Świece arowe.
1 | Data: Czerwiec 04 2014 12:45:26 |
Temat: Świece arowe. | |
Autor: Trybun | Jak dugo, średnio wytrzymują tytuowe świece? 2 |
Data: Czerwiec 04 2014 12:56:44 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: collie | W dniu 4.06.14 12:45, Trybun pisze: Jak dugo, rednio wytrzymuj tytuowe wiece? U mnie, wg ksiki serwisowej (Opel) naley wymieni wiece po 100 tys. km, ale ja przejechaem na nich ju grubo ponad 100 tys. i na razie nie widz potrzeby (spalanie, rozruch), by je ju wymienia. Ale nowy komplet wiec mam ju w zapasie. ;-) -- collie 3 |
Data: Czerwiec 04 2014 13:17:08 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: Trybun | W dniu 2014-06-04 12:56, collie pisze: W dniu 4.06.14 12:45, Trybun pisze:Oj, Ople maj fatalna opini, podobno niezwykle atwo si zapiekaj, a do wykrcenie takiej zapieczonej trzeba ciga gowic... Tak przynajmniej mia maonek bratanicy w Zafirze. Co do oglnego zuycia eksploatacyjnego wiec to pewnie te duo zaley od sposobu eksploatacji.. Np. jazda na dugich trasach to minimalna eksploatacja wiec, zapalanie w cigu dnia 150 razy przynosi skutek odwrotny, czy moe nie ma to adnego znaczenia? Diabe mnie podkusi z kupowaniem tego diesla, potencjalnie same problemy.. 4 |
Data: Czerwiec 04 2014 14:03:35 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: collie | W dniu 4.06.14 13:17, Trybun pisze: W dniu 2014-06-04 12:56, collie pisze: Oj, Ople maj fatalna opini, podobno niezwykle atwo si zapiekaj, a do Ja nic nie wymieniam "profilaktycznie", nie chucham, dmucham, nie nadsuchuj - po prostu jed. A jak wieca padnie, to dopiero wtedy bd si martwi, czy wystarczy j wykrci, czy trzeba bdzie ciga gowic. A jak znam ycie, to od kadej reguy s wyjtki i moe w mojej Asterce akurat obdzie si bez rozpoawianiu silnika, w celu wymiany wiecy. ;-) Co do oglnego zuycia eksploatacyjnego wiec to pewnie te duo zaley od sposobu Oczywicie i ywotno wiec zaley od sposobu ich eksploatacji, przecie to zwyka grzaka i podobnie jak to ma miejsce w arwkach, najbardziej arnikowi szkodzi nie dugotrwaa praca, ale czstotliwo wczania. Zimny arnik ma mniejsz oporno, wic po wczeniu pynie przez niego wielokrotnie wikszy prd, ni pniej, po nagrzaniu. Std zwykle arwki przepal si w chwili wczenia - wanie od tego uderzenia prdem na zimno. Przebiegi serwisowe dla wiec arowych s wic dosy umowne: jednemu potrafi wiece wysi po 20 tys. km, drugi przejedzie 200 tys. bez oznak, e wiece niedomagaj. A co do diesla: ja tam nie narzekam - nie wiem co to regulacja ganika, brak iskry, zawilgocone przewody WN itepe itede. Jeszcze i Ty polubisz klekota, nie bj nic. ;-) -- collie 5 |
Data: Czerwiec 04 2014 14:31:11 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: atm |
A co do diesla: ja tam nie narzekam - nie wiem co to regulacja ganika, Klekoty juz jakis czas temu sie skonczyly. Ostatni poczciwy silnik jaki znam to klasyczny 1.9TDI VW/Skoda. Teraz to zabawa w spaliny o zapachu konwalii i upychanie pod maske wszelkich mozliwych wynalazkow. 6 |
Data: Czerwiec 04 2014 17:01:10 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: Trybun | W dniu 2014-06-04 14:03, collie pisze: W dniu 4.06.14 13:17, Trybun pisze: I pozostaje mie nadziej e to tylko gupia , niczym konkretnym nie poparta opinia. Ja to syszaem od mechanika, ktry wymienia te wiece w Zafirze. Mwi e wiece arowe to generalnie saby punkt diesli Opla, i ktrej generacji silnikw mercedesa.
No tak, to logiczne, mimo cakowitego laicyzmu w tych sprawach te tak myl. I niestety mj obecny styl poruszania si autem polega na mnogoci gaszenia i zapalania silnika. Ale co tam, nie ma sie co przejmowa na zapas. Ju go lubi - mimo e ostatnio jedziem benzyniakiem i na dodatek absolutnie bezawaryjn Vectr, to popraw w stylu jazdy dao sie odczu zaraz po wyjechaniu z komisu tym dieselkiem. Jednak o benzynowym silniku miaam jak tak wiedz, natomiast o dieslu nie wiem nic, tak e jak kiedy na trasie odmwi posuszestwa to pozostaje tylko laweta pomocy drogiej i mechanik. Cae szczcie e ten motor (CRDI) nie jest wyposaony w wynalazki typu FAP czy sprzgo dwumasowe, ale i tak ma co si zepsu. 7 |
Data: Czerwiec 04 2014 18:27:03 | Temat: Re: Świece arowe. | Autor: MichaelData® | Trybun wyduma(a) w : Ju go lubię - mimo e ostatnio jedziem benzyniakiem i na dodatek absolutnie bezawaryjną Vectrą, to poprawę w stylu jazdy dao sie odczuć zaraz po wyjechaniu z komisu tym dieselkiem. Jednak o benzynowym silniku miaam jaką taką wiedzę, natomiast o dieslu nie wiem nic, tak e jak kiedy na trasie odmwi posuszeństwa to pozostaje tylko laweta pomocy drogiej i mechanik. Cae szczęście e ten motor (CRDI) nie jest wyposaony w wynalazki typu FAP czy sprzęgo dwumasowe, ale i tak ma co się zepsuć. Co to za marka i jaki silnik? -- Michael________™ ______/) /\ | /\ "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€ 8 |
Data: Czerwiec 04 2014 22:01:31 | Temat: Re: Świece arowe. | Autor: Trybun | W dniu 2014-06-04 18:27, MichaelData® pisze: Trybun wyduma(a) w : Matrix, 1,5 CRDI. 9 |
Data: Czerwiec 05 2014 00:22:48 | Temat: Re: Świece arowe. | Autor: MichaelData® | "Trybun" wyduma(a) w wiadomości ID Matrix, 1,5 CRDI.Ju go lubię - mimo e ostatnio jedziem benzyniakiem i na dodatek absolutnie bezawaryjną Vectrą, to poprawę w stylu jazdy dao sie odczuć zaraz po wyjechaniu z komisu tym dieselkiem. Jednak o benzynowym silniku miaam jaką taką wiedzę, natomiast o dieslu nie wiem nic, tak e jak kiedy na trasie odmwi posuszeństwa to pozostaje tylko laweta pomocy drogiej i mechanik. Cae szczęście e ten motor (CRDI) nie jest wyposaony w wynalazki typu FAP czy sprzęgo dwumasowe, ale i tak ma co się zepsuć.Co to za marka i jaki silnik? OK. Ostanio rozmawiaem z gosciem od KIA Carnival CRDI 2,9 w tym temacie. Biedak nie wiedzia e ten silnik nie posiada świec arowych tylko "podgrzewacze" :) BTW. Wtryski Delphi? (nie chce mi się szukać) u siebie robiem niedawno. Wytrzymay 80tys. Znalazem w Poznaniu do dobrego "regeneratora" i za 500z/szt mi zrobi. Wymieniaem sam. Polecam paliwo "bezsiarkowe" (Statoil/Lukoil) "Duym problemem dla nowoczesnych silnikw Diesla oprcz stosowania paliw niskiej jakości jest stosowanie zwykego oleju napędowego. W Polsce zwyky olej napędowy jest bardzo zasiarczony co sieje straszne spustoszenie szczeglnie w osprzęcie silnika (m.in. ukadzie wtryskowym, ukadzie doadowania i ukadzie oczyszczania spalin) ktry jest najmniej trway i najdroszy w naprawach. Do nowoczesnego silnika naley wlewać nowoczesne paliwo bezsiarkowe czyli paliwo klasy Premium dostępne tylko na koncernowych stacjach paliw. Po to są te nowoczesne paliwa bo wymagają ich bezwzględnie nowoczesne silniki Diesla. Naley pamiętać e najnowsze oleje silnikowe wymagają paliwa bezsiarkowego ze względu na moliwo zakwaszania oleju silnikowego. Najnowsze oleje silnikowe nie mają dodatkw neutralizujących zakwaszanie." http://www.wojdas.24x7.pl/profdies.html -- Michael________ ______/) /\ | /\ "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€®™ 10 |
Data: Czerwiec 05 2014 09:54:42 | Temat: Re: Świece arowe. | Autor: Grejon | W dniu 2014-06-05 00:22, MichaelData® pisze: "Duym problemem dla nowoczesnych silnikw Diesla oprcz stosowania Ple, ple, ple... jakoś moim dieslom zwyky ON nie szkodzi. -- Grzegorz Jońca Green Trafic 140 dCi Mazda 6 2.0 "parafinka" kombi 11 |
Data: Czerwiec 05 2014 01:00:05 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: WS | W dniu czwartek, 5 czerwca 2014 00:22:48 UTC+2 uytkownik MichaelData(R) napisa: Polecam paliwo "bezsiarkowe" (Statoil/Lukoil) Co do ukladu wtryskowego, to badania dowodza, ze jest wrecz przeciwnie, paliwa niskosiarkowe maja gorsze wlasciwosci smarne, co pryspiesza zuzycie pomp i wtryskiwaczy... http://suw.biblos.pk.edu.pl/resources/i9/i9/i9/r999/OleksiakS_ZagadnieniaSmarnosci.pdf WS 12 |
Data: Czerwiec 05 2014 15:42:36 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: jerzu | On Thu, 5 Jun 2014 01:00:05 -0700 (PDT), WS Co do ukladu wtryskowego, to badania dowodza, ze jest wrecz przeciwnie, paliwa niskosiarkowe maja gorsze wlasciwosci smarne, co pryspiesza zuzycie pomp i wtryskiwaczy... Jako trzeba te super paliwa sprzeda :) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyski http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 13 |
Data: Czerwiec 05 2014 15:42:01 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: jerzu | On Thu, 5 Jun 2014 00:22:48 +0200, MichaelData®
Zapomniaeś dopisać: "Artyku sponsorowany przez Statoil Diesel Gold". Diesel CR, blisko 430 tys. na normalnym paliwie, a jakoś wtryskiwacze jeszcze oryginalne. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 14 |
Data: Czerwiec 06 2014 19:32:59 | Temat: Re: Świece arowe. | Autor: Trybun | W dniu 2014-06-05 00:22, MichaelData® pisze: "Trybun" wyduma(a) w wiadomości ID Nie mam pojęcia jakie wtryski. Raz tylko zdjąem plastikową osonę silnika aby zobaczyć czy nie ma wyciekw i sprawdzić datę produkcji na pasku rozrządu. Nawet nie wiem gdzie te wtryski są... A w ksiące obsugi nic o producencie nie ma. 500z regeneracja?! To ile taki wtrysk kosztuje nowy?? Jak rozpoznać paliwo bezsiarkowe? I myślisz e Statoil i inni w Polsce sprzedają swoje paliwo (swoje w sensie firmowe)? Nie syszaeś o dziennikarskim śledztwie pt. "Dokąd jedzie pusta cysterna Shela po paliwo", swego czasu zamieszczone w "Gosie Wielkopolskim"? Okazao się e prosto do hurtowni Orlenu... 15 |
Data: Czerwiec 09 2014 14:00:38 | Temat: Re: Świece arowe. | Autor: MichaelData® | Trybun wyduma(a) w : Nie mam pojęcia jakie wtryski. Raz tylko zdjąem plastikową osonę silnika aby zobaczyć czy nie ma wyciekw i sprawdzić datę produkcji na pasku rozrządu. Hmm, ja bym sobie juz poszuka jakie wtryski. No OK, masz Bosch'a 1200z/szt Nawet nie wiem gdzie te wtryski są... A w ksiące obsugi nic o producencie nie ma. Ok 1500z Jak rozpoznać paliwo bezsiarkowe? I myślisz e Statoil i inni w Polsce sprzedają swoje paliwo (swoje w sensie firmowe)? Nie syszaeś o dziennikarskim śledztwie pt. "Dokąd jedzie pusta cysterna Shela po paliwo", swego czasu zamieszczone w "Gosie Wielkopolskim"? Okazao się e prosto do hurtowni Orlenu... Akurat Statoil i Lukoil mają wasne rda. W przypadku Statoil, bezsiarkowe to nie tylko Gold ale rwniez zwyy ON. Co do wyboru paliwa, to wasnie Ci, ktrzy naprawiaja wtryskiwacze, wiedzą najlepiej kiedy i co w nich sie uszkadza i od czego. Porozmawiaj sibie z nimi kiedyś, to sie dowiesz :) 16 |
Data: Czerwiec 09 2014 17:46:05 | Temat: Re: Świece arowe. | Autor: J.F. | Uytkownik "MichaelData®" napisa Jak rozpoznać paliwo bezsiarkowe? I myślisz e Statoil i inni w Polsce sprzedają swoje paliwo (swoje w sensie firmowe)? Nie syszaeś o dziennikarskim śledztwie pt. "Dokąd jedzie pusta cysterna Shela po paliwo", swego czasu zamieszczone w "Gosie Wielkopolskim"? Okazao się e prosto do hurtowni Orlenu... Akurat Statoil i Lukoil mają wasne rda. Statoil mowisz tez ? Dziwne by bylo, aby przy ilosci ich stacji chcialo im sie sprowadzac paliwa gdzies z ... Norwegii ? A najtansze paliwo trafilem ostatnio na Statoil wlasnie ... bierze z Lukoila i Rosji/Bialorusi ? W przypadku Statoil, bezsiarkowe to nie tylko Gold ale rwniez zwyy ON. Orlen i Lotos od dawna odsiarczaja swoje paliwa niskosiarkowe, i teraz nawet "zwykly ON" ma 0.005% siarki (50ppm). No dobra - Statoil sie chwali 10ppm. Co do wyboru paliwa, to wasnie Ci, ktrzy naprawiaja wtryskiwacze, wiedzą najlepiej kiedy i co w nich sie uszkadza i od czego. Porozmawiaj sibie z nimi kiedyś, to sie dowiesz :) A skad maja wiedziec od czego ? No dobra, moze i pytaja klientow i maja statystyke "200kkm od nowosci tylko na Shell tankowal". J. 17 |
Data: Czerwiec 10 2014 00:17:46 | Temat: Re: Świece arowe. | Autor: MichaelData® | "J.F." wyduma(a) w wiadomości ID [...] W przypadku Statoil, bezsiarkowe to nie tylko Gold ale rwniez zwyy ON.Orlen i Lotos od dawna odsiarczaja swoje paliwa niskosiarkowe, i teraz nawet "zwykly ON" To co, wszyscy karmią się w tym samym punkcie i odsiarczają po drodze rnie? Co do wyboru paliwa, to wasnie Ci, ktrzy naprawiaja wtryskiwacze, wiedzą najlepiej kiedy i co w nich sie uszkadza i od czego. Porozmawiaj sibie z nimi kiedyś, to sie dowiesz :)A skad maja wiedziec od czego ? Robią badania. Pod mikroskopem (nawet) widać e nie doczytaeś sporo artw na ten temat ani nie miaeś styczności z takimi badaniami/regeneracją. Rozumiem e jesteś "lajkonikiem" ale wypadaoby trochę (chocia) poczytać :> -- Michael________ ______/) /\ | /\ "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€®™ 18 |
Data: Czerwiec 10 2014 00:30:41 | Temat: Re: Świece arowe. | Autor: J.F. | Uytkownik "MichaelData®" napisa w wiadomości To co, wszyscy karmią się w tym samym punkcie i odsiarczają po drodze rnie?W przypadku Statoil, bezsiarkowe to nie tylko Gold ale rwniez zwyy ON.Orlen i Lotos od dawna odsiarczaja swoje paliwa niskosiarkowe, i teraz nawet "zwykly ON" Wypadaloby zeby nie, ale troche dziwne sie to wydaje wozic z daleka, gdy jest blisko. Robią badania. Pod mikroskopem (nawet) widać e nie doczytaeś sporo artw na ten temat ani nie miaeś styczności z takimi badaniami/regeneracją. Rozumiem e jesteś "lajkonikiem" ale wypadaoby trochę (chocia) poczytać :>Co do wyboru paliwa, to wasnie Ci, ktrzy naprawiaja wtryskiwacze, wiedzą najlepiej kiedy i co w nich sie uszkadza i od czego. Porozmawiaj sibie z nimi kiedyś, to sie dowiesz :)A skad maja wiedziec od czego ? Powiedzmy sobie szczerze - paliwo na naszych stacjach nie jest takie, ze klient raz zatankuje i laweta po niego przyjezdza. Zazwyczaj nie jest. Wiec zazwyczaj bedzie mial nieokreslony przebieg na roznym paliwie. To jak ma okreslic regenerator co zaszkodzilo ? J. 19 |
Data: Czerwiec 10 2014 00:55:52 | Temat: Re: Świece arowe. | Autor: MichaelData® | "J.F." wyduma(a) w wiadomości ID [...] Powiedzmy sobie szczerze - paliwo na naszych stacjach nie jest takie, ze klient raz zatankuje i laweta po niego przyjezdza.A skad maja wiedziec od czego ?Robią badania. Pod mikroskopem (nawet) widać e nie doczytaeś sporo artw na ten temat ani nie miaeś styczności z takimi badaniami/regeneracją. Rozumiem e jesteś "lajkonikiem" ale wypadaoby trochę (chocia) poczytać :> Moe mają "swoje" rda informacji? :) To widać. Czy jest to ...woda,siarka,benzyna, dodatki... skad paliwa oraz sumienno tankowań na określonych stacjach. Skoro od dawna wiadomo, e uytkownicy mają "swoje stacje/karty/przyzwyczajenia" to proste do wyliczenia. Jesli "regenerator" określa e najmniej mia usterek ze Statoil(np) to wolę dać mu wiarę ni temu, ktry napisze e "tak mu się wydaje i tankuje na Orlenie czy BP)...dodatkowo sam się przysuchuję silnikowi a nawet jestem skonny stosować wszelakie rozwiązania techniczne, czyli pomiar GŁOSNOŚCI pracy silnika przy zatankowanym paliwie, stopień zuycia części czy nawet paliwa, skoro bardzo często mam "swoje trasy" itd. Caa masa drobiazgowych zabiegw i porwnań, ktre akurat dla mnie (szczegowca) mają znaczenie. Przede wszystkim porwnuję tutaj ściśle szczegowe dane, opierając się o statystyki KOMPUTEROWE (programy)bo pamięć ludzka jak i przyzwyczajenia bywają względne i niedoskonae :) Nie jednego diesla "zjadem" więc optymalnie piszę :) Osobiście szukaem ale niestety nie znalazem "czujnika/zestawu" w rodzaju "filtra czynnego" tj, moliwości badania paliwa w czasie eksploatacji. Tutaj naley wspomnieć o rodzaju silnika diesla. Tam gdzie wymagane jest "fajne smarowanie" (czyli starsze konstrukcje) tego nie neguję ale cay czas piszę o pompowtryskiwaczach i stopniu zuzycia w przypadku paliwa bezsiarkowego. Niestety, wiele rozwiązań (np Delphi) tego nie lubi a koszt regeneracji jest do spory w przypadku częstych napraw. -- Michael________ ______/) /\ | /\ "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€®™ -- Michael________ ______/) /\ | /\ "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€®™ 20 |
Data: Czerwiec 12 2014 10:27:21 | Temat: Re: Świece arowe. | Autor: Trybun | W dniu 2014-06-09 14:00, MichaelData® pisze: Trybun wyduma(a) w : Pamiętam z dawnych lat, podczas wizyty u elektryka byam świadkiem wymiany końcwek wtryskiwaczy przez owego auto elektryka. Końcwki fabrycznie nowe a waściciel pojazdu zapaci tak niska cenę za tą wymianę e a zacząem podejrzewać e ten elektryk dopaca do prowadzenia swojego interesu. A dzisiaj sama taka końcwka to koszt 1500z ?? A moe w dzisiejszych wtryskach naprawa nie polega na wymianie końcwek, albo one same są co najmniej z platyny? Jak rozpoznać paliwo bezsiarkowe? I myślisz e Statoil i inni w Polsce sprzedają swoje paliwo (swoje w sensie firmowe)? Nie syszaeś o dziennikarskim śledztwie pt. "Dokąd jedzie pusta cysterna Shela po paliwo", swego czasu zamieszczone w "Gosie Wielkopolskim"? Okazao się e prosto do hurtowni Orlenu... Skąd ta pewno e Statoil na swoich stacjach sprzedaje tylko i wyącznie swoje paliwo? 21 |
Data: Czerwiec 12 2014 22:55:31 | Temat: Re: Świece arowe. | Autor: MichaelData® | Trybun wyduma(a) w : Pamiętam z dawnych lat, podczas wizyty u elektryka byam świadkiem wymiany końcwek wtryskiwaczy przez owego auto elektryka. Końcwki fabrycznie nowe a waściciel pojazdu zapaci tak niska cenę za tą wymianę e a zacząem podejrzewać e ten elektryk dopaca do prowadzenia swojego interesu. A dzisiaj sama taka końcwka to koszt 1500z ?? A moe w dzisiejszych wtryskach naprawa nie polega na wymianie końcwek, albo one same są co najmniej z platyny? Trudno mi będzie to Tobie wyjaśnić. Najlepiej gdybys sobie poczyta. Tak nawiasem, końcwka wtrysku (ta stara) nadal tyle kosztuje. Sorry ale nie dam rady Ci tego wyjasnić :) Skąd ta pewno e Statoil na swoich stacjach sprzedaje tylko i wyącznie swoje paliwo? Powiedzmy ze "wiem" :) W sumie (skoro podaeś normy) to trudno odsiarczać "po drodze" to samo paliwo skoro w/g Ciebie leci z tego samego rda. Podejrzewam e w tym temacie te nie moemy rozmawiać :/ -- Michael________™ ______/) /\ | /\ "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€ 22 |
Data: Czerwiec 15 2014 10:37:11 | Temat: Re: Świece arowe. | Autor: Trybun | W dniu 2014-06-12 22:55, MichaelData® pisze: Trybun wyduma(a) w : No i dobrze, przecie i tak się nie szarpnę na to aby samemu naprawić takie wtryski:-) . Kupilem auto 8letnie, a`la 12000z i zamiarem pojedenia z 5-7 lat/50-60 tysięcy/km. Gdy nawali przed czasem, a naprawa będzie kosztowna to po prostu oddam auto na zom i tyle. A tak nawiasem, mam do dyspozycji 2 auta - tego diesla CRDI i benzynowego Chevroleta. Chevrolet o 3 lata modszy, jednak diselek jak narazie wydaje sie być oazą bezawaryjności w porwnaniu z tym benzyniakiem Chevroleta, w ktrym to obroty "na luzie" falują od 1000 do 500, w trakcie jazdy poszarpuje przy dodawaniu i odejmowaniu gazu. Tak e benzyniak wcale nie musi być mniej awaryjny od ropniaka.
Tak, myślę e większa bąd mniejsza zawarto siarki w paliwie to zarwno moja jak i Twoja wiara. Nie pracujemy w tej brany, a więc pozostaje nam wierzyć w artykuy prasowe, w tym temacie - bardzo często sponsorowane... 23 |
Data: Czerwiec 17 2014 00:25:26 | Temat: Re: Świece arowe. | Autor: MichaelData® | "Trybun" wyduma(a) w wiadomości ID W dniu 2014-06-12 22:55, MichaelData® pisze: Nie jestem dugo na tej grupie ale zauwayem e w przypadku pierdoka, lecisz do ASO. Sorry jestem z tych co potrafią :) . Kupilem auto 8letnie, a`la 12000z i zamiarem pojedenia z 5-7 lat/50-60 tysięcy/km. Gdy nawali przed czasem, a naprawa będzie kosztowna to po prostu oddam auto na zom i tyle. Dziwne, ja bym wpompowa z 1,5 tys i pojedzi drugie tyle...piszę o częściach. A tak nawiasem, mam do dyspozycji 2 auta - tego diesla CRDI i benzynowego Chevroleta. Chevrolet o 3 lata modszy, jednak diselek jak narazie wydaje sie być oazą bezawaryjności w porwnaniu z tym benzyniakiem Chevroleta, w ktrym to obroty "na luzie" falują od 1000 do 500, w trakcie jazdy poszarpuje przy dodawaniu i odejmowaniu gazu. Tak e benzyniak wcale nie musi być mniej awaryjny od ropniaka. Brak związku. Jestem pewien e diagnoza ley cakowicie poza Twoimi umiejętnościami. No to sobie nie pogadamy :/ Tak, myślę e większa bąd mniejsza zawarto siarki w paliwie to zarwno moja jak i Twoja wiara. Nie pracujemy w tej brany, a więc pozostaje nam wierzyć w artykuy prasowe, w tym temacie - bardzo często sponsorowane...Skąd ta pewno e Statoil na swoich stacjach sprzedaje tylko i wyącznie swoje paliwo?Powiedzmy ze "wiem" :) W sumie (skoro podaeś normy) to trudno odsiarczać "po drodze" to samo paliwo skoro w/g Ciebie leci z tego samego rda. Podejrzewam e w tym temacie te nie moemy rozmawiać :/ U mnie nie jest to "wiara". Ja wierzę TYLKO w fakty/dowody :) -- Michael________ ______/) /\ | /\ "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€®™ 24 |
Data: Czerwiec 19 2014 10:29:03 | Temat: Re: Świece arowe. | Autor: Trybun | W dniu 2014-06-17 00:25, MichaelData® pisze: "Trybun" wyduma(a) w wiadomości ID Ja te tą grupę dyskusyjną "odkryem" stosunkowo niedawno. Ale od jakichś 8lat nie byem z autem z autem w ASO. Nie, nie z tego wzgledu e cos się popsuo a ja to naprawiam, po prostu nie byo potrzeby. W benzyniaku potrafię zmienić olej i filtry, paski napędowe, świece i inne tego typu duperele, a więc te coś potrafię. Jednak raczej nie podejmę się robienia niczego przy dieslu. Tu nawet nie wiem czy wymienia się cay filtr oleju czy tylko wkad, z tego co syszę - do wymiany paska rozrządu trzeba wyciągać cay silnik, itd.
Czyli regenerowabyś wtryskiwacze za 500z sztuka, gdy pompa się rozwarstwia i sypie opikami jak to opisywa Anacron? Ja a tak zdesperowany nie jestem.. Auto autentycznie wygląda na niezajedone, ale rocznik jednak nie ten eby na naprawę jakiejś naprawy poświęcać fortunę.
Jak to brak? - benzyniaki są tak samo awaryjne jak diesle. I wcale nie jest pewne e naprawy powodują mniejsze koszty. Moje umiejętności? Przecie do diaba jestem kierowcą a nie warsztatem mechaniki pojazdowej z rnym sprzętem do diagnozowania usterek.
Takie e rne zagraniczne firmy paliwowe sprzedają wasne, firmowe paliwa na polskich stacjach? No to gratuluję wiary i pewności jaką niesie owa wiara. 25 |
Data: Czerwiec 18 2014 16:11:28 | Temat: Re: Świece arowe. | Autor: DJ Abelson® | W dniu 2014-06-05 00:22, MichaelData® pisze: Leję paliwo na Statoilu, ale to jest taka maa stacja gdzie nie ma napisu na dystrybutorze, e jest bezsiarkowe. To jak to jest z tym Statoilem? A teoretycznie powinienem lać premium bo mam HDi 26 |
Data: Czerwiec 18 2014 18:18:22 | Temat: Re: Świece arowe. | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .06.2014 o 16:11 DJ Abelson® pisze: A teoretycznie powinienem lać premium bo mam HDi Moesz to jakoś uzasadnić? - pierwsze syszę eby hdi wymagao specjalnego ON... TG 27 |
Data: Czerwiec 18 2014 19:07:11 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: masti | Dnia pięknego Wed, 18 Jun 2014 18:18:22 +0200 osobnik zwany Tomasz W dniu .06.2014 o 16:11 DJ Abelson® pisze:a mwią, e marketing to ściema :) -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mwię. To grunt zabija!" T.Pratchett 28 |
Data: Czerwiec 18 2014 22:01:33 | Temat: Re: Świece arowe. | Autor: DJ Abelson® | W dniu 2014-06-18 18:18, Tomasz Gorbaczuk pisze: W dniu .06.2014 o 16:11 DJ Abelson® pisze:Nie specjalnego, tylko nie oszukanego. W Polsce zwyky ON bywa chrzczony, zwaszcza na maych stacja na wypizdowie, ten premium na markowych stacjach raczej nie. -- 29 |
Data: Czerwiec 19 2014 07:51:29 | Temat: Re: Świece arowe. | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .06.2014 o 22:01 DJ Abelson® pisze: Moesz to jakoś uzasadnić? - pierwsze syszę eby hdi wymagaoNie specjalnego, tylko nie oszukanego. W Polsce zwyky ON bywa chrzczony, zwaszcza na maych stacja na wypizdowie, ten premium na markowych stacjach raczej nie. No, ale na markowych stacjach oprcz paliw premium masz te zwyke paliwa, ktre tam raczej rwnie są OK. Chyba, e zakadasz, e na takim Orlenie czy BP oszukiwane są tylko zwyke paliwa... Tankuję od lat zwyky ON na "markowych stacjach" (markowe dla mnie to te Auchan, Tesco itp :-) ). Jedyne kryterium jakie stosuję to cena - im nisza tym lepsze dla mnie paliwo :-). Nigdy, czy to w zimie czy w lecie nie miaem problemw z paliwem (a jedę i tankuje sporo). W zimie nie dolewam te adnych dodatkw do ON - zero problemw z parafiną. Albo ja mam wyjątkowe szczęście, albo problem chrzczenia dotyczy tylko stacji u "Pana Zdzisia", ktry kupi stary CPN od PGR. Oczywiście rozumiem, e moesz lepiej się czuć po zatankowaniu POWER ULTIMATE ON i nic mi do tego, kady ma jakieś hobby :-) TG 30 |
Data: Czerwiec 04 2014 21:28:27 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: collie | W dniu 4.06.14 17:01, Trybun pisze: I niestety mj obecny styl poruszania si autem polega na mnogoci gaszenia i Taki sposb eksploatacji diesla, odbija si nie tylko na wiecach arowych, ale przede wszystkim na akumulatorze. wiece arowe pobieraj ok. 25 A, wic przy czterech cylindrach przez kilka/kilkanacie sekund z akumulatora pynie prd 100 A, przy kadym uruchomieniu auta. Gdy tych startw jest kilkadziesit dziennie, to prdnica moe mie problemy z uzupenianiem ubytkw. Std diesle maj wiksze akumulatory, ni benzyniaki o tej samej pojemnoci. Ale i tak, jeli nie ma moliwoci doadowa akumulator na trasie, przy czstym zapalaniu silnika trzeba od czasu do czasu podadowa akumulator prostownikiem. A w zimie to obowizkowe. Cae szczcie e ten motor (CRDI) nie jest wyposaony w wynalazki typu FAP Podobnie jak w benzyniaku. ;-) -- collie 31 |
Data: Czerwiec 04 2014 22:26:39 | Temat: Re: Świece arowe. | Autor: Rafał "SP" Gil | W dniu 2014-06-04 21:28, collie pisze: silnika trzeba od czasu do czasu podadować akumulator Ciiii .... nie mw tego moim dieslom, e trzeba im akumulatory podadowywać, bo jeszcze ykną i będzie strajk. -- Rafa "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Kontakt: Wrocaw +48 71 718 70 90 REKLAMA: Serwis skuterw MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ 32 |
Data: Czerwiec 04 2014 22:32:35 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: collie | W dniu 4.06.14 22:26, "Rafa \"SP\" Gil" pisze: Ciiii .... nie mw tego moim dieslom, e trzeba im akumulatory podadowywa, bo Jeli jedzisz raz w tygodniu na sum, to o akumulatorze nie musisz pamita. Ale tu bya mowa o 150 odpaleniach w cigu dnia, a wtedy jest inna gadka. Z akumulatorem. -- collie 33 |
Data: Czerwiec 04 2014 22:52:55 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2014-06-04 22:32, collie pisze: W dniu 4.06.14 22:26, "Rafa \"SP\" Gil" pisze: Ale wiesz, e wiece nie s za kadym razem uruchamiane? Powiedziabym, e w obecnych temperaturach nie s zaczane w ogle. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ronie popyt na wity spokj." 34 |
Data: Czerwiec 04 2014 23:08:21 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: collie | W dniu 4.06.14 22:52, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Ale wiesz, e wiece nie s za kadym razem uruchamiane? Powiedziabym, e w Mylisz si. wiece arowe s wczane za kadym razem, niezalenie od temperatury otoczenia. Temperatura otoczenia ma jedynie wpyw na czas wczenia wiec. aden diesel nie zapali bez pomocy wiec, jeli cianki cylindra bd miay temperatur otoczenia, nawet gdy to bdzie 30 stopni w lecie. Mwimy oczywicie o tzw. zimnym starcie, a nie o zapalaniu rozgrzanego silnika, gdy np. zganie pod wiatami. -- collie 35 |
Data: Czerwiec 04 2014 14:50:44 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: Przemek | W dniu roda, 4 czerwca 2014 23:08:21 UTC+2 uytkownik collie napisa: Mylisz si�. �wiece �arowe s� w��czane za ka�dym razem, niezale�nie od temperatury Malo widziales. Odpalalem niejeden raz silnik Diesla, w ktorym swiece nie zalaczaja sie w temperaturach powyzej 5stC. 36 |
Data: Czerwiec 04 2014 23:48:15 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: collie | W dniu 4.06.14 23:50, Przemek pisze: Malo widziales. Odpalalem niejeden raz silnik Diesla, w ktorym swiece nie zalaczaja sie w temperaturach powyzej 5stC. Dobry jeste, ale bracia Grimm byli pod tym wzgldem lepsi. Bajkopisarstwa. -- collie 37 |
Data: Czerwiec 05 2014 00:09:20 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: collie | W dniu 4.06.14 23:48, collie pisze: W dniu 4.06.14 23:50, Przemek pisze: Zwracam honor, jeli to by diesel z niemieckiego Lanz Bulldoga, lub jego polskiego klona, Ursusa C45. One rzeczywicie obyway si bez wiecy arowej (byy jednocylindrowe). Wystarczyo jedynie podgrza palnikiem benzynowym gowic cylindra, albo po prostu rozpali pod ni ognisko (tak, tak - literatura nie kamie), a potem zakrci korb. Bo nie miay nie tylko wiecy, ale i rozrusznika. -- collie 38 |
Data: Czerwiec 07 2014 01:21:08 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: X-Man | "collie" wrote in message W dniu 4.06.14 23:48, collie pisze: przesta mdrkowa jak pojcia nie masz o czym piszesz, sam jed dieslem i po prostu sychac kiedy przekanik wycza wiece w obecnych temperaturach wiece si nei grzej i ju a auto zapala od strzaa. W wielu autach (w tym w moim) na desce zapala si kontrolka od grzania wiec arowych kiedy s one zaczane w obecnych temperaturach kontrolka si nie zapali a wiece si nie grzej bo nei ma takiej potrzeby. Pzdr Piotrek 39 |
Data: Czerwiec 08 2014 08:43:15 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: Trybun | W dniu 2014-06-07 02:21, X-Man pisze:
A jednak w obecnych temperaturach grzej, no przynajmniej u mnie. Kontrolka wieci i sycha charakterystyczne syczenie przy kadym przekrceniu kluczyka w stacyjce. 40 |
Data: Czerwiec 08 2014 11:46:09 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: X-Man | "Trybun" wrote in message W dniu 2014-06-07 02:21, X-Man pisze: widocznie zalezy od auta, bardzo prosto mona jednak sprawdzi czy bez wiec arowych odpali wystarczy wycign bezpiecznik od wiec. W Ursusie C360 wiec nie byo a zapala bez problemw, przy wikszych mrozach zalewao si chlodnic wrztkiem albo rozpalao ognisko pod silnikiem ;) przez wiksz cz roku odpala bez niczego na dotyk lub pych z grki jak akumulator by ju kiepski. Pzdr Piotrek 41 |
Data: Czerwiec 08 2014 19:55:39 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: Trybun | W dniu 2014-06-08 12:46, X-Man pisze: "Trybun" wrote in message Niby po co sprawdza?. Zim przy pierwszym porannym rozruchu i przy minus 15-20 stopni bez sprawnych wiec bdzie bardzo ciko silnik odpali. Na t chwil, przy +25 stopniech jad przez 20km, wyczam na chwil silnik i zapalam ponownie, kontrolka wiec si zapala. Tu mona z ca pewnoci powiedzie e w takich warunkach grzanie jest zupenie niepotrzebne, a wic co tu sprawdza? 42 |
Data: Czerwiec 08 2014 23:16:01 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: X-Man | "Trybun" wrote in message W dniu 2014-06-08 12:46, X-Man pisze: eby udowodni pewnemu osobnikowi tu e si da... Pzdr Piotrek 43 |
Data: Czerwiec 09 2014 13:54:11 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: Trybun | W dniu 2014-06-09 00:16, X-Man pisze: Niby po co sprawdza?. Zim przy pierwszym porannym rozruchu i przy minus 15-20 stopni bez sprawnych wiec bdzie bardzo ciko silnik odpali. Na t chwil, przy +25 stopniech jad przez 20km, wyczam na chwil silnik i zapalam ponownie, kontrolka wiec si zapala. Tu mona z ca pewnoci powiedzie e w takich warunkach grzanie jest zupenie niepotrzebne, a wic co tu sprawdza? To raczej niech ten co nie wierzy robi eksperymenty aby sie przekona. Ja cho nie jestem zbyt mocno obeznany w tych sprawach, to jednak nie mam adnych wtpliwoci e wiece arowe do zaponu sa potrzebne tylko w niskich temperaturach. 44 |
Data: Czerwiec 09 2014 08:20:07 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: dddddddd | W dniu 2014-06-08 08:43, Trybun pisze: W dniu 2014-06-07 02:21, X-Man pisze: syczenie to raczej pompowane paliwo, bo po co wiece miayby sycze :) A kontrolka czsto niewiele wsplnego ma z grzaniem wiec... Jak kto chce wiedzie ile grzej wiece, to musi zamontowa kontrolk zaczenia...tylko po co :) -- Pozdrawiam ukasz 45 |
Data: Czerwiec 09 2014 13:53:39 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: Trybun | W dniu 2014-06-09 08:20, dddddddd pisze: W dniu 2014-06-08 08:43, Trybun pisze: Jeste pewny e to paliwo jest pompowane? Mi to wyglda na dwik podgrzewanych wiec, na dodatek jest prawie dokadnie synchronizowany czasowo z wieceniem kontrolki wiec. Po co by miay sycze wiece? - przecie s podgrzewane do wysokiej temperatury. 46 |
Data: Czerwiec 09 2014 19:49:47 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: dddddddd | W dniu 2014-06-09 13:53, Trybun pisze: W dniu 2014-06-09 08:20, dddddddd pisze: ja tam nigdy nie syszaem wiec, nawet wycignitych z auta i podczonych na krtko... U mnie najbardziej sycha pompk wstpn ktra zwiksza cinienie przed pomp CR, wiec raczej nie usyszysz (ja przynajmniej takich nie widziaem) -- Pozdrawiam ukasz 47 |
Data: Czerwiec 12 2014 10:27:57 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: Trybun | W dniu 2014-06-09 19:49, dddddddd pisze: W dniu 2014-06-09 13:53, Trybun pisze: Tu akurat nie bd si upiera przy swojej wersji. By moe to syczenie jest spowodowane pompowaniem paliwa, a nie podgrzewaniem wiec. Ale ta prawie idealna synchronizacja syczenia z czasem wiecenia kontrolki podgrzewania wiec daje powody do mylenia e to jednak to syczenie jest efektem podgrzewania wiec.. 48 |
Data: Czerwiec 05 2014 07:04:07 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: dddddddd | W dniu 2014-06-04 23:08, collie pisze: W dniu 4.06.14 22:52, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Mam dwa diesle z CR. W obydwu wymieniaem wiece arowe - pierwsze auto powyej -5st.C. nie dawao adnych oznak niesprawnych wiec, w drugim przy tej temperaturze czu byo e chyba nie wszystkie grzej. Okazao si, e w tym pierwszym sprawna jest jedna (1!) wieca, w drugim adna (obydwa auta z tym samym silnikiem, 6-cylindrowe). Jedyne co to komputer zgasza bd wiec, ale stwierdziem e mu si ubzdurao bo odpala i dlatego wczeniej wiec nie wymieniaem -- Pozdrawiam ukasz 49 |
Data: Czerwiec 05 2014 09:29:46 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: collie | W dniu 5.06.14 7:04, dddddddd pisze: Mam dwa diesle z CR. W obydwu wymieniaem wiece arowe - pierwsze auto powyej No dobra. Przypomnia mi si stary dowcip: Dwie zakonnice jad samochodem. Zabrako im benzyny. Jedna z sistr postanowia i na stacj benzynow i wzia ze sob jedyne naczynie, jakie byo dostpne - nocnik. Wrcia i z tego nocnika wlewa benzyn do baku. Obok samochodem przejedaj dwaj ksia. Jeden mwi do drugiego: - Sia ich wiary rzuca mnie na kolana... -- collie 50 |
Data: Czerwiec 05 2014 10:13:06 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2014-06-05 09:29, collie pisze: W dniu 5.06.14 7:04, dddddddd pisze: Ale pki co, to rzucasz frazesami, uwaasz si za wszechwiedzcego (no Macierewicz normalnie), a nie docieraj do Ciebie dowiadczenia sporej grupy osb. Imho naczytae si teorii w necie (czyby Auto wiat?) i prbujesz zgrywa mdral. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ronie popyt na wity spokj." 51 |
Data: Czerwiec 05 2014 12:36:46 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: collie | W dniu 5.06.14 10:13, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Ale pki co, to rzucasz frazesami, uwaasz si za wszechwiedzcego (no Macierewicz Nawet dowiadczenia sporej grupy osb tu nie potrafi zmieni zasad dziaania silnika diesla. Kiedy przy zdawaniu na prawo jazdy obowizywaa take cz teoretyczna o budowie silnika i obsudze samochodu. Nie byo to za bardzo przydatne pniejszemu kierowcy, ale dawao oglne pojcie o samochodzie. Teraz tego nie ma, std moe obecnie tylu cudotwrcw-praktykw za kkiem. Nie trzeba koczy technikum samochodowego, czy Wydziau Samochodw i Maszyn Roboczych na politechnice, nie trzeba nawet czyta Auto wiat, by wiedzie, e pewne rzeczy w samochodzie s niemoliwe, nie tylko teoretycznie, ale i praktycznie. Wic jeeli masz co do powiedzenia na temat, a nie tylko wycieczki ad personam, to prosz, sucham. -- collie 52 |
Data: Czerwiec 05 2014 14:59:54 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: dddddddd | W dniu 2014-06-05 12:36, collie pisze: W dniu 5.06.14 10:13, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: to wida chorowae jak byy wykady... 53 |
Data: Czerwiec 05 2014 13:02:00 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: Maciek | Dnia Thu, 05 Jun 2014 09:29:46 +0200, collie napisa(a): - Sia ich wiary rzuca mnie na kolana... A mnie rzuca na kolana sila twojej ignoracji i arogancji. Pisz dalej, robi sie smiesznie! -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl 54 |
Data: Czerwiec 05 2014 01:40:32 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: WS | W dniu roda, 4 czerwca 2014 23:08:21 UTC+2 uytkownik collie napisa: �aden diesel nie zapali bez pomocy �wiec, je�li �cianki cylindra bzdury wypisujesz... moj wujek odpalal przez kilka lat ursusa c330 nie majacego akumulatora najprostsza metoda, tzn. parkowal na gorze pochylego podworka, ruszal sila grawitacji ;) i puszczal sprzeglo, na ~30-40m dlugosci placu mial 2 proby :) Pozniej nie go nie gasil, chyab ze na gorce..., wylaczal dopiero jak wrocil WS 55 |
Data: Czerwiec 05 2014 11:39:24 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: collie | W dniu 5.06.14 10:40, WS pisze: bzdury wypisujesz...> i puszczal sprzeglo, na ~30-40m dlugosci placu mial 2 proby :) Pozniej nie go nie gasil, chyab ze na gorce..., wylaczal dopiero jak wrocil Powiedz jeszcze, e wujkowy Ursus nie mia take prdnicy/alternatora przy tym zapalaniu z grki i wujek nie przekrca kluczyka w stacyjce w prawo, to wtedy uwierz. W cud ursusowy. Ale jeli jednak ten Ursus mia prdnic/alternator, to jednak cudu nie ma. Do odrzucenia wiary w cuda wystarczy czasem tylko podstawowa znajomo zasad dziaania instalacji elektrycznej w samochodzie. I zaufanie do Rudolfa Diesla. Zreszt, co tam Ursus C330. Przypomn, e Ursus C45 potrafi zapali bez akumulatora, bez wiecy, bez rozrusznika i stojc na paskim, mazowieckim polu. Potrzebny mu do tego by tylko palnik benzynowy i korba. -- collie 56 |
Data: Czerwiec 05 2014 03:24:31 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: WS | W dniu czwartek, 5 czerwca 2014 11:39:24 UTC+2 uytkownik collie napisa: W dniu 5.06.14 10:40, WS pisze: Kluczyk to moze i mial, ale watpie, zeby byl podpiety ;) Bo po tych ~2latach kupowalem mu w krakowskiej agromie kompletna instalacje elektryczna ;) Zreszta wyjecie kluczyka nie gasi tego ursusa ;) dopiero odciecie paliwa (gazem recznym) Zreszta na wsi rozne cuda bywaja... np. sasiad wujaka ma samorobke - tez diesel, bez aku, swiatel. alternatora... odpalany na korbe ;) WS 57 |
Data: Czerwiec 05 2014 11:48:11 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: Wojtek | Mylisz si. wiece arowe s wczane za kadym razem, niezalenie od Niestety ale Ty si mylisz... nie w kadym ale w praktycznie kadym nowszym aucie, swiece arowe powyej 15-20 stopni celcjusza, nie s zaczane. -- Wojtek P.S. Jak diesel jest na 100% sprawny oprcz swiec to do -5 zapali... duej pokrcisz ale zapali.. no chyba e to mondeo MK1/2 :P.. ale to inna historia :) 58 |
Data: Czerwiec 05 2014 12:02:59 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: collie | W dniu 5.06.14 11:48, Wojtek pisze: Niestety ale Ty si mylisz... nie w kadym ale w praktycznie kadym nowszym A zapon mieszanki przy odpalaniu silnika w temperaturze 20 stopni nastpuje w jaki sposb? Od dugotrwaego krcenia rozrusznikiem, o czym niej? P.S. Jak diesel jest na 100% sprawny oprcz swiec to do -5 zapali... duej Jak zapewne pamitasz z lekcji fizyki, zgodnie z prawami termodynamiki, spraniu gazu (wzrostowi cinienia) towarzyszy wzrost temperatury tego gazu. Mona sobie zatem wyobrazi, e dugotrwae krcenie rozrusznikiem spowoduje wzrost temperatury cylindrw do poziomu samozaponu mieszanki. No i wtedy samochd zapali bez uycia wiec arowych. Ale nie mwimy tu o sytuacjach ekstremalnych, ale o normalnej eksploatacji diesla. -- collie 59 |
Data: Czerwiec 05 2014 12:30:20 | Temat: Re: Świece arowe. | Autor: MichaelData® | collie wyduma(a) w : W dniu 5.06.14 11:48, Wojtek pisze: No to teraz poczytaj sobie o nowoczesnych dieslach, wtryskiwaczach, cisnieniu i braku świec arowych w tych silnikach, jedynie wstepny podgrzewacz powietrza. -- Michael________™ ______/) /\ | /\ "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€ 60 |
Data: Czerwiec 05 2014 12:56:04 | Temat: Re: Świece arowe. | Autor: collie | W dniu 5.06.14 12:30, MichaelData® pisze: No to teraz poczytaj sobie o nowoczesnych dieslach, wtryskiwaczach, cisnieniu i Jak ju pisaem, Ursus C45 obywa się bez świecy arowej, a nawet bez podgrzewacza powietrza i zapala take w zimie. Ale czy to zmienia zasadę dziaania diesla? Obojętnie w jaki sposb - czy to poprzez świecę arową, czy poprzez podgrzewanie gowicy cylindra, wielokrotne spręanie mieszanki, podgrzewanie powietrza itd. - ścianki cylindra/gowicy muszą osiągnąć temperaturę samozaponu mieszanki. W temperaturze pokojowej cylindra - bez udziau wymienionych wspomagaczy - samozapon nie nastąpi, silnik diesla nie odpali. -- collie 61 |
Data: Czerwiec 05 2014 13:27:27 | Temat: Re: Świece arowe. | Autor: MichaelData® | collie wyduma(a) w : W dniu 5.06.14 12:30, MichaelData® pisze: Tutaj nie chodzi o zasadę dziaania diesla, chodzi o uruchamianie diesla bez swiec arowych i nie mam na mysli starych konstrukcji. W nowoczesnych dieslach z wtryskiwaczem osiaga się zupelnie inne cisnienie ni w Ursusie, stąd wasnie wynika brak swiec arowych w nowoczesnych konstrukcjach. Sama zasada zaponu oleju pozostaje bez zmian, jedynie to e kiedy piszesz e scianki cylindra muszą osiagnąć temperaturę jest będne bo paliwo się w tym przypadku zapala na skutek wiekszego cisnienia wtrysku ni w Ursusie. Nikt nie "kręci" kilka minut rozrusznikiem w nowych konstrukcjach (mowa o sprawnym silniku). Moe pomocne będzie dla Ciebie porwnanie ciśnień wtrysku paliwa nowego diesla i starego :> -- Michael________™ ______/) /\ | /\ "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€ 62 |
Data: Czerwiec 05 2014 13:38:39 | Temat: Re: Świece arowe. | Autor: collie | W dniu 5.06.14 13:27, MichaelData® pisze: Tutaj nie chodzi o zasadę dziaania diesla, chodzi o uruchamianie diesla bez swiec No, chyba chyba zaczynamy dochodzić do porozumienia. Jeśli nie ma świecy arowej, ścianki cylindra są zimne, to samozapon moemy uzyskać poprzez odpowiednio silne spręenie mieszanki i w efekcie wzrost jej temperatury a do samozaponu, w czym pomaga jeszcze wstępne podgrzanie powietrza do tej mieszanki uytego. Czego nie mona uzyskać w ten sposb akurat w Ursusie i starszych dieslach samochodowych, gdzie bez świecy ani rusz. ;-) -- collie 63 |
Data: Czerwiec 05 2014 14:13:55 | Temat: Re: Świece arowe. | Autor: MichaelData® | collie wyduma(a) w : W dniu 5.06.14 13:27, MichaelData® pisze: No i wasnie...tutaj upada Twoja teroria z "wydojeniem" akumulatora na skutek dziaania swiec arowych w nowych dieslach :P -- Michael________™ ______/) /\ | /\ "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€ 64 |
Data: Czerwiec 05 2014 14:26:22 | Temat: Re: Świece arowe. | Autor: collie | W dniu 5.06.14 14:13, MichaelData® pisze: No i wasnie...tutaj upada Twoja teroria z "wydojeniem" akumulatora na skutek No, jak nie ma świec arowych, to nie ma i "dojenia" akumulatora. A w przypadku świec, 100 A przy rozruchu chyba coś dla akumulatora znaczy, nie? A jak tych rozruchw jest pińćset dziennie, a silnik pracuje za kadym razem niewiele duej, ni trwa rozruch, to te świece jednak dla akumulatora będą odczuwalne pod koniec miesiąca. -- collie 65 |
Data: Czerwiec 05 2014 05:55:36 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: | W dniu czwartek, 5 czerwca 2014 14:26:22 UTC+2 uytkownik collie napisa: W dniu 5.06.14 14:13, MichaelData(R) pisze: Dlaczego akurat miesiaca? Chyba ze masz akumulator z okrtu podwodnego. Jak praca trwa niewiele duej ni rozruch to akumulator zdechnie po kilkunastu-kilkudziesiciu rozruchach. I to bliej dwudziestu ni osiemdziesiciu. 66 |
Data: Czerwiec 05 2014 15:02:43 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: collie | W dniu 5.06.14 14:55, pisze: Dlaczego akurat miesiaca? Chyba ze masz akumulator z okrtu podwodnego.> Jak praca trwa niewiele duej ni rozruch to akumulator zdechnie po > kilkunastu-kilkudziesiciu rozruchach. I to bliej dwudziestu ni osiemdziesiciu. Zakadam wariant optymistyczny, e to "niewiele duej" bdzie dusze. ;-) -- collie 67 |
Data: Czerwiec 09 2014 14:08:04 | Temat: Re: Świece arowe. | Autor: MichaelData® | collie wyduma(a) w : W dniu 5.06.14 14:13, MichaelData® pisze: Rozmawiamy glwnie o nowych dieslach a nie o starociach, ktre miay rozwiązania metody wtrysku paliwa zupenie inaczej niz sie to obecnie produkuje. Troche inne zasady teraz rządzą w momencie uruchamiania zimnego silnika... To wasciciel musi byc kretynem eby tak uzytowac diesla. Ale jeszcze troche matematyki. 100A pracy swiec arowch przy 10 sekundach (tyle max dziaaja swiece) daje sie uzupenic spokojnie w 20 minut pracy alternatora. Znacznie wiecej "re" alternator (ok 500A) ale tez nie kręci sie godzinami tylko kilka sekund. Zaraz po uruchomieniu silnika z alternatora "leci" Ok 30A na doadowanie akumulatora, wszystko zalezy jak sprawny jest ten aku. Maa sprawnośc powoduje szybkie podniesienie napięcia aku do 13,9V i prąd adowania spada do maego. Dobry aku, zanim podniesie sobie do 13,9 to troche "pociagnie" tego prądu...ale to ju dyskusja na inny wątek. -- Michael________™ ______/) /\ | /\ "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€ 68 |
Data: Czerwiec 09 2014 15:40:28 | Temat: Re: Świece arowe. | Autor: MichaelData® | MichaelData® wyduma(a) w : Znacznie wiecej "re" alternator (ok 500A) Rozrusznik, miao być :) -- Michael________™ ______/) /\ | /\ "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€ 69 |
Data: Czerwiec 05 2014 21:24:17 | Temat: Re: Świece arowe. | Autor: Maciek | Dnia Thu, 05 Jun 2014 13:38:39 +0200, collie napisa(a): Czego nie mona uzyska w ten sposb akurat w Ursusie Mialem auto z Andoria 4c90. Silnik rodem z lat 60. Nie raz i nie dwa odpalalem go bez swiec - a to padl przekaznik, a to akumulator zdechl. Aha, zanim zaczniesz cos zmyslac, to informuje, ze swiece w Andorii wlacza sie tylko recznie. Odpalalem rowniez morskie, jednocylindrowe diesle w lodziach rybackich - one w ogole nie maja zadnej elektryki, tylko korbe, kolo zamachowe i odpreznik. Wiec przestac pieprzyc, bos w dupie byl i gowno widzial. I gowno wiesz. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl 70 |
Data: Czerwiec 06 2014 19:50:28 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: Trybun | W dniu 2014-06-05 21:24, Maciek pisze: Aha, zanim zaczniesz cos zmyslac, to informuje, ze swiece w Andorii wlacza sie tylko recznie. I teraz by si co takiego przydao. Ale w imi le pojtej wygody producenci zagaskuj klientw na mier. Kiedy mogo by instalowanwe "rczne ssanie" w benzyniakach. Pamitam kltwy znajomego gdy Volkswagen postaniwi w Golfie 1.6 instalowa ssanie automatyczne. W zimie zeranie i 20 litrw nie byo jakim wyjtkiem przez ten niewielki przecie silnik. 71 |
Data: Czerwiec 07 2014 14:49:24 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: Maciek | Dnia Fri, 06 Jun 2014 19:50:28 +0200, Trybun napisa(a): I teraz by si co takiego przydao. Ale w imi le pojtej wygody Nie wiem czy w obecnych ciezko skomputeryzowanych dieslach to by sie sprawdzilo. Komp by glupial i wrzeszczal, ze blad. W Zuku dzialalo swietnie - jesli przy odpalaniu kopcil, to sie po prostu dogrzewalo z 10 sekund i po sprawie. No ale tam moglem wyjac kluczyki ze stacyjki, bo silnik mial sterowanie w 100% mechaniczne, nawet gasilo sie go specjalna dzwignia. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl 72 |
Data: Czerwiec 08 2014 08:44:15 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: Trybun | W dniu 2014-06-07 14:49, Maciek pisze: Dnia Fri, 06 Jun 2014 19:50:28 +0200, Trybun napisa(a): Po prostu by w ten sposb powiadamia e wystarczy ju grzania a wtedy kierowca wycza grzanie. Co innego by si mogo sta? W moim aucie dieselku te mog wyj kluczyk a silnik pozostaje wczony. Mao tego w moim poprzednim aucie - benzyniaku take mogem wyj kluczyki ze stacyjki a silnik pracowa. 73 |
Data: Czerwiec 08 2014 09:33:25 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: Maciek | Dnia Sun, 08 Jun 2014 08:44:15 +0200, Trybun napisa(a): W moim aucie dieselku te mog wyj kluczyk a silnik pozostaje Nastepny troll? -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl 74 |
Data: Czerwiec 08 2014 19:57:59 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: Trybun | W dniu 2014-06-08 09:33, Maciek pisze: Dnia Sun, 08 Jun 2014 08:44:15 +0200, Trybun napisa(a): Skoro tak piszesz, ja nie wiem jak to nazwa. 75 |
Data: Czerwiec 07 2014 09:41:38 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: collie | W dniu 8.06.14 8:44, Trybun pisze: W moim aucie dieselku te mog wyj kluczyk a silnik pozostaje wczony. Mao No nie wiem, ja chyba mam zepsut stacyjk, bo kluczyk mog wyj dopiero po cakowitym przekrceniu go w lewo, do oporu. A wtedy silnik na 100 proc. ganie po wyjciu kluczyka. ;-) -- collie 76 |
Data: Czerwiec 08 2014 19:57:20 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: Trybun | W dniu 2014-06-07 09:41, collie pisze: W dniu 8.06.14 8:44, Trybun pisze: Nie mwi e to norma, nigdy wczeniej mi si nie zdarzyo w aucie e mog wycign kluczyk a motor pracuje dalej. Gdy pierwszy raz jechaem Vectr to wrcz spanikowaem gdy byem na rondzie i przypadkowo trciem kolanem kluczyki a one wypady z stacyjki na podog. byem pewny e kierownica si zablokuje, a prdko do dua. adne zablokowanie jednak nie nastpio. W nowym nabytku z silnikiem diesla take mog wyj kluczyki przy pracujcym silniku. 77 |
Data: Czerwiec 05 2014 12:56:58 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: Maciek | Dnia Thu, 05 Jun 2014 12:02:59 +0200, collie napisa(a): A zapon mieszanki przy odpalaniu silnika w temperaturze 20 stopni nastpuje A niby od czego? Swieca zarowa bezposrednio nie przyczynia sie do zaplonu mieszanki. Sam zreszta odpalalem antycznego diesla, w ktorym padl przekaznik swiec. Zapalil, kopcac, i pojechal. Wyguglaj sobie, co to jest "fire piston" i przestan bluznic. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl 78 |
Data: Czerwiec 05 2014 13:10:31 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: collie | W dniu 5.06.14 12:56, Maciek pisze: Swieca zarowa bezposrednio nie przyczynia sie do zaplonu mieszanki. A do czego? Do wiecenia w cylindrze, eby gazy spalinowe widziay, gdzie jest wyjcie? Sam zreszta odpalalem antycznego diesla, w ktorym padl przekaznik swiec. Jeli wg Ciebie wystarczy umiejtno guglania, by mc zaprzecza Rudolfowi Dieslowi, to wyguglaj sobie zasady dziaania silnika wysokoprnego. -- collie 79 |
Data: Czerwiec 05 2014 21:18:35 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: Maciek | Dnia Thu, 05 Jun 2014 13:10:31 +0200, collie napisa(a): Jeli wg Ciebie wystarczy umiejtno guglania, by mc zaprzecza Rudolfowi Ja te zasady znam, ty nie masz o nich pojecia. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl 80 |
Data: Czerwiec 05 2014 12:23:12 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: | W dniu czwartek, 5 czerwca 2014 21:18:35 UTC+2 uytkownik Maciek napisa: Dnia Thu, 05 Jun 2014 13:10:31 +0200, collie napisa�(a): Zasada jest ta sama. Budowa silnikw si ciut zmienia. Rudolf z litra pojemnoci wyciga konia mechanicznego. Teraz wycigaj sto koni i wicej z litra. 81 |
Data: Czerwiec 05 2014 11:43:15 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: masti | Dnia pięknego Thu, 05 Jun 2014 12:02:59 +0200 osobnik zwany collie W dniu 5.06.14 11:48, Wojtek pisze: moe napraw sobie ten silnik jak potrzebujesz dugotrwaego krecenia rozrusznikiem by go zapalić. Świeca nie jest potrzebna do zaponu a jedynie do ustalenia najlepszego miejsca rozpoczęcia zaponu. -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mwię. To grunt zabija!" T.Pratchett 82 |
Data: Czerwiec 05 2014 13:47:24 | Temat: Re: Świece arowe. | Autor: Netopeerek | Uytkownik "masti" napisa w wiadomości moe napraw sobie ten silnik jak potrzebujesz dugotrwaego krecenia Żarowa??? 83 |
Data: Czerwiec 05 2014 11:57:14 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: masti | Dnia pięknego Thu, 05 Jun 2014 13:47:24 +0200 osobnik zwany Netopeerek Uytkownik "masti" napisa w wiadomości arowa. -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mwię. To grunt zabija!" T.Pratchett 84 |
Data: Czerwiec 05 2014 05:46:06 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: | W dniu czwartek, 5 czerwca 2014 13:47:24 UTC+2 uytkownik Netopeerek napisa: Uytkownik "masti" napisa w wiadomoci Tobie zapewne si wydaje ze prcik o rednicy 5mm rozgrzany do czerwonoci na odcinku kilku milimetrw jest w stanie dokona w cylindrze jaki cudw z wyjtkiem umoliwienia zapalenia si na nim rozpylonego paliwa. Potrzeba nam w Polsce takich optymistw. Dobr robot robisz. Penosprawny dizel zapali bez grzania wiec. Po kilku kilkunastu sekundach wieca od ognia jaki jest w cylindrze rozgrzewa si do czerwonoci i staje si miejscem w ktrym przy wtryniciu paliwa zaczyna si ono spala. Rozgrzana wieca uatwia zapon. Ale jej brak uniemoliwia prawidow prac silnika i prowadzi do szybkiego zniszczenia najczciej toka. 85 |
Data: Czerwiec 05 2014 15:32:04 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: Netopeerek | Uytkownik napisa w wiadomoci hahahahaha 86 |
Data: Czerwiec 05 2014 15:35:37 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: collie | W dniu 5.06.14 15:32, Netopeerek pisze: Uytkownik napisa w wiadomoci W cytowanej przez Ciebie wiadomoci Kogutka444 jako nie widz sowa "hahahahaha", cokolwiek ono znaczy. Nim zaczniesz rechota na newsach, naucz si prawidowego cytowania wiadomoci i dawaj gos, jeli masz co do powiedzenia na temat. -- collie 87 |
Data: Czerwiec 05 2014 15:59:27 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: J.F. | Uytkownik napisa w wiadomoci grup > moe napraw sobie ten silnik jak potrzebujesz dugotrwaego > krecenia Tobie zapewne si wydaje ze prcik o rednicy 5mm rozgrzany do czerwonoci na odcinku kilku milimetrw jest w stanie dokona w cylindrze jaki cudw z wyjtkiem umoliwienia zapalenia si na nim >rozpylonego paliwa. Potrzeba nam w Polsce takich optymistw. Dobr robot robisz. Penosprawny dizel zapali bez grzania wiec. Po kilku kilkunastu sekundach wieca od ognia jaki jest w cylindrze >rozgrzewa si do czerwonoci i staje si miejscem w ktrym przy wtryniciu paliwa zaczyna si ono spala. Rozgrzana wieca uatwia zapon. Ale jej brak uniemoliwia prawidow prac silnika i >prowadzi do szybkiego zniszczenia najczciej toka. A w jaki sposob ? Czyli twierdzisz ze niepodgrzewany kawalek metalu jest wystarczajacy do prawidlowej pracy ? Ciekawe czemu producenci o tym nie wiedza. No i ja mam starego diesla, bez podgrzania swiec rozruch jest bardzo utrudniony. W TDI faktycznie lepiej to wyglada - czyzby wysokie cisnienie rozpylania bylo wystarczajace ? J. 88 |
Data: Czerwiec 05 2014 07:30:44 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: WS | W dniu czwartek, 5 czerwca 2014 15:59:27 UTC+2 uytkownik J.F. napisa: Czyli twierdzisz ze niepodgrzewany kawalek metalu jest wystarczajacy Podgrzewany ;) Tak dzialaja np. modelarskie silniki spalinowe na metanol - swieca zarowa podgrzewana elektrycznie na czas rozruchu, po odpaleniu i odlaczeniu zasilania zarzenie podtrzymuje energia spalanego paliwa... WS 89 |
Data: Czerwiec 05 2014 17:32:44 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: collie | W dniu 5.06.14 16:30, WS pisze: W dniu czwartek, 5 czerwca 2014 15:59:27 UTC+2 uytkownik J.F. napisa: Tak dzialaja np. modelarskie silniki spalinowe na metanol - swieca zarowa podgrzewana elektrycznie na czas rozruchu, po odpaleniu i odlaczeniu zasilania zarzenie podtrzymuje energia spalanego paliwa... No popatrz, arzca si wieca (cho nie podczona) jest potrzebna do podtrzymania spalania, a co poniektrzy uwaaj za fanaberie uywanie wiecy arowej (podczonej) do uruchomienia zimnego silnika, cho twrca silnika, nie wiedzie czemu, tak wiec w silniku umieci. -- collie 90 |
Data: Czerwiec 05 2014 13:40:57 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: WS | W dniu czwartek, 5 czerwca 2014 17:32:44 UTC+2 uytkownik collie napisa: > Tak dzialaja np. modelarskie silniki spalinowe na metanol - swieca zarowa podgrzewana elektrycznie na czas rozruchu, po odpaleniu i odlaczeniu zasilania zarzenie podtrzymuje energia spalanego paliwa... bo to nie sa diesle ;) gaznikowe silniczki 2T na mieszanke metanolu z olejem do smarowania, nawet mam ze 2 takie... 91 |
Data: Czerwiec 05 2014 22:28:45 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: collie | W dniu 5.06.14 22:40, WS pisze: bo to nie sa diesle ;) No popatrz, a temat jest o wiecach arowych w silnikach diesla. ;-) -- collie 92 |
Data: Czerwiec 05 2014 08:18:06 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: | W dniu czwartek, 5 czerwca 2014 15:59:27 UTC+2 uytkownik J.F. napisa: U�ytkownik napisa� w wiadomo�ci grup Producenci wiedz. Ty nie wiesz. Dowiadczenie jest miar poznania wiata. Zrb takie. We pistolet do malowania natryskowego i nalej do niego oleju napdowego. We wiec arow i zamocuj j w imadle. Oczywicie zrb to wszystko z zamknitym pomieszczeniu. Nastpnie zacznij malowa paliwem powietrze w okolicach wiecy. Etap drugi. Podcz prd do wiecy, poczekaj az si rozgrzeje do czerwonoci, uruchom pistolet i skieruj z odlegoci 0,5m jego wylot na wiecc na czerwono wiec. Jak przeyjesz opisz wynik dowiadczenia. 93 |
Data: Czerwiec 05 2014 13:42:46 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: collie | W dniu 5.06.14 13:43, masti pisze: wieca nie jest potrzebna do zaponu a jedynie do ustalenia najlepszego> miejsca rozpoczcia zaponu. Kocz Wa, wstydu oszczd. -- collie 94 |
Data: Czerwiec 05 2014 12:36:43 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: masti | Dnia pięknego Thu, 05 Jun 2014 13:42:46 +0200 osobnik zwany collie W dniu 5.06.14 13:43, masti pisze: no to sucham Pana Fachowca. Oswieć mnie. Chętnie się pośmieję. -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mwię. To grunt zabija!" T.Pratchett 95 |
Data: Czerwiec 06 2014 19:52:13 | Temat: Re: Świece arowe. | Autor: Trybun | W dniu 2014-06-05 13:43, masti pisze: Dnia pięknego Thu, 05 Jun 2014 12:02:59 +0200 osobnik zwany collie No, powiedzmy - uatwia zapon przy niskich niskich temperaturach. 96 |
Data: Czerwiec 05 2014 16:37:44 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2014-06-05 12:02, collie pisze: P.S. Jak diesel jest na 100% sprawny oprcz swiec to do -5 zapali... duej Brawo! Wanie odkrye zasad dziaania silnika o zaponie _s_a_m_o_c_z_y_n_n_y_m_, zwanego popularnie silnikiem Diesla: "Silnik wysokoprny w odrnieniu od silnika o zaponie iskrowym zasysa i spra czyste powietrze, a paliwo wtryskiwane jest do cylindra dopiero pod koniec suwu sprania. Mieszanka palna tworzy si bezporednio w cylindrze silnika, a jej zapon nastpuje samoczynnie na skutek odpowiednio wysokiej temperatury (500-800C) spronego powietrza." Owszem, czsto ciko jest odpali bez wiecy, poniewa spranie zachodzi wtedy stosunkowo wolno (mao RPM), i cz ciepa ucieka przez kontakt powierza z zimnym cylindrem (ale oczywicie nadal nie jest to proces izotermiczny!). Dodatkowo, s jeszcze straty cinienia w cylindrze (zwaszcza jeli silnik jest w kiepskim stanie), ktre rwnie dokuczaj bardziej przy niskich obrotach. Dlatego temperatura sprania jest nisza ni normalnie, gdy proces jest bliszy spraniu adiabatycznemu. Niemniej bzdur jest napisanie, e bez wiecy si nie odpali po dugim postoju jakoby z powodu "zasad dziaania silnika diesla". Przeciwnie, co do zasady wanie DA si, natomiast przeszkadzaj niedoskonaoci. Mimo to wiele silnikw pali cakiem znonie bez sprawnych wiec, zwaszcza gdy jest w miar ciepo. Sporo zaley od konkretnej konstrukcji, np. jakie zastosowano cinienie sprania. PS lepiej nie wyjedaj z "lekcjami fizyki" na tej grupie. Serio serio. -- JW 97 |
Data: Czerwiec 05 2014 17:13:11 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: J.F. | Uytkownik "Jakub Witkowski" napisa w wiadomoci Niemniej bzdur jest napisanie, e bez wiecy si nie odpali po dugim postoju jakoby z powodu Ale pytanie jest o te druga czesc silnikow - czy one zapala, zwlaszcza na srednim mrozie, bez swiec ale przed skonczeniem akumulatora. Bo moze jednak nie taka bzdura jest napisane ze po dlugim postoju bez swiec nie odpali :-) J. 98 |
Data: Czerwiec 05 2014 17:22:06 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: collie | W dniu 5.06.14 16:37, Jakub Witkowski pisze: Brawo! Wanie odkrye zasad dziaania silnika o zaponie Naucz si czyta ze zrozumieniem i nie popisuj si umiejtnoci copy-paste z Wikipedii. Niemniej bzdur jest napisanie, e bez wiecy si nie odpali po dugim postoju Krtko mwic - da si, czyli si nie da. PS lepiej nie wyjedaj z "lekcjami fizyki" na tej grupie. Serio serio. Wychodz z zaoenia, e na nauk nigdy nie jest za pno. Nawet na newsach. -- collie 99 |
Data: Czerwiec 05 2014 21:29:17 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: Maciek | Dnia Thu, 05 Jun 2014 17:22:06 +0200, collie napisa(a): Krtko mwic - da si, czyli si nie da. "Nigdy nie rozmawiaj z idiot. Najpierw sprowadzi ci do swojego poziomu, a potem pokona dowiadczeniem" Idziesz so KF-a, trollu. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl 100 |
Data: Czerwiec 05 2014 22:42:12 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: collie | W dniu 5.06.14 21:29, Maciek pisze: Idziesz so KF-a, trollu. Za Wikipedi - cechy trolla: - czste nazywanie innych dyskutantw trollami internetowymi; - ceremonialne uywanie filtrw (np. killfile'a): troll uroczycie obwieszcza, e jego oponent ma znale si w filtrze trolla, przy czym bardzo czsto i tak tego nie robi i dalej czyta wypowiedzi oponenta (czasem tylko prbuje udawa, e je filtruje); -- collie 101 |
Data: Czerwiec 06 2014 10:03:17 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello collie, Idziesz so KF-a, trollu.Za Wikipedi - cechy trolla: [...] Cecha gupka - odpowiada na PLONKa. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 102 |
Data: Czerwiec 06 2014 00:53:07 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: collie | W dniu 6.06.14 10:03, RoMan Mandziejewicz pisze: Cecha gupka - odpowiada na PLONKa. Inaczej by si nie zaapa midzy wdk a zaksk, bastardzie po Arnoldzie Buzdyganie. -- collie 103 |
Data: Czerwiec 07 2014 01:29:59 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello collie, Cecha gupka - odpowiada na PLONKa.Inaczej by si nie zaapa midzy wdk a zaksk, bastardzie po Arnoldzie *PLONK!* durniu. -- RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 104 |
Data: Czerwiec 05 2014 18:40:58 | Temat: Re: ¦wiece ¿arowe. | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .06.2014 o 11:48 Wojtek pisze:
Zaoymy się? :-) - sędzią będą instrukcje serwisowe do hdi, dci, jtd... Sprawny nowy diesel pali bez świec i przy -20st. TG 105 |
Data: Czerwiec 05 2014 12:59:51 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: Maciek | Dnia Wed, 04 Jun 2014 23:08:21 +0200, collie napisa(a): aden Bredzisz! Widziales kiedys chocby popularnego "esioka" czy inny gospodarczy silnik wysokoprezny? A nazwa "silnik o zaplonie samoczynnym" cos ci mowi? -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl 106 |
Data: Czerwiec 06 2014 19:40:30 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: Trybun | W dniu 2014-06-04 22:52, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: W dniu 2014-06-04 22:32, collie pisze: Skd taki wniosek? Przecie kontrolka si zapala, a take sycha takie jakby syczenie gdy gdy owa kontrolka sygnalizuje grzenie.. 107 |
Data: Czerwiec 05 2014 20:29:35 | Temat: Re: Świece arowe. | Autor: Rafał "SP" Gil | W dniu 2014-06-04 22:32, collie pisze: Jeśli jedzisz raz w tygodniu na sumę, to o akumulatorze nie Zieeeeew. Np ta sobota co minęa. Zrobione od 8 rano do 21 870 km po woj mazowieckim. Kilkadziesiąt punktw postojowych, start stop. Ale ok, jestem naczelnym katolem tej grupy, co niedzielę zapierdalam do panbozi bić pokony, i nie wiem co to ciąge odpalanie diesla co chwila. A dodam, e ta sobota to bya fajna, bo miaem w miarę dugie odstępy między punktami. -- Rafa "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Kontakt: Wrocaw +48 71 718 70 90 REKLAMA: Serwis skuterw MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ 108 |
Data: Czerwiec 04 2014 21:00:47 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: Budzik | Uytkownik collie ... I niestety mj obecny styl poruszania si autem polega na mnogoci kilkanascie sekund? Raczej kilka. A dodatkowo dotyczy to zimnego silnika. Jak ciepy to i swiece troche krcej si grzej. Odpalam auto kilkadziesiat razy dziennie, radio, cb cay czas i nie ma zadnych problemw z adowaniem. 109 |
Data: Czerwiec 04 2014 23:22:26 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: collie | W dniu 4.06.14 23:00, Budzik pisze: Jak ciepy to i swiece troche krcej si grzej. Zgadzam si - moe tych odpale by i kilkadziesit dziennie, a akumulator na koniec dnia zachowa swoj pojemno - ale pod jednym warunkiem: czas jazdy (cile mwic - czas pracy silnika) bdzie w sumie na tyle dugi, e prdnica zdy doadowa akumulator. -- collie 110 |
Data: Czerwiec 05 2014 01:09:16 | Temat: Re: Świece arowe. | Autor: MichaelData® | collie wyduma(a) w : W dniu 4.06.14 23:00, Budzik pisze: Wystarczy 20 minut pracy alternatora aby uzupenić energię w nowoczesnym dieslu, ktra zostaa uzyta do rozruchu. -- Michael________™ ______/) /\ | /\ "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€ 111 |
Data: Czerwiec 04 2014 18:48:11 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: | W dniu czwartek, 5 czerwca 2014 01:09:16 UTC+2 uytkownik MichaelData(R) napisa: collie wyduma(a) w : Ile potrzeba sycha w silnikach w ktrych wyjebane s koa pasowe napdzajce alternator. Jak pasek przestanie piszcze to jest prawie uzupeniony ubytek. Jak koa pasowe s nie zuyte to troch krcej. 112 |
Data: Czerwiec 10 2014 00:12:55 | Temat: Re: Świece arowe. | Autor: MichaelData® | wyduma(a) w wiadomości ID Wystarczy 20 minut pracy alternatora aby uzupenić energię w nowoczesnym Ile potrzeba sychać w silnikach w ktrych wyjebane są koa pasowe napędzające Bzdura na resorach. Musisz uwzględnić jeszcze zuycie(wyciągnięcie paska) lub naciągnięcie paska. Miliard rnic w czasie "piszczenia". Zuycie paska (wyciągnięcie) jest jak 1 do 50 do zuytych k pasowych :> -- Michael________ ______/) /\ | /\ "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€®™ 113 |
Data: Czerwiec 09 2014 15:22:55 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: | W dniu wtorek, 10 czerwca 2014 00:12:55 UTC+2 uytkownik MichaelData(R) napisa: wyduma(a) w wiadomoci ID Jako po wymianie paska na nowy Master nie przesta piszcze po rozruchu. Ma zuyte koa alternatora. 114 |
Data: Czerwiec 10 2014 00:58:12 | Temat: Re: Świece arowe. | Autor: MichaelData® | wyduma(a) w wiadomości ID [...] Jakoś po wymianie paska na nowy Master nie przesta piszczeć po rozruchu. Ma Widocznie user ola set razy piszczenie paska i doprowadzi do uycia (wytarcia) koa pasowego alternatora :] -- Michael________ ______/) /\ | /\ "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€®™ 115 |
Data: Czerwiec 09 2014 17:03:35 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: | W dniu wtorek, 10 czerwca 2014 00:58:12 UTC+2 uytkownik MichaelData(R) napisa: wyduma(a) w wiadomoci ID Nie jest to uciliwa dla mnie usterka. Nowe koo pasowe mam. Ochoty na zmian nie mam. Poza tym wiem ile trwa uzupenienie adunku w akumulatorze. 116 |
Data: Czerwiec 18 2014 22:02:33 | Temat: Re: Świece arowe. | Autor: DJ Abelson® | W dniu 2014-06-05 01:09, MichaelData® pisze: Dokadnie 23 -- 117 |
Data: Czerwiec 08 2014 08:41:54 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: Trybun | W dniu 2014-06-04 21:28, collie pisze: W dniu 4.06.14 17:01, Trybun pisze: No nie wiem, skoro tak piszesz, jednak mimo braku jakiegokolwiek dodatkowego doadowywania nie miaem tej zimy problemw z akumulatorem, a nie jest on nowy. O stylu jazdy ju pisaem - wicej zapalanie ni jazdy..
Chyba jednak w dieslu jest mniej awaryjnogennej elektroniki. Pamitam jak w dawnych czasach przejechaem okoo 200km wstrzykujc rcznie do ganika paliwo lekarsk strzykawk. 118 |
Data: Czerwiec 08 2014 09:32:10 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: Maciek | Dnia Sun, 08 Jun 2014 08:41:54 +0200, Trybun napisa(a): Chyba jednak w dieslu jest mniej awaryjnogennej elektroniki. Pamitam To chyba jednak nie byl diesel. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl 119 |
Data: Czerwiec 08 2014 19:59:08 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: Trybun | W dniu 2014-06-08 09:32, Maciek pisze: Dnia Sun, 08 Jun 2014 08:41:54 +0200, Trybun napisa(a): Oczywicie e nie. ;-) 120 |
Data: Czerwiec 07 2014 09:33:39 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: collie | W dniu 8.06.14 8:41, Trybun pisze: No nie wiem, skoro tak piszesz, jednak mimo braku jakiegokolwiek dodatkowego Pewnie jako akumulatora ma te swj udzia. Moj pierwsz Asterk dojedaem do pracy z Tarchomina na Mokotw, czyli gdzie z 15 km w jedn stron, lato czy zima. Fabryczny akumulator wytrzyma w sumie (u poprzedniego waciciela i u mnie) 7 lat, bez adnego doadowywania. Zreszt, nawet prostownika wtedy nie miaem. ;-) A powiadaj, e po trzech latach naley w dieslu akumulator wymieni, szczeglnie przed zim. Chyba jednak w dieslu jest mniej awaryjnogennej elektroniki. Pamitam jak w I to mi si od pocztku w dieslu podobao - brak ganika, rozdzielacza, cewek i przewodw WN idcych do wiec. ;-) Teraz w benzyniakach i z tym jest inaczej, ale wtedy zim, czy w sotne dni problemy z odpalaniem byy. Ja co prawda strzykawki z benzyn nie woziem, ale kilka razy w zimie zdarzyo mi si uy takiego wynalazku pn. Start w aerozolu. -- collie 121 |
Data: Czerwiec 08 2014 19:58:57 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: Trybun | W dniu 2014-06-07 09:33, collie pisze: W dniu 8.06.14 8:41, Trybun pisze: Ja jestem w troch lepszej sytuacji, bo auto przewanie stoi w garau, co prawda nieogrzewanym ale rnica w temperaturach na zewntrz, a w rodku jest spora.
Pewnie jedzie Polonezem, albo Duym Fiatem? Jak sobie przypominam to byy te auta wrcz obrzydliwie podatne na zawilgocenia ukadu zaponowego. 122 |
Data: Czerwiec 08 2014 12:02:17 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: J.F. | Dnia Sun, 08 Jun 2014 08:41:54 +0200, Trybun napisa(a): W dniu 2014-06-04 21:28, collie pisze: Juz nie. Elektroniki tam pelno. No dobra - bez swiec zarowych diesel moze zapali, bez iskry benzynowy na pewno nie. jak w dawnych czasach przejechaem okoo 200km wstrzykujc rcznie do Na dlugo starczalo ? Co kilometr, czy podlaczylej jakos z kabiny ? Ale w dieslu strzykawka raczej nie pomoze. J. 123 |
Data: Czerwiec 08 2014 20:00:05 | Temat: Re: wiece arowe. | Autor: Trybun | W dniu 2014-06-08 12:02, J.F. pisze:
|