Grupy dyskusyjne   »   ¦wiece zap³onowe

¦wiece zap³onowe



1 Data: Pa?dziernik 28 2008 12:08:51
Temat: ¦wiece zap³onowe
Autor: Heraklit 

Po jakim przebiegu ¶wiece (benzyna) powinny byæ wymienione? Jacy
producenci ¶wiec s± warci zainteresowania, czy raczej to obojêtne?

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2008-10-28 12:05:24



2 Data: Pa?dziernik 28 2008 12:12:27
Temat: Re: ¦wiece zap³onowe
Autor: nom 


U¿ytkownik "Heraklit"  napisa³ w wiadomo¶ci

Po jakim przebiegu ¶wiece (benzyna) powinny byæ wymienione? Jacy
producenci ¶wiec s± warci zainteresowania, czy raczej to obojêtne?

to zale¿y. :-)
Ja mam 3-elektrodowe Brisk DR15TC i wymieniam co 60 tys. km, tak jak podaje
producent samochodu. :-)
Ja zawsze zak³adam takie jak podaje producent, nie kombinujê. Od nowo¶ci
Brisk DR15TC przymierzam siê do 3 kompletu po 120 tys. km.

3 Data: Pa?dziernik 28 2008 12:46:48
Temat: Re: ¦wiece zap³onowe
Autor: Szczepan 

Ja mam 3-elektrodowe Brisk DR15TC

3 elektrodowe nic nie daja-prad nie idzie trzema naraz, ale jesli kotras
elektroda padnie pozostaja jeszcze 2
najlepiej polskie iskra, ngk, bosch raczej omijaj ostatnio sie jakos nie
sprawdzaja

4 Data: Pa?dziernik 28 2008 11:48:59
Temat: Re: ¦wiece zap³onowe
Autor: Jacek Rudowski 

Dnia 28.10.2008 Szczepan  napisa³/a:

Ja mam 3-elektrodowe Brisk DR15TC

3 elektrodowe nic nie daja-prad nie idzie trzema naraz, ale jesli kotras
elektroda padnie pozostaja jeszcze 2
najlepiej polskie iskra, ngk, bosch raczej omijaj ostatnio sie jakos nie
sprawdzaja

A co konkretnie Ci sie nie sprawdza np. w takich ngk?

--
Jacek "AMI" Rudowski

5 Data: Pa?dziernik 28 2008 12:50:51
Temat: Re: ¦wiece zap³onowe
Autor: yaro 

> Dnia 28.10.2008 Szczepan  napisa³/a:
>>> Ja mam 3-elektrodowe Brisk DR15TC
>> 3 elektrodowe nic nie daja-prad nie idzie trzema naraz, ale jesli kotras
>> elektroda padnie pozostaja jeszcze 2
>> najlepiej polskie iskra, ngk, bosch raczej omijaj ostatnio sie jakos nie
>> sprawdzaja
>
> A co konkretnie Ci sie nie sprawdza np. w takich ngk?
>

to akurat chyba dotyczylo Bosch'a ;)

yaro

6 Data: Pa?dziernik 28 2008 12:10:50
Temat: Re: ¦wiece zap³onowe
Autor: Jacek Rudowski 

Dnia 28.10.2008 yaro  napisa³/a:

> Dnia 28.10.2008 Szczepan  napisa³/a:
>>> Ja mam 3-elektrodowe Brisk DR15TC
>> 3 elektrodowe nic nie daja-prad nie idzie trzema naraz, ale jesli
kotras
>> elektroda padnie pozostaja jeszcze 2
>> najlepiej polskie iskra, ngk, bosch raczej omijaj ostatnio sie jakos
nie
>> sprawdzaja
>
> A co konkretnie Ci sie nie sprawdza np. w takich ngk?
>

to akurat chyba dotyczylo Bosch'a ;)

Byc moze jest to faktycznie kwestia interpretacji tego niezbyt jasnego zdania :)

--
Jacek "AMI" Rudowski

7 Data: Pa?dziernik 28 2008 13:13:12
Temat: Re: ¦wiece zap³onowe
Autor: Jakub Witkowski 

Jacek Rudowski pisze:

Dnia 28.10.2008 Szczepan  napisa³/a:
Ja mam 3-elektrodowe Brisk DR15TC
3 elektrodowe nic nie daja-prad nie idzie trzema naraz, ale jesli kotras elektroda padnie pozostaja jeszcze 2
najlepiej polskie iskra, ngk, bosch raczej omijaj ostatnio sie jakos nie sprawdzaja

A co konkretnie Ci sie nie sprawdza np. w takich ngk?

Ngk - nie wiem.
Ale bosh-e pad³y mi dwa razy pod rz±d (tzn dwa komplety) ka¿dy po zaledwie
ok. 10kkm. Efeky: szarpanie przy ruszaniu, przyspieszaniu.

Na iskrach (chyba ju¿ kilkana¶cie kompletów w 3 autach) nigdy
nie mia³em najmniejszego problemu. Wymieniam je co ok. 30 kkm
g³ównie profilaktycznie, zgodnie z instrukcj±. ¯adnego skruszenia
izolatora, ¿adnego szarpania, kolor w³a¶ciwy (no, to ju¿ raczej
stan silnka ni¿ ¶wieca) itd.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

8 Data: Pa?dziernik 28 2008 14:24:18
Temat: Re: ¦wiece zap³onowe
Autor: Hants 

Ale bosh-e pad³y mi dwa razy pod rz±d (tzn dwa komplety) ka¿dy po zaledwie
ok. 10kkm. Efeky: szarpanie przy ruszaniu, przyspieszaniu.

Urban legends powiadaja, ze po wymianie i wkreceniu nowych swiec, trzeba odpalic auto i pozwolic mu sie normalnie nagrzac do roboczej temperatury. Sprobuj nastepnym razem ;-)

9 Data: Pa?dziernik 28 2008 15:45:40
Temat: Re: ¦wiece zap³onowe
Autor: Arni 

Hants pisze:

Urban legends powiadaja, ze po wymianie i wkreceniu nowych swiec, trzeba odpalic auto i pozwolic mu sie normalnie nagrzac do roboczej temperatury. Sprobuj nastepnym razem ;-)

to nie urban legends, w motocyklach ogolnie nazywanych "japoncami" swiece sa tak dobierane ze odpalenie silnika na nowych swiecach i zgaszenie bez nagrzania rzeczywiscie potrafi zabic swiece na amen. Wielu sie o tym przekona³o a znajomy zabil w ten sposob nawet swiece w kosiarce.

--
Arni         Toruñ
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX

10 Data: Pa?dziernik 28 2008 15:50:23
Temat: Re: ¦wiece zap³onowe
Autor: Jakub Witkowski 

Arni pisze:

Hants pisze:

Urban legends powiadaja, ze po wymianie i wkreceniu nowych swiec, trzeba odpalic auto i pozwolic mu sie normalnie nagrzac do roboczej temperatury. Sprobuj nastepnym razem ;-)

to nie urban legends, w motocyklach ogolnie nazywanych "japoncami" swiece sa tak dobierane ze odpalenie silnika na nowych swiecach i zgaszenie bez nagrzania rzeczywiscie potrafi zabic swiece na amen. Wielu sie o tym przekona³o a znajomy zabil w ten sposob nawet swiece w kosiarce.

Co to znaczy "tak dobierane"?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

11 Data: Pa?dziernik 28 2008 18:05:59
Temat: Re: ¦wiece zap³onowe
Autor: Arni 

Jakub Witkowski pisze:

to nie urban legends, w motocyklach ogolnie nazywanych "japoncami" swiece sa tak dobierane ze odpalenie silnika na nowych swiecach i zgaszenie bez nagrzania rzeczywiscie potrafi zabic swiece na amen. Wielu sie o tym przekona³o a znajomy zabil w ten sposob nawet swiece w kosiarce.

Co to znaczy "tak dobierane"?

silniki motocyklowe sa wysilone a swiece do nich "zimne" czyli dobrze odprowadzaj±ce ciep³o. Odpalenie silnika na krótko nie pozwala dojsc swiecy do temperatury samooczyszczania i szybko ulega ona zabrudzeniu i przestaje dzialac. Dlaczego swiece po tym padaja na amen nie wiem ale tak najczesciej jest, zadne czyszczenie ani wygrzewanie nie przywraca jej do zycia. Najprawdopodobniej iskra skracajac sobie droge przez nagar doprowadza do przebicia izolatora w jego cienszym miejscu.
Dla porównania wysilenia silnika:
fiatowski 1,6 ma jakies 87KM z ~1600 ccm  czyli ok 54 KM zlitra
moj motocykl ma 73 KM z 650 ccm czyli ok 112 KM z litra
rok produkcji zblizony.

Dla potrzebujacych ³opatologiczny wyklad:
http://forum.turbokillers.com/4-gazy-teoria-i-jeszcze-troch-vt9034.htm?view=previous&sid=af26a291b02611b619f29585bbb19ac9


--
Arni         Toruñ
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX

12 Data: Pa?dziernik 29 2008 11:28:32
Temat: Re: ¦wiece zap³onowe
Autor: Jakub Witkowski 

Arni pisze:

Jakub Witkowski pisze:

to nie urban legends, w motocyklach ogolnie nazywanych "japoncami" swiece sa tak dobierane ze odpalenie silnika na nowych swiecach i zgaszenie bez nagrzania rzeczywiscie potrafi zabic swiece na amen. Wielu sie o tym przekona³o a znajomy zabil w ten sposob nawet swiece w kosiarce.

Co to znaczy "tak dobierane"?

silniki motocyklowe sa wysilone a swiece do nich "zimne" czyli dobrze

jasne

odprowadzaj±ce ciep³o. Odpalenie silnika na krótko nie pozwala dojsc swiecy do temperatury samooczyszczania i szybko ulega ona zabrudzeniu i przestaje dzialac. Dlaczego swiece po tym padaja na amen nie wiem ale

No w³asnie ja te¿ nie wiem. Ale skoro twierdzisz, ¿e empiria tak
pokazuje, to pewnie co¶ w tym jest :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

13 Data: Pa?dziernik 28 2008 15:48:09
Temat: Re: ¦wiece zap³onowe
Autor: Jakub Witkowski 

Hants pisze:

Ale bosh-e pad³y mi dwa razy pod rz±d (tzn dwa komplety) ka¿dy po zaledwie
ok. 10kkm. Efeky: szarpanie przy ruszaniu, przyspieszaniu.

Urban legends powiadaja, ze po wymianie i wkreceniu nowych swiec, trzeba odpalic auto i pozwolic mu sie normalnie nagrzac do roboczej temperatury. Sprobuj nastepnym razem ;-)

Widaæ iskry nie potrzebuj± tak zaawansowanych technik ;)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

14 Data: Pa?dziernik 28 2008 12:52:57
Temat: Re: ¦wiece zap³onowe
Autor: pluton 


Po jakim przebiegu ¶wiece (benzyna) powinny byæ wymienione? Jacy
producenci ¶wiec s± warci zainteresowania, czy raczej to obojêtne?

U miê s± jakies super hiper platynowane nkk(?), ktore wystarczaja
od duzego przegladu do duzego przegladu (90,000 km).
Ale komplet kosztuje prawie 500 pln.

pozdrawiam
pluton

15 Data: Pa?dziernik 28 2008 22:20:32
Temat: Re: ¦wiece zap³onowe
Autor: Pawe³ 

podwójna platyna od championa kosztuje oko³o 30 zeta- produkcja usa

16 Data: Pa?dziernik 28 2008 16:14:29
Temat: Re: ¦wiece zap³onowe
Autor: LUKY 

Heraklit pisze:

Po jakim przebiegu ¶wiece (benzyna) powinny byæ wymienione? Jacy
producenci ¶wiec s± warci zainteresowania, czy raczej to obojêtne?


d³ugo kupowa³em NKG - i wreszcie w obecnym autku sie na nich zawiod³em, jako¶æ polecia³a na ³eb na szyje [15kkm na sekwencji LPG i maj± do¶æ], teraz spróbóje z Bosch'em - wiêkszo¶æ znajomych mówi ¿e "wraca do ³ask", od momentu jak wiêkszo¶æ produkcji z wêgier do niemiec przenie¶li.

17 Data: Pa?dziernik 28 2008 19:37:19
Temat: Re: ¦wiece zap³onowe
Autor: axg1 

Heraklit pisze:

Po jakim przebiegu ¶wiece (benzyna) powinny byæ wymienione? Jacy
producenci ¶wiec s± warci zainteresowania, czy raczej to obojêtne?


Witam

Ja uzywam DENSO i nie narzekam, wymiana po ok 25-30 tys km.

pozdrawiam

¦wiece zap³onowe



Grupy dyskusyjne