Mam pytanie do posiadaczy aut z koncernu VAG z fabrycznymi Å›wiat³ami dziennymi zrobionymi ze Å›wiate³ d³ugich (¿arówki zasilone przez przetwornicÄ™ PWM i dziÄ™ki temu Å›wiecÄ…ce ze zredukowanÄ… mocÄ…). Czy do tych Å›wiate³ u¿ywa siÄ™ klasycznych ¿arówek, czy potrzebne sÄ… jakieÅ› specjalne odporne na odparowywanie wolframu z ¿arnika i osadzanie go na baÅ„ce? Z w³asnych testów widzÄ™, ¿e zasilanie ¿arówki halogenowej 60W przez PWM z mocÄ… oko³o 40% nominalnej sprawia, ¿e nie zachodzi cykl halogenowy i baÅ„ka doæ szybko siÄ™ zaczernia. Zastanawiam siÄ™ jak zapobieg³ temu VAG w swoich autach?
2 |
Data: Czerwiec 28 2012 17:11:10 |
Temat: Re: ¶wiat³a dzienne w VAG |
Autor: Czeslawek |
W dniu 2012-06-28 12:09, mopar pisze:
Mam pytanie do posiadaczy aut z koncernu VAG z fabrycznymi ¶wiat³ami
dziennymi zrobionymi ze ¶wiate³ d³ugich (¿arówki zasilone przez
przetwornicê PWM i dziêki temu ¶wiec±ce ze zredukowan± moc±). Czy do
tych ¶wiate³ u¿ywa siê klasycznych ¿arówek, czy potrzebne s± jakie¶
specjalne odporne na odparowywanie wolframu z ¿arnika i osadzanie go na
bañce? Z w³asnych testów widzê, ¿e zasilanie ¿arówki halogenowej 60W
przez PWM z moc± oko³o 40% nominalnej sprawia, ¿e nie zachodzi cykl
halogenowy i bañka do¶æ szybko siê zaczernia. Zastanawiam siê jak
zapobieg³ temu VAG w swoich autach?
Pierwsze s³yszê aby VAG takie rozwi±zanie stosowa³. Da siê to zrobiæ, ale nie jest to robione fabrycznie.
--
Pozdrawiam,
Czes³awek
3 |
Data: Czerwiec 28 2012 20:06:35 | Temat: Re: ¶wiat³a dzienne w VAG | Autor: Tomasz |
Pierwsze s³yszê aby VAG takie rozwi±zanie stosowa³. Da siê to zrobiæ, ale nie jest to robione fabrycznie.
-- Pozdrawiam,
Czes³awek
Jak najbardzie fabrycznie.
Mam w golfie V zasilanie ustawione na 40%
pozdr
Tomasz
4 |
Data: Czerwiec 28 2012 21:55:30 | Temat: Re: ¶wiat³a dzienne w VAG | Autor: PiteR |
na ** p.m.s ** Tomasz pisze tak:
Mam w golfie V zasilanie ustawione na 40%
do ilu % mo¿na zjechaæ?
--
Piter
vw golf mk2 1.3 '87
vw passat B5 1.6 '98
5 |
Data: Czerwiec 29 2012 15:50:44 | Temat: Re: ¶wiat³a dzienne w VAG | Autor: Tomasz |
"PiteR" wrote in message
na ** p.m.s ** Tomasz pisze tak:
Mam w golfie V zasilanie ustawione na 40%
do ilu % mo¿na zjechaæ?
-- Piter
vw golf mk2 1.3 '87
vw passat B5 1.6 '98
Robi³ mi to go¶æ w czasie przegl±du. Z tego co mowil to 40% to minimum, poni¿ej 40% sterownik nie przyjmowa³ warto¶ci i wraca³ automatycznie na 100%
Tomasz
6 |
Data: Czerwiec 29 2012 21:30:27 | Temat: Re: ¶wiat³a dzienne w VAG | Autor: Czeslawek |
W dniu 2012-06-29 15:50, Tomasz pisze:
Robi³ mi to go¶æ w czasie przegl±du. Z tego co mowil to 40% to minimum,
poni¿ej 40% sterownik nie przyjmowa³ warto¶ci i wraca³ automatycznie na
100%
To fabrycznie jest tak ustawione, czy ustawi³ ci to go¶æ w czasie przegl±du?
--
Pozdrawiam,
Czes³awek
7 |
Data: Lipiec 12 2012 21:52:43 | Temat: Re: ¶wiat³a dzienne w VAG | Autor: Tomasz |
"Czeslawek" wrote in message
W dniu 2012-06-29 15:50, Tomasz pisze:
Robi³ mi to go¶æ w czasie przegl±du. Z tego co mowil to 40% to minimum,
poni¿ej 40% sterownik nie przyjmowa³ warto¶ci i wraca³ automatycznie na
100%
To fabrycznie jest tak ustawione, czy ustawi³ ci to go¶æ w czasie przegl±du?
-- Pozdrawiam,
Czes³awek
Ustawil w czasie przegladu. Poczatkowo twierdzil ze moze ustawic tylko tzw skandynawskie czyli zasilanie na 100%. Uparlem sie zeby sprawdzil poniewaz juz kiedys widzialem golfa V ze swiatlami dziennymi zasilanymi nizszym napieciem. Troche pogrzebal i w koncu znalazl.
8 |
Data: Lipiec 01 2012 17:23:49 | Temat: Re: ¶wiat³a dzienne w VAG | Autor: Marcin Jan |
W dniu 2012-06-28 17:11, Czeslawek pisze:
W dniu 2012-06-28 12:09, mopar pisze:
Mam pytanie do posiadaczy aut z koncernu VAG z fabrycznymi ¶wiat³ami
dziennymi zrobionymi ze ¶wiate³ d³ugich (¿arówki zasilone przez
przetwornicê PWM i dziêki temu ¶wiec±ce ze zredukowan± moc±). Czy do
tych ¶wiate³ u¿ywa siê klasycznych ¿arówek, czy potrzebne s± jakie¶
specjalne odporne na odparowywanie wolframu z ¿arnika i osadzanie go na
bañce? Z w³asnych testów widzê, ¿e zasilanie ¿arówki halogenowej 60W
przez PWM z moc± oko³o 40% nominalnej sprawia, ¿e nie zachodzi cykl
halogenowy i bañka do¶æ szybko siê zaczernia. Zastanawiam siê jak
zapobieg³ temu VAG w swoich autach?
Pierwsze s³yszê aby VAG takie rozwi±zanie stosowa³. Da siê to zrobiæ,
ale nie jest to robione fabrycznie.
s± fabrycznie robione równie¿ w Golfach VI (bez ksenonów). Do w±tko twórcy jutro zapytam znajomego co to ma w Golfie takie cudo i dam znaæ.
pozdrawiam
marcin jan
| | | | | | |