Jako swierzoupieczony uzytkownik automatu szukam w internecie jak przedluzyc jego zywytonosc. Z ciekawczych informacji przeczytalem w necie:
"Zawsze przed prze³±czeniem na D b±d¼ R zerknij na obrotomierz. Obroty maj± byæ poni¿ej 1000 rpm. Je¶li Twój samochód utrzymuje wysokie obroty po uruchomieniu silnika, gdy jest zimno, zasadniczo nie powiniene¶ nim ruszaæ z miejsca dopóki obroty nie osi±gn± w³a¶ciwego poziomu. Je¶li obroty w Twoim silniku czasami "faluj±" to nie mo¿esz wtedy w³±czaæ D ani R podczas falowania."
tutaj: http://www.samochody-u¿ywane.net.pl/eksploatacja/jak-dbac-o-automatyczna-skrzynie-biegow/
Faktycznie na cieplym silniku duzo lagodniej zalacza mi sie R i D ale czy serio nie powinno sie zalaczac R badz D przy obrotach powyzej 1000? Wydaje mi sie ze gdyby tak bylo producent skrzyni/silnika/samochodu zaprojektowalby/zaprogramowalby inaczej to wszystko...
2 |
Data: Maj 05 2016 12:54:39 |
Temat: Re: Obroty przelaczania na D badz R |
Autor: Grzegorz Tomczyk |
W dniu 04.05.2016 o 22:47, Gred pisze:
Faktycznie na cieplym silniku duzo lagodniej zalacza mi sie R i D ale czy serio nie powinno sie zalaczac R badz D przy obrotach powyzej 1000?
No có¿, w tej sytuacji najlepiej parkowaæ przodem do wyjazdu (o ile jest to mo¿liwe), ¿eby tylko raz wybraæ "D" na zimnym silniku.
--
Pozdrawiam,
Grzegorz Tomczyk
3 |
Data: Maj 05 2016 08:38:21 | Temat: Re: Obroty przelaczania na D badz R | Autor: |
On Thursday, May 5, 2016 at 12:54:41 PM UTC+2, Grzegorz Tomczyk wrote:
W dniu 04.05.2016 o 22:47, Gred pisze:
> Faktycznie na cieplym silniku duzo lagodniej zalacza mi sie R i D ale czy serio nie powinno sie zalaczac R badz D przy obrotach powyzej 1000?
No có¿, w tej sytuacji najlepiej parkowaæ przodem do wyjazdu (o ile jest
to mo¿liwe), ¿eby tylko raz wybraæ "D" na zimnym silniku.
--
Akuratnie wg tego co tam pisza to i tak nie pomoze bo na wyzszych obrotach niz bieg jalowy nie smisz wrzucic ani D ani R. Ale serio... co sie zuzywa?
4 |
Data: Maj 05 2016 17:23:46 | Temat: Re: Obroty przelaczania na D badz R | Autor: masti |
wrote:
On Thursday, May 5, 2016 at 12:54:41 PM UTC+2, Grzegorz Tomczyk wrote:
W dniu 04.05.2016 o 22:47, Gred pisze:
> Faktycznie na cieplym silniku duzo lagodniej zalacza mi sie R i D ale czy serio nie powinno sie zalaczac R badz D przy obrotach powyzej 1000?
No có¿, w tej sytuacji najlepiej parkować przodem do wyjazdu (o ile jest
to mo¿liwe), ¿eby tylko raz wybrać "D" na zimnym silniku.
--
Akuratnie wg tego co tam pisza to i tak nie pomoze bo na wyzszych obrotach niz bieg jalowy nie smisz wrzucic ani D ani R. Ale serio... co sie zuzywa?
synchronizatory
--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™. To grunt zabija!" T.Pratchett
5 |
Data: Maj 05 2016 21:28:08 | Temat: Re: Obroty przelaczania na D badz R | Autor: Jarek |
Akuratnie wg tego co tam pisza to i tak nie pomoze bo na wyzszych obrotach niz bieg jalowy nie smisz wrzucic ani D ani R. Ale serio... co sie zuzywa?
synchronizatory
W ASB?
6 |
Data: Maj 05 2016 22:44:19 | Temat: Re: Obroty przelaczania na D badz R | Autor: Adam |
W dniu 2016-05-05 o 21:28, Jarek pisze:
Akuratnie wg tego co tam pisza to i tak nie pomoze bo na wyzszych
obrotach niz bieg jalowy nie smisz wrzucic ani D ani R. Ale serio...
co sie zuzywa?
synchronizatory
W ASB?
Przy klasycznym automacie dostaje w ty³ek konwerter, sprzêgie³ka (je¶li s±), tarczki i zawory. Niektóre skrzynie (zw³aszcza w BMW) lubi³y te¿ rozsypaæ koszyczek.
--
Pozdrawiam.
Adam
7 |
Data: Maj 06 2016 09:35:56 | Temat: Re: Obroty przelaczania na D badz R | Autor: J.F. |
Dnia Thu, 5 May 2016 21:28:08 +0200, Jarek napisa³(a):
Akuratnie wg tego co tam pisza to i tak nie pomoze bo na wyzszych
obrotach niz bieg jalowy nie smisz wrzucic ani D ani R. Ale serio... co
sie zuzywa?
synchronizatory
W ASB?
No, w skrzyni DSG chyba sa.
Ale na wstecznym to chyba nawet w recznych nie ma.
J.
8 |
Data: Maj 05 2016 13:01:44 | Temat: Å›wie¿o:) /bt | Autor: sirapacz |
| | | | | | |