Świata drogowe w dzień - inaczej
1 | Data: Lipiec 18 2012 23:21:28 |
Temat: Świata drogowe w dzień - inaczej | |
Autor: Marcin N | Niedawno rozegraa się tu bitwa na świata drogowe (dugie) uywane za dnia. 2 |
Data: Lipiec 18 2012 23:58:57 | Temat: Re: wiata drogowe w dzie - inaczej | Autor: Drzewo |
Oto moja przerbka instalacji, ktra miaa na celu zaoszczdzi troch Nie prociej byoby da np. LEDa na ty? -- Drzewo www.moto-opinie.info - Opinie na temat produktw motocyklowych w jednym miejscu 3 |
Data: Lipiec 19 2012 00:10:45 | Temat: Re: Świata drogowe w dzień - inaczej | Autor: Krzysztof Magosa | W dniu 18.07.2012 23:21, Marcin N pisze: Niedawno rozegraa się tu bitwa na świata drogowe (dugie) uywane za Żarwki halogenowe pracujące przy obnionym napięciu będą mieć niszą temperaturę pracy. Jest niestety dua szansa, e nie będzie zachodzić prawidowy cykl halogenowy, przez co bańka moe szybciej się zaczernić. Wyjdzie w praniu ;-) Daj znać za jakiś czas jeśli moesz ;-) 4 |
Data: Lipiec 18 2012 23:06:54 | Temat: Re: wiata drogowe w dzie - inaczej | Autor: Adam Wysocki | Krzysztof Magosa wrote: arwki halogenowe pracujce przy obnionym napiciu bd mie nisz Tu pisz, e bdzie ok: http://www.swiatlo.tak.pl/oswietlenie/halogeny-efekt-halogenowy.php "Mona je ciemnia praktycznie bez ogranicze, gdy poprzez zredukowanie przepywu prdu najpierw obnia si parowanie wolframu, a dopiero potem nastpuje przerwanie obiegu halogenu. Ewentualne zaczernienie baki ustpuje natychmiast po uzyskaniu przez lamp penej mocy." -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r. PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ 5 |
Data: Lipiec 19 2012 10:08:06 | Temat: Re: wiata drogowe w dzie - inaczej | Autor: Krzysztof Magosa | W dniu 19.07.2012 01:06, Adam Wysocki pisze: Tu pisz, e bdzie ok: No to super ;-) 6 |
Data: Lipiec 18 2012 22:53:17 | Temat: Re: Świata drogowe w dzień - inaczej | Autor: AZ | On 2012-07-18, Marcin N wrote: Niedawno rozegraa się tu bitwa na świata drogowe (dugie) uywane za dnia.We FZSie jest "motocyklowy" alternator na stalych magnesach? Jezeli tak, to regulator bedzie mial wiecej mocy do puszczania w cieplo. -- Artur ZZR 1200 7 |
Data: Lipiec 18 2012 22:58:57 | Temat: Re: Świata drogowe w dzień - inaczej | Autor: AZ | On 2012-07-18, AZ wrote: Aaa i popracuj nad pozycja. -- Artur ZZR 1200 8 |
Data: Lipiec 19 2012 08:56:38 | Temat: Re: Świata drogowe w dzień - inaczej | Autor: Ivam | wrote: We FZSie jest "motocyklowy" Tak. Poza tym to fazer ma jedna lampe od krtkich a drugą od mijania (krtkie h1, dugie h4-jedno wkno nieuywane). Czyli kolega ma coś na starcie pomieszane. -- Ivam Android Usenet Reader http://android.newsgroupstats.hk 9 |
Data: Lipiec 19 2012 09:12:30 | Temat: Re: Świata drogowe w dzień - inaczej | Autor: Marcin N | W dniu 2012-07-19 08:56, Ivam pisze: wrote: Nic nie jest pomieszane. Ten rocznik tak ma. Dwa świata krtkie i dwa dugie (dwie arwki H4). Znakomite świata do jazdy po ciemku. -- MN 10 |
Data: Lipiec 19 2012 10:37:25 | Temat: Re: Świata drogowe w dzień - inaczej | Autor: Ivam | Marcin wrote: Nic nie jest pomieszane. Ten rocznik tak ma. Dwa świata krtkie i dwa dugie (dwie arwki H4). Ktry rok? -- Ivam Android Usenet Reader http://android.newsgroupstats.hk 11 |
Data: Lipiec 19 2012 21:35:44 | Temat: Re: Świata drogowe w dzień - inaczej | Autor: Ivam | Uytkownik "Marcin N" napisa w wiadomości grup Nic nie jest pomieszane. Ten rocznik tak ma. Dwa świata krtkie i dwa dugie (dwie arwki H4). Znakomite świata do jazdy po ciemku. Napisz ktory rok, bo szukam i nigdzie nie moge znalezc takiej informacji. Jedyne co znajduje to angielskie fora, na ktorych ludzie albo przerabiali lampy, albo kupowali przerobione. Nawet w FZ6 ludzie wciaz narzekali, ze nie poprawili glupoty z FZS'a. -- pzdr: Ivam scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysowo 12 |
Data: Lipiec 19 2012 21:55:18 | Temat: Re: Świata drogowe w dzień - inaczej | Autor: Marcin N | W dniu 2012-07-19 21:35, Ivam pisze: Uytkownik "Marcin N" napisa w wiadomości grup Rocznik 2002-2003. Ostatni model FZS 600. Potem pojawi się FZ6. -- MN 13 |
Data: Lipiec 19 2012 22:14:47 | Temat: Re: Świata drogowe w dzień - inaczej | Autor: Ivam | Uytkownik "Marcin N" napisa w wiadomości grup Rocznik 2002-2003. Aaa... kocie oczy. To ok, 2xH4. Ale alternator i regulator napiecia te same co u mnie (kwadraciak), czyli nadmiar pradu idzie w gwizdek. Jak ten gwizdek nie da rady, to czeka Cie drogi zakup. -- pzdr: Ivam scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysowo 14 |
Data: Lipiec 19 2012 22:34:19 | Temat: Re: Świata drogowe w dzień - inaczej | Autor: Marcin N | W dniu 2012-07-19 22:14, Ivam pisze: Uytkownik "Marcin N" napisa w wiadomości grup Alternator jest inny ni w starszych rocznikach. Daje większą moc o okoo 50W. Mogę poszukać modelu, ale na 100% inny. Kiedyś sprawdzaem w dokumentacji. -- MN 15 |
Data: Lipiec 19 2012 23:05:00 | Temat: Re: Świata drogowe w dzień - inaczej | Autor: Ivam | Uytkownik "Marcin N" napisa w wiadomości grup Alternator jest inny ni w starszych rocznikach. Daje większą moc o okoo 50W. Akurat druga zarowka:) Radze poszukac sobie jakiegos odbiornika energii o mocy zblizonej do tego co oszczedziles na zarowkach. -- pzdr: Ivam scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysowo 16 |
Data: Lipiec 19 2012 23:18:33 | Temat: Re: Świata drogowe w dzień - inaczej | Autor: Marcin N | W dniu 2012-07-19 23:05, Ivam pisze: Uytkownik "Marcin N" napisa w wiadomości grup Mam taki odbiornik. Dlatego walczyem o zaoszczędzenie mocy. Manetki biorą 20-60W, zawr smarowania ańcucha ze 35W (impusly). Czasem jakaś nawigacja z gniazdka zapalniczki oraz interkom podączony do zasilania. A przy okazji: czym grozi nieodbieranie energii od alternatora? Nie ma jakiegoś trybu pasywnego? -- MN 17 |
Data: Lipiec 20 2012 06:20:26 | Temat: Re: Świata drogowe w dzień - inaczej | Autor: AZ | On 2012-07-19, Marcin N wrote: Chlopie ochlon, to raptem pare amperkow na ktore jest zapas a wspominanie tu o manetkach ktore biora przez pare chwil prad to juz w ogole... Mierzyles w ogole prad ladowania? Alez cala energia od alternatora jest odbierana, przez regulator. Regulator tyle ile aktualnie potrzeba puszcza w instalacje a reszte zwiera do masy generujac cieplo. Mniej poboru pradu = wiecej do wygrzania i regulator sie fajczy, dosc czesty problem u wielu. Dobrze ze ja mam alternator typu "samochodowego" :-) -- Artur ZZR 1200 18 |
Data: Lipiec 20 2012 07:50:32 | Temat: Re: Świata drogowe w dzień - inaczej | Autor: AZ | On 2012-07-20, AZ wrote: O olejarce mialo byc. -- Artur ZZR 1200 19 |
Data: Lipiec 20 2012 09:37:13 | Temat: Re: Świata drogowe w dzień - inaczej | Autor: Ivam | Marcin wrote: Mam taki odbiornik. Dlatego walczyem o zaoszczędzenie mocy. Manetki biorą 20-60W, zawr smarowania ańcucha ze 35W (impusly). Czasem jakaś Czyli nie masz-od impulsw to masz aku, eby robio za bufor. Jedę ju drugi rok z manetkami grzanymi i aku dostaje prądu wystarczająco nawet w mieście. nawigacja z gniazdka zapalniczki oraz interkom podączony do zasilania. To to pewnie nawet pojedynczego ampera nie pobiera. Musisz znaleć odbiornik, ktry będzie ciągle pobiera zaoszczedzony prąd. A przy okazji: czym grozi nieodbieranie energii od alternatora? AZ Ci napisa wszystko w temacie. Nie ma jakiegoś trybu pasywnego? Magnesy są stae, a nie elektromagnesy, zatem nie ma moliwości sterowania wydajnością samego alternatora. -- Ivam Android Usenet Reader http://android.newsgroupstats.hk 20 |
Data: Lipiec 20 2012 16:57:57 | Temat: Re: wiata drogowe w dzie - inaczej | Autor: MrGlub | On Fri, 20 Jul 2012 09:37:13 +0200, "Ivam" <filipz@WYTNIJ TO poczta.fm> wrote: Magnesy s stae, a nie elektromagnesy, zatem nie ma moliwocisterowania wydajnoci samego alternatora. W Triumphie ponoc wsadzili jakies sprzegielko miedzy alternator by moc sterowac jego wydajnoscia. Pisali w sm lub motorradzie Android Usenet Reader Groundhog usenet reader daje rade na andku -- MrGlub NC700X na wrotkach 21 |
Data: Lipiec 20 2012 21:02:40 | Temat: Re: wiata drogowe w dzie - inaczej | Autor: Ivam | Uytkownik "MrGlub" napisa w wiadomoci grup Groundhog usenet reader daje rade na andku Thx - sprawdze w wolnej chwili - tamto bylo pod reka;) -- pzdr: Ivam scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upoledzonych Umysowo 22 |
Data: Lipiec 20 2012 06:15:26 | Temat: Re: Świata drogowe w dzień - inaczej | Autor: Ivam | Uytkownik "Ivam" napisa w wiadomości grup Alternator jest inny ni w starszych rocznikach. Daje większą moc o okoo 50W. A jeszcze zapomnialem dodac - chodzilo mi o typ alternatora, a nie to, ze dokladnie taki sam. -- pzdr: Ivam scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysowo 23 |
Data: Lipiec 20 2012 21:16:08 | Temat: Re: wiata drogowe w dzie - inaczej | Autor: Arbiter |
Ale alternator i regulator napiecia te same co u mnie (kwadraciak), czyli nadmiar raczej nei idzie w gwizdek - alternator wytwarza tyle na ile jest zapotrzebowanie. Po prostu nie pracuje na penej mocy 24 |
Data: Lipiec 20 2012 23:44:32 | Temat: Re: wiata drogowe w dzie - inaczej | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 20.07.2012 21:16, Arbiter pisze: Uytkownik "Ivam" napisa w wiadomoci LOL A widziae moe schemat standardowego motocyklowego regulatora napicia? Norm jest alternator z wirnikiem z magnesw staych - jak sobie wyobraasz regulowanie mocy takiego alternatora? A regulator po prostu zwiera nadmiar mocy tyrystorami do masy. OIDP cz motocykli ma alternatory z regulowanym wzbudzeniem (jak waciwie wszystkie samochody), ale ogromna wikszo produkuje tyle mocy, ile wyjdzie z obrotw. Proste testy: (1) jeli nie masz w alternatorze szczotek, to nie masz regulacji wzbudzenia, bo musisz mie magnesy stae; (2) jeli z alternatora wychodz 3 przewody, id do regulatora i ju do alternatora nic wicej nie "wraca", to masz regulacj napicia poprzez puszczanie nadmiaru mocy w atmosfer poprzez regulowane zwarcie faz tyrystorami do masy. 25 |
Data: Lipiec 21 2012 10:15:54 | Temat: Re: wiata drogowe w dzie - inaczej | Autor: Arbiter |
A widziae moe schemat standardowego motocyklowego regulatora napicia? nie nic wicej nie "wraca", to masz regulacj napicia poprzez puszczanie a nie moe by jaka przetwornica impulsowa stabilizujca napicie (w regulatorze) ? 26 |
Data: Lipiec 21 2012 08:18:56 | Temat: Re: ¦wiat³a drogowe w dzieñ - inaczej | Autor: AZ | On 2012-07-21, Arbiter wrote: A z prundem co sie stanie? -- Artur ZZR 1200 27 |
Data: Lipiec 21 2012 10:22:57 | Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej | Autor: Arbiter |
A z prundem co sie stanie? nic, a co ma si dzia? Nie odbierasz go i juz 28 |
Data: Lipiec 21 2012 08:48:40 | Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej | Autor: AZ | On 2012-07-21, Arbiter wrote: To interesujace jest :-)A z prundem co sie stanie? -- Artur ZZR 1200 29 |
Data: Lipiec 23 2012 20:13:21 | Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej | Autor: __Maciek | Sat, 21 Jul 2012 08:48:40 +0000 (UTC) AZ To interesujace jest :-)A z prundem co sie stanie?nic, a co ma si? dzia?? Nie odbierasz go i juz OMFG... 30 |
Data: Lipiec 21 2012 11:56:51 | Temat: Re: wiata drogowe w dzie - inaczej | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 21.07.2012 10:15, Arbiter pisze: nic wicej nie "wraca", to masz regulacj napicia poprzez puszczanie ROTFL A widziae moe, jakiej wielkoci jest przecitny zasilacz impulsowy o mocy w okolicy kilkuset wat? 31 |
Data: Lipiec 23 2012 20:11:26 | Temat: Re: wiata drogowe w dzie - inaczej | Autor: __Maciek | Sat, 21 Jul 2012 11:56:51 +0200 Andrzej Lawa a nie moe by jaka przetwornica impulsowa stabilizujca napicie (w A widziae moe, jakiej wielkoci jest przecitny zasilacz impulsowy o Po pierwsze to dlaczego kilkuset? Powiedzmy e masz z przodu lamp 55W, z tyu 5W i to jest wszystko co musi dziaa stale w czasie jazdy, rzeczy dziaajce "okazyjnie" - kierunkowskazy, klakson, lampa stopu pocign prd z akumulatora - alternator i przetwornica nie musi tego zapewni, nastpnie ubytek si doaduje. Wychodzi wic e przetwornica musiaaby mie moc min. 80W (20W zapasu), zamy e damy wikszy zapas i przetwornica bdzie mie 100W. Nie musi mie filtrw wejciowych jak w zasilaczu komputerowym, akceptowalny jest te wysoki poziom ripli, wic kondensatory wyjciowe nie musz by due, dawik wyjciowy te niepotrzebny. Nie musi by izolowana jak zasilacz sieciowy wic odpadaj kolejne elementy. Najwaniejsza rzecz - trafo - zamy e nie szalejemy zbytnio z czstotliwoci, przyjmijmy 100kHz. Dobierajc z grubsza z tabel w katalogu Magneticsa (dla topologii push-pull) dostajemy rdzenie (WaAc ok. 0,4cm^4) - E25/10/13, P26/16, RM10, a wic gwne wymiary transformatora nie przekrocz 30mm. Topologia forward (WaAc=0,8cm^4): E34/14/10, ETD29 - niewiele wiksze. 32 |
Data: Lipiec 25 2012 08:17:44 | Temat: Re: wiata drogowe w dzie - inaczej | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 23.07.2012 20:11, __Maciek pisze: a nie moe by jaka przetwornica impulsowa stabilizujca napicie (w Niektrzy maj podwjne wiata. Do tego dochodzi np. nawigacja. jazdy, rzeczy dziaajce "okazyjnie" - kierunkowskazy, klakson, lampa IMHO mao. Po rozruchu prd adowania moe by i kilka amperw. Zapon wg. mnie przy maksymalnych obrotach i kilku cylindrach te moe wzi i 100W, jeli nie wicej (skoro w Charcie 210 przerobionym na 12V nowy zapon na 12V bierze wg. raportw w sieci do 2A). [ciach] czstotliwoci, przyjmijmy 100kHz. Dobierajc z grubsza z tabel w Mylisz, e zmiecisz si w pudeku zapaek? (bo tak wielko ma mniej-wicej mj regulator) 33 |
Data: Lipiec 21 2012 12:52:42 | Temat: Re: wiata drogowe w dzie - inaczej | Autor: Tom01 | W dniu 20.07.2012 23:44, Andrzej Lawa pisze: Norm jest alternator z wirnikiem z magnesw staych - jak sobie Mocy? O mocy mwimy wwczas kiedy jest przepyw prdu. A prd jest wprost proporcjonalny do obcienia. Nie ma wic czego takiego jak nadmiar mocy, gdy prdnica produkuje jej tyle ile wynika z rezystancji/impedancji obcienia. Zapewne piszc o "nadmiarze" mocy, ma Pan na myli za wysokie napicie, ktre rzeczywicie jest zalene od prdkoci obrotowej. Istnieje zatem niebezporedni zwizek midzy napiciem a moc, ale moc to iloczyn prdu i napicia, czyli przy produkowanej wiekszej wartoci siy elektromotorycznej, prd bdzie mniejszy zgodnie z prawem Ohma. Problem w tym e niektre odbiorniki nie "lubi" za wysokiego napicia, std konieczno jego regulacji. Napicia, nie mocy. -- Tom01 34 |
Data: Lipiec 21 2012 14:02:43 | Temat: Re: wiata drogowe w dzie - inaczej | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 21.07.2012 12:52, Tom01 pisze: W dniu 20.07.2012 23:44, Andrzej Lawa pisze: Mocy. O mocy mwimy wwczas kiedy jest przepyw prdu. A prd jest A co, nie ma? wprost proporcjonalny do obcienia. Nie ma wic czego takiego jak Jest nadmiar. Dla uproszczenia: podczasz na wyjciu jedn arwk i nie dajesz regulatora. Krcisz coraz szybciej. arwka wieci si coraz janiej - produkowana jest coraz wiksza moc. W ktrym momencie ta moc bdzie na tyle dua, e szlag trafi arnik. To jest wanie ten nadmiar produkowanej mocy. Zapewne piszc o "nadmiarze" mocy, ma Pan na myli za wysokie napicie, I od obcienia na wyjciu. Uzwojenia alternatora te maj swoj rezystancj, wic jak zewrzesz mu wyjcie (dla uproszczenia czym o pomijalnym oporze), to na wyjciu napicie bdzie zero, a caa moc wydzieli si na uzwojeniu w postaci ciepa. niebezporedni zwizek midzy napiciem a moc, ale moc to iloczyn prdu Teraz zastanw si, dlaczego nie lubi. Co si dzieje z np. arwk, ktrej podasz zbyt wysokie napicie i dlaczego konieczno jego regulacji. Napicia, nie mocy. Z tym e redukowanie napicia w typowo "motocyklowych" instalacjach polega na "sztucznym" zwikszaniu obcienia. Podsumowujc: przeczytae sobie wstp do podrcznika, nie raczye nawet rzuci okiem na schemat regulatora, a teraz pierdolisz gupoty i wychodzisz na przemdrzaego ignoranta. 35 |
Data: Lipiec 21 2012 14:41:20 | Temat: Re: wiata drogowe w dzie - inaczej | Autor: Tom01 | W dniu 21.07.2012 14:02, Andrzej Lawa pisze: Krcisz coraz szybciej. arwka wieci si coraz Prdnica nie produkuje adnej mocy. Wytwarza si elektromotoryczn. Potencja. Od potencjau do mocy jest kawaek drogi. W ktrym momencie ta moc Powtarzam, nie ma czego takiego jak "nadmiar produkowanej mocy". I od obcienia na wyjciu. Sia elektromotoryczna, napicie oraz spadki napi w obwodzie z przepywem prdu to nieco inne rzeczy. wic jak zewrzesz mu wyjcie Nie ma czego takiego jak "wyjcie" w tym przypadku. Teraz zastanw si, dlaczego nie lubi. Co si dzieje z np. arwk, Spali si. Co w tym dziwnego? Ale nie dlatego, e prdnica wytworzya "nadmiar mocy" tylko dlatego, e poyn za duy prd. Ujmujc to samo bliej Paskiego sposobu dywagowania, za dua moc si *wydzielia* na rezystancji arwki. Generator w elektrowni wytwarza ogromny "nadmiar" mocy w stosunku do potrzeb arwki w domu, a ta si jako nie spala. Dlaczego? Napicie jest po prostu takie jak trzeba. W przypadku prdnicy o takiej specyfice jak motocyklowa, jest konieczno regulacji napicia bo jej wirnik stale zmienia obroty. Napicia, nie mocy. Podsumowujc: przeczytae sobie wstp do podrcznika Drugi raz w rozmowie ze mn wykazuje Pan braki w wyksztaceniu w dziedzinie w ktrej zabiera Pan gos. Myli Pan podstawowe pojcia elektrotechniczne i wydaje sie, e kompletnie nie rozumie Pan kilku fundamentalnych praw, np Faradaya, Ohma, zalenoci midzy moc, prdem i napiciem. Proponuj si zatem zamkn lub douczy jeli zamierza Pan dalej dyskutowa dalej. -- Tom01 36 |
Data: Lipiec 21 2012 15:37:13 | Temat: Re: wiata drogowe w dzie - inaczej | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 21.07.2012 14:41, Tom01 pisze: Krcisz coraz szybciej. arwka wieci si coraz Jeli masz prdnic obracajc si po rnicy z odczonymi kabelkami - to masz racj. Ale kto jedzi z instalacj w takim stanie? W ktrym momencie ta moc Powtarzaj sobie te, e Ziemia jest paska - wolny kraj. I od obcienia na wyjciu. No i sorry winnetou, ale w realnej instalacji masz wanie obwody z przepywem prdu. wic jak zewrzesz mu wyjcie Ale jest - fizyczne kocwki jego uzwoje. Teraz zastanw si, dlaczego nie lubi. Co si dzieje z np. arwk, [tom01 mode on] Spali si? Ale spalanie to reakcja chemiczna przebiegajca midzy materiaem palnym lub paliwem a utleniaczem, z wydzieleniem ciepa i wiata! Gdzie w arwce masz reakcj chemiczn? [tom01 mode off] Co w tym dziwnego? Ale nie dlatego, e prdnica wytworzya^^^^^^^ Co zrobi? Prd ynie? Czym to si objawia? ;-> Ujmujc to samo Owszem. Ale t moc musiao co wyprodukowa - w tym przypadku alternator. Generator w elektrowni wytwarza ogromny "nadmiar" Ale skd! Elektrownie nie wytwarzaj nadmiaru! Moe nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale (1) twoja arwka w domu nie jest jedyn podczon do najbliszej elektrowni, (2) systemy energetyczne s ze sob poczone i nadmiar produkcji jest kierowany tam, gdzie wystpuje deficyt, a poza tym (3) elektrownie maj moliwo regulacji bardziej zblion do alternatorw z regulowanym wzbudzeniem _i_ pen kontrol nad obrotami (chociaby ze wzgldu na konieczno utrzymania czstotliwoci - mam np. "pod sob" taki megawatowy dieslowski agregat i niezalenie do obcienia pracuje na dokadnie takich samych obrotach). Dlaczego? Napicie jest po prostu takie jak trzeba. W przypadku prdnicy Bo produkowana moc jest dostosowywana do obcienia. o takiej specyfice jak motocyklowa, jest konieczno regulacji napicia Sk w tym, e regulator napicia tak na prawd reguluje... obcienie. Podsumowujc: przeczytae sobie wstp do podrcznika Znam te prawa, dzieciaku, ale nie znam ich tylko i wycznie z teorii wstpu do podrcznika z podstawwki, jak "znasz" je ty. W instalacji motocyklowej (dla uproszczenia pomimy zmienno obcienia ze strony np. ukadu zaponowego) odbiorniki maj mniej-wicej stay opr. Zatem im wysze s obroty silnika, tym (dziki wikszej sile elektromotorycznej) pojawia si wysze napicie czyli tym wysza jest produkowana przez alternator moc (bo bilans caego ukadu, o ile nie wiesz, musi wyj na zero). Regulator napicia w takim ukadzie tak na prawd nie jest regulatorem napicia, a regulatorem obcienia - eby byo mniej-wicej stae dla danych obrotw, dziki czemu napicie w instalacji wychodzi prawidowe. Wczenie lub wyczenie wiate tak na prawd nie powoduje zmiany mocy produkowanej w alternatorze/pobieranej z alternatora, a tylko zmian mocy traconej w regulatorze. Tak ten ukad po prostu dziaa i twoje teoretyzowanie nic nie zmieni. 37 |
Data: Lipiec 21 2012 15:43:10 | Temat: Re: wiata drogowe w dzie - inaczej | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 21.07.2012 15:37, Andrzej Lawa pisze: Prdnica nie produkuje adnej mocy. Wytwarza si elektromotoryczn. "po prnicy" oczywicie 38 |
Data: Lipiec 21 2012 16:39:21 | Temat: Re: wiata drogowe w dzie - inaczej | Autor: Tom01 | W dniu 21.07.2012 15:37, Andrzej Lawa pisze: Jeli masz prdnic obracajc si po rnicy z odczonymi kabelkami - rdo *zawsze* wytwarza si elektromotoryczn. Po zamkniciu obwodu na rdle pojawia si napicie, ktre wynika wprost z SEM i zaczyna pynac prd o wartoci zgodnej z prawem Ohma. Moc jest *pobierana* przez odbiornik ze rda napicia a nie jest tworzona przez rdo napicia. Jak pisaem, myli Pan kolejno zjawisk. W ogle ma Pan cokolwiek wsplnego z elektrotechnik? Bo szczerze wtpi, szczeglnie po uwagach o analogi przepywu wody i prdu rodem z pierwszej klasy kadej szkoy elektrycznej. No i sorry winnetou, ale w realnej instalacji masz wanie obwody z Niekoniecznie. S obwody gdzie prd jest wielkoci niemale pasoytnicz. Ale to odcinek z innej bajki. Nie ma czego takiego jak "wyjcie" w tym przypadku. Jeli kocwki uzwojenia do "wyjcie", to co jest wejciem? Cewka to kawa drutu nawinitego na jaki karkas. Jak kady drut, cewna ma dwa koce. Po prostu. Pojcie "wyjcie" podobnie jak "wejcie" jest uywane w odniesieniu do jakiego ukadu. Cewka jest elementem biernym, nie jest ukadem. Popeni Pan, zreszt kolejny raz, bd semantyczny. Monaby od biedy cay alternator uj jako ukad elektromechaniczny, ale sdz e na potrzeby tego wtku to za wysoki poziom abstrakcji. Spali si? Umownie. Przepali si. Uszkodzi. Owszem. Ale t moc musiao co wyprodukowa - w tym przypadku alternator. Po raz kolejny: Nie moc - napicie. Bo produkowana moc jest dostosowywana do obcienia. Bo obcienie dobiera si do mocy rda. Ewentualnie jak kto woli, parametry rda dobiera si do planowanych obcie. Znam te prawa, dzieciaku, ale nie znam ich tylko i wycznie z teorii Do starszych i to duo, naley zwraca si grzeczniej. Za moich czasw takim bezczelnym gnojkom po prostu dawao si w eb albo po apach. Tymczasem w dobie internetu myl, e s bezkarni i zachowuj si jak wida. Zao si, e w bezporedniej rozmowie nie uyby Pan tego typu sw. A jeli nawet, to zapewne oberwaby Pan po ryju. Zreszt nie pierwszy raz... Zatem im wysze s obroty silnika, tym (dziki wikszej sile Brawo, jest jaki postp. czyli tym wysza jest Poprawnie powinno brzmie: Tym wicej mocy mona pobra z prdnicy. Regulator napicia w takim ukadzie tak na prawd nie jest regulatorem Prosz opisa jak dziaa taki regulator. Moe ze schematem. -- Tom01 39 |
Data: Lipiec 21 2012 19:17:10 | Temat: Re: wiata drogowe w dzie - inaczej | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 21.07.2012 16:39, Tom01 pisze: W dniu 21.07.2012 15:37, Andrzej Lawa pisze: Tia, perpetuum mobile... Co musi wytwarza t moc, eby co mogo j pobiera. arwki itepe pobieraj moc, a alternator t moc produkuje. Owszem, w sposb w jaki opisujesz. Ale produkuje. Jak pisaem, myli Pan kolejno zjawisk. W ogle ma Pan cokolwiek No wanie to s uwagi rodem z pierwszej klasy, i to raczej podstawwki. Kto utknie na tym etapie bdzie mia tendencj do teoretyzowania i analizowania pracy poszczeglnych elementw w oderwaniu od caego omawianego ukadu. No i sorry winnetou, ale w realnej instalacji masz wanie obwody z A przypomnij sobie o jakim obwodzie teraz mwimy, hmm? Nie ma czego takiego jak "wyjcie" w tym przypadku. Wa silnika. Wszak alternator zamienia energi mechaniczn na elektryczn. kawa drutu nawinitego na jaki karkas. Jak kady drut, cewna ma dwa Na potrzeby tego ukadu alternator jest rdem i tyle. Spali si? No popatrz. Owszem. Ale t moc musiao co wyprodukowa - w tym przypadku alternator. A napicie powoduje co? Przepyw prdu zalecy od oporu obwodu. A przepyw prdu przy danym napiciu to co? Tak, moc! CBDO Bo produkowana moc jest dostosowywana do obcienia. W przypadku omawianego motocyklowego ukadu elektrycznego - tak. Ewentualnie jak kto woli, Wiesz, planowane bdziesz mia w pewnym przedziale, wic to nie wystarczy. Znam te prawa, dzieciaku, ale nie znam ich tylko i wycznie z teorii Taaak, kocz si argumenty, to durny kibord orrior zaraz straszy wymachiwaniem apami. C, zejd do twojego poziomu argumentacji: wal si na swj ryj, bandyto. I uwaaj z grobami, bo internet nie gwarantuje anonimowoci i mog do ciebie zastuka smutni panowie z zaproszeniem na rozmow z prokuratorem, ktry bdzie si ciebie pyta, dlaczego grozisz ludziom pobiciem... Zatem im wysze s obroty silnika, tym (dziki wikszej sile Postp? e zaczynam tumaczy jak dziecku? No moe... czyli tym wysza jest Kartofel a ziemniak - co za rnica? Mona pobra, wic jest produkowana. Regulator napicia w takim ukadzie tak na prawd nie jest regulatorem Wielokrotnie ju byo to tutaj w tym wtku opisywane. Ale moe ty jeste przyzwyczajony do tego, eby wali ciebie po ryju, eby by askaw co przeczyta? (sdzc po wczeniejszych twoich tekstach) Ale ostatni raz powtrz: regulator zwiera wyjcia fazowe alternatora do "masy" (czy te "zera" lub "minusa akumulatora" - zreszt pewnie zaraz si znowu przypierdolisz, e nazewnictwo nie pasuje do twojego podrcznika). Moe ze schematem. Taki mdry i genialny, a google nie potrafisz uy? Ech, typowy teoretyk... 40 |
Data: Lipiec 21 2012 19:34:24 | Temat: Re: wiata drogowe w dzie - inaczej | Autor: Tom01 | W dniu 21.07.2012 19:17, Andrzej Lawa pisze: arwki itepe pobieraj moc, a alternator t moc produkuje. Najpierw konieczne jest wytworzenie potencjau elektrycznego. *Pniej* pynie prd a jeszcze *pniej* wydzieli si moc na odbiorniku. Kto utknie na tym etapie bdzie mia tendencj do teoretyzowania i Niech Pan przestanie sie ju omiesza. Jeli nie rozumie Pan modelu pokazywanego dzieciom, to nie ma o czym rozmawia. A przypomnij sobie o jakim obwodzie teraz mwimy, hmm? Napisa Pan e "w realnej instalacji masz wanie obwody z przepywem prdu". Ot to niekoniecznie musi by prawda. Powysze dowodzi po raz wtry, e nie ma Pan pojcia o czym pisze. Wa silnika. Wszak alternator zamienia energi mechaniczn na elektryczn. Jest Pan w stanie opisa matematycznie dziaanie takiego ukadu. Moe mnie Pan zaskoczy? Prosz si nie krpowa. A napicie powoduje co? Przepyw prdu zalecy od oporu obwodu. A Brawo. Znw postp. Jest Pan krok od usystematyzowania co si z czego bierze. Taaak, kocz si argumenty, to durny kibord orrior zaraz straszy Sam Pan sobie jest winien. Znw ma Pan problem z ustaleniem chronologii zdarze? I uwaaj z grobami, bo internet nie gwarantuje anonimowoci i Zdaje sie, e to nie ja mam dowiadczenia z prokuratorami. I nie gro mi internetowy trollu, bo to jedyne co potrafisz robi. Kartofel a ziemniak - co za rnica? Kartofel a puree z niego. Jest rnica? -- Tom01 41 |
Data: Lipiec 21 2012 19:58:28 | Temat: Re: wiata drogowe w dzie - inaczej | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 21.07.2012 19:34, Tom01 pisze: arwki itepe pobieraj moc, a alternator t moc produkuje. Mhm. Jak duo pniej? I skoro si wydzieli, to co musi j wyprodukowa, czy nie? Kto utknie na tym etapie bdzie mia tendencj do teoretyzowania i Omiesza s A przypomnij sobie o jakim obwodzie teraz mwimy, hmm? Raczej ty udowadniasz, e nie rozumiesz, o czym si pisze i przypierdalasz si do sw przypisujc im na si swoj kalek interpretacj. Jeli jeste na tyle tpy, e wszystko musisz mie przeliterowane, to prosz: "w realnej instalacji omawianego typu masz wanie obwody z przepywem prdu". Swoj droga to jest kolejny objaw twojego problemu: wszystko wyrywasz z kontekstu. Nie tylko ten nieszczsny alternator. Wa silnika. Wszak alternator zamienia energi mechaniczn na Niestety, nie jestem w stanie sprowadzi tego do twojego poziomu rur i kranw. A napicie powoduje co? Przepyw prdu zalecy od oporu obwodu. A Ale do ciebie i tak nie dotrze, e moc wydzielajca si na np. arwce bierze si z (w tym przypadku) alternatora, bo nie jeste w stanie przedstawi sobie tego w postaci hydraulicznej. Taaak, kocz si argumenty, to durny kibord orrior zaraz straszy To ty mi zacze grozi, chamie. Swoj drog ciekawe - kolejna anonimowa pizda, ktra nawet boi si przedstawi, a zza klawiatury taka dzielna i grona... Moe jednak id sobie gdzie indziej leczy swoje kompleksy, hmm? A, nie chce mi si marnowa czasu na gnoja, ktry elektryk musi sobie wyobraa w postaci rurek... *plonk* (i wiat od razu sta si lepszy) 42 |
Data: Lipiec 21 2012 20:11:48 | Temat: Re: wiata drogowe w dzie - inaczej | Autor: Tom01 | W dniu 21.07.2012 19:58, Andrzej Lawa pisze: Mhm. Jak duo pniej? Wystarczajco eby zdefiniowa przyczyn i skutek. Raczej ty udowadniasz, e nie rozumiesz, o czym si pisze i Przecie sam Pan zauway, e przytoczone modele dziania s na dziecicym poziomie. Ma Pan z takim poziomem kopot? Niestety, nie jestem w stanie sprowadzi tego do twojego poziomu rur i Prosz o opisanie dziaania wspomnianego ukadu tak metod jak Pan potrafi. Byle poprawn matematycznie i fizycznie. Podpopwiem - potrzebny bdzie wspomniany przez Pana rachunek rniczkowy i cakowy, ktry podobno ju Pan ogarn, po liczeniu na palcach. Ale do ciebie i tak nie dotrze, e moc wydzielajca si na np. arwce A niby z czego ma si bra? Prdnica jest "pomp" ktra wytwarza energi elektryczn. Moc to praca ktr ta energia wykonuje w odbiornikach energii. Kolejno, ignorancie, cay czas chodzi o kolejno. Nie ma produkowania mocy. Moc powstaje w wyniku dziaania energii. *plonk* Ju raz to od Pana syszaem. Nie do e jest Pan niewychowanym gwniarzem to jeszcze bez krzty honoru. -- Tom01 43 |
Data: Lipiec 21 2012 20:04:42 | Temat: Re: wiata drogowe w dzie - inaczej | Autor: Tmek |
Ech, typowy teoretyk... Lawa, wez chlopie ochlon, bo trafiles na kogos kto wie o co w tym biega, a Ty nie masz ani pojecia ani nie znasz poprawnej terminologii, ani nie jestes w stanie rozroznic podstawowych pojec. Tmek 44 |
Data: Lipiec 21 2012 20:18:16 | Temat: Re: wiata drogowe w dzie - inaczej | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 21.07.2012 20:04, Tmek pisze:
Ja nie twierdz, e on nie wie o co biega. Ja twierdz tylko, e niesusznie si przypierdala jak kto nie wnika w detale "atomowe". Omawiane byy praktyczne aspekty produkcji energii i regulacji napicia w motocyklu. A on zacz tru o kranach, rozmontowywa wszystko na elementy skadowe, jakby to miao jakie praktyczne znaczenie w tym wtku. Od takiego rozmontowywania elektryki na fizyczne podstawy bdzie albo pl.misc.elektronika albo pl.sci.fizyka. Na tej drugiej grupie mona by zej nawet na poziom wolnych elektronw oraz uwzgldniania ich prdkoci w przebiegach czasowych w obwodzie. Tylko po choler? Z praktyczne punktu widzenia instalacji motocyklowych "prdko prdu" w przewodzie wynosi zero. 45 |
Data: Lipiec 21 2012 20:29:19 | Temat: Re: wiata drogowe w dzie - inaczej | Autor: Tom01 | W dniu 21.07.2012 20:18, Andrzej Lawa pisze: A on zacz tru o kranach, rozmontowywa wszystko na elementy skadowe, Owszem miao i ma. Ludzie to czytaj a potem s "kwiatki" w stylu "nadmiar prdu". To grupa do "techniczna" i takie brednie powinno si szybko prostowa. Zreszt kazdy facet powinien mie w ogle jakie minimalne pojcie o "prdzie". Wszak wszdzie mamy styczno z czym na prd. Dobrze jest zna przynajmniej najbardziej podstawowe podstawy. -- Tom01 46 |
Data: Lipiec 21 2012 16:26:50 | Temat: Re: wiata drogowe w dzie - inaczej | Autor: Arbiter |
Drugi raz w rozmowie ze mn wykazuje Pan braki w wyksztaceniu w niestety te tak uwaam po przeczytaniu tego co pisze kol. Andrzej Lawa. Jest to wiedza praktyczna pomieszana z brakiem podstawowej wiedzy z zakresu elektryki. Nierozrnianie prdu, napicia, mocy. Na elektrodzie byby zaraz ban, lub biczowanie :) 47 |
Data: Lipiec 21 2012 19:26:42 | Temat: Re: wiata drogowe w dzie - inaczej | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 21.07.2012 16:26, Arbiter pisze: niestety te tak uwaam po przeczytaniu tego co pisze kol. Andrzej Lawa. Zrozumcie e ja pisz o CAYM ukadzie w praktycznym dziaaniu. Tomcio koniecznie si upiera rozbija wszystko na elementy skadowe i opisywa wszystko zgodnie z podrcznikiem dla dzieci w oderwaniu od caoci ukadu. Nie twierdz, e opisuje le (pomijajc te bajki o kranach, bo one s zbyt prymitywne i mog tylko utrudni zdobywanie dalszej wiedzy na temat elektrycznoci), ale niesusznie si przypierdala do mojego opisu, ktry jest te poprawny jeli analizuje si ukad (ten konkretny) jako cao, a nie po rozmontowaniu. W sumie zawsze mona si jeszcze bardziej rozdrabnia i zej na poziom kwantowy, tylko po choler? 48 |
Data: Lipiec 21 2012 19:35:26 | Temat: Re: wiata drogowe w dzie - inaczej | Autor: Tom01 | W dniu 21.07.2012 19:26, Andrzej Lawa pisze: W sumie zawsze mona si jeszcze bardziej rozdrabnia i zej na poziom Jeli to ma by kolejny popis Pana ignorancji to prosz. Pomiejemy si. -- Tom01 49 |
Data: Lipiec 20 2012 21:53:38 | Temat: Re: ¦wiat³a drogowe w dzieñ - inaczej | Autor: AZ | On 2012-07-20, Arbiter wrote: Niestety jednak tak jest. W normalnym alternatorze masz wirnik wzbudzanyAle alternator i regulator napiecia te same co u mnie (kwadraciak), czyli napieciem z instalacji, w "motocyklowym" sa stale magnesy wiec produkowana moc jest jedynie zalezna od obrotow, a nadmiar trzeba puscic w powietrze na regulatorze. Na szybko: http://www.czesci-moto.pl/k115,elektryka-regulatory-napiecia.html nawet masz opis: "Nowy regulator napięcia do odprowadzania nadmiaru prądu z instalacji." Po to maja wlasnie uzebrowanie, czesto montuje sie je gdzies z przodu, zeby mialy wystarczajace chlodzenie. W zwyklym alternatorze masz regulowany prad wzbudzenia wirnika i jest produkowane tyle mocy ile aktualnie jest potrzebne. -- Artur ZZR 1200 50 |
Data: Lipiec 21 2012 13:05:29 | Temat: Re: ¦wiat³a drogowe w dzieñ - inaczej | Autor: Tom01 | W dniu 20.07.2012 23:53, AZ pisze: "Nowy regulator napięcia do odprowadzania nadmiaru prądu z instalacji." Pseudo-elektrotechniczny bekot. Nie ma czegoś takiego jak nadmiar prądu. Prądu pynie tyle ile zayczy sobie odbiornik. Analogicznie do kranu w kuchni. Ile się odkręci, takim strumieniem popynie. Po zakręceniu kranu nic nie pynie i nic nie trzeba nigdzie odprowadzać. To po drugiej stronie kurka to ciśnienie, czyli odpowiednio w elektrotechnice sia elektromotoryczna, nazywana często zamiennie i nie zawsze poprawnie, napięciem. Czym napięcie wysze, tym po odkręceniu kurka strumień moe lecieć silniejszy. Ale to kurek decyduje o przepywie. Problem z zmiennym napięciem w instalacji powoduje zmiany w przepywie prądu, stąd konieczno regulacji *napięcia*, a nie "odprowadzania nadmiaru prądu". -- Tom01 51 |
Data: Lipiec 21 2012 14:05:45 | Temat: Re: ¦wiat³a drogowe w dzieñ - inaczej | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 21.07.2012 13:05, Tom01 pisze: W dniu 20.07.2012 23:53, AZ pisze: Jeśli odbiornik potrafi się dostosowywać do wyszego napięcia. Jeśli nie, to odbierze tyle, ile mu przy danym jego oporze wepchnie rdo prądu. 52 |
Data: Lipiec 21 2012 14:46:35 | Temat: Re: ¦wiat³a drogowe w dzieñ - inaczej | Autor: Tom01 | W dniu 21.07.2012 14:05, Andrzej Lawa pisze: Jeśli odbiornik potrafi się dostosowywać do wyszego napięcia. Jeśli "Wepchnie rdo prądu". Dobre. Co Pan plecie? Wie Pan co to jest rdo prądowe? Jaka wielko elektryczna zmienia się w celu wymuszenia prądowego? Dla uatwienia dodam, e urządzenie zwane "rdem prądowy" nie wystepuje w motocyklowej instalacji elektrycznej. W naszym przypadku mwimy o rdle napięcia a nie prądu. Prądu się nie "wpycha". Prąd jest *pobierany*. Wspomniana wcześniej analogia do przepyu wody jest idealna aby wyobrazić sobie jak to dziaa. -- Tom01 53 |
Data: Lipiec 21 2012 15:13:49 | Temat: Re: ¦wiat³a drogowe w dzieñ - inaczej | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 21.07.2012 14:46, Tom01 pisze: Prądu się nie "wpycha". Prąd jest *pobierany*. Wspomniana wcześniej Odbiorniki mają (trochę upraszczając) stay opr, więc im większe dasz im napięcie, tym większy przepyw prądu w nich spowodujesz. W ten sposb "wpychasz" im większy prąd, ni są w stanie wytrzymać. analogia do przepyu wody jest idealna aby wyobrazić sobie jak to dziaa. Ta analogia jest dziecinna i jest ewidentnie rdem twoim problemw w zrozumieniu motocyklowej instalacji elektrycznej. 54 |
Data: Lipiec 21 2012 15:27:35 | Temat: Re: ¦wiat³a drogowe w dzieñ - inaczej | Autor: Tom01 | W dniu 21.07.2012 15:13, Andrzej Lawa pisze: Odbiorniki mają (trochę upraszczając) stay opr, więc im większe dasz Problem dotyczy zatem regulacji napięcia, prawda? Ta analogia jest dziecinna Prawda, bo pokazuje się ją dzieciom idącym do technikum elektrycznego. Proponuję ją po prostu postarać sie zrozumieć. To proste. -- Tom01 55 |
Data: Lipiec 21 2012 15:41:00 | Temat: Re: ¦wiat³a drogowe w dzieñ - inaczej | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 21.07.2012 15:27, Tom01 pisze: W dniu 21.07.2012 15:13, Andrzej Lawa pisze: Tylko e omawianej instalacji ten problem sprowadza się do regulowania obciąenia alternatora. Teraz dotaro, czy jeszcze nie? Ta analogia jest dziecinna Jest to rwnie szkodliwe, jak pokazywanie liczenia na palcach - potem taki gąb nie jest w stanie wyj poza podstawy, bo uamka czy pierwiastka na palcach nie policzy. Proponuję ją po prostu postarać sie zrozumieć. To proste. Uhm. Policz mi caki na palcach, to pogadamy ;) 56 |
Data: Lipiec 21 2012 16:45:16 | Temat: Re: ¦wiat³a drogowe w dzieñ - inaczej | Autor: Tom01 | W dniu 21.07.2012 15:41, Andrzej Lawa pisze: Jest to rwnie szkodliwe, jak pokazywanie liczenia na palcach - potem Pan naprawdę nie ma pojęcia o czym piszemy. Zasadę dziaania prostego obwodu elektycznego idealnie obrazuje przytoczona "dziecinna" analogia. Tak samo jak podstawy liczenia dzieci uczy się na palcach lub patyczkach. Dalsze wgębianie się w tematykę teorii obwodw wymaga zaangaowania bardziej zaawansowanych metod matematycznych. -- Tom01 57 |
Data: Lipiec 21 2012 16:28:59 | Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej | Autor: Arbiter |
Jaka wielko elektryczna zmienia si w celu wymuszenia prdowego? ronie napicie :) 58 |
Data: Lipiec 21 2012 16:47:45 | Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej | Autor: Tom01 | W dniu 21.07.2012 16:28, Arbiter pisze: Jaka wielko elektryczna zmienia si w celu wymuszenia prdowego?ronie napicie :) Wasnie. :) Tyle e nasz grupowy troll tego uparcie nie pojmuje. Albo udaje, cho skaniam sie ku pierwszej teorii. -- Tom01 59 |
Data: Lipiec 21 2012 14:51:56 | Temat: Re: ¦wiat³a drogowe w dzieñ - inaczej | Autor: Ivam | Uytkownik "Tom01" napisa w wiadomości grup Prądu pynie tyle ile zayczy sobie odbiornik. Analogicznie do kranu w kuchni. Ile się odkręci, takim strumieniem popynie. Kiepski przyklad. To teraz sobie wyobraz kran z ktorego albo sie leje 10l/min, albo nie leje w ogole. Nie masz mozliwosci regulacji. Jak odkrecisz wode to Ci sie bedzie lala do naczynia, a jak naczynie nie bedzie w stanie przyjac wiecej, a bedzie sie ciagle lac, to co sie stanie? Kran sie sam zakreci? Tak samo z motocyklowym alternatorem - wytwarza stala ilosc pradu, ktora gdzies musi zostac odebrana. A tak poza tym - w usenecie nie "panujemy" sobie. A. Lawa to A. Lawa, a nie Pan A. Lawa. Poza tym podpisujemy sie (nie kazdy widzi od razu naglowek w swoim programie do newsow). Tu masz netykiete: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Netykieta -- pzdr: Ivam scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysowo 60 |
Data: Lipiec 21 2012 15:07:15 | Temat: Re: ¦wiat³a drogowe w dzieñ - inaczej | Autor: Tom01 | W dniu 21.07.2012 14:51, Ivam pisze: Kiepski przyklad. Przykad jest idealny, bo tak waśnie dziaa zaleno między prądem i napięciem w obwodzie. Prądu się nie produkuje, prąd pynie pod wpywem rnicy potencjaw a produkuje się waśnie potencja elektryczny. Bez "otwarcia kranu/przepywu" nic nie popynie. Przykad z wodą jest uywany w szkolnictwie o kierunkach elektrotechnicznych, aby pomc ludziom wyobrazić sobie czym jest prąd i napięcie. Przepyw wody widać, prądu nie. Po "odkręceniu kranu" przez odbiornik pynie prąd pynie strumieniem. Nie napenia jak naczynia. Obwd elektryczny to zamknięty obieg przewodw/rur. Prąd/woda po przepynieciu przez odbiornik i wywoaniu w nim określonej reakcji wraca z powrotem do prądnicy. > Poza tym podpisujemy sie Podpis jest. Jeśli ścigaczowy czytnik wycina, to nie moja wina. -- Tom01 61 |
Data: Lipiec 21 2012 18:09:24 | Temat: Re: ¦wiat³a drogowe w dzieñ - inaczej | Autor: Ivam | Uytkownik "Tom01" napisa w wiadomości grup prądu nie. Po "odkręceniu kranu" przez odbiornik pynie prąd pynie strumieniem. Nie napenia jak naczynia. Otototot! Dlatego uwazam, ze przyklad z woda jest bezsensu. Niemniej rozumiem o co Ci chodzilo i dalej mi tlumaczyc nie musisz;) Podpis jest. Jeśli ścigaczowy czytnik wycina, to nie moja wina. Sorry, mea culpa - mialem na mysli kogos innego, a napisalem do Ciebie. -- pzdr: Ivam scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysowo 62 |
Data: Lipiec 23 2012 09:40:32 | Temat: Re: ¦wiat³a drogowe w dzieñ - inaczej | Autor: Piotr Rezmer | Tom01 pisze: Przykad jest idealny, bo tak waśnie dziaa zaleno między prądem i Myślę, e "ktnia" bierze się z faktu, e motocyklowy regulator napięcia jest podączony rwnolegle do rda, a nie tak jak to jest w większości ukadw elektronicznych szeregowo. Wiadomo e alternator bez obciąenia będzie generować wysze napięcie przy wyszych obrotach. Bez regulatora jakakolwiek elektronika bez wbudowanego regulatora napięcia pracującego w szerokim zakresie ulegnie uszkodzeniu lub będzie nieprawidowo pracować. Pytanie: dlaczego w motocyklach stosowane są regulatory podączone rwnolegle zamiast szeregowo? Jedną z przyczyn moe być unikanie zbyt wysokiego napięcia w instalacji (na wyjściu z alternatora). Regulator szeregowy mgby mieć zaletę mniejszego zuycia energii (jeśli odbiorniki byy oszczędniejsze - np. diody LED) -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar 63 |
Data: Lipiec 25 2012 08:10:58 | Temat: Re: ¦wiat³a drogowe w dzieñ - inaczej | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 23.07.2012 09:40, Piotr Rezmer pisze: Pytanie: dlaczego w motocyklach stosowane są regulatory podączone Sam się nad tym zastanawiaem i jedyne co pki co przyszo mi do gowy, to wydajno przy zaoonych warunkach pracy - tzn. saby alternator w ktrym raczej będzie brakować mocy (albo dla upierdliwych dupkw: będzie brakować siy elektromotorycznej wystarczającej do wytworzenia w odbiornikach potrzebnej mocy ;-> ) przy danych obrotach ni będzie jej za duo. W takim ukadzie przy penym obciąeniu w regulatorze waściwie nic nie powinno się marnować. Jedną z przyczyn moe być unikanie zbyt wysokiego napięcia w instalacji Coś w tym moe być... U mnie po odączeniu regulatora (tylko nie pamiętam, w ktrej maszynce to mierzyem... czy w FES250 czy GSX400e) między "fazami" byo przy umiarkowanych obrotach prawie 90V. A tak zawsze będzie obciąać i "dusić" napięcie wychodzące z alternatora... 64 |
Data: Lipiec 25 2012 11:10:18 | Temat: Re: ¦wiat³a drogowe w dzieñ - inaczej | Autor: Tom01 | W dniu 25.07.2012 08:10, Andrzej Lawa pisze: Coś w tym moe być... U mnie po odączeniu regulatora (tylko nie Nie "moe być" tylko jest. Proponuję zapoznać się jak dziaa i waniejsze jak się liczy najprostszy dzielnik napięcia. między "fazami" byo przy umiarkowanych obrotach prawie 90V. W jednocewkowej prądniczce silniczka podobnego do komarkowego indukuje się ponad 20V. Tylko co z tego? To jest SEM a nie napięcie. -- Tom01 65 |
Data: Lipiec 25 2012 10:55:20 | Temat: Re: ¦wiat³a drogowe w dzieñ - inaczej | Autor: Tom01 | W dniu 23.07.2012 09:40, Piotr Rezmer pisze: Pytanie: dlaczego w motocyklach stosowane są regulatory podączone Dlatego, e motocyklowy regulator dziaa na zasadzie dzielnika napięcia. -- Tom01 66 |
Data: Lipiec 20 2012 21:16:39 | Temat: Re: wiata drogowe w dzie - inaczej | Autor: Arbiter |
lampy, albo kupowali przerobione. Nawet w FZ6 ludzie wciaz narzekali, ze jakiej gupoty? Jakie tam s fabrycznie arwki? 67 |
Data: Lipiec 20 2012 22:03:50 | Temat: Re: wiata drogowe w dzie - inaczej | Autor: Ivam | Uytkownik "Arbiter" napisa w wiadomoci grup jakiej gupoty? Dwa rozne odblysniki, dwie rozne zarowki, jedna h1 i jedna h4. Z czego ta pierwsza to swiatla mijania, a druga - drogowe. Z h4 pracuje tylko jedno wlokno. A co do: nadmiar raczej nei idzie w gwizdek - alternator wytwarza tyle na ile jest zapotrzebowanie. Po prostu nie pracuje na penej mocy Przeczytaj jeszcze raz post AZ'ta - dosc fajnie wytlumaczyl co i jak. "Alternator" na stalym magnesie, pracuje we fazerze (i wielu innych motocyklach) caly czas na pelna moc przy danych obrotach. Nadmiar mocy idzie w cieplo na regulatorze napiecia i nie ma mozliwosci regulacji pradu wychodzacego z "alternatora". Zatem najlepiej jesli sie nie ogranicza niepotrzebnie zuzycia pradu. W niektorych maszynach (np. ZZR czy stare Gixery) jest normalny alternator z elektromagnesami i tam regulator kontroluje ilosc pradu wzbudzenia elektromagnesow. -- pzdr: Ivam scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upoledzonych Umysowo 68 |
Data: Lipiec 20 2012 22:29:55 | Temat: Re: wiata drogowe w dzie - inaczej | Autor: Arbiter |
Dwa rozne odblysniki, dwie rozne zarowki, jedna h1 i jedna h4. Z czego ta Aha. To rzeczywiscie mozna sprbowa odpali wkno mijania w H4 - ale nie ma gwarancji ze bedzie wieci dobrze jako mijania, bo odblask pewnie dostosowany do drogowego. Chyba ze odblask dwufunkcyjny tylko podczenia nie ma np ze wzgledu na homologacje czy cos Przeczytaj jeszcze raz post AZ'ta - dosc fajnie wytlumaczyl co i jak. Przeczytalem wasnie po tym jak napisaem. W sumie to nie przypuszczaem ze tak prymitywne , zacofane rozzwiazania moga byc w sprzetach z 2000r. W skuterku 125ccm mam normalnie altek 340W i nie sdze by zabiera non stop tak moc z silnika. to by byo idiotyczne. 69 |
Data: Lipiec 20 2012 22:37:45 | Temat: Re: wiata drogowe w dzie - inaczej | Autor: Ivam | Uytkownik "Arbiter" napisa w wiadomoci grup Przeczytalem wasnie po tym jak napisaem. W sumie to nie przypuszczaem ze tak prymitywne , zacofane rozzwiazania moga byc w sprzetach z 2000r. Normalny alternator jednak zajmuje sporo miejsca i wazy tez swoje do tego kosztuje na pewno tez. Poza tym "normalny" alternator ma znacznie wyzsze obroty niz silnik (stad przekladnia na pasku). A proste nie zawsze znaczy prymitywne. -- pzdr: Ivam scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upoledzonych Umysowo 70 |
Data: Lipiec 21 2012 11:02:43 | Temat: Re: wiata drogowe w dzie - inaczej | Autor: Jacot | "Ivam" wrote: Normalny alternator jednak zajmuje sporo miejsca i wazy tez swoje do tego Bez przesady, "normalny" alternator byl w MZ i Jawie, na wale i dawalo rade;) No tak, ale byla tez pelna oslona lancucha, niebezpiecznie zwiekszajaca trwalosc napedu. -- Pozdrowionka Jacot M10 http://www.junak.riders.pl/ http://jacot.ath.cx/ 71 |
Data: Lipiec 21 2012 14:44:20 | Temat: Re: Świata drogowe w dzień - inaczej | Autor: Ivam | Uytkownik "Jacot" napisa w wiadomości grup Bez przesady, "normalny" alternator byl w MZ i Jawie, na wale i dawalo W MZ'cie w ogole mieli jakies pomysly. Pradnica 6V tez byla obcowzbudna. A alternator 12V w ETZ'tach faktycznie dawal rade, ale na 100% nie byl ani tanszy, ani lzejszy, ani nie zajmowal mniej miejsca niz taki prosty alternator na stalym magnesie. No tak, ale byla tez pelna oslona lancucha, niebezpiecznie Jak kupilem MZ'te 1998 roku i zmienilem wtedy lancuch. Dwa razy robilem od tego czasu remont silnika, a lancuch ciagle jest ten sam;) -- pzdr: Ivam scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysowo 72 |
Data: Lipiec 20 2012 21:48:29 | Temat: Re: ¦wiat³a drogowe w dzieñ - inaczej | Autor: AZ | On 2012-07-20, Arbiter wrote: Dla ksiegowych nie istnieje pojecie prymitywne/hi-tech tylko tanie/drogie. Taki prawdziwy alternator potrzebuje osobnego napedu (wyzsze obroty o ktorych wspomnial Ivam), czyli dodatkowy lancuch/pasek, wiecej to wazy bo ma dodatkowa obudowe itp, itd. Na pewno duzo taniej jest przyczepic do pokrywy uzwojenie, a na koncu walu zamontowac magneto i gdzies do ramy przykleic regulator. Jestes pewien, ze jest to prawdziwy alternator? -- Artur ZZR 1200 73 |
Data: Lipiec 21 2012 09:47:41 | Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej | Autor: Arbiter |
Jestes pewien, ze jest to prawdziwy alternator? po tym wszystkim co tu czytam to juz nie jestem pewien. Natomiast instrukcja podaje 0,34kW a to co sam sprawdziem - to na biegu jaowym aduje juz prawie 14V I nie znalazem adnego miejsca w ramie ktre mi si nagrzewa z moc 300W 74 |
Data: Lipiec 21 2012 07:52:51 | Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej | Autor: AZ | On 2012-07-21, Arbiter wrote: A co to za sprzet? -- Artur ZZR 1200 75 |
Data: Lipiec 21 2012 10:17:11 | Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej | Autor: Arbiter |
A co to za sprzet? sh125i. Tu posciagalem z service manuala http://arbiter.pl/zdjecie/18510.Alternator.w.motocyklu czyli mimo ze pisz w instrukcji "alternator" to jest to prdnica pradu staego? Regulator napiecia jest i jest ubrowany. Przy okazji sprawdz czy si grzeje 76 |
Data: Lipiec 21 2012 08:22:44 | Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej | Autor: AZ | On 2012-07-21, Arbiter wrote: To tez niby jest alternator, tylko taki uposledzony ;-) Pradnica praduA co to za sprzet? stalego to jeszcze co innego, w PPS prad jest tworzony w wirniku. To zalezy ile ma w danej chwili do wygrzania :-) -- Artur ZZR 1200 77 |
Data: Lipiec 21 2012 10:26:47 | Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej | Autor: Arbiter |
To zalezy ile ma w danej chwili do wygrzania :-) pobr mocy w trakcie jazdy mam na poziomie 60-70W Wic w/g Twojej teorii przy altku 300W musiaby wygrzewa ponad 200W 78 |
Data: Lipiec 21 2012 08:49:22 | Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej | Autor: AZ | On 2012-07-21, Arbiter wrote: Przeciez to nie jest jakas straszna ilosc, jakby bylo 2kW to tak.To zalezy ile ma w danej chwili do wygrzania :-) -- Artur ZZR 1200 79 |
Data: Lipiec 21 2012 12:01:24 | Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 21.07.2012 10:26, Arbiter pisze: Uytkownik "AZ" napisa w wiadomoci 60-70W to idzie na samo przednie wiato. Do tego dochodzi: adowanie akumulatora (po rozruchu), tylne wiato, okazyjnie kierunkowskazy, pompa paliwa (jeli masz elektryczn, a nie podcinieniow), wszelkie alarmy oraz "last but not least" ukad zaponowy, ktry poera tym wicej, im wysze s obroty silnika. przy altku 300W musiaby wygrzewa ponad 200W Primo: cay czas jedziesz na maksymalnych obrotach? Secundo: patrz wyej - ukad zaponowy poera tym wicej, im s wysze obroty. 80 |
Data: Lipiec 21 2012 12:17:07 | Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej | Autor: Arbiter |
60-70W to idzie na samo przednie wiato. Do tego dochodzi: adowanie przednie wiato xenon wic okoo 45W. Reszta wszystko na LED ktre w sumie bior okoo 15W. No i troch na pp elektryczn. Ukad iskry masz racj troche bierze, ale pewnie nie duo. A adowanie to tylko po rozruchu jaki znaczcy prd bierze. Primo: cay czas jedziesz na maksymalnych obrotach? 5000 to nie s u mnie max obroty. max to 10krpm (moc max przy 9k), wiec podczas jazdy pewnie jest caly czas koo 5k (nie mam obrotomierza) Tak czy inaczej byby nadmiar okoo 200W do wygrzewania - anie sdz bym mia taki piec pod siodekiem. Ale sprawdz temp przy okazji 81 |
Data: Lipiec 21 2012 14:33:59 | Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 21.07.2012 12:17, Arbiter pisze: 60-70W to idzie na samo przednie wiato. Do tego dochodzi: adowanie cznie z przetwornic? Reszta wszystko na LED ktre w sumie Mylisz? A mierzye? Mi si udao znale parametry jakiego silniczka modelarskiego do samolotw - jednocylindrowy dwusuw, do 2000rpm przy 6V bierze do 0,35A czyli jakie 2W. A jest to tylko prosty iskrownik. Na elektrodzie kto pisa o module zaponowym do Charta 210 biorcym okoo 2A przy 12V, co daje ju 24W (kto sobie przerabia instalacj na 12V). Cigle tylko jeden cylinder. A adowanie to tylko po rozruchu jaki znaczcy prd bierze. Na rozruch idzie cakiem sporo prdu - potem akumulator przez par kilometrw to odzyskuje. Primo: cay czas jedziesz na maksymalnych obrotach? No te 350W to zapewne przy maksymalnych obrotach. Tak czy inaczej byby nadmiar okoo 200W do wygrzewania - anie sdz bym Piec? Co to jest 200W... 82 |
Data: Lipiec 21 2012 14:53:20 | Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej | Autor: Tom01 | W dniu 21.07.2012 14:33, Andrzej Lawa pisze: Piec? Co to jest 200W... Cakiem duo. Proponuje wzi w rk wczon arwk 200W. -- Tom01 83 |
Data: Lipiec 21 2012 15:08:27 | Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 21.07.2012 14:53, Tom01 pisze: W dniu 21.07.2012 14:33, Andrzej Lawa pisze: Jeli bdzie miaa eberka obiegane powietrzem atmosferycznym przy prdkoci okoo 100km/h, to nie widz problemu. 84 |
Data: Lipiec 21 2012 16:34:40 | Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej | Autor: Arbiter |
cznie z przetwornic? no cznie, bo jak zapewne wiesz, arwki xenonowe maj 35W, a przetwornica nie ma 100% wic wciga okoo 45W No te 350W to zapewne przy maksymalnych obrotach.przy 5000rpm a taki silnik na jaowych ma okoo 1500. Piec? Co to jest 200W... to jest bardzo dua moc i gdyby urzdzenie wielkoci regulatora ktry posiadam miao wydziela 200W, miaby temperatur elazka. Nie jed 100kmh, ale i 30kmh w korku i nie czuje bym mia takie rdo ciepa 85 |
Data: Lipiec 21 2012 19:20:07 | Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 21.07.2012 16:34, Arbiter pisze: cznie z przetwornic? Nie wiem, bo nie mam lamp wyadowczych. No te 350W to zapewne przy maksymalnych obrotach.przy 5000rpm a taki silnik na jaowych ma okoo 1500. Moe, nie wiem dla jakich obrotw producent szacowa wydajno twojego alternatora. W kadym razie te 350W to nominalne maksimum. Jeli koniecznie chcesz sprawdzi, kiedy ile produkuje - zawsze moesz zrobi eksperyment odczajc regulator i obciajc wyjcia alternatora jakimi testowymi oporami i mierzc wyjciowe parametry. Sam nie jestem a tak ciekaw, bo zakadam, e producent z gow dobra wszystkie parametry ;) Piec? Co to jest 200W... I w korku masz permanentnie te 5000rpm, hmm? Z ciekawostek - kiedy zdecho mi w GSX400e jedno uzwojenie alternatora - czyli "znikna" mu 1/3 moliwej mocy. Przy jedzie w kokach by permanentnie niedoadowany. 86 |
Data: Lipiec 21 2012 19:41:54 | Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej | Autor: Tom01 | W dniu 21.07.2012 19:20, Andrzej Lawa pisze: nominalne maksimum. *Nominalne maksimum*. ROFTL Jeli koniecznie chcesz sprawdzi, kiedy ile produkuje - zawsze moesz Z ciekawoci, jakie *parametry*? -- Tom01 87 |
Data: Lipiec 21 2012 19:46:44 | Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 21.07.2012 19:41, Tom01 pisze: W dniu 21.07.2012 19:20, Andrzej Lawa pisze: Czyli maksimum wg. instrukcji. Ktre nie jest tosame z maksimum fizycznym. Jeli koniecznie chcesz sprawdzi, kiedy ile produkuje - zawsze moesz A to zaley, jaki masz miernik pod rk - wolny kraj. Kto taki zdolny jak ty na pewno sobie poradzi. 88 |
Data: Lipiec 21 2012 19:53:43 | Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej | Autor: Tom01 | W dniu 21.07.2012 19:46, Andrzej Lawa pisze: Czyli maksimum wg. instrukcji. To w kocu moc maksymalna czy nominalna? A to zaley, jaki masz miernik pod rk - wolny kraj. A Pan jakie ma pod rk? Jakie zmierzy Pan *parametry* w celu pomiaru mocy. Prosz nie zapomnie okreli czy to bdzie "nominalna maksymalna", nominalna, maksymalna czy moe jeszcze jaka inna? Chwilowa moe albo czstkowa lub momentowa? A co z przesuniciem fazowym? Bdzie Pan mierzy czynna, bierna, paradoksaln czy pozorn? Okresli Pan te nasycenie rdzenia i parametry histerii i histerezy? ;) -- Tom01 89 |
Data: Lipiec 21 2012 19:54:52 | Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej | Autor: Arbiter | On Sat, 21 Jul 2012 19:46:44 +0200, Andrzej Lawa wrote: > W dniu 21.07.2012 19:20, Andrzej Lawa pisze: A konkretnie jakie wartosci bys mierzyl i czym? Co bys podlaczyl jako opor? 90 |
Data: Lipiec 21 2012 20:00:36 | Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej | Autor: Tom01 | W dniu 21.07.2012 19:54, Arbiter pisze: A konkretnie jakie wartosci bys mierzyl i czym? Co bys podlaczyl jako opor? Podpowiem cichaczem: Manometrem Panie trollu Lawa, manometrem. A jako opr dobry jest ogrek. Kiszony najlepiej. :) -- Tom01 91 |
Data: Lipiec 21 2012 20:01:20 | Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 21.07.2012 19:54, Arbiter pisze: On Sat, 21 Jul 2012 19:46:44 +0200, Andrzej Lawa Ja? Nic bym nie podczy, bo mnie to nie interesuje. Wiem, jak dziaa, wiem, e dziaa - a dawno wyrosem z rozmontowywania zegarka na czci skadowe eby zbada, jak dziaa. 92 |
Data: Lipiec 21 2012 20:06:31 | Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej | Autor: Arbiter | On Sat, 21 Jul 2012 20:01:20 +0200, Andrzej Lawa wrote: > On Sat, 21 Jul 2012 19:46:44 +0200, Andrzej Lawadziaa, wiem, e dziaa - a dawno wyrosem z rozmontowywania zegarka Jesli wiesz, napisz. Zobaczymy czy rozwiazesz zagadke. To wskaze czy rzeczywiscie wiesz OCB 93 |
Data: Lipiec 21 2012 20:25:52 | Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 21.07.2012 20:06, Arbiter pisze: Jesli wiesz, napisz. Zobaczymy czy rozwiazesz zagadke. To wskaze czy Dzi? No dobra, ale za to wystawi ci rachunek za konsultacje ;-> Jako obcienie wzibym jaki adny drut oporowy o oznaczonym oporze. W multimetrze aktualnie pada mi bateria, wic zanurzy bym go w okrelonej iloci wody o znanej temperaturze i mierzy czas potrzebny do jej zagotowania. Tumaczy dalej? No to poprosibym przelew... 94 |
Data: Lipiec 21 2012 20:39:26 | Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej | Autor: Tom01 | W dniu 21.07.2012 20:25, Andrzej Lawa pisze: Jako obcienie wzibym jaki adny drut oporowy o oznaczonym oporze. W No i? Dostanie Pan, super dokadn metod rodem z jaskini, ilo energii potrzebnej do zagotowania wody, a z tego moc tracona w owym drucie. Tylko co z tego wynika? Nieskoczona ilo kombinacji prdu i napicia czyli punkt pracy jest wci na zielonej ce. To ma byc metoda na pomiar mocy (znamionowej/maksymalnej) prdnicy? Zreszt, czego ja oczekuj.... -- Tom01 95 |
Data: Lipiec 21 2012 21:28:38 | Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej | Autor: Tom01 | W dniu 21.07.2012 20:01, Andrzej Lawa pisze: Wiem, jak dziaa, 1. Dzieci rozmontowuj, eby zobaczy jak dziaa. 2. Doroli o ile co wiedz o przedmiotowej dziedzinie wiedz jak dziaa. 3. Nieliczni, z reguy tylko fachowcy, potrafi to pomierzy. 4. Nieliczni z nielicznych potrafi to policzy. W ktrej jest Pan grupie? Stanowczo Pan twierdzi, e nie jest w pierwszej, wic jest w pierwszej. -- Tom01 96 |
Data: Lipiec 21 2012 17:54:41 | Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej | Autor: duddits | W dniu 2012-07-21 12:17, Arbiter pisze: pp elektryczn To art jest, nie? :) -- [GoMoto.TV] naszym motorem jest pasja 97 |
Data: Lipiec 21 2012 18:12:45 | Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej | Autor: Arbiter |
To art jest, nie? :) no pewnie. A co, myslales ze materia do izolacji dachw?:D 98 |
Data: Lipiec 21 2012 20:44:07 | Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej | Autor: Ivam | Uytkownik "Arbiter" napisa w wiadomoci grup Tu posciagalem z service manuala Jak byk magneto - czyli magnesy stale. czyli mimo ze pisz w instrukcji "alternator" to jest to prdnica pradu staego? Nie - ale to Ci juz chlopaki wyjasnili, prawda? Regulator napiecia jest i jest ubrowany. Swoja droga to sporo mocy - jakies 25A (przy 14v), dla porownania FZS 600 ma 18A. -- pzdr: Ivam scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upoledzonych Umysowo 99 |
Data: Lipiec 21 2012 21:02:25 | Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej | Autor: Tom01 | W dniu 21.07.2012 20:44, Ivam pisze: Jak byk magneto - czyli magnesy stale. Magneto to iskrownik. W obecnych motocyklach w zaniku. Mwimy po prostu o prdnicy (lub alternatorze) prdu przemiennego z magnesami staymi. -- Tom01 100 |
Data: Lipiec 22 2012 08:49:49 | Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej | Autor: Ivam | Uytkownik "Tom01" napisa w wiadomoci grup Magneto to iskrownik. W obecnych motocyklach w zaniku. Masz racje - palnalem z angielska (z czym zreszta walcze;P) - w manualu od mojego moto jest wlasnie uzyte "A.C. Magneto" i tak palnalem. -- pzdr: Ivam scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upoledzonych Umysowo 101 |
Data: Lipiec 21 2012 21:00:11 | Temat: Re: |wiat3a drogowe w dzien - inaczej | Autor: Tom01 | W dniu 21.07.2012 10:17, Arbiter pisze: czyli mimo ze pisz w instrukcji "alternator" to jest to prdnica pradu Formalnie nie istnieje co takiego jak prdnica prdu staego. Z komutatora odbierane jest napicie zmienne, ale z cay takim samym kierunkiem potencjau wzgldem masy prdnicy. Dokadnie takie same napicie "wychodzi" z prdnicy prdu zmiennego po przejciu przez mostek prostowniczy. Nie jest stae, jest "pulsujce". -- Tom01 102 |
Data: Lipiec 20 2012 23:54:10 | Temat: Re: wiata drogowe w dzie - inaczej | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 20.07.2012 22:29, Arbiter pisze: Przeczytaj jeszcze raz post AZ'ta - dosc fajnie wytlumaczyl co i jak. Bardziej skomplikowanie nie zawsze jest lepsze. Alternator z regulowanym wzbudzeniem ma kilka wad: jest wikszy, droszy i ma szczotki, ktre si zuywaj. No i bez akumulatora nie zasadniczo bdziesz mia prdu (bo pki cokolwiek nie pjdzie na uzwojenie wirnika, to alternator energii produkowa nie bdzie) cho to akurat bardziej ciekawostka na desperack konieczno odpalenia pojazdu na pych i jazdy bez akumulatora (wybitnie niezalecane, bo to grozi przecieniem regulatora). Alternator ze sterowanym wzbudzeniem dodatkowo wymaga przekadni, czyli mamy na dzie dobry wiksze opory ruchu i straty, a poza tym w jakich okolicznociach bdziesz mia drastycznie mniejsze zapotrzebowanie na energi, eby dao si zauway mniejsze obcienie silnika przez "regulowany" alternator? Na wolnych obrotach z wyczonymi wiatami. Czyli jaki procent czasu podczas jazdy? ;) 103 |
Data: Lipiec 20 2012 21:44:46 | Temat: Re: Świata drogowe w dzień - inaczej | Autor: AZ | On 2012-07-20, Ivam wrote: Ale tylko 1100/1200, ZXR i pokrewne silniki. 600 maja na stalych magnesach. Oprocz napedu (a dokladniej zrywajacej sie sruby trzymajacej zabierak osadzony na walku alternatora bezawaryjny podzespol. Mam drugi zakupiony po okazyjnej cenie, jakby pierwszemu skonczyly sie szczotki czy cus, 3 sruby, jedna wtyczka i po krzyku, 10 minut roboty. -- Artur ZZR 1200 104 |
Data: Lipiec 21 2012 07:31:14 | Temat: Re: ?wiat?a drogowe w dzie? - inaczej | Autor: Jasio | Uytkownik "AZ" napisa w wiadomoci na walku alternatora bezawaryjny podzespol. Mam drugi zakupiony po okazyjnej Aha, czyli nie bezawaryjny tylko "bezawaryjny". (: -- Jasio vfr vfr etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj 105 |
Data: Lipiec 19 2012 08:53:40 | Temat: Re: wiata drogowe w dzie - inaczej | Autor: WW | W dniu 2012-07-18 23:21, Marcin N pisze: Zamiast 2x55W (krtkie H4) uywam 2x60W (dugie H4) puszczone na okoo Moe Ci umkno, ale amiesz prawo. wiata do jazdy dziennej podlegaj homologacji. Olewasz to? Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm 106 |
Data: Lipiec 19 2012 09:27:49 | Temat: Odp: wiata drogowe w dzie - inaczej | Autor: Johnny | Uytkownik "WW" czyli ordnung must sein: Zamiast 2x55W (krtkie H4) uywam 2x60W (dugie H4) puszczone na okoo Moe Ci umkno, ale amiesz prawo. wiata do jazdy dziennej podlegaj homologacji. Ja dzi puciem cichacza pod kodr. W pracy wydajno spada do absolutnie nietolerowalnego poziomu. Musz zoy samokrytyk. Zapodaj gdzie si uda, bo nie umiem z tym y ;-( Zdroofka Johnny 107 |
Data: Lipiec 19 2012 10:09:34 | Temat: Re: wiata drogowe w dzie - inaczej | Autor: Krzysztof Magosa | W dniu 19.07.2012 08:53, WW pisze: Moe Ci umkno, ale amiesz prawo. wiata do jazdy dziennej podlegaj Gdyby mia jakie dodatkowe diodki czy co, to kto mgby si pyta o homologacj. A tak to wyglda normalnie - wtpie by to kto zauway ;-) 108 |
Data: Lipiec 19 2012 11:11:30 | Temat: Re: wiata drogowe w dzie - inaczej | Autor: WW | W dniu 2012-07-19 10:09, Krzysztof Magosa pisze: W dniu 19.07.2012 08:53, WW pisze: W to nie wtpi, ale intencja pytania bya inna. Chciaem wiedzie, czy amanie przepisw wynika z niewiedzy, czy te jest celowym dziaaniem. Skoro wiadomie amie przepisy, to niech po prostu nie wcza wiate. Dostanie jeszcze wikszego skoku adrenaliny. Pozdrawiam WW 109 |
Data: Lipiec 20 2012 08:42:57 | Temat: Re: Świata drogowe w dzień - inaczej | Autor: $heikh el $hah | W dniu 2012-07-19 11:11, WW pisze: W to nie wątpię, ale intencja pytania bya inna. I niech jeszcze potrąci i zgwaci, niewidomą, cięarną studentkę seminarium duchownego, gdy ta będzie przechodzia sobie na zielonym (tzn. pipcącym), a pniej niech ją przejedzie na śmierć i ucieknie! -- ☼ $heikh el $hah ツ أحمد، ويمارس الجنس، تنفجر 110 |
Data: Lipiec 20 2012 15:38:00 | Temat: Re: wiata drogowe w dzie - inaczej | Autor: Jacot | WW wrote: Chciaem wiedzie, czy amanie przepisw wynika z niewiedzy, czy te W sensie, ze w twoim motorze, zakladajac ze go masz, wszystko, absolotnie wszystko jest zgodnie z obowiazujacymi w Polsce przepisami?;) Skoro wiadomie amie przepisy, to niech po prostu nie wcza wiate. Chyba nie o to w tym chodzilo. Swoja droga, jakby tak jeszcze zrobic test porownawczy z jakimis dobrymi swiatlami dziennymi, pod katem widocznosci. -- Pozdrowionka Jacot M10 http://www.junak.riders.pl/ http://jacot.ath.cx/ 111 |
Data: Lipiec 19 2012 18:32:23 | Temat: Re: Świata drogowe w dzień - inaczej | Autor: Hinek | Uytkownik "Marcin N" napisa Ale po co?? -- Hinek 112 |
Data: Lipiec 19 2012 22:02:02 | Temat: Re: Świata drogowe w dzień - inaczej | Autor: jeDrASS | W dniu 2012-07-19 18:32, Hinek pisze: Uytkownik "Marcin N" napisa przecie kryzys wszędzie ;-) -- jeDrASS 113 |
Data: Lipiec 20 2012 10:38:32 | Temat: Re: Świata drogowe w dzień - inaczej | Autor: Hinek | Uytkownik "jeDrASS" napisa Pewnie nie zdaje sobie sprawy z tego e nic nie zaoszczędzi :] A do wątkotwrcy: Poniewa nie doczekaem się odpowiedzi na pytanie po co to robisz daję ci dobrą radę: Zainstaluj jakiś wiatraczek na regulatorze napięcia i najlepiej kup na wszelki wypadek zapasowy regulator. -- Hinek 114 |
Data: Lipiec 20 2012 08:41:18 | Temat: Re: Świata drogowe w dzień - inaczej | Autor: AZ | On 2012-07-20, Hinek wrote: Bez sensu bo wiatraczek pobiera prund. -- Artur ZZR 1200 115 |
Data: Lipiec 20 2012 10:54:24 | Temat: Re: Świata drogowe w dzień - inaczej | Autor: Hinek | Uytkownik "AZ" napisa No fakt :/ A prund kosztuje i w pizdu oszczędno :) -- Hinek 116 |
Data: Lipiec 20 2012 11:23:19 | Temat: Re: Świata drogowe w dzień - inaczej | Autor: Kamil Nowak 'Amil' | AZ napisa(a): Bez sensu bo wiatraczek pobiera prund. Niech zainstaluje wiatrak na wiatr. -- Kamil Nowak 'Amil' rocker's not dead Krakuf sprzedam nerke 117 |
Data: Lipiec 20 2012 09:26:44 | Temat: Re: Świata drogowe w dzień - inaczej | Autor: AZ | On 2012-07-20, Kamil Nowak 'Amil' wrote: AZ napisa(a):Bez sensu, ja bym zamontowal dynamo od Wigry 3. -- Artur ZZR 1200 118 |
Data: Lipiec 20 2012 11:27:02 | Temat: Re: Świata drogowe w dzień - inaczej | Autor: Marcin N | W dniu 2012-07-20 11:23, Kamil Nowak 'Amil' pisze: AZ napisa(a): Czy Was ju pogrzao? Po co te zbędne komentarze? Lepiej się poczujesz jeden z drugim, jak napiszesz kilka bzdur? -- MN 119 |
Data: Lipiec 20 2012 11:28:33 | Temat: Re: Świata drogowe w dzień - inaczej | Autor: Kamil Nowak 'Amil' | Marcin N napisa(a): Czy Was ju pogrzao? Zada to pytanie swojemu regulatorowi za jakis czas. -- Kamil Nowak 'Amil' rocker's not dead Krakuf sprzedam nerke 120 |
Data: Lipiec 20 2012 09:29:59 | Temat: Re: Świata drogowe w dzień - inaczej | Autor: AZ | On 2012-07-20, Marcin N wrote: Przez chwile bylo mi lepiej a teraz juz jest mi smutno :-( -- Artur ZZR 1200 121 |
Data: Lipiec 21 2012 07:35:40 | Temat: Re: Świata drogowe w dzień - inaczej | Autor: Jasio | Uytkownik "AZ" napisa w wiadomości On 2012-07-20, Marcin N wrote: Nom. Jeśli nie oni, to ja. Suchaj, Marcin, bo to wane: internet sam się nie zaśmieci. Od tego są specjaliści. Od tego są oni. Od tego oni są. Przez chwile bylo mi lepiej a teraz juz jest mi smutno :-( Chod AZ, przytulę Cię. Ale tak po koleeńsku, wiesz. (: -- Jasio vfr vfr etz Jesli przytuliles raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj 122 |
Data: Lipiec 20 2012 10:59:03 | Temat: Re: Świata drogowe w dzień - inaczej | Autor: Marcin N | W dniu 2012-07-20 10:38, Hinek pisze: Uytkownik "jeDrASS" napisa W takim razie odpowiadam: Standardowo motocykl ma zapas okoo 60W na alternatorze. Gdy naciskaem hamulec na postoju - z wączonymi manetkami - przednie świata przygasay delikatnie. Co więcej, manetki czasem przechodziy automatycznie w tryb wyączenia z powodu obnienia napięcia. To wszystko na niskich obrotach. Liczę, e odejmując te 70W - sytuacja się poprawi. -- MN 123 |
Data: Lipiec 20 2012 09:00:52 | Temat: Re: Świata drogowe w dzień - inaczej | Autor: AZ | On 2012-07-20, Marcin N wrote: W takim razie przejrzyj wszystkie kostki po drodze, oczysc klemy, posmaruj pasta miedziana, zloz i wtedy zobacz. -- Artur ZZR 1200 124 |
Data: Lipiec 20 2012 11:37:59 | Temat: Re: Świata drogowe w dzień - inaczej | Autor: Ivam | wrote: W takim razie przejrzyj wszystkie kostki po drodze, oczysc klemy, posmaruj Moe być spray silikonowy. Mniej brudzi wszystko w okolicy. Ew. wazelina;) I sprawd kondycję akumulatora oraz czy ma w ogle waściwą pojemno (ją kupiem fazera z aku 7Ah, ktry nie dawa rady np. przy wączonych kierunkach mrugay świata). -- Ivam Android Usenet Reader http://android.newsgroupstats.hk 125 |
Data: Lipiec 21 2012 15:19:14 | Temat: Re: Świata drogowe w dzień - inaczej | Autor: | |