Grupy dyskusyjne   »   ¦wiat³a w dzien to z³o!

¦wiat³a w dzien to z³o!



1 Data: Czerwiec 17 2007 20:50:22
Temat: ¦wiat³a w dzien to z³o!
Autor: tymon 

http://bezswiatel.4.pl

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Czerwiec 18 2007 14:03:38
Temat: Re: ¦wiat³a w dzien to z³o!
Autor: Adam 

tymon napisa³(a):

http://bezswiatel.4.pl

Argumenty takie jak ten:
"Sytuacja, gdy wszystkie pojazdy bêd± musia³y mieæ w³±czone ¶wiat³a mo¿e doprowadziæ w Polsce do zwiêkszonej liczby samobójstw i chorób psychicznych." nara¿aj± tylko na ¶mieszno¶æ autorów tej strony, niezale¿nie od intencji.
Popieram wprowadzanie ¶wiate³ do jazdy dziennej, popieram te¿ sam pomys³ je¿d¿enia na ¶wiat³ach ca³y rok, 24 h na dobê. Jedyny koszt mo¿liwy do stwierdzenia na 100%, to koszt paliwa i wymiany ¿arówek, co jest sensownym argumentem za u¿ywaniem ¶wiate³ dziennych. Reszta to spekulacje.
Wyra¼nie widaæ w codziennym ruchu drogowym, ¿e stosowanie ¶wiate³ poprawia widoczno¶æ pojazdu.

--

Adam
Uno 999 ccm, 1993 r., ga¼nik, LPG

3 Data: Czerwiec 19 2007 15:05:47
Temat: Re: ¦wiat³a w dzien to z³o!
Autor: HanS 

Wyra¼nie widaæ w codziennym ruchu drogowym, ¿e stosowanie ¶wiate³ poprawia
widoczno¶æ pojazdu.

Te¿ uwa¿asz, ¿e wyra¼nie zmieni³y siê statystyki wypadków od chwili
wpowadzenia (wg mnie bezsensownego) u¿ywania ¶wiate³ w naszych warunkach
klimatycznych ?
Czy pieszych i rowerzystów te¿ lepiej widaæ bo nie maj± za³±czonych na sobie
¶wiate³ mijania ?
BZDURY, BZDURY i jeszcze raz B Z D U R Y !
Kierowców trzeba czê¶ciej kierowaæ na badania wzroku a pó¼niej do okulisty,
to poprawi statystyki !
Janusz
(24 lata bezwypadkowej jazdy)

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Uno 5D i.e.S 1.4

4 Data: Czerwiec 19 2007 20:15:04
Temat: Re: [OT] ¦wiat³a w dzien to z³o!
Autor: Adam 

HanS napisa³(a):

Te¿ uwa¿asz, ¿e wyra¼nie zmieni³y siê statystyki wypadków od chwili wpowadzenia (wg mnie bezsensownego) u¿ywania ¶wiate³ w naszych warunkach klimatycznych ?

O statystyce mo¿na bêdzie mówiæ, jak poje¼dzimy z w³±czonymi ¶wiat³ami ze dwa lata.

Czy pieszych i rowerzystów te¿ lepiej widaæ bo nie maj± za³±czonych na sobie ¶wiate³ mijania ?

Piesi najlepsi s± w nocy, maszeruj±cy w czarnych ubraniach poboczem drogi.
Mo¿e byæ po pijaku.
Do rowerzystów te¿ siê to stosuje.
Wtedy oczywi¶cie baaaardzo dobrze ich widaæ...

Co do ¶wiate³ w dzieñ - ja po prostu zauwa¿y³em, ¿e samochody widzê z wiêkszej odleg³o¶ci. £atwiej wtedy oceniæ odleg³o¶æ do nadje¿d¿aj±cego z przeciwka samochodu przy wyprzedzaniu, na przyk³ad. To moje prywatne zdanie i nie musi byæ odzwierciedlone u innych. Nie mówiê, ¿e bez ¶wiate³ samochodu w ogóle nie widzê, bo wtedy powinienem siê na autobusy i poci±gi przesi±¶æ. Chodzi o to, ¿e widzê go lepiej i wcze¶niej.

BZDURY, BZDURY i jeszcze raz B Z D U R Y !
Kierowców trzeba czê¶ciej kierowaæ na badania wzroku a pó¼niej do okulisty, to poprawi statystyki !
Janusz
(24 lata bezwypadkowej jazdy)

Nie mogê siê pochwaliæ takim sta¿em, a wrêcz przeciwnie, mam na koncie wypadek z w³asnej winy, poniewa¿ nie zauwa¿y³em samochodu, który mia³ pierwszeñstwo. Nie wiem, czy gdyby mia³ zapalone ¶wiat³a, to bym go zobaczy³.
Mo¿e tak, mo¿e nie.

Dyskusja o zapalonych w dzieñ ¶wiat³ach jest tego samego typu, co dyskusja o wy¿szo¶ci ¶wi±t Bo¿ego Narodzenia nad Wielkanoc±. Je¶li chodzi o statystyki, to tak jak napisa³em - by by³y miarodajne trzeba odczekaæ ze dwa lata. Albo chocia¿ rok. Na razie po dwóch miesi±cach naprawdê niewiele mo¿na porównaæ.

--

Adam
Uno 999 ccm, 1993 r., ga¼nik, LPG

5 Data: Czerwiec 19 2007 21:28:14
Temat: Re: [OT] ¦wiat³a w dzien to z³o!
Autor: HanS 

Te¿ uwa¿asz, ¿e wyra¼nie zmieni³y siê statystyki wypadków od chwili
wpowadzenia (wg mnie bezsensownego) u¿ywania ¶wiate³ w naszych warunkach
klimatycznych ?

O statystyce mo¿na bêdzie mówiæ, jak poje¼dzimy z w³±czonymi ¶wiat³ami ze
dwa lata.

A mo¿e nie trzeba a¿ tak d³ugiego okresu czasu aby porównaæ 2 miesi±ce
zesz³orocznego okresu jazdy bez obowi±zku w³±czenia ¶wiate³ i analogiczne 2
miesi±ce tego roku ?
Mo¿e wystarczy aby ju¿ cokolwiek zauwa¿yæ czy porównaæ ?
Ja uwa¿am, ¿e skoro wypadkowo¶æ w du¿ej mierze zale¿y od w³±czenia (b±d¼
nie) ¶wiate³ w dzieñ, to powinno siê przeprowadziæ takie testy - nakazaæ
obowi±zkowej jazdy na ¶wiat³ach przez, powiedzmy, pó³ roku a potem
wprowadzaæ obowi±zek jazdy ca³orocznej !

Janusz

6 Data: Czerwiec 19 2007 23:33:21
Temat: Re: [OT] ¦wiat³a w dzien to z³o!
Autor: ici 

Panowie, to nie ma sensu.
Mamy obowi±zek ¶wiate³ w zimie.
I co mniej wypadków?

Je¶li mogê swoim skromnym zdaniem?

Przed wprowadzeniem nakazu jazdy na o¶lep.
Zapala³em ¶wiate³ka w dzieñ do d³ugiej i szybkiej jazdy na trasie.
Do wyprzedzania przydaje siê latarnia z naprzeciwka do oceny odleg³o¶ci.

Natomiast kompletnym bezsensem jest jazda ¿ó³wiem po mie¶cie.
Ma³o tego. Taka jazda jest niebezpieczna, chocia¿by ze wzgledu na:
- blondynki je¿d¿±ce na d³ugich ¶wiat³ach w dzieñ,
  a ³atwo o to jak kierowca nie widzi swoich ¶wiate³, a i kontrolki w dzieñ
ledwo widaæ.
- s³abiej widoczne ¶wiat³a STOPu na tle pozycji, ca³e szczê¶cie, ¿e
przyjê³o siê 3-cie ¶wiat³o, ale taki ¯uk, czy inny zabytek...?
Generalnie jak zapala³o mi siê przed nosem czerwone to
dawa³em po hamulcach odruchowo, a teraz kombinujê,
stop to czy mocne pozycje, albo p-mgielne.

Osobi¶cie by³bym za jazd± na ¶wiat³ach poza miastem, na trasie,
a ograniczeniem ich u¿ywania w dzieñ na mie¶cie do poprzednich wyj±tków
typu:
widoczno¶æ, deszcz, tunel, itp.

Oczywi¶cie pamiêtaj±c realia wprowadzania pasów bezpieczeñstwa by³o by to
nagminnie nadu¿ywane i poza miastem ma³o kto by je zapala³ g³upio
t³umacz±c siê przed w³adz±.

Z tego te¿ pewno powodu nadmiernie uproszczono procedurê do jazdy
semaforowej
a round the clock traktuj±c nas jak stado bezmy¶lnych baranów.

Panowie!
Gdyby toby³a jedyna g³upota naszej w³adzy, mo¿na by siê podniecaæ.
Ale skro jest ich tyle, to przecie¿ szkoda zdrowia.
Nied³ugo zmieni siê ekipa i przeg³osuje mo¿e rozs±dek?

7 Data: Czerwiec 19 2007 16:24:20
Temat: Re: ¦wiat³a w dzien to z³o!
Autor: Marek 

Wyra¼nie widaæ w codziennym ruchu drogowym, ¿e stosowanie ¶wiate³
poprawia widoczno¶æ pojazdu.

I ja dorzuce swoje trzy grosze. Trochê wybranych statystyk:
W roku 2005 (dane z portalu policyjnego)
Ogó³em wypadków                    48 100       czyli    100%

Warunki atmosferyczne:
Dobre warunki atmosferyczne     32 214       czyli    67%
O¶lepiaj±ce s³oñce                      586           czyli    1,2%
Silny wiatr                                   225           czyli    0,5%
Pochmurno                                 7 510        czyli     15,6%
Opady deszczu                            4 735       czyli      9,8%
Opady ¶niegu                              2 376       czyli       4,9%

Miejsce wypadków
prosty odcinek drogi                            27 585        czyli
57,3%
niebezpieczny zakrêt                            4 712          czyli
9,8%
niebezpieczny zjazd                              192            czyli
0,4%
wierzcho³ek wzniesienia                        207            czyli
0,4%
rejon skrzy¿owania                              4 447         czyli
9,2%
skrzy¿owanie dróg równoleg³ych          489            czyli        1%
skrzy¿owanie z drog± pierwszeñstwa    10 164      czyli        21,1%

Jak podaje policja g³ównymi przyczynami wypadków jest:
1. Niedostosowanie prêdko¶ci do warunków ruchu
2. Nieprzestrzeganie pierwszeñstwa przejazdu
3. Nieprawid³owe wykonywanie manewrów: wyprzedzanie, omijanie,wymijanie

No i trzeba jeszcze dodaæ jedn± wa¿na liczbê nietrze¼wi kierowcy 14,1 %
ogó³em wypadków.

Jak widac ze statystyk najwiêcej wypadków jest z przyczyny prêdko¶ci przy
dobrych warunkach
atmosferycznych i to na prostych odcinkach drogi (tu nie liczyæ pijanych
kierowców).
Wiêc niech mi nikt nie mówi ¿e w³±czenie ¶wiate³ zmienjszy tak bardzo ilo¶æ
wypadków
bo je¶li klient bêdzie pêdzi³ zwyk³± drog± 120 km/h albo znacznie wiêcej to
ze ¶wiat³ami czy bez
i tak r±bnie w drzewo, kogo¶ potr±ci albo walnie w inny samochód. ¦wiat³a
nie maj± tu nic do rzeczy.
Oczywi¶cie nie licze pijanych pacjentów bo tym nawet zestaw ¿arówek z
latarni morskiej nie pomo¿e
Moim zdaniem po prostu wiêkszo¶æ je¼dzi bezmy¶lnie a na to nie ma ani
lekarstwa ani nie pomog± ¿adne przepisy !!!!!!!!!!!
Marek

8 Data: Czerwiec 19 2007 20:19:24
Temat: Re: ¦wiat³a w dzien to z³o!
Autor: Adam 

Marek napisa³(a):
> Jak widac ze statystyk najwiêcej wypadków jest z przyczyny
> prêdko¶ci przy dobrych warunkach atmosferycznych i to na
> prostych odcinkach drogi (tu nie liczyæ pijanych
> kierowców).

Interpretacja jest ró¿na i wystarczy troszkê siê wysiliæ i ju¿ mamy inne wnioski.
Choæby takie - najwiêcej wypadków zdarza siê w pochmurny dzieñ, na prostej drodze i podczas wyprzedzania lub wymuszania pierwszeñstwa. Wniosek z tego, ¿e przy mniejszej ilo¶ci ¶wiat³a samochody s± mniej widoczne i kierowca albo nie zauwa¿a jad±cego z przeciwka pojazdu podczas wyprzedzania, albo zbyt pó¼no orientuje siê, ¿e kto¶ inny jedzie drog± z pierwszeñstwem.

Nie mówiê, ¿e taka interpretacja jest w³a¶ciwa - ale jest mo¿liwa.

No i trzeba jeszcze dodaæ jedn± wa¿na liczbê nietrze¼wi kierowcy 14,1 %
ogó³em wypadków.

To ju¿ nie ulega w±tpliwo¶ci.
Jak najostrzejsze karanie tych, którzy jad± po pijaku jest po prostu niezbêdne. I to nie mandatem, tylko konfiskat± samochodu i odebraniem prawa jazdy co najmniej na parê lat.

i tak r±bnie w drzewo, kogo¶ potr±ci albo walnie w inny samochód. ¦wiat³a
nie maj± tu nic do rzeczy.

Odblaskowe koszulki, trójk±t ostrzegawczy albo ga¶nica na wyposa¿eniu tez nie maj± nic do rzeczy, a s± wymagane przepisami (ga¶nica i trójk±t). I co, przeciwko temu te¿ wszyscy protestuj±?

Moim zdaniem po prostu wiêkszo¶æ je¼dzi bezmy¶lnie a na to nie ma ani
lekarstwa ani nie pomog± ¿adne przepisy !!!!!!!!!!!

To prawda.
Swoje dorzucaj± te¿ beznadziejne polskie drogi.

--

Adam
Uno 999 ccm, 1993 r., ga¼nik, LPG

9 Data: Czerwiec 20 2007 10:22:24
Temat: Re: ¦wiat³a w dzien to z³o!
Autor: Michal 

Hehe, a za t± akcj± nie stoi przypadkiem lobby producentów typu Hella?? :)) Da siê zrobiæ na tym fajny biznes - nie przeforsuj±, ¿e wg. przepisów auta MUSZ¡ je¼dziæ na ¶wiat³ach DZIENNYCH, ale mog± budowaæ rynek poprzez "u¶wiadamianie" jakie to z³e, drogie i bezsensowne przepisy s± wprowadzane, ale jest na szczê¶cie alternatywa w postaci ¶wiate³ dziennych, które s± dobre, rozs±dne, kompromisowe itp...
O ile pamiêtam nawet link na tej stronce jest...

Co do mnie i tak je¼dzi³em zwykle na ¶wiat³ach, auta s± widoczniejsze, po wprowadzeniu przepisów o wiele wygodniej mi siê je¼dzi i to uwa¿am za bardzo dobre rozwi±zanie.

¯eby ilo¶æ wypadków spad³a drastyczniej to niestety trzeba dróg porobiæ lepszych, ¿eby przeprawa z jednego miasta do drugiego nie przypomina³a death rally, a na tych mniejszych/lokalnych wprowadziæ solidne ograniczenia i "niestety" usprawniæ dzia³ania Policji, aby wymusiæ na kierowcach jazdê zgodnie z przepisami. Polskie spo³eczeñstwo niestety pe³ne jest idiotów, którzy byle wyprzedzenie traktuj± jako zaproszenie do wy¶cigów po terenie zabudowanym na zasadzie zawi¶ci/walki, ¿e moje auto jest nie gorsze od Twojego i pojedzie szybciej.... Nie wspominam ju¿ o "nagrzanych". Spo³eczeñstwo te¿ nie dojrza³o do przeciwdzia³ania - ostatnio widzia³em reporta¿ - prowokacjê dziennikarsk± - kole¶ symulowa³, ¿e by³ ju¿ po paru g³êbszych i poprosi³ przechodz±c± pani±, ¿eby pomog³a mu wyjechaæ z koperty tak, ¿eby auto sta³o wzd³u¿ drogi, a on to sobie dalej poradzi... no rêce opadaj±, kobieta pomog³a, bo jak siê potem t³umaczy³a lubi pomagaæ innym...

No i TIRy na tory - mniej korków/ smrodu itp. Praca i tak dla nich by by³a zw. z obs³ug± przewozu na kolei, plus popyt który bêdzie i tak i tak. Ostatnio znale¼æ woln± plandekê 13,6 czasem graniczy z cudem...

Pozdrawiam,
MK

¦wiat³a w dzien to z³o!



Grupy dyskusyjne