
grzebaæ w silniku komu¶ kto nie wykona³ tych podstawowych pomiarów przy
ka¿dej modyfikacji silnika.

Le¿± na komputerze w warsztacie, nie zgrywa³em, ale przy okazji zgram,
bo by³o mierzone.

No to s± bardziej istotne wykresy ni¿ sama moc.

To widzisz jak ja siê na tym znam. :)

Bo tak po prawdzie to w takim Hyundaiu siedz± ca³kiem kumaci go¶cie,
których dzia³ marketingu by oz³oci³ gdyby uda³o im siê zbiæ zu¿ycie paliwa
o 10% (pomiñmy wzrost mocy). Wiêc tu siê warto dobrze zastanowiæ czy to
takie aby na pewno bez konsekwencji.

I zrobili silnik, który ³apie laga co jaki¶ czas i nie potrafi± tego
usun±æ.

Pytanie czy wszystkie egzemplarze ³api± tego laga.

Wszystkie 1,4 CRDI, którymi je¼dzi³em i to zarówno Hyundai i30, jak i
KIA Cee'd/Venga

Bo pewnie nie - kolega je¼dzi autem z takim silnikiem, nawet go zapyta³em
kiedy¶ czy spotka³ co¶ takiego i zaprzeczy³.

Te¿ takiego spotka³em, przejecha³ siê moim (akurat dzia³a³ dobrze) i
stwierdzi³, ¿e jego sztuka w takim razie nigdy nie je¼dzi³a dobrze i
my¶la³, ¿e ten typ tak ma.

Co innego jak fabryka wyprodukowa³a byæ mo¿e wadliwy egzemplarz, a co
innego projektowanie silnika pod konkretne za³o¿enia.

Ta têgie g³owy :P Box zrobiony po prawdzie po to, aby tego laga
nie ³apa³ w zakresie od 2 tys. w górê. I póki co nie ³apie.

To jest zawsze trochê ¶liska sprawa - naprawianie auta tuningiem bez
zdiagnozowania ¼ród³owej przyczyny problemów.

Problem jest w oprogramowaniu turbiny. W pewnym zakresie temperatur od
oko³o 18 do 28 stopni turbina potrafi zlagowaæ tak na 2-5s (raz na jaki¶
czas). Innym objawem jest trudno¶æ utrzymania auta z równ± prêdko¶ci±
90km/h na VI biegu w pagórkowatym lekko terenie. Fora KIA i Hynudai w
Europie puchn± od w±tków o 1,4 CRDI.

Np.

http://www.hyundai-forums.com/234-ix20/145030-ix20-crdi-hesitation-when-accelerating.html

lub

http://www.kiaownersclub.co.uk/forum/ceed-14-crdi-power-acceleration-problem_topic13587.html

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

16 Data: Lipiec 09 2013 08:53:13
Temat: Re: [Digital Powerbox] wiêksza moc, mniejsze spalanie - potwierdzone!
Autor: Robson 

W dniu 2013-07-08 21:26, anacron pisze:

Id±c za ciosem kupi³em sobie box za 250 z³. A teraz banalny test, ta
sama trasa (pêtla) o d³ugo¶ci 144km. Oko³o 20 km po mie¶cie i reszta
poza nim.
Zasady:

- prêdko¶æ przelotowa 100km/h (licznikowe) poza zabudowanym i 60km/h w
1. Tankowanie 0
- godzina 14:55 (z FV)

2. Tankowanie 1 - z Powerbox
- godzina 17:02 (z FV)
- kilometry przejechane 144.0km (~144)
- ilo¶æ paliwa 7,62l ON
- spalanie: 5,29l ON / 100km

3. Tankowanie 2 - bez Powerbox
- godzina 19:11 (z FV)
- kilometry przejechane 144,1km (~144)
- ilo¶æ paliwa 8,37l ON
- spalanie: 5,81l ON / 100km

Powiniene¶ jeszcze zmierzyæ temperaturê otoczenia i zastosowaæ korektê.

R

17 Data: Lipiec 10 2013 00:03:00
Temat: Re: [Digital Powerbox] większa moc, mniejsze s palanie - potwierdzone!
Autor: LEPEK 

W dniu 2013-07-08 21:26, anacron pisze:

(pÄ™tla) o d³ugoÅ›ci 144km.

[...]

- tankowanie przy tym samym dystrybutorze, przy aucie ustawionym w ten
sam sposób.

Nie mówiÄ™, ¿e wynik twoich eksperymentów nie jest zbli¿ony do prawdy, ale opieranie wniosków o tankowanie ca. 8 litrów niesie prawdopodobieÅ„stwo gigantycznego b³Ä™du.
Jak tankowa³eÅ› - do pierwszego "odbicia" pistoletu, czy do momentu, a¿ siÄ™ bÄ™dzie wylewać z wlewu?
JeÅ›li to pierwsze, to zale¿y jak paliwo wirowa³o i siÄ™ pieni³o podczas wlewania. Jak to drugie - zale¿y, czy odpowietrzenie wype³ni³o siÄ™ tak samo.
Jakby nie by³o - ró¿nica 0,5 l raz na "+", raz na "-" zmieni³a by te wnioski o 180 stopni, a o to przy takich tankowaniach nie trudno.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   GdaÅ„ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08
Majesty YP125R SE068  sqter'08

[Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spal anie - potwierdzone!



Grupy dyskusyjne