Grupy dyskusyjne   »   światła w dzień - czy takie rozwiązanie bedzie wykonalne i legalne

światła w dzień - czy takie rozwiązanie bedzie wykonalne i legalne



1 Data: Marzec 01 2011 10:03:20
Temat: światła w dzień - czy takie rozwiązanie bedzie wykonalne i legalne
Autor: MZ 

W związku z tym, że po włączeniu świateł dość mocno przygasają zegary
(Toyota Corolla) co w dzień przy ostrym słońcu robi je niemal
niewidoczne zastanawiam się nad dołożeniem dodatkowego obwodu do
"automagicznego" włączania świateł. Idealnym wydaje mi się zrobienie
obwodu który będzie włączać przednie światła pozycyjne i mijania (to na
pewno) i ewentualnie tylne, ale nie włączać np. oświetlenia tablicy itp
oraz przede wszystkim nie przygaszać podświetlenia konsoli. Światła
włączałyby się po przekręceniu stacyjki, oczywiście w momencie zapadania
zmierzchu trzeba by przekręcać przełącznik świateł na włączone. I teraz
3 pytania:
1. może ktoś się próbował w to bawić? czy w ogóle wykonalne i jak bardzo
skomplikowane?
2. czy da się odseparować przednie i tylne światła od reszty żarówek?
3. czy zgodnie z aktualnymi przepisami nie mając dedykowanych świateł do
jazdy w dzień (LR na kloszach) można włączać tylko przednie światła
(mijania + pozycyjne) a nie włączać tylnych - czy to przejdzie np. u
diagnosty?

--
pozdrawiam
MZ



2 Data: Marzec 01 2011 10:42:27
Temat: Re: światła w dzień - czy takie rozwiązanie bedzie wykonalne i legalne
Autor: Dykus 

Witam,

W dniu 2011-03-01 10:03, MZ pisze:

W związku z tym, że po włączeniu świateł dość mocno przygasają zegary
(Toyota Corolla) co w dzień przy ostrym słońcu robi je niemal
niewidoczne zastanawiam się nad dołożeniem dodatkowego obwodu do
"automagicznego" włączania świateł.

Aż tak przygasają?! Może masz niesprawny układ elektryczny (spadki napięć na złączach)? Przy wyższych obrotach też przygasają?

A nie prościej będzie zaingerować w układ podświetlania zegarów i stabilizować napięcie zasilania tych żarówek podświetlających? W wersji E11 jest regulacja podświetlenia. Albo zrobiłbym stabilizację tego +12V na potrzeby żarówek, albo przeszedł na niższe napięcie (np. +6V) i zmienił żarówki na 6V...
To takie luźne dywagacje. Jak dobrze pójdzie do skończyłoby się na wyjęciu zegarów i nie ingerowaniu w układ oświetlenia samochodu...


--
Pozdrawiam,
Dykus.

3 Data: Marzec 01 2011 11:05:03
Temat: Re: światła w dzień - czy takie rozwiązanie bedzie wykonalne i legalne
Autor: MZ 

W dniu 2011-03-01 10:42, Dykus pisze:

W związku z tym, że po włączeniu świateł dość mocno przygasają zegary
(Toyota Corolla) co w dzień przy ostrym słońcu robi je niemal
niewidoczne zastanawiam się nad dołożeniem dodatkowego obwodu do
"automagicznego" włączania świateł.

Aż tak przygasają?! Może masz niesprawny układ elektryczny (spadki
napięć na złączach)? Przy wyższych obrotach też przygasają?

Elektryka jest OK, zachowują się "standardowo". Mechanik twierdzi że ten
typ tak ma. Jest regulacja podświetlenia i można podkręcić na max i
wtedy końcowy efekt podświetlenia jest taki sam jak przy wyłączonych
światłach. Chciałem sobie po prostu ułatwić życie ;) a przy okazji
zautomatyzować włączanie świateł a wychodzi że to większa
operacja.Dzięki za poradę.

--
pozdrawiam
MZ

4 Data: Marzec 01 2011 11:42:14
Temat: Re: światła w dzień - czy takie rozwiązanie bedzie wykonalne i legalne
Autor: Dykus 

Witam,

W dniu 2011-03-01 11:05, MZ pisze:

Elektryka jest OK, zachowują się "standardowo". Mechanik twierdzi że ten
typ tak ma. Jest regulacja podświetlenia i można podkręcić na max i
wtedy końcowy efekt podświetlenia jest taki sam jak przy wyłączonych
światłach.

Ok, źle Cię zrozumiałem.
Z ciekawości - te dwie nastawy, dla włączonych i wyłączonych świateł, są zapamiętywane oddzielnie? Czy jedna to zawsze np. 50% drugiej?


--
Pozdrawiam,
Dykus.

5 Data: Marzec 01 2011 11:47:20
Temat: Re: światła w dzień - czy takie rozwiązanie bedzie wykonalne i legalne
Autor: MZ 

W dniu 2011-03-01 11:42, Dykus pisze:

Ok, źle Cię zrozumiałem.
Z ciekawości - te dwie nastawy, dla włączonych i wyłączonych świateł, są
zapamiętywane oddzielnie? Czy jedna to zawsze np. 50% drugiej?

Hmm..to są dwie nastawy? Muszę to dokładnie sprawdzić, wydawało mi się
że przy wyłączonych światłach regulacja się nie pojawia, dopiero po
włączeniu świateł.

--
MZ

6 Data: Marzec 01 2011 11:10:31
Temat: Re: światła w dzień - czy takie rozwiązanie bedzie wykonalne i legalne
Autor: neoniusz 

W dniu 11-03-01 10:42, Dykus pisze:

W związku z tym, że po włączeniu świateł dość mocno przygasają zegary
(Toyota Corolla) co w dzień przy ostrym słońcu robi je niemal
niewidoczne zastanawiam się nad dołożeniem dodatkowego obwodu do
"automagicznego" włączania świateł.

Aż tak przygasają?! Może masz niesprawny układ elektryczny (spadki
napięć na złączach)? Przy wyższych obrotach też przygasają?

Chyba w wielu autach tak jest. Po prostu auto mysli, ze jak wlaczasz swiatla, to jest ciemno i przygasza troche zegary (a takze wszystkie kontrolki i ekran od nawigacji, klimy, radia itd., zeby nie razily w nocy. U mnie tez tak jest - auto z koncernu Toyoty. Dodatkowo jak auto wykryje, ze na zewnatrz jest ciemno to jeszcze troche je przygasza.
Oczywiscie mozna to regulowac pokretelkiem. U mnie nie ma tego problemu, bo widze zegary w dzien, nawet w ostrym sloncu.

7 Data: Marzec 01 2011 11:40:54
Temat: Re: światła w dzień - czy takie rozwiązanie bedzie wykonalne i legalne
Autor: Dykus 

Witam,

W dniu 2011-03-01 11:10, neoniusz pisze:

Chyba w wielu autach tak jest. Po prostu auto mysli, ze jak wlaczasz
swiatla, to jest ciemno i przygasza troche zegary (a takze wszystkie
kontrolki i ekran od nawigacji, klimy, radia itd.,

Jeśli tak, to ok. Myślałem, że Autorowi wątku przygasają np. z powodu zbyt dużego obciążenia alternatora (spadek napięcia). Ale jeśli nie, to chyba ciężko będzie coś prosto wykombinować... Może dorzucić jakiś dodatkowy zestaw żarówek... ;)


--
Pozdrawiam,
Dykus.

8 Data: Marzec 01 2011 10:09:08
Temat: Re: światła w dzień - czy takie rozwiązanie bedzie wykonalne i legalne
Autor: Wmak 

MZ  napisał(a):


3. czy zgodnie z aktualnymi przepisami nie mając dedykowanych świateł do
jazdy w dzień (LR na kloszach) można włączać tylko przednie światła
(mijania + pozycyjne) a nie włączać tylnych - czy to przejdzie np. u
diagnosty?

Niedopuszczalne.
Ze światłami mijania i drogowymi muszą świecić pozycyjne i oświetlenie tablicy
rejestracyjnej.


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

9 Data: Marzec 01 2011 02:24:33
Temat: Re: światła w dzień - czy takie rozwiązanie bedzie wykonalne i legalne
Autor: Mateusz 

On 1 Mar, 10:03, MZ  wrote:

Też jeżdżę toyotą (yaris) i mam dokładnie tak samo jak ty. Tyle, że u
mnie jest tak, że wyświetlacz mogę sobie doświetlić na żądanie.
Ostatnio nawet odkryłem, że jak przycisnę jeden z przycisków na bloku
komputera (chyba mode) to mi wygasza całe oświetlenie (oprócz
wyświetlacza głównego).

Jeżeli chodzi o Twój patent, to nie znam się na tyle na elektryce ale
jak znam życie to mógłbyś spróbować popytać na elektrodzie i motonews.

10 Data: Marzec 01 2011 12:34:10
Temat: Re: światła w dzień - czy takie rozwiązanie bedzie wykonalne i legalne
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-03-01 10:03, MZ pisze:

W związku z tym, że po włączeniu świateł dość mocno przygasają zegary
(Toyota Corolla) co w dzień przy ostrym słońcu robi je niemal
niewidoczne zastanawiam się nad dołożeniem dodatkowego obwodu do
"automagicznego" włączania świateł. Idealnym wydaje mi się zrobienie
obwodu który będzie włączać przednie światła pozycyjne i mijania (to na
pewno) i ewentualnie tylne, ale nie włączać np. oświetlenia tablicy itp
oraz przede wszystkim nie przygaszać podświetlenia konsoli. Światła
włączałyby się po przekręceniu stacyjki, oczywiście w momencie zapadania
zmierzchu trzeba by przekręcać przełącznik świateł na włączone. I teraz
3 pytania:
1. może ktoś się próbował w to bawić? czy w ogóle wykonalne i jak bardzo
skomplikowane?

Myślę że mniej kłopotliwe będzie zawalczenie z układem ściemniacza.
Skoro masz regulację podświetlenia to równolegle ze ściemniaczem można dać włącznik z ewentualnym opornikiem (pewnie niepotrzebnym jeżeli chcesz żeby świeciło na maksa).
Wtedy włącznikiem sobie będziesz zmieniał podświetlenie wskaźników.
Takie rozwiązanie seryjnie stosuje Suzuki.

Możesz też zrobić przegląd rozwiązań automatycznego włączania świateł mijania, tak żeby świeciły się nawet wtedy kiedy nie są włączone włącznikiem - często w tej pozycji nie jest ściemniana deska rozdzielcza. Wtedy jeździsz zawsze na światłach, a włącznikiem zmieniasz jedynie jasność podświetlenia dzień/noc.

2. czy da się odseparować przednie i tylne światła od reszty żarówek?

To zależy.
W starych samochodach będą równolegle połączone światła postojowe. Mijania już nie.
W nowoczesnych na CAN pewnie bez problemu, z kolei tam bym się spodziewał problemów ze strony jakiegoś układu sprawdzającego czy żarówki są sprawne.

3. czy zgodnie z aktualnymi przepisami nie mając dedykowanych świateł do
jazdy w dzień (LR na kloszach) można włączać tylko przednie światła
(mijania + pozycyjne) a nie włączać tylnych - czy to przejdzie np. u
diagnosty?

Nie - jest niezgodne z przepisami. Jak mijania, to świeci się wszystko.
Sam przód się może świeci jak masz dzienne.
Chodzi o to żeby nie przegapić zapadnięcia zmroku - bo jadąc na samych mijaniach Tobie będzie jasno z przodu, a z tyłu nie będziesz miał świateł.

Serwis Peugeota co prawda twierdzi inaczej, ale są tu odosobnieni ;)

11 Data: Marzec 01 2011 12:45:47
Temat: Re: światła w dzień - czy takie rozwiązanie bedzie wykonalne i legalne
Autor: MZ 

W dniu 2011-03-01 12:34, Tomasz Pyra pisze:

Myślę że mniej kłopotliwe będzie zawalczenie z układem ściemniacza.
Oj chyba niestety nie.
Skoro masz regulację podświetlenia to równolegle ze ściemniaczem można
dać włącznik z ewentualnym opornikiem (pewnie niepotrzebnym jeżeli
chcesz żeby świeciło na maksa).
Ściemniacz nie jest realizowany tradycyjnie (potencjometrem) tylko jest
to jedna z funkcji zintegrowana z przełącznikiem licznika km, w każdym
razie przełączanie jest cyfrowe, poprzez wybranie pojedynczymi
naciśnięciami dynksa od licznika km funkcji regulacji podświetlenia i
przytrzymanie aż się ustawi odpowiednia wartość. Strach kombinować.


Możesz też zrobić przegląd rozwiązań automatycznego włączania świateł
mijania, tak żeby świeciły się nawet wtedy kiedy nie są włączone
włącznikiem - często w tej pozycji nie jest ściemniana deska
rozdzielcza. Wtedy jeździsz zawsze na światłach, a włącznikiem zmieniasz
jedynie jasność podświetlenia dzień/noc.
To chyba będzie jedyne sensowne rozwiązanie. W Focusie mam
fabrycznie/dealersko światła na stałe załączone ale żeby użyć długich
trzeba przekręcić włącznik na pozycję "światła mijania". Takie coś mi
pasuje, pogooglam w tym kierunku (chyba że ktoś z grupowiczów ma
sprawdzone rozwiązanie to ja chętnie).

3. czy zgodnie z aktualnymi przepisami nie mając dedykowanych świateł do
jazdy w dzień (LR na kloszach) można włączać tylko przednie światła
(mijania + pozycyjne) a nie włączać tylnych - czy to przejdzie np. u
diagnosty?

Nie - jest niezgodne z przepisami. Jak mijania, to świeci się wszystko.
Sam przód się może świeci jak masz dzienne.
Chodzi o to żeby nie przegapić zapadnięcia zmroku - bo jadąc na samych
mijaniach Tobie będzie jasno z przodu, a z tyłu nie będziesz miał świateł.

No to pytanie nr 2 przestało mieć rację bytu.

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź:)

--
pozdrawiam
MZ

12 Data: Marzec 01 2011 20:34:25
Temat: Re: światła w dzień - czy takie rozwiązanie bedzie wykonalne i legalne
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-03-01 12:45, MZ pisze:

Ściemniacz nie jest realizowany tradycyjnie (potencjometrem) tylko jest
to jedna z funkcji zintegrowana z przełącznikiem licznika km, w każdym
razie przełączanie jest cyfrowe, poprzez wybranie pojedynczymi
naciśnięciami dynksa od licznika km funkcji regulacji podświetlenia i
przytrzymanie aż się ustawi odpowiednia wartość. Strach kombinować.

Etam strach, ale faktycznie to sprawę komplikuje.
Na końcu gdzieś tam jest jakiś układ regulujący napięcie zasilające podświetlenie.
No i trzeba równolegle z nim dać włącznik.

Tyle że znalezienie może nie być takie łatwe, zwłaszcza nie mając schematów.

Możesz też zrobić przegląd rozwiązań automatycznego włączania świateł
mijania, tak żeby świeciły się nawet wtedy kiedy nie są włączone
włącznikiem - często w tej pozycji nie jest ściemniana deska
rozdzielcza. Wtedy jeździsz zawsze na światłach, a włącznikiem zmieniasz
jedynie jasność podświetlenia dzień/noc.
To chyba będzie jedyne sensowne rozwiązanie. W Focusie mam
fabrycznie/dealersko światła na stałe załączone ale żeby użyć długich
trzeba przekręcić włącznik na pozycję "światła mijania". Takie coś mi
pasuje, pogooglam w tym kierunku (chyba że ktoś z grupowiczów ma
sprawdzone rozwiązanie to ja chętnie).

Poszukaj tutaj:
http://www.forum.corollaclub.org/

13 Data: Marzec 01 2011 12:36:46
Temat: Re: światła w dzień - czy takie rozwiązanie bedzie wykonalne i legalne
Autor: Robert Rędziak 

On Tue, 01 Mar 2011 12:34:10 +0100, Tomasz Pyra
 wrote:

W nowoczesnych na CAN pewnie bez problemu, z kolei tam bym się
spodziewał problemów ze strony jakiegoś układu sprawdzającego czy
żarówki są sprawne.

 W takich można i należy się wywiedzieć, czy nie wystarczy
 aktywować funkcji świateł dziennych, zamiast rzeźbić w
 makaronie.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

14 Data: Marzec 01 2011 13:37:03
Temat: Re: światła w dzień bedzie wykonalne i legalne
Autor: to 

begin MZ

W związku z tym, że po włÄ…czeniu świateł doć mocno przygasają zegary
(Toyota Corolla) co w dzień przy ostrym słońcu robi je niemal
niewidoczne zastanawiam się nad dołożeniem dodatkowego obwodu do
"automagicznego" włÄ…czania świateł.

Może po prostu idź do okulisty?

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

15 Data: Marzec 01 2011 15:03:54
Temat: Re: światła w dzień - czy takie rozwią zanie bedzie wykonalne i legalne
Autor: MZ 

W dniu 2011-03-01 14:37, to pisze:

Może po prostu idź do okulisty?

Może po prostu nie udzielają się nie mając zielonego pojęcia o pewnych
"cechach" danego samochodu? Problem z podświetleniem po włÄ…czeniu
świateł jest w E12 powszechnie zauważany, opisany chociażby tutaj
http://www.motoforum.pl/19/corolla.html i kilkanaście razy na forum
Toyoty. To nie jest moje subiektywne odczucie, jak zresztą napisał już
ktoś wyżej.
--
MZ

16 Data: Marzec 01 2011 14:15:13
Temat: Re: światła w dzień - czy takie rozwiązanie bedzie wykonalne i legalne
Autor: Kresowiak 

MZ  napisał(a):

W dniu 2011-03-01 14:37, to pisze:

> Może po prostu idź do okulisty?
>
Może po prostu nie udzielajÄ� siÄ� nie majÄ�c zielonego pojÄ�cia o pewnych
"cechach" danego samochodu? Problem z pod�wietleniem po w��czeniu
Ĺ�wiateĹ� jest w E12 powszechnie zauważany, opisany chociażby tutaj
http://www.motoforum.pl/19/corolla.html i kilkana�cie razy na forum
Toyoty. To nie jest moje subiektywne odczucie, jak zresztÄ� napisaĹ� już
ktoĹ� wyżej.


Ten artykuł pisał jakiś idiota.
"Widzieć zegary albo być widocznym, oto jest pytanie" - rozwaliło mnie to po
prostu.
Jak można w dzień być niewidocznym?

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

17 Data: Marzec 01 2011 15:36:03
Temat: Re: światła w dzień - czy takie rozwiązanie bedzie wykonalne i legalne
Autor: MZ 

W dniu 2011-03-01 15:15, Kresowiak pisze:

Ten artykuł pisał jakiś idiota.
"Widzieć zegary albo być widocznym, oto jest pytanie" - rozwaliło mnie to po
prostu.
Jak można w dzień być niewidocznym?
Proszę, nie róbmy kolejnego flejma "czy rzeczywiście trzeba jeździć cały
rok na światłach". Nie o to też mi chodzi, jest jak jest, zmienić się
pewnie długo nie zmieni, więc szukam możliwości poprawienia widoczności
zegarów. Zastosowane rozwiązanie naprawdę jest efektowne, w normalny
dzień nie ma problemów, ale jeśli słońce świeci np. tak jak dziś to
zegary widać kiepsko.
Zanim zaczniesz kogoś nazywać idiotą weź pod uwagę, że ten tekst
powstawał w okolicach 2002-2003 roku, gdy jeszcze nikomu się nie śniło,
że wejdzie ten przepis o całodobowym świeceniu. Podejrzewam, że autor
bardziej "pił" do ludzi którzy nie włączali świateł w zimie i wieczorem.

--
MZ

18 Data: Marzec 01 2011 16:07:50
Temat: Re: œwiatła w dzień - czy takie rozwišzanie bedzie wykonalne i legalne
Autor: J.F. 

On Tue, 01 Mar 2011 15:36:03 +0100,  MZ wrote:

Zanim zaczniesz kogoś nazywać idiotą weź pod uwagę, że ten tekst
powstawał w okolicach 2002-2003 roku, gdy jeszcze nikomu się nie śniło,
że wejdzie ten przepis o całodobowym świeceniu. Podejrzewam, że autor
bardziej "pił" do ludzi którzy nie włączali świateł w zimie i wieczorem.

Juz wtedy trzeba bylo swiecic w zimie.

J.

19 Data: Marzec 01 2011 22:02:03
Temat: Re: światła w dzień - czy takie rozwiązanie bedzie wykonalne i legalne
Autor: Kresowiak 

MZ  napisał(a):

W dniu 2011-03-01 15:15, Kresowiak pisze:
> Ten artykuł pisał jakiś idiota.
> "Widzieć zegary albo być widocznym, oto jest pytanie" - rozwaliło mnie to po
> prostu.
> Jak można w dzień być niewidocznym?
Proszę, nie róbmy kolejnego flejma "czy rzeczywiście trzeba jeździć cały
rok na światłach". Nie o to też mi chodzi, jest jak jest, zmienić się
pewnie długo nie zmieni, więc szukam możliwości poprawienia widoczności
zegarów. Zastosowane rozwiązanie naprawdę jest efektowne, w normalny
dzień nie ma problemów, ale jeśli słońce świeci np. tak jak dziś to
zegary widać kiepsko.
Zanim zaczniesz kogoś nazywać idiotą weź pod uwagę, że ten tekst
powstawał w okolicach 2002-2003 roku, gdy jeszcze nikomu się nie śniło,
że wejdzie ten przepis o całodobowym świeceniu. Podejrzewam, że autor
bardziej "pił" do ludzi którzy nie włączali świateł w zimie i wieczorem.


Przecież jest napisane "w słoneczne dni".

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

20 Data: Marzec 01 2011 14:34:20
Temat: Re: światła w dzień bedzie wykonalne i legalne
Autor: to 

begin MZ

Może po prostu nie udzielają się nie mając zielonego pojęcia o pewnych
"cechach" danego samochodu? Problem z podświetleniem po włÄ…czeniu
świateł jest w E12 powszechnie zauważany (...)

No i co z tego? Ktoś, kto nie widzi w dzień niepodświetlonych zegarów
powinien zdecydowanie odwiedzić okulistę.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

21 Data: Marzec 01 2011 15:43:13
Temat: Re: światła w dzień - czy takie rozwią zanie bedzie wykonalne i legalne
Autor: MZ 

W dniu 2011-03-01 15:34, to pisze:


No i co z tego? Ktoś, kto nie widzi w dzień niepodświetlonych zegarów
powinien zdecydowanie odwiedzić okulistę.

Zanim znów napiszesz bzdurę racz chociaż popatrzeć jak wyglądają zegary
w E12 zanim przekręcisz stacyjkę. Tylko raz. Pewnie nie masz jak, to ci
wkleję

http://allegro.pl/toyota-corolla-e12-zegary-licznik-benzyna-03-i1442006957.html

albo

http://allegro.pl/licznik-zegary-toyota-corolla-e12-1-4-1-6vvt-i-i1481478485.html

Wszystko świetnie widać, prawda? To teraz zakonotuj sobie, że te zegary
muszą być podświetlane (po przekręceniu stacyjki) żeby w ogóle coś na
nich zobaczyć, a włÄ…czenie świateł powoduje że to podświetlenie
przełÄ…cza się w tryb nocny.
I co, lecisz już do okulisty?

--
MZ

22 Data: Marzec 01 2011 14:53:57
Temat: Re: światła w dzień bedzie wykonalne i legalne
Autor: to 

begin MZ

Zanim znów napiszesz bzdurę racz chociaż popatrzeć jak wyglądają zegary
w E12 zanim przekręcisz stacyjkę. Tylko raz. Pewnie nie masz jak, to ci
wkleję
(...)
Wszystko świetnie widać, prawda?

Ja widzę doskonale, a Ty nie?

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

23 Data: Marzec 01 2011 22:22:53
Temat: Re: światła w dzień - czy takie rozwiązanie bedzie wykonalne i legalne
Autor: jerry 

Użytkownik "to" napisał w wiadomości

No i co z tego? Ktoś, kto nie widzi w dzień niepodświetlonych zegarów
powinien zdecydowanie odwiedzić okulistę.

A ty już się wybrałeś? Jaki stopień ślepoty u ciebie określił?
konia z rzędem temu kto w yarisie zobaczy wskazania tablicy
przy wyłÄ…czonym zasilaniu.

24 Data: Marzec 01 2011 22:03:27
Temat: Re: światła w dzień bedzie wykonalne i legalne
Autor: to 

begin jerry

konia z
rzędem temu kto w yarisie zobaczy wskazania tablicy przy wyłÄ…czonym
zasilaniu.

Gdzie mogę się po to zwierze zgłosić?

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

25 Data: Marzec 01 2011 23:21:09
Temat: Re: światła w dzień - czy takie rozwiązanie bedzie wykonalne i legalne
Autor: jerry 

Użytkownik "to"  napisał w wiadomości

begin jerry

konia z
rzędem temu kto w yarisie zobaczy wskazania tablicy przy wyłÄ…czonym
zasilaniu.

Gdzie mogę się po to zwierze zgłosić?
od razu do mnie. jak tylko odczytasz wyświetlacz bez zasilania.

26 Data: Marzec 01 2011 14:09:39
Temat: Re: światła w dzień - czy takie rozwiązanie bedzie wykonalne i legalne
Autor: Kresowiak 

to  napisał(a):

begin MZ

> W zwiÄ�zku z tym, że po wĹ�Ä�czeniu Ĺ�wiateĹ� doĹ�Ä� mocno przygasajÄ� zegar
y
> (Toyota Corolla) co w dzie� przy ostrym s�o�cu robi je niemal
> niewidoczne zastanawiam siÄ� nad doĹ�ożeniem dodatkowego obwodu do
> "automagicznego" w��czania �wiate�.

Może po prostu idź do okulisty?


Nie uważasz, że do okulisty powinien iśc ten, kto nie widzi samochodów bez
świateł w dzień?

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

27 Data: Marzec 01 2011 14:32:14
Temat: Re: światła w dzień bedzie wykonalne i legalne
Autor: to 

begin Kresowiak

Nie uważasz, że do okulisty powinien iśc ten, kto nie widzi samochodów
bez świateł w dzień?

Uważam i co w związku z tym?

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

28 Data: Marzec 01 2011 22:18:24
Temat: Re: światła w dzień - czy takie rozwiązanie bedzie wykonalne i legalne
Autor: jerry 

Użytkownik "MZ" napisał w wiadomości

W związku z tym, że po włączeniu świateł dość mocno przygasają zegary
(Toyota Corolla) co w dzień przy ostrym słońcu robi je niemal
niewidoczne
Standardowe obniżenie jaskrawości tablicy przy włączoych światłach
czyli domyślnie przy jeździe nocnej.
W yarisce jest dodatkowy przycisk przywracający pełną jaskrawość
wyświetlacza przy włączonych światłach.

światła w dzień - czy takie rozwiązanie bedzie wykonalne i legalne



Grupy dyskusyjne